Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železnice v Praze projde výraznou proměnou, vlaky budou jezdit častěji

Patnáct minut místo současných třiceti. Tak často by v horizontu sedmi let mohly jezdit vlaky po území hlavního města a jeho okolí. Organizace Ropid totiž připravuje rozsáhlé změny, na jejichž konci by vlaky měly jezdit ve stejných intervalech jako dnes autobusy a tramvaje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L81u79k70á50š 58Š70m20a75h65e88l 2197264592394

A co Praha - Neratovice?

0/0
19.5.2015 22:12

M19a72r42t67i80n 36K11o70m90i60n68e44k 5820517791922

Uz nejmin deset let se rika ze "pristi rok zacne rekonstrukce trati 171 (Praha-Beroun)" a ono porad nic. :D Dokud se nezacne tak neuverim

0/0
5.5.2015 15:50

T14o84m32a75s 67A76u41g42u98s84t33y42n 6947346631420

Aby byly vlaky využívány, tak stačí jednoduchá věc:

- aby byly součástí jízdního řádů MHD na idosu a podobně

- aby byly linky zakresleny do plánů MHD, hlavně do plánu metra, jak je běžné jinde v Evropě

+2/0
5.5.2015 9:38

M64a92r30t27i89n 94K21o60m78i23n44e86k 5970777761152

Vlaky v idosu jsou. A nemyslim tim pod polozkou vlaky, ale primo pod PID

+1/0
5.5.2015 15:35

M42a34r63e32k 85Š39i61m61o43n 2224227488228

Chybí mi více přestupů na metro. Ano, můžu z Benešova přestoupit na Hlaváku, ale tím ztratím 15 minut ve vlaku a pak jedete dalších 15 minut metrem víceméně zpátky na Pankrác. Když pojedu autem, nebo autobusem, i se zácpou na D1 to bude rychlejší než vlak. Přestupy na metro musí fungovat co nejvíce k okrajům města. Veleslavín fajn, Kačerov fajn, Krč a metro D skvělé, chtělo by to ještě Rajskou Zahradu, prodloužení metra do Čakovic a Uhříněvsi, posunout zastávku v Jinonicích blíž k metru atd. Ještě postavit P+R parkoviště u nádraží ve středních Čechách a samozřejmě zmodernizovat všechny ty tratě (Neratovice, Milovice, Vrané, Dobříš, Kladno, Rudná).

+1/0
4.5.2015 21:00
Foto

J56a20r82o72s55l59a49v 58D89o60u90š69a 3242664554846

Radotín - jen Vysočany. To by nešlo protáhnout až do H.Počernic?

0/0
4.5.2015 16:05

M54a10r19t69i44n 65K87o18m88i52n58e70k 5130847281962

Jeden cas jezdil vlak z Berouna az do Uval, ale "genialni" Ropid ho zrusil i kdyz mel uspech a byl slusne vytizen

+1/−2
5.5.2015 15:38

L30u42k27á63š 53Š36m15a45h31e26l 2177594422794

Vlak je zrušen jen dočasně kvůli rekonstrukci hlaváku. Po rekonstrukci bude vrácen.

0/0
19.5.2015 22:13

O14n76d19r91a 94L89á83s86k75a 4962172719575

je zazrak ze doprava jeste nezkolabovala. Ropid ma svoji vizi, na kterou SZDC by musela pomalu prekopat vsechny trasy, draha dlouhodobe postrada jednotnou myslenku a ted rychle se neco musi ukuchtit aby mela vyznam. Dalsi veci je ze Praha ma zase jinou vizi narozdil od Ropidu a jednotlive mestske casti zase maji jeste dalsi predstavy, pak se do toho vlozi nejaky papalas ze postavi neco uplne jineho, zatim to tak nejak jezdi ale o efektivite dopravy na uzemi Prahy si muzeme zatim nechat jen zdat.

