Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dejvická čelí odpoledne návalům, radnice chce zrušit pásmový provoz

Dva týdny po zprovoznění nových stanic pražského metra A se množí stížnosti cestujících na tzv. pásmový provoz. Vadí jim, že zejména v odpolední špičce každá druhá souprava končí na Dejvické. To způsobuje návaly na peronu a přeplněný následující spoj. Radnice Prahy 6 chce proto tento stav změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69i31ř14í 75P12r13a15ž54á91k 9870792441502

Omezením metra mnoho neušetří. Fixní provozní náklady jsou vysoké-ventilace, osvětlení, schody,....  musí fungovat bez ohledu na počet vlaků.

+2/0
23.4.2015 22:08

P10e65t26r 78P69e49t60r 6803742488923

To jsou lidi tak hloupí nebo si na to jenom hrají? Když čtu místní komentáře tak váhám, zda nejsem na novinkách.cz. 

Problém není, že by každá souprava nejela do Motola ale v tom, že autobusy se z Dejvické přestěhovaly na Veleslavín ale přitom tam jezdí jenom každá druhá souprava, jak kdyby to bylo nějaké nevýznamné rameno metra bez přestupních uzlů a přepravních proudů. Takže samozřejmě ve špičce nemůžou pobrat všechny cestující, kteří jedou na Veleslavín a pak dál busem/vlakem.

+1/0
23.4.2015 14:29
Foto

M39i49r59o56s93l90a49v 79B19u22d36í71n 8685107122

Pan Jelínek z Ropid mi na podobnou připomínku odpověděl argumenty, že "nedochází k většímu omezení povrchové dopravy v oblasti" a "pásmový provoz byl zaveden po důkladné analýze výhledových přepravních proudů".

Jenže ono ve zmíněné oblasti došlo prakticky k úplnému zrušení povrchové dopravy. To bylo vlastně i cílem prodloužení metra. Cestující na letiště a obyvatelé Liboce, Ruzyně vpodstatě nemají povrchovou alternativu (tramvaje jsou těmto cestujícím k ničemu). Autobusová doprava byla kompletně přesunuta na Veleslavín. Metro v úseku Dejvická - Nádraží Veleslavín využívat musí. Takže frekvence využívání stanice Dejvická (kam jezdily všechny spoje) byla kompletně přesunuta do stanice Nádraží Veleslavín, kam nyní jezdí polovina spojů. Téměř všichni, kdo dříve jeli metrem na Dejvickou, jedou dále na Nádraží Veleslavín. Plus obyvatelé těch západních čtvrtí, kteří dříve metrem nejezdili vůbec, nyní musí na Dejvické nastoupit.

Na předpovězení tohoto jevu nebyla potřeba žádná důkladná analýza, bylo předem zřejmé, že to nastane, protože není jiná možnost.

+1/0
23.4.2015 10:58

M60a11r76t26i93n 33Š42t54r50o82s 4869137540188

No to je ale překvapení. Problém je, že metro výrazně snížilo význam tramvajových tratí na Divokou Šárku a na Petřiny, které teď skoro nikdo nevyužívá. Jenže mít vybudované tratě a nejezdit po nich je docela drahý špás. Takže se udržují cestující v tramvajích aspoň tím, že se metro nechalo jezdit jen každý druhý spoj ;-D

0/0
22.4.2015 16:21

E43v34ž45e58n 68P73o32l90á54k 3438458581843

Tramvajové tratě se vyplatí pořád, jen se adekvátně musí snížit kapacita vozidel, ať už sóly, delšími intervaly nebo zkrácením linek. Na Evropské může získat význam úsek od Veleslavína dál, obzvlášť, pokud se podaří prosadit trať na Dědinu.

+1/0
24.4.2015 10:01

M37a75r72t93i56n77a 66L87e59v14á 6576538699

Jo a ještě je výborné posunout autobusy z Dejvické na Nádraží Veleslavín a pak tam posílat každou druhou soupravu!Vždyť to stálo "jen" 20 mld,  tak proč to zbytečně zatěžovat.

