Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ponorka, bublina či poprsí. Všechny nové stanice metra jsou unikátní

Zelená je barvou Velikonoc. V Praze letos o to víc, že se na Velikonoční pondělí prodlouží stejnobarevná trasa metra A o čtyři nové stanice. Nově tak cestující budou metrem jezdit na Nádraží Veleslavín, do Motola, na Petřiny a na Bořislavku. Každou ze stanic navrhl jiný architekt, a tak má i jinou přezdívku - ponorka, bublina či dámské poprsí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a84n 77P69r81i84c73h31y39s86t44a18l 8211938363

Tusi pan autor co jsou to mechanicke hodiny?

Podle fotky se zcela nepochybne jedna o hodiny elektricke. Vsak ani na tech nadrazich, na ktera se autor odvolava, uz davno mechanicke hodiny nenajdete.

Mozna nekde na kostelni vezi, tam ano.

0/0
13.5.2015 0:35

J37i42ř20í 10P50r53a69ž83á93k 9570432431252

Cesta z Václavského náměstí na Letiště dnes trvá 30 až 35 minut. Po zprovoznění metra V.A. bude stejná cesta trvat 33 až 37 minut (viz www.dpp.cz);-D. TO SKUTEČNĚ ZA TĚCH 20 MILIARD STOJÍ.  Nebo je to na Magistrátu již léta ...samej debil nebo blbeček. No koukejte:Debil, blbeček, debil, blbeček, debil, blbeček.... Jenom tamhle vzadu, to je snadjediná vyjímka, tam sedí dva blbečci vedle sebe......

+6/−5
4.4.2015 18:48
Foto

M49a84r33t90i82n 75Š91u14b44r63t 1325201384335

Sakryš ten vyhledávač je ale zlej ;-)  http://www.dpp.cz/novy-usek-metra-va-zrychli-dopravu-na-letiste-vaclava-havla/

+1/−1
4.4.2015 19:14

J51i69ř26í 16S35t11ř45í29t32e21z84s34k16ý 5632102838212

Koukám na to: Muzeum-Terminál 1 nyní 32-37 minut, poté konstatně 33 minut. Z Můstku to bude stejné , jen tak o 2 minuty posunuté ve všech případech. 

Takže v průměru to mírné zrychlení je. Navíc mají pravdu, že to nebude tolik ovlivňováno případnými zácpami na Evropské.

0/−2
4.4.2015 19:35

J48i50ř57í 80P54r62a53ž35á44k 9110312911782

Tak nevím kam koukáte. Např. z Václavského nám. na Terminál 1  dne 5/4 po 7,39 trvá 29 až 30 minut. 

O týden později, tedy 12/4 7,39 stejná trasa 31 minut. Takže prodlouží metro jízdní dobu.

+1/−1
4.4.2015 19:44
Foto

M86a89r21t30i27n 24Š76u50b17r41t 1795301614225

Ono je to jak kdy a záleží na návaznostech na přestupu. Ve špičce mírně zrychlí, v sedle kolem poledne a často i odpoledne v pracovní den to bude spíše pomaleji, ale s tím jde něco dělat úpravou jízdních řádů.

+4/0
4.4.2015 20:18

J15i58ř69í 38S13t60ř52í83t68e80z51s95k17ý 5722802908102

Kam koukáš ty, prudiči ? Já jsem se koukal jak to jede z Muzea dnes po 9 hod a to samé  o týden později. Žádná stanice metra "Václavské náměstí" neexistuje.

0/−1
4.4.2015 22:05

J23i37ř52í 34P94r22a84ž45á85k 9160692411182

Hulvátům obvykle neodpovídám, ale nyní činím výjimku:  www.dpp.cz

Pražská doprava/vyhledání spojení/ zadejTE Václavské náměstí stanice tram, metra A,B/cíl: Letiště terminál 1 / den a hodinu odjezdu.

