Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chystá se nová studie rychlodráhy na pražské letiště. Bude zřejmě do léta

Správa železniční a dopravní cesty opět oprašuje projekt rychlodráhy na pražské letiště. Poté co ministr dopravy Dan Ťok v únoru pozval do chystaného tendru korejské firmy, správce českých tratí slibuje, že v červnu budu hotová aktualizovaná studie tohoto dvacet let chystaného projektu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K73a63r73e61l 38D93r16d90a 6983145107209

Takový nápad, pokud by tramvaj šla po Evropské a pak zahnula do Drnovské, mohla by mít smyčku až na zastávce Praha-Ruzyně. Tedy další přestup na spojení do centra a zhodnocení železnice.

  Nějaké to napojení na Šestku, P+R a Dlouhou Míli včetně nového nádraží by také mohla obloučkem přes Dlouhou Míli pobrat. Takže by tramvaj mohla fungovat jako spojka mezi zastávkami Ruzyně, Dlouhá Míle, (možná i Liboc) a Veleslavín.

  Takovou trasou by podle mě železnice, tramvaj a autobusy obsloužily sídliště Na Dědině i s přilehlými pozemky v rozsahu a místě tak, jak bylo plánováno metro. Metro by pak mohlo v klidu zamířit na Řepy. ;-)

  (Tramvajoví budovatelé by měly svoje prodloužení a místní by ho možná lépe pobrali. Navíc by se asi našly argumenty pro takové řešení. Nabízelo by to další možnost prodloužení tramvaje ulicí U Prioru nebo do Ruzyně.)

0/0
20.4.2015 10:43

K38a45r18e13l 42D84r57d91a 6323605897919

Zastávku Liboc nenalézám na mapách. Ta bude nově vytvořena? Na to, jak problematické jsou "viadukty" v Liboci pro auta, mě docela udivuje, že zde vlaky nestaví už dnes.

0/0
20.4.2015 10:52

K39a45r91e39l 31D55r70d86a 6743585467619

Tak zase jinak. Akce je prolobbovaná frajery od železniční lobby do EU. Nyní se dělá z příkazu EU a částečně za evropské peníze. Praha má status dopravního uzlu hlavní sítě a má povinnost napojit letiště na železnici do roku 2030, pokud nechce o svoji preferenci přijít.

  Akce má zajisti napojení na evropskou železniční síť. Takže se řeší propojení Hlavního a Masarykova nádraží. Na letiště by mohly i evropské rychlíky. 

  (Ostatně, našel jsem deklaraci z roku 2008, kde se tvrdí, že vznikne na Masarykově nádraží další vestibul s cílem propojit Hlavní a Masarykovo nádraží s Florencem. Vznikne tak společný terminál "Praha-centrum" napojený na stanice metra Hlavní nádraží, Florenc, Náměstí Republiky. Pro chodce mají být dnešní jednotlivá nádraží propojena pohyblivými chodníky... Stejná deklarace je určitě i pro metro na letiště.) ;-D

  (Bože! Že se to stihne dřív než tramvajová lobby protáhne tramvaj přes Šervůd? Přece jen je jedoucí chodník lepší než tramvaj s intervalem 15 minut, že?) ;-D 

  Rychlodráha na letišti vlastně vůbec nebude. Místo na stanici je až za Business Centrem. Takže cestující čeká popadnout zavazadla do ruky a přehopkat zdejší oraniště od zadních parkovišť 300-500-700 metrů k Terminálu 1 nebo 2. Tomu říkám pohodlná doprava dělaná s ohledem na pohodlí cestujících. A to na rozdíl od metra, co by vyjelo eskalátory, jak doufám, rovnou do haly. (Jinak se maluje stanice metra na parkovišti před Terminálem 1.) ;-)

  Tak ještě doplnit pohyblivé chodníky na letišti a může se začít kopat. ;-D

https://youtu.be/ccQ7gtLhQtA

http://www.praha-kladno.cz/files/aktualfile-7.pdf

0/−2
18.4.2015 16:50

K17a40r42e59l 57D53r38d26a 6733725797269

Mamutí terminál "PRAHA-CENTRUM" zabírající 1/4 rozlohy historické Prahy nabídne příchozím plno obchodů a dutých-free shopů. Centrum Prahy ozvláštní organickou architekturou. Protože inspirací jeho podoby byl čerstvě odstraněný rakovinový nádor jednoho z našich předních architektů. ;-D

  Pro pohodlí cestujících v Praze bude uděláno maximum. Cestující se zde budou přepravovat pomocí speciálních kontejnerů, kterým se zadá pouze kód cílové stanice. Zcela pohodlně pak budou automaticky přepravováni nejefektivnější cestou k cíli své cesty. Soutěž na dodávku speciálních transportních kontejnerů vyhrála Pohřební služba Praha. ;-D

0/0
18.4.2015 17:15

R72a65d83e36k 56J59a28n65a60t41a 9765806124822

"Takže cestující čeká popadnout zavazadla do ruky a přehopkat zdejší oraniště od zadních parkovišť 300-500-700 metrů k Terminálu 1 nebo 2"

Co to tu šíříte za FUD? První vůz soupravy zastaví cca 100, od budovy odbavovací haly T1 a 150m od T2.

http://www.praha-kladno.cz/files/zakres-situace.jpg

+2/0
18.4.2015 19:49

K40a18r22e69l 74D46r16d85a 6563715967819

Máte pravdu, špatně se v těch mapách orientuji. Na stávajícím parkovišti před Terminálem 1 a pod zemí je zpravidla malována železniční stanice. Metro má být pod Terminálem 1 kolmo k ní.

  Lovím přesné umístění stanice z videa, kde to občas vypadá, že je spíš před Business Centrem. Za centrem je pak malovaná tramvaj. Nechám se překvapit skutečností.

  (Uvádíte plánek z roku 2008, lze se na něj spolehnout?)

0/0
19.4.2015 0:45

K42a85r97e81l 60D96r85d43a 6843915397959

Podle mě se tady chystá totální český Kocourkov, lumpárna na místní obyvatele a vyhazování našich peněz. Tramvaj z Dejvické je po otevření metra zbytečná. Určitě je dost lenochů, co jí paralelně s metrem chtějí. DPP má na Veleslavíně super vozovnu, kterou navíc modernizoval. Takže tramvajové koleje do centra potřebuje také DPP.

  Vedle sídliště Na Dědině jsou rozvojové pozemky na několik dalších sídlišť. Veškerá MHD za veřejné peníze je tak jako vždy dobrou službou pro developery. Obdobně jako nová stanice metra "Nákupní centrum Bořislavka".

