Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro D bude za 45 miliard, říká projekt. Počítá se stavbou v roce 2017

Na 45 miliard bez DPH by měla vyjít výstavba metra linky D ze stanice Náměstí Míru do Písnice. Na jednání pražského zastupitelského výboru pro dopravu to řekl generální ředitel firmy Metroprojekt David Krása. Stavět by se mělo začít v roce 2017.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V69á17c57l65a79v 74T95v60r40d58í26k 3777316298375

To bude zase tunel :-(

0/0
26.3.2015 12:06

D49u11š51a24n 52M13a45t94o94u30š36e73k 7463860660535

Praha bude žádat o podporu vládu, no jasně jak jinak, doufám že to bude dražší "jen jako" Blanka....

0/0
26.3.2015 10:19

P64e65t83r 14J11a45r77o78š 2794321685557

prej 45mld ;-D;-D;-D to si vynasobme tak 5x a vysledny cas aspon 2x. Pak se budeme pomalu blizit realnym cislum. Slava ceskemu tunelovani R^

+1/−1
26.3.2015 8:14
Foto

M80i40c42h38a36l 65G35a68n52d49a28l47o74v86i31č 7908439871380

Takže po česku to bude stát 90 miliard a pokud se to dostaví, bude to tak v roce. 2025...:D

+3/0
25.3.2015 23:53
Foto

T16o74m91a41s 72V29e82n58d69i30s 5283549962310

dostaví 2025 a otevře 2030;-D

0/0
26.3.2015 8:28

J15i61n66d93ř69i47c76h 44Š26k34o26p90e96k 4815191120895

když nebude pršet a nedostane se do tunelu vlhkost

0/0
26.3.2015 10:52

M50i73r56o76s23l18a20v 58S78u65c44h16y 5240549280230

Když čtu ten titulek, tak mě napadá - 45 mld je úplatek? Současná nejdiskutovanější stavba se jmenuje Blanka, že by se trasa D jmenovala "holky z naší školky"? (Spočítejte jména, tolikrát bude dražší.) Ale dost jízlivosti. Praha by si zasloužila víc linek metra. Ostuda je, že metro A nejezdí na letiště. Turisté se kromě muzea metrem přímo k památkám nedostanou. Míst, kde by metro pomohlo by se našla celá řada. Monstrsídliště mají nezřídka spojení jen autobusy. Čím víc lidí dostanete do metra, tím bude volněji na silnicích.

0/−1
25.3.2015 22:43

P84e18t92r 61R52o65h53á22n80e58k 1113449897196

jasný, mertro na letiště, ke každý pámátce a každýmu paneláku. nemáš náhodou stavební firmu ? ;-D lidi jsou liný a pohodlný a ani sebelepší metro je stejně z aut nevyžene. všechny metropole i s fakt vychytanym metrem se potýkaj se zácpama.

+1/0
26.3.2015 2:56

V80l68a29d56i70m76í82r 22J93e13s86e37n34i41c61k88ý 9968218405810

Takže ve finále za devadesát... ;-D

+1/0
25.3.2015 22:32

P13a30v66e45l 46K38r91e97j74č78í27ř 2112771203466

To těch tunelů ještě nemají dost?

0/0
25.3.2015 19:56

J87o44s46e70f 15P28i81š31v65e36j21c 4132630240696

...Praha bude žádat o podporu vládu...

- nevidím jediný důvod proč bych měl ze svých daní příspívat pražákům na metro. Kdyby Praha hospodařila stejně jako hospodaří naše vesnice a stejně tak další tisíce obcí v tomto státě, tak mají pražáci MHD zadarmo, jenže jestliže se polovina rozpočtu města utopí v pochybně organizovaných "tunelových" projektech nebo jinak rozkrade tak je samozřejmě MHD předražená a navíc chce město další peníze po státu - tedy po nás všech. Nasr.t ;-€

0/−6
25.3.2015 19:44

P27a28v40e68l 52K44r31e90j63č72í11ř 2142931923346

Ono kdyby místo Openkarty udělali MHD zadarmo, tak to ve finále opravdu vyšlo o hodně levněji. Ale zase na druhou stranu by se na tom někteří radní tak dobře nenapakovali. Všechno má svoje výhody, je potřeba to vidět dialekticky.

