Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dejvická čelí odpoledne návalům, radnice chce zrušit pásmový provoz

Dva týdny po zprovoznění nových stanic pražského metra A se množí stížnosti cestujících na tzv. pásmový provoz. Vadí jim, že zejména v odpolední špičce každá druhá souprava končí na Dejvické. To způsobuje návaly na peronu a přeplněný následující spoj. Radnice Prahy 6 chce proto tento stav změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80i44ř84í 27P47r18a37ž65á27k 9810252951842

Omezením metra mnoho neušetří. Fixní provozní náklady jsou vysoké-ventilace, osvětlení, schody,....  musí fungovat bez ohledu na počet vlaků.

+2/0
23.4.2015 22:08

P64e42t74r 57P76e97t21r 6643582138563

To jsou lidi tak hloupí nebo si na to jenom hrají? Když čtu místní komentáře tak váhám, zda nejsem na novinkách.cz. 

Problém není, že by každá souprava nejela do Motola ale v tom, že autobusy se z Dejvické přestěhovaly na Veleslavín ale přitom tam jezdí jenom každá druhá souprava, jak kdyby to bylo nějaké nevýznamné rameno metra bez přestupních uzlů a přepravních proudů. Takže samozřejmě ve špičce nemůžou pobrat všechny cestující, kteří jedou na Veleslavín a pak dál busem/vlakem.

+1/0
23.4.2015 14:29
Foto

M81i24r19o87s69l63a48v 12B67u39d86í32n 8915447782

Pan Jelínek z Ropid mi na podobnou připomínku odpověděl argumenty, že "nedochází k většímu omezení povrchové dopravy v oblasti" a "pásmový provoz byl zaveden po důkladné analýze výhledových přepravních proudů".

Jenže ono ve zmíněné oblasti došlo prakticky k úplnému zrušení povrchové dopravy. To bylo vlastně i cílem prodloužení metra. Cestující na letiště a obyvatelé Liboce, Ruzyně vpodstatě nemají povrchovou alternativu (tramvaje jsou těmto cestujícím k ničemu). Autobusová doprava byla kompletně přesunuta na Veleslavín. Metro v úseku Dejvická - Nádraží Veleslavín využívat musí. Takže frekvence využívání stanice Dejvická (kam jezdily všechny spoje) byla kompletně přesunuta do stanice Nádraží Veleslavín, kam nyní jezdí polovina spojů. Téměř všichni, kdo dříve jeli metrem na Dejvickou, jedou dále na Nádraží Veleslavín. Plus obyvatelé těch západních čtvrtí, kteří dříve metrem nejezdili vůbec, nyní musí na Dejvické nastoupit.

Na předpovězení tohoto jevu nebyla potřeba žádná důkladná analýza, bylo předem zřejmé, že to nastane, protože není jiná možnost.

+1/0
23.4.2015 10:58

M41a77r61t22i80n 78Š41t68r98o60s 4219317780938

No to je ale překvapení. Problém je, že metro výrazně snížilo význam tramvajových tratí na Divokou Šárku a na Petřiny, které teď skoro nikdo nevyužívá. Jenže mít vybudované tratě a nejezdit po nich je docela drahý špás. Takže se udržují cestující v tramvajích aspoň tím, že se metro nechalo jezdit jen každý druhý spoj ;-D

0/0
22.4.2015 16:21

E10v15ž32e41n 37P44o33l97á48k 3948628431233

Tramvajové tratě se vyplatí pořád, jen se adekvátně musí snížit kapacita vozidel, ať už sóly, delšími intervaly nebo zkrácením linek. Na Evropské může získat význam úsek od Veleslavína dál, obzvlášť, pokud se podaří prosadit trať na Dědinu.

+1/0
24.4.2015 10:01

M37a54r76t19i82n23a 97L66e42v12á 6456318769

Jo a ještě je výborné posunout autobusy z Dejvické na Nádraží Veleslavín a pak tam posílat každou druhou soupravu!Vždyť to stálo "jen" 20 mld,  tak proč to zbytečně zatěžovat.

