Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro D bude za 45 miliard, říká projekt. Počítá se stavbou v roce 2017

Na 45 miliard bez DPH by měla vyjít výstavba metra linky D ze stanice Náměstí Míru do Písnice. Na jednání pražského zastupitelského výboru pro dopravu to řekl generální ředitel firmy Metroprojekt David Krása. Stavět by se mělo začít v roce 2017.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V70á72c33l75a93v 75T17v40r79d74í14k 3797596938795

To bude zase tunel :-(

0/0
26.3.2015 12:06

D24u47š80a72n 89M51a44t75o93u75š35e17k 7603940870565

Praha bude žádat o podporu vládu, no jasně jak jinak, doufám že to bude dražší "jen jako" Blanka....

0/0
26.3.2015 10:19

P61e23t85r 94J84a94r36o89š 2694271365617

prej 45mld ;-D;-D;-D to si vynasobme tak 5x a vysledny cas aspon 2x. Pak se budeme pomalu blizit realnym cislum. Slava ceskemu tunelovani R^

+1/−1
26.3.2015 8:14
Foto

M41i16c69h42a13l 37G29a36n37d25a21l19o35v95i39č 7988689671560

Takže po česku to bude stát 90 miliard a pokud se to dostaví, bude to tak v roce. 2025...:D

+3/0
25.3.2015 23:53
Foto

T44o90m28a51s 66V72e98n93d28i21s 5893139722240

dostaví 2025 a otevře 2030;-D

0/0
26.3.2015 8:28

J82i43n86d15ř91i13c32h 75Š60k28o45p11e76k 4685871650365

když nebude pršet a nedostane se do tunelu vlhkost

0/0
26.3.2015 10:52

M31i11r70o90s69l23a63v 13S69u14c43h10y 5240479220480

Když čtu ten titulek, tak mě napadá - 45 mld je úplatek? Současná nejdiskutovanější stavba se jmenuje Blanka, že by se trasa D jmenovala "holky z naší školky"? (Spočítejte jména, tolikrát bude dražší.) Ale dost jízlivosti. Praha by si zasloužila víc linek metra. Ostuda je, že metro A nejezdí na letiště. Turisté se kromě muzea metrem přímo k památkám nedostanou. Míst, kde by metro pomohlo by se našla celá řada. Monstrsídliště mají nezřídka spojení jen autobusy. Čím víc lidí dostanete do metra, tím bude volněji na silnicích.

0/−1
25.3.2015 22:43

P93e52t62r 51R93o76h64á34n67e40k 1983159647956

jasný, mertro na letiště, ke každý pámátce a každýmu paneláku. nemáš náhodou stavební firmu ? ;-D lidi jsou liný a pohodlný a ani sebelepší metro je stejně z aut nevyžene. všechny metropole i s fakt vychytanym metrem se potýkaj se zácpama.

+1/0
26.3.2015 2:56

V39l15a62d84i68m11í11r 32J22e30s32e11n32i98c87k75ý 9458798335620

Takže ve finále za devadesát... ;-D

+1/0
25.3.2015 22:32

P81a25v35e23l 42K53r46e46j33č39í23ř 2582481723736

To těch tunelů ještě nemají dost?

0/0
25.3.2015 19:56

J37o46s39e78f 20P47i71š39v41e28j91c 4542640450916

...Praha bude žádat o podporu vládu...

- nevidím jediný důvod proč bych měl ze svých daní příspívat pražákům na metro. Kdyby Praha hospodařila stejně jako hospodaří naše vesnice a stejně tak další tisíce obcí v tomto státě, tak mají pražáci MHD zadarmo, jenže jestliže se polovina rozpočtu města utopí v pochybně organizovaných "tunelových" projektech nebo jinak rozkrade tak je samozřejmě MHD předražená a navíc chce město další peníze po státu - tedy po nás všech. Nasr.t ;-€

0/−6
25.3.2015 19:44

P93a28v81e12l 24K23r78e49j51č24í64ř 2642981823166

Ono kdyby místo Openkarty udělali MHD zadarmo, tak to ve finále opravdu vyšlo o hodně levněji. Ale zase na druhou stranu by se na tom někteří radní tak dobře nenapakovali. Všechno má svoje výhody, je potřeba to vidět dialekticky.

