Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cenu za nové stanice metra stlačíme pod 20 miliard, věří šéf DPP Ďuriš

Na dvacet miliard odhaduje pražský dopravní podnik účet za výstavbu čtyř nových stanic metra. Jeho šéf Jaroslav Ďuriš je ale přesvědčen, že cenu se podaří stáhnout pod tuto cifru. Nové stanice se otevřou v pondělí 6. dubna odpoledne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D11a71v35i29d 30B17e77n22e39š 8888880939253

Doufám, že se v roce 2017 skutečně začne stavět D. Po dlouhé době by to byl plně využitý úsek místo posledních tří, kam jezdí jen každý druhý vlak.

0/0
3.4.2015 13:15

M91i18c18h12a71l 50P37a90v82l79á63t 9543683884619

No jasne. Obcas se vynechaji nejake ty eskalatory, jinde se zase vynecha planovane P+R parkoviste,.. a na cene se to pak projevi. A na cestujici prece DPP kasle.

0/0
3.4.2015 11:37

P76e88t28r 79V60i23m26r 9240954581

kdyby se použila a upravila stávající kolejová trať Hlavní nádraží - Vršovice - Kačerov - U Labutě tak se pozemky na polovině trasy Déčka nemusí složitě vykupovat a byla by alternativa k Nuseláku !!

0/0
3.4.2015 10:54

L10u57k68á43š 86N37o85v78á11k 4186236432893

nesmysl, kapacita Vinohradských tunelů už dnes nestačí...

0/0
3.4.2015 11:44

P50e39t68r 82V28i91m71r 9740614271

...protože se v Praze nějak málo tuneluje !!

0/0
3.4.2015 11:46

M26i45c49h69a19l 42Ř11e74z93n22í53č70e92k 1671568947510

no když se na to koukáte takhle, tak mnohem kapacitnější alternativa za Nuselák je tramvaj přes Nusle. A ani by jste nemusel nic upravovat, ta už tam je.

Ale teď vážně. Tušíte, že vlaky z hlavního nádraží směrem do Vršovic jedou tunelem? Že je to trat nejen na Vršovice, ale i na smíchovské nádraží. Kolik myslíte, že tudy protáhnete párů vlaků navíc proti stávajícímu stavu? Nebo chcete místo metra razit další železniční tunel?

A tušíte, že metro jen těžko můžete provozovat na trati, kde bude normální železniční provoz.

+1/0
3.4.2015 12:01

P76e74t67r 79V47i42m98r 9760504911

-zkuste na chvilku zapomenout na metro D a místo toho si představte lehkou vlakovou soupravu jedoucí po vlakových kolejích která by od Nemocnice Krč do Písnice projížděla pod Krčí podle původního plánu trasy metra D

-skutečně jste přesvědčen že Vršovickým tunelem by v 21.století nemohly projet navíc 3 vlaky za hodinu v každém směru ?

Ty 3 páry lehkých souprav by Libuši, Písnici, Krči, (Jesenici) výrazně odlehčily od autobusů a spojily by je s centrem.

0/0
3.4.2015 12:13

M40i97c31h33a83l 48Ř39e51z97n46í67č76e45k 1101438287310

-lehkou vlakovou soupravu si dovedu představit, ale nic takového neexistuje. Nejlehčí bude asi regionova, a ta má k lehké soupravě hodně daleko. Pokud chcete provozovat železniční vozidlo na trati, kde se pohybují jiná železniční vozidla, musíte splňovat stejné požadavky jako ostatní - například na tuhost konstrukce vozidla. jestli máte představu kapacitní tramvaje, tak to na normální koleje nedostanete.

-ano, i to si umím představit. Ale 3 soupravy nic neřeší, pokud mluvíte o alternativě k Nuseláku. Na trase C jezdí 100metrové soupravy po 2minutách

-umím si představit, jak přijedete na nádraží Krč. Ale jak se dostanu třeba k nemocnici Krč, to nevím - jsem totiž o 25metrů níže a 90stupnů natočeny jinam . Kreslit prstem na mapě je jednoduché, ale vymyslet něco smysluplného není žádná strana.

Něco o tom vím, ale trasovat novou metra nebo železnice bych si netroufnul.

+1/0
3.4.2015 12:34

P46e79t45r 10V35i32m50r 9930984931

-zapomeňte na Nádraží Krč, to je zastávka úplně na nic, nechápu proč se tam za miliardy bude stavět stanice metra D, když všechny vlaky staví o kilometr dál na Kačerově

-z Kačerova by trasa k Nemocnici Krč vedla po kolejích přímo, trať by se rozdvojila poblíž autobusové zastávky U Labutě

0/0
3.4.2015 12:52

M47i77c12h50a91l 67Ř50e69z76n72í87č69e32k 1631268587580

zastávka U Labutě je kousek pře nádraží Krč, ale kam odtud dál?

