Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaj v centru Prahy nedobrzdila, nabourala čtyři auta včetně policistů

Nehoda tramvaje a čtyř aut zablokovala před polednem dopravu na pražském Újezdě. Mezi nabouranými byl i vůz policie. Řidič tramvaje jel pravděpodobně rychleji, než mu dovoloval provoz v místě. Tramvajové linky byly odkloněny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a65n 59P69r74o30c33h69a10z67k83a 1307915409907

"Řidič tramvaje zřejmě nepřizpůsobil jízdu situaci v provozu, řekl iDNES.cz Tomáš Hulan z pražské policie".

Divil bych se, kdyby policie jednou našla jinou příčinu nehody.

0/0
28.4.2015 17:12

K73a98r51e89l 88D94r38d38a 6143275487689

Praze se uleví, až se zruší tramvaje a zmizí i ta arogantní parta, co je provozuje. ;-DR^

  Když si projdu diskusi: za všechno mohou auta, je třeba zákazů vjezdu, tramvaj nezastaví na fleku, bezpečnější pro cestující je, když tramvaj masakruje auta a lidi před sebou, než aby prudce brzdila...

 To jsou hlášky nejspíš z řidičského kurzu řidičů tramvají. Aneb, dobré řešení je tramvaje v Praze zrušit. (Autobusy MHD na tom nejsou o moc lépe. Snad jen statistiku nehodovosti mají mnohem nižší.)

  Vzpomínám na ten masakr na Karlově náměstí. Tolik mrtvých způsobilo, že pražské tramvaje jezdily opatrně a civilizovaně. Vydrželo jim to asi 14 dní. Takže, je to o stylu jízdy a řidičském umění, na které se ale běžně nedbá.

  Já jako řidič potřebuji adrenalin. Mnohem bezpečněji jedu sportovním stylem. Patrně to tak mají i řidiči tramvají. Tedy, je to velké umění, jet nudně, klidně, neusnout a jet na čas. Jde to, ale musí se na to řidič soustředit a musí chtít, a ne "že to nezastaví na fleku...") ;-)

0/−2
28.4.2015 10:42

M68i90l31a36n 79M29a86j61e60r33č43í56k 1410970344826

Praze se určitě neuleví až se zruší TRAMvaje - každá 30m dlouhá souprava/kloubový vůz dokáže lehce přepravit 150 cestujících (a nejsou to žádné "sardinky"), Pokud by stejné množství lidí mělo jet osobními auty, tak jich potřebuje minimálně (při plném obsazení 5 osob v autě) 30 kusů x 6m (bez minimálního bezpečného rozestupu) = vzniká již 180m dlouhá kolona, což je 6x víc potřebného prostoru než ta 1 TRAMvaj.

Ovšem při průměrné obsazenosti aut v Praze ani ne 1,5 osoby by byla skutečná velikost kolony aut přepravujících 150lidí přes půl kilometru = 600m : 6m = 100 aut (v polovině jen 1 člověk a v další polovině po dvou lidech)!

JINAK "I MISTR TESAŘ SE NĚKDY UTNE"

= I ŘIDIČ Z PROFESE/POVOLÁNÍ - ať je to např. TRAMvaják či policajti

(viz http://praha.idnes.cz/nehoda-tramvaje-a-dvou-aut-karmelitska-dhl-/praha-zpravy.aspx?c=A141209_104258_praha-zpravy_mav , i když dle obsahu článku -nikoliv nadpisu- vypadá vina na chodce nerespektujícího výstražné znamení PČR)

ZAVINÍ NEHODU, ALE V POČTU NEHOD (konkrétních jednotlivců i profesí) JE TO VÝRAZNÁ MENŠINA Z NEHOD, JICHŽ SE ÚČASTNILI!

Ovšem je skutečně pravda, že TRAMvaj JE DRÁŽNÍ KOLEJOVÉ VOZIDLO JEDOUCÍ HLADKÝMI A TVRDÝMI KOVOVÝMI KOLY PO HLADKÉ A TVRDÉ KOVOVÉ KOLEJNICI = SNADNĚJI SE DOSTANE DO SMYKU/SKLUZU než silniční vozidla jedoucí gumovými pneumatikami, o určité (nařízené) hloubce dezénu a míře natlakování, po nějak drsné vozovce (ať je to  dlažba, beton či asfalt - živice)!

A SKUTEČNOST, ŽE TRAMVAJE VELMI ČASTO ZVONÍ JE ZPŮSOBENA TÍM, ŽE OKOLNÍ ÚČASTNÍCI PROVOZU PŘEVÁŽNĚ NERESPEKTUJÍ JIM ZÁKONEM DANOU PŘEDNOST - z důvodu, že jsou na rozdíl od nich drážní kolejová vozidla s naprosto odlišnými jízdními vlastnostmi.

JÁ TVRDÍM, ŽE VELKÉ MNOŽSTVÍ NEHOD VLAKŮ NA ŽELEZNIČNÍCH PŘEJEZDECH S POZEMNÍMI KOMUNIKACEMI (A S CHODCI I MIMO NĚ) PLYNE Z OHROMNÉHO NERESPEKTOVÁNÍ TRAMVAJÍ A TZV. ČERVENÝCH SIGNÁLŮ NA ŘÍZENÝCH KŘIŽOVATKÁCH A PŘECHODECH.

+2/0
28.4.2015 15:51

K97a40r20e64l 22D82r29d35a 6873785407869

1) Olšanské náměstí. Semafory za miliony, přesto se rozjíždí tramvaj z Olšanské a auta také dostanou zelenou a stíhají ji předjet a omezit či se postavit před ní na koleje.

  A to samé za zastávkou na dalším semaforu.

  To přece není o chování řidičů aut. Pokud je důležitá přednost tramvaje, proč tak nepracuje semafor? Proč neoddělí provoz auta a tramvají? Stav přitom trvá roky.

