Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Při nehodě dvou kamionů na D1 zemřel řidič, dálnice na Prahu stála

Nehoda dvou kamionů zablokovala dopoledne provoz na dálnici D1 u Říčan. Řidič jednoho z náklaďáků zemřel. Dálnice byla směrem na Prahu v místě nehody neprůjezdná, řidiči museli objízdnými trasami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z97d64e90n59ě71k 82H83r73u59b88ý 5405758341976

To je taky nápad, jezdit bez kabiny...

0/0
14.4.2015 0:07

D39a42n78i51e68l 39R78o35z18s86n38y90o 5490259425778

Tak dnes na D1 to bylo fakt jak u idiotu - jsem to malen napral v pravem pruhu do navesu kamionu ktery vycouvaval kolmo do dalnice. Ten ridic asi neni uplne normalni. Jesteze jsem celou cestu byl v pozoru, se nevidim ze je tolik nehod, opravdu staci chvilka nepozornosti a jste mrtvej.

0/0
13.4.2015 21:19

T38o43m52á90š 98B58í89l94ý 2985950797

Už je také budu titulovat jen řidiči a ne profesionálové. Dnes 15:00, zúžení při výjezdu z Prahy, povolená rychlost 80km/hod, na kufru nalepený pomalovaný autobus, který vozí lidi do aquaparku. Uhýbám do pravého pruhu a pak se zařadím za něj. Uhání až na výjezd Průhonice 110km/hod. Všechny osobáky spořádaně uvolnili levý pruh, i když jeli předpisově. Až tam nebude mít lidi, tak ať to před ním taky zašlápne nějaký kamión.

0/0
14.4.2015 0:16

P50e68t66r 49B28á72č33a 8285856285335

Neskutecny kolik chytraku se vzdycky objevi pod clankem o nehode kamionu ;-D

Sami najezdeny 5 tisic km rocne v rezave Fabii do Penny a zpet, ale chytri jak radio ;-D

+1/0
13.4.2015 20:06

J37o84s33e58f 49B58a80l43o49u41n 4810606395501

Včera odpoledne cca kolem 16.15 h jsem jel na trase Benešov Mirošovice,byla neděle a kamiony měli zákaz jízdy takže pouze osobáky s internetovýma teoretikama a jedním slovem tragédie RvRv co ty dokázali na tý silnici vyrobit to člověku fakt hlava nebere....ale pak seděj u netu a plodí vlakové teorie.Jedna otázka:Proč vy nevolíte vlak místo aut při cestách na víkendy??

+1/0
13.4.2015 19:49

R80u34d12o59l91f 20K84l29o20u16č12e88k 6100199662221

Kamarád, co jezdí přes 30 let návěsy a autobusy, říká, že za nehody si mohou řidiči sami. Když nejsi fit, nikdy nejezdi. Odpočívej raději dříve. Když není vozidlo v pořádku, nesedej do něj. Za volantem se věnuj pouze jízdě a předvídej. Dodržuj předpisy. Pokud to do tebe v té naší džungli napere někdo, kdo tyto zásady nedodržuje, tak máš alespoň čisté svědomí...

+3/0
13.4.2015 16:10

M40i19r29o87s83l70a56v 58P27a17v43l69í54č97e25k 7653160565184

Zeleznicni preprava nikomu nic nerika.

+1/−1
13.4.2015 16:09

M87i14c17h79a26e44l 36F74l65e46n19d49r 1618552643695

Železniční přeprava je nevýhodná. Zboží by bylo o to dražší.

+2/−1
13.4.2015 16:27

M35i11r22o43s46l64a56v 60U75r53b77a71n 1126277971809

myslite, ze zakaznici spediteru nepocitaji, kolik je stoji preprava ? Ze by volili kamiony, kdyz by meli vyhodnejsi (cenove ci casove) variantu?

