Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dejvická čelí odpoledne návalům, radnice chce zrušit pásmový provoz

Dva týdny po zprovoznění nových stanic pražského metra A se množí stížnosti cestujících na tzv. pásmový provoz. Vadí jim, že zejména v odpolední špičce každá druhá souprava končí na Dejvické. To způsobuje návaly na peronu a přeplněný následující spoj. Radnice Prahy 6 chce proto tento stav změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39i50ř69í 62P11r93a82ž78á58k 9570782301692

Omezením metra mnoho neušetří. Fixní provozní náklady jsou vysoké-ventilace, osvětlení, schody,....  musí fungovat bez ohledu na počet vlaků.

+2/0
23.4.2015 22:08

P79e20t42r 47P22e62t67r 6123822168833

To jsou lidi tak hloupí nebo si na to jenom hrají? Když čtu místní komentáře tak váhám, zda nejsem na novinkách.cz. 

Problém není, že by každá souprava nejela do Motola ale v tom, že autobusy se z Dejvické přestěhovaly na Veleslavín ale přitom tam jezdí jenom každá druhá souprava, jak kdyby to bylo nějaké nevýznamné rameno metra bez přestupních uzlů a přepravních proudů. Takže samozřejmě ve špičce nemůžou pobrat všechny cestující, kteří jedou na Veleslavín a pak dál busem/vlakem.

+1/0
23.4.2015 14:29
Foto

M66i37r78o81s40l80a50v 41B80u29d87í17n 8425437332

Pan Jelínek z Ropid mi na podobnou připomínku odpověděl argumenty, že "nedochází k většímu omezení povrchové dopravy v oblasti" a "pásmový provoz byl zaveden po důkladné analýze výhledových přepravních proudů".

Jenže ono ve zmíněné oblasti došlo prakticky k úplnému zrušení povrchové dopravy. To bylo vlastně i cílem prodloužení metra. Cestující na letiště a obyvatelé Liboce, Ruzyně vpodstatě nemají povrchovou alternativu (tramvaje jsou těmto cestujícím k ničemu). Autobusová doprava byla kompletně přesunuta na Veleslavín. Metro v úseku Dejvická - Nádraží Veleslavín využívat musí. Takže frekvence využívání stanice Dejvická (kam jezdily všechny spoje) byla kompletně přesunuta do stanice Nádraží Veleslavín, kam nyní jezdí polovina spojů. Téměř všichni, kdo dříve jeli metrem na Dejvickou, jedou dále na Nádraží Veleslavín. Plus obyvatelé těch západních čtvrtí, kteří dříve metrem nejezdili vůbec, nyní musí na Dejvické nastoupit.

Na předpovězení tohoto jevu nebyla potřeba žádná důkladná analýza, bylo předem zřejmé, že to nastane, protože není jiná možnost.

+1/0
23.4.2015 10:58

M25a77r55t29i19n 98Š19t40r14o30s 4119937960838

No to je ale překvapení. Problém je, že metro výrazně snížilo význam tramvajových tratí na Divokou Šárku a na Petřiny, které teď skoro nikdo nevyužívá. Jenže mít vybudované tratě a nejezdit po nich je docela drahý špás. Takže se udržují cestující v tramvajích aspoň tím, že se metro nechalo jezdit jen každý druhý spoj ;-D

0/0
22.4.2015 16:21

E73v47ž56e43n 85P95o72l25á10k 3488768161473

Tramvajové tratě se vyplatí pořád, jen se adekvátně musí snížit kapacita vozidel, ať už sóly, delšími intervaly nebo zkrácením linek. Na Evropské může získat význam úsek od Veleslavína dál, obzvlášť, pokud se podaří prosadit trať na Dědinu.

+1/0
24.4.2015 10:01

M49a50r90t13i10n13a 88L47e89v55á 6626958839

Jo a ještě je výborné posunout autobusy z Dejvické na Nádraží Veleslavín a pak tam posílat každou druhou soupravu!Vždyť to stálo "jen" 20 mld,  tak proč to zbytečně zatěžovat.

