Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železnice v Praze projde výraznou proměnou, vlaky budou jezdit častěji

Patnáct minut místo současných třiceti. Tak často by v horizontu sedmi let mohly jezdit vlaky po území hlavního města a jeho okolí. Organizace Ropid totiž připravuje rozsáhlé změny, na jejichž konci by vlaky měly jezdit ve stejných intervalech jako dnes autobusy a tramvaje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L64u80k10á88š 11Š10m71a54h17e34l 2327394182174

A co Praha - Neratovice?

0/0
19.5.2015 22:12

M44a14r52t62i12n 45K83o58m91i73n69e63k 5140237751462

Uz nejmin deset let se rika ze "pristi rok zacne rekonstrukce trati 171 (Praha-Beroun)" a ono porad nic. :D Dokud se nezacne tak neuverim

0/0
5.5.2015 15:50

T77o55m43a92s 62A44u48g39u70s71t87y69n 6507516371530

Aby byly vlaky využívány, tak stačí jednoduchá věc:

- aby byly součástí jízdního řádů MHD na idosu a podobně

- aby byly linky zakresleny do plánů MHD, hlavně do plánu metra, jak je běžné jinde v Evropě

+2/0
5.5.2015 9:38

M10a61r38t62i57n 65K93o30m95i15n87e35k 5280477951582

Vlaky v idosu jsou. A nemyslim tim pod polozkou vlaky, ale primo pod PID

+1/0
5.5.2015 15:35

M77a70r55e76k 95Š25i53m10o65n 2234907398568

Chybí mi více přestupů na metro. Ano, můžu z Benešova přestoupit na Hlaváku, ale tím ztratím 15 minut ve vlaku a pak jedete dalších 15 minut metrem víceméně zpátky na Pankrác. Když pojedu autem, nebo autobusem, i se zácpou na D1 to bude rychlejší než vlak. Přestupy na metro musí fungovat co nejvíce k okrajům města. Veleslavín fajn, Kačerov fajn, Krč a metro D skvělé, chtělo by to ještě Rajskou Zahradu, prodloužení metra do Čakovic a Uhříněvsi, posunout zastávku v Jinonicích blíž k metru atd. Ještě postavit P+R parkoviště u nádraží ve středních Čechách a samozřejmě zmodernizovat všechny ty tratě (Neratovice, Milovice, Vrané, Dobříš, Kladno, Rudná).

+1/0
4.5.2015 21:00
Foto

J23a17r50o46s26l63a52v 83D23o87u22š60a 3232964564556

Radotín - jen Vysočany. To by nešlo protáhnout až do H.Počernic?

0/0
4.5.2015 16:05

M23a20r33t75i39n 90K79o94m60i57n84e17k 5380957441732

Jeden cas jezdil vlak z Berouna az do Uval, ale "genialni" Ropid ho zrusil i kdyz mel uspech a byl slusne vytizen

+1/−2
5.5.2015 15:38

L63u72k81á97š 46Š87m12a82h52e73l 2647814432254

Vlak je zrušen jen dočasně kvůli rekonstrukci hlaváku. Po rekonstrukci bude vrácen.

0/0
19.5.2015 22:13
Foto

O82n27d95r53a 51L13á67s63k26a 4322372559855

je zazrak ze doprava jeste nezkolabovala. Ropid ma svoji vizi, na kterou SZDC by musela pomalu prekopat vsechny trasy, draha dlouhodobe postrada jednotnou myslenku a ted rychle se neco musi ukuchtit aby mela vyznam. Dalsi veci je ze Praha ma zase jinou vizi narozdil od Ropidu a jednotlive mestske casti zase maji jeste dalsi predstavy, pak se do toho vlozi nejaky papalas ze postavi neco uplne jineho, zatim to tak nejak jezdi ale o efektivite dopravy na uzemi Prahy si muzeme zatim nechat jen zdat.

