Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železnice v Praze projde výraznou proměnou, vlaky budou jezdit častěji

Patnáct minut místo současných třiceti. Tak často by v horizontu sedmi let mohly jezdit vlaky po území hlavního města a jeho okolí. Organizace Ropid totiž připravuje rozsáhlé změny, na jejichž konci by vlaky měly jezdit ve stejných intervalech jako dnes autobusy a tramvaje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L48u80k44á30š 75Š38m26a88h38e27l 2247864712804

A co Praha - Neratovice?

0/0
19.5.2015 22:12

M48a46r81t97i67n 79K63o73m31i27n71e15k 5810747151102

Uz nejmin deset let se rika ze "pristi rok zacne rekonstrukce trati 171 (Praha-Beroun)" a ono porad nic. :D Dokud se nezacne tak neuverim

0/0
5.5.2015 15:50

T33o75m13a32s 42A17u33g68u83s71t26y74n 6387516811610

Aby byly vlaky využívány, tak stačí jednoduchá věc:

- aby byly součástí jízdního řádů MHD na idosu a podobně

- aby byly linky zakresleny do plánů MHD, hlavně do plánu metra, jak je běžné jinde v Evropě

+2/0
5.5.2015 9:38

M63a11r51t85i25n 72K89o40m74i58n26e58k 5690557501822

Vlaky v idosu jsou. A nemyslim tim pod polozkou vlaky, ale primo pod PID

+1/0
5.5.2015 15:35

M37a45r90e20k 68Š57i16m38o57n 2384837178478

Chybí mi více přestupů na metro. Ano, můžu z Benešova přestoupit na Hlaváku, ale tím ztratím 15 minut ve vlaku a pak jedete dalších 15 minut metrem víceméně zpátky na Pankrác. Když pojedu autem, nebo autobusem, i se zácpou na D1 to bude rychlejší než vlak. Přestupy na metro musí fungovat co nejvíce k okrajům města. Veleslavín fajn, Kačerov fajn, Krč a metro D skvělé, chtělo by to ještě Rajskou Zahradu, prodloužení metra do Čakovic a Uhříněvsi, posunout zastávku v Jinonicích blíž k metru atd. Ještě postavit P+R parkoviště u nádraží ve středních Čechách a samozřejmě zmodernizovat všechny ty tratě (Neratovice, Milovice, Vrané, Dobříš, Kladno, Rudná).

+1/0
4.5.2015 21:00
Foto

J98a91r74o88s52l28a72v 63D23o65u60š84a 3712574824906

Radotín - jen Vysočany. To by nešlo protáhnout až do H.Počernic?

0/0
4.5.2015 16:05

M74a97r38t30i42n 46K92o60m71i92n15e94k 5220377851882

Jeden cas jezdil vlak z Berouna az do Uval, ale "genialni" Ropid ho zrusil i kdyz mel uspech a byl slusne vytizen

+1/−2
5.5.2015 15:38

L81u92k74á65š 50Š69m27a37h77e28l 2237784402344

Vlak je zrušen jen dočasně kvůli rekonstrukci hlaváku. Po rekonstrukci bude vrácen.

0/0
19.5.2015 22:13
Foto

O95n98d32r47a 82L40á55s86k14a 4612972249275

je zazrak ze doprava jeste nezkolabovala. Ropid ma svoji vizi, na kterou SZDC by musela pomalu prekopat vsechny trasy, draha dlouhodobe postrada jednotnou myslenku a ted rychle se neco musi ukuchtit aby mela vyznam. Dalsi veci je ze Praha ma zase jinou vizi narozdil od Ropidu a jednotlive mestske casti zase maji jeste dalsi predstavy, pak se do toho vlozi nejaky papalas ze postavi neco uplne jineho, zatim to tak nejak jezdi ale o efektivite dopravy na uzemi Prahy si muzeme zatim nechat jen zdat.

