Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro D bude za 45 miliard, říká projekt. Počítá se stavbou v roce 2017

Na 45 miliard bez DPH by měla vyjít výstavba metra linky D ze stanice Náměstí Míru do Písnice. Na jednání pražského zastupitelského výboru pro dopravu to řekl generální ředitel firmy Metroprojekt David Krása. Stavět by se mělo začít v roce 2017.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V18á17c84l90a82v 11T63v12r42d91í77k 3487296398285

To bude zase tunel :-(

0/0
26.3.2015 12:06

D19u55š66a42n 34M42a16t27o18u64š42e98k 7773890520305

Praha bude žádat o podporu vládu, no jasně jak jinak, doufám že to bude dražší "jen jako" Blanka....

0/0
26.3.2015 10:19

P12e96t97r 58J90a12r49o91š 2364651255637

prej 45mld ;-D;-D;-D to si vynasobme tak 5x a vysledny cas aspon 2x. Pak se budeme pomalu blizit realnym cislum. Slava ceskemu tunelovani R^

+1/−1
26.3.2015 8:14
Foto

M56i72c93h87a23l 76G44a54n12d97a32l37o11v88i75č 7368509111850

Takže po česku to bude stát 90 miliard a pokud se to dostaví, bude to tak v roce. 2025...:D

+3/0
25.3.2015 23:53
Foto

T22o89m70a75s 51V30e79n37d16i15s 5733169682260

dostaví 2025 a otevře 2030;-D

0/0
26.3.2015 8:28

J51i70n44d69ř53i85c11h 55Š97k27o13p74e69k 4565121360225

když nebude pršet a nedostane se do tunelu vlhkost

0/0
26.3.2015 10:52

M51i34r78o13s73l85a96v 52S67u42c48h38y 5480379910620

Když čtu ten titulek, tak mě napadá - 45 mld je úplatek? Současná nejdiskutovanější stavba se jmenuje Blanka, že by se trasa D jmenovala "holky z naší školky"? (Spočítejte jména, tolikrát bude dražší.) Ale dost jízlivosti. Praha by si zasloužila víc linek metra. Ostuda je, že metro A nejezdí na letiště. Turisté se kromě muzea metrem přímo k památkám nedostanou. Míst, kde by metro pomohlo by se našla celá řada. Monstrsídliště mají nezřídka spojení jen autobusy. Čím víc lidí dostanete do metra, tím bude volněji na silnicích.

0/−1
25.3.2015 22:43

P21e59t28r 41R66o96h25á83n65e91k 1523719767606

jasný, mertro na letiště, ke každý pámátce a každýmu paneláku. nemáš náhodou stavební firmu ? ;-D lidi jsou liný a pohodlný a ani sebelepší metro je stejně z aut nevyžene. všechny metropole i s fakt vychytanym metrem se potýkaj se zácpama.

+1/0
26.3.2015 2:56

V32l35a79d91i32m80í88r 22J77e84s46e27n85i53c61k26ý 9588898215210

Takže ve finále za devadesát... ;-D

+1/0
25.3.2015 22:32

P57a96v82e93l 55K53r19e94j47č81í42ř 2352741163206

To těch tunelů ještě nemají dost?

0/0
25.3.2015 19:56

J23o57s55e14f 20P72i98š81v43e93j49c 4212700320486

...Praha bude žádat o podporu vládu...

- nevidím jediný důvod proč bych měl ze svých daní příspívat pražákům na metro. Kdyby Praha hospodařila stejně jako hospodaří naše vesnice a stejně tak další tisíce obcí v tomto státě, tak mají pražáci MHD zadarmo, jenže jestliže se polovina rozpočtu města utopí v pochybně organizovaných "tunelových" projektech nebo jinak rozkrade tak je samozřejmě MHD předražená a navíc chce město další peníze po státu - tedy po nás všech. Nasr.t ;-€

0/−6
25.3.2015 19:44

P42a62v59e64l 12K34r51e84j46č78í70ř 2932741943516

Ono kdyby místo Openkarty udělali MHD zadarmo, tak to ve finále opravdu vyšlo o hodně levněji. Ale zase na druhou stranu by se na tom někteří radní tak dobře nenapakovali. Všechno má svoje výhody, je potřeba to vidět dialekticky.