+1/0
3.5.2015 12:54

M68i77r44o55s26l53a47v 96Z49i24k58m18u34n17d 7499323644363

SŽDC nemusí nic překopávat, postačuje, aby stávající tratě byly uvedeny po stránce propustnosti na standardní "západoevropskou" úroveň, tj. provozní interval 3 minuty ...

V současné době je provozní interval Smíchov - výhybna Vyšehrad - Hlavní nádraží 5 minut (12 vlaků za hodinu), pokud se zkrátí na 3 minuty, zvládne se 20 vlaků za hodinu ...

Jenže na stav infrastruktury se kašlalo nejen cca 40 let za bolševika, ale i za "nového režimu". Modernizace I. koridoru probíhá někdu od roku 1994 !!!! a dosud není hotová (letos se dodělává úsek Běchovice - Úvaly) ... v podstatě úsek z Chocně do Ústí nad Orlicí je ve stejném stavu, jako v roce 1845, resp. po zdvojkolejnění ... Stanice Česká Třebová na svoji modernizaci stále čeká ...

Přitom by bylo na čase zmodernizovat "zmodernizovaný" koridor.

Trať z České Třebové do Brna se sice "zmodernizovala", ale v rámci úspor se ponechala úrovňová nástupiště. Podchod nebo nadchod by totiž byly "drahé" ...

+2/0
3.5.2015 17:08

L44u73k67á21š 84H53l40o15u10c56a59l 6692900121434

a trať na Neratovice / Všetaty nic :-(

0/−1
3.5.2015 12:35

J15a17n 28Č48e37k95a28l 7429125464444

No tam víc jak 30 minut těžko... A zdvojkolejnění a narovnání by bylo výrazně dražší...

+1/0
3.5.2015 12:37

M27a94r28e40k 60T94u40r94n50o93v20e33c 7705712220416

Tam je to marný. Něco jsem se dřív najezdil vlakem do Turnova a ta trať je v tomhle úseku od Prahy naprosto nesmyslně vedená... Proč z Turnova do Mladé Boleslavi (což je tak v polovině vzdálenosti na mapě) to trvá půl hodiny a zbytek cesty, tzn. z Mladé Boleslavi do Prahy to trvá hodinu a půl? No právě kvůli slalomu přes Neratovice a Všetaty... A prý snad ještě kvůli tomu (aspoň jak jsem to kdysi někde slyšel) majitel panství v Benátkách nad Jizerou nechtěl, aby mu tam jezdil přes pozemky vlak...

Proto prý se snad uvažuje o nové trase z Prahy na Boleslav, která by vedla přes Lysou. A snad že by to také bylo dvoukolejné a elektrifikované. Tak uvidíme. Ale také to byly plány, které se mohou realizovat také až za desítky let...

Je ale také fakt, že třeba Mělník by si jako jedno z okresních měst ve Středočeském kraji možná nějaké lepší železniční spojení s Prahou také zasloužil - jako to dnes má třeba Kolín, Beroun, Benešov (a bude snad časem mít třeba Kladno).

+1/0
4.5.2015 6:36

J95a91n 64Č88e27k31a73l 7439245464874

No kéž by, už aby to bylo, už před dvaceti lety bylo pozdě...

+2/0
3.5.2015 12:34

K68a64r26e41l 64D73r49d36a 6453865687949

"Až metro nebude stíhat..." Železniční pionýři mají především oči jako tenisáky, když vidí státní peníze. Rv;-D

  Vymíráme. Po sametu se plno lidí vrhlo za Prahu. Než postavíme slušné železnice, tak tam budou opět jen senioři. To je aktuální problém Prahy. Doprava pro kolonie.

  Jinak nás bude méně a méně. Praha má cca 700-800 tis. pracovních míst. Pro ty bude třeba zajistit dopravu. Přitom developeři tlačí na zabydlení jejich projektů.

  Co vzít do ruky demografické křivky? Praha nikdy nebude mít 2 mil. obyvatel, pokud se sem nenastěhují Číňané. Spíš můžeme začít slavit opět 1 mil. obyvatel - směrem dolu. 

