Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žena zemřela po nárazu do kamionu. Záchranáře zaskočila lhostejnost řidičů

Na silnici R10 se ve směru z Prahy na Liberec se ráno srazilo osobní auto s kamionem. Žena z osobního vozu zemřela, utrpěla těžká zranění. Podle záchranářů se jí snažil pomoci jen řidič kamionu, žádné z kolemjedoucích aut nezastavilo. Proti tomu se ale jeden z řidičů ohradil s tím, že u nehody zasahoval jako první.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R58a30d56o37v41a19n 52D44l67u38g14o53s27z 3436741628746

Toto je těžký direkt pro E-CALL, povinnou výbavu vozidel, která nahlásí nehodu vozidla. Na chlup totožné s voláním od projíždějícího řidiče. Suma sumárum - ecall je zbytečná záležitost ve vozidlech, protože nikdo osobám v autě nepomůže.

0/0
6.4.2015 19:53

R25a13d27o15v71a42n 40D52l52u15g18o64s85z 3336441968196

Otázkou je, zda jde o lhostejnost. Osobně to vidím spíše na větší obavy o svou osobu. Zastavit a pomáhat při nehodě byť v reflexní vestě je stále velký risk při neohleduplnosti ostatních řidičů. Přece jen, civilní auto nemá majáky, hasičská tatrovka to taky není. 

Důvodů zastavení je vždy více, každý z projíždějících má svůj osobní důvod nezastavit. Generalizace zde není na místě obdobně, jako je odsuzována v dalších případech, kde je opodstatněná (minority).

A hlavně, člověk není povinen poskytnou první pomoc, pokud by se cítil být ohrožen.Plně proto chápu člověka, který nezastaví z tohoto důvodu, stát se následně při poškození zdraví či smrti zachránce o rodinu zesnulého nepostará a ještě lakonicky konstatuje, že neměl pomáhat. Stát si za "bezohlednost" může zcela sám svými nelogickými až patologickými rozsudky soudu.

Snad v budoucnu nebudu potřebovat na cestách pomoc druhé osoby abych přežil, pakliže ano, s vědomím výše napsaného budu neskonalé rád za osobu, která všechny tyto nástrahy překoná a pomoci půjde.

0/0
6.4.2015 19:29

M55a25r25i17a93n 31B74l26a71ž83k51o 8554437877

To je tak když ženská narazí do kamionuX Kdyby to bylo naopak-mohla žít8-o Že mám pravdu soudruzi autoři!!

0/−2
1.4.2015 0:54

P81e26t29r 72R41u24m84p93l10i66k 4989387589723

První co se má udělat je obléci vestu, dát trouhelník, nasadit rukavice a při obhlídce volat 112 a říci co stalo. Při školení jsem dal dotaz, jestli ta procedura se nemůže změnit, třeba hned hasit, zastavit krvácení, zapadnutý jazyk atd, mně bylo řečeno, že ne! V kolik hodin volal někdo 112?

0/0
31.3.2015 18:48

P27e30t81r 46M65i34c28h46a82l18č19í94k 9407546709553

Jel jsem kolem té nehody, když bylo všude kolem spousta hasičů a záchranářů a policie.

Mrtvá paní byla uklizena tak, že byla na zemi mezi svodidlem a jejim autem zabalena v termofolii na zemi, na dešti.......

Působilo to na mě tak, že ji tam prostě pohodili než si ji někdo odveze.

Třeba semnou nebudete souhlasit, ale tak jak tam ta paní byla, mi přišlo dost nešetrné a nedůstojné pro člověka, který zrovna zemřel.

+1/0
26.3.2015 23:50

P10a95v70e30l 81J69e13ř71á65b93e52k 7611242584177

Především mě udivuje, že máte čas v takové situaci koukat na místo nehody. osobně v takových místech koukám na auta přede mnou a na auta za mnou. A nehodu prakticky nestačím kouknout.

Ale k poznámce "na dešti". Jak ji měli uložit? Vložit do sanitky? obávám se, že v takové situaci nesmí.

A nevěřím tomu, že by záchranáři zemřelého "pohodili".

+4/0
26.3.2015 23:58

P64e71t11r 97M50i11c15h89a19l69č45í43k 9207636459833

Když policie řídí dopravu a jede se tam krokem odstavným pruhem, tak máte času dost se podívat co se tam stalo. Kdo paní pohodil do mezery mezi svodidlo a její auto nevím, nikdo u ní nebyl.