+3/−1
22.4.2015 13:15

A56n96d74r61e38j 85O53l57e17k80s41a 3735551477591

Dnes jsem jel z Petřin do centra, okolo čtvrt na dvě. Na vlak se čekalo 8´40!

+1/0
22.4.2015 13:59

M98a76r17t51i13n61a 69L89e22v26á 6116898189

Jo to už jsem zažila, všední den okolo 17. I ty tramvaje jezdí ve špičku po 4 minutách, má tohle logiku?Snad má mít prioritu metro, ale že se v ČR a Praze vůbec něčemu ještě divím.

+1/−1
22.4.2015 14:58

V45á83c91l92a46v 11P48a75l50u48z19g89a 2620882429686

Metro prioritu mít nemůže - jeho provoz v Praze je tak drahý, že byste musela povrchovou dopravu kompletně zrušit a i tak by to bylo málo. I v rozmařilé Dubaji vědí, že stavět metro v tunelu na okraji města je ekonomický nesmysl.

+1/−2
22.4.2015 16:31

J59a39n 53J65o38r47d22a48n 5211927319

No A?

0/0
28.4.2015 14:12

Z86d16e61n44ě37k 95L44a21x32a 1888475361532

Před časem se nechal jeden  policejní důstojník v radiu slyšet, že světla na  křižovatkách v Praze budou seřízena tak, aby při jízdě nebyla možná "zelená vlna". Řidiče to časem otráví a budou používat MHD. Pro DP a Ropid to bylo zřejmě inspirací což dokládá jízda v novém úseku "áčka" - Dejvická - Motol. Cestující to otráví, budou jezdit na kole nebo chodit pěšky. Průzkumy netřeba - stačí přečíst příspěvky k tématu.

+2/0
22.4.2015 12:40

O98n82d58r38a 96P60e50š72e37k 4308613860567

No už aby to bylo! Jezdit na kole je nejlepší věc  :-) je fakt, že by se na to něco mohlo vybudovat, jako třeba cyklostezky a tím myslím cyklostezky, ne pruhy na 4 proudé silnici, ale opravdové oddělené cyklostezky. Aspoň bychom nebyli všici tak obézní jak píšou.

0/0
22.4.2015 14:40

J78a97n 70K53o81z52á79k 6611685875

Bydlím v Letňanech. Když končí souprava na Ládví, tak do ní prostě nelezu. Jednoduché.

+6/−4
22.4.2015 12:40

E13v81ž93e27n 77P19o79l21á12k 3108668551873

Tak už jste padesátý první, který to sem píše. Nehodlám znovu psát stejnou odpověď, takže si najděte sám, proč toto nic neřeší.

+2/−1
22.4.2015 12:51
Foto

M83a50r59t51i58n 59P84i10š57t80o71r64a 8228618456659

Většinou to funguje. Problém nastane jen když se stane, že je překročena kapacita některého vlaku v některé stanici. Pak je strategie jezdit přímým spojem škodlivá.

0/0
22.4.2015 17:51

E82v73ž47e23n 69P34o24l66á32k 3938288501493

Což se na Dejvické na rozdíl od Ládví nebo Skalky děje skoro pořád.

0/0
24.4.2015 10:01

P83e56t66r 33P19e85t12r 6313102308113

Když jsi hloupej, tak si zatleskej.

0/0
23.4.2015 14:13
Foto

P82ř87e55m11e32k 61H64o56m43o55l28a 5358295425286

chodím po Praze pěšky :-P

+1/−1
22.4.2015 11:35

J59o36s92e29f 63K40a44r59f72í34k 7142415136740

Jo jo, moje řeč, z Dejvic na Chodov je to příjemná procházka ;-D

+12/0
22.4.2015 12:35
Foto

P43ř44e82m52e45k 39H81o77m23o44l70a 5398705165936

to se dá do tří hodin v klidu ;)

+1/0
22.4.2015 20:27

A65n30d47r90e90j 36O74l38e80k66s69a 3485381827761

Jak často a jak daleko, poutníče?