+3/−1
22.4.2015 13:15

A95n94d18r73e16j 86O93l71e75k87s90a 3225101367791

Dnes jsem jel z Petřin do centra, okolo čtvrt na dvě. Na vlak se čekalo 8´40!

+1/0
22.4.2015 13:59

M68a56r42t79i45n47a 15L77e76v87á 6396358869

Jo to už jsem zažila, všední den okolo 17. I ty tramvaje jezdí ve špičku po 4 minutách, má tohle logiku?Snad má mít prioritu metro, ale že se v ČR a Praze vůbec něčemu ještě divím.

+1/−1
22.4.2015 14:58

V29á82c29l87a15v 97P76a37l81u79z36g58a 2630232609876

Metro prioritu mít nemůže - jeho provoz v Praze je tak drahý, že byste musela povrchovou dopravu kompletně zrušit a i tak by to bylo málo. I v rozmařilé Dubaji vědí, že stavět metro v tunelu na okraji města je ekonomický nesmysl.

+1/−2
22.4.2015 16:31

J81a80n 56J51o86r29d12a71n 5761177319

No A?

0/0
28.4.2015 14:12

Z89d26e41n84ě76k 61L16a51x91a 1678125171112

Před časem se nechal jeden  policejní důstojník v radiu slyšet, že světla na  křižovatkách v Praze budou seřízena tak, aby při jízdě nebyla možná "zelená vlna". Řidiče to časem otráví a budou používat MHD. Pro DP a Ropid to bylo zřejmě inspirací což dokládá jízda v novém úseku "áčka" - Dejvická - Motol. Cestující to otráví, budou jezdit na kole nebo chodit pěšky. Průzkumy netřeba - stačí přečíst příspěvky k tématu.

+2/0
22.4.2015 12:40

O58n52d86r76a 15P31e81š34e53k 4888943170827

No už aby to bylo! Jezdit na kole je nejlepší věc  :-) je fakt, že by se na to něco mohlo vybudovat, jako třeba cyklostezky a tím myslím cyklostezky, ne pruhy na 4 proudé silnici, ale opravdové oddělené cyklostezky. Aspoň bychom nebyli všici tak obézní jak píšou.

0/0
22.4.2015 14:40

J83a10n 98K80o57z20á96k 6761865205

Bydlím v Letňanech. Když končí souprava na Ládví, tak do ní prostě nelezu. Jednoduché.

+6/−4
22.4.2015 12:40

E50v93ž59e95n 56P70o68l30á78k 3728548911433

Tak už jste padesátý první, který to sem píše. Nehodlám znovu psát stejnou odpověď, takže si najděte sám, proč toto nic neřeší.

+2/−1
22.4.2015 12:51

M42a35r65t55i35n 96P46i37š45t76o92r77a 8158528216209

Většinou to funguje. Problém nastane jen když se stane, že je překročena kapacita některého vlaku v některé stanici. Pak je strategie jezdit přímým spojem škodlivá.

0/0
22.4.2015 17:51

E91v20ž34e71n 42P45o81l55á34k 3348628841683

Což se na Dejvické na rozdíl od Ládví nebo Skalky děje skoro pořád.

0/0
24.4.2015 10:01

P26e43t37r 90P66e66t54r 6903642708783

Když jsi hloupej, tak si zatleskej.

0/0
23.4.2015 14:13

P49ř82e15m26e65k 28H50o28m57o19l85a 5628295295116

chodím po Praze pěšky :-P

+1/−1
22.4.2015 11:35

J95o53s20e30f 11K43a61r67f29í43k 7652855486840

Jo jo, moje řeč, z Dejvic na Chodov je to příjemná procházka ;-D

+12/0
22.4.2015 12:35

P65ř28e37m48e54k 31H58o40m64o88l16a 5828445365586

to se dá do tří hodin v klidu ;)

+1/0
22.4.2015 20:27

A39n80d18r71e64j 70O11l80e43k69s45a 3875241857821

Jak často a jak daleko, poutníče?