  2) Přecházím často křižovatku na Národní před My. Ve špičce nemožné. Tramvaje z obou směrů v krátkých rozestupech do toho auta. Chodec totálně na odstřel. A pak že má tramvaj přednost. A žít se jako bude ve městě jak? Nijak?

  To samé Vodičkova či Karlovo náměstí. Centrum přecpané bezohlednými tramvajemi. Většina cestujících by přitom mohla jet pod povrchem a tramvají by mohlo být méně. Přetlak na ulicích by byl příznivější. Ale to by šlo jen za cenu větší námahy líných egoistických cestujících co vykládají, že v MHD jsou dostatečně ohleduplní. Nejsou a nikdo jim jejich bezohlednost ani nevytýká.

  3) Tramvaje by měly nahrazovat metro tam, kde je jejich kapacita dostatečná a kde je trať bezpečná a nepřekáží okolí. Linka z periferie na periferii přes centrum je podle mě mor Prahy. 

  Nevím, zda to lze jinak. Ale bral bych linky, co se centru vyhnou nebo co vytvoří tah, který nelze nahradit metrem. Třeba jen jako návazná doprava na metro. Tak, jak to odjakživa dělají autobusy. Byl by to problém?

0/0
28.4.2015 17:21

V69o36j54t51ě36c61h 64R77o77z41s13í11v15a78l 5390493645944

byl. porovnejte si cetnost zastavek metra a tramvaji prave v centru. pridejte matky s kacarky, stare a invalidy a mate neresitelny problem. tedy bez tramvaji...

0/0
28.4.2015 21:51

K57a89r69e55l 40D72r16d82a 6563845717959

Ano, ale pro seniory, kočárky či vozíčkáře by stačil mnohem menší provoz. Jinak jde jen výmluvy. Ostatní jsou podle mě mladí zdraví lenoši, co obtěžují na povrchu úplně stejně jako řidiči aut. (V podstatě doprava ve prospěch husitů - chudí rovnostáři, co nemají na auto. Ostatní lidé jsou z centra vytlačeni.)

  Četnost zastávek má v centru metro srovnatelné s tramvajemi dík křížení tras A, B a C. Na pěší zóně vlastně ani jiná rozumná doprava není. Vodičkova, Národní... je přecpaná tramvajemi zbytečně. 

  (Já třeba v Lazarské přestupuji, když jedu do Podolí. Šikovné, je to v centru, přímé spoje, ale zbytečný přestup právě tady pro cestu na periferii. Auto by každý chytrý poslal na pražský okruh. Tramvaj si ale pustíme bezohledně do centra?)

0/0
29.4.2015 6:40

M48i11l87a98n 90M33a77j90e29r79č43í55k 1140650364196

" 1) Olšanské náměstí. Semafory za miliony, přesto se rozjíždí tramvaj z Olšanské a auta také dostanou zelenou a STÍHAJÍ JI PŘEDJET A OMEZIT ČI SE POSTAVIT PŘED NÍ NA KOLEJE

  A to samé za zastávkou na dalším semaforu.

  To přece není o chování řidičů aut. Pokud je důležitá přednost tramvaje, proč tak nepracuje semafor? Proč neoddělí provoz auta a tramvají? Stav přitom trvá roky. ......" 

= Asi Vám (a většině jiných řidičů aut) nedochází porušení 361/2000 Sb. - o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu, §13, odst.2 " ...... PŘIVJÍŽDĚNÍ NA TRAMVAJOVÝ PÁS NESMÍ ŘIDIČ OHROZIT ANI OMEZIT V JÍZDĚ TRAMVAJ."  (viz   http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=0&idBiblio=49756&recShow=14&nr=361~2F2000&rpp=100#parCnt   )

Potažmo  to řeší ještě (  http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=0&idBiblio=49756&recShow=22&nr=361~2F2000&rpp=100#parCnt ) §21, odst. 5 a 6 - ŘIDIČ ODBOČUJÍCÍ PŘES KOLEJE TRAM MUSÍ DÁT PŘEDNOSTKŘIŽOVANÝM TRAM, ať jedou původně souběžně s ním či (při odbočování vlevo i) z protisměru!

A proč semafor dává často zároveň volno TRAM i autům, byť se jejich trasa v křižovatce kříží či (těsně za ní) sbíhá?

Protože také dává mnohdy volno autům jedoucím nejen rovně, ale i odbočujícím, a při tom zároveň chodcům přecházejícím komunikace na něž auta odbočují!

Tento případ je také "ošetřen" výše uvedeným zákonem - a z to v §5, odst.2 "ŘIDIČ NESMÍ", odr.g)"OHROZIT CHODCE PŘECHÁZEJÍCÍHO POZEMNÍ KOMUNIKACI, NA KTEROU ŘIDIČODBOČUJE, A DÁLE NESMÍ OHROZIT CHODCE PŘI ODBOČOVÁNÍ NA MÍSTO LEŽÍCÍ MIMOPOZEMNÍ KOMUNIKACI, při vjíždění na pozemní komunikaci a při otáčení nebocouvání."

(viz   http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=0&idBiblio=49756&recShow=4&nr=361~2F2000&rpp=100#parCnt   )

JINAK NESMYSLY VÁMI UVEDENÉ V BODECH 2 A 3 ODMÍTÁM KOMENTOVAT.

0/0
28.4.2015 22:35

K59a42r52e78l 69D91r30d49a 6273245947809

Body 2 a 3 jsou podstatnější. Šlo by to dělat zásadně jinak?

  K bodu 1. To je přece jasné, že jsou tady předpisy. Ale na tom Olšanském náměstí potkávám často nehody a cinká tady každá tramvaj na auta. Trvá to roky. Předpisy nejsou řešení - nefungují. Ohánět se jimi je alibismus.

  Podle mě by stačilo upravit semafor a auta ve stejném směru souběžně s tramvají na koleje nepouštět. Je to dost složitá křižovatka. Řidiči si jí musí často najet na koleje. Není vůbec snadné ji projet a ještě k tomu sledovat, zda jako tramvaj jede také či ne? Kdo to má vědět? Počítám, že plno řidičů předpokládá, že když má zelenou pro odbočení přes koleje, tak ji tramvaj nedostane. A ono ne. Podraz.