0/0
13.4.2015 17:20

T30o91m32á84š 64B52í82l77ý 2445190117

To je dobrej blábol, když už železniční doprava vlastně neexistuje. A co takhle vozit kamióny uhlí, to bylo uhlí levnější ;-D;-D

0/0
14.4.2015 0:21

M92i56r80o42s57l21a60v 60U19r55b79a63n 1206417151619

Myslite, ze skutecne zakaznici jsou tak blby, jak vy jste chytry ? Ze nemaji spocteno, ktera doprava je pro ne optimalni z hlediska nakladu, rozsahu apod. ? Ono totiz obvykle z mist, kde se uhli tezi do mist, kde se spaluje vedou zeleznicni vlecky a objem prepravy je takovy, ze se vyplati objednat cely vlak. Zaroven nepotrebujete do elektrarny dodavku uhlu "na cas". V momente, kdy byste to uhli musel prekladat na nakladaky, protoze do mista urceni nevede zeleznicni trat, tak uz je vyhodnejsi to poslat nakladakem rovnou

0/0
16.4.2015 8:10

Š28t62ě16p81á42n 60V54a95š78e76k 3305602333174

Další zbytecna smtrt na silnici, skoda člověka, ale kdyby to byla alspon výstraha pro kamionaky, ze si fakt nemůžou na silnici delat co chteji. Bohuzel je stále dost ridicu, co si mysli, me se nemůže nic stat....

0/−2
13.4.2015 14:52

T64o61m14á16š 45F10i25r44b32a90c47h17e65r 9750670734690

Ty jsi u toho byl a víš přesně jak se to stalo a čí je to vina ? Nebo jen tak hloupě kecáš ? ;-)

+3/−1
13.4.2015 14:55

M77a81r19t31i33n47a 39L33e72v95á 6576348929

Měl už by jim někdo vysvětlit, že sledování filmů a vaření za jízdy je smrtelně nebezpečné!

+2/−2
13.4.2015 14:42

T59o56m53á73š 54F64i29r87b50a67c54h62e85r 9470180724820

Za jízdy se nechá dělat věcí,klidně i spát. Pochopitelně nesmíš při tom ale řídit ;-)

0/0
13.4.2015 14:49

L71u86b57o53m82í30r 10H44a68l14a78m23í84k 9532715701765

To, že tomu diskutující nerozumí a že by si to měli vyzkoušet je obvyklá reakce kamioňáků na kritiku jejich jízdy. Ale to nezmění nic na tom, že když každý týden potkávám na D1 kamiony jedoucí 90 - 100 km/hod někdy i s 5-ti metrovým odstupem, nemohu si o soudnosti a duševním zdraví toho řidiče myslet nic povzbudivého. Na kolika metrech je schopen ten kolos zastavit ?

+15/0
13.4.2015 14:10

J35o28s29e24f 18K23a21r82f39í72k 7462475606600

Ale tak zase to žere o litr na 100 míň, když jede v závětří ne?;-)

+7/0
13.4.2015 14:19

M81i79k88i 74Č56i88p33k54a76l39a 3871111915589

to máš pravdu ale proč házet všechny do jednoho pytle?

+1/0
13.4.2015 16:04

J21o24s48e35f 47B77a34l96o88u52n 4970496195911

Na stejných jako ten kamion před ním.Nebo myslíte že první zastaví na fleku a fyzikálním zákonům podléhá jen ten vzadu?:-/

+1/0
13.4.2015 19:43

T32o48m29á55š 92B56í88l89ý 2405760427

Asi jste zapomněl na reakční dobu a prodlevu vzduchových brzd. Ty si tam k těm fyzikálním zákonům dosaďte a budete hned vědět, co chtěl kolega naznačit ;-)

0/0
14.4.2015 0:25

D81o74m43i69n17i98k 68B86a72s14t15l 2754563949624

Nebyl to náhodou Kalousek? Tohle totiž vyšlo před pár desítkami minut.

http://www.lidovky.cz/kalousek-mel-autonehodu-boural-na-dalnici-d1-nic-se-mu-nestalo-p5t-/zpravy-domov.aspx?c=A150413_122737_ln_domov_gib

+1/0
13.4.2015 13:25

F20r71a87n65t36i37š43e40k 97N86o49v57á34k 7598752458807

nic se mu nestalo - taková škoda :-P

+4/−6
13.4.2015 13:39

J78a27r48o19m47í34r 83V47í32t 2913237381220

Bohužel si čert vybral špatně.