+3/−1
22.4.2015 13:15

A49n55d20r37e58j 41O68l17e67k34s64a 3905631987551

Dnes jsem jel z Petřin do centra, okolo čtvrt na dvě. Na vlak se čekalo 8´40!

+1/0
22.4.2015 13:59

M43a39r66t58i46n65a 14L24e31v50á 6386178809

Jo to už jsem zažila, všední den okolo 17. I ty tramvaje jezdí ve špičku po 4 minutách, má tohle logiku?Snad má mít prioritu metro, ale že se v ČR a Praze vůbec něčemu ještě divím.

+1/−1
22.4.2015 14:58

V37á67c12l85a19v 60P93a76l86u20z46g31a 2730152699296

Metro prioritu mít nemůže - jeho provoz v Praze je tak drahý, že byste musela povrchovou dopravu kompletně zrušit a i tak by to bylo málo. I v rozmařilé Dubaji vědí, že stavět metro v tunelu na okraji města je ekonomický nesmysl.

+1/−2
22.4.2015 16:31

J22a28n 28J24o52r33d13a45n 5861837219

No A?

0/0
28.4.2015 14:12

Z45d40e87n86ě29k 33L87a79x98a 1328775801132

Před časem se nechal jeden  policejní důstojník v radiu slyšet, že světla na  křižovatkách v Praze budou seřízena tak, aby při jízdě nebyla možná "zelená vlna". Řidiče to časem otráví a budou používat MHD. Pro DP a Ropid to bylo zřejmě inspirací což dokládá jízda v novém úseku "áčka" - Dejvická - Motol. Cestující to otráví, budou jezdit na kole nebo chodit pěšky. Průzkumy netřeba - stačí přečíst příspěvky k tématu.

+2/0
22.4.2015 12:40

O14n77d55r28a 29P37e72š59e43k 4938183310197

No už aby to bylo! Jezdit na kole je nejlepší věc  :-) je fakt, že by se na to něco mohlo vybudovat, jako třeba cyklostezky a tím myslím cyklostezky, ne pruhy na 4 proudé silnici, ale opravdové oddělené cyklostezky. Aspoň bychom nebyli všici tak obézní jak píšou.

0/0
22.4.2015 14:40

J92a37n 13K64o65z98á34k 6481585455

Bydlím v Letňanech. Když končí souprava na Ládví, tak do ní prostě nelezu. Jednoduché.

+6/−4
22.4.2015 12:40

E98v33ž26e96n 84P35o69l96á44k 3468258201733

Tak už jste padesátý první, který to sem píše. Nehodlám znovu psát stejnou odpověď, takže si najděte sám, proč toto nic neřeší.

+2/−1
22.4.2015 12:51
Foto

M77a83r25t59i21n 60P11i46š79t64o19r40a 8598768446659

Většinou to funguje. Problém nastane jen když se stane, že je překročena kapacita některého vlaku v některé stanici. Pak je strategie jezdit přímým spojem škodlivá.

0/0
22.4.2015 17:51

E78v56ž63e55n 41P55o94l12á39k 3868348731963

Což se na Dejvické na rozdíl od Ládví nebo Skalky děje skoro pořád.

0/0
24.4.2015 10:01

P73e83t93r 82P63e35t79r 6493492228873

Když jsi hloupej, tak si zatleskej.

0/0
23.4.2015 14:13
Foto

P56ř98e28m67e17k 65H34o57m35o40l65a 5898605635426

chodím po Praze pěšky :-P

+1/−1
22.4.2015 11:35

J31o87s22e29f 34K36a37r48f15í80k 7242575956510

Jo jo, moje řeč, z Dejvic na Chodov je to příjemná procházka ;-D

+12/0
22.4.2015 12:35
Foto

P63ř26e39m43e75k 97H41o37m37o94l72a 5618755475666

to se dá do tří hodin v klidu ;)

+1/0
22.4.2015 20:27

A18n93d43r28e30j 13O91l36e29k87s60a 3285601227861

Jak často a jak daleko, poutníče?