+1/0
22.4.2015 14:02

P10ř41e12m43e91k 90H58o23m73o96l51a 5658885305246

3-4x týdně, prostě nepoužívám mhd :)

0/0
22.4.2015 20:28

P28a97v34e19l 88S61l56a24m83a 9239642471927

Opět se potvrzuje. že

zodpovědnost lidí jenž rozhodují o MHD v Praze je mizivá ale uděláme průzkum průzkumu a zjistíme co cestující veřejnost ví dávno.

+1/0
22.4.2015 10:59

O78n19d43r44a 54P80e88š73e80k 4118443670807

Nezapomeňte dodat, že za ten průzkum patřičně zaplatíte :-)

0/0
22.4.2015 14:42

Z66d43e73n22ě15k 21J59o29n50á46š 9631159956300

Tak začátek takové dopravní změny se prostě musí vychytat.... ale to, že se cestují ozvou je nanejvíš v pořádku. Teď aby na to určitá místa správně zareagovala....

+6/0
22.4.2015 9:03

M52a27r28t29i37n 52Š64a44f64á63ř 8176218174407

A co vám brání milí obyvatelé P6 si vynutit změnu? Udělejte si sdružení, dohodněte se a v jedné z těch bezva špiček zablokujte na protest Dejvickou. Jak jednoduché a jak prosté. Pozvěte média a to se pak budou díti věci. Když k tomu přidáte pár zmínek o defenestraci těch chytráků v ROPIDu, tak si snad konečně DP a ROPID uvědomí, že tu jsou pro lidi a ne naopak!!!!;-)

+2/−6
22.4.2015 8:45

J49a47n 96M89o50t17ů94r23e49k 7700182521879

Proč hned tak drasticky? Tak snad zatím stačí slušně napsat na patřičná místa, ne? - Metro je v provozu chvíli, tak lze předpokládat, že se bude upravovat dle skutečných potřeb.

+5/0
22.4.2015 8:50

A73n37d72r79e38j 57O59l45e56k62s80a 3175251267311

Aha. Z jakého matrixu přicházíte? Já bych si například přál, aby stanice Červený Vrch, byla opravdu na Červeném Vrchu, aby její součástí byl podchod pod Evropskou právě na vrcholu stoupání té nebezpečné autostrády, kde na přechodech vyhaslo už mnoho životů a mnoho reprezentací jej v historii slibovalo. Aby ve Veleslavíně byl i východní vestibul, který by byl podstatně blíže metrem neobslouženému sídlišti. Myslíte, že mne Ropid a DP vyslyší?:-)

+2/−1
22.4.2015 10:28

J77a20n 15M93o14t28ů79r13e48k 7720632881359

A zkusil jste to? Ano, pokud máte návrh na změny a máte pocit, že je to všeobecný názor, předejte ho patřičným úřadům.

Dělám to tak běžně, někdy uspěju, někdy ne. Ale sami občané musí chtít po svých úřadech změny tak, jak chtějí a potřebují.

btw já bych chtěl MHD linku, která by měla dvě zastávky - v místě, kde pracuji a pak v místě kde bydlím. A čas odjezdu a příjezdu dle domluvy ;-)

+1/0
22.4.2015 10:34

E39v77ž56e20n 83P64o90l16á91k 3838778621573

Už takhle je z Dejvické na Bořislavku druhý nejdelší mezistaniční úsek celého metra, to by nemohlo projít, leda by byli postavili ještě stanici Hadovka. S druhými vestibuly ale souhlasím, to je opravdu docela nešťastné - výtahy by měly sloužit jen pro nemohoucí, když jimi masově musí jezdit běžní cestující, je to špatně.

