Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Při nehodě dvou kamionů na D1 zemřel řidič, dálnice na Prahu stála

Nehoda dvou kamionů zablokovala dopoledne provoz na dálnici D1 u Říčan. Řidič jednoho z náklaďáků zemřel. Dálnice byla směrem na Prahu v místě nehody neprůjezdná, řidiči museli objízdnými trasami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z49d56e24n34ě47k 62H54r69u93b64ý 5785138871626

To je taky nápad, jezdit bez kabiny...

0/0
14.4.2015 0:07

D56a16n80i28e14l 42R64o53z77s24n25y79o 5210399435648

Tak dnes na D1 to bylo fakt jak u idiotu - jsem to malen napral v pravem pruhu do navesu kamionu ktery vycouvaval kolmo do dalnice. Ten ridic asi neni uplne normalni. Jesteze jsem celou cestu byl v pozoru, se nevidim ze je tolik nehod, opravdu staci chvilka nepozornosti a jste mrtvej.

0/0
13.4.2015 21:19

T13o76m30á89š 14B25í58l43ý 2545670147

Už je také budu titulovat jen řidiči a ne profesionálové. Dnes 15:00, zúžení při výjezdu z Prahy, povolená rychlost 80km/hod, na kufru nalepený pomalovaný autobus, který vozí lidi do aquaparku. Uhýbám do pravého pruhu a pak se zařadím za něj. Uhání až na výjezd Průhonice 110km/hod. Všechny osobáky spořádaně uvolnili levý pruh, i když jeli předpisově. Až tam nebude mít lidi, tak ať to před ním taky zašlápne nějaký kamión.

0/0
14.4.2015 0:16

P70e93t14r 23B69á43č91a 8275756715275

Neskutecny kolik chytraku se vzdycky objevi pod clankem o nehode kamionu ;-D

Sami najezdeny 5 tisic km rocne v rezave Fabii do Penny a zpet, ale chytri jak radio ;-D

+1/0
13.4.2015 20:06

J11o11s66e83f 13B45a19l32o81u42n 4390596985751

Včera odpoledne cca kolem 16.15 h jsem jel na trase Benešov Mirošovice,byla neděle a kamiony měli zákaz jízdy takže pouze osobáky s internetovýma teoretikama a jedním slovem tragédie RvRv co ty dokázali na tý silnici vyrobit to člověku fakt hlava nebere....ale pak seděj u netu a plodí vlakové teorie.Jedna otázka:Proč vy nevolíte vlak místo aut při cestách na víkendy??

+1/0
13.4.2015 19:49

R36u67d71o51l90f 31K83l58o73u60č81e83k 6190119192771

Kamarád, co jezdí přes 30 let návěsy a autobusy, říká, že za nehody si mohou řidiči sami. Když nejsi fit, nikdy nejezdi. Odpočívej raději dříve. Když není vozidlo v pořádku, nesedej do něj. Za volantem se věnuj pouze jízdě a předvídej. Dodržuj předpisy. Pokud to do tebe v té naší džungli napere někdo, kdo tyto zásady nedodržuje, tak máš alespoň čisté svědomí...

+3/0
13.4.2015 16:10

M47i25r88o41s58l28a88v 46P40a55v96l45í44č31e37k 7633530245934

Zeleznicni preprava nikomu nic nerika.

+1/−1
13.4.2015 16:09

M17i33c55h33a79e94l 26F52l92e33n30d61r 1988312713645

Železniční přeprava je nevýhodná. Zboží by bylo o to dražší.

+2/−1
13.4.2015 16:27

M90i44r20o44s76l48a82v 15U59r75b86a23n 1386387541299

myslite, ze zakaznici spediteru nepocitaji, kolik je stoji preprava ? Ze by volili kamiony, kdyz by meli vyhodnejsi (cenove ci casove) variantu?

