Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ponorka, bublina či poprsí. Všechny nové stanice metra jsou unikátní

Zelená je barvou Velikonoc. V Praze letos o to víc, že se na Velikonoční pondělí prodlouží stejnobarevná trasa metra A o čtyři nové stanice. Nově tak cestující budou metrem jezdit na Nádraží Veleslavín, do Motola, na Petřiny a na Bořislavku. Každou ze stanic navrhl jiný architekt, a tak má i jinou přezdívku - ponorka, bublina či dámské poprsí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49a12n 41P96r60i29c95h34y17s26t56a18l 8541768623

Tusi pan autor co jsou to mechanicke hodiny?

Podle fotky se zcela nepochybne jedna o hodiny elektricke. Vsak ani na tech nadrazich, na ktera se autor odvolava, uz davno mechanicke hodiny nenajdete.

Mozna nekde na kostelni vezi, tam ano.

0/0
13.5.2015 0:35

J13i96ř10í 69P95r43a41ž83á44k 9830662371552

Cesta z Václavského náměstí na Letiště dnes trvá 30 až 35 minut. Po zprovoznění metra V.A. bude stejná cesta trvat 33 až 37 minut (viz www.dpp.cz);-D. TO SKUTEČNĚ ZA TĚCH 20 MILIARD STOJÍ.  Nebo je to na Magistrátu již léta ...samej debil nebo blbeček. No koukejte:Debil, blbeček, debil, blbeček, debil, blbeček.... Jenom tamhle vzadu, to je snadjediná vyjímka, tam sedí dva blbečci vedle sebe......

+6/−5
4.4.2015 18:48
Foto

M73a79r30t15i10n 61Š52u67b59r19t 1135601384255

Sakryš ten vyhledávač je ale zlej ;-)  http://www.dpp.cz/novy-usek-metra-va-zrychli-dopravu-na-letiste-vaclava-havla/

+1/−1
4.4.2015 19:14

J70i47ř37í 75S27t66ř33í49t67e84z66s35k91ý 5182272968232

Koukám na to: Muzeum-Terminál 1 nyní 32-37 minut, poté konstatně 33 minut. Z Můstku to bude stejné , jen tak o 2 minuty posunuté ve všech případech. 

Takže v průměru to mírné zrychlení je. Navíc mají pravdu, že to nebude tolik ovlivňováno případnými zácpami na Evropské.

0/−2
4.4.2015 19:35

J93i90ř49í 60P36r95a51ž18á91k 9330932531872

Tak nevím kam koukáte. Např. z Václavského nám. na Terminál 1  dne 5/4 po 7,39 trvá 29 až 30 minut. 

O týden později, tedy 12/4 7,39 stejná trasa 31 minut. Takže prodlouží metro jízdní dobu.

+1/−1
4.4.2015 19:44
Foto

M96a18r67t28i69n 46Š16u18b49r70t 1315341224445

Ono je to jak kdy a záleží na návaznostech na přestupu. Ve špičce mírně zrychlí, v sedle kolem poledne a často i odpoledne v pracovní den to bude spíše pomaleji, ale s tím jde něco dělat úpravou jízdních řádů.

+4/0
4.4.2015 20:18

J48i73ř69í 44S49t61ř95í19t69e87z64s44k51ý 5852672348432

Kam koukáš ty, prudiči ? Já jsem se koukal jak to jede z Muzea dnes po 9 hod a to samé  o týden později. Žádná stanice metra "Václavské náměstí" neexistuje.

0/−1
4.4.2015 22:05

J39i95ř79í 87P57r67a72ž48á80k 9890152541302

Hulvátům obvykle neodpovídám, ale nyní činím výjimku:  www.dpp.cz

Pražská doprava/vyhledání spojení/ zadejTE Václavské náměstí stanice tram, metra A,B/cíl: Letiště terminál 1 / den a hodinu odjezdu.