  To samé u Nákladového nádraží Žižkov při vjezdu do Olšanské. Nikdy nevím zda tramvaje jako jedou nebo ne, přitom se musím stavět při odbočování do Olšanské na koleje a blokovat veškerý provoz tramvají.

  Tady je podle mě řešení v úpravě semaforů. Nevím kdo by měl změnu požadovat. Ale podle mě DPP protože tady mají tramvaje nehody a ohrožují ostatní. Přitom se na zlepšení stavu dlouhodobě kašle. A podle mě na straně DPP. Takže jde o úmyslné či nedbalostní ohrožení ostatních účastníků provozu tramvajemi a DPP.

0/0
29.4.2015 6:58

M45i52l14a78n 16M81a92j11e23r15č87í16k 1710720744766

1.) a) ZASTAVIT NA TT VÁS NIKDO PŘI ODBOČOVÁNÍ NENUTÍ (ZÁKON VÁM TO NAOPAK ZAKAZUJE) = PŘEDPISY NEFUNGUJÍ, PROTOŽE SI TU VY I MNOHO JINÝCH PLETE DEMOKRACII (znamenající nejen práva, ale i povinnosti) S ANARCHIÍ!

b) nastavení semaforů neurčuje/neschvaluje DPP, ale spíše (mimo jiné organizace) PČR a já bych se vsadil, že DPP by velmi často chtěl v tom změny, ale nejsou mu schváleny!

2.) "totálně nemožné přejití křižovatky u My" - je naprostý výmysl

a) ještě tu píšete = musel jste ji přejít

b) sám jsem ji několikrát přešel

- TRAM musí zastavovat a odbavovat cestující v zastávkách + tyto jsou na délku 1 až 2 souprav = TRAM nemohou jezdit nepřetržitě v krátkých rozestupech!

- auta musí dát chodcům na přechodu přednost

- netroufá-li si někdo přejít Národní ul. pro přechodu křížícím zároveň TRAM i auta (oboje v obou směrech), tak si to může obejít do "U" = zvlášť přes TT ve Spálené, Národní (pouze auta jedoucí k Jungmanovu nám.) a nakonec Na Perštýně (pouze jedoucí auta z ní do Národní ul.) - TATO ZACHÁZKA JE PODSTATNĚ MENŠÍ NEŽ VÁMI PROSAZOVANÁ DOCHÁZKA OD STANIC =M= MÍSTO TRAM, JENŽ JSOU SOBĚ VÝRAZNĚ BLÍŽE.

3.) ano, jde dojít v centru i pěšky od/k =M= a sám to neojediněle dělám, ale člověk (ja uvedl V Rozsíval) není jen zdravý, mladý hbitý a bez zavazadel či malých dětí + někdy opravdu hodně spěchá = potřebuje dovézt blíže než to umí =M=!

A TEN KDO JEDE DO CENTRA AUTEM JE BEZOHLEDNÝ TÍM, ŽE MÁ-LI V TOM CENTRU CÍL, TAK TO ZNAMENÁ POTŘEBU MÍSTA PRO ODSTAVENÍ TOHO AUTA = ZÁBOR PROSTRANSTVÍ CCA 2X6M, TOTO LIDÉ JEDOUCÍ TRAMVAJÍ NEPOŽADUJÍ!

0/0
29.4.2015 14:43

K56a23r50e74l 45D96r33d24a 6413925357559

3) Výmluva. Viz odpověď výše. Silný provoz tramvají je díky poptávce zdravých cestujících a jejich bezohlednosti.

  Auta nemá smysl porovnávat. IAD do města patří. Každý kdo zde bydlí má na ni právo. Pokud ne, je to zásadní omezení a jde o vymírání města a přeměnu na skansen bez stálých obyvatel.

  Tramvaje zabírají plno prostoru, který nemůže užít nikdo jiný. Je to bezohledné. Silnice by mohla mít víc jízdních pruhů. Zmenšily by se zácpy automobilového provozu. V Česku volíme kompromis na úkor preference MHD, naženeme auta bezohledně do kolon a pak jim ty kolony vyčítáme. Přístup bolševika k likvidaci individuálního života od kterého se neumíme a nechceme oprostit.

  2) Máte pravdu, lze volit bezpečnější zacházku a tramvajím se u My vyhnout. (Udělal by to tak málokdo.) Tedy navrhujete, že je správné když nebezpečné tramvaje vytlačí chodce z ulic. A to není bezohlednost?

  1) To se mi nezdá. Stále uvažuji odbočování vlevo přes TT. Třeba odbočování přes křižovatku Olšanské náměstí z Prokopovi do Olšanské. Najíždíte si na TT a zastavujete, dáváte přednost protijedoucím autům a pak odbočujete. Bez toho nelze křižovatku projet.

0/0
30.4.2015 5:52

M80i47l81a76n 38M95a55j76e74r63č49í32k 1710350954536

3.) již jsem Vám spočetl kolikrát vzroste délka zabraného prostoru lidmi při přesednutí do aut lidí jedoucích nyní TRAM - nelze počítat, že všichni budou schopni a ochotni dojít kilometry od stanic =M= místo stovky metrů od zastávek TRAM!

Právo na odůvodněný (převoz více lidí/věcí či cesta mimo dosah MHD - včetně její provozní doby) dojezd autem k bydlišti nikomu neupírám, ale VOŽENÍ SI JEN VLASTNÍHO POZADÍ OD DVEŘÍ KE DVEŘÍM (DIV NE DO POSTELE) JE MNOHONÁSOBNĚ VĚTŠÍ SOBECKOST NEŽ PRŮJEZD POVRCHOVOU MHD/TRAM SKRZ CENTRUM (proč bych měl z přímého spoje přesedat na =M= a na druhé straně centra z =M= na původní přímý spoj, protože to dvojí přesedání hluboko pod zem vymazalo rychlost jízdy =M=?)