0/0
3.4.2015 13:05

P82e10t39r 67V46i29m21r 9620964141

600 metrů k Nemocnici Krč, podél Vídeňské

0/0
3.4.2015 13:08

M91i15c74h79a39l 83Ř53e90z73n94í95č75e18k 1941398657550

tam možná dostanete tramvaj, ale ne dvojkolejnou železnici. Navíc jste v hustě obydlené části. Na Praze 6 je problém zdvojkolejnit trat, která vede jen lesem a zahrádkami. To co navrhujete je nereálné a nepraktické.

0/0
3.4.2015 13:17

P42e76t56r 81V83i76m73r 9670934691

pak je tedy nutné investovat 65 miliard na výstavbu metra D. 

I.etapa má být Pankrác-Nové Dvory, takže do doby co nebude vybudován úsek Nám.Míru-Pankrác budou nuceni všichni stejně jezdit skrz Nuselák Céčkem. Jsem velice zvědav za kolik let po vybudování I.úseku se zprovozní i trasa Nám.Míru - Pankrác.

Do té doby to bude nepraktický drahý kočkopes který přitíží Céčku i Nuseláku

0/0
3.4.2015 14:08

M35i11c58h90a86l 93Ř63e57z64n11í91č58e84k 1771718517620

myslím, že je předčasné mluvit o trase D. Paní primátorka toho víc napovídá než udělá. V rozpočtu je zcela minimální částka na přípravu nové trasy. Jak to bude příští roky se uvidí.

0/0
3.4.2015 14:46

A61n17t90o43n37í79n 73D77o85u49b31e17k 3370119229

hlavne doufam ze pokracovani na letiste udelaji smysluplne z nadrazi veleslavin a ne dementne z motola. metro z nadrazi veleslavin je tejny nesmysl jako do poli do letnan. jen vyhozene penize

0/0
3.4.2015 9:16

D45a24n27i89e24l 13M18a80r53t46í74n64e62k 9831908784201

Nejak si trochu protirecis ne ?

+1/0
3.4.2015 9:37

L41u23k22á59š 12N35o97v30á84k 4226116532423

a jak by to jako měli udělat? :-) metro na letiště nejdřív za 30let, jestli vůbec...

0/0
3.4.2015 11:45

K49a36r10e79l 23D70r59d80a 6363595527369

Praha se mi zdá. Metro jde do provozu a nyní začíná licitace o ceně. Být dodavatelem pomazaných pražských vykuků, tak už mě vezou. Rv;-D

0/0
3.4.2015 6:37

J47a95n 62G25o20t93t93l70i20e75b 2244885610426

za ty prachy uz to mohlo bejt skoro před letistem.. ted se bude na letiste cekat dalších 10 / 20 let

0/0
3.4.2015 1:55

J87a29n 69V39a89l17o36u21c95h 6472647828690

Metro na letiště - a který vlak vy tam jezdil? Každý pátý, aby byl aspoň trochu plný (aneb zlatý Letňany v polích...)? Když netrefíte "ten Pravý", budete s bagáží čumákovat někde pod zemí dlouhé minuty? A přitom svítit, větrat, točit eskalátory by to muselo furt. Na letiště jedině modernizová Buštěhradka, zároveň se tím vyřeší i vlak na Kladno.

Z článku" "...v nízkopodlažních tramvajích jsme druzí na světě za Vídní..." - v počtu vozů ano (není na světě moc větších tramvajových provozů než v Praze), v procentech vozového parku spíš podprůměr...

+1/0
3.4.2015 9:11

V30l28a39d14i63m68í33r 64M38a44c15h73á28l16e82k 9315733226206

Totálně vyhozený peníze za metro co bude vozit jen vzduch a končit v polích.Bydlí tam minimálně lidí a souběžně nad metrem vede ještě pro jistotu nová tram.linka.No a na letiště kvůli čemu se to vlastně začalo stavět se bude jezdít dál autobusem..

+7/−2
2.4.2015 23:39

M27i79c81h40a20l 95Ř68e44z98n35í10č25e59k 1371338727520

1) Metro nekončí v polích, ale končí u největší české nemocnice, která slouží pacientům celé České republiky.

2) Nová tram.linka je jen zrekonstruovaná (stejně tak se postupně rekonstruují všechny linky). Navíc metro propojuje tramvajové linky v ulicích Evropská, Na Petřinách a Bělohorská a vlastně i Plzeňskou. Tyto linky se sjíždějí až v centru, případně poblíž Pražského hradu.

3) Na letiště měla před dokončením této trasy metra jezdit železnice, ale Praha 6 a 7 úspěšně blokují výstavbu a záleží především na nich, jak dlouho to bude trvat.

