Diskuze

Chystá se nová studie rychlodráhy na pražské letiště. Bude zřejmě do léta

Správa železniční a dopravní cesty opět oprašuje projekt rychlodráhy na pražské letiště. Poté co ministr dopravy Dan Ťok v únoru pozval do chystaného tendru korejské firmy, správce českých tratí slibuje, že v červnu budu hotová aktualizovaná studie tohoto dvacet let chystaného projektu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K96a95r59e89l 14D26r51d94a

20. 4. 2015 10:43

Takový nápad, pokud by tramvaj šla po Evropské a pak zahnula do Drnovské, mohla by mít smyčku až na zastávce Praha-Ruzyně. Tedy další přestup na spojení do centra a zhodnocení železnice.

  Nějaké to napojení na Šestku, P+R a Dlouhou Míli včetně nového nádraží by také mohla obloučkem přes Dlouhou Míli pobrat. Takže by tramvaj mohla fungovat jako spojka mezi zastávkami Ruzyně, Dlouhá Míle, (možná i Liboc) a Veleslavín.

  Takovou trasou by podle mě železnice, tramvaj a autobusy obsloužily sídliště Na Dědině i s přilehlými pozemky v rozsahu a místě tak, jak bylo plánováno metro. Metro by pak mohlo v klidu zamířit na Řepy. ;-)

  (Tramvajoví budovatelé by měly svoje prodloužení a místní by ho možná lépe pobrali. Navíc by se asi našly argumenty pro takové řešení. Nabízelo by to další možnost prodloužení tramvaje ulicí U Prioru nebo do Ruzyně.)

0 0
možnosti

K74a24r53e15l 98D41r59d58a

20. 4. 2015 10:52

Zastávku Liboc nenalézám na mapách. Ta bude nově vytvořena? Na to, jak problematické jsou "viadukty" v Liboci pro auta, mě docela udivuje, že zde vlaky nestaví už dnes.

0 0
možnosti

K71a44r34e39l 50D36r47d36a

18. 4. 2015 16:50

Tak zase jinak. Akce je prolobbovaná frajery od železniční lobby do EU. Nyní se dělá z příkazu EU a částečně za evropské peníze. Praha má status dopravního uzlu hlavní sítě a má povinnost napojit letiště na železnici do roku 2030, pokud nechce o svoji preferenci přijít.

  Akce má zajisti napojení na evropskou železniční síť. Takže se řeší propojení Hlavního a Masarykova nádraží. Na letiště by mohly i evropské rychlíky. 

  (Ostatně, našel jsem deklaraci z roku 2008, kde se tvrdí, že vznikne na Masarykově nádraží další vestibul s cílem propojit Hlavní a Masarykovo nádraží s Florencem. Vznikne tak společný terminál "Praha-centrum" napojený na stanice metra Hlavní nádraží, Florenc, Náměstí Republiky. Pro chodce mají být dnešní jednotlivá nádraží propojena pohyblivými chodníky... Stejná deklarace je určitě i pro metro na letiště.) ;-D

  (Bože! Že se to stihne dřív než tramvajová lobby protáhne tramvaj přes Šervůd? Přece jen je jedoucí chodník lepší než tramvaj s intervalem 15 minut, že?) ;-D 

  Rychlodráha na letišti vlastně vůbec nebude. Místo na stanici je až za Business Centrem. Takže cestující čeká popadnout zavazadla do ruky a přehopkat zdejší oraniště od zadních parkovišť 300-500-700 metrů k Terminálu 1 nebo 2. Tomu říkám pohodlná doprava dělaná s ohledem na pohodlí cestujících. A to na rozdíl od metra, co by vyjelo eskalátory, jak doufám, rovnou do haly. (Jinak se maluje stanice metra na parkovišti před Terminálem 1.) ;-)