KOLONY AUT V CENTRU OVŠEM ZPŮSOBUJE JEJICH NEOJEDINĚLÝ PRŮJEZD JÍM (žel např. Plzeňská - Holešovičky není dosud reálné jet autem jinudy než přes oblast ohraničenou  IPP a Letnou = severozápadní část centra)!

2.) Nebezpečné nejsou (jen) TRAM, ale chování lidí k nim (i jiným potenciálně nebezpečným věcem), protože víc lidí než TRAM zraní pád na náledí či špatná manipulace s domácími přístroji/nářadím!

1.) JÁ POPISOVAL LEVÉ ODBOČENÍ PŘES SOUBĚŽNOU TT.

VE VÁMI UVEDENÉM PŘÍPADĚ ZAŘAZENÍ SE PODÉL TT LEVÝM ODBOČENÍM PŘES NÍ JE NAJETÍ NA TT POVOLENO.

PO TÉ TT POZDĚJI DO KŘIŽOVATKY JEDOUCÍ TRAM (i jiná s ní souběžně jedoucí vozidla) MUSÍ LOGICKY NECHAT DOKONČIT VLEVO ODBOČUJÍCÍMU, DO KŘIŽOVATKY JIŽ NAJETÉMU, AUTU(ÚM) JEHO(JEJICH) PRŮJEZD KŘIŽOVATKOU (žel v zákoně to jasně/přímo napsané není, ale tam je nejasností až chyb více, a ví to i PČR, o níž jsem nedávno zaznamenal zprávu, že proto požaduje jeho změny)!

0/0
30.4.2015 7:38

K53a46r17e96l 26D52r92d13a 6733305457479

Párkrát jsem teď na téma "metro" narazil ve svém okolí. Nejde ani tak o přestupování. Zdá se, že je to psychologický blok. Lidi nemají metro rádi. Musí se do podzemí a pěší trasy pro nastupování jsou nekonečné, poryvy vzduchu jsou nepříjemné, není výhled ven, jízda tunelem je o ničem - je pouze rychlá a k tomu lze jen zírat na spolucestující, také vadí davy lidí...

  Takže tramvaj připomínající "mašinku" a autobus navozující auto lépe splňují představu povrchové hromadné dopravy ve městě. Hodně lidí tramvaje a autobusy upřednostňuje, i když by mohli jet metrem.

  Podle mě je povrchová doprava v Praze přetížená jako celek a každý cestující v podzemí je pro město přínosnější než když cestuje po povrchu. (Cestovat ze Žižkova na Smíchov přes Vodičkovu je podle mě bezohledné úplně stejně jestli jedu tramvají nebo autem.)

  Mně z toho vychází, že je třeba chování lidí regulovat. Je třeba tady mít trvalou propagaci cestování metrem. Předpokládám, že DPP-ROPID nastavují spoje podle poptávky a tramvaje a autobusy oblíbenost zvyšovat nepotřebují. Metro ano. Přitom metro stojí miliardy a pak bude užíváno málo jen proto, že není lidem příliš příjemné?

  Je to stejné jako s řidiči aut projíždějících ze zvyku zbytečně centrem. Změna jejich chování také není snadná. Cukr a bič. Preferované spoje musí být výhodnější, ostatní spoje musí být tlumeny mírnou šikanou. Umíme to dělat s auty, výsledek nic moc. Aby se něco takového zavedlo i vůči jednotlivým druhům MHD je zatím dost nereálné. Podle mě by ale tudy vedla cesta. Třeba přesvědčit lidi, že pouze metro užívají celebrity bulváru, a on by ten přetlak tramvají na povrchu odezněl. ;-D

  A šikanou by mohlo být to zrušení přímých spojů přes Vodičkovu. Tedy zase nějaká ta reorganizace MHD. ;-)

0/0
1.5.2015 8:40

M28i89l47a22n 56M47a30j75e33r21č77í74k 1270970124926

POZOR =M=C je určitě více na hranici své kapacity než která koliv TT v Praze!

Ovšem MUSÍM SOUHLASIT, S VÝTKOU, ŽE TRASY NĚKTERÝCH LINEK SE MOC PODOBAJÍ (RESPEKTIVE SE NA OPAČNÝCH STRANÁCH CENTRA K SOBĚ PŘIBLIŽUJÍ ČI VZÁJEMNĚ KŘÍŽÍ SE STEJNOU TRASOU =M=.

Osobně mi vadí, že

1.) se nepostavila TT kolem konečné =M=A Nem. Motol, aby:

l.22 od Říčanovy - Nem.Motol =M=A - Sídl Řepy

l. 10 od Motol - Nem.Motol =M=A - Bílá Hora (+ tam z Vypichu protažená l.25)

= aby mezi SÍDL. ŘEPY a NÁM. MÍRU  neexistovalo přímé spojení a kapacitně to "navádělo" k využití =M=A (které má z tras =M= nejvolnější kapacitu

2.) TRAM linky často výrazně mění směr jízdy (l.10+16 od Plzeňské po Želivského východně a pak severně - což právě způsobuje jejich minimálně dvojí překřížení s =M=B)

