Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Při nehodě dvou kamionů na D1 zemřel řidič, dálnice na Prahu stála

Nehoda dvou kamionů zablokovala dopoledne provoz na dálnici D1 u Říčan. Řidič jednoho z náklaďáků zemřel. Dálnice byla směrem na Prahu v místě nehody neprůjezdná, řidiči museli objízdnými trasami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z15d21e36n64ě97k 89H26r50u42b21ý 5475758251116

To je taky nápad, jezdit bez kabiny...

0/0
14.4.2015 0:07

D21a95n67i88e68l 14R35o29z89s73n49y24o 5220589295608

Tak dnes na D1 to bylo fakt jak u idiotu - jsem to malen napral v pravem pruhu do navesu kamionu ktery vycouvaval kolmo do dalnice. Ten ridic asi neni uplne normalni. Jesteze jsem celou cestu byl v pozoru, se nevidim ze je tolik nehod, opravdu staci chvilka nepozornosti a jste mrtvej.

0/0
13.4.2015 21:19

T15o16m63á94š 89B54í86l54ý 2325840977

Už je také budu titulovat jen řidiči a ne profesionálové. Dnes 15:00, zúžení při výjezdu z Prahy, povolená rychlost 80km/hod, na kufru nalepený pomalovaný autobus, který vozí lidi do aquaparku. Uhýbám do pravého pruhu a pak se zařadím za něj. Uhání až na výjezd Průhonice 110km/hod. Všechny osobáky spořádaně uvolnili levý pruh, i když jeli předpisově. Až tam nebude mít lidi, tak ať to před ním taky zašlápne nějaký kamión.

0/0
14.4.2015 0:16

P98e55t80r 83B26á18č39a 8575416445625

Neskutecny kolik chytraku se vzdycky objevi pod clankem o nehode kamionu ;-D

Sami najezdeny 5 tisic km rocne v rezave Fabii do Penny a zpet, ale chytri jak radio ;-D

+1/0
13.4.2015 20:06

J57o69s41e79f 91B45a90l57o75u14n 4900236605421

Včera odpoledne cca kolem 16.15 h jsem jel na trase Benešov Mirošovice,byla neděle a kamiony měli zákaz jízdy takže pouze osobáky s internetovýma teoretikama a jedním slovem tragédie RvRv co ty dokázali na tý silnici vyrobit to člověku fakt hlava nebere....ale pak seděj u netu a plodí vlakové teorie.Jedna otázka:Proč vy nevolíte vlak místo aut při cestách na víkendy??

+1/0
13.4.2015 19:49

R68u61d16o31l50f 79K44l45o29u36č29e44k 6910649972131

Kamarád, co jezdí přes 30 let návěsy a autobusy, říká, že za nehody si mohou řidiči sami. Když nejsi fit, nikdy nejezdi. Odpočívej raději dříve. Když není vozidlo v pořádku, nesedej do něj. Za volantem se věnuj pouze jízdě a předvídej. Dodržuj předpisy. Pokud to do tebe v té naší džungli napere někdo, kdo tyto zásady nedodržuje, tak máš alespoň čisté svědomí...

+3/0
13.4.2015 16:10

M28i71r28o69s53l15a34v 58P74a94v18l41í36č32e93k 7633670335824

Zeleznicni preprava nikomu nic nerika.

+1/−1
13.4.2015 16:09

M48i77c50h20a93e81l 23F33l21e52n71d11r 1978922763115

Železniční přeprava je nevýhodná. Zboží by bylo o to dražší.

+2/−1
13.4.2015 16:27

M72i50r41o72s25l55a80v 71U75r84b36a14n 1916147351799

myslite, ze zakaznici spediteru nepocitaji, kolik je stoji preprava ? Ze by volili kamiony, kdyz by meli vyhodnejsi (cenove ci casove) variantu?