  Tak ještě doplnit pohyblivé chodníky na letišti a může se začít kopat. ;-D

https://youtu.be/ccQ7gtLhQtA

http://www.praha-kladno.cz/files/aktualfile-7.pdf

0 2
možnosti

K85a71r66e28l 23D63r23d96a

18. 4. 2015 17:15

Mamutí terminál "PRAHA-CENTRUM" zabírající 1/4 rozlohy historické Prahy nabídne příchozím plno obchodů a dutých-free shopů. Centrum Prahy ozvláštní organickou architekturou. Protože inspirací jeho podoby byl čerstvě odstraněný rakovinový nádor jednoho z našich předních architektů. ;-D

  Pro pohodlí cestujících v Praze bude uděláno maximum. Cestující se zde budou přepravovat pomocí speciálních kontejnerů, kterým se zadá pouze kód cílové stanice. Zcela pohodlně pak budou automaticky přepravováni nejefektivnější cestou k cíli své cesty. Soutěž na dodávku speciálních transportních kontejnerů vyhrála Pohřební služba Praha. ;-D

0 0
možnosti

K97a34r32e50l 50D71r52d98a

18. 4. 2015 8:36

Podle mě se tady chystá totální český Kocourkov, lumpárna na místní obyvatele a vyhazování našich peněz. Tramvaj z Dejvické je po otevření metra zbytečná. Určitě je dost lenochů, co jí paralelně s metrem chtějí. DPP má na Veleslavíně super vozovnu, kterou navíc modernizoval. Takže tramvajové koleje do centra potřebuje také DPP.

  Vedle sídliště Na Dědině jsou rozvojové pozemky na několik dalších sídlišť. Veškerá MHD za veřejné peníze je tak jako vždy dobrou službou pro developery. Obdobně jako nová stanice metra "Nákupní centrum Bořislavka".

  Ve hře je prodloužení tramvaje na Dědinu. Jde o variantu, kdy má trať z Evropské prorazit přes místní základní školu, vilky a vytížené parkoviště na sídlišti. A aby sem mohla přes tramvaje i auta, mají se z Evropské pustit přes byty starousedlíků. Pokud vím, tramvajové budovatele honí místní obyvatelé s klacky v ruce po přilehlých polích ještě teď.

  Přitom je to namalováno dokonale. Tramvaj jednou propojí stanice metra Dědina, Dlouhá Míle a Terminál. Před Terminálem 1 je plánována tramvajová smyčka. (Neskutečné, co tramvajoví budovatelé umí vymyslet.)

  Jednoho dne má být metro na letišti. Pokud by na Dědině vzniklo další sídliště s mohutnými přesuny lidí do centra, mělo by jeho další prodloužení skutečně opodstatnění.

  Nyní má tedy prioritu rychlodráha do okamžiku než Krnáčová za měsíc skončí.

  Vize pražské budoucnosti. Cestující cizinec přiletí do Prahy a bude volit mezi 119 s intervalem 20 minut, tramvají s intervalem 20 minut, metrem s intervalem 20 minut, rychlodráhou s intervalem 60 minut a k tomu odhánět naháněče taxíků. Chvíli bude přemýšlet a pak raději odletí zpět. ;-D

0 4
možnosti

"Tramvaj z Dejvické je po otevření metra zbytečná"

Až tak ne, protože tramvaj má obecně cca 3x více zastávek nže metro. To byste mohl totéž tvrdit i o trase A na Vinohradech nebo trase B ve Vysočanech.

"Jednoho dne má být metro na letišti."

Pokud se bude uvažovat ekonomicky, a ne politicky, tak tam nebude nikdy. Prostě to není efektivní.

"Tramvaj jednou propojí stanice metra Dědina, Dlouhá Míle a Terminál. "

To vám řekl kdo? Nápad z tramvají je podobně hloupý. Ryclejší než bus by to nebylo, za to dražší.

"rychlodráhou s intervalem 60 minut"

Nesmysl. Už dnes je interval na této trati do Kladna 30 minut (ráno i méně) a ty vlaky prázdné nejezdí.

Po modernizaci (tj. zrychlení) trati lze očekávat větší zájem cestujících a tím i kratší intervaly - 15 či 10 minut.

