Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cenu za nové stanice metra stlačíme pod 20 miliard, věří šéf DPP Ďuriš

Na dvacet miliard odhaduje pražský dopravní podnik účet za výstavbu čtyř nových stanic metra. Jeho šéf Jaroslav Ďuriš je ale přesvědčen, že cenu se podaří stáhnout pod tuto cifru. Nové stanice se otevřou v pondělí 6. dubna odpoledne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D36a72v76i69d 61B10e28n36e12š 8728750179393

Doufám, že se v roce 2017 skutečně začne stavět D. Po dlouhé době by to byl plně využitý úsek místo posledních tří, kam jezdí jen každý druhý vlak.

0/0
3.4.2015 13:15

M48i17c62h21a92l 23P52a48v35l19á53t 9733853934169

No jasne. Obcas se vynechaji nejake ty eskalatory, jinde se zase vynecha planovane P+R parkoviste,.. a na cene se to pak projevi. A na cestujici prece DPP kasle.

0/0
3.4.2015 11:37

P86e80t78r 32V60i79m21r 9390684551

kdyby se použila a upravila stávající kolejová trať Hlavní nádraží - Vršovice - Kačerov - U Labutě tak se pozemky na polovině trasy Déčka nemusí složitě vykupovat a byla by alternativa k Nuseláku !!

0/0
3.4.2015 10:54

L91u25k79á70š 64N50o98v51á58k 4896846582223

nesmysl, kapacita Vinohradských tunelů už dnes nestačí...

0/0
3.4.2015 11:44

P60e76t35r 87V34i10m11r 9610324611

...protože se v Praze nějak málo tuneluje !!

0/0
3.4.2015 11:46

M20i72c89h78a62l 64Ř90e22z97n19í46č16e28k 1451618547400

no když se na to koukáte takhle, tak mnohem kapacitnější alternativa za Nuselák je tramvaj přes Nusle. A ani by jste nemusel nic upravovat, ta už tam je.

Ale teď vážně. Tušíte, že vlaky z hlavního nádraží směrem do Vršovic jedou tunelem? Že je to trat nejen na Vršovice, ale i na smíchovské nádraží. Kolik myslíte, že tudy protáhnete párů vlaků navíc proti stávajícímu stavu? Nebo chcete místo metra razit další železniční tunel?

A tušíte, že metro jen těžko můžete provozovat na trati, kde bude normální železniční provoz.

+1/0
3.4.2015 12:01

P30e23t15r 82V76i27m34r 9850174791

-zkuste na chvilku zapomenout na metro D a místo toho si představte lehkou vlakovou soupravu jedoucí po vlakových kolejích která by od Nemocnice Krč do Písnice projížděla pod Krčí podle původního plánu trasy metra D

-skutečně jste přesvědčen že Vršovickým tunelem by v 21.století nemohly projet navíc 3 vlaky za hodinu v každém směru ?

Ty 3 páry lehkých souprav by Libuši, Písnici, Krči, (Jesenici) výrazně odlehčily od autobusů a spojily by je s centrem.

0/0
3.4.2015 12:13

M19i55c88h68a14l 42Ř34e93z22n51í88č31e26k 1701658847570

-lehkou vlakovou soupravu si dovedu představit, ale nic takového neexistuje. Nejlehčí bude asi regionova, a ta má k lehké soupravě hodně daleko. Pokud chcete provozovat železniční vozidlo na trati, kde se pohybují jiná železniční vozidla, musíte splňovat stejné požadavky jako ostatní - například na tuhost konstrukce vozidla. jestli máte představu kapacitní tramvaje, tak to na normální koleje nedostanete.

-ano, i to si umím představit. Ale 3 soupravy nic neřeší, pokud mluvíte o alternativě k Nuseláku. Na trase C jezdí 100metrové soupravy po 2minutách

-umím si představit, jak přijedete na nádraží Krč. Ale jak se dostanu třeba k nemocnici Krč, to nevím - jsem totiž o 25metrů níže a 90stupnů natočeny jinam . Kreslit prstem na mapě je jednoduché, ale vymyslet něco smysluplného není žádná strana.

Něco o tom vím, ale trasovat novou metra nebo železnice bych si netroufnul.

+1/0
3.4.2015 12:34

P60e38t25r 24V24i43m30r 9470964411

-zapomeňte na Nádraží Krč, to je zastávka úplně na nic, nechápu proč se tam za miliardy bude stavět stanice metra D, když všechny vlaky staví o kilometr dál na Kačerově

-z Kačerova by trasa k Nemocnici Krč vedla po kolejích přímo, trať by se rozdvojila poblíž autobusové zastávky U Labutě

0/0
3.4.2015 12:52

M48i22c63h53a71l 44Ř28e38z67n66í87č32e11k 1441688437290

zastávka U Labutě je kousek pře nádraží Krč, ale kam odtud dál?