+2/0
25.3.2015 19:58

A21l51e78x43a47n68d13r 84K10o48s58t25k49a 8982168426474

A těch budižkničemů, kteří by se museli chudinkové postavit na úřad práce. A) 150 naprosto nesmyslných revizorů, kteří na pokutách vyberou přesně akorát na vlastní výplaty. B) všechny ty báby na přepážkách, vyřizující tramvajenky a vybírající ony pokuty. Odhadem minimálně pár desítek. C) těch volných hodin, které by měli soudci, dnes stíhající neplatiče. D) Chudiinkové Sokol a nevímkdo by nevymáhali pokuty, E) následně by se neobživilo kdovíkolik exekutorů. Všichni tito lidé jsou přece společensky potřební a přínosní, je nutné si je podporovat.

0/0
25.3.2015 20:17

P71a97v48e78l 74K19r14e84j71č71í19ř 2352491773346

Nebo ten tisk jízdenek, kdy z každé šla koruna někam na Kajmanské ostrovy atd. - kdepak, MHD zdarma je sociálně naprosto neprůchodná myšlenka :-)

0/0
25.3.2015 20:57

P85e90t81r 96P41e37t83r 6793392778593

kdyby hospodařila stejně jako vy, tak má dvě opravené hospody a většinu obecních pozemků hnojník. děkuji, nechci

platy jsou v praze oproti vaší vesnici, předpokládám také větší (tzn větší daně), firem tu i s přepočtem na obyvatele působí taky víc, turistů je tu taky i v přepočtu na obyvatele je o dost víc. Na vesnicích jezdí autobus jednou za hodinu prázdný, v praze jednou za pět minut plný...super, potřebujete jich určitě víc. Takže vzhledem k tomu, kolik pravděpodobně generujete daní, co do objemu, můžete víc vůbec rádi, že nějaké peníze od státu na svůj provoz dostáváte. A jestli chcete mluvit o tom, kdo na koho doplácí tak vás mohu ujistit, že města jako Praha a Brno naopak ohledně MHD doplácí na zapadákovy, kde je přes den bus a vlak prázdnější jak noční bus spoje v Praze

A to nebudu mluvit o průměrné inteligenci na vesnici a ve městě, děkujeme, že díky takovým vidlákům máme na hradě Miloše a ve vládě to, co máme. Z vesnice pocházím a když slyším, jaké mají názory v hospodě a celkově lidi okolo tak lituji, že jsem se nenarodil mentálně postižený, aby mi to bylo jedno

+3/0
25.3.2015 23:15

J26i53n19d12ř84i39c45h 32Š31k76o56p71e46k 4425731580755

Praha má velký daňové příjmy ne proto, že by o tolik více produkovala, ale že se daně odvádní dle sídla firem. Takže firma sice může mít sídlo v Praze, tam odvádí daně, ale něco produkuje např. v nějaké vesnici. Logicky je přínosnější místo podnikání, ne sídlo, protože bez pražského sídla se dá podnikat, bez výroby těžko :-)

0/0
26.3.2015 12:13

J95a92n 58V60o69j33t39í57š27e19k 6102201875276

Tohle je akorát furt dokola omílanej mýtus. Jmenujte továrnu, která vyrábí někde pryč a sídlo má v Praze. Praha odvádí největší daně, protože v ní bydlí a pracuje osmina obyvatel a je v ní nejvíc služeb, které se na naší ekonomice podílejí větší měrou, než průmysl (i když je u nás velice významný).

0/0
26.3.2015 12:57

J19i11n24d91ř60i74c69h 85Š78k89o26p55e57k 4395291450645

jen v okolí mého bydliště je 5 firem, které mají sídlo v Praze a podnikají zde. 3 z toho jsou stavební firmy s desítkama zaměstnanců

0/0
26.3.2015 13:39
Foto

M66i78c17h83a45l 28P97a55ř29í79z53e67k 8301443226431

Hlavně ne  ČKD Praha DIZ ;-)

+3/0
25.3.2015 19:01

V58í46t 69K31o49v23á82ř16í19k 5241677431234

Jsem asi uchylnej, ale metro je fenomen a jsem rad, ze do toho praha jde. Mohli by uz zacit resit metro E. Turisticky atraktivni mesta musi mit dostupnost metra co nejlepsi. Pariz bych bez metra asi nestihl projit ani z pulky... Ze samostatnyho metra D mam radost. Co se tyce prodrazeni... u metra se to nejak nstava... nemam z toho strach.