P.S.: vykat se naučíte asi příští rok, tak žádné záškoláctví!

0/0
5.4.2015 7:08

E77v60ž91e50n 47P75o73l71á28k 3418358121303

Možná vás to nenapadlo, ale metro, které končí v Motole, se nestavělo jen kvůli letišti. Za zklidnění okolí nejvytížnější stanice Dejvické to rozhodně stojí. Když jedu autobusem a přestoupím někde na metro, tak přestoupit dříve mě zpravidla zrychlí. To, že Ropid nevyřešil nnávaznosti je věc druhá.

+5/−1
4.4.2015 23:44

V40l77a31d17i14m69í25r 41H65o91l19ý 8864201456847

No a kdyby končilo metro místo v Motole na Dědině, nebo u toho nového obchoďáku, nepřipadlo by vám to jako lepší řešení?

+2/0
5.4.2015 0:36

E54v81ž52e59n 13P90o14l65á35k 3158268371943

To nelze posoudit. Motol je na druhou stranu největší česká nemocnice a stane se pohodlně dostupným pro značnou část Prahy. Na Dědinu se zatím plánuje tramvaj, což přepravní poptávce, spolu s nedalekou železnicí tak akorát odpovídá.

+2/0
5.4.2015 14:24

J95i27ř32í 73P81r16a24ž78á11k 9100252761212

Metro dnes řeší jen odlehčení Kulaťáku, ale problém jen přesouvá do Veleslavína. Trasa přes Dědinu by 100% byla užitenější, ale o Bémovi a taxikářích, kteří vládli Magistátu se toho už napsalo hodně. Těch 152 busů 119 v každém směru, Kladenské, Lounské a Slánské busy budou smrdět i nadále na Evropské podél bytů nevinných lidí. Slyšel jst o "rakovinových domech"?  Na Č. Vrchu a Petřinách bydlí pár lidí, do Motola se skoro metrem jezdit nebude. Jen pár lidí přes den pár hodin.

0/0
5.4.2015 7:14

E70v95ž90e64n 45P63o77l78á47k 3528818361813

Rovně podél Evropské mi metro moc ideální nepřijde, spolu s tramvaji a vlakem. Netvrdím, že je to takto ideální, ale Praha 6 je tak nerpvnomerně zastavěná, že hledat optimální trasu je dost obtížné. U Motola je ten problém, že stále nemá kapacitní parkoviště ani prostor na jeho stavbu, ale autobusy sem jistě svedou mnoho obyvatel Řep. Uvidime sami pp otevření, teď je postaveno a nemá smysl to řešit.

+2/0
5.4.2015 9:31

J33i31ř13í 97H74o36d58a92n 6194737713130

Prosím vás jak se mohlo stát že zapomněli na eskalatory v tak důležité stanici?

+1/−2
4.4.2015 16:29

M54i29c96h38a32l 45Ř26e72z49n71í90č97e90k 1751218987620

Nikdo ho nezapomel. Zadny tam nemel byt.

+1/0
4.4.2015 16:47

P43e70t32r 87H45n63i94l47i79c88a 3716547769851

Snad to bylo aspoň levný, když to není nic moc.V místech, kde se denně točí miliony lidí se může na architektuře připlati, určitě víc, než třeba za radnici městské části.

0/0
4.4.2015 16:26

L27a91d42i19s58l80a19v 29H46i20n19n51e61r 1394145175978

Pánové Kačer s Husičkou nechtějí cestovat metrem  či tramvají se smradlavými občany a raději by svěřili stavbu podzemky soukromníkům... Jsou ale  jistě i  takoví, kteří by měli rádi heliporty v každé čtvrti nebo na každé křižovatce a těm byste ve svých plechovkách překáželi a ještě smrděli.  Tož tak..

+2/0
4.4.2015 15:42

P25e58t40r 75H12n49i24l19i65c12a 3906527559531

Oni by se divili, kdyby všichni ti mhdáři vlezli do auta. Tak by taky nikam nedojeli. Za každou korunu na mhd by měli hýkat radostí, protože se jim uvolní silnice.