+1/0
22.4.2015 14:02
Foto

P91ř18e37m16e70k 23H36o56m83o65l11a 5938605275556

3-4x týdně, prostě nepoužívám mhd :)

0/0
22.4.2015 20:28

P71a59v88e81l 96S85l80a39m75a 9479712881197

Opět se potvrzuje. že

zodpovědnost lidí jenž rozhodují o MHD v Praze je mizivá ale uděláme průzkum průzkumu a zjistíme co cestující veřejnost ví dávno.

+1/0
22.4.2015 10:59

O54n25d78r80a 24P50e13š64e33k 4688763520817

Nezapomeňte dodat, že za ten průzkum patřičně zaplatíte :-)

0/0
22.4.2015 14:42

Z47d59e62n29ě19k 41J19o73n26á11š 9391779256100

Tak začátek takové dopravní změny se prostě musí vychytat.... ale to, že se cestují ozvou je nanejvíš v pořádku. Teď aby na to určitá místa správně zareagovala....

+6/0
22.4.2015 9:03

M20a77r61t68i98n 34Š26a11f68á85ř 8296798194237

A co vám brání milí obyvatelé P6 si vynutit změnu? Udělejte si sdružení, dohodněte se a v jedné z těch bezva špiček zablokujte na protest Dejvickou. Jak jednoduché a jak prosté. Pozvěte média a to se pak budou díti věci. Když k tomu přidáte pár zmínek o defenestraci těch chytráků v ROPIDu, tak si snad konečně DP a ROPID uvědomí, že tu jsou pro lidi a ne naopak!!!!;-)

+2/−6
22.4.2015 8:45

J89a47n 90M22o38t25ů48r31e76k 7560382391789

Proč hned tak drasticky? Tak snad zatím stačí slušně napsat na patřičná místa, ne? - Metro je v provozu chvíli, tak lze předpokládat, že se bude upravovat dle skutečných potřeb.

+5/0
22.4.2015 8:50

A44n38d23r49e12j 97O49l91e85k71s10a 3775271647451

Aha. Z jakého matrixu přicházíte? Já bych si například přál, aby stanice Červený Vrch, byla opravdu na Červeném Vrchu, aby její součástí byl podchod pod Evropskou právě na vrcholu stoupání té nebezpečné autostrády, kde na přechodech vyhaslo už mnoho životů a mnoho reprezentací jej v historii slibovalo. Aby ve Veleslavíně byl i východní vestibul, který by byl podstatně blíže metrem neobslouženému sídlišti. Myslíte, že mne Ropid a DP vyslyší?:-)

+2/−1
22.4.2015 10:28

J89a75n 98M39o31t95ů82r77e20k 7260492101609

A zkusil jste to? Ano, pokud máte návrh na změny a máte pocit, že je to všeobecný názor, předejte ho patřičným úřadům.

Dělám to tak běžně, někdy uspěju, někdy ne. Ale sami občané musí chtít po svých úřadech změny tak, jak chtějí a potřebují.

btw já bych chtěl MHD linku, která by měla dvě zastávky - v místě, kde pracuji a pak v místě kde bydlím. A čas odjezdu a příjezdu dle domluvy ;-)

+1/0
22.4.2015 10:34

E88v11ž15e39n 68P55o80l72á54k 3458268801693

Už takhle je z Dejvické na Bořislavku druhý nejdelší mezistaniční úsek celého metra, to by nemohlo projít, leda by byli postavili ještě stanici Hadovka. S druhými vestibuly ale souhlasím, to je opravdu docela nešťastné - výtahy by měly sloužit jen pro nemohoucí, když jimi masově musí jezdit běžní cestující, je to špatně.