0/0
13.4.2015 17:20

T34o41m24á64š 50B30í18l75ý 2705910107

To je dobrej blábol, když už železniční doprava vlastně neexistuje. A co takhle vozit kamióny uhlí, to bylo uhlí levnější ;-D;-D

0/0
14.4.2015 0:21

M46i32r33o17s43l43a54v 92U90r26b91a20n 1326317691479

Myslite, ze skutecne zakaznici jsou tak blby, jak vy jste chytry ? Ze nemaji spocteno, ktera doprava je pro ne optimalni z hlediska nakladu, rozsahu apod. ? Ono totiz obvykle z mist, kde se uhli tezi do mist, kde se spaluje vedou zeleznicni vlecky a objem prepravy je takovy, ze se vyplati objednat cely vlak. Zaroven nepotrebujete do elektrarny dodavku uhlu "na cas". V momente, kdy byste to uhli musel prekladat na nakladaky, protoze do mista urceni nevede zeleznicni trat, tak uz je vyhodnejsi to poslat nakladakem rovnou

0/0
16.4.2015 8:10

Š28t96ě86p29á29n 47V46a30š73e61k 3625452313304

Další zbytecna smtrt na silnici, skoda člověka, ale kdyby to byla alspon výstraha pro kamionaky, ze si fakt nemůžou na silnici delat co chteji. Bohuzel je stále dost ridicu, co si mysli, me se nemůže nic stat....

0/−2
13.4.2015 14:52

T32o96m54á63š 79F34i52r60b28a69c57h59e41r 9880170484130

Ty jsi u toho byl a víš přesně jak se to stalo a čí je to vina ? Nebo jen tak hloupě kecáš ? ;-)

+3/−1
13.4.2015 14:55

M41a28r60t69i57n73a 14L79e27v84á 6866858699

Měl už by jim někdo vysvětlit, že sledování filmů a vaření za jízdy je smrtelně nebezpečné!

+2/−2
13.4.2015 14:42

T81o90m56á68š 94F68i23r77b67a88c22h74e45r 9670590704860

Za jízdy se nechá dělat věcí,klidně i spát. Pochopitelně nesmíš při tom ale řídit ;-)

0/0
13.4.2015 14:49

L14u40b65o22m58í14r 13H69a61l48a79m58í98k 9172675731425

To, že tomu diskutující nerozumí a že by si to měli vyzkoušet je obvyklá reakce kamioňáků na kritiku jejich jízdy. Ale to nezmění nic na tom, že když každý týden potkávám na D1 kamiony jedoucí 90 - 100 km/hod někdy i s 5-ti metrovým odstupem, nemohu si o soudnosti a duševním zdraví toho řidiče myslet nic povzbudivého. Na kolika metrech je schopen ten kolos zastavit ?

+15/0
13.4.2015 14:10

J10o75s68e83f 30K21a78r89f63í60k 7712575816370

Ale tak zase to žere o litr na 100 míň, když jede v závětří ne?;-)

+7/0
13.4.2015 14:19

M46i30k55i 96Č81i55p14k68a41l52a 3641351165739

to máš pravdu ale proč házet všechny do jednoho pytle?

+1/0
13.4.2015 16:04

J96o18s88e15f 16B71a35l58o93u28n 4290206535421

Na stejných jako ten kamion před ním.Nebo myslíte že první zastaví na fleku a fyzikálním zákonům podléhá jen ten vzadu?:-/

+1/0
13.4.2015 19:43

T68o50m51á97š 14B65í52l22ý 2785600707

Asi jste zapomněl na reakční dobu a prodlevu vzduchových brzd. Ty si tam k těm fyzikálním zákonům dosaďte a budete hned vědět, co chtěl kolega naznačit ;-)

0/0
14.4.2015 0:25

D90o86m95i16n36i41k 64B85a72s25t65l 2524813519754

Nebyl to náhodou Kalousek? Tohle totiž vyšlo před pár desítkami minut.

http://www.lidovky.cz/kalousek-mel-autonehodu-boural-na-dalnici-d1-nic-se-mu-nestalo-p5t-/zpravy-domov.aspx?c=A150413_122737_ln_domov_gib

+1/0
13.4.2015 13:25

F65r21a71n60t77i62š44e59k 36N71o12v22á37k 7128172548957

nic se mu nestalo - taková škoda :-P

+4/−6
13.4.2015 13:39

J20a53r45o79m48í62r 87V91í86t 2543677691520

Bohužel si čert vybral špatně.