3.) nejen pro auta, ale i MHD není dostatečná kapacita přepravy kolem centra = přímé TRAM (metro/páteřní)linky  (severo)západ - severovýchod (např. l. 22 Řepy - Brusnice - Hradčanská =M=A- Letná - Vltavská =M=C - Palmovka =M=B - Starý Hloubětín/Lehovec); (jiho)západ - jihovýchod (l12 proti současnosti v polovičním intervalu Sídl. Barrandov - Anděl =M=B - IPP =M=C, Mírák =M=A - Nádr. Stračnice/Hostivař či l.9 Řepy - Anděl =M=B - Výtoň - Strašnická =M=A - Černokostelecká); jihovýchod - severovýchod (jižňák - Spořilov - nová TT - Koh-i-noor/Slavia - nová TT - Želivského =M=A - Palmovka =M=B - Kobylisy =M=C/Sídl. Ďáblice) a jihozápad - severozápad (l.20 proti současnosti v polovičním intervalu Sídl. Barrandov/Smíchovské nádr.=M=B - Anděl =M=B - Malostranská =M=A - Pražský hrad - Dejvická =M=A - Divoká Šárka/Nádr.Ruzyně) JSEM PŘESVĚDČEN, ŽE JEDINĚ TAKOVÁTO KAPACITNÍ/ČASTÁ/PRAVIDELNÁ SMĚROVÁ NABÍDKA UVOLNÍ KAPACITU =M= I TRAM V CENTRU, ale stejně tam neočekávám pokles spojů proti současnosti - spíše jen úbytek stupně přepravy "sardinky" + uvolnění desítek autoBUSů nyní zajišťujících část obdobné směrové nabídky (= neojediněle opakovaně v určitých úsecích jezdící podél TT)!

0/0
1.5.2015 14:33

M73i28l12a20n 11M78a69j94e85r38č38í37k 1540770124176

"..... sledovat, zda jako tramvaj jede také či ne? Kdo to má vědět? Počítám, že plno řidičů předpokládá, že když má zelenou pro odbočení přes koleje, tak ji tramvaj nedostane. A ono ne. Podraz....."

- za volant/řízení nepatří ten, kdo není schopen:

1.) sledovat okolní provoz a značky

2.) znát a dodržovat předpisy/zákony - 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), §70 (viz   http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=0&idBiblio=49756&recShow=73&nr=361~2F2000&rpp=100#parCnt   ),

odst. 2) PŘI ŘÍZENÍ PROVOZU NA KŘIŽOVATCE ZNAMENÁ PRO ŘIDIČE

odrážka c) SIGNÁL SE ZELENÝM PLNÝM KRUHOVÝM SVĚTLEM "VOLNO" MOŽNOSTPOKRAČOVAT V JÍZDĚ, A DODRŽÍ-LI USTANOVENÍ O ODBOČOVÁNÍ (poznámka = §21viz:  http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=0&idBiblio=49756&recShow=22&nr=361~2F2000&rpp=100#parCnt),MŮŽE ODBOČIT VPRAVO NEBO VLEVO, PŘIČEMŽ MUSÍ DÁT PŘEDNOST CHODCŮM PŘECHÁZEJÍCÍMVE VOLNÉM SMĚRU PO PŘECHODU PRO CHODCE A CYKLISTŮM PŘEJÍŽDĚJÍCÍM VE VOLNÉMSMĚRU PO PŘEJEZDU PRO CYKLISTY. SVÍTÍ-LI SIGNÁL "SIGNÁL PRO OPUŠTĚNÍKŘIŽOVATKY" UMÍSTĚNÝ V PROTILEHLÉM ROHU KŘIŽOVATKY, NEPLATÍ PRO ODBOČOVÁNÍVLEVO § 21 ODST. 5,

odrážka e) SIGNÁL SE ZELENOU SMĚROVOU ŠIPKOU NEBO ŠIPKAMI(NAPŘÍKLAD "SIGNÁL PRO PŘÍMÝ SMĚR", "KOMBINOVANÝ SIGNÁL PROPŘÍMÝ SMĚR A ODBOČOVÁNÍ VPRAVO") MOŽNOST POKRAČOVAT V JÍZDĚ JEN VE SMĚRU,KTERÝM ŠIPKA NEBO ŠIPKY UKAZUJÍ. SMĚŘUJE-LI ZELENÁ ŠIPKA VLEVO, NEPLATÍ PROODBOČOVÁNÍ VLEVO § 21 ODST. 5,

odrážka g) SIGNÁL "DOPLŇKOVÁ ZELENÁ ŠIPKA" SVÍTÍCÍSOUČASNĚ SE SIGNÁLEM S ČERVENÝM SVĚTLEM "STŮJ!" NEBO SE ŽLUTÝMSVĚTLEM "POZOR!" MOŽNOST POKRAČOVAT V JÍZDĚ JEN VE SMĚRU, KTERÝMŠIPKA NEBO ŠIPKY UKAZUJÍ; PŘITOM ŘIDIČ MUSÍ DÁT PŘEDNOST V JÍZDĚ VOZIDLŮM AJEZDCŮM NA ZVÍŘATECH JEDOUCÍM VE VOLNÉM SMĚRU A ÚTVARŮM CHODCŮ JDOUCÍM VEVOLNÉM SMĚRU; PŘITOM NESMÍ OHROZIT ANI OMEZIT PŘECHÁZEJÍCÍ CHODCE.

= nepleťte si např. "signál volno pro odbočení vlevo" s "doplňkovou zelenou šipkou vlevo" - je to životu nebezpečné!

0/0
29.4.2015 16:17

K60a18r57e83l 25D36r74d34a 6143295307429

Dávám odkaz na to odbočování vlevo z Olšanské do Jičínské. Je to matoucí. Auto má vyhrazený odbočovací pruh vlevo, ale semafor řeší jen přímý směr. Zelené šipky zde nejsou.

  Při zelené musí řidič rychle vystartovat, aby stihlo projet křižovatku co nejvíc aut a přitom nesmí omezit tramvaj. Přednost tramvají není zas tak častá a rádo se na ní zapomene. Je to životu nebezpečné. (To samé v protisměru a o semafor dál do Ondříčkovi. Při odbočení vlevo od Želivského do Olšanské je zelená šipka v protilehlém rohu křižovatky.)