0/−2
27.3.2015 0:03

P40a33v53e65l 12J67e38ř90á57b26e20k 7801712804657

Nebyl jsem tam, nevím, ale z praxe vím, že okolo nehod by se dalo projet rychleji a bezpečně, kdyby řidiči nekoukali na nehodu, ale plně se věnovali řízení.

A slovo pohodili bych si skutečně odpustil. Jednak z pohledu nezúčastněného řidiče který nehodu jen míjí prakticky nic nevíme, co a jak probíhalo. A za další "pohodit" a "uložit v místě nehody k odvozu"  je značný významový rozdíl. Pokud tělo bylo zakryté plachtou - fólií, nepovažoval bych to za pohození.

+7/0
27.3.2015 0:11

J31a33n 11C53h32o39b55o29t 5542944168601

A co měli dělat, držet ji za ruku? To měli předtím dělat jiní!!!

0/0
27.3.2015 10:32

K59a46t35e92ř18i29n20a 22V37a70š91á14k96o42v19á 5501342909345

a co byste chtel jineho delat ? Zrejme ji takhle na zemi i ozivovali, a mezi svodidlem a jejim autem je nejbezpecnejsi misto, kde se po ni alespon nikdo nahodou neprojede, neslapne na ni, atp.

Zrejme bych jednala uplne stejne. A ze prsi, asi neovlivnite.

0/0
27.3.2015 10:22

J27a37n 13C23h19o19b19o22t 5532834138981

To je velmi dojemné, ale už byla mrtvá s starosti měli jiní. Snižuje to ale nějak trapnost situace všech těch, kteří se jí předtím nepokusili pomoci, když ještě nevěděli, zda tam není někdo živý?

0/0
27.3.2015 10:32

T16o78m54á31š 33Z12e60m60a68n 3385608414955

Soused, takhle jednou pomáhal na dálnici, už není mezi námi...

+4/0
26.3.2015 21:53

P89a29v15e94l 62J70e87ř33á55b33e26k 7821972164657

To se stává, je potřeba říci jak se vše stalo. Pokud se jedná o dálnice a "R", tak přiznejme si, že tam je to o dost drsný.

Ale nikdo neví, kdy sám bude potřebovat pomoci. Takž jednou pomohu sám, příště jiný pomůže mě nebo mým blízkým.

Nic jiného bych v tom nehledal.

+1/0
26.3.2015 23:53

P37e33t70r 30M18i89c63h64a28l10č88í72k 9657686749613

Třeba ta paní za života pomáhala o sto šest a když to sama potřebovala, tak nic. Podle tvé logiky že budu pomáhat a jednou mi taky někdo pomůže svět a zvláště ten kapitalistický nefunguje.

+1/−3
27.3.2015 0:05

K77a22r63e32l 34S78a18r45d10a 3172829337

Netahej do toho kapitalizmus. Nebo máš pocit, že za komančů by ti pomohl každý? Že jsme tu byli společnost Mirků Dušínů a teprve demokracie nám zkazila charaktery?

+3/0
27.3.2015 8:40

K31a15t49e13ř54i94n40a 14V88a20š87á64k35o63v85á 5931732979315

no, kdyby se tim velka vetsina lidi ridila, tak je naopak celkem logicke, ze se vam pomoci dostane

0/0
27.3.2015 10:24

K63a79t70e48ř69i44n82a 40V57a25š35á30k10o17v39á 5431222599845

Ano, taky vim o takovem pripade - dva mladi lidi sli pomoct jinym a byli smeteni...ale i tak si myslim, ze je normalnejsi zastavit

0/0
27.3.2015 10:24

L27u70k38á70š 72V66o33g97l 3959705913243

Úsek r10 u Bezděčína je vyhlášený. Je zde snížená rychlost na 110 Km/h, což polovina řidičů ignoruje. A v kombinaci se dvěma OPRAVDU krátkými nájezdy a následně sjezdem a nájezdem je tento úsek velice nebezpečný. Někdy nelze na dálnici najet vůbec.

To co se stalo je tragédie. Dokud bude systém připojovacích a odbočovacích pruhů v této podobě, nehody se budou opakovat. 110 je stále moc. Tak 90 s radarem by to dočasně řešilo.

Provoz r10 u Bezděčína je velký zmatek. Můžou za to řidiči, kteří nedodržují povolenou rychlost. Sáhněte si do svědomí, kdo zde zpomalujete na 110.