+8/0
4.4.2015 16:28
Foto

B28r71o84n72i16s57l66a61v 27G53a23b34r21y78š 2922119641

Z toho vyplývá, že drůbež slouží k jedinému účelu.

0/0
4.4.2015 18:48

O42l72d90ř55i94c46h 20H25r52e28j98s92e78m27n76o89u 6662903794767

Opravdu, nová stanice metra bez eskalátoru? U stanic starých 30 let mě to nepřekvapuje, ale u nové stanice metra je to ostuda!

+3/−2
4.4.2015 15:23

M66i96c58h40a62l 40Ř85e61z77n37í45č26e63k 1471578787630

Je to jen o tom kolik zaplatime. Nejen na investicich, ale i provoznich nakladech. Muzeme mit eskalator v kazdem podchodu, treba nahoru i dolu. Ale bude to stat vice nez nyni. Je to o standartu. Standart prazskeho metra neni dle mne spatne nastaveny.

0/0
4.4.2015 16:51
Foto

M96a32r34t73i57n 62Š39u66b68r48t 1365461434545

Tak ještě jednou. Nová stanice samozřejmě má z nástupiště do vestibulu hned tři eskalátory. Současně má z nástupiště až na povrch také přímý výtah. Výhledové eskalátory povedou ještě na přestup na vlak. Problém je pouze v absenci eskalátoru místo krátkých schodů z vestibulu na povrch na zastávku autobusu. Takových výstupů jsou ve městě desítky až stovky a určitě většina z nich eskalátor nemá. Mnohde se ani nevejde. A to na nových i starých stanicích. Každý krátký výstup opravdu mít eskalátor nemusí.

Na Veleslavíně původně neměl být přestup na busy natrvalo, ale jen dočasně na 2-3 roky. Tj. stavba eskalátoru se proto do projektu nedostala, protože by takto nákladné zařízení po dvou až třech letech ztratilo smysl. Jenže pak se situace změnila a už dva roky se ví, že tam přestup bude dlouhé roky, tj. tam vznikl problém, že se letišti nepodařilo přesvědčit DP a město, že by ten eskalátor k tomuto výstupu bylo vhodné doplnit. Pravda, taková změna je poměrně složitá vzhledem k dotačním pravidlům EU na metro, ale zkusit se to mělo.

+4/−1
4.4.2015 17:33

M87a22r34t96i44n 23R60u92z63i60c57k46a 1252828826397

Ono ale stacilo aby to schodiste bylo o neco sirsi a melo pruh pro zavazadla, to by vam cenu nijak vyrazne neovlivnilo... na dejvicke take nejsou jezdici schody az na povrch...

+1/0
5.4.2015 3:08

J41a68n 96K36o68m67á55r12e18k 7449280723934

Není pravda, že už nebude Dejvická konečná, metro bude ve všední den jezdit dále než do Dejvic pouze každé druhé. Jinak bude stále hlásit konečnou jako dosud. Tudíž bude jezdit zhruba stejně často jako o víkendu, možná i méně častěji. Poloviční metro za to rozhodně stálo :)

0/0
4.4.2015 14:02

E91v58ž25e43n 81P57o13l38á49k 3228658131143

Konečné budou celkem 3. A prodloužení z nejvytížnější stanice v Praze, tedy z Dejvické, ppdle mě za to rozhodně stálo.