1 0
možnosti

K65a56r69e21l 62D86r27d91a

18. 4. 2015 7:52

Rychlodráze nerozumím. Když potkávám opruzené Středočechy na Hlaváči či Masaryčce čekající dlouze na vlak nebo pádící bezohledně na nástupiště za ujíždějícím vlakem... To bude nově standard pražské MHD? Nebo se na pražské letiště bude jezdit "za odměnu" na poukaz od ROH 5x za den?

  On je jako vlak schopen nahradit 119 s intervalem 6 minut? A pokud ano, to někdo na Kladně potřebuje "linku metra" do centra Prahy? A městské části fakt snesou vláček 24x za hodinu? O jakém provozu je tady řeč? Umíte to někdo popsat?

0 0
možnosti

"To bude nově standard pražské MHD?"

Mluvíme o příměstské dopravě. O spojení centra Prahy s Kladnem a letištěm na samé hranici města.

"Nebo se na pražské letiště bude jezdit "za odměnu" na poukaz od ROH 5x za den?"

Jednou za 10-15 minut.

"On je jako vlak schopen nahradit 119 s intervalem 6 minut?"

Ano. Mírně delší interval je vynahrazen kratší jízdní dobou, pohodlím vlaku a menším počtem přestupů. Autobus je ve světě obecně považován za tu nejvíc "socka" dopravu. Většina cizinců, po zjištění, že do centra jezdí jen bus, bere taxi.

"A městské části fakt snesou vláček 24x za hodinu?"

Vlak mezi Radotínem a Smíchovem jezdí 10 minutovém intevralu už dnes. Na trati Úvaly-Kyje-Praha či Strančice-Hostivař-Praha je interval 15minutový. Kdo nedaleko takové zastávky bydlí, už si toho vesměs všiml a jezdí tím do Prahy, jelikož je to rychlejší než cokoliv jiného.

Vzhledem k tomu, že moderní elektrický vlak na kvalitních kolejích prakticky není slyšet (hluk menší než tramvaj), tak to nevadí.

3 0
možnosti

Toooonda Blaniiiiik!!!!!

4 0
možnosti

J68i62ř32í 79M41a20c49e91k

17. 4. 2015 21:17

Ve většině zemí je běžné, že podzemka v okrajových čtvrtích vyjede z tunelu a jede normálně po povrchu jako železnice. Jen u nás, když už musí jít po povrchu (jako na Černém mostě), tak se kolem ní za těžké miliony postaví jakýsi umělý tunel. Kdyby to bylo u nás jako všude jinde, tak by otázka, zda metro nebo rychlodráha, nebyla vůbec podstatná. Prostě by se metro vyvedlo na povrch.

2 1
možnosti

Pražské metro opravdu není pro provoz venku vhodné. Ale na Kladno by měla tak jako tak vést klasická železnice, jako do Kolína. Kvůli rychlosti, preferenci sezení, nižší kapacitě, ale i dálkové dopravě (Chomutov, Rakovník, Slaný), která bude také z modernizace těžit. Tímhle směrem dvojkolejná trať zoufale chybí.

9 0
možnosti

Co je Správa železniční a dopravní cesty?

0 4
možnosti

státní organizace, která spravuje státní koleje a řídí na nich provoz ...

0 0
možnosti

Udělat trasu metra jako tobogan, místo aby to vedlo rovně pod Evropskou, byl jasný záměr od začátku. Přece nepovede metro a rychlodráha souběžně. Původní plán byl konečná stanice metra vedle OC Šestka, kde se měl postavit parkovací dům a železniční stanice. Někdy mám pocit, že si to snad prolobovali taxikáři, kteří neskutečně vydělávají na cestě letiště - centrum Prahy. Jsem zvědav, jaká firma vyhraje tendr na výstavbu, ale tak na 90% hádám Metrostav, poněvadž mu končí výstavba unterwassermann tunelu Blanka.

12 0
možnosti

Zase by nemělo metro vést paralelne s tramvají..

2 0
možnosti

Nyní se ukáže, zda na Magistrátu ještě stále vládnou taxikáři. Toto už je cca 7. studie během 20 let a pořád nic.

14 0
možnosti