+1/0
3.5.2015 12:54

M51i78r61o96s79l16a66v 42Z66i94k20m15u40n26d 7529613654193

SŽDC nemusí nic překopávat, postačuje, aby stávající tratě byly uvedeny po stránce propustnosti na standardní "západoevropskou" úroveň, tj. provozní interval 3 minuty ...

V současné době je provozní interval Smíchov - výhybna Vyšehrad - Hlavní nádraží 5 minut (12 vlaků za hodinu), pokud se zkrátí na 3 minuty, zvládne se 20 vlaků za hodinu ...

Jenže na stav infrastruktury se kašlalo nejen cca 40 let za bolševika, ale i za "nového režimu". Modernizace I. koridoru probíhá někdu od roku 1994 !!!! a dosud není hotová (letos se dodělává úsek Běchovice - Úvaly) ... v podstatě úsek z Chocně do Ústí nad Orlicí je ve stejném stavu, jako v roce 1845, resp. po zdvojkolejnění ... Stanice Česká Třebová na svoji modernizaci stále čeká ...

Přitom by bylo na čase zmodernizovat "zmodernizovaný" koridor.

Trať z České Třebové do Brna se sice "zmodernizovala", ale v rámci úspor se ponechala úrovňová nástupiště. Podchod nebo nadchod by totiž byly "drahé" ...

+2/0
3.5.2015 17:08

L63u76k17á45š 68H69l62o19u66c56a22l 6702690221734

a trať na Neratovice / Všetaty nic :-(

0/−1
3.5.2015 12:35

J73a17n 65Č25e59k74a91l 7469685984454

No tam víc jak 30 minut těžko... A zdvojkolejnění a narovnání by bylo výrazně dražší...

+1/0
3.5.2015 12:37

M91a49r42e33k 74T33u98r88n71o13v87e88c 7695942500676

Tam je to marný. Něco jsem se dřív najezdil vlakem do Turnova a ta trať je v tomhle úseku od Prahy naprosto nesmyslně vedená... Proč z Turnova do Mladé Boleslavi (což je tak v polovině vzdálenosti na mapě) to trvá půl hodiny a zbytek cesty, tzn. z Mladé Boleslavi do Prahy to trvá hodinu a půl? No právě kvůli slalomu přes Neratovice a Všetaty... A prý snad ještě kvůli tomu (aspoň jak jsem to kdysi někde slyšel) majitel panství v Benátkách nad Jizerou nechtěl, aby mu tam jezdil přes pozemky vlak...

Proto prý se snad uvažuje o nové trase z Prahy na Boleslav, která by vedla přes Lysou. A snad že by to také bylo dvoukolejné a elektrifikované. Tak uvidíme. Ale také to byly plány, které se mohou realizovat také až za desítky let...

Je ale také fakt, že třeba Mělník by si jako jedno z okresních měst ve Středočeském kraji možná nějaké lepší železniční spojení s Prahou také zasloužil - jako to dnes má třeba Kolín, Beroun, Benešov (a bude snad časem mít třeba Kladno).

+1/0
4.5.2015 6:36

J45a96n 30Č91e31k12a48l 7259665774694

No kéž by, už aby to bylo, už před dvaceti lety bylo pozdě...

+2/0
3.5.2015 12:34

K28a49r63e41l 25D94r35d45a 6873845677669

"Až metro nebude stíhat..." Železniční pionýři mají především oči jako tenisáky, když vidí státní peníze. Rv;-D

  Vymíráme. Po sametu se plno lidí vrhlo za Prahu. Než postavíme slušné železnice, tak tam budou opět jen senioři. To je aktuální problém Prahy. Doprava pro kolonie.

  Jinak nás bude méně a méně. Praha má cca 700-800 tis. pracovních míst. Pro ty bude třeba zajistit dopravu. Přitom developeři tlačí na zabydlení jejich projektů.

  Co vzít do ruky demografické křivky? Praha nikdy nebude mít 2 mil. obyvatel, pokud se sem nenastěhují Číňané. Spíš můžeme začít slavit opět 1 mil. obyvatel - směrem dolu. 