  Ve hře je prodloužení tramvaje na Dědinu. Jde o variantu, kdy má trať z Evropské prorazit přes místní základní školu, vilky a vytížené parkoviště na sídlišti. A aby sem mohla přes tramvaje i auta, mají se z Evropské pustit přes byty starousedlíků. Pokud vím, tramvajové budovatele honí místní obyvatelé s klacky v ruce po přilehlých polích ještě teď.

  Přitom je to namalováno dokonale. Tramvaj jednou propojí stanice metra Dědina, Dlouhá Míle a Terminál. Před Terminálem 1 je plánována tramvajová smyčka. (Neskutečné, co tramvajoví budovatelé umí vymyslet.)

  Jednoho dne má být metro na letišti. Pokud by na Dědině vzniklo další sídliště s mohutnými přesuny lidí do centra, mělo by jeho další prodloužení skutečně opodstatnění.

  Nyní má tedy prioritu rychlodráha do okamžiku než Krnáčová za měsíc skončí.

  Vize pražské budoucnosti. Cestující cizinec přiletí do Prahy a bude volit mezi 119 s intervalem 20 minut, tramvají s intervalem 20 minut, metrem s intervalem 20 minut, rychlodráhou s intervalem 60 minut a k tomu odhánět naháněče taxíků. Chvíli bude přemýšlet a pak raději odletí zpět. ;-D

0/−4
18.4.2015 8:36

R24a93d41e72k 94J32a14n84a98t39a 9865776834962

"Tramvaj z Dejvické je po otevření metra zbytečná"

Až tak ne, protože tramvaj má obecně cca 3x více zastávek nže metro. To byste mohl totéž tvrdit i o trase A na Vinohradech nebo trase B ve Vysočanech.

"Jednoho dne má být metro na letišti."

Pokud se bude uvažovat ekonomicky, a ne politicky, tak tam nebude nikdy. Prostě to není efektivní.

"Tramvaj jednou propojí stanice metra Dědina, Dlouhá Míle a Terminál. "

To vám řekl kdo? Nápad z tramvají je podobně hloupý. Ryclejší než bus by to nebylo, za to dražší.

"rychlodráhou s intervalem 60 minut"

Nesmysl. Už dnes je interval na této trati do Kladna 30 minut (ráno i méně) a ty vlaky prázdné nejezdí.

Po modernizaci (tj. zrychlení) trati lze očekávat větší zájem cestujících a tím i kratší intervaly - 15 či 10 minut.

+1/0
18.4.2015 10:23

K91a77r43e42l 56D71r65d80a 6233215797139

Rychlodráha s cca 20 minutovými intervaly má být konkurencí 119? Navíc šlo o odbočku na letiště, kam každý vlak z Kladna zajíždět nebude. Rychlodráze zde opravdu nerozumím...

  Podle mě, pražská MHD je zajímavá s intervaly 5-7 minut maximálně. Nějaký vlak s 15-30 minutami je hrozné řešení. 

  Patrně nejde jen o spojení s centrem, ale záměrem je pustit sem Student Agency - RegioJet a spol. a vybudovat rozvoz cestujících po celé republice. Což by mohlo pomoci ekonomice samotného letiště. A nejde tedy přímo o zájem Prahy jako takové. (I když. Prosperující letiště je samozřejmě primárním zájmem Prahy i republiky.)

  Ten dlouhý interval si podle mě vyžádá zachování 119. Cestující bude muset volit na jaké nástupiště půjde. Dík rychlodráze se 119 ale očeše a nebude stačit. Takže zde nastane za miliardové investice jen zhoršení dopravy pro cestující do centra Prahy. (Tak jako kdekoliv v Praze, kde cestující přebíhají mezi několika možnými zastávkami a spoji.)

  Metro na letiště je patrně nejvíce civilizované spojení do centra Prahy. Bylo by nejrychlejší. Pokud se zdvojí sídliště Na Dědině, mělo by i smysl. Má napojit nákupní centrum Šestka. Takže by mělo i smysl z pohledu cest za nákupy. Asi jako Chodov.

  Tramvaj tady už je a její využití by se mělo nově optimalizovat. Prodloužení na Dědinu je v podstatě velmi levné. Pro developery by tramvaj na nějakou dobu  nahradila metro. Pro stávající místní by ale tramvaj mohla zůstat klidně na Evropské. Pokud jde o civilizovanost dopravy, je tramvaj na tom lépe než autobus. Jen bych ji ukončil až u nákupního centra Šestka. Pak by měla větší význam. Kvůli 500 metrům do Šestky tady musí mít místní auto.

0/−1
18.4.2015 11:30

M69a78r97t68i95n 41Š36u60l72c 2877129310925

Srovnáváte nesrovnatelné. Odvoz cestujících z letiště a jejich navážení není klasická MHD. MHD se vyznačuje ranní a odpolední špičkou s malým intervalem, kdy naváží a odváží lidi do/z práce, školy..., přes den a večer se intervaly prodlužují. To na letišti není, tam se létá celý den. K odbavení se dojíždí hodinu až dvě před odletem, jen málokomu by se mohlo povést, že vyleze ze 119, dojde na terminál, plynule dojde až k letadlu, nasedne a do 15 minut od opuštění autobusu odlétá. Ta 119 jezdí každých 6 minut ve špičce jen proto, že autobus má nějakou kapacitu a víc lidí se do něj nevejde. Kdyby vešlo, nejezdil by tak často.

Metro na letiště je ekonomický nesmysl. Tedy na letiště velikosti Ruzyně. V Londýně (Heathrow) nebo v Madridu se 70, resp. 50 miliony odbavených cestujících ročně to smysl má, ale v Praze rozhodně ne.

Tam má smysl vlak. Autobusy zůstanou, pro navážení zaměstnanců a pokud zůstane nějaký autobus pro cestující, tak 100 na Zličín, protože z oblasti Smíchova, JZM města a vlastně celé jihozápadní čtvrtiny Prahy by byl nesmysl jet na letiště někam k trase rychlodráhy. Metro B a 100 je pohodlnější a rychlejší.

I když se zdvojí sídliště na Dědině, je kapacitně postačující dotáhnout tam tramvaj, klidně včetně posilových špičkových vlaků Dědina - Červený vrch s přestupem na Veleslavíně na metro. A ta tramvaj nemůže jezdit ze Šárky k Dědině po Evropské, protože z nového sídliště (nyní skladová zóna) by to k ní bylo daleko. Tramvaj musí jet Vlastinou ulicí. A táhnout ale tramvaj k OC Šestka by se vyplatilo jen v případě, že by si to majitel OC Šestka zaplatil, což neudělá, protože pro dopravu do OC Šestka stačí autoubus 1x za 30 minut, tahat tam tramvaj je zbytečné.