  Podle mě by situaci řešil řízený provoz pomocí zelených šipek. Oddělení aut od tramvají. Je to o podnětu, penězích a přestavbách semaforů. Patrně by to bylo na dotaz-podnět na radnici na odbor dopravy. DPP by měl mít silnější vyjednávací pozici. (Jen mi přijde zvláštní, že na to řidiči tramvají roky nadávají a řešení nikde.)

https://goo.gl/maps/aqqGG

0/0
30.4.2015 6:12

M68i41l79a28n 50M98a39j55e27r34č45í49k 1300510364286

TRAM je drážní kolejové vozidlo = obecně má přednost skoro vždy (při dnešním rozporu silničního a drážního zákona ji obecně nemá při svém vjezdu na pozemní komunikaci z místy mimo ní = včetně tzv. samostatného TRAM tělesa)

- OPAKUJI, ŽE KDO SI NENÍ SCHOPEN VŠIMNOUT KOLEJÍ (ČI ZNAČEK)Í A UVĚDOMIT SI SVÉ, Z TOHO PLYNOUCÍ, POVINNOSTI, TAK NEMÁ CO DĚLAT ZA ŘÍZENÍM JAKÉHOKOLIV VOZIDLA - VČETNĚ JÍZDNÍHO KOLA!

Jinak je totiž nebezbečný nejen sobě, ale i lidem ve svém okolí!

JSEM PŘESVĚDČEN, ŽE SNAD SKORO VŠICHNI ZAMĚSTNANCI V JAKÉMKOLIV OBORU (takže nejen, Vámi uvedení, tramvajáci) TAKŘKA FURT NADÁVAJÍ, ŽE JIM ZAMĚSTNAVATEL NĚČÍM NEVYTVOŘIL NEJVHODNĚJŠÍ PODMÍNKY PRO BEZPEČNÉ A VČASNÉ SPLNĚNÍ JEJICH PRACOVNÍCH ÚKOLŮ.

Žel dnes je v ČR zaměstnanec brán nadřízenými jako "poslední kolo u vozu" = VÁMI PROSAZOVANOU ZMĚNU NASTAVENÍ SEMAFORŮ MÁTE ASI VĚTŠÍ ŠANCI PROSADIT VY JAKO OBČAN ČI JEJICH SDRUŽENÍ (VYHROŽUJÍCÍ PORUŠENÍM ODPOVĚDNÝCH NĚJAKÝCH PŘEDPISŮ) NEŽ TRAMVAJÁCI, KTEŘÍ JSOU NEJSPÍŠ (JAKO JINÍ ZAMĚSTNANCI) RÁDI ZA TO, ŽE SE JIM PODMÍNKY PRO PLNĚNÍ PRACOVNÍCH ÚKOLŮ (MOC) NEZHORŠUJÍ.

0/0
30.4.2015 7:58

K18a92r31e54l 18D69r23d18a 6493275767469

Na Olšanském náměstí se už měsíc překopává cosi u řízených semaforů. Včera jsem tam zahlédl zcela nová návěstidla pro tramvaje. Jsou doplněna o výzvová návěstidla. 

  Zdá se, že to tady kritizuji - diskutujeme - zbytečně a řešení se právě realizuje. Je to navíc obrovská stavební akce. Pokud jde jen o úpravu semaforů, je to mamutí a nákladná záležitost.

  Pokud se doplňují návěstidla pro tramvaje, tak trochu DPP přiznávají, že problém je na straně tramvají. Jen mám strach, že semafory pro auta řešeny nebudou, ale třeba ano. Chtělo by to vidět dokumentaci. Takto bude výsledek překvapením.

0/0
1.5.2015 7:34

K52a77r16e80l 58D36r35d53a 6583205857549

Tady je k tomu komentář z radnice Prahy 3. TSK mění semafory a radnice by ráda přestavbu křižovatky. Dát požadavky dohromady není snadné. (Na křižovatku s Olšanskou si patrně nikdo (na TSK) nevzdychl. Takže lepší průjezd aut neočekávám.)

  "V průběhu zpracování projektu zklidnění před ZŠ Lupáčova se ukázalo jako nevyhnutelné spojit jeho realizaci s další stavební akcí - rekonstrukcí přilehlé křižovatky Ondříčkova - Táboritská. Hlavní město zde naplánovalo výměnu světelné signalizace, na straně TSK však absolutně chyběla vůle k logickému kroku využít příležitost a výměnu semaforů spojit s dalšími stavebními pracemi, které by navázaly na akci v Lupáčově a daly by celé křižovatce s Táboritskou novou lepší podobu. Pro veškeré stavební práce na křižovatce proto bylo nezbytné alokovat prostředky z rozpočtu Prahy 3. K dopravním projektantům jsme poté přiobjednali architekty (atelier A05), kteří se postarali o to, aby křižovatka byla zároveň i kvalitním veřejným prostorem."

http://rut.blog.respekt.ihned.cz/c1-62209970-okoli-olsanskeho-namesti-ceka-promena-nove-stromy-chodniky-i-misto-k-posezeni

0/0
1.5.2015 7:49

M36i71l18a63n 73M10a56j25e20r97č75í34k 1980280704776

myslíte-li "výzvovým návěstidlem" TRAM tu 2. krabičku s 1čárkou až 3 čárkami (ve směrech TT v místě), která je umístěná pod "čočkami" - TAK VÁS UPOZORŇUJI AŽ ZKLAMU, ŽE NEZARUČUJE NEKOLIZNÍ(NESOUČASNÉ) VOLNO TRAM S V KOLIZNÍM SMĚRU JEDOUCÍMI AUTY!

- VIZ NAPŘ:

https://www.google.cz/maps/@50.06509,14.439938,3a,15y,335.07h,102.99t/data=!3m4!1e1!3m2!1sCxFHmmQx3Y-HBmvKKbDCvw!2e0?hl=cs

= křižovatka Otakarova od Synkáče volno TRAM rovně (může být i vlevo - k Fidlovačce, kde také nemůžou jet TRAM a auta souběžnou jízdou vedle sebe) a aut jedoucích všemi směry - tedy i vlevo přes TT!

