Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ponorka, bublina či poprsí. Všechny nové stanice metra jsou unikátní

Zelená je barvou Velikonoc. V Praze letos o to víc, že se na Velikonoční pondělí prodlouží stejnobarevná trasa metra A o čtyři nové stanice. Nově tak cestující budou metrem jezdit na Nádraží Veleslavín, do Motola, na Petřiny a na Bořislavku. Každou ze stanic navrhl jiný architekt, a tak má i jinou přezdívku - ponorka, bublina či dámské poprsí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a38n 71P71r53i27c51h32y45s85t43a67l 8841488603

Tusi pan autor co jsou to mechanicke hodiny?

Podle fotky se zcela nepochybne jedna o hodiny elektricke. Vsak ani na tech nadrazich, na ktera se autor odvolava, uz davno mechanicke hodiny nenajdete.

Mozna nekde na kostelni vezi, tam ano.

0/0
13.5.2015 0:35

J17i93ř25í 46P33r55a34ž74á32k 9890712151832

Cesta z Václavského náměstí na Letiště dnes trvá 30 až 35 minut. Po zprovoznění metra V.A. bude stejná cesta trvat 33 až 37 minut (viz www.dpp.cz);-D. TO SKUTEČNĚ ZA TĚCH 20 MILIARD STOJÍ.  Nebo je to na Magistrátu již léta ...samej debil nebo blbeček. No koukejte:Debil, blbeček, debil, blbeček, debil, blbeček.... Jenom tamhle vzadu, to je snadjediná vyjímka, tam sedí dva blbečci vedle sebe......

+6/−5
4.4.2015 18:48
Foto

M86a19r31t81i71n 28Š67u96b52r79t 1765521294205

Sakryš ten vyhledávač je ale zlej ;-)  http://www.dpp.cz/novy-usek-metra-va-zrychli-dopravu-na-letiste-vaclava-havla/

+1/−1
4.4.2015 19:14

J11i54ř81í 56S81t51ř94í88t90e98z14s80k49ý 5512662658872

Koukám na to: Muzeum-Terminál 1 nyní 32-37 minut, poté konstatně 33 minut. Z Můstku to bude stejné , jen tak o 2 minuty posunuté ve všech případech. 

Takže v průměru to mírné zrychlení je. Navíc mají pravdu, že to nebude tolik ovlivňováno případnými zácpami na Evropské.

0/−2
4.4.2015 19:35

J65i17ř29í 50P72r67a74ž69á42k 9670832631732

Tak nevím kam koukáte. Např. z Václavského nám. na Terminál 1  dne 5/4 po 7,39 trvá 29 až 30 minut. 

O týden později, tedy 12/4 7,39 stejná trasa 31 minut. Takže prodlouží metro jízdní dobu.

+1/−1
4.4.2015 19:44
Foto

M14a44r78t73i77n 91Š80u93b81r24t 1835821384805

Ono je to jak kdy a záleží na návaznostech na přestupu. Ve špičce mírně zrychlí, v sedle kolem poledne a často i odpoledne v pracovní den to bude spíše pomaleji, ale s tím jde něco dělat úpravou jízdních řádů.

+4/0
4.4.2015 20:18

J39i14ř61í 79S40t44ř60í36t79e61z45s40k21ý 5232722278762

Kam koukáš ty, prudiči ? Já jsem se koukal jak to jede z Muzea dnes po 9 hod a to samé  o týden později. Žádná stanice metra "Václavské náměstí" neexistuje.

0/−1
4.4.2015 22:05

J89i53ř22í 34P36r87a68ž57á83k 9510132821782

Hulvátům obvykle neodpovídám, ale nyní činím výjimku:  www.dpp.cz

Pražská doprava/vyhledání spojení/ zadejTE Václavské náměstí stanice tram, metra A,B/cíl: Letiště terminál 1 / den a hodinu odjezdu.