0/0
13.4.2015 17:20

T65o86m25á69š 23B68í64l60ý 2635120457

To je dobrej blábol, když už železniční doprava vlastně neexistuje. A co takhle vozit kamióny uhlí, to bylo uhlí levnější ;-D;-D

0/0
14.4.2015 0:21

M53i17r34o45s45l23a58v 71U72r19b13a58n 1396847721289

Myslite, ze skutecne zakaznici jsou tak blby, jak vy jste chytry ? Ze nemaji spocteno, ktera doprava je pro ne optimalni z hlediska nakladu, rozsahu apod. ? Ono totiz obvykle z mist, kde se uhli tezi do mist, kde se spaluje vedou zeleznicni vlecky a objem prepravy je takovy, ze se vyplati objednat cely vlak. Zaroven nepotrebujete do elektrarny dodavku uhlu "na cas". V momente, kdy byste to uhli musel prekladat na nakladaky, protoze do mista urceni nevede zeleznicni trat, tak uz je vyhodnejsi to poslat nakladakem rovnou

0/0
16.4.2015 8:10

Š30t28ě39p39á63n 93V75a42š43e44k 3565942773744

Další zbytecna smtrt na silnici, skoda člověka, ale kdyby to byla alspon výstraha pro kamionaky, ze si fakt nemůžou na silnici delat co chteji. Bohuzel je stále dost ridicu, co si mysli, me se nemůže nic stat....

0/−2
13.4.2015 14:52

T54o82m23á46š 46F60i52r50b50a76c25h78e81r 9560550824650

Ty jsi u toho byl a víš přesně jak se to stalo a čí je to vina ? Nebo jen tak hloupě kecáš ? ;-)

+3/−1
13.4.2015 14:55

M39a38r95t46i39n44a 72L16e88v22á 6586138119

Měl už by jim někdo vysvětlit, že sledování filmů a vaření za jízdy je smrtelně nebezpečné!

+2/−2
13.4.2015 14:42

T77o12m76á94š 43F57i75r26b48a35c66h77e77r 9870610484240

Za jízdy se nechá dělat věcí,klidně i spát. Pochopitelně nesmíš při tom ale řídit ;-)

0/0
13.4.2015 14:49

L92u84b86o60m89í64r 48H78a18l52a78m72í39k 9712395911475

To, že tomu diskutující nerozumí a že by si to měli vyzkoušet je obvyklá reakce kamioňáků na kritiku jejich jízdy. Ale to nezmění nic na tom, že když každý týden potkávám na D1 kamiony jedoucí 90 - 100 km/hod někdy i s 5-ti metrovým odstupem, nemohu si o soudnosti a duševním zdraví toho řidiče myslet nic povzbudivého. Na kolika metrech je schopen ten kolos zastavit ?

+15/0
13.4.2015 14:10

J61o22s35e89f 23K88a69r78f61í65k 7832545506960

Ale tak zase to žere o litr na 100 míň, když jede v závětří ne?;-)

+7/0
13.4.2015 14:19

M65i27k24i 26Č21i21p55k64a48l32a 3461741945949

to máš pravdu ale proč házet všechny do jednoho pytle?

+1/0
13.4.2015 16:04

J47o84s50e85f 11B47a86l33o74u35n 4100506595181

Na stejných jako ten kamion před ním.Nebo myslíte že první zastaví na fleku a fyzikálním zákonům podléhá jen ten vzadu?:-/

+1/0
13.4.2015 19:43

T39o90m22á88š 84B31í42l35ý 2305600297

Asi jste zapomněl na reakční dobu a prodlevu vzduchových brzd. Ty si tam k těm fyzikálním zákonům dosaďte a budete hned vědět, co chtěl kolega naznačit ;-)

0/0
14.4.2015 0:25

D65o93m15i56n85i67k 76B24a73s83t23l 2804433679484

Nebyl to náhodou Kalousek? Tohle totiž vyšlo před pár desítkami minut.

http://www.lidovky.cz/kalousek-mel-autonehodu-boural-na-dalnici-d1-nic-se-mu-nestalo-p5t-/zpravy-domov.aspx?c=A150413_122737_ln_domov_gib

+1/0
13.4.2015 13:25

F59r78a92n48t90i21š69e95k 56N19o40v33á84k 7208722158597

nic se mu nestalo - taková škoda :-P

+4/−6
13.4.2015 13:39

J29a34r80o81m91í28r 28V49í42t 2733447441550

Bohužel si čert vybral špatně.