  Abychom slavně nepostavili příměstskou železnici, která bude vozit chudičké seniory pro levnější máslo na Zličín a k tomu provozovat prázdné metro. ;-)

  Potřebuje vymírající Praha expandovat do železniční dopravy? Toť otázka.

+1/−8
2.5.2015 19:29

J50a66n 80J32í14c78h66a 8960780628531

železnice je hlavně o rychlosti...metro nemůže být všude a pokud jedete z jednoho konce na druhy, tak by byl vlak absolutne nejrychlejsi druh MHD

+11/0
2.5.2015 19:59

K98a25r66e59l 29D35r71d72a 6143345697679

No jo, ale vlak bude mít konečnou na Hlavním nádraží. Ukažte mi přímý spoj Ruzyně-Hostivař, který bych samozřejmě preferoval místo MHD jako elegantní trasu metra. Aneb, železnice vždy poslouží venkovanům lépe než Pražanům. Na provoz jako MHD nebyla myšlena a modernizace ji neproměňují tímto směrem.

0/−1
2.5.2015 20:19

M73a75r76e51k 10T83u37r83n27o77v25e96c 7865522440516

No kdybyste četl pořádně ten článek, tak byste se dočetl, že i takové trasy jsou v plánu - právě aby všechno nekončilo jen v centru. Píše se tam o tzv. tangenciální trasách. A už dnes tu takové snahy jsou - jen bohužel zrovna Masaryčka je hlavové nádraží. Ale Hlavním nádražím už se projíždět dá - a také některé S linky od severu jsou zakončeny až ve Vršovicích. A třeba linka S41 jezdí z Hostivaře do Roztok... Do Ruzyně asi zatím ne, ale to se ani nedivím, ta trať je tam stejně úplně na prd a na letiště se z ní stejně zrovna jednoduše nedostanete...

+2/0
2.5.2015 20:57

K46a13r33e69l 13D81r13d21a 6883335627409

Pravda. Jen jsem zvědav na 10 minutový interval.

  Jinými slovy, Praha expandovala do středních Čech, dálkové autobusy a vlaky takovou expanzi mohou obsloužit. Což je obdobné jako ve světě. Dokonce mi přijde, že Praha má těch tratí kolem sebe jak sluníčko, takže je takové řešení pro Česko i ideální.

  Potřebujeme v dnešní době umožnit dostupnost pracovních míst i jízdami přes celé město  či dokonce obráceně z centra na okraj Prahy a do středních Čech.

  Metro je na konci svých možností někde na Zličíně, Hájích a Černém Mostě. Pak už je velmi zdlouhavé. Přijde mi, že je tady prstenec - zhruba kolem Pražského okruhu, kde veřejná doprava pokulhává, kde jsou také kolonie a nová sídliště a kde je auto stále tím nejlepším řešením. Vlak tady nemá místy moc co nabídnou. Ostatní MHD je o přestupech a hodinových jízdách.

  Tedy vlak míří spíš na Středočechy, ale Pražan, co zvolil Jesenici, Průhonice, Horoměřice, Chabry apod. je kapku mimo dopravní obslužnost. Auto se zde jediné vyplatí. Což Praha nepotřebuje.

  Podle počtu lidí a poptávky po automobilové dopravě bych potřeboval primárně vidět, jaké řešení je zde. Upřednostnili jsme trasu metra D před A. Ta skutečně chybí. Ale víc neregistruji. Tramvaje spíš hodlají expandovat paralelně s metrem a snad ho tím posílit. Jejich reálný smysluplný dosah je ale ještě nižší než u toho metra. Jsou snad ve hře třeba nové železniční trati? Patrně spíš stojíme před záchranou těch stávajících.