Ta "výzva" TRAM slouží:

1.) většinou jako signalizace řidičům TRAM, že jsou do "řadiče" semaforu přihlášeni (či volno TRAM je dáváno neustále opakovaně v tzv. pevném cyklu semaforu) = musí svítit daný směr

2.) dosti často jako náhrada "oranžové"  signálu "pozor" = musí se daný směr rozblikat (rozblikání v momentě volna pro ten směr značí, že bude jeho konec), ovšem musím dodat, že délka(počet) blikání není stanovená/stejná

3.) potenciální varování, že volno TRAM nebude automaticky uděleno a řidič se bude muset do semaforu přihlásit ručně (tzv. kličkou přes kontaktní zámek) =  výzva nesvítí (ale v některých pevných cyklech nesvítí nikdy a někdy i při nerozsvícení volno TRAM "padne" i v dynamickém cyklu)

0/0
1.5.2015 13:36

J33i31ř92í 12K48r27e63j89č92í26k 2827698964176

Svatá prostoto... ;-D

0/0
28.4.2015 15:59

M75a16r60t78i85n 46V41r62a13n46a 1956623954810

3 osobní auta a dodávka? Redaktor asi nepozná rozdíl;-D;-D;-D

0/0
28.4.2015 8:37

M82a12r36t34i86n 42V62r33a54n54a 1516193174270

Tři osobní auta a dodávka? Asi neumím rozpoznat rozdíl ;-D

Pisatel článku opět perlí;-D;-D

0/0
28.4.2015 8:35

M69i57r27o85s27l13a32v 68J72e29ž41e34k 8451696272568

Zdalipak si policisté po vystoupení z auta posvítili na řidiče dodávky, který do nich naboural? ;-D

0/−1
27.4.2015 19:16

M15a85r31t81i17n 90C88e57r81v64e54n51y 2603168376768

Pokud meli baterku...

0/−1
27.4.2015 19:25

J38a24k91u55b 28Č19í44ž92e59k 1233388167916

Přijde mi, že tramvaje v Praze jezdí s čím dál menším respektem vůči okolí. Tím nechci říci moc rychle. Jen mě zaráží každodenní situace, kdy tramvaj v téměř plné rychlosti jede do křižovatky plné aut a lidí zvoní, auta na poslední chvíli ujíždí, lidé odskakují a tramvaj jede bez přibrždění vesele dál, protože je přeci větší. Důsledky přejetí chodce tramvají ani nebudu komentovat, chtělo by to více tolerance ze strany řidičů.

+12/−8
27.4.2015 17:09

B62o95h91u15s97l48a64v 87K35r19á78l67í69k 2131620579806

Já vidím opačnou tendenci. Tramvaje mají navěšeno čím dál víc omezených rychlostí v každém jen trochu rizikovějším místě a řidiči čím dál pečlivěji dodržují i maximální rychlosti průjezdu přes výhybky a křížení, takže se přes křižovatky povinně šourají deseti- nebo patnácti-kilometrovou rychlostí, kde to před lety prohulili klidně dvacítkou. A na linkách 17 a 18 už zkoušejí na škodovkách automatický omezovač, který jim rychleji jet ani nedovolí.

+4/−2
27.4.2015 17:30

K17a66r90e64l 94D31r76d71a 6373945517379

Zvláštní, když jsem tady napsal, že tramvaje překračují rychlost strhl se tady povyk, že mají omezovače, kotoučky atd. a že to není možné. ;-)

0/0
28.4.2015 10:25

J32i93ř61í 81K64r29e68j61č45í62k 2667728884136

Však ano, není to možné. Co tam máš dál ? ;-D

0/0
28.4.2015 16:00
Foto

P14a23v87e58l 16F81r44u77m15e70r25t 5377664737248

Hm zajímavé, kdyby tramvajáci neměli ruku na zvonku, tak v některých situacích nemají ani šanci se hnout z místa.

Typická KAŽDODENNÍ situace Národní divadlo a linka 17 a křižovatka směrem od Jiráskova náměstí.

Auta tam mají dopravní značku povinné odbočení vpravo (pro rovný směr mají odbočit už o něco dříve a použít podjezd). Ale neustále se objevují řidiči ,co tu značku prostě ignorují nebo si ji nevšimnou, a pak tvrdnou na křižovatce a marně čekání na zelenou pro odbočení, která nikdy nepadne, a blokují tramvaje za sebou.

Těm o trochu rychleji chápajícím řidičům dojde, že když na ně tramvaj pořád zvoní, tak je asi něco špatně a holt prostě budou muset projet křižovatkou rovně (jako jim přikazuje značka). A kdyby tam tramvajáci nezvonili, tak tam stráví mnohem víc času.

A můžete mi laskavě vysvětlit, co dělá auto uprostřed křižovatky, když je v zákoně jasně dané, že do křižovatky smí vjet jedině v případě, pokud má zajištěn volný průjezd křižovatkou? To je sobectví a individualita na entou, prostě když se nedostanu nikam dál já, tak se nedostanou ani ti druzí, a  tak zablokuju všechny ostatní směry, hlavně, že já mám zelenou, tak co bych se staral. 

A ta ignorace je i v místech, kde je to jasně dané i šrafováním, že tam nemá nikdo co stát.

Nebo typické nerespektování hlavního směru tramvají (dělání si odbočovacích pruhů z tramvajových kolejí tam, kde rozhodně koleje jako odboč. pruh neslouží ale jsou hlavním dopravním směrem).

A doporučuju se taky někdy projet na Podbabu, každou chvíli tam je střet tramvaj versus auto. A přitom už nevím, jak výrazněji by tam přejezdy přes koleje mohly být označeny (snad už jen závory, jako u železnice). Výrazný trojúhelník dej přednost s reflexním lemování, pak ta značka s vyobrazením tramvaje, možná i vodorovné značení "pozor tram", a přesto se někteří řidiči téměř ani neohlídnou, když odbočují na tramvajové koleje.

+9/0
27.4.2015 18:36

V43o69j52t23ě59c13h 25R26o84z14s83í93v95a44l 5540983285754

"A ta ignorace je i v místech, kde je to jasně dané i šrafováním, že tam nemá nikdo co stát." tohle mne taky neskutecne vytaci. Najet na Vrchlickeho rano na Kavalirce a Kotlarce je obcas nemozne treba 3 zelene... ale hlavne, ze na Kosirskym namesti chytaj zneuzivace autobusovyho pruhu... omlouvam se za mimo-tema, ale nedalo mi to...