+2/0
22.4.2015 11:42

A30n14d75r89e43j 20O59l13e40k10s56a 3985181827611

No a co, že by byl nejdelší úsek bez stanice - to jako má cestující na červeňák místo toho vystoupit na Horoměřický a dál jet 2 stanice tramvají? Ten červeńák byl totiž s petřinama jakejs takejs důvod pro metro. Hanspaulka, Hadovka, Veleslavín - rozhodně ne.

0/0
22.4.2015 14:06

M59a13r32t62i97n 88Š13a84f66á69ř 8186718824727

Ono to bohužel dnes se slušností člověk nikam nedotáhne. Oni se totiž ti pánové nahoře od úředníčka na magistrátu počínaje, konče hovady ve vládě k obyčejným lidem chovají jak k dobytku, nic víc než lůza pro ně totiž nejsme! Jen si pakovat kapsy a lidem za každou cenu ztrpčovat život. Vždyť co dopravní projekt v Praze, tak to pořádný a X krát předražený paskvil. Místo toho aby někoho za to zavřely tak se z našich kapes někdo pěkně a opakovaně pakuje a nikomu to zřejmě nevadí.

0/0
23.4.2015 0:15

A44n40d81r58e61j 74O78l12e29k81s38a 3495571577111

Správa věcí veřejných, je obrazem morálních kvalit průměru. Bohužel.

0/0
23.4.2015 10:49

J57a40n 59M71o29t22ů50r22e63k 7810792271289

- Tak kdy se řekne přeplněné, a návaly, tak si asi představím něco víc. Ano, je tam plno, ale co chcete? Každý dvě místa k sezení aby si mohl vybrat? Koukněte se na záběry z Pekingského metra, kde jsou pánové v bílých rukavičkách a ti vás doslova do metra vtlačují....

- Ano, lze předpokládat, že se jízdní řády ještě musí doupravit dle skutečné vytíženosti, nelze vše naplánovat přesně dopředu.

+1/−6
22.4.2015 8:39

J19o29s34e48f 76V39o94l68f73í50k 4568185829563

.. Koukněte se na záběry z Pekingského metra, kde jsou pánové v bílých rukavičkách a ti vás doslova do metra vtlačují...

---------------------

A což teprve v Somálsku a na Sahaře. Tam metro vůbec nemají. Tak si nemáme na co stěžovat, že?

+7/0
22.4.2015 9:53

J83a49n 34M58o41t54ů83r18e39k 7580982631599

To pochopitelně ne. Upozorňuji jen na to, že pražská MHD je jedna z nejlepších na světě, a že bohužel nejde zařídit vše k dokonalosti, vždy je to nějaký kompromis mezi pohodlím, cenou, možnostmi apod.....

Jen dle toho videa nevím, o čem ten článek je, mám jen pocit, že nějak to nové metro iDnes leží v žaludku.

+1/−4
22.4.2015 10:29

A93n28d28r75e80j 56O59l92e98k57s89a 3725271617411

To nové metro je totiž poněkud ... zbytné a problematicky funkční. Nakonec se ukazuje, že jím tranzitují lidé do oblasti Řep, než aby primárně sloužilo obsluze Červeňáku a Petřin. Tam totiž tramvaje pohodlně stačily.

+1/0
22.4.2015 10:39

R82a89d13o63s46l64a66v 71K39l32a48u72d44a 5114898754482

Přesně tak. Stejně většina lidí by na tu tramvaj přestoupila, protože zatímco metro má jen jednu stanici, tramvaj min. tři.

+1/0
22.4.2015 11:40

E23v79ž11e50n 55P73o74l60á33k 3638838911443

Prosím? Metro jezdí narvané, tramvaje před ním jezdily ještě narvanější a vy tu tvrdíte, že je vlastně zbytečné? To, co se dřív dělo ráno na Dejvické, vám přijde ok?