+2/0
18.4.2015 12:41

K27a74r82e86l 11D22r12d59a 6563215857149

Nikdy dobrovolně nepoužiji autobus s intervalem 30 minut. Donutili mě to párkrát za život udělat a stačilo. (A obávám se, že podobné je to s vlakem.) Takže místním na nákupy ordinujete za miliardy z veřejných peněz spoléhat na své síly a finance a pro nákup rohlíků a chleba držet dál auto, kterým ovšem tramvajoví budovatelé upírají současně právo na parkování.

  Pokud tramvaj nepustíte ani na Terminál a ani na Šestku, může zůstat na Evropské a k sídlišti Na Dědině přijet od nyní plánované konečné pěkně po komunikacích, kde by ničemu nevadila. Bylo by to méně praktické, ale zachoval by se klid obytné čtvrti a nemusela by se zničit Vlastina a ani parkoviště pro místní. (Trať přes Vlastinu má smysl jen pokud jednou povede k Šestce a Terminálu.)

  100 mi také párkrát vnutili a v kombinaci s nekonečnou trasou B jsem pak vždy volil ukrutné zácpy na Dejvické. Bylo to pro cestu do centra rychlejší. (100 je dobrá pro lidi, co bydlí v okolí.)

  Létá se podle poptávky. Podle mě se létá za prací. Ráno přílet, večer odlet, a obráceně. Takže i letiště drží dopravní špičky podobné těm v MHD. Snad jen na dovolenou, kdy si nehodlají cestující zaplatit normální letenky, se létá ve 4 ráno, aby se ušetřilo na benzínu.

  Minule jsem tady asi dost nepřesně počítal tu 119. Letiště má ale tolik zaměstnanců, že potřebujete stávající kapacitu 119 ve špičce už kvůli nim.

  Stanice Dejvická byla vždy narvaná cestujícími. Dopravní uzel, studenti z ČVUT a ze Suchdola... Naplánován byl přesun na Dlouhou Míli, alespoň pro Kladno a sídliště - tedy autobusový terminál, nákupní centrum Šestka, snížení zátěže Evropské.

  Řešení na Veleslavíně je provizorní dočasné řešení, stejně špatné, jako bylo na Dejvické. Metro na Dlouhé Míli má proto smysl. Nedostat ho pak až na Terminál by bylo hloupé, ne ekonomicky nesmyslné. Letiště je vizitka Prahy a republiky. Metro by bylo ideální i jako propagace. ;-)

0/−1
18.4.2015 13:51

M96a23r54t98i31n 26Š97u40l47c 2607489130855

Slibuji, že už toho nechám, protože tato diskuse nikam nevede...

Autobusové linky MHD s intervalem 30 minut jsou běžné i v Praze. Na některých dokonce jezdí malé busy a ani tak nejsou plné, ale je to ZDO. Pro rohlíky a chleba musí jen málokdo jezdit v Praze do obchodního centra, rohlíky a chleba mají i v samoobsluze za rohem. Do obchodního centra se jezdí na týdenní (měsíční) nákupy a to se jede většinou autem, kdo by se s tím tahal MHD. Nebo za účelem nákupu např. obuvi, oblečení apod. a tam interval 30 minut také nevadí. Navíc OC Šestka je obchodní minicentrum.

Hromadná doprava osob (městská, příměstská, dálková) nemůže zohledňovat individuální zájmy jedinců, už ze svého principu. Ta obsluhuje nějaké přepravní proudy. Individuální zájmy jedinců (chci jet dnes v 16:34 do OC Šestka a zítra chci jet v 16:38) uspokojuje individuální doprava (auto nebo taxi).

Trať přes Vlastinu má význam, protože kdyby se postavilo sídliště místo skladů, muselo by přes Dědinu jezdit 2x-3x tolik autobusů, které by stály v kolonách než by vůbec dojely na Evropskou, tramvaj na vlastním tělese projede a odveze všechny na čas. Tramvaje obytnými zónami jezdí běžně.

Vaše představa o létání je zajímavá, ale lidí, kteří používají Ruzyni k denním cestám do práce a z práce bude minimum. Ruzyně není London City Airport a tam kupodivu také nevede metro, protože ti, kdo létají denně do práce potom většinou MHD nepoužívají;-D Jestli letadlo letí ve 4 ráno nebo ve 4 odpoledne se na jeho spotřebě tolik neprojeví, takže na benzínu se neušetří.;-D

Na letišti sice pracuje dost lidí, ale většinou ve směnách a nejezdí jenom 119. Kdyby už nyní zabrali zaměstnanci letiště celou 119, čím jezdí ti cestující?

Metro už dávno není žádná propagace... to je jen dopravní prostředek a pro lokální letiště v Praze zbytečný.

END.

+2/0
18.4.2015 14:37

K27a17r74e24l 27D92r18d46a 6103305207919

Nízkonákladové společnosti  létají mimo hlavní provoz záměrně, známá věc. Prý je to v létě o lepším spalování benzínu v chladnu, takže je start levnější. Jsou nižší letištní poplatky. Výsledek vidíte na ceně, co platíte. Letecký dopravce nejsem, lépe to nepopíšu, jen o tom vím. Ale Vy o tom víte ještě méně. A dalo by se pokračovat bod za bodem. ;-)

0/−1
18.4.2015 17:48

R92a20d89e85k 85J94a95n21a67t83a 9385766144602

Letadla jsou rozložena do celého dne a zásluhu na tom mají i ty rozdílné poplatky. Prostě klasické aerolinky mají na větších letištích raději atraktivnější sloty (kvůli business klientele a návaznostem), lowcosty ty levnější. Výsledkem jsou letadla létající celý den kromě doby, kdy je létání omezeno v noci kvůli hluku,

0/0
18.4.2015 19:52

R11a96d33e78k 72J75a60n70a12t80a 9635976184172

"Rychlodráha s cca 20 minutovými intervaly má být konkurencí 119?"

Říkal jsem 10-15. A jak jsem také řekl, třeba uvažovat v kontextu jízdní doby. Na rychlejší spoj se totiž vyplatí počkat, i když je interval o trochu delší. Viz linka AE.

"Navíc šlo o odbočku na letiště, kam každý vlak z Kladna zajíždět nebude."

Existuje více variant, v některých je letiště průjezdnou stanicí.

"Patrně nejde jen o spojení s centrem, ale záměrem je pustit sem Student Agency - RegioJet a spol. a vybudovat rozvoz cestujících po celé republice."

Ano, některé varianty umožňují (po rekonstrukci Semmeringu) dovést na letiště i dálkové soupravy, jak je to v Evropě časté (letos to bylo zavedeno ve Vídni). To metrem logicky nejde. Záměrem pochopitelně není výběr konkrétní firmy, projekty na desítky let se posuzují bez ohledu na dopravce.