P.S.: vykat se naučíte asi příští rok, tak žádné záškoláctví!

0/0
5.4.2015 7:08

E47v21ž67e15n 93P39o96l17á56k 3838218681143

Možná vás to nenapadlo, ale metro, které končí v Motole, se nestavělo jen kvůli letišti. Za zklidnění okolí nejvytížnější stanice Dejvické to rozhodně stojí. Když jedu autobusem a přestoupím někde na metro, tak přestoupit dříve mě zpravidla zrychlí. To, že Ropid nevyřešil nnávaznosti je věc druhá.

+5/−1
4.4.2015 23:44

V66l60a15d74i13m13í38r 12H59o56l49ý 8224811296207

No a kdyby končilo metro místo v Motole na Dědině, nebo u toho nového obchoďáku, nepřipadlo by vám to jako lepší řešení?

+2/0
5.4.2015 0:36

E75v57ž65e23n 25P21o56l50á11k 3248168251423

To nelze posoudit. Motol je na druhou stranu největší česká nemocnice a stane se pohodlně dostupným pro značnou část Prahy. Na Dědinu se zatím plánuje tramvaj, což přepravní poptávce, spolu s nedalekou železnicí tak akorát odpovídá.

+2/0
5.4.2015 14:24

J65i31ř49í 54P73r30a22ž65á53k 9550482531362

Metro dnes řeší jen odlehčení Kulaťáku, ale problém jen přesouvá do Veleslavína. Trasa přes Dědinu by 100% byla užitenější, ale o Bémovi a taxikářích, kteří vládli Magistátu se toho už napsalo hodně. Těch 152 busů 119 v každém směru, Kladenské, Lounské a Slánské busy budou smrdět i nadále na Evropské podél bytů nevinných lidí. Slyšel jst o "rakovinových domech"?  Na Č. Vrchu a Petřinách bydlí pár lidí, do Motola se skoro metrem jezdit nebude. Jen pár lidí přes den pár hodin.

0/0
5.4.2015 7:14

E38v34ž38e48n 93P28o81l41á92k 3418728641273

Rovně podél Evropské mi metro moc ideální nepřijde, spolu s tramvaji a vlakem. Netvrdím, že je to takto ideální, ale Praha 6 je tak nerpvnomerně zastavěná, že hledat optimální trasu je dost obtížné. U Motola je ten problém, že stále nemá kapacitní parkoviště ani prostor na jeho stavbu, ale autobusy sem jistě svedou mnoho obyvatel Řep. Uvidime sami pp otevření, teď je postaveno a nemá smysl to řešit.

+2/0
5.4.2015 9:31

J12i52ř54í 88H42o47d81a87n 6564847353360

Prosím vás jak se mohlo stát že zapomněli na eskalatory v tak důležité stanici?

+1/−2
4.4.2015 16:29

M55i38c72h70a32l 30Ř36e87z85n71í62č32e29k 1811228837680

Nikdo ho nezapomel. Zadny tam nemel byt.

+1/0
4.4.2015 16:47

P10e13t46r 12H29n40i79l28i70c66a 3916687109121

Snad to bylo aspoň levný, když to není nic moc.V místech, kde se denně točí miliony lidí se může na architektuře připlati, určitě víc, než třeba za radnici městské části.

0/0
4.4.2015 16:26

L78a10d74i32s95l60a15v 14H55i11n12n94e82r 1694415155728

Pánové Kačer s Husičkou nechtějí cestovat metrem  či tramvají se smradlavými občany a raději by svěřili stavbu podzemky soukromníkům... Jsou ale  jistě i  takoví, kteří by měli rádi heliporty v každé čtvrti nebo na každé křižovatce a těm byste ve svých plechovkách překáželi a ještě smrděli.  Tož tak..

+2/0
4.4.2015 15:42

P46e77t51r 53H65n93i56l37i66c16a 3786637299341

Oni by se divili, kdyby všichni ti mhdáři vlezli do auta. Tak by taky nikam nedojeli. Za každou korunu na mhd by měli hýkat radostí, protože se jim uvolní silnice.