+2/0
22.4.2015 11:42

A93n92d84r25e81j 35O90l72e44k38s65a 3245481687931

No a co, že by byl nejdelší úsek bez stanice - to jako má cestující na červeňák místo toho vystoupit na Horoměřický a dál jet 2 stanice tramvají? Ten červeńák byl totiž s petřinama jakejs takejs důvod pro metro. Hanspaulka, Hadovka, Veleslavín - rozhodně ne.

0/0
22.4.2015 14:06

M33a33r16t74i68n 33Š16a78f15á70ř 8326608344247

Ono to bohužel dnes se slušností člověk nikam nedotáhne. Oni se totiž ti pánové nahoře od úředníčka na magistrátu počínaje, konče hovady ve vládě k obyčejným lidem chovají jak k dobytku, nic víc než lůza pro ně totiž nejsme! Jen si pakovat kapsy a lidem za každou cenu ztrpčovat život. Vždyť co dopravní projekt v Praze, tak to pořádný a X krát předražený paskvil. Místo toho aby někoho za to zavřely tak se z našich kapes někdo pěkně a opakovaně pakuje a nikomu to zřejmě nevadí.

0/0
23.4.2015 0:15

A85n36d36r40e55j 33O86l28e32k89s38a 3965611937481

Správa věcí veřejných, je obrazem morálních kvalit průměru. Bohužel.

0/0
23.4.2015 10:49

J90a94n 45M94o95t81ů67r76e13k 7930332861249

- Tak kdy se řekne přeplněné, a návaly, tak si asi představím něco víc. Ano, je tam plno, ale co chcete? Každý dvě místa k sezení aby si mohl vybrat? Koukněte se na záběry z Pekingského metra, kde jsou pánové v bílých rukavičkách a ti vás doslova do metra vtlačují....

- Ano, lze předpokládat, že se jízdní řády ještě musí doupravit dle skutečné vytíženosti, nelze vše naplánovat přesně dopředu.

+1/−6
22.4.2015 8:39

J78o54s59e74f 65V57o58l12f38í83k 4918445179153

.. Koukněte se na záběry z Pekingského metra, kde jsou pánové v bílých rukavičkách a ti vás doslova do metra vtlačují...

---------------------

A což teprve v Somálsku a na Sahaře. Tam metro vůbec nemají. Tak si nemáme na co stěžovat, že?

+7/0
22.4.2015 9:53

J10a25n 45M71o71t22ů39r24e74k 7850642381419

To pochopitelně ne. Upozorňuji jen na to, že pražská MHD je jedna z nejlepších na světě, a že bohužel nejde zařídit vše k dokonalosti, vždy je to nějaký kompromis mezi pohodlím, cenou, možnostmi apod.....

Jen dle toho videa nevím, o čem ten článek je, mám jen pocit, že nějak to nové metro iDnes leží v žaludku.

+1/−4
22.4.2015 10:29

A27n58d33r45e31j 45O72l48e77k40s62a 3405131447451

To nové metro je totiž poněkud ... zbytné a problematicky funkční. Nakonec se ukazuje, že jím tranzitují lidé do oblasti Řep, než aby primárně sloužilo obsluze Červeňáku a Petřin. Tam totiž tramvaje pohodlně stačily.

+1/0
22.4.2015 10:39

R61a21d53o59s88l76a67v 61K66l32a61u74d83a 5644798724192

Přesně tak. Stejně většina lidí by na tu tramvaj přestoupila, protože zatímco metro má jen jednu stanici, tramvaj min. tři.

+1/0
22.4.2015 11:40

E37v25ž40e53n 14P47o69l98á44k 3658328841823

Prosím? Metro jezdí narvané, tramvaje před ním jezdily ještě narvanější a vy tu tvrdíte, že je vlastně zbytečné? To, co se dřív dělo ráno na Dejvické, vám přijde ok?

