Diskuze

Dejvická čelí odpoledne návalům, radnice chce zrušit pásmový provoz

Dva týdny po zprovoznění nových stanic pražského metra A se množí stížnosti cestujících na tzv. pásmový provoz. Vadí jim, že zejména v odpolední špičce každá druhá souprava končí na Dejvické. To způsobuje návaly na peronu a přeplněný následující spoj. Radnice Prahy 6 chce proto tento stav změnit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Omezením metra mnoho neušetří. Fixní provozní náklady jsou vysoké-ventilace, osvětlení, schody,....  musí fungovat bez ohledu na počet vlaků.

2 0
možnosti

P35e87t93r 36P95e42t26r

23. 4. 2015 14:29

To jsou lidi tak hloupí nebo si na to jenom hrají? Když čtu místní komentáře tak váhám, zda nejsem na novinkách.cz. 

Problém není, že by každá souprava nejela do Motola ale v tom, že autobusy se z Dejvické přestěhovaly na Veleslavín ale přitom tam jezdí jenom každá druhá souprava, jak kdyby to bylo nějaké nevýznamné rameno metra bez přestupních uzlů a přepravních proudů. Takže samozřejmě ve špičce nemůžou pobrat všechny cestující, kteří jedou na Veleslavín a pak dál busem/vlakem.

1 0
možnosti
Foto

Pan Jelínek z Ropid mi na podobnou připomínku odpověděl argumenty, že "nedochází k většímu omezení povrchové dopravy v oblasti" a "pásmový provoz byl zaveden po důkladné analýze výhledových přepravních proudů".

Jenže ono ve zmíněné oblasti došlo prakticky k úplnému zrušení povrchové dopravy. To bylo vlastně i cílem prodloužení metra. Cestující na letiště a obyvatelé Liboce, Ruzyně vpodstatě nemají povrchovou alternativu (tramvaje jsou těmto cestujícím k ničemu). Autobusová doprava byla kompletně přesunuta na Veleslavín. Metro v úseku Dejvická - Nádraží Veleslavín využívat musí. Takže frekvence využívání stanice Dejvická (kam jezdily všechny spoje) byla kompletně přesunuta do stanice Nádraží Veleslavín, kam nyní jezdí polovina spojů. Téměř všichni, kdo dříve jeli metrem na Dejvickou, jedou dále na Nádraží Veleslavín. Plus obyvatelé těch západních čtvrtí, kteří dříve metrem nejezdili vůbec, nyní musí na Dejvické nastoupit.

Na předpovězení tohoto jevu nebyla potřeba žádná důkladná analýza, bylo předem zřejmé, že to nastane, protože není jiná možnost.

1 0
možnosti

No to je ale překvapení. Problém je, že metro výrazně snížilo význam tramvajových tratí na Divokou Šárku a na Petřiny, které teď skoro nikdo nevyužívá. Jenže mít vybudované tratě a nejezdit po nich je docela drahý špás. Takže se udržují cestující v tramvajích aspoň tím, že se metro nechalo jezdit jen každý druhý spoj ;-D

0 0
možnosti

Tramvajové tratě se vyplatí pořád, jen se adekvátně musí snížit kapacita vozidel, ať už sóly, delšími intervaly nebo zkrácením linek. Na Evropské může získat význam úsek od Veleslavína dál, obzvlášť, pokud se podaří prosadit trať na Dědinu.

1 0
možnosti

Jo a ještě je výborné posunout autobusy z Dejvické na Nádraží Veleslavín a pak tam posílat každou druhou soupravu!Vždyť to stálo "jen" 20 mld,  tak proč to zbytečně zatěžovat.

3 1
možnosti

Dnes jsem jel z Petřin do centra, okolo čtvrt na dvě. Na vlak se čekalo 8´40!

1 0
možnosti

Z53d41e35n93ě16k 87L80a37x74a

22. 4. 2015 12:40

Před časem se nechal jeden  policejní důstojník v radiu slyšet, že světla na  křižovatkách v Praze budou seřízena tak, aby při jízdě nebyla možná "zelená vlna". Řidiče to časem otráví a budou používat MHD. Pro DP a Ropid to bylo zřejmě inspirací což dokládá jízda v novém úseku "áčka" - Dejvická - Motol. Cestující to otráví, budou jezdit na kole nebo chodit pěšky. Průzkumy netřeba - stačí přečíst příspěvky k tématu.

2 0
možnosti

O73n86d40r88a 18P12e72š72e86k

22. 4. 2015 14:40

No už aby to bylo! Jezdit na kole je nejlepší věc  :-) je fakt, že by se na to něco mohlo vybudovat, jako třeba cyklostezky a tím myslím cyklostezky, ne pruhy na 4 proudé silnici, ale opravdové oddělené cyklostezky. Aspoň bychom nebyli všici tak obézní jak píšou.

0 0
možnosti

J76a88n 66K63o94z48á73k

22. 4. 2015 12:40

Bydlím v Letňanech. Když končí souprava na Ládví, tak do ní prostě nelezu. Jednoduché.

6 4
možnosti

Tak už jste padesátý první, který to sem píše. Nehodlám znovu psát stejnou odpověď, takže si najděte sám, proč toto nic neřeší.

2 1
možnosti

chodím po Praze pěšky :-P

1 1
možnosti

Jo jo, moje řeč, z Dejvic na Chodov je to příjemná procházka ;-D

12 0
možnosti

P41a36v53e31l 60S29l38a48m67a

22. 4. 2015 10:59

Opět se potvrzuje. že

zodpovědnost lidí jenž rozhodují o MHD v Praze je mizivá ale uděláme průzkum průzkumu a zjistíme co cestující veřejnost ví dávno.

1 0
možnosti

O45n50d30r38a 17P41e13š85e53k

22. 4. 2015 14:42

Nezapomeňte dodat, že za ten průzkum patřičně zaplatíte :-)

0 0
možnosti

Tak začátek takové dopravní změny se prostě musí vychytat.... ale to, že se cestují ozvou je nanejvíš v pořádku. Teď aby na to určitá místa správně zareagovala....

6 0
možnosti