0/0
4.4.2015 16:24

G67a72b25r20i47e56l 83H38o16r66t48e17n 9851299663324

Dámské poprsí? Tak snad se to neuchytí, místní by stanici "Kozí díra" asi neocenili.:-)

0/0
4.4.2015 13:44

J88a10n 93K86a97č71e11r 4410139429343

"Poprsí" tomu samozřejmě nikdo neříká. To je výmysl "novinářů". Spíš trochu jinak;-) Zkuste si představit dělníka, jak používá výraz "poprsí" ;-D

0/0
4.4.2015 13:56

G79a11b91r55i41e32l 63H10o81r85t97e95n 9711889643844

Hm, počkejte, to mě nenapadlo... co třeba... kozí díra?;-)

0/0
4.4.2015 14:30

J91a76n 36K95a37č46e15r 4600229709263

Takže milánkové, bydlím kousek od metra a pracuji kousek od metra. Obě stanice jsou na stejné trase, není tedy potřeba přestupovat. Řeklo by se ideální podmínky pro cestování MHD. Cesta metrem trvá cca 20 min. + 10 min. chůze = 30 min.

Cesta autem (přes centrum a ve špičce) mi trvá cca 25 - 35 min., podle provozu. Navíc cestuji jako člověk, v autě mi nikdo nesmrdí, nikdo se na mě nemačká, sedím v pohodlí a nikdo tam na mě nevytáhne ani nůž, ani pistoli.:-P

+2/−17
4.4.2015 12:56

J15a95n 71K82o17b15ě31r13s37k24ý 1200176831313

Ale to není všechno. Auto musíte koupit, platit povinné ručení, benzín, dálniční známku, servis atd. Někteří lidé rádi ušetří. A asi VHD tak špatná nebude když obsazenost stoupá (i u vlaků)? Já kdybych si mohl vybrat radši místo auta bych si koupil IN100 a můžu jezdit celý rok po republice vlakem bez jízdenky.

+5/0
4.4.2015 13:01

J28a84n 46K89a14č32e96r 4430859199643

Finanční aspekt, jsem v mém postu vůbec neřešil. Ale ano, autem to bude pro jednotlivce určitě dražší, protože MHD je masivně dotovaná. Mimo jiné ji spolufinancuji i já ze spotřební daně z benzínu.

+2/−2
4.4.2015 13:04

J75a45n 95K43o94b40ě43r70s16k58ý 1140206121893

Ano a já zase spolufinancuji výstavbu dálnic, tunelů atd. které nevyužiju.

+10/−2
4.4.2015 13:05

A89l49e84x36a69n81d69r 51K74o19s61t68k69a 8172478286714

Jenže naj se pan Kačer zmínil, v autě vám nepotáhnou Rumuni peněženku, ani vám v něm nesedí zapáchající bezdomovec, kterého řidič odmítne vyhodit. O nepřítomnosti pořvávajících fetek nemluvě. Ano, je to dražší, ale za všechno se platí.

+1/−3
4.4.2015 13:17

J19a61k28u40b 68M34a69t41o83u75š 3455772722243

To ne oni vám můžou ukrást zrovna celé auto ;-D. A pak stejně budete muset jezdit MHD.

+11/−1
4.4.2015 13:31

M73i43l10a24n 81N22o16v25á36k 2940345705865

Např. v Johannesburgu žádná dotovaná MHD není. Všichni kdo nemají auto jezí taxíky a funguje to, v pětkrát větším městě než je Praha.

0/−2
4.4.2015 16:08

B81o36h70u35s32l86a85v 93K57r83á58l30í25k 2241940859156

A autobus nebo tramvaj si můžou koupit jen ti nejbohatší z nejbohatších, Inu Afrika.

+1/0
4.4.2015 17:03

J33a72n 12P94r86i34c68h92y64s16t65a92l 8351328163

To je lez. I v Johannesburgu je MHD, autobusy a dokonce i rychlodraha. A ty "taxiky" jsou minibusy. Podobny system funguje ve vetsine zemi s levnou pracovni silou.

http://www.inyourpocket.com/southafrica/johannesburg/Getting-Around/Public-Transport

0/0
13.5.2015 0:49

S97v47a87t14o22p49l23u90k 85S29i26l59n51ý 4922666969218

Upřímně, jezdím po Praze taky skoro výhradně autem a je to jednoznačně nejrychlejší kromě špiček.