+2/0
25.3.2015 19:58

A73l62e58x35a60n38d16r 11K22o24s19t85k93a 8932508986804

A těch budižkničemů, kteří by se museli chudinkové postavit na úřad práce. A) 150 naprosto nesmyslných revizorů, kteří na pokutách vyberou přesně akorát na vlastní výplaty. B) všechny ty báby na přepážkách, vyřizující tramvajenky a vybírající ony pokuty. Odhadem minimálně pár desítek. C) těch volných hodin, které by měli soudci, dnes stíhající neplatiče. D) Chudiinkové Sokol a nevímkdo by nevymáhali pokuty, E) následně by se neobživilo kdovíkolik exekutorů. Všichni tito lidé jsou přece společensky potřební a přínosní, je nutné si je podporovat.

0/0
25.3.2015 20:17

P10a40v45e93l 75K45r58e59j57č96í86ř 2642541813716

Nebo ten tisk jízdenek, kdy z každé šla koruna někam na Kajmanské ostrovy atd. - kdepak, MHD zdarma je sociálně naprosto neprůchodná myšlenka :-)

0/0
25.3.2015 20:57

P56e34t53r 38P94e38t84r 6623872278683

kdyby hospodařila stejně jako vy, tak má dvě opravené hospody a většinu obecních pozemků hnojník. děkuji, nechci

platy jsou v praze oproti vaší vesnici, předpokládám také větší (tzn větší daně), firem tu i s přepočtem na obyvatele působí taky víc, turistů je tu taky i v přepočtu na obyvatele je o dost víc. Na vesnicích jezdí autobus jednou za hodinu prázdný, v praze jednou za pět minut plný...super, potřebujete jich určitě víc. Takže vzhledem k tomu, kolik pravděpodobně generujete daní, co do objemu, můžete víc vůbec rádi, že nějaké peníze od státu na svůj provoz dostáváte. A jestli chcete mluvit o tom, kdo na koho doplácí tak vás mohu ujistit, že města jako Praha a Brno naopak ohledně MHD doplácí na zapadákovy, kde je přes den bus a vlak prázdnější jak noční bus spoje v Praze

A to nebudu mluvit o průměrné inteligenci na vesnici a ve městě, děkujeme, že díky takovým vidlákům máme na hradě Miloše a ve vládě to, co máme. Z vesnice pocházím a když slyším, jaké mají názory v hospodě a celkově lidi okolo tak lituji, že jsem se nenarodil mentálně postižený, aby mi to bylo jedno

+3/0
25.3.2015 23:15

J86i14n37d84ř54i11c24h 83Š63k68o47p22e97k 4265981740125

Praha má velký daňové příjmy ne proto, že by o tolik více produkovala, ale že se daně odvádní dle sídla firem. Takže firma sice může mít sídlo v Praze, tam odvádí daně, ale něco produkuje např. v nějaké vesnici. Logicky je přínosnější místo podnikání, ne sídlo, protože bez pražského sídla se dá podnikat, bez výroby těžko :-)

0/0
26.3.2015 12:13

J41a28n 46V67o41j47t38í68š49e21k 6132511255766

Tohle je akorát furt dokola omílanej mýtus. Jmenujte továrnu, která vyrábí někde pryč a sídlo má v Praze. Praha odvádí největší daně, protože v ní bydlí a pracuje osmina obyvatel a je v ní nejvíc služeb, které se na naší ekonomice podílejí větší měrou, než průmysl (i když je u nás velice významný).

0/0
26.3.2015 12:57

J56i76n17d58ř54i32c72h 51Š84k49o70p28e13k 4195221550215

jen v okolí mého bydliště je 5 firem, které mají sídlo v Praze a podnikají zde. 3 z toho jsou stavební firmy s desítkama zaměstnanců

0/0
26.3.2015 13:39
Foto

M95i63c81h30a68l 80P11a54ř65í97z25e14k 8891203416481

Hlavně ne  ČKD Praha DIZ ;-)

+3/0
25.3.2015 19:01

V90í89t 44K90o67v53á52ř38í89k 5421957951234

Jsem asi uchylnej, ale metro je fenomen a jsem rad, ze do toho praha jde. Mohli by uz zacit resit metro E. Turisticky atraktivni mesta musi mit dostupnost metra co nejlepsi. Pariz bych bez metra asi nestihl projit ani z pulky... Ze samostatnyho metra D mam radost. Co se tyce prodrazeni... u metra se to nejak nstava... nemam z toho strach.