  Abychom slavně nepostavili příměstskou železnici, která bude vozit chudičké seniory pro levnější máslo na Zličín a k tomu provozovat prázdné metro. ;-)

  Potřebuje vymírající Praha expandovat do železniční dopravy? Toť otázka.

+1/−8
2.5.2015 19:29

J63a38n 95J61í48c94h83a 8570750248631

železnice je hlavně o rychlosti...metro nemůže být všude a pokud jedete z jednoho konce na druhy, tak by byl vlak absolutne nejrychlejsi druh MHD

+11/0
2.5.2015 19:59

K31a50r47e57l 27D95r31d83a 6263245177719

No jo, ale vlak bude mít konečnou na Hlavním nádraží. Ukažte mi přímý spoj Ruzyně-Hostivař, který bych samozřejmě preferoval místo MHD jako elegantní trasu metra. Aneb, železnice vždy poslouží venkovanům lépe než Pražanům. Na provoz jako MHD nebyla myšlena a modernizace ji neproměňují tímto směrem.

0/−1
2.5.2015 20:19

M39a33r62e54k 59T30u45r76n53o37v96e10c 7595302680346

No kdybyste četl pořádně ten článek, tak byste se dočetl, že i takové trasy jsou v plánu - právě aby všechno nekončilo jen v centru. Píše se tam o tzv. tangenciální trasách. A už dnes tu takové snahy jsou - jen bohužel zrovna Masaryčka je hlavové nádraží. Ale Hlavním nádražím už se projíždět dá - a také některé S linky od severu jsou zakončeny až ve Vršovicích. A třeba linka S41 jezdí z Hostivaře do Roztok... Do Ruzyně asi zatím ne, ale to se ani nedivím, ta trať je tam stejně úplně na prd a na letiště se z ní stejně zrovna jednoduše nedostanete...

+2/0
2.5.2015 20:57

K48a40r87e21l 53D10r94d89a 6263265327409

Pravda. Jen jsem zvědav na 10 minutový interval.

  Jinými slovy, Praha expandovala do středních Čech, dálkové autobusy a vlaky takovou expanzi mohou obsloužit. Což je obdobné jako ve světě. Dokonce mi přijde, že Praha má těch tratí kolem sebe jak sluníčko, takže je takové řešení pro Česko i ideální.

  Potřebujeme v dnešní době umožnit dostupnost pracovních míst i jízdami přes celé město  či dokonce obráceně z centra na okraj Prahy a do středních Čech.

  Metro je na konci svých možností někde na Zličíně, Hájích a Černém Mostě. Pak už je velmi zdlouhavé. Přijde mi, že je tady prstenec - zhruba kolem Pražského okruhu, kde veřejná doprava pokulhává, kde jsou také kolonie a nová sídliště a kde je auto stále tím nejlepším řešením. Vlak tady nemá místy moc co nabídnou. Ostatní MHD je o přestupech a hodinových jízdách.

  Tedy vlak míří spíš na Středočechy, ale Pražan, co zvolil Jesenici, Průhonice, Horoměřice, Chabry apod. je kapku mimo dopravní obslužnost. Auto se zde jediné vyplatí. Což Praha nepotřebuje.

  Podle počtu lidí a poptávky po automobilové dopravě bych potřeboval primárně vidět, jaké řešení je zde. Upřednostnili jsme trasu metra D před A. Ta skutečně chybí. Ale víc neregistruji. Tramvaje spíš hodlají expandovat paralelně s metrem a snad ho tím posílit. Jejich reálný smysluplný dosah je ale ještě nižší než u toho metra. Jsou snad ve hře třeba nové železniční trati? Patrně spíš stojíme před záchranou těch stávajících.