+8/0
4.4.2015 16:28
Foto

B19r84o96n39i36s67l76a18v 38G67a97b18r62y42š 2862349161

Z toho vyplývá, že drůbež slouží k jedinému účelu.

0/0
4.4.2015 18:48

O80l91d25ř47i12c15h 55H50r43e68j53s42e40m80n93o69u 6132713684257

Opravdu, nová stanice metra bez eskalátoru? U stanic starých 30 let mě to nepřekvapuje, ale u nové stanice metra je to ostuda!

+3/−2
4.4.2015 15:23

M91i32c76h15a48l 69Ř88e21z77n69í49č55e73k 1891408607240

Je to jen o tom kolik zaplatime. Nejen na investicich, ale i provoznich nakladech. Muzeme mit eskalator v kazdem podchodu, treba nahoru i dolu. Ale bude to stat vice nez nyni. Je to o standartu. Standart prazskeho metra neni dle mne spatne nastaveny.

0/0
4.4.2015 16:51
Foto

M77a67r50t38i85n 93Š37u95b23r67t 1645351484475

Tak ještě jednou. Nová stanice samozřejmě má z nástupiště do vestibulu hned tři eskalátory. Současně má z nástupiště až na povrch také přímý výtah. Výhledové eskalátory povedou ještě na přestup na vlak. Problém je pouze v absenci eskalátoru místo krátkých schodů z vestibulu na povrch na zastávku autobusu. Takových výstupů jsou ve městě desítky až stovky a určitě většina z nich eskalátor nemá. Mnohde se ani nevejde. A to na nových i starých stanicích. Každý krátký výstup opravdu mít eskalátor nemusí.

Na Veleslavíně původně neměl být přestup na busy natrvalo, ale jen dočasně na 2-3 roky. Tj. stavba eskalátoru se proto do projektu nedostala, protože by takto nákladné zařízení po dvou až třech letech ztratilo smysl. Jenže pak se situace změnila a už dva roky se ví, že tam přestup bude dlouhé roky, tj. tam vznikl problém, že se letišti nepodařilo přesvědčit DP a město, že by ten eskalátor k tomuto výstupu bylo vhodné doplnit. Pravda, taková změna je poměrně složitá vzhledem k dotačním pravidlům EU na metro, ale zkusit se to mělo.

+4/−1
4.4.2015 17:33

M49a64r56t11i42n 32R35u36z34i45c16k94a 1692778226807

Ono ale stacilo aby to schodiste bylo o neco sirsi a melo pruh pro zavazadla, to by vam cenu nijak vyrazne neovlivnilo... na dejvicke take nejsou jezdici schody az na povrch...

+1/0
5.4.2015 3:08

J26a12n 36K28o73m85á74r86e95k 7189190493224

Není pravda, že už nebude Dejvická konečná, metro bude ve všední den jezdit dále než do Dejvic pouze každé druhé. Jinak bude stále hlásit konečnou jako dosud. Tudíž bude jezdit zhruba stejně často jako o víkendu, možná i méně častěji. Poloviční metro za to rozhodně stálo :)

0/0
4.4.2015 14:02

E31v50ž71e23n 22P47o22l51á63k 3148368771713

Konečné budou celkem 3. A prodloužení z nejvytížnější stanice v Praze, tedy z Dejvické, ppdle mě za to rozhodně stálo.

