Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cenu za nové stanice metra stlačíme pod 20 miliard, věří šéf DPP Ďuriš

Na dvacet miliard odhaduje pražský dopravní podnik účet za výstavbu čtyř nových stanic metra. Jeho šéf Jaroslav Ďuriš je ale přesvědčen, že cenu se podaří stáhnout pod tuto cifru. Nové stanice se otevřou v pondělí 6. dubna odpoledne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D53a92v27i35d 98B52e73n72e91š 8428560369863

Doufám, že se v roce 2017 skutečně začne stavět D. Po dlouhé době by to byl plně využitý úsek místo posledních tří, kam jezdí jen každý druhý vlak.

0/0
3.4.2015 13:15

M88i20c47h69a67l 25P79a32v32l36á40t 9313703124689

No jasne. Obcas se vynechaji nejake ty eskalatory, jinde se zase vynecha planovane P+R parkoviste,.. a na cene se to pak projevi. A na cestujici prece DPP kasle.

0/0
3.4.2015 11:37

P21e84t58r 62V16i72m64r 9900464141

kdyby se použila a upravila stávající kolejová trať Hlavní nádraží - Vršovice - Kačerov - U Labutě tak se pozemky na polovině trasy Déčka nemusí složitě vykupovat a byla by alternativa k Nuseláku !!

0/0
3.4.2015 10:54

L16u91k66á59š 23N48o45v13á98k 4556496602243

nesmysl, kapacita Vinohradských tunelů už dnes nestačí...

0/0
3.4.2015 11:44

P92e75t21r 85V21i65m36r 9590474341

...protože se v Praze nějak málo tuneluje !!

0/0
3.4.2015 11:46

M97i16c60h30a37l 14Ř69e32z97n14í18č33e22k 1541418587130

no když se na to koukáte takhle, tak mnohem kapacitnější alternativa za Nuselák je tramvaj přes Nusle. A ani by jste nemusel nic upravovat, ta už tam je.

Ale teď vážně. Tušíte, že vlaky z hlavního nádraží směrem do Vršovic jedou tunelem? Že je to trat nejen na Vršovice, ale i na smíchovské nádraží. Kolik myslíte, že tudy protáhnete párů vlaků navíc proti stávajícímu stavu? Nebo chcete místo metra razit další železniční tunel?

A tušíte, že metro jen těžko můžete provozovat na trati, kde bude normální železniční provoz.

+1/0
3.4.2015 12:01

P67e16t55r 17V63i53m50r 9950354851

-zkuste na chvilku zapomenout na metro D a místo toho si představte lehkou vlakovou soupravu jedoucí po vlakových kolejích která by od Nemocnice Krč do Písnice projížděla pod Krčí podle původního plánu trasy metra D

-skutečně jste přesvědčen že Vršovickým tunelem by v 21.století nemohly projet navíc 3 vlaky za hodinu v každém směru ?

Ty 3 páry lehkých souprav by Libuši, Písnici, Krči, (Jesenici) výrazně odlehčily od autobusů a spojily by je s centrem.

0/0
3.4.2015 12:13

M96i92c62h46a12l 46Ř57e24z24n23í14č33e34k 1561198157760

-lehkou vlakovou soupravu si dovedu představit, ale nic takového neexistuje. Nejlehčí bude asi regionova, a ta má k lehké soupravě hodně daleko. Pokud chcete provozovat železniční vozidlo na trati, kde se pohybují jiná železniční vozidla, musíte splňovat stejné požadavky jako ostatní - například na tuhost konstrukce vozidla. jestli máte představu kapacitní tramvaje, tak to na normální koleje nedostanete.

-ano, i to si umím představit. Ale 3 soupravy nic neřeší, pokud mluvíte o alternativě k Nuseláku. Na trase C jezdí 100metrové soupravy po 2minutách

-umím si představit, jak přijedete na nádraží Krč. Ale jak se dostanu třeba k nemocnici Krč, to nevím - jsem totiž o 25metrů níže a 90stupnů natočeny jinam . Kreslit prstem na mapě je jednoduché, ale vymyslet něco smysluplného není žádná strana.

Něco o tom vím, ale trasovat novou metra nebo železnice bych si netroufnul.

+1/0
3.4.2015 12:34

P69e62t66r 54V61i61m95r 9910414771

-zapomeňte na Nádraží Krč, to je zastávka úplně na nic, nechápu proč se tam za miliardy bude stavět stanice metra D, když všechny vlaky staví o kilometr dál na Kačerově

-z Kačerova by trasa k Nemocnici Krč vedla po kolejích přímo, trať by se rozdvojila poblíž autobusové zastávky U Labutě

0/0
3.4.2015 12:52

M89i51c17h79a41l 78Ř83e35z15n50í71č31e75k 1951278447890

zastávka U Labutě je kousek pře nádraží Krč, ale kam odtud dál?