  Čistě podle Zemana, zda není rozumné upřednostnit Pražský okruh než investovat do "chiméry" železnice? Velký význam zatím nemá. Okruh kolem Prahy je přitom torzem, ale pro bezprostřední expanzi Prahy je patrně potřebnější. Ale je to vzkaz, spoléhejte na auta. A pak samozřejmě ta demografie. Roztahujeme Prahu do prostoru, ale platících zájemců o MHD již příliš přibývat nebude. Celé je to ekonomicky velmi vratké.

0/0
3.5.2015 7:11

J62o24s98e91f 73T89r38ö32g29l 8519822796106

Praha (a celá ČR) potřebuje investovat do dopravní infrastruktury silniční i železniční, to je odborný pohled na který názor Zemana nemá žádný vliv.

Pražský okruh je potřeba především pro odvedení tranzitní dopravy. Té je sice "jen" cca 20-30% toho, co přijede po dálnicích do Prahy, ale absolutně jsou desetitisíce aut denně, které by z Prahy zmizely. A kapacitu řady silničních komunikací už v Praze zvýšit nelze - není kam.

Zkušenosti ze zahraničí ale ukazují, že problém s IAD se vlastně vyřešit nedá - každá nová kapacitní komunikace se dříve nebo později zaplní a ustálí se jakýsi trvalý stav částečné použitelnosti a víceméně pravidelných zácp podobný jako dnes. Investice do VHD umožní alespoň alternativu.

Problém Pražského okruhu není v penězích (byť bude drahý), ale v přípravě stavby, která jde pomalu a je plná chyb. Navíc je v Praze logicky plno celkem logických odpůrců (Suchdol, Běchovice...), přičemž jednání s nimi není konstruktivní, což přispívá ke konfiltnímu řešení v podobě soudních tahanic a odvolávání a zdržování další přípravy. Částečně je vinen i stát, protože postup přípravy dálnic je u nás příliš složitý, jako příklad lze uvést to, že pro zanesení do zásad územního rozvoje ("krajský územní plán" je potřeba hodnocení na životní prostředí tzv. SEA  (strategic environmental assessment). Poté se dělá ještě obdobná EIA (Environmental impact assessment). Jistě by se tyto hodnocení daly spojit dohromady i s územním řízením a vyhledáváním trasy; obdobně to dělají třeba v Německu a rozhodně se nedá napsat, že by jejich dálnice byly nějak problematické z hlediska dopadu na ŽP (včetně sídel).

+1/0
3.5.2015 16:17

K47a56r21e72l 31D18r81d31a 6483125117519

Obávám se, že IAD prochází naopak šikanou a snižováním kapacity komunikací. Např. vyhrazené pruhy pro MHD, pruhy pro cyklisty, přeměna jízdních pruhů na parkování či představy o zklidnění dopravy snížením přepravní kapacity. Právě s logikou, že čím lepší průjezdnost, tím více aut. Tak je třeba prý jednat obráceně... Rv

  Připadám si uprostřed Prahy občas jak na ostrově, kde někdo odpálil všechny mosty a nelze se dostat na žádnou rozumnou komunikaci směrem, kam potřebuji jet.

  A Suchdol a Běchovice po zdejších diskusích vcelku chápu. Každý druhý je hned hotový s potřebami a ochranou někoho druhého, a to samozřejmě v jeho neprospěch. Docela mě překvapilo, že jedu Německem a všude protihlukové stěny, cyklostezky.... To co v Německu funguje snad automaticky, tak v Česku je pro to třeba demonstrací, spolků aktivistů a nekonečných obstrukcí.

  (Viz třeba bezbariérové tramvajové zastávky Holešovice. TSK, DPP, Policie, magistrát, radnice... Všude jen alibismus a ono to prý nejde. Nakonec se musí demonstrovat a ejhle, ono to jde stavět bezbariérově i v Česku.)

0/0
3.5.2015 22:29

M66i55r84o52s23l21a46v 69Z37i90k52m87u85n74d 7669113614703

Hlavní - Radotín se špičkově po 10 minutách jezdí ...