+2/0
13.4.2015 14:14

K83a98r25e62l 89B85a10r17t98á92č38e51k 9452799632395

to nebyl kamion plny padaku pro armadu ale zeleny je...

0/−1
13.4.2015 16:21

P51e57t69r 17L20e55h71k96o40ž84i72v 7187729859740

trávím týdně hodiny na cestách a za moje pozdní návraty domů může buď D1 a nebo kamiony.. tyto dvě věci jsou si ovšem dost podobné, žádná Vám neulehčí a nezrychlí cestu[>-].. seru na to, budu letadlo.. :-)

+1/0
13.4.2015 13:17
Foto

L89u91k65a29s 27Z23m22i48z27i67k 8942133540518

v kolik dojedeš domů je tu každému ukradené jelikož dálnice není tvoje, kamiony tam mají stejné právo jezdit jako ty

+2/−2
13.4.2015 13:49
Foto

B51r95o27n17i37s57l12a19v 98G45a73b52r52y64š 2582119371

A proč nejezdíte vlakem nebo autobusem? Tam máte možnost si trochu odpočinout a nestresovat se za volantem.

+1/0
13.4.2015 14:17
Foto

M97i36c17h62a60l 52N24a44j21m38a44n 7319893516600

Tak to byla rána jako hrom. Ta kabina je slisovaná pěkně.

Jinak k připomínkám k jízdám kamionů. V platnosti je soubor předpisů (AERT) určující dobu řízení a ostatní podmínky pro řidiči. Dle tohoto předpisu je maximální doba řízení za den 9 hodin. Vše je evidováno dle digitálních tachografů, včetně rychlosti. Že velká část toto nařízení obcházejí (používání více registračních karet pro tachografy, úprava snímačů pro evidenci rychlosti.....) je jiný problém.

+2/0
13.4.2015 13:09

J68a52n 87K42r75a90l 8653575263864

magnet na novych nefunguje, 2 kartu ti muzou v kamionu najit....Ale i tak se to dela, ne ze ne. Ovsem ne v takovem objemu jako drive.

+1/0
13.4.2015 13:32

M81i65l83a52n 69B68u83r67e66š 4675146287448

Omezit jízdu kamionů;-O;-O

+1/−6
13.4.2015 13:02
Foto

P87e45t73r 92P91r45o73c73h77á54z31k91a 3822216702674

A zboží do supermarketů či komponenty do montoven bude vozit kdo?Na rozdíl od většiny řidičů osobáků oni na za volantem pracují. V přepočtu na ujeté kilometry zase ta jejich nehodovost tak zlá není.

+5/−1
13.4.2015 13:08

M60i17l69a58n 46B73u70r57e60š 4675686747468

na zboží do marketů a montoven nemusí jezdit tisíce kamionů.

+1/−10
13.4.2015 13:17
Foto

P31e83t92r 64P34r52o53c40h27á71z64k79a 3232176872384

Jasně ti ostatní se jen tak projíždí....:-)

+6/0
13.4.2015 13:19

O30l76d85ř71i96c98h 16Š96t57ě85p51á70n13e45k 7412766146984

To máte pravdu , stačí pár letadel a pár milionů padáků.

Inteligente.