+1/0
3.5.2015 12:54

M58i22r77o51s84l78a71v 13Z78i82k27m49u15n80d 7109523244323

SŽDC nemusí nic překopávat, postačuje, aby stávající tratě byly uvedeny po stránce propustnosti na standardní "západoevropskou" úroveň, tj. provozní interval 3 minuty ...

V současné době je provozní interval Smíchov - výhybna Vyšehrad - Hlavní nádraží 5 minut (12 vlaků za hodinu), pokud se zkrátí na 3 minuty, zvládne se 20 vlaků za hodinu ...

Jenže na stav infrastruktury se kašlalo nejen cca 40 let za bolševika, ale i za "nového režimu". Modernizace I. koridoru probíhá někdu od roku 1994 !!!! a dosud není hotová (letos se dodělává úsek Běchovice - Úvaly) ... v podstatě úsek z Chocně do Ústí nad Orlicí je ve stejném stavu, jako v roce 1845, resp. po zdvojkolejnění ... Stanice Česká Třebová na svoji modernizaci stále čeká ...

Přitom by bylo na čase zmodernizovat "zmodernizovaný" koridor.

Trať z České Třebové do Brna se sice "zmodernizovala", ale v rámci úspor se ponechala úrovňová nástupiště. Podchod nebo nadchod by totiž byly "drahé" ...

+2/0
3.5.2015 17:08

L24u30k46á95š 15H72l74o54u55c43a94l 6872230661364

a trať na Neratovice / Všetaty nic :-(

0/−1
3.5.2015 12:35

J51a67n 24Č98e76k37a10l 7689315274264

No tam víc jak 30 minut těžko... A zdvojkolejnění a narovnání by bylo výrazně dražší...

+1/0
3.5.2015 12:37

M15a96r77e59k 54T43u89r38n83o92v79e61c 7165152750406

Tam je to marný. Něco jsem se dřív najezdil vlakem do Turnova a ta trať je v tomhle úseku od Prahy naprosto nesmyslně vedená... Proč z Turnova do Mladé Boleslavi (což je tak v polovině vzdálenosti na mapě) to trvá půl hodiny a zbytek cesty, tzn. z Mladé Boleslavi do Prahy to trvá hodinu a půl? No právě kvůli slalomu přes Neratovice a Všetaty... A prý snad ještě kvůli tomu (aspoň jak jsem to kdysi někde slyšel) majitel panství v Benátkách nad Jizerou nechtěl, aby mu tam jezdil přes pozemky vlak...

Proto prý se snad uvažuje o nové trase z Prahy na Boleslav, která by vedla přes Lysou. A snad že by to také bylo dvoukolejné a elektrifikované. Tak uvidíme. Ale také to byly plány, které se mohou realizovat také až za desítky let...

Je ale také fakt, že třeba Mělník by si jako jedno z okresních měst ve Středočeském kraji možná nějaké lepší železniční spojení s Prahou také zasloužil - jako to dnes má třeba Kolín, Beroun, Benešov (a bude snad časem mít třeba Kladno).

+1/0
4.5.2015 6:36

J32a37n 17Č89e68k59a22l 7629225844524

No kéž by, už aby to bylo, už před dvaceti lety bylo pozdě...

+2/0
3.5.2015 12:34

K46a94r23e61l 25D78r88d67a 6763755957879

"Až metro nebude stíhat..." Železniční pionýři mají především oči jako tenisáky, když vidí státní peníze. Rv;-D

  Vymíráme. Po sametu se plno lidí vrhlo za Prahu. Než postavíme slušné železnice, tak tam budou opět jen senioři. To je aktuální problém Prahy. Doprava pro kolonie.

  Jinak nás bude méně a méně. Praha má cca 700-800 tis. pracovních míst. Pro ty bude třeba zajistit dopravu. Přitom developeři tlačí na zabydlení jejich projektů.

  Co vzít do ruky demografické křivky? Praha nikdy nebude mít 2 mil. obyvatel, pokud se sem nenastěhují Číňané. Spíš můžeme začít slavit opět 1 mil. obyvatel - směrem dolu. 