+2/0
25.3.2015 19:58

A75l90e46x95a25n27d91r 91K58o60s47t93k54a 8412828246324

A těch budižkničemů, kteří by se museli chudinkové postavit na úřad práce. A) 150 naprosto nesmyslných revizorů, kteří na pokutách vyberou přesně akorát na vlastní výplaty. B) všechny ty báby na přepážkách, vyřizující tramvajenky a vybírající ony pokuty. Odhadem minimálně pár desítek. C) těch volných hodin, které by měli soudci, dnes stíhající neplatiče. D) Chudiinkové Sokol a nevímkdo by nevymáhali pokuty, E) následně by se neobživilo kdovíkolik exekutorů. Všichni tito lidé jsou přece společensky potřební a přínosní, je nutné si je podporovat.

0/0
25.3.2015 20:17

P80a56v47e58l 57K43r88e54j34č71í44ř 2662201353576

Nebo ten tisk jízdenek, kdy z každé šla koruna někam na Kajmanské ostrovy atd. - kdepak, MHD zdarma je sociálně naprosto neprůchodná myšlenka :-)

0/0
25.3.2015 20:57

P54e73t89r 25P87e45t31r 6763682668923

kdyby hospodařila stejně jako vy, tak má dvě opravené hospody a většinu obecních pozemků hnojník. děkuji, nechci

platy jsou v praze oproti vaší vesnici, předpokládám také větší (tzn větší daně), firem tu i s přepočtem na obyvatele působí taky víc, turistů je tu taky i v přepočtu na obyvatele je o dost víc. Na vesnicích jezdí autobus jednou za hodinu prázdný, v praze jednou za pět minut plný...super, potřebujete jich určitě víc. Takže vzhledem k tomu, kolik pravděpodobně generujete daní, co do objemu, můžete víc vůbec rádi, že nějaké peníze od státu na svůj provoz dostáváte. A jestli chcete mluvit o tom, kdo na koho doplácí tak vás mohu ujistit, že města jako Praha a Brno naopak ohledně MHD doplácí na zapadákovy, kde je přes den bus a vlak prázdnější jak noční bus spoje v Praze

A to nebudu mluvit o průměrné inteligenci na vesnici a ve městě, děkujeme, že díky takovým vidlákům máme na hradě Miloše a ve vládě to, co máme. Z vesnice pocházím a když slyším, jaké mají názory v hospodě a celkově lidi okolo tak lituji, že jsem se nenarodil mentálně postižený, aby mi to bylo jedno

+3/0
25.3.2015 23:15

J74i96n12d48ř76i40c91h 54Š65k45o45p90e86k 4455221330795

Praha má velký daňové příjmy ne proto, že by o tolik více produkovala, ale že se daně odvádní dle sídla firem. Takže firma sice může mít sídlo v Praze, tam odvádí daně, ale něco produkuje např. v nějaké vesnici. Logicky je přínosnější místo podnikání, ne sídlo, protože bez pražského sídla se dá podnikat, bez výroby těžko :-)

0/0
26.3.2015 12:13

J60a80n 66V10o16j72t14í39š52e46k 6912541215886

Tohle je akorát furt dokola omílanej mýtus. Jmenujte továrnu, která vyrábí někde pryč a sídlo má v Praze. Praha odvádí největší daně, protože v ní bydlí a pracuje osmina obyvatel a je v ní nejvíc služeb, které se na naší ekonomice podílejí větší měrou, než průmysl (i když je u nás velice významný).

0/0
26.3.2015 12:57

J53i82n59d40ř49i77c92h 79Š89k10o73p89e66k 4665381770905

jen v okolí mého bydliště je 5 firem, které mají sídlo v Praze a podnikají zde. 3 z toho jsou stavební firmy s desítkama zaměstnanců

0/0
26.3.2015 13:39
Foto

M18i84c50h20a67l 59P30a69ř67í58z12e83k 8851793646221

Hlavně ne  ČKD Praha DIZ ;-)

+3/0
25.3.2015 19:01

V62í84t 60K47o66v28á53ř88í59k 5161757431494

Jsem asi uchylnej, ale metro je fenomen a jsem rad, ze do toho praha jde. Mohli by uz zacit resit metro E. Turisticky atraktivni mesta musi mit dostupnost metra co nejlepsi. Pariz bych bez metra asi nestihl projit ani z pulky... Ze samostatnyho metra D mam radost. Co se tyce prodrazeni... u metra se to nejak nstava... nemam z toho strach.