0/0
3.4.2015 13:05

P54e23t43r 95V36i87m57r 9300534821

600 metrů k Nemocnici Krč, podél Vídeňské

0/0
3.4.2015 13:08

M85i96c14h98a47l 86Ř70e67z18n63í90č60e15k 1111568317640

tam možná dostanete tramvaj, ale ne dvojkolejnou železnici. Navíc jste v hustě obydlené části. Na Praze 6 je problém zdvojkolejnit trat, která vede jen lesem a zahrádkami. To co navrhujete je nereálné a nepraktické.

0/0
3.4.2015 13:17

P19e62t96r 76V11i59m89r 9570134771

pak je tedy nutné investovat 65 miliard na výstavbu metra D. 

I.etapa má být Pankrác-Nové Dvory, takže do doby co nebude vybudován úsek Nám.Míru-Pankrác budou nuceni všichni stejně jezdit skrz Nuselák Céčkem. Jsem velice zvědav za kolik let po vybudování I.úseku se zprovozní i trasa Nám.Míru - Pankrác.

Do té doby to bude nepraktický drahý kočkopes který přitíží Céčku i Nuseláku

0/0
3.4.2015 14:08

M12i80c55h75a30l 70Ř98e59z94n47í22č74e88k 1141178807850

myslím, že je předčasné mluvit o trase D. Paní primátorka toho víc napovídá než udělá. V rozpočtu je zcela minimální částka na přípravu nové trasy. Jak to bude příští roky se uvidí.

0/0
3.4.2015 14:46

A98n11t39o57n98í32n 87D20o42u81b24e76k 3420229489

hlavne doufam ze pokracovani na letiste udelaji smysluplne z nadrazi veleslavin a ne dementne z motola. metro z nadrazi veleslavin je tejny nesmysl jako do poli do letnan. jen vyhozene penize

0/0
3.4.2015 9:16

D41a84n24i46e53l 54M37a63r38t10í95n41e16k 9161848934951

Nejak si trochu protirecis ne ?

+1/0
3.4.2015 9:37

L55u83k68á86š 14N28o17v42á43k 4106416652903

a jak by to jako měli udělat? :-) metro na letiště nejdřív za 30let, jestli vůbec...

0/0
3.4.2015 11:45

K78a18r48e21l 44D41r15d84a 6913745657289

Praha se mi zdá. Metro jde do provozu a nyní začíná licitace o ceně. Být dodavatelem pomazaných pražských vykuků, tak už mě vezou. Rv;-D

0/0
3.4.2015 6:37

J25a79n 65G20o49t78t56l66i76e32b 2864835830126

za ty prachy uz to mohlo bejt skoro před letistem.. ted se bude na letiste cekat dalších 10 / 20 let

0/0
3.4.2015 1:55

J84a27n 15V47a48l52o68u42c54h 6222717288110

Metro na letiště - a který vlak vy tam jezdil? Každý pátý, aby byl aspoň trochu plný (aneb zlatý Letňany v polích...)? Když netrefíte "ten Pravý", budete s bagáží čumákovat někde pod zemí dlouhé minuty? A přitom svítit, větrat, točit eskalátory by to muselo furt. Na letiště jedině modernizová Buštěhradka, zároveň se tím vyřeší i vlak na Kladno.

Z článku" "...v nízkopodlažních tramvajích jsme druzí na světě za Vídní..." - v počtu vozů ano (není na světě moc větších tramvajových provozů než v Praze), v procentech vozového parku spíš podprůměr...

+1/0
3.4.2015 9:11

V65l86a63d21i82m37í30r 22M49a97c92h32á65l98e60k 9165853436826

Totálně vyhozený peníze za metro co bude vozit jen vzduch a končit v polích.Bydlí tam minimálně lidí a souběžně nad metrem vede ještě pro jistotu nová tram.linka.No a na letiště kvůli čemu se to vlastně začalo stavět se bude jezdít dál autobusem..

+7/−2
2.4.2015 23:39

M91i29c60h48a73l 51Ř95e18z60n47í56č77e36k 1651758717490

1) Metro nekončí v polích, ale končí u největší české nemocnice, která slouží pacientům celé České republiky.

2) Nová tram.linka je jen zrekonstruovaná (stejně tak se postupně rekonstruují všechny linky). Navíc metro propojuje tramvajové linky v ulicích Evropská, Na Petřinách a Bělohorská a vlastně i Plzeňskou. Tyto linky se sjíždějí až v centru, případně poblíž Pražského hradu.

3) Na letiště měla před dokončením této trasy metra jezdit železnice, ale Praha 6 a 7 úspěšně blokují výstavbu a záleží především na nich, jak dlouho to bude trvat.