P.S.: vykat se naučíte asi příští rok, tak žádné záškoláctví!

0/0
5.4.2015 7:08

E27v35ž24e61n 13P43o32l88á53k 3908918871483

Možná vás to nenapadlo, ale metro, které končí v Motole, se nestavělo jen kvůli letišti. Za zklidnění okolí nejvytížnější stanice Dejvické to rozhodně stojí. Když jedu autobusem a přestoupím někde na metro, tak přestoupit dříve mě zpravidla zrychlí. To, že Ropid nevyřešil nnávaznosti je věc druhá.

+5/−1
4.4.2015 23:44

V78l63a34d94i30m49í24r 37H91o38l41ý 8554891166957

No a kdyby končilo metro místo v Motole na Dědině, nebo u toho nového obchoďáku, nepřipadlo by vám to jako lepší řešení?

+2/0
5.4.2015 0:36

E95v68ž70e90n 63P49o70l38á30k 3888818331123

To nelze posoudit. Motol je na druhou stranu největší česká nemocnice a stane se pohodlně dostupným pro značnou část Prahy. Na Dědinu se zatím plánuje tramvaj, což přepravní poptávce, spolu s nedalekou železnicí tak akorát odpovídá.

+2/0
5.4.2015 14:24

J53i84ř14í 87P10r18a88ž19á23k 9850692641392

Metro dnes řeší jen odlehčení Kulaťáku, ale problém jen přesouvá do Veleslavína. Trasa přes Dědinu by 100% byla užitenější, ale o Bémovi a taxikářích, kteří vládli Magistátu se toho už napsalo hodně. Těch 152 busů 119 v každém směru, Kladenské, Lounské a Slánské busy budou smrdět i nadále na Evropské podél bytů nevinných lidí. Slyšel jst o "rakovinových domech"?  Na Č. Vrchu a Petřinách bydlí pár lidí, do Motola se skoro metrem jezdit nebude. Jen pár lidí přes den pár hodin.

0/0
5.4.2015 7:14

E92v35ž96e81n 15P22o37l35á92k 3848308101333

Rovně podél Evropské mi metro moc ideální nepřijde, spolu s tramvaji a vlakem. Netvrdím, že je to takto ideální, ale Praha 6 je tak nerpvnomerně zastavěná, že hledat optimální trasu je dost obtížné. U Motola je ten problém, že stále nemá kapacitní parkoviště ani prostor na jeho stavbu, ale autobusy sem jistě svedou mnoho obyvatel Řep. Uvidime sami pp otevření, teď je postaveno a nemá smysl to řešit.

+2/0
5.4.2015 9:31

J98i17ř34í 14H15o47d25a22n 6824177333530

Prosím vás jak se mohlo stát že zapomněli na eskalatory v tak důležité stanici?

+1/−2
4.4.2015 16:29

M55i80c27h86a82l 81Ř11e35z33n56í44č41e47k 1831698957750

Nikdo ho nezapomel. Zadny tam nemel byt.

+1/0
4.4.2015 16:47

P60e98t83r 86H76n19i80l83i18c80a 3316487279191

Snad to bylo aspoň levný, když to není nic moc.V místech, kde se denně točí miliony lidí se může na architektuře připlati, určitě víc, než třeba za radnici městské části.

0/0
4.4.2015 16:26

L27a72d37i59s40l20a47v 19H13i28n74n98e52r 1714925665318

Pánové Kačer s Husičkou nechtějí cestovat metrem  či tramvají se smradlavými občany a raději by svěřili stavbu podzemky soukromníkům... Jsou ale  jistě i  takoví, kteří by měli rádi heliporty v každé čtvrti nebo na každé křižovatce a těm byste ve svých plechovkách překáželi a ještě smrděli.  Tož tak..

+2/0
4.4.2015 15:42

P77e29t45r 31H18n49i66l77i71c45a 3136737109781

Oni by se divili, kdyby všichni ti mhdáři vlezli do auta. Tak by taky nikam nedojeli. Za každou korunu na mhd by měli hýkat radostí, protože se jim uvolní silnice.