Pan prezident se vyjádřil negativně na vrub tzv. rychlodráhy do Kladna (s odbočkou na Letiště Ruzyně) s tím, že by stačilo položit druhou kolej, aby se zvýšila propustnost. Bohužel nikdo z jeho poradců mu nesdělil, že "rychlodráha" je toliko slovní ekvilibristika tuzemských novinářů (panem prezidentem milovaných), ve skutečnosti se bude jednat pouze o položení druhé koleje (panem prezidentem doporučované), stavbě trolejového vedení a tomu úměrnému zvýšení traťové rychlosti ...

+5/0
3.5.2015 17:13

K45a65r75e57l 40D60r93d38a 6663845597399

Řešíme tangenciální trasy a jejich 10 min. interval.

  Máte pravdu, Zeman zas perlí. Žádná rychlodráha, přidejte tam je druhou kolej... ;-D

  Jinými slovy, někdo z politiků může kdykoliv škrtnout modernizaci zastávek, bezbariérovost, přestupy na metro a zůstane jen trapná stará trať na Kladno co bude po Praze 6 jen strašit a obtěžovat. :-P

0/0
3.5.2015 18:42

M20a57r53e17k 31T76u27r84n59o23v90e36c 7225602810546

No, demografické křivky a různé predikce jsou jedna věc - a souhlasím v tom, že v ČR se zrovna moc nemnožíme, populace spíše stagnuje. Ale jestli jste si ráčil všimnout, do Prahy a nebo do jejího blízkého okolí pořád lidé spíš přibývají. A dá se celkem čekat, že tento trend bude spíš pokračovat. Vylidňuje se venkov. Vylidňují se menší města. I kvůli té práci. Takže jestli má dnes Praha a její funkční zázemí 1,8 miliónu obyvatel (zdroj: ČSÚ - a to bylo v roce 2009 - třeba 10 let předtím to bylo jen  1,6 a ), tak bych se vůbec nedivil, kdyby třeba za 10 let to ty dva miliony byly.

Nebo z jakých přesně demografických křivek to vycházíte Vy?

0/0
2.5.2015 20:49

K70a68r47e46l 65D71r54d70a 6903725267279

To vychází z aktivit proti vylidňování Prahy. Po sametu nastal boom úprku ekonomicky silnějších obyvatel za Prahu. Některé městské části přišly až o 1/3 obyvatel. Trend pokračuje, ale je kryt nárůstem cizinců. Případně, čtvrti, které vsadily na výstavbu a přitáhnutí mimopražanů, mají populaci mírně stoupající.

  Co mě zarazilo. Máme mít asi 0,5 mil. cizinců. Stále jich přibývá, tak asi víc. Z toho jich většina žije v Praze. K české národnosti se posledně hlásilo jen 820 tis. Pražanů. Což bylo ale dáno možností národnost neuvést a patrně jakousi módou mladých se k české národnosti nehlásit. Sčítání 2011 dopadlo jak při vzniku Československa 1918. Máme jen 7,3 mil. Čechů a Moravanů a 3,2 mil. cizinců a Marťanů (patrně). ;-D

  U Prahy jde spíš o trvalý pobyt. Kdy si plno Pražanů nechává trvalý pobyt v Praze a bydlí za Prahou. Tak je ten počet obyvatel a poptávka po dopravě velmi relativní. Celkově počet obyvatel mírně stoupá, především v Praze a okolí. V centru a starších čtvrtích počet obyvatel naopak mírně klesá. ;-)

http://vdb.czso.cz/vdbvo/tabparamzdr.jsp?&cislotab=DEM9020PC_MC&voa=graf&str=tabdetail.jsp&voa=tabulka

0/0
3.5.2015 8:05

M67a62r80e36k 21D82e83m31č21á67k 9885164866705

Nezdá se mi, že by Praha vymírala. Pravdou ale je, že v ní slyším čím dál víc cizí jazyky, a že se sem sestěhovává hodně rusky, anglicky (nebo spíš "americky") i francouzsky mluvících lidí.