0/−1
3.4.2015 8:52

L80u70k60á29š 37N77o58v83á64k 4656716102533

1) ani to na stanici metra nestačí

2) metro nic nepodporuje a už vůbec ne Bělohorskou, kterou ignoruje

3) mluvte v minulém čase a nebojte se jmenovat ODS ;-)

0/0
3.4.2015 11:47

M88i32c35h53a64l 89Ř48e87z28n17í93č33e34k 1381388297540

1) pro vás málo, pro Prahu dost (naštěstí)

2) tramvajová zastávka Vypich je 12minut chůze od výstupu v Brunclíkově ulici-normální docházková vzdálenost

3) v minulém čase budu mluvit, až se začne něco dít. Zatím SŽDC provizorně opravuje perony na Veleslavíně.

0/0
3.4.2015 12:16

P45e93t43r 40M50a12r60e90č88e11k 1323551559408

Jasně! :-)  Když se začínalo s Blankou ,tak byl taky každý optimista.

0/−2
2.4.2015 23:02

J95i44ř55í 45S76t88ř16í71t43e34z63s61k63ý 5652952138482

Jenže s metrem A se už končí.

+5/0
2.4.2015 23:20

P30a64v20e30l 77V66é22b48r 5299732622741

Vida! Ze pět, šest takových zastávek -  a máme tu roční deficit státního rozpočtu!

0/0
2.4.2015 22:06

M87i26c41h72a76l 97Ř88e77z92n61í39č47e72k 1601188757880

škoda, že se metro nestaví ze státního rozpočtu. To by se Praze ulevilo.

+1/0
3.4.2015 8:54

P85a62v12e90l 44J20e28ř76á42b96e57k 7241522954547

Jakmile se začne hovořit o snížených nákladech, začíná to smrdět úsporami na kvalitě. Nejen práce jako takové, ale i na funkčnosti stanic apod.

0/−2
2.4.2015 20:26

J18i31ř87í 85S67t16ř35í55t68e34z71s56k27ý 5572462588802

Ty stanice už stojí

+1/0
2.4.2015 23:20

D79a67n88i35e23l 50M37a66r78t21í44n94e14k 9241938754151

A když vynechaj takový nepodstatný věci jako jsou jezdící schody, výtahy a vše okolo tak to může bejt i klidně stlačený pod 10 miliard ;-D

+7/−3
2.4.2015 19:50

R10e53n10é 62Š35r86ů60t16e43k 8658725626118

Taková ta díra mezi jednotlivými stanicemi mi přijde taky zbytečná. Lidé můžou v pohodě jezdit tramvají po povrchu. ;-D

+4/−2
2.4.2015 20:50

D28a95n47i75e44l 84M16a29r93t80í59n29e87k 9941898604631

;-D No obcas se to ale hodi kdyz je naledi a v Praze nejezdej tramvaje ani busy ;-D

0/−1
2.4.2015 21:00

J19i76ř79í 21P57a91u57l 3276535797382

Nebo si kazdy cestujici poridi sveho osobniho krtka.

0/0
3.4.2015 6:08

M28i79c83h64a13l 77Ř91e48z56n37í79č19e69k 1851158727500

jasně, že každá stanice metra může byt jako monstrum na Stříškově, ale chceme to opravdu platit? Máte představu kolik stojí eskalátor nebo výtah? Kolik stojí jeho provoz a údržba? Samozřejmě můžeme chtít eskalátory z každého podchodu, který v Praze máme, ale jsme ochotni to platit?

Stanice je bezbariérová, není problém jet výtahem a po povrchu se dostat na kteroukoliv zastávku.

+2/0
3.4.2015 8:40

D43a46n91i69e55l 78M56a94r82t88í70n13e88k 9571908144771

Já spíš narážel na problémy se stanicí Nádraží Veleslaví a hlavne to byla i nadsázka

0/−1
3.4.2015 9:37

M10i24c95h93a25l 20Ř12e50z13n36í39č66e20k 1351518297170

ale na Veleslavíně žádný problém není. Je to jen laciné PR letiště. Bez nadsázky.

+2/0
3.4.2015 9:43

D83a16n87i67e72l 11M37a68r30t88í31n45e67k 9781888154901

Tak ja nevim ale pokud tam opravdu chybej jezdici schody tak je to docela fake v dnesni dobe ;-D

0/0
3.4.2015 10:19

M84i90c76h55a27l 36Ř88e29z52n51í26č37e72k 1621288827810

a opravdu tam chyběj? Třeba na Zličíně (konečná stanice s přestupem na autobus na letiště) nejsou eskalátory ani z nástupiště. Je to o tom, co si můžeme dovolit platit a provozovat.

Je pravda, že na pražské MHD by šlo mnoho zlepšit včetně eskalátorů z podchodů, ale tohle řešení je standartní.

Nemám pocit, že by byl standart našeho metra nastaven špatně.

+2/0
3.4.2015 10:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.