0/0
3.4.2015 13:05

P35e44t80r 97V97i57m76r 9790424671

600 metrů k Nemocnici Krč, podél Vídeňské

0/0
3.4.2015 13:08

M41i44c40h66a53l 69Ř67e66z71n16í43č71e54k 1501318147640

tam možná dostanete tramvaj, ale ne dvojkolejnou železnici. Navíc jste v hustě obydlené části. Na Praze 6 je problém zdvojkolejnit trat, která vede jen lesem a zahrádkami. To co navrhujete je nereálné a nepraktické.

0/0
3.4.2015 13:17

P14e48t86r 69V36i27m71r 9690574601

pak je tedy nutné investovat 65 miliard na výstavbu metra D. 

I.etapa má být Pankrác-Nové Dvory, takže do doby co nebude vybudován úsek Nám.Míru-Pankrác budou nuceni všichni stejně jezdit skrz Nuselák Céčkem. Jsem velice zvědav za kolik let po vybudování I.úseku se zprovozní i trasa Nám.Míru - Pankrác.

Do té doby to bude nepraktický drahý kočkopes který přitíží Céčku i Nuseláku

0/0
3.4.2015 14:08

M79i91c92h40a98l 98Ř20e52z89n73í83č27e60k 1171388547370

myslím, že je předčasné mluvit o trase D. Paní primátorka toho víc napovídá než udělá. V rozpočtu je zcela minimální částka na přípravu nové trasy. Jak to bude příští roky se uvidí.

0/0
3.4.2015 14:46

A56n63t88o39n75í92n 92D71o41u55b96e14k 3270679959

hlavne doufam ze pokracovani na letiste udelaji smysluplne z nadrazi veleslavin a ne dementne z motola. metro z nadrazi veleslavin je tejny nesmysl jako do poli do letnan. jen vyhozene penize

0/0
3.4.2015 9:16

D94a19n86i74e78l 75M43a71r43t97í41n39e79k 9861868784411

Nejak si trochu protirecis ne ?

+1/0
3.4.2015 9:37

L16u67k30á13š 98N98o68v67á53k 4226486712163

a jak by to jako měli udělat? :-) metro na letiště nejdřív za 30let, jestli vůbec...

0/0
3.4.2015 11:45

K86a31r51e29l 63D75r61d22a 6903555417449

Praha se mi zdá. Metro jde do provozu a nyní začíná licitace o ceně. Být dodavatelem pomazaných pražských vykuků, tak už mě vezou. Rv;-D

0/0
3.4.2015 6:37

J37a88n 83G75o78t17t74l28i31e58b 2684335910646

za ty prachy uz to mohlo bejt skoro před letistem.. ted se bude na letiste cekat dalších 10 / 20 let

0/0
3.4.2015 1:55

J45a58n 77V15a36l12o24u22c87h 6682447858820

Metro na letiště - a který vlak vy tam jezdil? Každý pátý, aby byl aspoň trochu plný (aneb zlatý Letňany v polích...)? Když netrefíte "ten Pravý", budete s bagáží čumákovat někde pod zemí dlouhé minuty? A přitom svítit, větrat, točit eskalátory by to muselo furt. Na letiště jedině modernizová Buštěhradka, zároveň se tím vyřeší i vlak na Kladno.

Z článku" "...v nízkopodlažních tramvajích jsme druzí na světě za Vídní..." - v počtu vozů ano (není na světě moc větších tramvajových provozů než v Praze), v procentech vozového parku spíš podprůměr...

+1/0
3.4.2015 9:11

V23l76a56d26i43m62í96r 93M61a45c87h96á54l47e72k 9335813746396

Totálně vyhozený peníze za metro co bude vozit jen vzduch a končit v polích.Bydlí tam minimálně lidí a souběžně nad metrem vede ještě pro jistotu nová tram.linka.No a na letiště kvůli čemu se to vlastně začalo stavět se bude jezdít dál autobusem..

+7/−2
2.4.2015 23:39

M26i11c49h75a24l 10Ř24e40z91n33í61č50e73k 1421358697940

1) Metro nekončí v polích, ale končí u největší české nemocnice, která slouží pacientům celé České republiky.

2) Nová tram.linka je jen zrekonstruovaná (stejně tak se postupně rekonstruují všechny linky). Navíc metro propojuje tramvajové linky v ulicích Evropská, Na Petřinách a Bělohorská a vlastně i Plzeňskou. Tyto linky se sjíždějí až v centru, případně poblíž Pražského hradu.

3) Na letiště měla před dokončením této trasy metra jezdit železnice, ale Praha 6 a 7 úspěšně blokují výstavbu a záleží především na nich, jak dlouho to bude trvat.