0/−1
3.4.2015 8:52

L71u84k48á40š 25N69o40v14á42k 4286466862803

1) ani to na stanici metra nestačí

2) metro nic nepodporuje a už vůbec ne Bělohorskou, kterou ignoruje

3) mluvte v minulém čase a nebojte se jmenovat ODS ;-)

0/0
3.4.2015 11:47

M78i42c39h44a96l 88Ř26e88z70n88í27č37e69k 1151628637190

1) pro vás málo, pro Prahu dost (naštěstí)

2) tramvajová zastávka Vypich je 12minut chůze od výstupu v Brunclíkově ulici-normální docházková vzdálenost

3) v minulém čase budu mluvit, až se začne něco dít. Zatím SŽDC provizorně opravuje perony na Veleslavíně.

0/0
3.4.2015 12:16

P39e45t48r 21M41a44r46e73č40e81k 1143691479858

Jasně! :-)  Když se začínalo s Blankou ,tak byl taky každý optimista.

0/−2
2.4.2015 23:02

J29i46ř21í 74S70t39ř94í49t16e41z44s38k66ý 5122532438902

Jenže s metrem A se už končí.

+5/0
2.4.2015 23:20

P96a74v97e30l 56V70é91b17r 5539222162361

Vida! Ze pět, šest takových zastávek -  a máme tu roční deficit státního rozpočtu!

0/0
2.4.2015 22:06

M83i62c34h60a58l 80Ř88e58z72n28í26č44e98k 1621438507930

škoda, že se metro nestaví ze státního rozpočtu. To by se Praze ulevilo.

+1/0
3.4.2015 8:54

P58a27v37e29l 16J42e40ř52á45b23e15k 7751462144367

Jakmile se začne hovořit o snížených nákladech, začíná to smrdět úsporami na kvalitě. Nejen práce jako takové, ale i na funkčnosti stanic apod.

0/−2
2.4.2015 20:26

J50i15ř24í 43S69t39ř45í54t82e51z82s53k62ý 5902922728172

Ty stanice už stojí

+1/0
2.4.2015 23:20

D67a56n93i40e27l 77M20a44r17t25í59n27e54k 9171788684981

A když vynechaj takový nepodstatný věci jako jsou jezdící schody, výtahy a vše okolo tak to může bejt i klidně stlačený pod 10 miliard ;-D

+7/−3
2.4.2015 19:50

R17e79n56é 11Š19r51ů22t13e32k 8528695376138

Taková ta díra mezi jednotlivými stanicemi mi přijde taky zbytečná. Lidé můžou v pohodě jezdit tramvají po povrchu. ;-D

+4/−2
2.4.2015 20:50

D11a39n97i70e16l 16M68a81r67t63í41n89e16k 9481518804741

;-D No obcas se to ale hodi kdyz je naledi a v Praze nejezdej tramvaje ani busy ;-D

0/−1
2.4.2015 21:00

J82i35ř58í 31P73a25u62l 3726595417442

Nebo si kazdy cestujici poridi sveho osobniho krtka.

0/0
3.4.2015 6:08

M22i72c69h41a74l 17Ř17e78z70n52í96č37e56k 1941848377850

jasně, že každá stanice metra může byt jako monstrum na Stříškově, ale chceme to opravdu platit? Máte představu kolik stojí eskalátor nebo výtah? Kolik stojí jeho provoz a údržba? Samozřejmě můžeme chtít eskalátory z každého podchodu, který v Praze máme, ale jsme ochotni to platit?

Stanice je bezbariérová, není problém jet výtahem a po povrchu se dostat na kteroukoliv zastávku.

+2/0
3.4.2015 8:40

D73a16n49i81e15l 60M45a63r68t31í43n75e65k 9801988674261

Já spíš narážel na problémy se stanicí Nádraží Veleslaví a hlavne to byla i nadsázka

0/−1
3.4.2015 9:37

M10i91c79h15a40l 84Ř74e36z28n12í32č93e24k 1181108547310

ale na Veleslavíně žádný problém není. Je to jen laciné PR letiště. Bez nadsázky.

+2/0
3.4.2015 9:43

D96a52n33i64e51l 30M71a13r28t21í32n51e83k 9781908864731

Tak ja nevim ale pokud tam opravdu chybej jezdici schody tak je to docela fake v dnesni dobe ;-D

0/0
3.4.2015 10:19

M89i33c90h32a14l 83Ř16e16z48n79í45č94e51k 1301508947590

a opravdu tam chyběj? Třeba na Zličíně (konečná stanice s přestupem na autobus na letiště) nejsou eskalátory ani z nástupiště. Je to o tom, co si můžeme dovolit platit a provozovat.

Je pravda, že na pražské MHD by šlo mnoho zlepšit včetně eskalátorů z podchodů, ale tohle řešení je standartní.

Nemám pocit, že by byl standart našeho metra nastaven špatně.

+2/0
3.4.2015 10:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.