"Metro na letiště je patrně nejvíce civilizované spojení do centra Prahy. "

Ne. Vozy metra jsou pro ježdění do práce, nejsou uzpůsobené pro lidi s velkými zavazadly. Obtěžující je i množství zastávek po cestě, častý výstup a nástup cestujících.

"Bylo by nejrychlejší."

Nebylo. Vlak by byl na letišti za 20 minut. Možná i méně. I současný pomalý diesel po zastaralé jednokolejce totiž ujede Masaryčka-Hostivice za 25 minut.

+1/0
18.4.2015 12:45

K10a86r89e48l 40D81r38d17a 6613405277499

Když budeme uvažovat čas přestupů a čekání na spoj, delší zacházka na nástupiště a ještě víc chození než v metru, není železnice rychlejším spojem, naopak. Navíc, při přestupu na MHD se vše zopakuje, čekání, přestupy, chození i přeprava zavazadel, která v tom metru stejně skončí.

  Na této trati se plánují zastávky jak na trase metra, proto řešení nazývám "trasou metra E".

  Celkový čas přímé jízdy by byl mnohem kratší a doprava operativnější prodlouženou trasou metra A. Plno lidí by jelo přímo bez přestupu až domu nebo na hotel. Přestupy na C a B jsou k dispozici. Pokryta je celá Praha. Železnice nabídne spojení na tranzit mimo Prahu, ale pohodlí cestování po samotné Praze uškodí. Navíc se počítá, že přestupovat budou někde všichni. Takže docela šikana cestujících se zavazadly.

0/0
18.4.2015 18:08

K55a20r74e37l 30D88r29d30a 6813505627709

Rychlodráze nerozumím. Když potkávám opruzené Středočechy na Hlaváči či Masaryčce čekající dlouze na vlak nebo pádící bezohledně na nástupiště za ujíždějícím vlakem... To bude nově standard pražské MHD? Nebo se na pražské letiště bude jezdit "za odměnu" na poukaz od ROH 5x za den?

  On je jako vlak schopen nahradit 119 s intervalem 6 minut? A pokud ano, to někdo na Kladně potřebuje "linku metra" do centra Prahy? A městské části fakt snesou vláček 24x za hodinu? O jakém provozu je tady řeč? Umíte to někdo popsat?

0/0
18.4.2015 7:52

R53a16d41e90k 22J65a16n23a28t45a 9505656124732

"To bude nově standard pražské MHD?"

Mluvíme o příměstské dopravě. O spojení centra Prahy s Kladnem a letištěm na samé hranici města.

"Nebo se na pražské letiště bude jezdit "za odměnu" na poukaz od ROH 5x za den?"

Jednou za 10-15 minut.

"On je jako vlak schopen nahradit 119 s intervalem 6 minut?"

Ano. Mírně delší interval je vynahrazen kratší jízdní dobou, pohodlím vlaku a menším počtem přestupů. Autobus je ve světě obecně považován za tu nejvíc "socka" dopravu. Většina cizinců, po zjištění, že do centra jezdí jen bus, bere taxi.

"A městské části fakt snesou vláček 24x za hodinu?"

Vlak mezi Radotínem a Smíchovem jezdí 10 minutovém intevralu už dnes. Na trati Úvaly-Kyje-Praha či Strančice-Hostivař-Praha je interval 15minutový. Kdo nedaleko takové zastávky bydlí, už si toho vesměs všiml a jezdí tím do Prahy, jelikož je to rychlejší než cokoliv jiného.

Vzhledem k tomu, že moderní elektrický vlak na kvalitních kolejích prakticky není slyšet (hluk menší než tramvaj), tak to nevadí.

+3/0
18.4.2015 10:32

K77a95r52e11l 20D43r40d41a 6933325627499

Dík, souhlas. To srovnání se Smíchovem kapku kulhá. Tady jde o trať vedoucí přes Dejvice, Hradčany, Bubeneč, Letnou, Holešovice... na Masaryčku. Moc příměstského na ní pak není.

  Pokud má přestupy na metro (Nám. Republiky, Vltavská?, Hradčanská, Veleslavín), měla by být brána jako součást MHD. Což by propagovalo takovou dopravu v Praze obecně.

  10 minutové intervaly = 12 vlaků do hodiny v obou směrech. Nerozumím té odbočce na letiště. Přes letiště neměly jezdit všechny vlaky na Kladno. Takže spojení z letištěm bude nakonec v jakém intervalu? A 10 minut je interval, kdy raději pojedu metrem nebo tramvají. Vlak vyžaduje dlouhatánské přestupy a procházku přes nástupiště. Na krátkou vzdálenost se takové pochodové cvičení nevyplatí. Je to pak kapku sporné.

  Aneb, vyplatí se přestup na Veleslavíně na metro nebo je lepší dojet na Masaryčku? Třeba pro trasu C je přestup na Masaryčce nešikovný, pro trasu B je Ok. (Lze přestoupit na Vltavské?) Je pak asi lepší jet raději metrem z Veleslavína A na Muzeum.

0/−1
18.4.2015 12:17

R50a46d58e62k 95J35a58n68a59t21a 9605556654982

"Moc příměstského na ní pak není."

Příměstké je přece to, že vede na Kladno. Ostatní příměstké tratě mají taky zastávky po Praze - Vršovice, Strašnice, Libeň ...

"Přes letiště neměly jezdit všechny vlaky na Kladno. Takže spojení z letištěm bude nakonec v jakém intervalu?"

To záleži na zvolené variantě. Taky jsou možné etapy. Nejdřív letiště jako koncová stanice, po doplnění krátkého hloubeného tunelu pdo runwaí, průjezdná.

"A 10 minut je interval, kdy raději pojedu metrem nebo tramvají."

Vy jste jak kolovrátek. I metro nebo tramvaje mají často interval 10 minut. A ten vlak bude rychlejší, takže cesta trvá kratší dobu i včetně čekání. Lidi např. z Kyjí to už vědí, dozvíte se to taky.

"Vlak vyžaduje dlouhatánské přestupy a procházku přes nástupiště."

Nevím, jak jste na to přišel. Soupravy metra (cca 100m) jsou dokonce ještě delší než typické vozidlo pražské příměstské dopravy CityElefant (cca 80m). Přestup na Vltavské by byl pár metrů a na Masaryčce je východ do města ideální, žádné schody, tramvaje přimo před budovou.

"Lze přestoupit na Vltavské?"

Ano. Metro je tam těsně vedle trati a pokud postavíte schody (jsou v územním plánu a stojí to pár korun) konečně i na severním konci vestibulu stanice metra, vylezete dokonce přimo u nádraží Bubny.