  Abychom slavně nepostavili příměstskou železnici, která bude vozit chudičké seniory pro levnější máslo na Zličín a k tomu provozovat prázdné metro. ;-)

  Potřebuje vymírající Praha expandovat do železniční dopravy? Toť otázka.

+1/−8
2.5.2015 19:29

J60a97n 83J81í43c71h15a 8170930118961

železnice je hlavně o rychlosti...metro nemůže být všude a pokud jedete z jednoho konce na druhy, tak by byl vlak absolutne nejrychlejsi druh MHD

+11/0
2.5.2015 19:59

K76a40r23e36l 56D54r84d25a 6463685907539

No jo, ale vlak bude mít konečnou na Hlavním nádraží. Ukažte mi přímý spoj Ruzyně-Hostivař, který bych samozřejmě preferoval místo MHD jako elegantní trasu metra. Aneb, železnice vždy poslouží venkovanům lépe než Pražanům. Na provoz jako MHD nebyla myšlena a modernizace ji neproměňují tímto směrem.

0/−1
2.5.2015 20:19

M43a70r40e63k 82T27u47r98n63o36v49e56c 7915832760776

No kdybyste četl pořádně ten článek, tak byste se dočetl, že i takové trasy jsou v plánu - právě aby všechno nekončilo jen v centru. Píše se tam o tzv. tangenciální trasách. A už dnes tu takové snahy jsou - jen bohužel zrovna Masaryčka je hlavové nádraží. Ale Hlavním nádražím už se projíždět dá - a také některé S linky od severu jsou zakončeny až ve Vršovicích. A třeba linka S41 jezdí z Hostivaře do Roztok... Do Ruzyně asi zatím ne, ale to se ani nedivím, ta trať je tam stejně úplně na prd a na letiště se z ní stejně zrovna jednoduše nedostanete...

+2/0
2.5.2015 20:57

K89a17r76e58l 45D96r46d31a 6113525417229

Pravda. Jen jsem zvědav na 10 minutový interval.

  Jinými slovy, Praha expandovala do středních Čech, dálkové autobusy a vlaky takovou expanzi mohou obsloužit. Což je obdobné jako ve světě. Dokonce mi přijde, že Praha má těch tratí kolem sebe jak sluníčko, takže je takové řešení pro Česko i ideální.

  Potřebujeme v dnešní době umožnit dostupnost pracovních míst i jízdami přes celé město  či dokonce obráceně z centra na okraj Prahy a do středních Čech.

  Metro je na konci svých možností někde na Zličíně, Hájích a Černém Mostě. Pak už je velmi zdlouhavé. Přijde mi, že je tady prstenec - zhruba kolem Pražského okruhu, kde veřejná doprava pokulhává, kde jsou také kolonie a nová sídliště a kde je auto stále tím nejlepším řešením. Vlak tady nemá místy moc co nabídnou. Ostatní MHD je o přestupech a hodinových jízdách.

  Tedy vlak míří spíš na Středočechy, ale Pražan, co zvolil Jesenici, Průhonice, Horoměřice, Chabry apod. je kapku mimo dopravní obslužnost. Auto se zde jediné vyplatí. Což Praha nepotřebuje.

  Podle počtu lidí a poptávky po automobilové dopravě bych potřeboval primárně vidět, jaké řešení je zde. Upřednostnili jsme trasu metra D před A. Ta skutečně chybí. Ale víc neregistruji. Tramvaje spíš hodlají expandovat paralelně s metrem a snad ho tím posílit. Jejich reálný smysluplný dosah je ale ještě nižší než u toho metra. Jsou snad ve hře třeba nové železniční trati? Patrně spíš stojíme před záchranou těch stávajících.