+2/0
13.4.2015 14:14

K75a41r88e66l 29B55a58r41t88á91č34e49k 9822929712275

to nebyl kamion plny padaku pro armadu ale zeleny je...

0/−1
13.4.2015 16:21

P88e69t34r 94L66e51h72k57o40ž28i58v 7587539609950

trávím týdně hodiny na cestách a za moje pozdní návraty domů může buď D1 a nebo kamiony.. tyto dvě věci jsou si ovšem dost podobné, žádná Vám neulehčí a nezrychlí cestu[>-].. seru na to, budu letadlo.. :-)

+1/0
13.4.2015 13:17
Foto

L53u72k78a40s 89Z25m44i66z50i95k 8972843550308

v kolik dojedeš domů je tu každému ukradené jelikož dálnice není tvoje, kamiony tam mají stejné právo jezdit jako ty

+2/−2
13.4.2015 13:49
Foto

B29r76o10n87i79s80l29a65v 97G92a27b81r45y16š 2322119841

A proč nejezdíte vlakem nebo autobusem? Tam máte možnost si trochu odpočinout a nestresovat se za volantem.

+1/0
13.4.2015 14:17
Foto

M62i58c12h19a14l 25N52a75j29m13a24n 7139753896500

Tak to byla rána jako hrom. Ta kabina je slisovaná pěkně.

Jinak k připomínkám k jízdám kamionů. V platnosti je soubor předpisů (AERT) určující dobu řízení a ostatní podmínky pro řidiči. Dle tohoto předpisu je maximální doba řízení za den 9 hodin. Vše je evidováno dle digitálních tachografů, včetně rychlosti. Že velká část toto nařízení obcházejí (používání více registračních karet pro tachografy, úprava snímačů pro evidenci rychlosti.....) je jiný problém.

+2/0
13.4.2015 13:09

J83a77n 58K97r91a59l 2590421234186

magnet na novych nefunguje, 2 kartu ti muzou v kamionu najit....Ale i tak se to dela, ne ze ne. Ovsem ne v takovem objemu jako drive.

+1/0
13.4.2015 13:32

M66i55l38a14n 61B85u64r40e90š 4825426797108

Omezit jízdu kamionů;-O;-O

+1/−6
13.4.2015 13:02
Foto

P25e62t95r 22P89r39o45c87h48á93z34k32a 3842726192924

A zboží do supermarketů či komponenty do montoven bude vozit kdo?Na rozdíl od většiny řidičů osobáků oni na za volantem pracují. V přepočtu na ujeté kilometry zase ta jejich nehodovost tak zlá není.

+5/−1
13.4.2015 13:08

M28i17l29a96n 57B27u59r21e83š 4465706437138

na zboží do marketů a montoven nemusí jezdit tisíce kamionů.

+1/−10
13.4.2015 13:17
Foto

P60e36t54r 70P86r29o62c13h20á65z17k89a 3322936452454

Jasně ti ostatní se jen tak projíždí....:-)

+6/0
13.4.2015 13:19

O85l53d66ř66i82c72h 32Š31t94ě63p54á28n92e61k 7622846736104

To máte pravdu , stačí pár letadel a pár milionů padáků.

Inteligente.