+3/0
18.4.2015 13:00

K68a72r43e24l 29D61r71d23a 6753105847419

Snahou je, aby ten vlak stavěl na každé zastávce. Je jich na letiště plno. Jeho jízda bude srovnatelná s metrem a trať je delší o zajížďku přes Holešovice. Logicky bude stejně rychlý jako metro na delším úseku. Přidejte přestupy a máte zdlouhavý spoj. Každá druhá tramvaj bude praktičtější a u cestujících oblíbenější, takže ji budou preferovat.

   Nevím kde přesně staví vlaky na stanici Bubny. Ale vzdušnou čarou je to ke vstupu do metra od budovy nádraží 300 m. Pokud bych šel stávajícími chodníky, je to procházka snad 1 km. Bubny nemají podchody pod tratí. Takže cestující tady přeskakují koleje, což má k civilizované a bezpečné dopravě ale hodně daleko. (Tak tomu bude všude na téhle "dvojkolejné" trati? Není to jak z 19. století?)

  Říkáte schody za babku. Pro lidi s kufry co hodlají přestoupit na trasu metra C? Nefalšovaná česká soda...

  A co bezbariérové řešení? Co výtah na Vltavskou? Co nástupiště u vlaku v bezbariérové výšce? Co potřebný podchod pod tratí? Kde jsou ty miliardy na civilizované řešení? Takto podobně sfouknuté to budete v 21. století považovat za přijatelné i na dalších zastávkách?

  (Masaryčka prošla rekonstrukcí. Výsledek o ničem. Cestování je zde stále jak v roce 1910. Přes takovou bezdomoveckou ostudu budou vstupovat cizinci do Prahy? Fakt, česká soda.) Rv

0/−1
18.4.2015 18:42

M84i59r96o74s20l87a88v 11G31r75o80s34s23m86a25n60n 8372299424

Na Masaryčce se opravila střecha a plášť.

0/0
18.4.2015 19:58

K55a75r61e74l 79D30r42d75a 6953505807729

Ano, zůstala nad zastávkou tramvaje jen atrapa stříšky, aby pršelo na cestující a bezdomovce. Bezdomovci přitom nemizí.

0/0
19.4.2015 0:53

M24i47r76o72s86l54a83v 20G75r24o80s48s71m97a32n35n 8392599494

Jaký div.

0/0
19.4.2015 9:38

R46a94d74e70k 53J68a97n68a55t76a 9415236494552

"Snahou je, aby ten vlak stavěl na každé zastávce."

Ne každý vlak bude stavět na každé zastávce. Zůstala by tu dvouvrstvá obsluha, podobně jako je na této trati dnes (Os a Sp/R).

"Nevím kde přesně staví vlaky na stanici Bubny. Ale vzdušnou čarou je to ke vstupu do metra od budovy nádraží 300 m."

Už jsem vám tu 2x říkal o severním vestibulu. Vemte si mapu a rozum do hrsti, když už si neumíte najít územní plán Prahy.

"Říkáte schody za babku. Pro lidi s kufry co hodlají přestoupit na trasu metra C?"

Oproti ceně za 7 km prodlužování metra přidání vestibulu levné je. Jinak jsou eskalátory u nás již běžná věc, ráčil jste někdy vidět?

"A co bezbariérové řešení? Co výtah na Vltavskou? Co nástupiště u vlaku v bezbariérové výšce?"

Jak už jsem vám napsal několikrát, bezbariérovost je samozřejmou součástí každé modernizace železnice. Mimochodem, pražské metro má do plné bezbariérovosti také celkem daleko.

"Masaryčka prošla rekonstrukcí."

Za prvé neprošla (opravila prakticky se jen historická střecha, aby nespadla). Za druhé, Masaryčka je coby hlavové nádraží z 90% bezbariérová už dnes. Chlape, vy tu šíříte typické FUD. Nevíte o projektu (ani o železnici obecně) vůbec nic, ale strašíte a strašíte.

+2/0
18.4.2015 20:16

K95a59r91e46l 89D73r79d63a 6143945787139

Ano, mám jen informace z médií, co jim stavitelé a Praha přepustí a je to na úrovni šíření poplašné zprávy, tak se nedivte.

  Železnici moc nepoužívám, co jsem z bezbariérovosti registroval, byla špatná. Nevěřím, že v Česku někdo k zanedbané stanici Bubny dobuduje mramorové podchody, eskalátory a výtahy a že je přidá i na ostatní chátrající stanice směrem k letišti. O takovém řešení vím jen na Hlavním nádraží.

  Z Vaší hlášky ani územního plánu není zřejmé co z toho na stanici Bubny může být. Tak pardon.

  Musím si to nastudovat. Projíždím web ČD a bezbariérová řešení dráhy skutečně masově nabízí. Výborně.

  Na Masaryčce jsem pořád, kolem dokola schody. Bezbariérový vjezd je jen od metra Nám. Republiky z ulice Na Florenci. Kdo bude vytrvale kroužit kolem, dovnitř se dostane. Co mě zaráží, jsou tady pak nevyhovující nástupiště a řešení mobilní plošinou. Bezbariérovou stanici si představuji jinak.

  (A rozum do hrsti. S vozíkem za deště jsem absolvoval stanici Nádraží Holešovice. Plošina je v protějším vestibulu než u kterého staví "bezbariérové" autobusy a tramvaje. Spojení vestibulů je po chodníku cca 1 km po Holešovicích a trasa je neoznačená a bloudí se zde. Rozum do hrsti by občas v Praze někdo mohl vzít...)

0/0
19.4.2015 1:36

R74a29d95e19k 66J60a25n12a19t74a 9905226464222

"A pokud ano, to někdo na Kladně potřebuje "linku metra" do centra Prahy? "

20 tisíc lidí dojíždí z Kladna do Prahy. A nepotřebují "linku metra" (takový by jěla šíleně dlouho a byla drahá), potřebují normální vlak. Jako ho maji v menších městech - Říčany, Benešov, Kralupy, Český Brod, Čelákovice, ... schválně se tam zeptejte, jestli by chtěli vlak zrušit.

+3/0
18.4.2015 10:40

K46a17r88e45l 14D69r21d49a 6123515557939

U vlaků mi vadí, že zabírají množství drahocenného prostoru na povrchu. Centrum Prahy je zadrátované kolejemi a jámou Hlavního nádraží. Nelze projít dík vlakům ani z Václaváku na Těšnov. Smíchov je naprosto zničená čtvrť... Centrum Prahy existuje na ploše určené za středověku, nemůže se rozvíjet a k tomu se přidávají jen provizorní nešikovná řešení až kde to "koleje dovolí". A jedinou výhodou je, že předimenzovaná doprava venkovanů končí v přímém centru Prahy.