+8/0
4.4.2015 16:28

B86r16o46n26i67s19l33a38v 85G37a50b94r64y22š 6765654180

Z toho vyplývá, že drůbež slouží k jedinému účelu.

0/0
4.4.2015 18:48

O89l51d59ř52i28c81h 87H19r33e70j80s68e73m44n45o12u 6482863924167

Opravdu, nová stanice metra bez eskalátoru? U stanic starých 30 let mě to nepřekvapuje, ale u nové stanice metra je to ostuda!

+3/−2
4.4.2015 15:23

M55i35c56h96a49l 42Ř17e79z22n83í54č10e15k 1361228327500

Je to jen o tom kolik zaplatime. Nejen na investicich, ale i provoznich nakladech. Muzeme mit eskalator v kazdem podchodu, treba nahoru i dolu. Ale bude to stat vice nez nyni. Je to o standartu. Standart prazskeho metra neni dle mne spatne nastaveny.

0/0
4.4.2015 16:51
Foto

M35a67r33t58i17n 44Š47u52b68r21t 1925151924255

Tak ještě jednou. Nová stanice samozřejmě má z nástupiště do vestibulu hned tři eskalátory. Současně má z nástupiště až na povrch také přímý výtah. Výhledové eskalátory povedou ještě na přestup na vlak. Problém je pouze v absenci eskalátoru místo krátkých schodů z vestibulu na povrch na zastávku autobusu. Takových výstupů jsou ve městě desítky až stovky a určitě většina z nich eskalátor nemá. Mnohde se ani nevejde. A to na nových i starých stanicích. Každý krátký výstup opravdu mít eskalátor nemusí.

Na Veleslavíně původně neměl být přestup na busy natrvalo, ale jen dočasně na 2-3 roky. Tj. stavba eskalátoru se proto do projektu nedostala, protože by takto nákladné zařízení po dvou až třech letech ztratilo smysl. Jenže pak se situace změnila a už dva roky se ví, že tam přestup bude dlouhé roky, tj. tam vznikl problém, že se letišti nepodařilo přesvědčit DP a město, že by ten eskalátor k tomuto výstupu bylo vhodné doplnit. Pravda, taková změna je poměrně složitá vzhledem k dotačním pravidlům EU na metro, ale zkusit se to mělo.

+4/−1
4.4.2015 17:33

M34a83r59t62i63n 93R62u13z84i73c17k96a 1482268796627

Ono ale stacilo aby to schodiste bylo o neco sirsi a melo pruh pro zavazadla, to by vam cenu nijak vyrazne neovlivnilo... na dejvicke take nejsou jezdici schody az na povrch...

+1/0
5.4.2015 3:08

J46a31n 22K60o23m28á68r57e47k 7909180543794

Není pravda, že už nebude Dejvická konečná, metro bude ve všední den jezdit dále než do Dejvic pouze každé druhé. Jinak bude stále hlásit konečnou jako dosud. Tudíž bude jezdit zhruba stejně často jako o víkendu, možná i méně častěji. Poloviční metro za to rozhodně stálo :)

0/0
4.4.2015 14:02

E31v24ž74e29n 68P29o26l55á73k 3578388871323

Konečné budou celkem 3. A prodloužení z nejvytížnější stanice v Praze, tedy z Dejvické, ppdle mě za to rozhodně stálo.