  Čistě podle Zemana, zda není rozumné upřednostnit Pražský okruh než investovat do "chiméry" železnice? Velký význam zatím nemá. Okruh kolem Prahy je přitom torzem, ale pro bezprostřední expanzi Prahy je patrně potřebnější. Ale je to vzkaz, spoléhejte na auta. A pak samozřejmě ta demografie. Roztahujeme Prahu do prostoru, ale platících zájemců o MHD již příliš přibývat nebude. Celé je to ekonomicky velmi vratké.

0/0
3.5.2015 7:11

J23o13s51e80f 55T66r65ö37g85l 8499332366406

Praha (a celá ČR) potřebuje investovat do dopravní infrastruktury silniční i železniční, to je odborný pohled na který názor Zemana nemá žádný vliv.

Pražský okruh je potřeba především pro odvedení tranzitní dopravy. Té je sice "jen" cca 20-30% toho, co přijede po dálnicích do Prahy, ale absolutně jsou desetitisíce aut denně, které by z Prahy zmizely. A kapacitu řady silničních komunikací už v Praze zvýšit nelze - není kam.

Zkušenosti ze zahraničí ale ukazují, že problém s IAD se vlastně vyřešit nedá - každá nová kapacitní komunikace se dříve nebo později zaplní a ustálí se jakýsi trvalý stav částečné použitelnosti a víceméně pravidelných zácp podobný jako dnes. Investice do VHD umožní alespoň alternativu.

Problém Pražského okruhu není v penězích (byť bude drahý), ale v přípravě stavby, která jde pomalu a je plná chyb. Navíc je v Praze logicky plno celkem logických odpůrců (Suchdol, Běchovice...), přičemž jednání s nimi není konstruktivní, což přispívá ke konfiltnímu řešení v podobě soudních tahanic a odvolávání a zdržování další přípravy. Částečně je vinen i stát, protože postup přípravy dálnic je u nás příliš složitý, jako příklad lze uvést to, že pro zanesení do zásad územního rozvoje ("krajský územní plán" je potřeba hodnocení na životní prostředí tzv. SEA  (strategic environmental assessment). Poté se dělá ještě obdobná EIA (Environmental impact assessment). Jistě by se tyto hodnocení daly spojit dohromady i s územním řízením a vyhledáváním trasy; obdobně to dělají třeba v Německu a rozhodně se nedá napsat, že by jejich dálnice byly nějak problematické z hlediska dopadu na ŽP (včetně sídel).

+1/0
3.5.2015 16:17

K47a19r92e53l 46D96r95d36a 6953455857359

Obávám se, že IAD prochází naopak šikanou a snižováním kapacity komunikací. Např. vyhrazené pruhy pro MHD, pruhy pro cyklisty, přeměna jízdních pruhů na parkování či představy o zklidnění dopravy snížením přepravní kapacity. Právě s logikou, že čím lepší průjezdnost, tím více aut. Tak je třeba prý jednat obráceně... Rv

  Připadám si uprostřed Prahy občas jak na ostrově, kde někdo odpálil všechny mosty a nelze se dostat na žádnou rozumnou komunikaci směrem, kam potřebuji jet.

  A Suchdol a Běchovice po zdejších diskusích vcelku chápu. Každý druhý je hned hotový s potřebami a ochranou někoho druhého, a to samozřejmě v jeho neprospěch. Docela mě překvapilo, že jedu Německem a všude protihlukové stěny, cyklostezky.... To co v Německu funguje snad automaticky, tak v Česku je pro to třeba demonstrací, spolků aktivistů a nekonečných obstrukcí.

  (Viz třeba bezbariérové tramvajové zastávky Holešovice. TSK, DPP, Policie, magistrát, radnice... Všude jen alibismus a ono to prý nejde. Nakonec se musí demonstrovat a ejhle, ono to jde stavět bezbariérově i v Česku.)

0/0
3.5.2015 22:29

M95i27r38o38s71l38a43v 97Z15i63k50m84u25n54d 7919633404483

Hlavní - Radotín se špičkově po 10 minutách jezdí ...