+1/0
22.4.2015 14:02
Foto

P27ř29e60m80e10k 21H45o82m83o12l45a 5808225575576

3-4x týdně, prostě nepoužívám mhd :)

0/0
22.4.2015 20:28

P33a69v37e64l 16S13l65a50m21a 9489672161117

Opět se potvrzuje. že

zodpovědnost lidí jenž rozhodují o MHD v Praze je mizivá ale uděláme průzkum průzkumu a zjistíme co cestující veřejnost ví dávno.

+1/0
22.4.2015 10:59

O85n74d89r53a 94P46e26š50e77k 4888153820297

Nezapomeňte dodat, že za ten průzkum patřičně zaplatíte :-)

0/0
22.4.2015 14:42

Z47d63e87n54ě54k 62J79o32n42á10š 9201729756720

Tak začátek takové dopravní změny se prostě musí vychytat.... ale to, že se cestují ozvou je nanejvíš v pořádku. Teď aby na to určitá místa správně zareagovala....

+6/0
22.4.2015 9:03

M61a78r49t42i42n 14Š44a95f18á21ř 8916848754417

A co vám brání milí obyvatelé P6 si vynutit změnu? Udělejte si sdružení, dohodněte se a v jedné z těch bezva špiček zablokujte na protest Dejvickou. Jak jednoduché a jak prosté. Pozvěte média a to se pak budou díti věci. Když k tomu přidáte pár zmínek o defenestraci těch chytráků v ROPIDu, tak si snad konečně DP a ROPID uvědomí, že tu jsou pro lidi a ne naopak!!!!;-)

+2/−6
22.4.2015 8:45

J17a55n 80M31o81t85ů65r11e62k 7660932141359

Proč hned tak drasticky? Tak snad zatím stačí slušně napsat na patřičná místa, ne? - Metro je v provozu chvíli, tak lze předpokládat, že se bude upravovat dle skutečných potřeb.

+5/0
22.4.2015 8:50

A77n52d73r78e79j 29O72l64e71k38s56a 3725771847501

Aha. Z jakého matrixu přicházíte? Já bych si například přál, aby stanice Červený Vrch, byla opravdu na Červeném Vrchu, aby její součástí byl podchod pod Evropskou právě na vrcholu stoupání té nebezpečné autostrády, kde na přechodech vyhaslo už mnoho životů a mnoho reprezentací jej v historii slibovalo. Aby ve Veleslavíně byl i východní vestibul, který by byl podstatně blíže metrem neobslouženému sídlišti. Myslíte, že mne Ropid a DP vyslyší?:-)

+2/−1
22.4.2015 10:28

J54a75n 61M68o85t47ů25r86e28k 7870892881179

A zkusil jste to? Ano, pokud máte návrh na změny a máte pocit, že je to všeobecný názor, předejte ho patřičným úřadům.

Dělám to tak běžně, někdy uspěju, někdy ne. Ale sami občané musí chtít po svých úřadech změny tak, jak chtějí a potřebují.

btw já bych chtěl MHD linku, která by měla dvě zastávky - v místě, kde pracuji a pak v místě kde bydlím. A čas odjezdu a příjezdu dle domluvy ;-)

+1/0
22.4.2015 10:34

E59v25ž81e47n 37P78o65l53á43k 3418218651123

Už takhle je z Dejvické na Bořislavku druhý nejdelší mezistaniční úsek celého metra, to by nemohlo projít, leda by byli postavili ještě stanici Hadovka. S druhými vestibuly ale souhlasím, to je opravdu docela nešťastné - výtahy by měly sloužit jen pro nemohoucí, když jimi masově musí jezdit běžní cestující, je to špatně.

