- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud nemeli zapnuty blikacky, tak bych z toho rozhodne kamion nevinil.
Není možno vrážet do každé překážky. Řidiče kamionu třeba zavřít na hodně dlouho pro výstrahu ostatním takovým narážečům a najížděčům do překážek a porouchaných vozidel na silnicích a dálnicích.
A pak se divte blondýně, že radši zastaví v prostředním pruhu, kde je pravděpodobnost výskytu kamionu o dost menší
No, pokud nemohl dojet do odstavného pruhu a opravdu MUSEL zastavit v pravém jízdním, tak je to opravdu velká smůla...
pošesté.. odstavný pruh tam nebyl, kamion je smetl ze stoupacího pruhu
Němečtí policajti dělali nedávno kontroly kamionů za jízdy po dálnici. Použili pro tyto účely autobus, kterým pomalu kamion předjížděli a viděli tak do kabiny.
Závěry byly úžasný - každý druhý-třetí kamioňák měl na palubce puštěný film.. A ty další činnosti taky stály za to!
Malý Fiat Tipo??? Mám hodně přes metrák a dva metry na výšku a u Tipa jsem se sedačkou posunutou dozadu pořádně nedosáhl na volant a na pedály. Tipo není Uno redaktore
To po nich nemůžete chtít, Petře, aby to rozeznávali.
Neměly by mít už dávno kamiony tlačítko bdělosti, jako je tomu u vlaků? Aby si kamioňáci (často hlavně díky aktivnímu tempomatu nalepení 2 m za kamionem před sebou) nečetli noviny, knížky, nesledovali televizi apod. Hlavně aby se celou dobu museli věnovat řízení. Ono by je samotné pak nutila skutečná únava dělat pravidelné přestávky.
Prý ani u vlaků to není žádná velká výhra, kdysi tu někdo psal člověk to může mačkat instinktivně i když je mimo. A stejně je to asi nereálné - vlak jede sám aniž by člověk musel na něco sahat, u auta se musí šlapat na pedály (což řeší tempomat), občas kroutit volantem a sledovat provoz před sebou. Ale už snad existují i nějaké prototypy, co sledují obličej řidiče a dokáží poznat mikrospánek.
ono slavné rozšíření D1 je na spoustě místech vyřešeno tak, že se odstavný pruh předělal na třetí (většinou ve stoupání), ale k dalšímu rozšíření betonové (nebo asfaltové) plochy už nedošlo, takže sice má dálnice v některých místech tři jízdní pruhy, ale už žádný odstavný
A je paradoxem , že naše nejslavnější dálnice , která jako jediná asi vede od někud někam(ostatní zatím končí v polích) , nemá odstavné pruhy.
Přitom jiné silnice , které jsou nyní jako silnice první třídy , se prý nemohou stát dálnicí , i když parametry na to mají , protože nemají odstavné pruhy a někde jsou krátké odbočovací a připojovací pruhy.
Pak se tu naskýtá otázka , není to jen tím , že by se pak o tyto silnice musel někdo lépe starat?Když vlastně dálnici připomínají , jen stím , že rychlost je omezena na 90km/h a policie si tu mastí kapsy?
To že měli auto opustit je jasné a bez debat. Jen bych chtěl vědět kolik chytrých a znalých předpisů zde opouští auto když zastaví na dálnic za kolonou???
Nikdo, chůze po dálnici je zakázána. Navíc na to beztak obvykle není čas. Když dojíždím kolonu, tak si pečlivě hlídám prostor za sebou a případným střelcům se snažím uhnout, pokud to jde. Jinak povolím brzdu a zapřu se proti volantu. Při nouzovém zastavení na dálnici je třeba se snažit za každou cenu i s vozidlem dostat do odstavného (obvykle to jde) a posádku okamžitě vyhnat za svodidla.
Nestastna shoda nahod, dalnice bez odstavniho pruhu!!, posadka auta nevystoupila ihned (nedocetl jsem se, jestli aspon zapli vystrazni smerovky) a nedala trojuhelnik a nepozornost vodice kamionu. Ja tedy jezdim docela casto po dalnici Praha-Brno. Kdyz koukam dopredu, nesnezi, neprsi, tak celkem vidim, co je prede mnou. Kdyz prsi, koukam jeste vic a jedu pomalej. A kamion si to jede 80 km/h, ma mit bezpecnej odstup,... Kdyby koukal tam kam ma, zapne dalkovy, tak ho musi videt. Mozna taky i unava vodice kamionu. Ale rikam, nestastna shoda 3 okolnosti ...