Pan prezident se vyjádřil negativně na vrub tzv. rychlodráhy do Kladna (s odbočkou na Letiště Ruzyně) s tím, že by stačilo položit druhou kolej, aby se zvýšila propustnost. Bohužel nikdo z jeho poradců mu nesdělil, že "rychlodráha" je toliko slovní ekvilibristika tuzemských novinářů (panem prezidentem milovaných), ve skutečnosti se bude jednat pouze o položení druhé koleje (panem prezidentem doporučované), stavbě trolejového vedení a tomu úměrnému zvýšení traťové rychlosti ...

+5/0
3.5.2015 17:13

K97a16r60e80l 16D90r11d46a 6793285357139

Řešíme tangenciální trasy a jejich 10 min. interval.

  Máte pravdu, Zeman zas perlí. Žádná rychlodráha, přidejte tam je druhou kolej... ;-D

  Jinými slovy, někdo z politiků může kdykoliv škrtnout modernizaci zastávek, bezbariérovost, přestupy na metro a zůstane jen trapná stará trať na Kladno co bude po Praze 6 jen strašit a obtěžovat. :-P

0/0
3.5.2015 18:42

M27a67r65e54k 59T49u36r98n23o21v89e38c 7355822680176

No, demografické křivky a různé predikce jsou jedna věc - a souhlasím v tom, že v ČR se zrovna moc nemnožíme, populace spíše stagnuje. Ale jestli jste si ráčil všimnout, do Prahy a nebo do jejího blízkého okolí pořád lidé spíš přibývají. A dá se celkem čekat, že tento trend bude spíš pokračovat. Vylidňuje se venkov. Vylidňují se menší města. I kvůli té práci. Takže jestli má dnes Praha a její funkční zázemí 1,8 miliónu obyvatel (zdroj: ČSÚ - a to bylo v roce 2009 - třeba 10 let předtím to bylo jen  1,6 a ), tak bych se vůbec nedivil, kdyby třeba za 10 let to ty dva miliony byly.

Nebo z jakých přesně demografických křivek to vycházíte Vy?

0/0
2.5.2015 20:49

K37a91r14e41l 94D57r46d78a 6733245217479

To vychází z aktivit proti vylidňování Prahy. Po sametu nastal boom úprku ekonomicky silnějších obyvatel za Prahu. Některé městské části přišly až o 1/3 obyvatel. Trend pokračuje, ale je kryt nárůstem cizinců. Případně, čtvrti, které vsadily na výstavbu a přitáhnutí mimopražanů, mají populaci mírně stoupající.

  Co mě zarazilo. Máme mít asi 0,5 mil. cizinců. Stále jich přibývá, tak asi víc. Z toho jich většina žije v Praze. K české národnosti se posledně hlásilo jen 820 tis. Pražanů. Což bylo ale dáno možností národnost neuvést a patrně jakousi módou mladých se k české národnosti nehlásit. Sčítání 2011 dopadlo jak při vzniku Československa 1918. Máme jen 7,3 mil. Čechů a Moravanů a 3,2 mil. cizinců a Marťanů (patrně). ;-D

  U Prahy jde spíš o trvalý pobyt. Kdy si plno Pražanů nechává trvalý pobyt v Praze a bydlí za Prahou. Tak je ten počet obyvatel a poptávka po dopravě velmi relativní. Celkově počet obyvatel mírně stoupá, především v Praze a okolí. V centru a starších čtvrtích počet obyvatel naopak mírně klesá. ;-)

http://vdb.czso.cz/vdbvo/tabparamzdr.jsp?&cislotab=DEM9020PC_MC&voa=graf&str=tabdetail.jsp&voa=tabulka

0/0
3.5.2015 8:05

M36a34r57e24k 71D11e46m82č28á70k 9935524376415

Nezdá se mi, že by Praha vymírala. Pravdou ale je, že v ní slyším čím dál víc cizí jazyky, a že se sem sestěhovává hodně rusky, anglicky (nebo spíš "americky") i francouzsky mluvících lidí.