0/0
22.4.2015 12:48

A85n24d91r52e34j 48O54l45e27k93s37a 3555881537421

To se tam ale děje pořád. Na Dejvický vystoupí většina vlaku z centra. Je to stejný, jako na Kačerově. Jen cestující na letiště jedou dál do Vele, tedy pokud tam ten vlak zrovna jede. Když ne, tak to na peroně na Dejvický vypadá úplně stejně, jako před měsícem.

0/−1
22.4.2015 14:10

E83v24ž91e18n 80P50o59l46á60k 3898378261383

Jen cestující na letiště? To jich je sakra hodně. Včera večer jsem si kvůli nim nesedl už ani na Petřinách.

0/0
24.4.2015 9:58

R13a22d11o81s78l93a46v 33K79l91a75u51d31a 5124958844732

Vy jste komik. Takže z veřejných peněz vezmeme 20 mld. a postavíme metro nikam. Uděláme provizorní terminál, k němu úzké schodiště, žádné parkoviště pro mimopražské a soupravy budou jezdit podle velmi podivného harmonogramu. Ten kompromis je kde?

0/0
22.4.2015 11:39

E66v30ž41e76n 18P71o74l21á92k 3368768411613

Proč tím metrem nikam tedy jezdí tolik lidí? A kdo určuje, která místa jsou někam a která nikam?

0/0
22.4.2015 12:49

A96n32d26r42e14j 92O54l76e93k16s19a 3135321257661

ad 1.otázka - protože musí, nebo je to pro ně výhodnější.. "tolik" není statistický údaj.

ad 2. -majitelé pozemků a vlivu.

0/0
22.4.2015 14:13

M58i47c62h60a85e94l69a 94C95e35r14n38a 1169667117197

záchytná parkoviště budou, až po tom, co v praze 6 se udělají modré zony. Přece si nemůžou nechat ujít takovejch peněz od místních, ne?

0/0
22.4.2015 8:19

O55n48d39r78e28j 15K69u90r91c 9296272715238

Na těch metrech je to napsaný. Na "C" tohe funguje normálně v úsecích Ládví - Letňany a Kačerov - Háje a nikdo tam nestojí s kamerou ;-)

+6/0
22.4.2015 8:19

J32o73s85e55f 17Š62e54m72e26l54í66k 7369361290167

Nebylo cílem toho nápadu spíš to, aby měl ROPID zase tak rok-dva co vyhodnocovat?

0/0
22.4.2015 8:00

J98i63ř47í 19P92r96a62ž63á91k 9460482521772

Vyhrazený pruh pro busy na Evropské je velmi prospěšný. Po Evropské projíždí cca 5000 busů denně a 50000 osobních aut. Preference hromadné dopravy je nezbytná i z důvodu zlepšení životního prostředí. V okolí Evropské je dnes 4 násobně překračován limit PM10 a benzenů, které určuje Zákon. Je jen otázkou času, kdy zde bydlící občané podají žalobu na stát a budou informovat "Brusel". Dotace na metro tím bude ztracena, protože o ní bylo žádáno na základě jiné dokumentace, než se stavělo. V případě, že Praha 6 a MHMP budou usilovat o zřízení P+R u Evropské, místní občané budou razantně proti a obrátí se na příslušné orgány EU s vysvětlením nekorektního jednání s žádostí o dotace na metro.

+2/−3
22.4.2015 6:40

A71n68d66r76e97j 81O72l61e27k81s97a 3135551467391

Tak metro jste chtěli - ne rychlodráze! - ale parkoviště by vám pod okny smrdělo?

0/0
22.4.2015 7:21

J92i71ř52í 90P85r63a91ž37á80k 9170782261692

My jsme metro nechtěli, chtěli jsme železnici-tzv. Rychlodráhu. Metro chtěl Bém+spol., aby mohli ovládat 20 mld. Kč, což bylo daleko víc než bude stát rychlodráha. Další zájem bývalého vedení MHMP a Městské části bylo ochránit zájmy taxikářů v dopravě z letiště. Po postavení železnice přijdou o kšefty.

+3/0
22.4.2015 8:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.