  Vlaky v Praze jsou podle mě absurdně řešené. Doprava z Kladna měla končit na Dlouhé Míli. To je přiměřené pro příměstskou dopravu. ;-)

0/0
18.4.2015 12:30

M26a20r92t50i44n 82Š34u63l94c 2287159500815

Aby byla příměstská hromadná doprava preferována před IAD musí cestujícího vézt s co nejmenším počtem přestupů a rychle, tedy do centra, dokonce by měla centrum křižovat. V Praze těch vlaků zase tolik není naopak, některá propojení chybí a navíc, nevyužívaná odstavná kolejiště se pomalu ruší a má se na jejich území stavět (Bubny, MasNa, Smíchov) a proč by se mělo historické středověké centrum nějak výrazně rozvíjet? Plány prodloužit Václavák jako bulvár k Vltavě tady už byly a nejeví se mi jako zrovna ideální...

+1/0
18.4.2015 12:47

K61a20r74e35l 98D49r34d84a 6743715697889

Nějaký bulvár neuvažuji, to spíš zeleň, relaxační zóny - ty v Praze chybí. A  také stavby a služby, které v centru chybí a nelze je do staré zástavby bez problémů umístit. Třeba moderní bydlení, obchody, školy, koleje, pečovatelské a sociální domy, nemocnice, polikliniky apod.

  40 let Praha chátrala a chátrá dál. Quadrio se postaví za cenu likvidace parku...

  (Na Masarykově nádraží jde jen o část prostoru proti Florentinu, ne? Nebude se rušit nádraží jako celek?)

0/0
18.4.2015 13:04

M37a22r17t73i61n 90Š13u61l16c 2327459270305

Moderní bydlení, obchody, školy... a v centru Prahy? Tam, kde se nedá pořádně zaparkovat, tam, kam se nedá ani pořádně dojet? To přece nemyslíte vážně? Když se podíváte na mapu, tak zjistíte, že hl. n. a MasNa zase tolik prostoru centra nezabírají a jsou na jeho okraji... Bubny a Smíchov jsou rozvojové zóny, ale to už je širší centrum. To si tedy spíš myslím, že rozvoji centra Prahy víc vadí Vltava, ta ho rozděluje, takže co s ní? Do trubek a zasypat?;-D

V prostoru Quadria byl park? Myslíte těch pár stromků v betonu za stanicí metra? Ja si pod pojmem park představuji třeba Františkánskou zahradu a nic takového tam, kde je Quadrio tedy nebylo...

0/0
18.4.2015 13:18

K11a52r66e53l 62D79r16d26a 6303965117739

Mohl být, kdyby nad ním většina lidí, tak jako Vy, nemávla rukou. Nyní je tam pro pár bohatých Rusů pěkné bydlení. A starosti se zaparkováním a dopravou nemají.

  My se halt budeme chechtat, že jde o hloupé nápady a že jsou v centru nerealizovatelné a vystěhujeme raději všechny nebohaté Čechy postupně na Jižní Město, do Úval, Říčan či Kladna. To je přece širší centrum Prahy. ;-D

  Masaryčka a Hlavní nádraží kopírují hradby Prahy a odřezávají od centra vesnice Karlín, Žižkov a Vinohrady. Za 100 let jsme s tím nedokázali nic udělat a opět v zájmu cestujících venkovanů plánujeme jen další omezování Pražanů v centru. Podle mě jsou ta nádraží zásadní překážkou scelení Nového Města - a tedy jádra Prahy.

  Jinak jsou to stále sociální periferie obklopené bezdomovci. Chodím často Opletalova - Florenc. Je zde nechutná část Prahy. A bude dík vlakům pořád.

  (Existuje projekt na zakopání Hlavního nádraží pod zem a zrušení Masarykova nádraží. Jsem pro.)

0/0
18.4.2015 19:01

R15a45d67e50k 93J57a48n88a32t58a 9265376984292

"Existuje projekt na zakopání Hlavního nádraží pod zem"

Neexistuje. Existuje akorát NS2, tedy podzemní patro hl.n. u opery pro regionální dopravu. Samozřejmě by to bylo bez rušení nástupišť stávajících, současně s tím by byla zrušena Masaryčka, respektive využita na něco jiného (muzeum) proto zbořit ji díky pamaátkové ochraně nelze.

"Chodím často Opletalova - Florenc. Je zde nechutná část Prahy. "

Součástí revitalizace Masaručky je podchod pod zhlavím a tudíž propoejní. A také komerční využítí dnes již železnicí nepotřebných ploch.

"Odřezávají od centra vesnice Karlín, Žižkov a Vinohrady."

Zde pomůže vyústění podchodů z hl.n. na druhou stranu a nějaká menší odbavovací hala s komerčními prostory i na druhé straně. To v dlouhodobém plánu je.

+1/0
18.4.2015 19:58

K29a46r23e91l 75D72r93d70a 6203625657769

http://binko.wz.cz/2006-4.pdf

http://intranet.cvut.cz/informace-pro-media/cvut-v-mediich/2008/srpen/alias.2008-09-24.2341455313

0/0
19.4.2015 1:59

R63a22d87e84k 55J62a21n81a84t86a 9405196314702

"Doprava z Kladna měla končit na Dlouhé Míli. "

A potom co? Nacpat lidi do metra a trápit je dlouhou jízdní dobou s mnoha zastávkami, když vlak má na stejné trase jen 2-3?

Vlaky od Benešova a Říčan byste taky ukončil v Hostivaři? Od Čelákovic na Rajské zahradě? Od Berouna a Řevnic v Radotíně? Od Kralup na Podbabě? Vaše nápady jsou proti tomu, co se, po desetiletích zkušeností, snaží dělat na Západě, dovézt lidi rychle a bez přestupů co centra.

+2/0
18.4.2015 13:07

K85a24r65e84l 25D58r14d40a 6263935717799

Jezdím Mladou Boleslav. Spoj končí na Černém Mostě.

  (Jezdíme to dlouho, takže jsme postupně zažili Florenc i Palmovku. Ano, před 30 lety vystoupit na Florenci a jít pěšky do práce bylo fajn. Tak to dělali rodiče za Husáka. Jinak pomalé jízdy v kolonách po Praze, začuzenou Koněvkou a Husitskou, když jsem o Florenc v centru ani nestál a hned jsem pokračoval dál, to byl tedy zážitek bezohlednosti vůči Praze a Pražanům na pochodu.) 

  Doufal jsem, že doba postoupila. Přestup na Černém Mostě je pro mě praktičtější než Florenc, mohu dnes pokračovat metrem podle potřeby mnohem lépe a rychleji na libovolné cílové místo.

  Takže potřebnost spojů končících v centru považuji tak trochu za účelovou demagogii. Není to nezbytné, není to potřebné, zatěžuje to Prahu. Stojí to jen na rozhodnutí Prahy a lobbingu dopravců. 