+2/0
22.4.2015 11:42

A75n44d26r34e58j 14O11l24e56k85s14a 3345271867611

No a co, že by byl nejdelší úsek bez stanice - to jako má cestující na červeňák místo toho vystoupit na Horoměřický a dál jet 2 stanice tramvají? Ten červeńák byl totiž s petřinama jakejs takejs důvod pro metro. Hanspaulka, Hadovka, Veleslavín - rozhodně ne.

0/0
22.4.2015 14:06

M65a54r90t89i39n 65Š15a55f55á18ř 8446988294967

Ono to bohužel dnes se slušností člověk nikam nedotáhne. Oni se totiž ti pánové nahoře od úředníčka na magistrátu počínaje, konče hovady ve vládě k obyčejným lidem chovají jak k dobytku, nic víc než lůza pro ně totiž nejsme! Jen si pakovat kapsy a lidem za každou cenu ztrpčovat život. Vždyť co dopravní projekt v Praze, tak to pořádný a X krát předražený paskvil. Místo toho aby někoho za to zavřely tak se z našich kapes někdo pěkně a opakovaně pakuje a nikomu to zřejmě nevadí.

0/0
23.4.2015 0:15

A20n44d49r12e83j 71O79l69e93k39s85a 3875911137391

Správa věcí veřejných, je obrazem morálních kvalit průměru. Bohužel.

0/0
23.4.2015 10:49

J77a22n 19M90o13t86ů87r50e31k 7350462701879

- Tak kdy se řekne přeplněné, a návaly, tak si asi představím něco víc. Ano, je tam plno, ale co chcete? Každý dvě místa k sezení aby si mohl vybrat? Koukněte se na záběry z Pekingského metra, kde jsou pánové v bílých rukavičkách a ti vás doslova do metra vtlačují....

- Ano, lze předpokládat, že se jízdní řády ještě musí doupravit dle skutečné vytíženosti, nelze vše naplánovat přesně dopředu.

+1/−6
22.4.2015 8:39

J69o25s24e14f 80V27o45l51f63í31k 4438255809943

.. Koukněte se na záběry z Pekingského metra, kde jsou pánové v bílých rukavičkách a ti vás doslova do metra vtlačují...

---------------------

A což teprve v Somálsku a na Sahaře. Tam metro vůbec nemají. Tak si nemáme na co stěžovat, že?

+7/0
22.4.2015 9:53

J60a60n 14M51o72t12ů26r77e94k 7350182251199

To pochopitelně ne. Upozorňuji jen na to, že pražská MHD je jedna z nejlepších na světě, a že bohužel nejde zařídit vše k dokonalosti, vždy je to nějaký kompromis mezi pohodlím, cenou, možnostmi apod.....

Jen dle toho videa nevím, o čem ten článek je, mám jen pocit, že nějak to nové metro iDnes leží v žaludku.

+1/−4
22.4.2015 10:29

A31n92d28r76e46j 10O90l98e77k25s80a 3165741677871

To nové metro je totiž poněkud ... zbytné a problematicky funkční. Nakonec se ukazuje, že jím tranzitují lidé do oblasti Řep, než aby primárně sloužilo obsluze Červeňáku a Petřin. Tam totiž tramvaje pohodlně stačily.

+1/0
22.4.2015 10:39

R23a90d74o74s32l90a37v 88K27l82a73u68d71a 5914308884952

Přesně tak. Stejně většina lidí by na tu tramvaj přestoupila, protože zatímco metro má jen jednu stanici, tramvaj min. tři.

+1/0
22.4.2015 11:40

E65v17ž23e57n 45P54o95l25á88k 3948818451323

Prosím? Metro jezdí narvané, tramvaje před ním jezdily ještě narvanější a vy tu tvrdíte, že je vlastně zbytečné? To, co se dřív dělo ráno na Dejvické, vám přijde ok?