+2/0
13.4.2015 14:14

K76a41r55e27l 82B82a56r37t21á38č53e34k 9192989752365

to nebyl kamion plny padaku pro armadu ale zeleny je...

0/−1
13.4.2015 16:21

P52e38t63r 20L18e31h23k42o66ž76i85v 7747309509780

trávím týdně hodiny na cestách a za moje pozdní návraty domů může buď D1 a nebo kamiony.. tyto dvě věci jsou si ovšem dost podobné, žádná Vám neulehčí a nezrychlí cestu[>-].. seru na to, budu letadlo.. :-)

+1/0
13.4.2015 13:17
Foto

L94u60k22a63s 63Z91m39i91z89i32k 8122913230518

v kolik dojedeš domů je tu každému ukradené jelikož dálnice není tvoje, kamiony tam mají stejné právo jezdit jako ty

+2/−2
13.4.2015 13:49

B37r67o18n28i73s15l30a16v 79G44a68b20r41y83š 6255154690

A proč nejezdíte vlakem nebo autobusem? Tam máte možnost si trochu odpočinout a nestresovat se za volantem.

+1/0
13.4.2015 14:17
Foto

M62i90c87h74a38l 57N86a21j71m60a98n 7709293846280

Tak to byla rána jako hrom. Ta kabina je slisovaná pěkně.

Jinak k připomínkám k jízdám kamionů. V platnosti je soubor předpisů (AERT) určující dobu řízení a ostatní podmínky pro řidiči. Dle tohoto předpisu je maximální doba řízení za den 9 hodin. Vše je evidováno dle digitálních tachografů, včetně rychlosti. Že velká část toto nařízení obcházejí (používání více registračních karet pro tachografy, úprava snímačů pro evidenci rychlosti.....) je jiný problém.

+2/0
13.4.2015 13:09

J30a29n 25K49r28a65l 2120761724736

magnet na novych nefunguje, 2 kartu ti muzou v kamionu najit....Ale i tak se to dela, ne ze ne. Ovsem ne v takovem objemu jako drive.

+1/0
13.4.2015 13:32

M54i41l29a94n 80B96u18r74e27š 4415396327638

Omezit jízdu kamionů;-O;-O

+1/−6
13.4.2015 13:02
Foto

P62e39t59r 40P61r42o69c17h19á24z82k90a 3212636982644

A zboží do supermarketů či komponenty do montoven bude vozit kdo?Na rozdíl od většiny řidičů osobáků oni na za volantem pracují. V přepočtu na ujeté kilometry zase ta jejich nehodovost tak zlá není.

+5/−1
13.4.2015 13:08

M51i95l87a21n 11B63u13r55e91š 4765796117618

na zboží do marketů a montoven nemusí jezdit tisíce kamionů.

+1/−10
13.4.2015 13:17
Foto

P54e67t85r 90P96r61o86c87h15á70z25k39a 3142476312144

Jasně ti ostatní se jen tak projíždí....:-)

+6/0
13.4.2015 13:19

O21l88d85ř53i74c61h 89Š42t43ě52p60á75n55e83k 7682646896154

To máte pravdu , stačí pár letadel a pár milionů padáků.

Inteligente.