+4/0
25.3.2015 19:00

D44a29v56i93d 98B17e87n42e56š 8878950159133

Na metro naštěstí dohlíží Dopravní podnik, ne magistrát.

+1/0
25.3.2015 20:05

T87o33m57á46š 94Z39e39m79a21n 3295768644535

Slibem nezarmoutíš..

0/0
25.3.2015 18:54

P51a21v53e40l 35S83l14a41d31o78v67n20í89k 6137533157446

Takže ne 45 mld., ale 70 a ne otevření v roce 2023, ale nejdříve 2027. A bude hodně záležet, kdo bude dodávat kabely.:-/

+9/−2
25.3.2015 18:49

J11a48k84u64b 65K28r80e52j47č66í66k 8433324102784

Metro trasa D, kdy bude fakt vůbec nevím, ale pořád o tom jenom mluví a mluví a stále nic.. takže bych počítal tak, až v roce 2050, začnou ze stavbou a dokončí jí tak za sto let... :D

+1/0
25.3.2015 20:16

P39e55t64r 75P88e25t61r 7212110710662

A zase mrtvostav má práci. Aby to zase nepodelal.

0/0
25.3.2015 18:46

P53e88t36r 15V35i84m73r 9760274381

a proč nepostavit lehké kolejové metro v úseku Hlavní nádraží - Písnice ? Z Hlavního nádraží vláčky přes nádr.Vršovice a Kačerov jezdí. Nad zastávkou U Labutě by se protáhly koleje 600 metrů k nemocnici Krč a odtamtud dál pod zemí podle projektu metra D. V rámci 45 miliard by tak šlo postavit i úsek Písnice - Jesenice.

+3/0
25.3.2015 18:23

T78o88m85á91š 71Z87e87m27a46n 3975978784885

Tohle si dost dobře nedovedu představit.. hlavně tu část mezi kačerovem a nemocnicí..

+1/−1
25.3.2015 18:26

P80e43t47r 76V25i29m49r 9360834921

z Kačerova jezdí vláčky ke Krči nad zastávkou U Labutě, odtamtud lze protáhnout koleje vedle Vídeňské k nemocnici, prostoru je na to dost. Potom podle plánu metra D zakopat koleje pod Krčí pod zem.

0/0
25.3.2015 18:34

T97o73m91á25š 41Z40e80m68a54n 3815508594665

Jo, ale ty vláčky jezdí 90°k požadovanému směru.. to se tam bude vytáčet blbě.. A opravdu nevím jak zakopete koleje u nemocnice bez narušení jediného příjezdu do nemocnice a jedné z hlavních komunikací v lokalitě - Vídeňské..

0/0
25.3.2015 18:56

P78e83t27r 36V72i93m63r 9720684741

už desítky let jezdí nad Vídeňskou silnicí (u zast.U Labutě), od Kačerova je to po kolejích přímý směr k nemocnici Krč, podobně nadjedou nad Vídeňskou a zastaví tak kde je plánována stanice Nemocnice Krč, odtamtud pod Krčí tunelem podle plánu metra D.

0/0
25.3.2015 19:06

E10v55ž70e87n 18P58o57l76á11k 3948958871273

Metro se rozhodně nesmí úrovňově s čímkoli křížit.

+2/0
25.3.2015 18:43

D79a72n55i85e65l 38D52r95n48e30c 6761679926972

Viděl bych problém v kapacitě dráhy na hlavní nádraží, několik set dalších spojů by bylo docela znát. Navíc se očekává další nárůst železniční dopravy, včetně příměstské. Železniční trať také vede ve svém koridoru, kolem kterého je řidší zástavba.

0/0
26.3.2015 21:38

P91e75t42r 30V29i39m98r 9910684701

4 spoje za hodinu v obou směrech jsou v 21.století rozhodně realizovatelné. Jde o to že jih Prahy by byl propojen s centrem, autobusová doprava by samozřejmě nezmizela, ale bylo by jí tímto způsobem značně odlehčeno. Jesenice - pak plánovaná trasa "D" Písnice - Libuš - Nové Dvory - Nemocnice Krč - od zast. U labutě pak současná vlaková trasa na Kačerov - Vršovice - Hl.nádraží. Ale Praha má asi 55 miliard na zbyt.

0/0
26.3.2015 21:59

F51r71a20n96t15i48š64e70k 90E65l46i63á26š 6177973445256

Hlavně musí být ve smluvě uvedena penalizace za překročení ceny, za nedodržení termínů atd. Penalizace musí být pro zhotovitele likvidační, aby si dobře rozmyslel zda bude dodržovat smlouvu.