0/0
2.5.2015 21:51

K43a33r14e93l 13D68r90d55a 6913115227159

Podle mě se Praha stane ruským městem. Na nové byty v centru Češi nemají a nemají ani potřebu v centru bydlet.

0/0
3.5.2015 7:14

J67a29n 84Č36e88k63a23l 7469585484404

Pan Drda trolluje, jinak si to nedovedu vysvětlit... Stačí jediný dotaz na google, a z tvrzení o vymírání Prahy je tak možná vlhký sen nějakého extra zakomplexovance...

0/0
3.5.2015 12:36

K17a15r11e92l 91D47r83d97a 6133225607769

Je to hlášení z akčních spolků starousedlíků. Pražané z Prahy intenzivně mizí.

0/0
3.5.2015 18:43

M50i11r10o26s33l26a54v 56Z22i17k36m56u94n67d 7969313404673

Ano, vymírající Praha to potřebuje, protože do té Prahy jezdí lidé z okolí do zaměstnání, do škol apod.

Běžte se podívat, jak vypadají osobní vlaky se dvěma soupravami 471 v pracovní den ráno, kdy se jezdí "do Prahy" a odpoledne, kdy se jede domů ...

+3/0
3.5.2015 16:59

K56a62r38e32l 21D12r65d83a 6913525797499

Spíš, mám nahoře prstenec po bezprostředních hranicích Prahy, kde MHD pokulhává a vlaky přímo sem nemíří. Přitom to generuje IAD v centru. Jakou dopravu ordinovat sem? Nové železniční trati?

0/0
3.5.2015 18:46

J44a63n 65J28í68c12h71a 8180650338511

"Organizace Ropid totiž připravuje rozsáhlé změny, na jejichž konci by vlaky měly jezdit ve stejných intervalech jako dnes autobusy a tramvaje." Nemaji nahodou tramvaje interval 4min, resp. 8min? Takhle caste vlaky bych bral :)

Na Uvaly je ted interval 15min..

0/0
2.5.2015 19:15

Š82i21m47o13n70-60E78r37i44c74h 89J48e74l84í27n18e72k 5530762193923

Není shodou náhodou jsem tam dnes byl. Nebo alespoň ne o víkendu.

0/0
2.5.2015 21:51

J55i87ř66í 53P32r58a41ž97á88k 9550722511892

Proti rychlodráze na Kladno a letiště bojují pouze taxikáři a několik místních. Občanská sdružení a spolky z Prahy 6 podporují rychlodráhu.

+9/−1
2.5.2015 19:00

S28v49a50t85o56p56l76u89k 10S68i78l48n20ý 4942586949978

Myslím, že by SŽDC udělal velice dobře, kdyby u rychlodráhy vypustila slovo "rychlo", které evidentně díky neznalosti dráždí místní obyvatelstvo na Praze 6, aniž by věděli, že nová železnice i když dvojkolejná, bude s bezstykovými kolejemi  nesrovnatelně tišší a kvalitu života naopak zlepší.

+15/0
2.5.2015 16:34

M72a76r62e54k 39T87u87r71n72o71v33e63c 7925832700986

No podle mě to s tou "rychlodráhou" vypouští akorát těch pár jedinců, co někde po Praze 6 vylepují ty letáky, aby proti tomu i ostatní obyvatelé Prahy 6 jakože protestovali... Tímhle vždycky strašili Bém s Chalupou. Copak elektrifikovaná trať pro něco jako City Elefant je nějaká rychlodráha?

By mě fakt zajímalo, kdyby se na Praze 6 udělalo referendum, kolik lidí by bylo skutečně proti... No a i takového referenda je otázka, jestli by o tom měli rozhodovat zrovna obyvatelé těsně přilehlých čtvrtí nebo celé Prahy 6 a nebo rovnou všichni obyvatelé Prahy...