0/0
2.5.2015 21:51

K34a86r26e32l 55D32r32d92a 6193865237939

Podle mě se Praha stane ruským městem. Na nové byty v centru Češi nemají a nemají ani potřebu v centru bydlet.

0/0
3.5.2015 7:14

J18a68n 30Č86e80k44a37l 7889715884624

Pan Drda trolluje, jinak si to nedovedu vysvětlit... Stačí jediný dotaz na google, a z tvrzení o vymírání Prahy je tak možná vlhký sen nějakého extra zakomplexovance...

0/0
3.5.2015 12:36

K74a66r33e46l 84D87r66d96a 6613145637339

Je to hlášení z akčních spolků starousedlíků. Pražané z Prahy intenzivně mizí.

0/0
3.5.2015 18:43

M59i61r51o68s88l25a42v 25Z70i11k77m92u76n61d 7419883584243

Ano, vymírající Praha to potřebuje, protože do té Prahy jezdí lidé z okolí do zaměstnání, do škol apod.

Běžte se podívat, jak vypadají osobní vlaky se dvěma soupravami 471 v pracovní den ráno, kdy se jezdí "do Prahy" a odpoledne, kdy se jede domů ...

+3/0
3.5.2015 16:59

K47a68r45e34l 51D64r31d84a 6463145527889

Spíš, mám nahoře prstenec po bezprostředních hranicích Prahy, kde MHD pokulhává a vlaky přímo sem nemíří. Přitom to generuje IAD v centru. Jakou dopravu ordinovat sem? Nové železniční trati?

0/0
3.5.2015 18:46

J61a88n 54J45í70c35h38a 8740480738381

"Organizace Ropid totiž připravuje rozsáhlé změny, na jejichž konci by vlaky měly jezdit ve stejných intervalech jako dnes autobusy a tramvaje." Nemaji nahodou tramvaje interval 4min, resp. 8min? Takhle caste vlaky bych bral :)

Na Uvaly je ted interval 15min..

0/0
2.5.2015 19:15

Š72i91m73o88n40-69E32r56i76c48h 46J65e93l86í34n19e85k 5470132773383

Není shodou náhodou jsem tam dnes byl. Nebo alespoň ne o víkendu.

0/0
2.5.2015 21:51

J72i80ř48í 87P47r41a90ž15á60k 9820752731392

Proti rychlodráze na Kladno a letiště bojují pouze taxikáři a několik místních. Občanská sdružení a spolky z Prahy 6 podporují rychlodráhu.

+9/−1
2.5.2015 19:00

S71v41a77t75o89p25l23u57k 74S50i25l33n59ý 4572456259528

Myslím, že by SŽDC udělal velice dobře, kdyby u rychlodráhy vypustila slovo "rychlo", které evidentně díky neznalosti dráždí místní obyvatelstvo na Praze 6, aniž by věděli, že nová železnice i když dvojkolejná, bude s bezstykovými kolejemi  nesrovnatelně tišší a kvalitu života naopak zlepší.

+15/0
2.5.2015 16:34

M37a44r94e10k 10T21u34r10n91o38v41e50c 7265642700916

No podle mě to s tou "rychlodráhou" vypouští akorát těch pár jedinců, co někde po Praze 6 vylepují ty letáky, aby proti tomu i ostatní obyvatelé Prahy 6 jakože protestovali... Tímhle vždycky strašili Bém s Chalupou. Copak elektrifikovaná trať pro něco jako City Elefant je nějaká rychlodráha?

By mě fakt zajímalo, kdyby se na Praze 6 udělalo referendum, kolik lidí by bylo skutečně proti... No a i takového referenda je otázka, jestli by o tom měli rozhodovat zrovna obyvatelé těsně přilehlých čtvrtí nebo celé Prahy 6 a nebo rovnou všichni obyvatelé Prahy...