+1/0
13.4.2015 13:36

J29o41s30e22f 29K64a29r69f34í70k 7822215136600

To by nesměli být lidi tak nenažraní, kdo nemá vlastní kozu na mlíko, pole na zeleninu a vlastní pekárnu na chleba, tak nemá ve slušné společnosti co dělat. Vždyť kvůli takovým teď všude musí jezdi samé kamiony:-P

0/0
13.4.2015 14:34

P92a37v20e24l 48N48o48v15á17k 7602199346449

opravdu nemyslim ze je potreba do CR vozit brambory ci mrkev kamionem pres celou Evropu.. to ze se to financne vyplati ukazuje na to, ze je neco spatne..  dale vetsina kamionu pres CR jen projizdi a vubec se dodavek netykaji

+6/0
13.4.2015 13:46
Foto

P88e13t90r 34P86r77o13c38h26á74z61k81a 3822546792224

Ano, jenže to je prostě systém EU a také dnešního prapodivného světa řízeného financemi a různými nepochopitelnými dohodami. Navíc za průjezd každého inkasuje stát jednak poplatek a jednak když už tu nedej bože natankují naši drahou naftu tak ještě daň. A proto vozíme sem a tam zboží, které by šlo vypěstovat u nás a dáváme tak práci tisícům dalším.

0/0
13.4.2015 13:51

J39i93ř83í 49T15e79p53r 4557550335635

Například chlebíčky Carrefour se jednoho času vyráběly v Brně a denně rozváželi po celé ČR. Proboha PROČ !!! 

Někdo z ekonomů prý řekl, že se obchodní vztahy narovnají, až bude ropa enormně drahá. S tím názorem se dokážu ztotožnit.

+1/0
13.4.2015 14:30

M75i83l51o27s31l94a77v 50K66a94n54t18o59r30e76k 1479577971849

Pán Prohazka, kdyby se v dálkové přepravě přešlo na kontejnery a železnici nebo na autovlaky (pouze návěsy) a železnici, bylo by to rychlejší, levnější a bezpečnější. A pak místní rozvozem  na místo určení. Ale to by se nelíbilo kamionové lobby, protože té vyhovuje neustálé převážení. Zbytečné jízdy kamionů byly vidět při problému konina. tak se vozila sem a tam a pak se divme, že maso i koňské je tak drahé. Já nevím, proč část lidí koninu odmítá. Pravdou je, že kamiony blokují ostatní dopravu a jsou i sekundární příčinou nehod.  Tedy když někdo za kamionem chytne zdržení a pak se to snaží dohnat.

+1/−1
13.4.2015 14:19
Foto

M54i63c98h98a36l 16N63a77j20m34a37n 7169813686560

To, že  kombinovaná přeprava po železnici a silnici je rychlejší a levnější dobrá fáma.

Už z principu musí být pomalejší, jedná se totiž o dvě překládky navíc. A cena na železnici za přeprav u je plně srovnatelná s kamionovou a navíc se musí přičíst náklady za přeložení nákladu.

0/0
13.4.2015 14:26

M17i59l74o17s65l37a74v 93K58a45n90t45o85r64e60k 1269547551289

To jsou dogmata    prosazovaná kamionovou lobby. Moderně řízená logistika na kontejnerové překladišti je velice rychlá.  Navíc vlak se nedostane stau, nemá bezpečnostní přestávky, nehod na železnici je minimum, jeden fíra nahradí minimálně 40 kamióňáků   atd.  A hlavně silnicím se uvolní. Navíc  máme stejně kamionové logistické terminály, takže doprava nemusí být vždy přímá

0/0
13.4.2015 14:59
Foto

M26i10c96h73a27l 89N24a23j18m93a59n 7449783106930

Máte konkrétní zkušenost? 

- ne každé zboží se dá přepravovat v kontejnerech

- pouze minoritní část skladů je připravena na možnost vydávat/přijímat kontejnery

- zkuste si poptat přepravu cca 40 tun materiálu/výrobků z firmy, která nemá vlečku do druhé firmy na druhém konci republiky, která také nemá vlečku.