+1/0
13.4.2015 13:36

J56o69s24e15f 29K66a47r77f62í90k 7262945716580

To by nesměli být lidi tak nenažraní, kdo nemá vlastní kozu na mlíko, pole na zeleninu a vlastní pekárnu na chleba, tak nemá ve slušné společnosti co dělat. Vždyť kvůli takovým teď všude musí jezdi samé kamiony:-P

0/0
13.4.2015 14:34

P65a34v87e64l 89N25o18v78á15k 7952579626199

opravdu nemyslim ze je potreba do CR vozit brambory ci mrkev kamionem pres celou Evropu.. to ze se to financne vyplati ukazuje na to, ze je neco spatne..  dale vetsina kamionu pres CR jen projizdi a vubec se dodavek netykaji

+6/0
13.4.2015 13:46
Foto

P36e22t58r 86P55r73o24c41h73á44z96k83a 3652856362834

Ano, jenže to je prostě systém EU a také dnešního prapodivného světa řízeného financemi a různými nepochopitelnými dohodami. Navíc za průjezd každého inkasuje stát jednak poplatek a jednak když už tu nedej bože natankují naši drahou naftu tak ještě daň. A proto vozíme sem a tam zboží, které by šlo vypěstovat u nás a dáváme tak práci tisícům dalším.

0/0
13.4.2015 13:51

J36i51ř26í 56T87e26p89r 4597800105985

Například chlebíčky Carrefour se jednoho času vyráběly v Brně a denně rozváželi po celé ČR. Proboha PROČ !!! 

Někdo z ekonomů prý řekl, že se obchodní vztahy narovnají, až bude ropa enormně drahá. S tím názorem se dokážu ztotožnit.

+1/0
13.4.2015 14:30

M88i48l89o18s18l71a14v 38K50a49n41t39o49r96e44k 1339597531679

Pán Prohazka, kdyby se v dálkové přepravě přešlo na kontejnery a železnici nebo na autovlaky (pouze návěsy) a železnici, bylo by to rychlejší, levnější a bezpečnější. A pak místní rozvozem  na místo určení. Ale to by se nelíbilo kamionové lobby, protože té vyhovuje neustálé převážení. Zbytečné jízdy kamionů byly vidět při problému konina. tak se vozila sem a tam a pak se divme, že maso i koňské je tak drahé. Já nevím, proč část lidí koninu odmítá. Pravdou je, že kamiony blokují ostatní dopravu a jsou i sekundární příčinou nehod.  Tedy když někdo za kamionem chytne zdržení a pak se to snaží dohnat.

+1/−1
13.4.2015 14:19
Foto

M74i93c81h97a42l 85N19a86j16m90a81n 7659983376410

To, že  kombinovaná přeprava po železnici a silnici je rychlejší a levnější dobrá fáma.

Už z principu musí být pomalejší, jedná se totiž o dvě překládky navíc. A cena na železnici za přeprav u je plně srovnatelná s kamionovou a navíc se musí přičíst náklady za přeložení nákladu.

0/0
13.4.2015 14:26

M92i39l27o47s86l49a64v 67K75a13n53t72o12r73e32k 1309807341989

To jsou dogmata    prosazovaná kamionovou lobby. Moderně řízená logistika na kontejnerové překladišti je velice rychlá.  Navíc vlak se nedostane stau, nemá bezpečnostní přestávky, nehod na železnici je minimum, jeden fíra nahradí minimálně 40 kamióňáků   atd.  A hlavně silnicím se uvolní. Navíc  máme stejně kamionové logistické terminály, takže doprava nemusí být vždy přímá

0/0
13.4.2015 14:59
Foto

M78i40c64h48a53l 87N81a95j58m55a56n 7249123376470

Máte konkrétní zkušenost? 

- ne každé zboží se dá přepravovat v kontejnerech

- pouze minoritní část skladů je připravena na možnost vydávat/přijímat kontejnery

- zkuste si poptat přepravu cca 40 tun materiálu/výrobků z firmy, která nemá vlečku do druhé firmy na druhém konci republiky, která také nemá vlečku.