+4/0
2.5.2015 21:01

J63a25n 92V41a19l57o87u63c79h 6962397338640

Pokud chtějí takové intervaly, pak je (resp. bylo, když probíhala rekonstrukce) nutné doplnit na hlavní tratě s dálkovou a nákladní dopravou (min. směr Kolín, Ústí n.L., Plzeň) alespoň do první zlomové stanice (tedy tam, kde část osobáků končí) třetí a čtvrtou kolej; o druhé koleji směr Kladno (s možným napojením letiště) nemluvě. Dokud toto nebude, mohou si "študovaní inženýři" na ROPIDu malovat co chtějí Zabezpečovačka třeba umožní následný interval 5 minut, ale rozdílná reálná rychlost různých kategorií vlaků (tedy včetně zastávek, nikoli že na osobáku jede Elefant umící 160km/h, tak "jede stejně rychle" jako IC) kapacitu trati sníží (tedy pokud pojede po 10 minutách osobák, bude každou druhou zastávku uhýbat "dálkařině", přičemž každá jízda na vedlejší kolej a pak následné čekání na volný kolejový úsek značně prodlouží cestovní dobu - a to je ten lepší případ, mnohdy nechají osobák stát na hlavní koljei a do odbočky - s patřičným přibržděním - pošlou "dálkařinu", čímž zpozdí oba...).

+6/0
2.5.2015 14:39

M87i82l54a89n 18M55a40j77e38r71č30í53k 1750960854806

ale vždyť Vámi požadované přidání kolejí je v článku uvedeno - viz mimo jiné přidání 3. koleje přes Vltavu pod Vyšehradem (okolí dnešního mostu 3 koleje má - jen ta 3. nesměřuje na hlavák, ale je využívána sporadicky nákladními či mimořádnými vlaky mezi Smíchovem a Vršovicemi

0/0
2.5.2015 22:15

V16l58a85s53t41i94m42i52l 83S42v79o55b40o29d12a 7803108455144

"Čeká nás složité jednání s památkáři, jak po něm vést další kolej..."

V tom případě se to jednání výrazně zjednoduší, bude-li vykonáno s pistolí v ruce. Jednoduché ;-€.

+1/−3
2.5.2015 13:57

M54a86r60e18k 18T39u23r34n52o71v87e43c 7595112810736

No mě spíš překvapuje, že to chtějí řešit "jen" s památkáři... :-) Moc způsobů, jak to vyřešit mě nenapadá. Starý most zbourat a postavit nový na tři koleje? Nebo tu třetí kolej táhnout úplně jinudy? Předělat most na dvoupatrový? Na šířku se to tam prostě nevejde...

0/0
2.5.2015 14:46

J48a52n 78H33o91r50á12k 1163749759834

Zbourán neprojde,poslední úvaha prý je vedle postavit nový most pro třetí kolej a pak původní opravit.

0/0
2.5.2015 14:58

J47a19n 68H49o52r39á92k 1413939549504

edit Zbourat

0/0
2.5.2015 14:59

J76o24s28e69f 88K80u94b98e29š 9545575559634

Mělo by to být tak, že současný most bude 1kolejný a nový dvoukolejný... Tedy podle vizualizace SŽDC...

+1/0
2.5.2015 15:31

P37e31t22r 22P14o83s54p42í41c54h74a25l 7838324457132

Podle SŽDC i vizualizace trati je v plánu původní Železniční most opravit a zjednokolejnit a hned vedle -směrem k Vyšehradu postavit uplně na chlup stejný vedle toho, tentokrát ale uzší(nebude tam cyklostezka atd). Což je co se týče památkařů asi nejlepší krok i podle mého názoru.

+1/0
2.5.2015 15:57

R66a69d86e28k 96J75a64n14a31t60a 9315206754562

Podle mne by bylo nejlepší most zbourat zcela a postavit přesnou repliku (včetně těch chodníků), ovšem trojkolejnou. Pak panorama narušeno nebude, protože ze strany stejěn hoby vidíte, kolik je tam kolejí.