+4/0
25.3.2015 19:00

D44a36v48i44d 60B50e43n53e39š 8338230919803

Na metro naštěstí dohlíží Dopravní podnik, ne magistrát.

+1/0
25.3.2015 20:05

T47o93m17á98š 35Z87e21m15a15n 3285708584465

Slibem nezarmoutíš..

0/0
25.3.2015 18:54

P28a35v44e43l 33S20l84a43d29o24v50n42í51k 6367353877486

Takže ne 45 mld., ale 70 a ne otevření v roce 2023, ale nejdříve 2027. A bude hodně záležet, kdo bude dodávat kabely.:-/

+9/−2
25.3.2015 18:49

J91a78k98u72b 21K54r63e71j93č70í37k 8303724772114

Metro trasa D, kdy bude fakt vůbec nevím, ale pořád o tom jenom mluví a mluví a stále nic.. takže bych počítal tak, až v roce 2050, začnou ze stavbou a dokončí jí tak za sto let... :D

+1/0
25.3.2015 20:16

P26e35t16r 98P29e28t47r 7782720660952

A zase mrtvostav má práci. Aby to zase nepodelal.

0/0
25.3.2015 18:46

P60e64t72r 98V98i72m22r 9360284961

a proč nepostavit lehké kolejové metro v úseku Hlavní nádraží - Písnice ? Z Hlavního nádraží vláčky přes nádr.Vršovice a Kačerov jezdí. Nad zastávkou U Labutě by se protáhly koleje 600 metrů k nemocnici Krč a odtamtud dál pod zemí podle projektu metra D. V rámci 45 miliard by tak šlo postavit i úsek Písnice - Jesenice.

+3/0
25.3.2015 18:23

T46o91m63á63š 49Z72e95m88a21n 3655278974255

Tohle si dost dobře nedovedu představit.. hlavně tu část mezi kačerovem a nemocnicí..

+1/−1
25.3.2015 18:26

P36e51t17r 16V50i69m29r 9220134221

z Kačerova jezdí vláčky ke Krči nad zastávkou U Labutě, odtamtud lze protáhnout koleje vedle Vídeňské k nemocnici, prostoru je na to dost. Potom podle plánu metra D zakopat koleje pod Krčí pod zem.

0/0
25.3.2015 18:34

T56o80m64á71š 31Z58e11m11a75n 3405198614715

Jo, ale ty vláčky jezdí 90°k požadovanému směru.. to se tam bude vytáčet blbě.. A opravdu nevím jak zakopete koleje u nemocnice bez narušení jediného příjezdu do nemocnice a jedné z hlavních komunikací v lokalitě - Vídeňské..

0/0
25.3.2015 18:56

P65e36t33r 38V35i23m55r 9680804331

už desítky let jezdí nad Vídeňskou silnicí (u zast.U Labutě), od Kačerova je to po kolejích přímý směr k nemocnici Krč, podobně nadjedou nad Vídeňskou a zastaví tak kde je plánována stanice Nemocnice Krč, odtamtud pod Krčí tunelem podle plánu metra D.

0/0
25.3.2015 19:06

E23v65ž92e57n 12P92o23l25á84k 3898208981903

Metro se rozhodně nesmí úrovňově s čímkoli křížit.

+2/0
25.3.2015 18:43

D28a24n93i87e45l 34D18r45n53e69c 6241829766242

Viděl bych problém v kapacitě dráhy na hlavní nádraží, několik set dalších spojů by bylo docela znát. Navíc se očekává další nárůst železniční dopravy, včetně příměstské. Železniční trať také vede ve svém koridoru, kolem kterého je řidší zástavba.

0/0
26.3.2015 21:38

P55e72t53r 31V87i42m25r 9710234281

4 spoje za hodinu v obou směrech jsou v 21.století rozhodně realizovatelné. Jde o to že jih Prahy by byl propojen s centrem, autobusová doprava by samozřejmě nezmizela, ale bylo by jí tímto způsobem značně odlehčeno. Jesenice - pak plánovaná trasa "D" Písnice - Libuš - Nové Dvory - Nemocnice Krč - od zast. U labutě pak současná vlaková trasa na Kačerov - Vršovice - Hl.nádraží. Ale Praha má asi 55 miliard na zbyt.

0/0
26.3.2015 21:59

F64r86a84n89t49i97š62e79k 47E22l38i50á89š 6877473325376

Hlavně musí být ve smluvě uvedena penalizace za překročení ceny, za nedodržení termínů atd. Penalizace musí být pro zhotovitele likvidační, aby si dobře rozmyslel zda bude dodržovat smlouvu.