0/0
4.4.2015 16:24

G72a80b60r72i22e20l 93H86o48r89t48e73n 9591529553474

Dámské poprsí? Tak snad se to neuchytí, místní by stanici "Kozí díra" asi neocenili.:-)

0/0
4.4.2015 13:44

J60a29n 10K84a63č20e33r 4670819279233

"Poprsí" tomu samozřejmě nikdo neříká. To je výmysl "novinářů". Spíš trochu jinak;-) Zkuste si představit dělníka, jak používá výraz "poprsí" ;-D

0/0
4.4.2015 13:56

G18a54b48r39i62e46l 23H23o62r76t12e31n 9691599733564

Hm, počkejte, to mě nenapadlo... co třeba... kozí díra?;-)

0/0
4.4.2015 14:30

J90a28n 67K73a85č91e50r 4780499259533

Takže milánkové, bydlím kousek od metra a pracuji kousek od metra. Obě stanice jsou na stejné trase, není tedy potřeba přestupovat. Řeklo by se ideální podmínky pro cestování MHD. Cesta metrem trvá cca 20 min. + 10 min. chůze = 30 min.

Cesta autem (přes centrum a ve špičce) mi trvá cca 25 - 35 min., podle provozu. Navíc cestuji jako člověk, v autě mi nikdo nesmrdí, nikdo se na mě nemačká, sedím v pohodlí a nikdo tam na mě nevytáhne ani nůž, ani pistoli.:-P

+2/−17
4.4.2015 12:56

J13a89n 62K46o64b66ě71r63s33k11ý 1750356211823

Ale to není všechno. Auto musíte koupit, platit povinné ručení, benzín, dálniční známku, servis atd. Někteří lidé rádi ušetří. A asi VHD tak špatná nebude když obsazenost stoupá (i u vlaků)? Já kdybych si mohl vybrat radši místo auta bych si koupil IN100 a můžu jezdit celý rok po republice vlakem bez jízdenky.

+5/0
4.4.2015 13:01

J50a33n 77K11a55č53e92r 4440529589813

Finanční aspekt, jsem v mém postu vůbec neřešil. Ale ano, autem to bude pro jednotlivce určitě dražší, protože MHD je masivně dotovaná. Mimo jiné ji spolufinancuji i já ze spotřební daně z benzínu.

+2/−2
4.4.2015 13:04

J88a76n 43K67o38b93ě35r72s83k75ý 1570946141473

Ano a já zase spolufinancuji výstavbu dálnic, tunelů atd. které nevyužiju.

+10/−2
4.4.2015 13:05

A96l67e83x47a45n17d77r 43K95o83s45t96k84a 8142718946314

Jenže naj se pan Kačer zmínil, v autě vám nepotáhnou Rumuni peněženku, ani vám v něm nesedí zapáchající bezdomovec, kterého řidič odmítne vyhodit. O nepřítomnosti pořvávajících fetek nemluvě. Ano, je to dražší, ale za všechno se platí.

+1/−3
4.4.2015 13:17

J10a85k13u95b 37M77a38t60o27u98š 3765252782133

To ne oni vám můžou ukrást zrovna celé auto ;-D. A pak stejně budete muset jezdit MHD.

+11/−1
4.4.2015 13:31

M36i19l27a18n 17N85o66v19á62k 2960525795575

Např. v Johannesburgu žádná dotovaná MHD není. Všichni kdo nemají auto jezí taxíky a funguje to, v pětkrát větším městě než je Praha.

0/−2
4.4.2015 16:08

B62o66h98u13s71l96a72v 61K66r36á18l45í50k 2831690299386

A autobus nebo tramvaj si můžou koupit jen ti nejbohatší z nejbohatších, Inu Afrika.

+1/0
4.4.2015 17:03

J73a16n 86P66r37i88c98h46y62s41t33a56l 8161548423

To je lez. I v Johannesburgu je MHD, autobusy a dokonce i rychlodraha. A ty "taxiky" jsou minibusy. Podobny system funguje ve vetsine zemi s levnou pracovni silou.

http://www.inyourpocket.com/southafrica/johannesburg/Getting-Around/Public-Transport

0/0
13.5.2015 0:49

S70v77a34t87o30p36l25u58k 51S93i89l68n42ý 4472866569928

Upřímně, jezdím po Praze taky skoro výhradně autem a je to jednoznačně nejrychlejší kromě špiček.