0/0
4.4.2015 16:24

G81a59b50r19i94e31l 71H16o74r70t91e41n 9121159243124

Dámské poprsí? Tak snad se to neuchytí, místní by stanici "Kozí díra" asi neocenili.:-)

0/0
4.4.2015 13:44

J24a72n 84K17a32č63e59r 4420779799963

"Poprsí" tomu samozřejmě nikdo neříká. To je výmysl "novinářů". Spíš trochu jinak;-) Zkuste si představit dělníka, jak používá výraz "poprsí" ;-D

0/0
4.4.2015 13:56

G63a17b72r72i83e72l 89H46o19r16t38e94n 9861829733554

Hm, počkejte, to mě nenapadlo... co třeba... kozí díra?;-)

0/0
4.4.2015 14:30

J53a81n 87K65a23č11e52r 4580849529793

Takže milánkové, bydlím kousek od metra a pracuji kousek od metra. Obě stanice jsou na stejné trase, není tedy potřeba přestupovat. Řeklo by se ideální podmínky pro cestování MHD. Cesta metrem trvá cca 20 min. + 10 min. chůze = 30 min.

Cesta autem (přes centrum a ve špičce) mi trvá cca 25 - 35 min., podle provozu. Navíc cestuji jako člověk, v autě mi nikdo nesmrdí, nikdo se na mě nemačká, sedím v pohodlí a nikdo tam na mě nevytáhne ani nůž, ani pistoli.:-P

+2/−17
4.4.2015 12:56

J98a27n 10K18o41b25ě33r17s97k11ý 1960186671223

Ale to není všechno. Auto musíte koupit, platit povinné ručení, benzín, dálniční známku, servis atd. Někteří lidé rádi ušetří. A asi VHD tak špatná nebude když obsazenost stoupá (i u vlaků)? Já kdybych si mohl vybrat radši místo auta bych si koupil IN100 a můžu jezdit celý rok po republice vlakem bez jízdenky.

+5/0
4.4.2015 13:01

J68a15n 94K85a77č97e34r 4580179169593

Finanční aspekt, jsem v mém postu vůbec neřešil. Ale ano, autem to bude pro jednotlivce určitě dražší, protože MHD je masivně dotovaná. Mimo jiné ji spolufinancuji i já ze spotřební daně z benzínu.

+2/−2
4.4.2015 13:04

J88a23n 82K61o63b23ě87r40s91k89ý 1280196971953

Ano a já zase spolufinancuji výstavbu dálnic, tunelů atd. které nevyužiju.

+10/−2
4.4.2015 13:05

A78l62e74x74a54n55d72r 29K53o53s95t56k72a 8162548546494

Jenže naj se pan Kačer zmínil, v autě vám nepotáhnou Rumuni peněženku, ani vám v něm nesedí zapáchající bezdomovec, kterého řidič odmítne vyhodit. O nepřítomnosti pořvávajících fetek nemluvě. Ano, je to dražší, ale za všechno se platí.

+1/−3
4.4.2015 13:17

J19a93k57u52b 12M50a55t43o87u18š 3765742312503

To ne oni vám můžou ukrást zrovna celé auto ;-D. A pak stejně budete muset jezdit MHD.

+11/−1
4.4.2015 13:31

M95i96l89a97n 44N59o82v62á59k 2860695695385

Např. v Johannesburgu žádná dotovaná MHD není. Všichni kdo nemají auto jezí taxíky a funguje to, v pětkrát větším městě než je Praha.

0/−2
4.4.2015 16:08

B64o17h49u80s85l47a49v 18K24r49á53l76í22k 2281410659466

A autobus nebo tramvaj si můžou koupit jen ti nejbohatší z nejbohatších, Inu Afrika.

+1/0
4.4.2015 17:03

J95a54n 32P13r98i59c82h18y19s93t66a55l 8431708813

To je lez. I v Johannesburgu je MHD, autobusy a dokonce i rychlodraha. A ty "taxiky" jsou minibusy. Podobny system funguje ve vetsine zemi s levnou pracovni silou.

http://www.inyourpocket.com/southafrica/johannesburg/Getting-Around/Public-Transport

0/0
13.5.2015 0:49

S41v21a89t36o47p37l90u37k 80S42i80l56n45ý 4302326419518

Upřímně, jezdím po Praze taky skoro výhradně autem a je to jednoznačně nejrychlejší kromě špiček.