+2/−1
25.3.2015 17:42

J63a97n 81P25r43o55v29a69z93n95í56k 6948374760981

Vy si myslíte, že projekt za 45 miliard jde naplánovat na korunu přesně?

+1/0
25.3.2015 18:04

T58o17m12á54š 83Z19e82m72a32n 3125548354345

Pozor, za chvíli se dočkáte srovnání s dortem, psí boudou a jinými obdobně náročnými stavbami:-D

(v Německu je na vícepráce ze zákona 50%)

0/0
25.3.2015 18:25

J67i35ř31í 92K34ü44h43r 2550796710456

Co 50%? Daň?

To by nebyl špatný nápad.

0/0
25.3.2015 18:42

R27i90c92h92a13r34d 13G47e63n31š48e44r13o37v48s64k40ý 2955375884186

Takze za 450 mld :)

0/−1
25.3.2015 17:40

R87a92d48e10k 71N21o61v80a95k 9374233899210

Nepředpokládám že by se měl projekt nějak extrémně předražovat. 

Viz prodloužení A, tam se naopak ušetřily dvě miliardy.

Otázkou je financování stavby, Praha sama o sobě to neutáhne, pokud by stavěla D jen za své bez účasti státu, tak může stopnout veškeré další investice do infrastruktury na minimálně dalších 10let, ať už se jedná o dokončení vnitřního okruhu, opravy komunikací nebo rekonstrukce sítí.

+3/0
25.3.2015 17:25

E61v90ž15e57n 68P84o48l33á86k 3898638971813

To zdejším optimistům a odborníkům těžko vysvětlíte.

0/0
25.3.2015 18:44

L38e92o48š 16M65á71s82l51o 9775899319801

Nevím, že by se 2 mld. ušetřily, naopak jsem dnes četl, že EU za pochybnosti (čti "korupci") při stavbě prodloužení metra A nepřispěje 8 mld. ale jenom 6mld., takže se ty dvě chybějící musej dosypat z rozpočtu Prahy.

0/−2
25.3.2015 19:23

R51a52d16e19k 50N41o36v82a22k 9314903949550

Pochybnosti nebyla korupce ale nepostaveni p+r parkoviste na Veleslavine a nepokracovani na letiste. Neslo o 8 ale o 7mld. a nejde o dosypani ale o dotaci, ta se plati az po dostavbe a zaplaceni stavby. A usetrily se, zjistete si vic.

+2/0
25.3.2015 19:48

O57l14d12ř28i34c94h 66J71a78n72e55č24e34k 8539706213311

neměli by nejprv otevřít a zaplatit Blanku?

+8/0
25.3.2015 17:24

T39o19m63á14š 62K74o96s90t59e17l51e75c90k42ý 8467903128631

Aha, takže finální cena bude, bratru tak 120 miliard.

+1/−1
25.3.2015 17:23

J52a58n 56K21r27b51e17c 8955387814657

A bude se teda stavet ta varianta az na Mirak nebo jen ta ptakovina s odbockou z Pankrace?

0/0
25.3.2015 17:03

Š78i29m15o52n 12T67o85k42a80r 6591223513204

odbočka na Céčko padla....Déčko bude mít svoji stanici

+1/0
25.3.2015 17:44

A81l29e75n39a 41Š81a52b60a80t93o24v10á 3133870122678

prelozeno do cestiny: spusteni 2037 a cena 135mld

+13/−1
25.3.2015 16:59

E75v79ž18e27n 71P54o63l48á17k 3148988641413

Vzhledem k tomu, jal bylo dostavěno Áčko, tedy s poměrně malým zpožděním a dokonce úsporou nechápu, jak vás to napadá.

0/0
25.3.2015 18:40

T88o22m41a75s 36K45r87c19m35a 2524767107

ajajajajaj...dalsi tunel, tentokrat Danka skryta pod nenapadne D...good job ;-D

+3/−4
25.3.2015 16:57

J70i64ř29í 12K64u10b10e19c 9613729412492

Pokud se bude tunel Blanka stavět jeden rok, jakože bude, tak bylo rychlejší postavit Koloseum před dvěma tisíci lety a v přepočtu i levnější.

A co teprve metro, to bude ale tunel ;-D

+1/0
25.3.2015 16:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.