+4/0
2.5.2015 21:01

J34a97n 69V60a95l63o75u50c23h 6162767718930

Pokud chtějí takové intervaly, pak je (resp. bylo, když probíhala rekonstrukce) nutné doplnit na hlavní tratě s dálkovou a nákladní dopravou (min. směr Kolín, Ústí n.L., Plzeň) alespoň do první zlomové stanice (tedy tam, kde část osobáků končí) třetí a čtvrtou kolej; o druhé koleji směr Kladno (s možným napojením letiště) nemluvě. Dokud toto nebude, mohou si "študovaní inženýři" na ROPIDu malovat co chtějí Zabezpečovačka třeba umožní následný interval 5 minut, ale rozdílná reálná rychlost různých kategorií vlaků (tedy včetně zastávek, nikoli že na osobáku jede Elefant umící 160km/h, tak "jede stejně rychle" jako IC) kapacitu trati sníží (tedy pokud pojede po 10 minutách osobák, bude každou druhou zastávku uhýbat "dálkařině", přičemž každá jízda na vedlejší kolej a pak následné čekání na volný kolejový úsek značně prodlouží cestovní dobu - a to je ten lepší případ, mnohdy nechají osobák stát na hlavní koljei a do odbočky - s patřičným přibržděním - pošlou "dálkařinu", čímž zpozdí oba...).

+6/0
2.5.2015 14:39

M37i60l67a30n 35M11a42j62e12r56č75í77k 1620910624916

ale vždyť Vámi požadované přidání kolejí je v článku uvedeno - viz mimo jiné přidání 3. koleje přes Vltavu pod Vyšehradem (okolí dnešního mostu 3 koleje má - jen ta 3. nesměřuje na hlavák, ale je využívána sporadicky nákladními či mimořádnými vlaky mezi Smíchovem a Vršovicemi

0/0
2.5.2015 22:15

V28l11a44s80t78i59m97i93l 28S57v58o69b84o81d44a 7603378135524

"Čeká nás složité jednání s památkáři, jak po něm vést další kolej..."

V tom případě se to jednání výrazně zjednoduší, bude-li vykonáno s pistolí v ruce. Jednoduché ;-€.

+1/−3
2.5.2015 13:57

M45a31r31e40k 81T23u32r56n44o76v97e13c 7445732150426

No mě spíš překvapuje, že to chtějí řešit "jen" s památkáři... :-) Moc způsobů, jak to vyřešit mě nenapadá. Starý most zbourat a postavit nový na tři koleje? Nebo tu třetí kolej táhnout úplně jinudy? Předělat most na dvoupatrový? Na šířku se to tam prostě nevejde...

0/0
2.5.2015 14:46

J37a27n 72H98o19r12á19k 1603509289964

Zbourán neprojde,poslední úvaha prý je vedle postavit nový most pro třetí kolej a pak původní opravit.

0/0
2.5.2015 14:58

J12a73n 53H33o42r40á70k 1313199149784

edit Zbourat

0/0
2.5.2015 14:59

J87o45s11e61f 94K59u53b51e26š 9415665189454

Mělo by to být tak, že současný most bude 1kolejný a nový dvoukolejný... Tedy podle vizualizace SŽDC...

+1/0
2.5.2015 15:31

P51e34t93r 90P94o13s33p38í17c69h97a23l 7138164757922

Podle SŽDC i vizualizace trati je v plánu původní Železniční most opravit a zjednokolejnit a hned vedle -směrem k Vyšehradu postavit uplně na chlup stejný vedle toho, tentokrát ale uzší(nebude tam cyklostezka atd). Což je co se týče památkařů asi nejlepší krok i podle mého názoru.

+1/0
2.5.2015 15:57

R40a94d27e95k 36J65a77n49a64t60a 9915286824192

Podle mne by bylo nejlepší most zbourat zcela a postavit přesnou repliku (včetně těch chodníků), ovšem trojkolejnou. Pak panorama narušeno nebude, protože ze strany stejěn hoby vidíte, kolik je tam kolejí.