0/0
22.4.2015 12:48

A45n96d44r38e63j 14O59l42e91k27s93a 3135101927721

To se tam ale děje pořád. Na Dejvický vystoupí většina vlaku z centra. Je to stejný, jako na Kačerově. Jen cestující na letiště jedou dál do Vele, tedy pokud tam ten vlak zrovna jede. Když ne, tak to na peroně na Dejvický vypadá úplně stejně, jako před měsícem.

0/−1
22.4.2015 14:10

E41v29ž17e57n 36P83o49l66á54k 3398778451783

Jen cestující na letiště? To jich je sakra hodně. Včera večer jsem si kvůli nim nesedl už ani na Petřinách.

0/0
24.4.2015 9:58

R59a42d94o55s53l93a47v 75K34l43a37u26d38a 5624728894282

Vy jste komik. Takže z veřejných peněz vezmeme 20 mld. a postavíme metro nikam. Uděláme provizorní terminál, k němu úzké schodiště, žádné parkoviště pro mimopražské a soupravy budou jezdit podle velmi podivného harmonogramu. Ten kompromis je kde?

0/0
22.4.2015 11:39

E54v44ž61e33n 82P69o87l34á19k 3478948391893

Proč tím metrem nikam tedy jezdí tolik lidí? A kdo určuje, která místa jsou někam a která nikam?

0/0
22.4.2015 12:49

A97n85d67r79e82j 59O31l48e59k15s54a 3955171847781

ad 1.otázka - protože musí, nebo je to pro ně výhodnější.. "tolik" není statistický údaj.

ad 2. -majitelé pozemků a vlivu.

0/0
22.4.2015 14:13

M40i96c31h75a76e35l84a 42C83e54r75n71a 1179317437567

záchytná parkoviště budou, až po tom, co v praze 6 se udělají modré zony. Přece si nemůžou nechat ujít takovejch peněz od místních, ne?

0/0
22.4.2015 8:19

O52n45d44r44e50j 57K58u78r23c 9676792935388

Na těch metrech je to napsaný. Na "C" tohe funguje normálně v úsecích Ládví - Letňany a Kačerov - Háje a nikdo tam nestojí s kamerou ;-)

+6/0
22.4.2015 8:19

J16o36s75e83f 19Š92e22m26e28l62í63k 7239531830357

Nebylo cílem toho nápadu spíš to, aby měl ROPID zase tak rok-dva co vyhodnocovat?

0/0
22.4.2015 8:00

J17i86ř24í 27P26r58a12ž59á72k 9490372821482

Vyhrazený pruh pro busy na Evropské je velmi prospěšný. Po Evropské projíždí cca 5000 busů denně a 50000 osobních aut. Preference hromadné dopravy je nezbytná i z důvodu zlepšení životního prostředí. V okolí Evropské je dnes 4 násobně překračován limit PM10 a benzenů, které určuje Zákon. Je jen otázkou času, kdy zde bydlící občané podají žalobu na stát a budou informovat "Brusel". Dotace na metro tím bude ztracena, protože o ní bylo žádáno na základě jiné dokumentace, než se stavělo. V případě, že Praha 6 a MHMP budou usilovat o zřízení P+R u Evropské, místní občané budou razantně proti a obrátí se na příslušné orgány EU s vysvětlením nekorektního jednání s žádostí o dotace na metro.

+2/−3
22.4.2015 6:40

A51n62d19r54e89j 13O77l27e10k86s97a 3375311397331

Tak metro jste chtěli - ne rychlodráze! - ale parkoviště by vám pod okny smrdělo?

0/0
22.4.2015 7:21

J82i79ř31í 96P73r32a71ž35á52k 9620772791142

My jsme metro nechtěli, chtěli jsme železnici-tzv. Rychlodráhu. Metro chtěl Bém+spol., aby mohli ovládat 20 mld. Kč, což bylo daleko víc než bude stát rychlodráha. Další zájem bývalého vedení MHMP a Městské části bylo ochránit zájmy taxikářů v dopravě z letiště. Po postavení železnice přijdou o kšefty.

+3/0
22.4.2015 8:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.