  Čistě podle Zemana, zda není rozumné upřednostnit Pražský okruh než investovat do "chiméry" železnice? Velký význam zatím nemá. Okruh kolem Prahy je přitom torzem, ale pro bezprostřední expanzi Prahy je patrně potřebnější. Ale je to vzkaz, spoléhejte na auta. A pak samozřejmě ta demografie. Roztahujeme Prahu do prostoru, ale platících zájemců o MHD již příliš přibývat nebude. Celé je to ekonomicky velmi vratké.

0/0
3.5.2015 7:11

J91o60s58e28f 69T53r50ö21g12l 8179322896556

Praha (a celá ČR) potřebuje investovat do dopravní infrastruktury silniční i železniční, to je odborný pohled na který názor Zemana nemá žádný vliv.

Pražský okruh je potřeba především pro odvedení tranzitní dopravy. Té je sice "jen" cca 20-30% toho, co přijede po dálnicích do Prahy, ale absolutně jsou desetitisíce aut denně, které by z Prahy zmizely. A kapacitu řady silničních komunikací už v Praze zvýšit nelze - není kam.

Zkušenosti ze zahraničí ale ukazují, že problém s IAD se vlastně vyřešit nedá - každá nová kapacitní komunikace se dříve nebo později zaplní a ustálí se jakýsi trvalý stav částečné použitelnosti a víceméně pravidelných zácp podobný jako dnes. Investice do VHD umožní alespoň alternativu.

Problém Pražského okruhu není v penězích (byť bude drahý), ale v přípravě stavby, která jde pomalu a je plná chyb. Navíc je v Praze logicky plno celkem logických odpůrců (Suchdol, Běchovice...), přičemž jednání s nimi není konstruktivní, což přispívá ke konfiltnímu řešení v podobě soudních tahanic a odvolávání a zdržování další přípravy. Částečně je vinen i stát, protože postup přípravy dálnic je u nás příliš složitý, jako příklad lze uvést to, že pro zanesení do zásad územního rozvoje ("krajský územní plán" je potřeba hodnocení na životní prostředí tzv. SEA  (strategic environmental assessment). Poté se dělá ještě obdobná EIA (Environmental impact assessment). Jistě by se tyto hodnocení daly spojit dohromady i s územním řízením a vyhledáváním trasy; obdobně to dělají třeba v Německu a rozhodně se nedá napsat, že by jejich dálnice byly nějak problematické z hlediska dopadu na ŽP (včetně sídel).

+1/0
3.5.2015 16:17

K11a42r49e89l 66D43r71d77a 6163355397909

Obávám se, že IAD prochází naopak šikanou a snižováním kapacity komunikací. Např. vyhrazené pruhy pro MHD, pruhy pro cyklisty, přeměna jízdních pruhů na parkování či představy o zklidnění dopravy snížením přepravní kapacity. Právě s logikou, že čím lepší průjezdnost, tím více aut. Tak je třeba prý jednat obráceně... Rv

  Připadám si uprostřed Prahy občas jak na ostrově, kde někdo odpálil všechny mosty a nelze se dostat na žádnou rozumnou komunikaci směrem, kam potřebuji jet.

  A Suchdol a Běchovice po zdejších diskusích vcelku chápu. Každý druhý je hned hotový s potřebami a ochranou někoho druhého, a to samozřejmě v jeho neprospěch. Docela mě překvapilo, že jedu Německem a všude protihlukové stěny, cyklostezky.... To co v Německu funguje snad automaticky, tak v Česku je pro to třeba demonstrací, spolků aktivistů a nekonečných obstrukcí.

  (Viz třeba bezbariérové tramvajové zastávky Holešovice. TSK, DPP, Policie, magistrát, radnice... Všude jen alibismus a ono to prý nejde. Nakonec se musí demonstrovat a ejhle, ono to jde stavět bezbariérově i v Česku.)

0/0
3.5.2015 22:29

M41i18r45o33s19l62a39v 84Z35i17k13m77u30n85d 7479433644753

Hlavní - Radotín se špičkově po 10 minutách jezdí ...