  Spoj z Masaryčky je samozřejmě žádanější než stejný spoj z Vysočan. Takže jde hlavně o zisk dopravců. A pohodlí cestujících je jen účelový argument, aby mohla dál tranzitní doprava existovat a překážet v centru Prahy. I proto se propaguje vlak jako "výpomoc" MHD. Ale v běžném provozu je to pro Pražany stále jen okrajová záležitost. Přitom se investují miliardy, v podstatě do řešení, která možná jednou budou zajímavá.

0/0
18.4.2015 15:39

M72a73r22t85i97n 53Š58u28l84c 2537289210945

Rychlodráha je vlastně špatný název, ve skutečnosti jde o zdvojkolejnění a zkapacitnění současné trati 120 Praha - Kladno s odbočkou na letiště. Ta trať už nyní umí dopravit cestujícího z Kladna do centra Prahy za nějakých 40 minut. Interval je omezen podle možností křižování vlaků ve stanicích. Do budoucna by při dvou kolejích a odbočce na letiště mohl jet každých 15 minut vlak Praha - Hostivice - Kladno a mezi nimi každých 15 minut vlak Praha MasNa (metro B) - Bubny (metro C Vltavská) - Dejvice (metro A Hradčanská) - Veleslavín (metro A) - letiště. Při nasazení jednotek o kapacitě 250 - 350 lidí (v současnosti RegioPanter nebo CityElephant) a větší rychlosti vzniká přepravní kapacita 1000 - 1400 cestujících za hodinu na Kladno, při spojení jednotek dvojnásobná a to by snaf mohlo přetáhnout lidi z kladenských autobusů a zároveň vzniká stejná hodinová kapacita pro letiště. A pokud MHD z letiště nyní používá asi 14 tisíc lidí denně a pošlou se tam vlaky s kapacitou 1400 lidí za hodinu po dobu 20 hodin denně, je tam i dost velká rezerva. Navíc se dá spojením dvou souprav ještě zdvojnásobit.

+3/0
18.4.2015 10:51

K59a59r44e17l 40D61r67d38a 6633895197839

Přesně to kritizuji. Díky za popis. Takže "trasa metra E" sloužící jen pro spojení letiště s Masaryčkou s intervalem 15 minut ve špičce. Což je pro MHD naprosto nepředstavitelné. 4 spoje do hodiny. Jak přívoz přes Vltavu.

  Kdo bude moc, uteče na trasu A ve Veleslavíně. Kladeňáci jedoucí vlakem na letiště budou dělat co? Prolézat přestupy na Veleslavíně?

  Přes Dejvice ale projede 16 vlaků do hodiny, 1 po 4 minutách.

  Kapacita není všechno. Zdá se mi, že je to moc negativ a užitek malý.

  (Jak je to přestupem na Praha Bubny na Vltavskou? Zdá se mi, že civilizovaná možnost přestupu dnes neexistuje. Není to tady zralé na vytvoření dalšího vstupu do metra z nádraží?)

0/0
18.4.2015 12:49

M79i53r43o15s77l97a31v 10G39r13o16s50s67m92a67n39n 8572969724

Interval 15 minut na letiště je běžný i jinde. Ve špičce bude i tak zřejmě kratší. Přes Prahu 6 bude ještě více zahuštěný, protože se přidají vlaky z Kladna. Kladeňáci zvládnou nastoupit do správného vlaku už v centru, stejně jako to zvládnou dnes.

+2/0
18.4.2015 13:29

K37a67r40e65l 40D29r86d97a 6813765297229

Uvažuji cestu Kladno - letiště. Přestup na Veleslavíně. 

  Nikde tam nejsou podchody. Cestující budou v 21. století přeskakovat koleje? Nebo vyjdou z nádraží a jiným chodem vstoupí, aby se dostali k protější koleji? Středověk... Nádraží není propojené s metrem. To vše se bude teprve budovat? 

  Přestavba nádraží bude stát to samé, co nová stanice metra...

0/0
18.4.2015 19:14

M38i15r54o45s84l30a64v 94G44r44o41s51s26m53a66n19n 8182619374

Bez modernizace trati podchody ani napojení na metro nebudou. Ano, středověk.

0/0
18.4.2015 19:53

R34a56d48e50k 89J21a24n84a18t14a 9695636684732

"Cestující budou v 21. století přeskakovat koleje?"

"Přestavba nádraží bude stát to samé, co nová stanice metra..."

Ježiši. Součástí projektu (i ceny, které je uváděna) je pochopitelně i peronizace všech stanic. To je standardní součást každé modernizace, protože to urychluje provoz, a umožnuje bezbariérovost. Podchod z metra Veleslavín je připraven, projekt metra s tím počítal.

0/0
18.4.2015 20:02

R72a86d63e69k 20J89a19n45a67t67a 9825316554452

"Což je pro MHD naprosto nepředstavitelné. "

Byl jste někdy na Západě proboha, když už jste asi nebyl v Kyjích, Uhříněvsi, Klánovicích? Tohle je větší vzdálenost, tohle je S-Bahn, ne MHD. Interval je o něco delší, ale rychlost a pohodlí to vynahradí.

I kdyby na letiště zavedli z politických důvodů ("hloupí voliči to chtěj") to metro, tak by jezdilo v pásmovém provozu, takže třeba jen každá třetí či dokonce čtvrtá, souprava. A rázem máte těch 15 minut taky.

"Kdo bude moc, uteče na trasu A ve Veleslavíně."

Tam přestoupí ten, jehož cíl bude u trasy A. Kdo bude mít cíl u trasy C, přestoupí na Vltavské, kdo bude mít cíl u trasy B, pojede až na Masaryčku.

"Kladeňáci jedoucí vlakem na letiště budou dělat co? Prolézat přestupy na Veleslavíně?"

Po dokončení druhé etapy pojedou přímo. http://www.trolejbusyvpraze.net/Mapy/zeleznice_kladno_2.JPG Ten tunel není nic drahého, je to hlubený tunel, žádná zástavba, na pozemku jediného vlastníka a ani přechodné uzavření runwaye během stavby nevadí, protože se stejně občas zavře kvůli údržbě. Do té doby to nebudou mít horší než dnes, mohou např. jet některým busem odněkud z Dědiny.

"Jak je to přestupem na Praha Bubny na Vltavskou? Zdá se mi, že civilizovaná možnost přestupu dnes neexistuje.  Není to tady zralé na vytvoření dalšího vstupu do metra z nádraží?"

Je, a napsal jsem vám to už výše. Severní výstup z metra je v územním plánu.

+1/0
18.4.2015 13:33

K74a34r51e63l 49D35r13d67a 6713955457839

Vidím stav Veleslavína na fotkách. Všechny zastávky se budou muset zcela přebudovat. Měly by se vytvořit podchody. Teď do toho cestující se zavazadly. Potřeba bezbariérových řešení... Chtělo by to eskalátory a výtahy.