+4/0
25.3.2015 19:00

D74a10v38i80d 54B42e40n79e43š 8738810259463

Na metro naštěstí dohlíží Dopravní podnik, ne magistrát.

+1/0
25.3.2015 20:05

T40o94m25á28š 57Z54e13m22a97n 3915588234245

Slibem nezarmoutíš..

0/0
25.3.2015 18:54

P53a94v11e73l 30S60l63a41d53o79v24n86í75k 6117803627256

Takže ne 45 mld., ale 70 a ne otevření v roce 2023, ale nejdříve 2027. A bude hodně záležet, kdo bude dodávat kabely.:-/

+9/−2
25.3.2015 18:49

J15a13k81u87b 89K90r65e22j40č11í75k 8173794662394

Metro trasa D, kdy bude fakt vůbec nevím, ale pořád o tom jenom mluví a mluví a stále nic.. takže bych počítal tak, až v roce 2050, začnou ze stavbou a dokončí jí tak za sto let... :D

+1/0
25.3.2015 20:16

P60e14t85r 24P10e40t81r 7532320580822

A zase mrtvostav má práci. Aby to zase nepodelal.

0/0
25.3.2015 18:46

P30e70t18r 21V70i17m21r 9820644471

a proč nepostavit lehké kolejové metro v úseku Hlavní nádraží - Písnice ? Z Hlavního nádraží vláčky přes nádr.Vršovice a Kačerov jezdí. Nad zastávkou U Labutě by se protáhly koleje 600 metrů k nemocnici Krč a odtamtud dál pod zemí podle projektu metra D. V rámci 45 miliard by tak šlo postavit i úsek Písnice - Jesenice.

+3/0
25.3.2015 18:23

T33o40m76á71š 44Z29e46m22a45n 3845568294645

Tohle si dost dobře nedovedu představit.. hlavně tu část mezi kačerovem a nemocnicí..

+1/−1
25.3.2015 18:26

P53e97t94r 72V88i59m82r 9680174521

z Kačerova jezdí vláčky ke Krči nad zastávkou U Labutě, odtamtud lze protáhnout koleje vedle Vídeňské k nemocnici, prostoru je na to dost. Potom podle plánu metra D zakopat koleje pod Krčí pod zem.

0/0
25.3.2015 18:34

T92o86m18á58š 27Z27e37m66a85n 3865838374735

Jo, ale ty vláčky jezdí 90°k požadovanému směru.. to se tam bude vytáčet blbě.. A opravdu nevím jak zakopete koleje u nemocnice bez narušení jediného příjezdu do nemocnice a jedné z hlavních komunikací v lokalitě - Vídeňské..

0/0
25.3.2015 18:56

P19e52t65r 21V45i41m85r 9730354101

už desítky let jezdí nad Vídeňskou silnicí (u zast.U Labutě), od Kačerova je to po kolejích přímý směr k nemocnici Krč, podobně nadjedou nad Vídeňskou a zastaví tak kde je plánována stanice Nemocnice Krč, odtamtud pod Krčí tunelem podle plánu metra D.

0/0
25.3.2015 19:06

E15v63ž22e74n 43P31o32l80á77k 3268868831843

Metro se rozhodně nesmí úrovňově s čímkoli křížit.

+2/0
25.3.2015 18:43

D36a70n28i93e17l 27D70r41n80e26c 6341859306332

Viděl bych problém v kapacitě dráhy na hlavní nádraží, několik set dalších spojů by bylo docela znát. Navíc se očekává další nárůst železniční dopravy, včetně příměstské. Železniční trať také vede ve svém koridoru, kolem kterého je řidší zástavba.

0/0
26.3.2015 21:38

P48e47t37r 30V77i66m85r 9120934141

4 spoje za hodinu v obou směrech jsou v 21.století rozhodně realizovatelné. Jde o to že jih Prahy by byl propojen s centrem, autobusová doprava by samozřejmě nezmizela, ale bylo by jí tímto způsobem značně odlehčeno. Jesenice - pak plánovaná trasa "D" Písnice - Libuš - Nové Dvory - Nemocnice Krč - od zast. U labutě pak současná vlaková trasa na Kačerov - Vršovice - Hl.nádraží. Ale Praha má asi 55 miliard na zbyt.

0/0
26.3.2015 21:59

F51r92a45n62t16i15š20e85k 34E66l39i50á26š 6467783565646

Hlavně musí být ve smluvě uvedena penalizace za překročení ceny, za nedodržení termínů atd. Penalizace musí být pro zhotovitele likvidační, aby si dobře rozmyslel zda bude dodržovat smlouvu.