+1/0
13.4.2015 13:36

J41o33s47e98f 28K86a27r23f30í88k 7972925656600

To by nesměli být lidi tak nenažraní, kdo nemá vlastní kozu na mlíko, pole na zeleninu a vlastní pekárnu na chleba, tak nemá ve slušné společnosti co dělat. Vždyť kvůli takovým teď všude musí jezdi samé kamiony:-P

0/0
13.4.2015 14:34

P62a68v32e47l 90N88o73v34á84k 7852669766669

opravdu nemyslim ze je potreba do CR vozit brambory ci mrkev kamionem pres celou Evropu.. to ze se to financne vyplati ukazuje na to, ze je neco spatne..  dale vetsina kamionu pres CR jen projizdi a vubec se dodavek netykaji

+6/0
13.4.2015 13:46
Foto

P12e68t24r 36P33r12o18c18h56á14z82k77a 3662846782844

Ano, jenže to je prostě systém EU a také dnešního prapodivného světa řízeného financemi a různými nepochopitelnými dohodami. Navíc za průjezd každého inkasuje stát jednak poplatek a jednak když už tu nedej bože natankují naši drahou naftu tak ještě daň. A proto vozíme sem a tam zboží, které by šlo vypěstovat u nás a dáváme tak práci tisícům dalším.

0/0
13.4.2015 13:51

J85i17ř59í 92T85e20p49r 4757180395225

Například chlebíčky Carrefour se jednoho času vyráběly v Brně a denně rozváželi po celé ČR. Proboha PROČ !!! 

Někdo z ekonomů prý řekl, že se obchodní vztahy narovnají, až bude ropa enormně drahá. S tím názorem se dokážu ztotožnit.

+1/0
13.4.2015 14:30

M19i66l97o61s22l61a20v 60K21a60n74t70o68r62e51k 1539227271639

Pán Prohazka, kdyby se v dálkové přepravě přešlo na kontejnery a železnici nebo na autovlaky (pouze návěsy) a železnici, bylo by to rychlejší, levnější a bezpečnější. A pak místní rozvozem  na místo určení. Ale to by se nelíbilo kamionové lobby, protože té vyhovuje neustálé převážení. Zbytečné jízdy kamionů byly vidět při problému konina. tak se vozila sem a tam a pak se divme, že maso i koňské je tak drahé. Já nevím, proč část lidí koninu odmítá. Pravdou je, že kamiony blokují ostatní dopravu a jsou i sekundární příčinou nehod.  Tedy když někdo za kamionem chytne zdržení a pak se to snaží dohnat.

+1/−1
13.4.2015 14:19
Foto

M23i32c88h55a10l 10N58a27j72m25a58n 7739603256720

To, že  kombinovaná přeprava po železnici a silnici je rychlejší a levnější dobrá fáma.

Už z principu musí být pomalejší, jedná se totiž o dvě překládky navíc. A cena na železnici za přeprav u je plně srovnatelná s kamionovou a navíc se musí přičíst náklady za přeložení nákladu.

0/0
13.4.2015 14:26

M95i98l89o16s31l65a15v 74K27a73n34t42o87r33e33k 1689957621899

To jsou dogmata    prosazovaná kamionovou lobby. Moderně řízená logistika na kontejnerové překladišti je velice rychlá.  Navíc vlak se nedostane stau, nemá bezpečnostní přestávky, nehod na železnici je minimum, jeden fíra nahradí minimálně 40 kamióňáků   atd.  A hlavně silnicím se uvolní. Navíc  máme stejně kamionové logistické terminály, takže doprava nemusí být vždy přímá

0/0
13.4.2015 14:59
Foto

M75i98c85h76a52l 61N21a12j91m87a95n 7129113206530

Máte konkrétní zkušenost? 

- ne každé zboží se dá přepravovat v kontejnerech

- pouze minoritní část skladů je připravena na možnost vydávat/přijímat kontejnery

- zkuste si poptat přepravu cca 40 tun materiálu/výrobků z firmy, která nemá vlečku do druhé firmy na druhém konci republiky, která také nemá vlečku.