Pan prezident se vyjádřil negativně na vrub tzv. rychlodráhy do Kladna (s odbočkou na Letiště Ruzyně) s tím, že by stačilo položit druhou kolej, aby se zvýšila propustnost. Bohužel nikdo z jeho poradců mu nesdělil, že "rychlodráha" je toliko slovní ekvilibristika tuzemských novinářů (panem prezidentem milovaných), ve skutečnosti se bude jednat pouze o položení druhé koleje (panem prezidentem doporučované), stavbě trolejového vedení a tomu úměrnému zvýšení traťové rychlosti ...

+5/0
3.5.2015 17:13

K81a83r86e12l 43D64r95d40a 6433195687439

Řešíme tangenciální trasy a jejich 10 min. interval.

  Máte pravdu, Zeman zas perlí. Žádná rychlodráha, přidejte tam je druhou kolej... ;-D

  Jinými slovy, někdo z politiků může kdykoliv škrtnout modernizaci zastávek, bezbariérovost, přestupy na metro a zůstane jen trapná stará trať na Kladno co bude po Praze 6 jen strašit a obtěžovat. :-P

0/0
3.5.2015 18:42

M84a35r29e37k 38T45u15r86n91o54v92e14c 7305932380716

No, demografické křivky a různé predikce jsou jedna věc - a souhlasím v tom, že v ČR se zrovna moc nemnožíme, populace spíše stagnuje. Ale jestli jste si ráčil všimnout, do Prahy a nebo do jejího blízkého okolí pořád lidé spíš přibývají. A dá se celkem čekat, že tento trend bude spíš pokračovat. Vylidňuje se venkov. Vylidňují se menší města. I kvůli té práci. Takže jestli má dnes Praha a její funkční zázemí 1,8 miliónu obyvatel (zdroj: ČSÚ - a to bylo v roce 2009 - třeba 10 let předtím to bylo jen  1,6 a ), tak bych se vůbec nedivil, kdyby třeba za 10 let to ty dva miliony byly.

Nebo z jakých přesně demografických křivek to vycházíte Vy?

0/0
2.5.2015 20:49

K69a79r94e38l 22D39r52d54a 6143385737799

To vychází z aktivit proti vylidňování Prahy. Po sametu nastal boom úprku ekonomicky silnějších obyvatel za Prahu. Některé městské části přišly až o 1/3 obyvatel. Trend pokračuje, ale je kryt nárůstem cizinců. Případně, čtvrti, které vsadily na výstavbu a přitáhnutí mimopražanů, mají populaci mírně stoupající.

  Co mě zarazilo. Máme mít asi 0,5 mil. cizinců. Stále jich přibývá, tak asi víc. Z toho jich většina žije v Praze. K české národnosti se posledně hlásilo jen 820 tis. Pražanů. Což bylo ale dáno možností národnost neuvést a patrně jakousi módou mladých se k české národnosti nehlásit. Sčítání 2011 dopadlo jak při vzniku Československa 1918. Máme jen 7,3 mil. Čechů a Moravanů a 3,2 mil. cizinců a Marťanů (patrně). ;-D

  U Prahy jde spíš o trvalý pobyt. Kdy si plno Pražanů nechává trvalý pobyt v Praze a bydlí za Prahou. Tak je ten počet obyvatel a poptávka po dopravě velmi relativní. Celkově počet obyvatel mírně stoupá, především v Praze a okolí. V centru a starších čtvrtích počet obyvatel naopak mírně klesá. ;-)

http://vdb.czso.cz/vdbvo/tabparamzdr.jsp?&cislotab=DEM9020PC_MC&voa=graf&str=tabdetail.jsp&voa=tabulka

0/0
3.5.2015 8:05

M37a78r28e30k 26D90e31m77č57á92k 9575114386765

Nezdá se mi, že by Praha vymírala. Pravdou ale je, že v ní slyším čím dál víc cizí jazyky, a že se sem sestěhovává hodně rusky, anglicky (nebo spíš "americky") i francouzsky mluvících lidí.