Památkáři by si měli uvědomit, že toto je technická stavba, která má nějakou funkci. I sám stavitel původního mostu by patrně pochopil, že doba pokročila a provoz si žádá třetí kolej.

0/0
3.5.2015 21:16

B39o88h62u15s21l30a27v 79K37r20á10l17í44k 2681520539156

Je docela těžké mezi těmi infantilními výkřiky, které jako by bylo opsané z nějakého 15 let starého článku, najít nějaké faktické informace. Na některých z těch tratí už čtvrthodinový interval (resp. 10+20 minut) ve špičkách je. 

Čili z článku jsem pochopil tolik, že nynější vedení - nevedení Ropidu, které stejně o ničem rozhodovat nebude, nyní někam doneslo nějakou novou malůvku, která se moc neliší od dosavadních záměrů, pouze například zastávka plánovaná na Ostrčilovo náměstí se přemístila na Výtoň. 

V článku je pětkrát slovo "Drápal", ale stanovisko SŽDC, městských orgánů, útvaru rozvoje města atd. zcela chybí. O financování taky ani slůvko.

+10/0
2.5.2015 12:34

R57a59d94e61k 83J69a36n65a61t66a 9175896524622

Tak ty stavby, o kterých se píše v ráměčku, se skutečně chystají. Jiná věc je, že to nejsou žádné novinky a teď z toho akorát někdo v ROPIDu uvařil PR. Ale i PR je třeba, jinak prostí lidi nic nevědí.

Mezi intervalem 10+20 (přes Hostivař dnes) a intervalem 15 (přes Hostivař po rekonstrukci) je docela rozdíl v přívětivosti pro cestující ...

Financování bych jako hlavní problém neviděl. Tohle všechno jsou stavby, kde se nárok na dotace EU snadno prokáže, a peněz je tam dost, však proto se teď čerpá na spoustu "náhradních projektů", protože ty hlavní nejsou připraveny.

Hlavní problém jsou nekonečné studie, přípravy, projednávání a především politické diskuze, kdy banda lidí, co o tom neví nic, přemýšlí, zda to má smysl nebo ne.

+6/0
2.5.2015 12:52

B44r65o84n25i85s61l77a21v 24G85a85b42r76y28š 6895404940

Z neznalosti bych se Vás chtěl zeptat: souvisí nějak nová zastávka na Výtoni s bývalým nádražím Praha-Vyšehrad? Myslím, jestli se zrenovuje budova, modernizují nástupiště...

+1/0
2.5.2015 13:32

M61a76r55e72k 59T80u93r55n28o36v48e58c 7635192890836

Tak to bych byl také náramně zvědavý. To jak budova bývalého nádraží chátrá je myslím dost škoda. Ale četl jsem kdysi něco o tom, že stanice nemůže být v oblouku. Nevím ale proč ne - jestli je to jen nějaký zapomenutý předpis... Třeba v zahraničí jsem stanice v oblouku viděl.

A pokud už by chtěli dělat zastávku Výtoň, tak jinak moc není kde - buď na mostě nebo na takovém jakoby viaduktu, která na most navazuje, jinak moc není kde. A také by mě docela dost zajímalo, jak chtějí na starý železniční most dostat třetí kolej (jak je zmiňováno v článku). Sice se prý nějaká rekonstrukce mostu údajně také chystá, ale kvůli třetí koleji se obávám aby už nemuseli rovnou stavět nový most...

0/0
2.5.2015 14:20

P56e65t51r 59P52o66s91p36í46c45h18a75l 7518924177752

už je to výše - původní most bude jednokolejný a postavý se vedle na chlup stejný dvojkolejný. Stanice má být podle plánů hned za postem - přímo na viaduktu u stanice tramvaje výtoň. Vyšehrad nádraží se počítá s opravou už dlouho, ale jako nádraží už sloužit nejspíš nikdy nebude. Doporočuji shlédnout vizualizaci SŽDC na youtube

+1/0
2.5.2015 16:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.