Kamionový přepravci vám to jsou schopni odvézt druhý den, za cenu kolem 30 kč/km za kamion, tj.  za pokud mám 40 tun, tak za dva kamiony mi cena vychází na  60 kč/km. 

Pokud bbudu přepravovat po železnici, musím sehnat kamion, který mi odveze zboží na nádraží, druhý, který mi odveze zboží z nádraží do druhé firmy. Vlak také nepojede ihned jen s tímto nákladem. Takže reálně dostanu zboží na požadované místo za 4 - 5 dní. A cena? 1,2 - 1,6 kč za 1 tunu na kilometr a samozřejmě cena za kamiony pro naložení a vyložení. 

To je realita.

+1/0
13.4.2015 16:00
Foto

P89e55t54r 32P21r41o56c27h24á37z36k75a 3262386492914

Kamiony blokují ostatní dopravu.Kterou?Která doprava má větší přednost před tou nákladní?A proč?Doprava po železnici je logisticky daleko složitější než ta kamionová a s daleka není tak rychlá a operativní. Bohužel už při plánování logistických center se jaksi zapomnělo na možnost železničního připojení.Budují se tu montovny a ani u nich není zajištěna možnost dopravy po železnici.To je spíše otázka na naše politiky, kteří by mohli při rozhodování o podpoře tohle zohlednit. Stejně to ale nepovede ke snížení množství kamionu na dálnicích a silnicích podobně jako i skvělá autobusová a železniční doprava nesníží počet osobních aut.Jsme pohodlní a to ve všech ohledech.Tak, že dokud to bude pro nás ekonomicky únosné,budeme jezdit a zahušťovat dopravu.Kamiony i osobními auty.

0/0
13.4.2015 20:19

M89i77l97o34s95l95a22v 22K62a69n53t12o81r39e76k 1329407771799

Stačí, když se dva kamiony "honí" na dálnici. Jeden jede 96 km/h a druhý 97 km/h a hned je za nimi kolona, nebo jste asi nejel za kamionem i v mírně kopcovitém terénu se zatáčkama a kolona je opět. S tou logistikou máte pravdu, u železnice je podstatně složitější, ale dnes logistický sw dělá přímo zázraky, takže v dnešní době zcela nepodstatný problém. Jinak vlaky (každý 40-60 kontejnerů)  mohou jezdit s dvouminutovými rozestupy. Když se nechce nebo není zájem, tak nejde nic

0/0
14.4.2015 10:22
Foto

P42e22t51r 39P78r44o51c68h62á24z34k45a 3852636472144

Nemohu s vámi souhlasit. Předjíždějící se kamiony jsem zažil snad tisíckrát díky tomu, že jsem denně na silnicích. Potíž je v tom, že vzhledem k omezené maximální rychlosti majéí jen na několika místech možnost předjet pomalejšího kolegu. Samozřejmě, že při malém rozdílu to trvá dlouho. Jenže když ho nepředjedou tak se za ním pak táhnou nekonmečně dlouho a tomu lehčímu, rychlejšímu vzrůstá spotřeba. Někdy se nechte některým řidičem svézt na delší trase a to co uvidíte se stranyn osobáků snad ani nepochopíte, zato porozumíte chování kamioňáků.Co se týká přepravy pomocí kontejnerů tak na našem území není zrovna výhodná. Zboží se vozí relativně na krátké vzdálenosti a překládka a nakládka by zabrala podstatnou část. Vybudovat kontejnerová překladiště není rozhodně snadné. Rozestupy mezi vlaky co dvě minuty jdou snad jen na modelové železnici.Nejde o to co se chce a nechce, ale jde o bezpečnost.Celý život se pohybuji v prostředí železnice a něco o tom vím. Rozestupy vlaků jsou dány délkou úseků na autoblokuy, maximální povolenou rychlostí a spoustou dalších věcí. Sestavit ekonomicky výhodný vlak také není snadné. Už teď je navíc hustota na některých tratích tak velká, že dostat tam další soupravy by bylo dost obtížné. Pokud by neměl vlak určitou délku nebylo by to vzhledem k spotřebě tažného vozidla ani ekonomické.