Kamionový přepravci vám to jsou schopni odvézt druhý den, za cenu kolem 30 kč/km za kamion, tj.  za pokud mám 40 tun, tak za dva kamiony mi cena vychází na  60 kč/km. 

Pokud bbudu přepravovat po železnici, musím sehnat kamion, který mi odveze zboží na nádraží, druhý, který mi odveze zboží z nádraží do druhé firmy. Vlak také nepojede ihned jen s tímto nákladem. Takže reálně dostanu zboží na požadované místo za 4 - 5 dní. A cena? 1,2 - 1,6 kč za 1 tunu na kilometr a samozřejmě cena za kamiony pro naložení a vyložení. 

To je realita.

+1/0
13.4.2015 16:00
Foto

P92e11t52r 97P61r92o18c76h43á48z19k60a 3182596922344

Kamiony blokují ostatní dopravu.Kterou?Která doprava má větší přednost před tou nákladní?A proč?Doprava po železnici je logisticky daleko složitější než ta kamionová a s daleka není tak rychlá a operativní. Bohužel už při plánování logistických center se jaksi zapomnělo na možnost železničního připojení.Budují se tu montovny a ani u nich není zajištěna možnost dopravy po železnici.To je spíše otázka na naše politiky, kteří by mohli při rozhodování o podpoře tohle zohlednit. Stejně to ale nepovede ke snížení množství kamionu na dálnicích a silnicích podobně jako i skvělá autobusová a železniční doprava nesníží počet osobních aut.Jsme pohodlní a to ve všech ohledech.Tak, že dokud to bude pro nás ekonomicky únosné,budeme jezdit a zahušťovat dopravu.Kamiony i osobními auty.

0/0
13.4.2015 20:19

M39i42l64o78s41l93a51v 80K57a30n57t73o10r65e43k 1479467331709

Stačí, když se dva kamiony "honí" na dálnici. Jeden jede 96 km/h a druhý 97 km/h a hned je za nimi kolona, nebo jste asi nejel za kamionem i v mírně kopcovitém terénu se zatáčkama a kolona je opět. S tou logistikou máte pravdu, u železnice je podstatně složitější, ale dnes logistický sw dělá přímo zázraky, takže v dnešní době zcela nepodstatný problém. Jinak vlaky (každý 40-60 kontejnerů)  mohou jezdit s dvouminutovými rozestupy. Když se nechce nebo není zájem, tak nejde nic

0/0
14.4.2015 10:22
Foto

P51e49t20r 16P18r64o91c47h79á91z59k81a 3582396612654

Nemohu s vámi souhlasit. Předjíždějící se kamiony jsem zažil snad tisíckrát díky tomu, že jsem denně na silnicích. Potíž je v tom, že vzhledem k omezené maximální rychlosti majéí jen na několika místech možnost předjet pomalejšího kolegu. Samozřejmě, že při malém rozdílu to trvá dlouho. Jenže když ho nepředjedou tak se za ním pak táhnou nekonmečně dlouho a tomu lehčímu, rychlejšímu vzrůstá spotřeba. Někdy se nechte některým řidičem svézt na delší trase a to co uvidíte se stranyn osobáků snad ani nepochopíte, zato porozumíte chování kamioňáků.Co se týká přepravy pomocí kontejnerů tak na našem území není zrovna výhodná. Zboží se vozí relativně na krátké vzdálenosti a překládka a nakládka by zabrala podstatnou část. Vybudovat kontejnerová překladiště není rozhodně snadné. Rozestupy mezi vlaky co dvě minuty jdou snad jen na modelové železnici.Nejde o to co se chce a nechce, ale jde o bezpečnost.Celý život se pohybuji v prostředí železnice a něco o tom vím. Rozestupy vlaků jsou dány délkou úseků na autoblokuy, maximální povolenou rychlostí a spoustou dalších věcí. Sestavit ekonomicky výhodný vlak také není snadné. Už teď je navíc hustota na některých tratích tak velká, že dostat tam další soupravy by bylo dost obtížné. Pokud by neměl vlak určitou délku nebylo by to vzhledem k spotřebě tažného vozidla ani ekonomické.