...a nemuseli bychom řešit nesmyslnou zástupnou a z mého pohledu bezpředmětnou absurdní debatu, jestli zastavovat na dálnici k poskytnutí první pomoci...

+2/−1
26.3.2015 21:25

K70a12r84e28l 52D59r66d79a 6683705637819

S tou 110 mám problém, je nenápadná a nevidím kam až platí. Najíždějící řidiči přitom o nějaké 110 nic nevědí. Tak je to jako na běžné ulici a 110 platí jen do prvního nájezdu?

  Nehoda se stala na druhém. Zde je tedy již zase 130?

  Pokud ne, platila by 110 kolem celé Boleslavi, a ne že by se to nehodilo. I tak jsem konec 110 nikde nenašel. Tak mi přijde, že tato značka si přímo říká o to, aby byla ignorována. Patrně by si to tady zasloužilo lépe a přesněji označit. (Víc značek 110, podbarvené signálním čtvercem, konec 110...)

  Jinak proto je to rychlostní silnice a ne dálnice, protože pak může mít častější a více nebezpečné nájezdy. 

  (Dokonce mám pocit, že zde bývala 80, ale to bylo asi v souvislosti s nějakou opravou.)

https://goo.gl/maps/833pd

0/0
27.3.2015 5:42

L88u63k88á87š 57V95o30g72l 3439885793603

Pokud řidič tuší proč je zde snížená rychlost, je jednoduché odhadnout kam až platí.

To, že je to špatné značené, je věc jiná.

Buďto jedu 110 nebo hledám všemožné důvody proč jet rychleji. Tak to vidím já.

+2/0
27.3.2015 12:27

K35a19r97e80l 46D45r85d69a 6653115637289

Ono je to spíš na podnět místní dopravce a radnici.

  Nejde o výmluvy, uvádíte radar, už vidím dopravku jak budou pokutovat 5 km za značkou. Podle mě je základem správné značení, aby řidič nebyl svévolně šikanován. Ostatně 130-140 na 110 je v toleranci malého přestupku. Souhlasil bych tak se 100, možná i s 80.

+1/0
27.3.2015 14:48

M24a87r85t82i55n 79N25o55v17o55t81n18ý 8779454497104

Jestli jsem to správně pochopil, tak tam zastavili dvě auta a ženu vyprošťovali 4 lidé. Takže nechápu, proč by měl zastavovat někdo další? Aby se tam motalo víc lidí a byla větší pravděpodobnost, že někoho srazí kolemjedoucí auto?

+5/0
26.3.2015 19:09

L49u29c79i81e 31J34i92ř43í61k84o42v32á 4839923262863

Nikoli, záchranáři uvedli, že nepomáhal nikdo. Na to reagoval kolemjedoucí a zastavující, že pomáhali 4, ale policisté, když přijeli, je poslali pryč.

+1/0
26.3.2015 19:15

M98a70r72t68i19n 46N27o62v72o33t52n79ý 8369884137104

No když už tam pak byli policisté tak tuplem nebyl důvod zastavovat

+3/−1
26.3.2015 19:31

L29u45c30i80e 95J89i94ř52í31k69o46v91á 4719233382933

bože bože

0/−1
26.3.2015 19:44

M17a72r80t90i13n 12N26o19v97o80t23n16ý 8729814427364

V okamžiku kdy k nehodě přijede policie, první co udělají je, že vyhodí všechny kdo nejsou účastníci dopravní nehody. Takže u nehody, kde už je policie nemá smysl zastavovat. Člověk by spíš překážel a stejně by ho vyhodili. Samozřejmě pokud nezastaví lékař, policista nebo záchranář.

+3/−1
26.3.2015 20:24
Foto

K65a28m73i82l 73Ř66e25h56á25k 4809614385509

A co se tam vlastně stalo?

0/−2
26.3.2015 19:04

M42a79r95e37k 24K94e26r43n14e71r 9971180802458

Moje přítelkyně v zimě na náledí zaletěla do rokle a auto skončilo na střeše v šoku vylezla a schovala se v lese na druhé straně cesty, auto z cesty nebylo k zahlédnutí, velké štěstí že kolem jel hajný co zahlédl stopy a " černy pytel" myslel že nějaký dobytek vyhazuje odpadky a tak to šel zkontrolovat a našel moji přítelkyni...

Moc jsem mu děkoval , bez jeho všímavosti to mohlo dopadnout moc špatně.