+2/−2
4.4.2015 13:05

S12v74a40t25o89p57l26u13k 66S79i24l90n27ý 4282946579838

Na druhou stranu mi opravdu nevadí, že se tzv. "z mých daní" buduje MHD. Nejsem sebestředný sobe, jako naprostá většina jedinců argumentující touhle floskulí ;-)

+8/−1
4.4.2015 13:07

S57v29a57t54o70p86l78u26k 27S33i88l12n51ý 4532606659928

sobec

0/0
4.4.2015 13:07

K41a25r96e26l 67O21g54o72u38n 7182951621921

ale jste sobec, protože záměrně produkujete zplodiny, hluk, prach, zabíráte veřejný prostor atd.

+2/−3
4.4.2015 13:45

J20a42n 48K84o91b26ě69r23s84k57ý 1160356861153

R^R^

0/0
4.4.2015 13:09

P71e52t10r85a 82H74e30l12i37k46a38r83o90v48a 9588174927674

Tak já nevím - když máme někde v širším centru (třeba Smíchov) sraz s kamarádkou, ona jede autem, já MHD, jsem tam vždycky první.:-)

0/0
4.4.2015 13:16

V83a78c47l95a85v 81M39e74d18e85k 5151382905535

záleží odkud kam jedete. Já třeba z Barrandova na Stodůlky autem 8 minut, MHD skoro 40

+1/0
4.4.2015 13:29
Foto

J25i20n67d89ř63i87c93h 35H56u81s58i56č46k43a 2185767554115

To není nic nového, že je auto rychlejší a pohodlnější a v zásadě i levnější.

Smutné je, že řidiči větší část jízdného platí těm, kterým o pohodlí a rychlost nejde. Je to námi dotovaná sociální doprava, proto se tomu říká socka. Ale budeme rádi za metro. To alespoň nebrzdí povrchovou dopravu.

0/−9
4.4.2015 13:16

J77a67n 38K11o33b42ě76r90s10k77ý 1460396571213

Je to naopak, auta brzdí povrchovou dopravu. Jeden příklad: Karmelitská.

+4/0
4.4.2015 13:21

J35a70k92u37b 60M63a80t45o85u35š 3315112622763

Zajímá mě jak by jste byl nadšení, kdyby všichni do jezdí v MHD přesedlali na auta.;-)

+8/0
4.4.2015 13:35
Foto

B14r83o73n40i28s75l36a66v 21G47a29b67r21y27š 2572469231

Když je auto levnější, proč tedy spousta lidí jezdí podle Vás drahou MHD?

+6/0
4.4.2015 13:57
Foto

B31r20o64n29i84s79l37a41v 68G75a55b65r75y34š 2292579131

A kolik času ušetříte? Sice mi vlakem trvá cesta od dveří ke dveřím 2,75 hodiny, ale z toho 1,75 hodiny se nestresuju a můžu pracovat. Zkoušel jsem to jeden pátek i autem a moje běžná trasa trvá cca 2,15 hodiny. Jasně, autem je to o půl hodiny rychlejší, ale kolik času jste ve skutečnosti ušetřil? Já 1:45, Vy 0:30. Prostě řízení auta není efektivně využitý čas. Nehledě na to, že mě po cestě může potkat nehoda nebo defekt.

+10/0
4.4.2015 13:19

P60e81t11r19a 72N45o73v16á13k80o19v12á 7278666234748

Plus bych k tomu přidala parkování, pokud firma nemá svoje místa. Znám takové, co krouží v přilehlých jednosměrkách a až 45 minut hledají/čekají na místo na zaparkování. A jakmile jedou do centra, tak furt přemýšlí, kam můžou jet, kde budou parkovat, jak dlouho jim kam bude trvat dojít. Člověk se jim neustále musí přizpůsobovat.

0/0
4.4.2015 19:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.