  Tady se postaví stanice metra Veleslavín a nyní se bude za podobnou cenu budovat podobná stanice Veleslavín pro železnici. Pokud ne, jdeme se standardy cestování v 21. století dolu. (Stanice metra jsou oproti těm železničním zpravidla o několik světelných let jinde.)

  Jak je to s bezbariérovým cestováním? Metro to má jasné. Pracuje se na tom, má to plno problémů, jednou to bude. Dálkové autobusy zpravidla bezbariérovost neumí. Bereme to jako normu.  

  Zvládneme to samé co metro se železnicí? Nebo se tady prosadila bariérová, zastaralá a neetická doprava, a to v centru Prahy bez možnosti se bez ní obejít?

0/0
18.4.2015 19:28

R57a94d17e55k 92J53a30n37a40t45a 9615486544922

Všechno, o čem píšete, je samozřejmou součástí projektu, modernizace není jen o kolejíh, proto to taky stojí tolik peněz. Dneska je každá modernizace železnice plně bezbaiérivá, jsou na to normy, stejně jako všechny nově vyráběné regionální (ty mají vždy nízkou podlahu) i dálkové vlakové soupravy (ty maj někdy taky nízkou podlahu, někdy zdvihací plošiny).

+1/0
18.4.2015 20:06

M63a60r69t83i80n 79Š30u14l49c 2507469860415

To není trasa E, je vidět, že o příměstské železnici toho moc nevíte. Je to stejné jako trasa Kralupy - Praha, Nymburk - Lysá - Praha, Kolín - Praha, Benešov - Praha, Beroun - Praha, to jsou standardní vysokokapacitní elektrifikované příměstské železnice. Jejich obliba roste, protože si hodně lidí uvědomilo, že jezdit tímto vlakem se vyplatí. Intervaly ve špičce to má 10-15 minut, hodinovou kapacitu možná 3-5 tisíc lidí - to je tuším 3-5 souprav metra, takže to umí metro odvézt ve špičce za 10 minut. Směrem na Kladno také vede železnice a cílem je, zkapacitnit jí a zrychlit a spolu s tím udělat odbočku na letiště. To je naprosto logická úvaha.

Ano, několika málo lidem v oblasti např. Ořechovky to může znekvalitnit bydlení, ale ta trať tam stála dříve než ty domy, takže jen těžkou můžou tvrdit, že nevěděli, že jim pod okny jezdí vlaky. To je stejné, jako když se vybudovala satelitní městečka v Úněticích apod., tedy pod přistávacím koridorem letiště... ta letadla tam přistávají asi 50 let, domy tam stojí 10 let a tudíž nastěhovat se tam a rozčilovat se, že mi nad hlavou přistává letadlo, nemá valného významu.

+1/0
18.4.2015 13:35

K23a38r97e61l 21D15r70d64a 6153765947719

Patrně bude rozdíl v provozu staré a modernizované trati. Místní obyvatelé mají právo na ochranu a vyjádření, když už se do té trati jednou za 100 let nacpou peníze. Rv

  Je tady hodně zastávek Masarykovo nádraží, Bubny, Letná, Dejvice, Veleslavín, Ruzyně, Dlouhá Míle, Letiště. A mohlo by jich být i víc. Připomíná to trasu metra.

  Stanice metra jsou luxusní stavby. Aby měla železnice šanci, měla by nabídnout stejné prostředí. Ve výsledku pak prodloužení metra A na letiště pak vyjde na stejnou částku, jak tahle "trasa E" s tunely.

  Myslím, že si lidi nic ohledně jízdy vlakem neuvědomili, ale že je prostě plno Pražanů za Prahou na venkově a plno Středočechů má práci jen v Praze. Vlak je pro ně jediná veřejná doprava. V souladu s trendy migrace, pak stoupá počet cestujících. To neznamená, že je to dobře, když se dnes nedá žít v Praze. ;-)

  (Kolega s běžným platem a třemi dětmi si jako Pražan mohl dovolit přiměřený byt v paneláku na Kladně. Zrušte Masaryčku, postavte tam pěkné dostupné bytovky a budete mít o 5 cestujících z Kladna méně. Vlakem nejezdí. Autobus a metro A jsou rychlejší.) ;-D

0/0
18.4.2015 19:48

R96a50d67e77k 58J20a29n97a72t32a 9205566904902

"Je tady hodně zastávek Masarykovo nádraží, Bubny, Letná, Dejvice, Veleslavín, Ruzyně, Dlouhá Míle, Letiště. A mohlo by jich být i víc. "

Na Letné zastávka nebude. Na trase Masaryčka-Letiště bude šest mezilehlých zastávek. Některé vlaky by stavěly na všech, některé jen na dvou až třech. Metro by jich ovšem mělo 11 (a navíc závlek do Motola, kerý je delší než závlek do Bubnů) a expresní linky nejsou v metru možné.

"Kolega s běžným platem a třemi dětmi si jako Pražan mohl dovolit přiměřený byt v paneláku na Kladně. Zrušte Masaryčku, postavte tam pěkné dostupné bytovky"

Vy jste teda urbanista. Chudé lidi nastěhovat do centra Prahy? Kdo to zaplatí? Víte, že Masaryčka odbaví cca 30 000 cestujících denně? Tolik lidí se vám vejde do tech "pěkných dostupné bytovek"? Ti Němci jsou asi padlí na hlavu, že je váš super nápad jěště nenapadnul.

"Vlakem nejezdí. Autobus a metro A jsou rychlejší"

A tento projekt je právě o tom, aby to bylo naopak, jako je tomu v ostatních směrech při dojíždění do Prahy.

0/0
18.4.2015 20:29

K93a43r46e70l 22D72r98d32a 6893935257619

6? Zahlédl jsem, že Letnou požaduje radnice, ale má tam být tunel. Chybí mi nahoře Liboc a na plánku je ještě Výstaviště. Když přidám konečné, je to 9. Bez Letné 8. Takže Liboc a  Výstaviště platí?

  Je smutné, že s průměrným platem se musíte z centra Prahy vystěhovat. Je to hlavní město České republiky a Češi zde žít nakonec nemohou. S tím se nelze smířit.

0/0
19.4.2015 2:22

R22a79d34e62k 18J72a74n18a65t98a 9725556734492

"Je smutné, že s průměrným platem se musíte z centra Prahy vystěhovat."

To nesouvisí s Prahou, to je volný trh. V centru každého velkého města by chtělo mít nemovitost více lidí a firem, než se tam vejde. Takže cena logicky roste. S průměrným platem v Praze bydlet můžete, ale ne v centru.

0/0
19.4.2015 10:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.