Památkáři by si měli uvědomit, že toto je technická stavba, která má nějakou funkci. I sám stavitel původního mostu by patrně pochopil, že doba pokročila a provoz si žádá třetí kolej.

0/0
3.5.2015 21:16

B61o60h49u59s41l46a37v 47K92r12á44l79í73k 2411930849116

Je docela těžké mezi těmi infantilními výkřiky, které jako by bylo opsané z nějakého 15 let starého článku, najít nějaké faktické informace. Na některých z těch tratí už čtvrthodinový interval (resp. 10+20 minut) ve špičkách je. 

Čili z článku jsem pochopil tolik, že nynější vedení - nevedení Ropidu, které stejně o ničem rozhodovat nebude, nyní někam doneslo nějakou novou malůvku, která se moc neliší od dosavadních záměrů, pouze například zastávka plánovaná na Ostrčilovo náměstí se přemístila na Výtoň. 

V článku je pětkrát slovo "Drápal", ale stanovisko SŽDC, městských orgánů, útvaru rozvoje města atd. zcela chybí. O financování taky ani slůvko.

+10/0
2.5.2015 12:34

R29a58d34e29k 15J11a40n94a85t73a 9115726214922

Tak ty stavby, o kterých se píše v ráměčku, se skutečně chystají. Jiná věc je, že to nejsou žádné novinky a teď z toho akorát někdo v ROPIDu uvařil PR. Ale i PR je třeba, jinak prostí lidi nic nevědí.

Mezi intervalem 10+20 (přes Hostivař dnes) a intervalem 15 (přes Hostivař po rekonstrukci) je docela rozdíl v přívětivosti pro cestující ...

Financování bych jako hlavní problém neviděl. Tohle všechno jsou stavby, kde se nárok na dotace EU snadno prokáže, a peněz je tam dost, však proto se teď čerpá na spoustu "náhradních projektů", protože ty hlavní nejsou připraveny.

Hlavní problém jsou nekonečné studie, přípravy, projednávání a především politické diskuze, kdy banda lidí, co o tom neví nic, přemýšlí, zda to má smysl nebo ne.

+6/0
2.5.2015 12:52
Foto

B70r77o67n20i65s76l75a68v 81G90a94b24r53y64š 2412799761

Z neznalosti bych se Vás chtěl zeptat: souvisí nějak nová zastávka na Výtoni s bývalým nádražím Praha-Vyšehrad? Myslím, jestli se zrenovuje budova, modernizují nástupiště...

+1/0
2.5.2015 13:32

M30a15r35e72k 22T81u78r66n73o75v57e68c 7345442750256

Tak to bych byl také náramně zvědavý. To jak budova bývalého nádraží chátrá je myslím dost škoda. Ale četl jsem kdysi něco o tom, že stanice nemůže být v oblouku. Nevím ale proč ne - jestli je to jen nějaký zapomenutý předpis... Třeba v zahraničí jsem stanice v oblouku viděl.

A pokud už by chtěli dělat zastávku Výtoň, tak jinak moc není kde - buď na mostě nebo na takovém jakoby viaduktu, která na most navazuje, jinak moc není kde. A také by mě docela dost zajímalo, jak chtějí na starý železniční most dostat třetí kolej (jak je zmiňováno v článku). Sice se prý nějaká rekonstrukce mostu údajně také chystá, ale kvůli třetí koleji se obávám aby už nemuseli rovnou stavět nový most...

0/0
2.5.2015 14:20

P43e33t24r 96P65o35s13p19í33c43h79a64l 7738304627732

už je to výše - původní most bude jednokolejný a postavý se vedle na chlup stejný dvojkolejný. Stanice má být podle plánů hned za postem - přímo na viaduktu u stanice tramvaje výtoň. Vyšehrad nádraží se počítá s opravou už dlouho, ale jako nádraží už sloužit nejspíš nikdy nebude. Doporočuji shlédnout vizualizaci SŽDC na youtube

+1/0
2.5.2015 16:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.