0/0
2.5.2015 21:51

K82a37r90e81l 80D49r36d34a 6703635237409

Podle mě se Praha stane ruským městem. Na nové byty v centru Češi nemají a nemají ani potřebu v centru bydlet.

0/0
3.5.2015 7:14

J30a54n 81Č74e32k98a71l 7349595234364

Pan Drda trolluje, jinak si to nedovedu vysvětlit... Stačí jediný dotaz na google, a z tvrzení o vymírání Prahy je tak možná vlhký sen nějakého extra zakomplexovance...

0/0
3.5.2015 12:36

K71a87r39e71l 60D23r75d32a 6923985457569

Je to hlášení z akčních spolků starousedlíků. Pražané z Prahy intenzivně mizí.

0/0
3.5.2015 18:43

M25i62r31o56s34l53a12v 17Z64i16k84m69u75n94d 7829693584393

Ano, vymírající Praha to potřebuje, protože do té Prahy jezdí lidé z okolí do zaměstnání, do škol apod.

Běžte se podívat, jak vypadají osobní vlaky se dvěma soupravami 471 v pracovní den ráno, kdy se jezdí "do Prahy" a odpoledne, kdy se jede domů ...

+3/0
3.5.2015 16:59

K14a27r69e11l 28D93r51d76a 6753215947409

Spíš, mám nahoře prstenec po bezprostředních hranicích Prahy, kde MHD pokulhává a vlaky přímo sem nemíří. Přitom to generuje IAD v centru. Jakou dopravu ordinovat sem? Nové železniční trati?

0/0
3.5.2015 18:46

J29a40n 84J97í66c21h11a 8510460798571

"Organizace Ropid totiž připravuje rozsáhlé změny, na jejichž konci by vlaky měly jezdit ve stejných intervalech jako dnes autobusy a tramvaje." Nemaji nahodou tramvaje interval 4min, resp. 8min? Takhle caste vlaky bych bral :)

Na Uvaly je ted interval 15min..

0/0
2.5.2015 19:15

Š16i70m65o12n68-94E64r39i15c72h 62J94e27l86í24n43e36k 5150572773903

Není shodou náhodou jsem tam dnes byl. Nebo alespoň ne o víkendu.

0/0
2.5.2015 21:51

J22i33ř85í 53P84r77a38ž71á68k 9160922331682

Proti rychlodráze na Kladno a letiště bojují pouze taxikáři a několik místních. Občanská sdružení a spolky z Prahy 6 podporují rychlodráhu.

+9/−1
2.5.2015 19:00

S62v39a62t90o81p80l20u80k 88S67i65l45n66ý 4212526779738

Myslím, že by SŽDC udělal velice dobře, kdyby u rychlodráhy vypustila slovo "rychlo", které evidentně díky neznalosti dráždí místní obyvatelstvo na Praze 6, aniž by věděli, že nová železnice i když dvojkolejná, bude s bezstykovými kolejemi  nesrovnatelně tišší a kvalitu života naopak zlepší.

+15/0
2.5.2015 16:34

M45a88r12e65k 92T47u78r58n83o27v36e67c 7465652690716

No podle mě to s tou "rychlodráhou" vypouští akorát těch pár jedinců, co někde po Praze 6 vylepují ty letáky, aby proti tomu i ostatní obyvatelé Prahy 6 jakože protestovali... Tímhle vždycky strašili Bém s Chalupou. Copak elektrifikovaná trať pro něco jako City Elefant je nějaká rychlodráha?

By mě fakt zajímalo, kdyby se na Praze 6 udělalo referendum, kolik lidí by bylo skutečně proti... No a i takového referenda je otázka, jestli by o tom měli rozhodovat zrovna obyvatelé těsně přilehlých čtvrtí nebo celé Prahy 6 a nebo rovnou všichni obyvatelé Prahy...