+2/−2
4.4.2015 13:05

S39v31a71t60o67p91l93u12k 11S42i67l79n29ý 4112326609518

Na druhou stranu mi opravdu nevadí, že se tzv. "z mých daní" buduje MHD. Nejsem sebestředný sobe, jako naprostá většina jedinců argumentující touhle floskulí ;-)

+8/−1
4.4.2015 13:07

S31v76a36t89o73p64l19u81k 25S74i70l74n27ý 4982966199548

sobec

0/0
4.4.2015 13:07

K63a13r59e55l 39O54g93o12u21n 7172541201651

ale jste sobec, protože záměrně produkujete zplodiny, hluk, prach, zabíráte veřejný prostor atd.

+2/−3
4.4.2015 13:45

J28a92n 97K98o70b89ě70r30s65k66ý 1610776521273

R^R^

0/0
4.4.2015 13:09

P33e36t82r42a 69H70e74l46i28k10a95r91o32v42a 9868614567634

Tak já nevím - když máme někde v širším centru (třeba Smíchov) sraz s kamarádkou, ona jede autem, já MHD, jsem tam vždycky první.:-)

0/0
4.4.2015 13:16

V71a58c56l76a75v 28M37e17d48e33k 5971462975765

záleží odkud kam jedete. Já třeba z Barrandova na Stodůlky autem 8 minut, MHD skoro 40

+1/0
4.4.2015 13:29
Foto

J86i37n69d75ř37i73c84h 48H90u80s73i96č13k78a 2665387434135

To není nic nového, že je auto rychlejší a pohodlnější a v zásadě i levnější.

Smutné je, že řidiči větší část jízdného platí těm, kterým o pohodlí a rychlost nejde. Je to námi dotovaná sociální doprava, proto se tomu říká socka. Ale budeme rádi za metro. To alespoň nebrzdí povrchovou dopravu.

0/−9
4.4.2015 13:16

J19a96n 16K92o69b55ě60r64s14k62ý 1320516481813

Je to naopak, auta brzdí povrchovou dopravu. Jeden příklad: Karmelitská.

+4/0
4.4.2015 13:21

J12a28k14u94b 71M21a34t81o78u32š 3675742122773

Zajímá mě jak by jste byl nadšení, kdyby všichni do jezdí v MHD přesedlali na auta.;-)

+8/0
4.4.2015 13:35
Foto

B25r58o49n19i89s94l36a10v 70G92a66b23r25y72š 2692329261

Když je auto levnější, proč tedy spousta lidí jezdí podle Vás drahou MHD?

+6/0
4.4.2015 13:57
Foto

B49r42o91n94i84s73l71a65v 32G78a36b28r83y35š 2942539811

A kolik času ušetříte? Sice mi vlakem trvá cesta od dveří ke dveřím 2,75 hodiny, ale z toho 1,75 hodiny se nestresuju a můžu pracovat. Zkoušel jsem to jeden pátek i autem a moje běžná trasa trvá cca 2,15 hodiny. Jasně, autem je to o půl hodiny rychlejší, ale kolik času jste ve skutečnosti ušetřil? Já 1:45, Vy 0:30. Prostě řízení auta není efektivně využitý čas. Nehledě na to, že mě po cestě může potkat nehoda nebo defekt.

+10/0
4.4.2015 13:19

P48e55t22r22a 60N52o54v12á56k21o37v57á 7958606224568

Plus bych k tomu přidala parkování, pokud firma nemá svoje místa. Znám takové, co krouží v přilehlých jednosměrkách a až 45 minut hledají/čekají na místo na zaparkování. A jakmile jedou do centra, tak furt přemýšlí, kam můžou jet, kde budou parkovat, jak dlouho jim kam bude trvat dojít. Člověk se jim neustále musí přizpůsobovat.

0/0
4.4.2015 19:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.