0/0
16.4.2015 17:58

M22i32l21o29s93l58a41v 20K58a70n13t24o41r97e58k 1539847591689

Jinak k té železnici, půl mé rodiny bylo u ajzbónu. Na hlavní trati např. Praha -ČT-Olomouc koncem 60 let už tyto rozestupy byly, Náklaďáček se tenkrát počítal na nápravotuny  a tehdy reprezentoval 40 -60 vagónků. Jak je to dnes, to nevím, ale tenkrát kamionový boom nebyl a většina se vezla po kolejích. Říkám, kdyby se chtělo, tak by to šlo, ale ono se spíše nechce

0/0
17.4.2015 7:52
Foto

P58e76t36r 67P54r60o53c53h58á47z44k17a 3262276902724

Na železnici se pohybuji od svých 18 let. Možná v roce 6  šel vypravit vlak s rozestupem 2 minuty. Jednak se sestavoval delší a ekonomicky výhodný vlak obvykle s uhlím a podobně a jednak těch vlaků nebylo tolik. Grafikon nebyl s daleka tak zaplněný. Dneska to jde teoreticky také. Je to dáno délkou soupravy a délkou úseků autobloku. V jednom úseku se může nacázet pouze jeden vlak.Zboží, které se tenkrát přepravovalo po železnici bylo zboží které tak zvaně nikam nespěchalo. Nejrychlejší byla přeprava pošty. Netvrdím, že by i dneska nešlo využít železnici k přepravě alespoň části produktů. Jenž, jenže to by musela logistická centrea počítat s vlečkami. Proč například Nošovice nemají vlečku a většina komponentů pro montáž aut jde po silnici?Totéž spousta centrálních skladů pro markety.Prřůmyslové zóny a jiné velké stavby rovněž nejsou napojené na železnici. Také pružnost s jakou je možné přepravovat zboží po železnici neodpovídá požadavkům firem.Prostě ať to vezmete s které koliv strany je nesnadné v dnešní rychlé době vnutit někomu relativně pomalou nákladní dopravu na železnici. S tím asi nic nenaděláme a budeme si muset zvykat na stále víc kamionů na našich silnicích a jhejich regulaci provádět jen pomocí poplatků.

0/0
20.4.2015 19:06

J19i17ř65í 60N48o62v19o29t30n72ý 7488532

Tak si kup trakař a troje kecky. Budeš zboží rozvážet sám. A budeš běhat, ať jsi aspoň z poloviny tak rychlý jako kamiony.Rv

0/0
13.4.2015 13:46
Foto

P31e25t75r 91P10r13o78c55h45á95z53k73a 3422156872614

Ne vždy je na vině kamioňák. Občas za to může i někdo, nebo něco jiného. Docela často však jedou na tempomat a věnují se všemu možnému jen ne řízení. Párkrát jsem dokonce musel na některého s nich houknout, proto že spal a auto šněrovalo se strany na stranu. Srovnal to, blikl varovkami a jel dál. Vůbec jim nezávidím, nemají to moc lehké a tak jak jsou prostě špatní řidiči mezi osobáky, jsou i zde. Škopda vyhaslého života ať už to byla vina kohokoliv. Někde se nevrátí domů manžel, případně táta od dětí a to je to nejsmutnější. Těch pár minut, nebo trocha pohodlí či nepozornosti je moc draze vykoupená.

+2/0
13.4.2015 12:56

J20i36ř94í 97T23e17p84r 4437760935185

Ze záběru zlikvidovaného tahače je krásně vidět že když zajede podvozek pod návěs nebo jinou překážku, tak jediná deformační zóna je právě ta kabina :-(

0/0
13.4.2015 12:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.