+4/0
2.5.2015 21:01

J57a33n 84V80a45l32o75u66c20h 6322657308180

Pokud chtějí takové intervaly, pak je (resp. bylo, když probíhala rekonstrukce) nutné doplnit na hlavní tratě s dálkovou a nákladní dopravou (min. směr Kolín, Ústí n.L., Plzeň) alespoň do první zlomové stanice (tedy tam, kde část osobáků končí) třetí a čtvrtou kolej; o druhé koleji směr Kladno (s možným napojením letiště) nemluvě. Dokud toto nebude, mohou si "študovaní inženýři" na ROPIDu malovat co chtějí Zabezpečovačka třeba umožní následný interval 5 minut, ale rozdílná reálná rychlost různých kategorií vlaků (tedy včetně zastávek, nikoli že na osobáku jede Elefant umící 160km/h, tak "jede stejně rychle" jako IC) kapacitu trati sníží (tedy pokud pojede po 10 minutách osobák, bude každou druhou zastávku uhýbat "dálkařině", přičemž každá jízda na vedlejší kolej a pak následné čekání na volný kolejový úsek značně prodlouží cestovní dobu - a to je ten lepší případ, mnohdy nechají osobák stát na hlavní koljei a do odbočky - s patřičným přibržděním - pošlou "dálkařinu", čímž zpozdí oba...).

+6/0
2.5.2015 14:39

M27i65l85a92n 93M70a14j30e13r68č90í83k 1420970634836

ale vždyť Vámi požadované přidání kolejí je v článku uvedeno - viz mimo jiné přidání 3. koleje přes Vltavu pod Vyšehradem (okolí dnešního mostu 3 koleje má - jen ta 3. nesměřuje na hlavák, ale je využívána sporadicky nákladními či mimořádnými vlaky mezi Smíchovem a Vršovicemi

0/0
2.5.2015 22:15

V22l51a11s95t73i18m87i67l 96S38v22o22b45o55d70a 7813588495654

"Čeká nás složité jednání s památkáři, jak po něm vést další kolej..."

V tom případě se to jednání výrazně zjednoduší, bude-li vykonáno s pistolí v ruce. Jednoduché ;-€.

+1/−3
2.5.2015 13:57

M60a50r73e52k 94T65u50r54n63o92v95e13c 7345222810966

No mě spíš překvapuje, že to chtějí řešit "jen" s památkáři... :-) Moc způsobů, jak to vyřešit mě nenapadá. Starý most zbourat a postavit nový na tři koleje? Nebo tu třetí kolej táhnout úplně jinudy? Předělat most na dvoupatrový? Na šířku se to tam prostě nevejde...

0/0
2.5.2015 14:46

J79a63n 34H44o18r77á27k 1953659579904

Zbourán neprojde,poslední úvaha prý je vedle postavit nový most pro třetí kolej a pak původní opravit.

0/0
2.5.2015 14:58

J83a56n 97H19o34r91á41k 1123439479984

edit Zbourat

0/0
2.5.2015 14:59

J15o39s32e63f 33K73u10b34e87š 9105635589894

Mělo by to být tak, že současný most bude 1kolejný a nový dvoukolejný... Tedy podle vizualizace SŽDC...

+1/0
2.5.2015 15:31

P27e34t15r 56P81o32s76p85í47c74h66a96l 7658824717202

Podle SŽDC i vizualizace trati je v plánu původní Železniční most opravit a zjednokolejnit a hned vedle -směrem k Vyšehradu postavit uplně na chlup stejný vedle toho, tentokrát ale uzší(nebude tam cyklostezka atd). Což je co se týče památkařů asi nejlepší krok i podle mého názoru.

+1/0
2.5.2015 15:57

R91a19d47e58k 80J57a93n22a54t54a 9525956404682

Podle mne by bylo nejlepší most zbourat zcela a postavit přesnou repliku (včetně těch chodníků), ovšem trojkolejnou. Pak panorama narušeno nebude, protože ze strany stejěn hoby vidíte, kolik je tam kolejí.