+2/−2
4.4.2015 13:05

S96v22a89t24o47p35l64u56k 66S72i75l52n82ý 4612806789708

Na druhou stranu mi opravdu nevadí, že se tzv. "z mých daní" buduje MHD. Nejsem sebestředný sobe, jako naprostá většina jedinců argumentující touhle floskulí ;-)

+8/−1
4.4.2015 13:07

S44v10a37t14o27p19l15u26k 50S69i28l12n46ý 4862866619248

sobec

0/0
4.4.2015 13:07

K58a31r79e67l 93O84g34o78u79n 7632241831961

ale jste sobec, protože záměrně produkujete zplodiny, hluk, prach, zabíráte veřejný prostor atd.

+2/−3
4.4.2015 13:45

J79a10n 76K74o85b31ě14r47s78k12ý 1840976951643

R^R^

0/0
4.4.2015 13:09

P46e54t29r85a 87H89e68l12i58k98a13r50o25v12a 9358464557894

Tak já nevím - když máme někde v širším centru (třeba Smíchov) sraz s kamarádkou, ona jede autem, já MHD, jsem tam vždycky první.:-)

0/0
4.4.2015 13:16

V42a52c89l28a34v 71M11e65d57e75k 5781292935695

záleží odkud kam jedete. Já třeba z Barrandova na Stodůlky autem 8 minut, MHD skoro 40

+1/0
4.4.2015 13:29
Foto

J97i29n87d34ř60i77c35h 92H38u76s50i77č71k45a 2155117224415

To není nic nového, že je auto rychlejší a pohodlnější a v zásadě i levnější.

Smutné je, že řidiči větší část jízdného platí těm, kterým o pohodlí a rychlost nejde. Je to námi dotovaná sociální doprava, proto se tomu říká socka. Ale budeme rádi za metro. To alespoň nebrzdí povrchovou dopravu.

0/−9
4.4.2015 13:16

J55a94n 64K53o74b28ě29r57s84k31ý 1420916331393

Je to naopak, auta brzdí povrchovou dopravu. Jeden příklad: Karmelitská.

+4/0
4.4.2015 13:21

J15a43k52u94b 24M11a85t77o63u49š 3245222762563

Zajímá mě jak by jste byl nadšení, kdyby všichni do jezdí v MHD přesedlali na auta.;-)

+8/0
4.4.2015 13:35

B10r65o59n56i63s47l72a97v 14G54a54b68r14y12š 6925144600

Když je auto levnější, proč tedy spousta lidí jezdí podle Vás drahou MHD?

+6/0
4.4.2015 13:57

B45r53o21n71i37s91l19a86v 20G54a77b40r25y38š 6625514710

A kolik času ušetříte? Sice mi vlakem trvá cesta od dveří ke dveřím 2,75 hodiny, ale z toho 1,75 hodiny se nestresuju a můžu pracovat. Zkoušel jsem to jeden pátek i autem a moje běžná trasa trvá cca 2,15 hodiny. Jasně, autem je to o půl hodiny rychlejší, ale kolik času jste ve skutečnosti ušetřil? Já 1:45, Vy 0:30. Prostě řízení auta není efektivně využitý čas. Nehledě na to, že mě po cestě může potkat nehoda nebo defekt.

+10/0
4.4.2015 13:19

P57e28t70r84a 37N84o66v16á38k97o50v54á 7958836834598

Plus bych k tomu přidala parkování, pokud firma nemá svoje místa. Znám takové, co krouží v přilehlých jednosměrkách a až 45 minut hledají/čekají na místo na zaparkování. A jakmile jedou do centra, tak furt přemýšlí, kam můžou jet, kde budou parkovat, jak dlouho jim kam bude trvat dojít. Člověk se jim neustále musí přizpůsobovat.

0/0
4.4.2015 19:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.