Kamionový přepravci vám to jsou schopni odvézt druhý den, za cenu kolem 30 kč/km za kamion, tj.  za pokud mám 40 tun, tak za dva kamiony mi cena vychází na  60 kč/km. 

Pokud bbudu přepravovat po železnici, musím sehnat kamion, který mi odveze zboží na nádraží, druhý, který mi odveze zboží z nádraží do druhé firmy. Vlak také nepojede ihned jen s tímto nákladem. Takže reálně dostanu zboží na požadované místo za 4 - 5 dní. A cena? 1,2 - 1,6 kč za 1 tunu na kilometr a samozřejmě cena za kamiony pro naložení a vyložení. 

To je realita.

+1/0
13.4.2015 16:00
Foto

P42e30t22r 17P16r11o35c38h24á31z39k42a 3462846422674

Kamiony blokují ostatní dopravu.Kterou?Která doprava má větší přednost před tou nákladní?A proč?Doprava po železnici je logisticky daleko složitější než ta kamionová a s daleka není tak rychlá a operativní. Bohužel už při plánování logistických center se jaksi zapomnělo na možnost železničního připojení.Budují se tu montovny a ani u nich není zajištěna možnost dopravy po železnici.To je spíše otázka na naše politiky, kteří by mohli při rozhodování o podpoře tohle zohlednit. Stejně to ale nepovede ke snížení množství kamionu na dálnicích a silnicích podobně jako i skvělá autobusová a železniční doprava nesníží počet osobních aut.Jsme pohodlní a to ve všech ohledech.Tak, že dokud to bude pro nás ekonomicky únosné,budeme jezdit a zahušťovat dopravu.Kamiony i osobními auty.

0/0
13.4.2015 20:19

M60i83l74o37s61l62a74v 78K92a97n66t68o19r30e56k 1399697731369

Stačí, když se dva kamiony "honí" na dálnici. Jeden jede 96 km/h a druhý 97 km/h a hned je za nimi kolona, nebo jste asi nejel za kamionem i v mírně kopcovitém terénu se zatáčkama a kolona je opět. S tou logistikou máte pravdu, u železnice je podstatně složitější, ale dnes logistický sw dělá přímo zázraky, takže v dnešní době zcela nepodstatný problém. Jinak vlaky (každý 40-60 kontejnerů)  mohou jezdit s dvouminutovými rozestupy. Když se nechce nebo není zájem, tak nejde nic

0/0
14.4.2015 10:22
Foto

P89e98t68r 27P92r77o15c35h34á32z58k49a 3582726232884

Nemohu s vámi souhlasit. Předjíždějící se kamiony jsem zažil snad tisíckrát díky tomu, že jsem denně na silnicích. Potíž je v tom, že vzhledem k omezené maximální rychlosti majéí jen na několika místech možnost předjet pomalejšího kolegu. Samozřejmě, že při malém rozdílu to trvá dlouho. Jenže když ho nepředjedou tak se za ním pak táhnou nekonmečně dlouho a tomu lehčímu, rychlejšímu vzrůstá spotřeba. Někdy se nechte některým řidičem svézt na delší trase a to co uvidíte se stranyn osobáků snad ani nepochopíte, zato porozumíte chování kamioňáků.Co se týká přepravy pomocí kontejnerů tak na našem území není zrovna výhodná. Zboží se vozí relativně na krátké vzdálenosti a překládka a nakládka by zabrala podstatnou část. Vybudovat kontejnerová překladiště není rozhodně snadné. Rozestupy mezi vlaky co dvě minuty jdou snad jen na modelové železnici.Nejde o to co se chce a nechce, ale jde o bezpečnost.Celý život se pohybuji v prostředí železnice a něco o tom vím. Rozestupy vlaků jsou dány délkou úseků na autoblokuy, maximální povolenou rychlostí a spoustou dalších věcí. Sestavit ekonomicky výhodný vlak také není snadné. Už teď je navíc hustota na některých tratích tak velká, že dostat tam další soupravy by bylo dost obtížné. Pokud by neměl vlak určitou délku nebylo by to vzhledem k spotřebě tažného vozidla ani ekonomické.