+2/−1
25.3.2015 17:42

J34a46n 87P88r23o97v82a42z50n94í19k 6268984330751

Vy si myslíte, že projekt za 45 miliard jde naplánovat na korunu přesně?

+1/0
25.3.2015 18:04

T23o51m23á80š 17Z34e74m15a47n 3605628924975

Pozor, za chvíli se dočkáte srovnání s dortem, psí boudou a jinými obdobně náročnými stavbami:-D

(v Německu je na vícepráce ze zákona 50%)

0/0
25.3.2015 18:25

J30i89ř51í 31K11ü26h77r 2560266620796

Co 50%? Daň?

To by nebyl špatný nápad.

0/0
25.3.2015 18:42

R46i79c72h63a25r76d 18G67e16n73š13e93r64o74v57s43k58ý 2415495374596

Takze za 450 mld :)

0/−1
25.3.2015 17:40

R14a84d22e59k 52N86o24v81a54k 9284963879430

Nepředpokládám že by se měl projekt nějak extrémně předražovat. 

Viz prodloužení A, tam se naopak ušetřily dvě miliardy.

Otázkou je financování stavby, Praha sama o sobě to neutáhne, pokud by stavěla D jen za své bez účasti státu, tak může stopnout veškeré další investice do infrastruktury na minimálně dalších 10let, ať už se jedná o dokončení vnitřního okruhu, opravy komunikací nebo rekonstrukce sítí.

+3/0
25.3.2015 17:25

E44v37ž61e20n 89P70o52l93á86k 3338278941863

To zdejším optimistům a odborníkům těžko vysvětlíte.

0/0
25.3.2015 18:44

L56e53o81š 29M25á75s35l29o 9425939609141

Nevím, že by se 2 mld. ušetřily, naopak jsem dnes četl, že EU za pochybnosti (čti "korupci") při stavbě prodloužení metra A nepřispěje 8 mld. ale jenom 6mld., takže se ty dvě chybějící musej dosypat z rozpočtu Prahy.

0/−2
25.3.2015 19:23

R71a89d92e85k 60N55o15v16a31k 9404303819470

Pochybnosti nebyla korupce ale nepostaveni p+r parkoviste na Veleslavine a nepokracovani na letiste. Neslo o 8 ale o 7mld. a nejde o dosypani ale o dotaci, ta se plati az po dostavbe a zaplaceni stavby. A usetrily se, zjistete si vic.

+2/0
25.3.2015 19:48

O51l78d83ř64i26c60h 93J63a65n39e70č98e35k 8129316623231

neměli by nejprv otevřít a zaplatit Blanku?

+8/0
25.3.2015 17:24

T11o42m11á16š 27K80o58s18t35e76l21e88c65k26ý 8327103808731

Aha, takže finální cena bude, bratru tak 120 miliard.

+1/−1
25.3.2015 17:23

J95a50n 63K25r42b65e49c 8165597314857

A bude se teda stavet ta varianta az na Mirak nebo jen ta ptakovina s odbockou z Pankrace?

0/0
25.3.2015 17:03

Š35i53m83o52n 17T38o87k80a40r 6331963353564

odbočka na Céčko padla....Déčko bude mít svoji stanici

+1/0
25.3.2015 17:44

A90l83e81n74a 10Š22a48b98a53t37o34v21á 3593850982448

prelozeno do cestiny: spusteni 2037 a cena 135mld

+13/−1
25.3.2015 16:59

E66v20ž30e36n 32P10o33l37á45k 3578878441283

Vzhledem k tomu, jal bylo dostavěno Áčko, tedy s poměrně malým zpožděním a dokonce úsporou nechápu, jak vás to napadá.

0/0
25.3.2015 18:40

T50o49m97a25s 17K34r58c83m74a 2164467827

ajajajajaj...dalsi tunel, tentokrat Danka skryta pod nenapadne D...good job ;-D

+3/−4
25.3.2015 16:57

J85i80ř25í 58K41u57b52e87c 9463729232762

Pokud se bude tunel Blanka stavět jeden rok, jakože bude, tak bylo rychlejší postavit Koloseum před dvěma tisíci lety a v přepočtu i levnější.

A co teprve metro, to bude ale tunel ;-D

+1/0
25.3.2015 16:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.