+3/0
26.3.2015 18:21

M64i72r50o57s37l89a43v 88K16a34š87p54a10r 3382457521721

Ano, mnohdy se jedná o lhostejnost.                                                                            Pomáhal jsem v zimě u nehody, tedy na "okresce" a dost lidí zpomalilo Našli se i tací kteří si vše pomocí mobilu zdokumentovali.

+1/0
26.3.2015 17:34

J73a91n85a 15N21o13v56á46k61o55v74á 7747910309668

A mne překvapuje, že v dnešní době ještě lidská lhostejnost někoho překvapuje. :-(

+5/0
26.3.2015 16:19

J68a21n 25F87r87o91l14í88k 6626470185704

Každé zastavení na dálnici je hazard s vlastním životem. ještě ani nevystoupíte a už Vás smete kamion. Navíc když jedu kolem nehody a většinou to objíždím v levém pruhu musím se dívat hlavně dozadu abych nezpůsobil další nehodu. Jediný rozumný čin je podívat se na kilometrovník a volat 112. Od toho si je platíme. Amatéři motající se po dálnici a další zaparkovaná auta mohou způsobit leda další řetěz nehod.

+10/−6
26.3.2015 15:39

P38e87t13r 43H61o65r18á71k 1659113989524

Tady ovšem stačilo zastavit za místem nehody, tedy někde za kamionem a nemohlo to způsobit další nehodu.

+4/0
26.3.2015 17:35

J69i93ř21í 75Š43e67j24n24o13h30a 4852873224573

Ale až půjdete zachraňovat paní, která je nabouraná za  kamionem, tak jste  zvcela vystaven přízni či nepřízni osudu.

Když zůstanete před kamionem, ve  směru jízdy, tak zase nikomu nepomůžete.

+2/0
26.3.2015 17:43

L63u79c69i13e 33J66i13ř42í27k57o57v22á 4229193822583

Zastavuje se vždy za nehodou, právě proto, aby vás nikdo nesmetl....

+1/−1
26.3.2015 17:52
Foto

K11a67m22i71l 28Ř93e79h38á54k 4939334935669

A co budete za nehodou platná?

+1/−4
26.3.2015 19:05

I17v12a25n 30P14o11s37p12í61š76i41l 7499366758639

Pane Frolík,

zavolat 112 opravdu nestačí.Má-li postižený jen třeba zapadlý jazyk a je v bezvědomí,tak stačí 5 minut a mozek bez kyslíku nefunguje.

Většinou jde o první minuty.Takže volat 112 není ideální, protože než se přepojí na záchranku uběhne zase nějaký čas. Lepší je u zranění volat 155.!!!!!!

+1/0
1.4.2015 16:35

R27a31d55i14m 40Š54t29ě27p75á50n38e68k 6103408572394

Moudrý z toho nejsem. Ano souhlasím, lhostejnost převažuje, ale buďto jsem úplně blbý nebo je to napsáno tak, že jsem to moc nepochopil a tak nějak v půlce to končí...

0/0
26.3.2015 15:22

K42a19r75e20l 54D42r91d17a 6173545567489

Slušnost se nedá vynucovat. Příspěvky moralistů mi přijdou krajně neužitečné. V zásadě nikdo nevíme jak bezpečně poskytovat první pomoc na dálnici, ale hlavně že víme, že je někdo zmetek. Takový přístup rozhodně k vyšší empatii a ochotě pomáhat v Česku nepomáhá. Spíš odrazuje. Být sobcem mezi sobci, se vyplácí.

  Kdysi tady někdo dával k lepšímu německé autoškoly, kde berou příklady a rady z praxe. Budoucí řidiči mají znalosti "mnemotechnických pomůcek" a kritické situace se probírají do detailů. Oproti tomu my jsme jak banda Neználků, kteří vše řeší operativně, na místě a každý svým jedinečným selským rozumem. ;-D

  Bylo by to vlastně úsměvné, pokud by obrázek zdejší zmatečné diskuse neodpovídal zmatku kolem čehokoliv, co se odehrává na silnici.