+2/−1
25.3.2015 17:42

J77a61n 35P92r30o25v59a65z10n68í73k 6758584280871

Vy si myslíte, že projekt za 45 miliard jde naplánovat na korunu přesně?

+1/0
25.3.2015 18:04

T13o84m43á92š 28Z55e90m98a65n 3165768364605

Pozor, za chvíli se dočkáte srovnání s dortem, psí boudou a jinými obdobně náročnými stavbami:-D

(v Německu je na vícepráce ze zákona 50%)

0/0
25.3.2015 18:25

J38i58ř34í 32K84ü23h30r 2400436770316

Co 50%? Daň?

To by nebyl špatný nápad.

0/0
25.3.2015 18:42

R56i59c41h14a79r89d 93G42e47n58š59e41r72o15v25s69k86ý 2615685864526

Takze za 450 mld :)

0/−1
25.3.2015 17:40

R87a97d37e51k 43N51o90v44a96k 9574683169210

Nepředpokládám že by se měl projekt nějak extrémně předražovat. 

Viz prodloužení A, tam se naopak ušetřily dvě miliardy.

Otázkou je financování stavby, Praha sama o sobě to neutáhne, pokud by stavěla D jen za své bez účasti státu, tak může stopnout veškeré další investice do infrastruktury na minimálně dalších 10let, ať už se jedná o dokončení vnitřního okruhu, opravy komunikací nebo rekonstrukce sítí.

+3/0
25.3.2015 17:25

E45v67ž24e85n 29P74o21l44á88k 3128778261613

To zdejším optimistům a odborníkům těžko vysvětlíte.

0/0
25.3.2015 18:44

L26e68o52š 43M77á73s90l78o 9675619149621

Nevím, že by se 2 mld. ušetřily, naopak jsem dnes četl, že EU za pochybnosti (čti "korupci") při stavbě prodloužení metra A nepřispěje 8 mld. ale jenom 6mld., takže se ty dvě chybějící musej dosypat z rozpočtu Prahy.

0/−2
25.3.2015 19:23

R46a47d13e96k 49N11o90v35a61k 9684563559100

Pochybnosti nebyla korupce ale nepostaveni p+r parkoviste na Veleslavine a nepokracovani na letiste. Neslo o 8 ale o 7mld. a nejde o dosypani ale o dotaci, ta se plati az po dostavbe a zaplaceni stavby. A usetrily se, zjistete si vic.

+2/0
25.3.2015 19:48

O41l93d74ř18i98c95h 59J34a81n34e31č91e62k 8789936253421

neměli by nejprv otevřít a zaplatit Blanku?

+8/0
25.3.2015 17:24

T77o16m20á33š 82K36o18s47t48e10l85e90c98k57ý 8227963438461

Aha, takže finální cena bude, bratru tak 120 miliard.

+1/−1
25.3.2015 17:23

J79a25n 69K67r64b54e37c 8645227804157

A bude se teda stavet ta varianta az na Mirak nebo jen ta ptakovina s odbockou z Pankrace?

0/0
25.3.2015 17:03

Š85i32m95o19n 28T89o49k45a75r 6581663653704

odbočka na Céčko padla....Déčko bude mít svoji stanici

+1/0
25.3.2015 17:44

A59l94e72n42a 81Š76a18b93a29t42o23v98á 3713190502648

prelozeno do cestiny: spusteni 2037 a cena 135mld

+13/−1
25.3.2015 16:59

E95v28ž24e37n 42P62o77l88á81k 3808668711603

Vzhledem k tomu, jal bylo dostavěno Áčko, tedy s poměrně malým zpožděním a dokonce úsporou nechápu, jak vás to napadá.

0/0
25.3.2015 18:40

T66o86m23a59s 98K18r69c80m94a 2814457717

ajajajajaj...dalsi tunel, tentokrat Danka skryta pod nenapadne D...good job ;-D

+3/−4
25.3.2015 16:57

J20i66ř88í 81K19u56b80e97c 9793799392512

Pokud se bude tunel Blanka stavět jeden rok, jakože bude, tak bylo rychlejší postavit Koloseum před dvěma tisíci lety a v přepočtu i levnější.

A co teprve metro, to bude ale tunel ;-D

+1/0
25.3.2015 16:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.