0/0
22.4.2015 12:48

A40n67d76r92e61j 62O42l14e48k64s59a 3965661237691

To se tam ale děje pořád. Na Dejvický vystoupí většina vlaku z centra. Je to stejný, jako na Kačerově. Jen cestující na letiště jedou dál do Vele, tedy pokud tam ten vlak zrovna jede. Když ne, tak to na peroně na Dejvický vypadá úplně stejně, jako před měsícem.

0/−1
22.4.2015 14:10

E70v87ž83e96n 66P52o12l87á14k 3918578721823

Jen cestující na letiště? To jich je sakra hodně. Včera večer jsem si kvůli nim nesedl už ani na Petřinách.

0/0
24.4.2015 9:58

R60a54d20o44s75l83a90v 93K96l89a13u26d40a 5154888604802

Vy jste komik. Takže z veřejných peněz vezmeme 20 mld. a postavíme metro nikam. Uděláme provizorní terminál, k němu úzké schodiště, žádné parkoviště pro mimopražské a soupravy budou jezdit podle velmi podivného harmonogramu. Ten kompromis je kde?

0/0
22.4.2015 11:39

E55v47ž34e10n 37P55o81l34á28k 3398388791723

Proč tím metrem nikam tedy jezdí tolik lidí? A kdo určuje, která místa jsou někam a která nikam?

0/0
22.4.2015 12:49

A10n14d88r58e53j 92O53l24e30k82s31a 3745721967801

ad 1.otázka - protože musí, nebo je to pro ně výhodnější.. "tolik" není statistický údaj.

ad 2. -majitelé pozemků a vlivu.

0/0
22.4.2015 14:13

M80i35c47h22a36e32l46a 19C48e82r32n98a 1389207577537

záchytná parkoviště budou, až po tom, co v praze 6 se udělají modré zony. Přece si nemůžou nechat ujít takovejch peněz od místních, ne?

0/0
22.4.2015 8:19
Foto

O62n24d34r88e97j 37K81u60r95c 9166652345638

Na těch metrech je to napsaný. Na "C" tohe funguje normálně v úsecích Ládví - Letňany a Kačerov - Háje a nikdo tam nestojí s kamerou ;-)

+6/0
22.4.2015 8:19

J12o34s63e57f 11Š53e91m90e25l52í49k 7639931490747

Nebylo cílem toho nápadu spíš to, aby měl ROPID zase tak rok-dva co vyhodnocovat?

0/0
22.4.2015 8:00

J30i92ř25í 14P72r38a68ž60á48k 9170812531532

Vyhrazený pruh pro busy na Evropské je velmi prospěšný. Po Evropské projíždí cca 5000 busů denně a 50000 osobních aut. Preference hromadné dopravy je nezbytná i z důvodu zlepšení životního prostředí. V okolí Evropské je dnes 4 násobně překračován limit PM10 a benzenů, které určuje Zákon. Je jen otázkou času, kdy zde bydlící občané podají žalobu na stát a budou informovat "Brusel". Dotace na metro tím bude ztracena, protože o ní bylo žádáno na základě jiné dokumentace, než se stavělo. V případě, že Praha 6 a MHMP budou usilovat o zřízení P+R u Evropské, místní občané budou razantně proti a obrátí se na příslušné orgány EU s vysvětlením nekorektního jednání s žádostí o dotace na metro.

+2/−3
22.4.2015 6:40

A85n26d29r66e21j 54O46l58e68k50s37a 3665641627471

Tak metro jste chtěli - ne rychlodráze! - ale parkoviště by vám pod okny smrdělo?

0/0
22.4.2015 7:21

J70i83ř34í 14P86r16a40ž12á90k 9610602351432

My jsme metro nechtěli, chtěli jsme železnici-tzv. Rychlodráhu. Metro chtěl Bém+spol., aby mohli ovládat 20 mld. Kč, což bylo daleko víc než bude stát rychlodráha. Další zájem bývalého vedení MHMP a Městské části bylo ochránit zájmy taxikářů v dopravě z letiště. Po postavení železnice přijdou o kšefty.

+3/0
22.4.2015 8:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.