+6/−1
26.3.2015 15:18

R89o80m32a90n 28S26o20u33č47e28k 1632225860849

selský rozum s tím, že ujedete od nehody aniž byste pomohl nemá nic společného

+3/−3
26.3.2015 15:39

J48i79ř74í 41Š37e70j14n47o97h39a 4602643194843

Bohužel má. Když se budete motat po dálnici, tak pravděpodobně  skončíte  jako ta paní :-(

+4/0
26.3.2015 17:45

L39u47c96i84e 96J80i37ř94í27k47o50v83á 4309343902233

OK, nepomáhejte, ale na své auto dejte nápis "NEPŘEJI SI POMOC, POKRAČUJTE V JÍZDĚ"

+2/−2
26.3.2015 17:54

M55a62r33e69k 92H22r42u74b27y 6857442521818

Bohužel, PČR často postupuje stejně chaoticky a improvizovaně - a to by měli být profesionálové :-/

+2/0
26.3.2015 22:58

J91a39r62o16s34l93a10v 31A77d24a16m57e53c 8616375905530

Vždy se dá najít spousta "objektivních" důvodů , proč někomu nepomoci ve vážné situaci.  Třeba to byli cikáni  nebo se jistě nedalo zastavit také - špatně poskytnu první pomoc a bude mne někdo žalovat ....   Hlavně si to musíte odůvodnit před sebou a svým svědomím.  A taky pak doufat, že až se Vám někdy něco vážného stane, tak se všichni projíždějící nebudou raději koukat na druhou stranu nebo si říkat , že jste zloděj , že se stejně nedá zastavit , že se s ním budete soudit až Vám poskytne špatnou první pomoc ... Ale že Vám zastaví nějaký trouba, který se Vás bude snažit udržet při životě než dorazí záchranka a nenechá Vás odejít .  O tom jak se bude tato občanská společnost chovat rozhoduje každý jedinec a to i Vy ( alibisti) .  V podstatě neexistuje "špatná" první pomoc , souzení náhrady za špatnou první pomoc jsou bajky . Jediná špatná první pomoc je ŽÁDNÁ .

+7/−1
26.3.2015 14:35

J49a79n55a 83N83o97v41á49k90o27v14á 7317660219468

Za špatně poskytnutou první pomoc Vás těžko někdo zažaluje. Nevysoudil by nic, jelikož jste jednal v dobré víře a Váše byť nesprávně poskytnutá laická první pomoc byla pokusem o záchranu života.

+2/0
26.3.2015 16:21

J83i22ř34í 17Š86e76j94n40o89h91a 4762483264213

Zapomínáte, že  k soudu se nechodí pro spravedlnost ale pro rozsudek.

A  to je  sakra  rozdíl.

+6/−1
26.3.2015 17:46
Foto

K48a60m15i83l 73Ř45e63h95á96k 4189414315669

Celkem naivní. Kde žijete?

0/−2
26.3.2015 18:51

J43a76r94o10s20l13a69v 72A40d36a29m13e75c 8536495655910

Co je naivní pane Řeháku ? Paní Nováková má zcela  pravdu.  A pokud máte pochybnosti o své schopnosti někomu zachránit  život poskytnutí první pomoci, proč s tím něco neuděláte ? Co Vám brání ? Lenost nebo co ? Nemyslím to konkrétně na Vás, ale na všechny alibisty. Pokud znáte nějaké případy ohledně odsouzení někoho po špatně poskytnuté pp - dejte vědět .

+2/0
26.3.2015 23:08

P16a58v24e37l 52J65e98ř47á92b74e81k 7871252264747

Je všeobecně známé, že dispečink přes mobil navede každého k základům první pomoci. V autolékárně máme všichni jednorázové rukavice.

0/0
27.3.2015 0:03

M65a19r61e62k 93Ž90a65b45č56í48k 5176332847797

Prskat nemá cenu a není to efekt jen české společnosti - pro některé diskutující. Je to už víc jak 30 let prokázaný efekt obecně lidské společnosti. Když se něco stane (přepadení, nehoda apod.) a je u toho dost svědků, lidé se začnou chovat tak, že na sebe navzájem začnou přehazovat zodpovědnost a neudělají nic. Naštěstí někdy stačí reakce jednoho člověka a tento bludný kruh se naruší.

+3/0
26.3.2015 14:27

P96e91t24r 40B14o12c82e16k 7396892200953

Byl jsem v zahraničí (Švýcarsko, Belgie) a fungovalo to tam jinak. Lidi se okamžitě zajímali a snažili se pomoci. U nás v ČR jsem podobným případu (autonehoda, nevolnost v metru, na chodníku atd) zažil více a lidi opravdu jen obcházeli a mazali někam dál. Nemyslím že je to všude stejné. :-/:-/:-/

+1/0
26.3.2015 14:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.