0/−1
3.4.2015 8:52

L69u82k22á88š 18N81o64v51á87k 4156926142653

1) ani to na stanici metra nestačí

2) metro nic nepodporuje a už vůbec ne Bělohorskou, kterou ignoruje

3) mluvte v minulém čase a nebojte se jmenovat ODS ;-)

0/0
3.4.2015 11:47

M63i15c59h68a10l 41Ř23e30z79n61í30č57e15k 1301848317590

1) pro vás málo, pro Prahu dost (naštěstí)

2) tramvajová zastávka Vypich je 12minut chůze od výstupu v Brunclíkově ulici-normální docházková vzdálenost

3) v minulém čase budu mluvit, až se začne něco dít. Zatím SŽDC provizorně opravuje perony na Veleslavíně.

0/0
3.4.2015 12:16

P49e49t69r 34M58a34r14e97č17e29k 1833341359938

Jasně! :-)  Když se začínalo s Blankou ,tak byl taky každý optimista.

0/−2
2.4.2015 23:02

J30i35ř35í 69S56t90ř15í41t92e55z73s89k31ý 5902412138602

Jenže s metrem A se už končí.

+5/0
2.4.2015 23:20

P78a29v38e64l 53V44é41b14r 5799552692911

Vida! Ze pět, šest takových zastávek -  a máme tu roční deficit státního rozpočtu!

0/0
2.4.2015 22:06

M22i38c95h53a66l 10Ř31e78z60n38í40č54e18k 1551238597680

škoda, že se metro nestaví ze státního rozpočtu. To by se Praze ulevilo.

+1/0
3.4.2015 8:54

P13a22v65e14l 67J15e14ř95á39b76e90k 7921642754447

Jakmile se začne hovořit o snížených nákladech, začíná to smrdět úsporami na kvalitě. Nejen práce jako takové, ale i na funkčnosti stanic apod.

0/−2
2.4.2015 20:26

J44i48ř80í 27S76t45ř64í90t20e33z98s50k88ý 5832562978302

Ty stanice už stojí

+1/0
2.4.2015 23:20

D81a45n76i43e13l 87M53a33r91t56í37n32e40k 9851958624941

A když vynechaj takový nepodstatný věci jako jsou jezdící schody, výtahy a vše okolo tak to může bejt i klidně stlačený pod 10 miliard ;-D

+7/−3
2.4.2015 19:50

R19e69n74é 95Š81r32ů47t30e55k 8808685636248

Taková ta díra mezi jednotlivými stanicemi mi přijde taky zbytečná. Lidé můžou v pohodě jezdit tramvají po povrchu. ;-D

+4/−2
2.4.2015 20:50

D22a81n78i69e21l 28M98a11r40t60í36n92e84k 9871378674781

;-D No obcas se to ale hodi kdyz je naledi a v Praze nejezdej tramvaje ani busy ;-D

0/−1
2.4.2015 21:00

J47i13ř86í 93P73a86u32l 3346985237382

Nebo si kazdy cestujici poridi sveho osobniho krtka.

0/0
3.4.2015 6:08

M22i57c16h84a68l 77Ř44e54z53n69í73č76e63k 1931788187470

jasně, že každá stanice metra může byt jako monstrum na Stříškově, ale chceme to opravdu platit? Máte představu kolik stojí eskalátor nebo výtah? Kolik stojí jeho provoz a údržba? Samozřejmě můžeme chtít eskalátory z každého podchodu, který v Praze máme, ale jsme ochotni to platit?

Stanice je bezbariérová, není problém jet výtahem a po povrchu se dostat na kteroukoliv zastávku.

+2/0
3.4.2015 8:40

D12a96n43i20e61l 76M43a64r76t30í47n94e55k 9451228154691

Já spíš narážel na problémy se stanicí Nádraží Veleslaví a hlavne to byla i nadsázka

0/−1
3.4.2015 9:37

M87i82c53h51a34l 16Ř53e81z23n19í72č35e33k 1981948777840

ale na Veleslavíně žádný problém není. Je to jen laciné PR letiště. Bez nadsázky.

+2/0
3.4.2015 9:43

D32a11n78i27e59l 79M72a29r91t57í95n58e97k 9341618704921

Tak ja nevim ale pokud tam opravdu chybej jezdici schody tak je to docela fake v dnesni dobe ;-D

0/0
3.4.2015 10:19

M16i94c63h94a77l 90Ř88e38z48n66í69č39e52k 1301528277690

a opravdu tam chyběj? Třeba na Zličíně (konečná stanice s přestupem na autobus na letiště) nejsou eskalátory ani z nástupiště. Je to o tom, co si můžeme dovolit platit a provozovat.

Je pravda, že na pražské MHD by šlo mnoho zlepšit včetně eskalátorů z podchodů, ale tohle řešení je standartní.

Nemám pocit, že by byl standart našeho metra nastaven špatně.

+2/0
3.4.2015 10:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.