0/0
16.4.2015 17:58

M92i96l52o72s44l36a52v 42K28a54n70t52o72r95e69k 1509117501389

Jinak k té železnici, půl mé rodiny bylo u ajzbónu. Na hlavní trati např. Praha -ČT-Olomouc koncem 60 let už tyto rozestupy byly, Náklaďáček se tenkrát počítal na nápravotuny  a tehdy reprezentoval 40 -60 vagónků. Jak je to dnes, to nevím, ale tenkrát kamionový boom nebyl a většina se vezla po kolejích. Říkám, kdyby se chtělo, tak by to šlo, ale ono se spíše nechce

0/0
17.4.2015 7:52
Foto

P42e91t61r 71P29r58o45c21h29á91z36k59a 3312366302164

Na železnici se pohybuji od svých 18 let. Možná v roce 6  šel vypravit vlak s rozestupem 2 minuty. Jednak se sestavoval delší a ekonomicky výhodný vlak obvykle s uhlím a podobně a jednak těch vlaků nebylo tolik. Grafikon nebyl s daleka tak zaplněný. Dneska to jde teoreticky také. Je to dáno délkou soupravy a délkou úseků autobloku. V jednom úseku se může nacázet pouze jeden vlak.Zboží, které se tenkrát přepravovalo po železnici bylo zboží které tak zvaně nikam nespěchalo. Nejrychlejší byla přeprava pošty. Netvrdím, že by i dneska nešlo využít železnici k přepravě alespoň části produktů. Jenž, jenže to by musela logistická centrea počítat s vlečkami. Proč například Nošovice nemají vlečku a většina komponentů pro montáž aut jde po silnici?Totéž spousta centrálních skladů pro markety.Prřůmyslové zóny a jiné velké stavby rovněž nejsou napojené na železnici. Také pružnost s jakou je možné přepravovat zboží po železnici neodpovídá požadavkům firem.Prostě ať to vezmete s které koliv strany je nesnadné v dnešní rychlé době vnutit někomu relativně pomalou nákladní dopravu na železnici. S tím asi nic nenaděláme a budeme si muset zvykat na stále víc kamionů na našich silnicích a jhejich regulaci provádět jen pomocí poplatků.

0/0
20.4.2015 19:06

J94i14ř15í 25N79o95v47o20t48n24ý 7898952

Tak si kup trakař a troje kecky. Budeš zboží rozvážet sám. A budeš běhat, ať jsi aspoň z poloviny tak rychlý jako kamiony.Rv

0/0
13.4.2015 13:46
Foto

P51e59t66r 29P85r20o12c29h81á77z60k45a 3842156252224

Ne vždy je na vině kamioňák. Občas za to může i někdo, nebo něco jiného. Docela často však jedou na tempomat a věnují se všemu možnému jen ne řízení. Párkrát jsem dokonce musel na některého s nich houknout, proto že spal a auto šněrovalo se strany na stranu. Srovnal to, blikl varovkami a jel dál. Vůbec jim nezávidím, nemají to moc lehké a tak jak jsou prostě špatní řidiči mezi osobáky, jsou i zde. Škopda vyhaslého života ať už to byla vina kohokoliv. Někde se nevrátí domů manžel, případně táta od dětí a to je to nejsmutnější. Těch pár minut, nebo trocha pohodlí či nepozornosti je moc draze vykoupená.

+2/0
13.4.2015 12:56

J21i59ř66í 46T56e26p72r 4127900125235

Ze záběru zlikvidovaného tahače je krásně vidět že když zajede podvozek pod návěs nebo jinou překážku, tak jediná deformační zóna je právě ta kabina :-(

0/0
13.4.2015 12:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.