Památkáři by si měli uvědomit, že toto je technická stavba, která má nějakou funkci. I sám stavitel původního mostu by patrně pochopil, že doba pokročila a provoz si žádá třetí kolej.

0/0
3.5.2015 21:16

B89o30h97u18s90l10a86v 83K30r21á70l23í67k 2641650659676

Je docela těžké mezi těmi infantilními výkřiky, které jako by bylo opsané z nějakého 15 let starého článku, najít nějaké faktické informace. Na některých z těch tratí už čtvrthodinový interval (resp. 10+20 minut) ve špičkách je. 

Čili z článku jsem pochopil tolik, že nynější vedení - nevedení Ropidu, které stejně o ničem rozhodovat nebude, nyní někam doneslo nějakou novou malůvku, která se moc neliší od dosavadních záměrů, pouze například zastávka plánovaná na Ostrčilovo náměstí se přemístila na Výtoň. 

V článku je pětkrát slovo "Drápal", ale stanovisko SŽDC, městských orgánů, útvaru rozvoje města atd. zcela chybí. O financování taky ani slůvko.

+10/0
2.5.2015 12:34

R90a37d24e95k 90J25a98n19a68t39a 9915126374782

Tak ty stavby, o kterých se píše v ráměčku, se skutečně chystají. Jiná věc je, že to nejsou žádné novinky a teď z toho akorát někdo v ROPIDu uvařil PR. Ale i PR je třeba, jinak prostí lidi nic nevědí.

Mezi intervalem 10+20 (přes Hostivař dnes) a intervalem 15 (přes Hostivař po rekonstrukci) je docela rozdíl v přívětivosti pro cestující ...

Financování bych jako hlavní problém neviděl. Tohle všechno jsou stavby, kde se nárok na dotace EU snadno prokáže, a peněz je tam dost, však proto se teď čerpá na spoustu "náhradních projektů", protože ty hlavní nejsou připraveny.

Hlavní problém jsou nekonečné studie, přípravy, projednávání a především politické diskuze, kdy banda lidí, co o tom neví nic, přemýšlí, zda to má smysl nebo ne.

+6/0
2.5.2015 12:52
Foto

B79r55o77n83i45s98l56a90v 70G33a17b88r35y87š 2662899391

Z neznalosti bych se Vás chtěl zeptat: souvisí nějak nová zastávka na Výtoni s bývalým nádražím Praha-Vyšehrad? Myslím, jestli se zrenovuje budova, modernizují nástupiště...

+1/0
2.5.2015 13:32

M56a88r86e61k 67T26u72r98n14o98v98e32c 7705932810926

Tak to bych byl také náramně zvědavý. To jak budova bývalého nádraží chátrá je myslím dost škoda. Ale četl jsem kdysi něco o tom, že stanice nemůže být v oblouku. Nevím ale proč ne - jestli je to jen nějaký zapomenutý předpis... Třeba v zahraničí jsem stanice v oblouku viděl.

A pokud už by chtěli dělat zastávku Výtoň, tak jinak moc není kde - buď na mostě nebo na takovém jakoby viaduktu, která na most navazuje, jinak moc není kde. A také by mě docela dost zajímalo, jak chtějí na starý železniční most dostat třetí kolej (jak je zmiňováno v článku). Sice se prý nějaká rekonstrukce mostu údajně také chystá, ale kvůli třetí koleji se obávám aby už nemuseli rovnou stavět nový most...

0/0
2.5.2015 14:20

P42e89t67r 88P79o29s66p20í98c66h90a87l 7118884217512

už je to výše - původní most bude jednokolejný a postavý se vedle na chlup stejný dvojkolejný. Stanice má být podle plánů hned za postem - přímo na viaduktu u stanice tramvaje výtoň. Vyšehrad nádraží se počítá s opravou už dlouho, ale jako nádraží už sloužit nejspíš nikdy nebude. Doporočuji shlédnout vizualizaci SŽDC na youtube

+1/0
2.5.2015 16:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.