0/0
16.4.2015 17:58

M62i27l62o19s79l66a46v 38K22a13n67t69o15r10e82k 1129757201169

Jinak k té železnici, půl mé rodiny bylo u ajzbónu. Na hlavní trati např. Praha -ČT-Olomouc koncem 60 let už tyto rozestupy byly, Náklaďáček se tenkrát počítal na nápravotuny  a tehdy reprezentoval 40 -60 vagónků. Jak je to dnes, to nevím, ale tenkrát kamionový boom nebyl a většina se vezla po kolejích. Říkám, kdyby se chtělo, tak by to šlo, ale ono se spíše nechce

0/0
17.4.2015 7:52
Foto

P76e61t24r 57P44r83o57c48h54á70z48k26a 3192456172674

Na železnici se pohybuji od svých 18 let. Možná v roce 6  šel vypravit vlak s rozestupem 2 minuty. Jednak se sestavoval delší a ekonomicky výhodný vlak obvykle s uhlím a podobně a jednak těch vlaků nebylo tolik. Grafikon nebyl s daleka tak zaplněný. Dneska to jde teoreticky také. Je to dáno délkou soupravy a délkou úseků autobloku. V jednom úseku se může nacázet pouze jeden vlak.Zboží, které se tenkrát přepravovalo po železnici bylo zboží které tak zvaně nikam nespěchalo. Nejrychlejší byla přeprava pošty. Netvrdím, že by i dneska nešlo využít železnici k přepravě alespoň části produktů. Jenž, jenže to by musela logistická centrea počítat s vlečkami. Proč například Nošovice nemají vlečku a většina komponentů pro montáž aut jde po silnici?Totéž spousta centrálních skladů pro markety.Prřůmyslové zóny a jiné velké stavby rovněž nejsou napojené na železnici. Také pružnost s jakou je možné přepravovat zboží po železnici neodpovídá požadavkům firem.Prostě ať to vezmete s které koliv strany je nesnadné v dnešní rychlé době vnutit někomu relativně pomalou nákladní dopravu na železnici. S tím asi nic nenaděláme a budeme si muset zvykat na stále víc kamionů na našich silnicích a jhejich regulaci provádět jen pomocí poplatků.

0/0
20.4.2015 19:06

J76i52ř21í 26N20o41v32o87t79n73ý 7468652

Tak si kup trakař a troje kecky. Budeš zboží rozvážet sám. A budeš běhat, ať jsi aspoň z poloviny tak rychlý jako kamiony.Rv

0/0
13.4.2015 13:46
Foto

P28e31t75r 47P82r62o17c21h10á12z15k74a 3952196972834

Ne vždy je na vině kamioňák. Občas za to může i někdo, nebo něco jiného. Docela často však jedou na tempomat a věnují se všemu možnému jen ne řízení. Párkrát jsem dokonce musel na některého s nich houknout, proto že spal a auto šněrovalo se strany na stranu. Srovnal to, blikl varovkami a jel dál. Vůbec jim nezávidím, nemají to moc lehké a tak jak jsou prostě špatní řidiči mezi osobáky, jsou i zde. Škopda vyhaslého života ať už to byla vina kohokoliv. Někde se nevrátí domů manžel, případně táta od dětí a to je to nejsmutnější. Těch pár minut, nebo trocha pohodlí či nepozornosti je moc draze vykoupená.

+2/0
13.4.2015 12:56

J51i64ř51í 59T69e92p25r 4347330985885

Ze záběru zlikvidovaného tahače je krásně vidět že když zajede podvozek pod návěs nebo jinou překážku, tak jediná deformační zóna je právě ta kabina :-(

0/0
13.4.2015 12:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.