0/0
28.4.2015 21:47

P91e27t63r 83P77e88t69r 6923532878903

ne protože je větší ale protože má přednost.

Každý den na křižovatkách vidíte, že řidiči špatně odbočují, nepoužívají blinkry, občas dokonce odbočí ze špatného pruhu nebo v místě, kde je příkázaný směr jízdy

Jistě, tohle byla vina tramvajáka ale to opravdu jediná, stačila jedna chyba a udělal obrovskou škodu, řidiči v autech porušují předpisy denodenně, respekt nemají vůbec žádný a na to už vůbec nikdo nepoukazuje. A to říkám jako řidič a po Praze autem jezdím každý den...občas se nestačím divit, co jsou schopní blbci za volantem vymyslet

+4/−1
27.4.2015 22:18

P66a37v61e93l 47K11r91a23l 3582389987875

Tramvajáci jezdí dost často jako... a myslí si, že mají všude přednost. Jsou schopni nabourat i jen z principu. Podotýkám, že v Pze využívám pouze MHD (a preferuji tedy rychlou MHD), ale tohle je moc.

+11/−6
27.4.2015 16:36

B95o12h53u31s87l47a43v 59K70r95á60l73í56k 2591590919636

Až budou mít všichni automobilisti tachograf se záznamem všech funkcí včetně blinkrů, houkačky a obsluhy pedálů, takže po nehodě nebudou mít tolik prostoru pro lži a výmluvy, tak budou možná jezdit aspoň tak zodpovědně jako tramvajáci. ;-D Však taky tenhle si už asi moc nezajezdí.

+10/−4
27.4.2015 16:57

J53i65ř59í 37K35o28c76u31r98e58k 6425624855698

Kdyby to opravdu chtěl shrnout, tak z těch "plechovek" nic nezbylo. Vy si myslíte, že to váží kolik tun? Šest? Deset?  S lidma klidně padesát.

0/0
28.4.2015 0:07

M47i91r38o67s80l33a67v 81J54e19ž37e29k 8691756862468

tramvaj nedobrzdila... nebo nemají řidiči zasahovat do kolejiště, když stojí někde na červenou ;-)

0/−3
27.4.2015 16:33

P86e50t10r 59Ž15á71k 1497603698823

U článku máte krásné video, ze kterého je docela slušně vidět, kde a jak se to stalo, když už tedy máte potřebu komentovat nehodu na místě, které očividně neznáte...

+3/−1
27.4.2015 16:35

M76i98r87o88s10l96a84v 36J23e81ž27e91k 8781676952718

Tak jo no. Ale pak se není co divit, když není místo na to, aby auta měla svůj pruh a stojí na kolejích.

0/−1
27.4.2015 16:45

P21e49t10r 16Ž57á11k 1437613708903

Si stěžujte u těch, kdo Prahu a další česká města přes pár stovkami let stavěli, že v centrech neudělali ulice dost široké na to, aby se tam vešly tramvaje i auta vedle sebe ;-D

+3/0
27.4.2015 16:47

B62o36h63u74s52l77a96v 96K56r67á92l65í18k 2391430439626

A to ještě museli zbourat půl Malostranského náměstí, aby tam projela aspoň końka.

+1/0
27.4.2015 16:58
Foto

P15a28v94e71l 41P63o42k60o98r60n63ý 2356744640352

A proč jezdí auta po kolejích? myslím, že v zákonu je napsáno, že když by řidič nemohl opustit křižovatku, že do ní nemá vjet. Tedy by mohlo být, že když nemůže opustit koleje, nemá na ně vjíždět.

+3/−24
27.4.2015 15:31

P27e18t44r 58Ž71á48k 1387493938803

Znám spoustu míst, kde auta jezdí po kolejích, zvlášť v centrech měst, kde prostě není místo na to, aby se vedle sebe vešly koleje a silnice...

+11/0
27.4.2015 15:32
Foto

P20a37v77e54l 40P69o71k23o48r38n43ý 2756294300712

Tak tam auta jezdit nebudou, lidé mohou použít tu tramvaj, ne?

+1/−18
27.4.2015 15:56

M31a23r52t27i42n 71P81i12t67u47c98h94a 8842708233755

Jistěže mohou jet tramvají. I policajti nebo zásobování, které taky tramvaj nabourala ;-DR^

+8/0
27.4.2015 16:00
Foto

P78a10v90e31l 35P64o15k67o89r90n21ý 2366364910502

Zásobovat se může v noci a proč by ty léky nemohli odvozit na kárce, pokud trvají na tom, že tam zůstanou.

+1/−12
27.4.2015 16:25

B88o23h85u50s34l85a31v 60K19r38á35l20í17k 2401730869526

A lidi, kteří potřebují courat po centru, můžou jít pěšky, nebo se taky odvézt na kárce. Ty léky byste na té kárce chtěl vozit odkud - z hraničního přechodu?

+6/0
27.4.2015 16:29

P34e61t63r 75Ž37á98k 1467663178833

Takže prostě začnete šikanovat místní podnikatele, kteří se pak samozřejmě přesunou jinam, a to tam, kam se dá autem normálně zajet a z doposud fungujícího místa tak uděláte další ulici duchů. Ale hlavně, že tam nebudou jezdit hnusná auta. Kde už jsem tohle slyšel a viděl?

+7/0
27.4.2015 16:34

B36o50h59u55s74l75a95v 20K81r97á30l88í89k 2561480819926

Až budou pražské ulice plné desetisíců zásobovacích kárek, jimiž budou ucpané ulice a chodníky, tak bude pan Pokorný spokojen. Asi mu nedochází, že zásobování dodávkami je efektivnější a šetrnější.

+3/0
27.4.2015 17:34

B10o53h97u36s26l14a68v 11K74r37á74l60í24k 2491820279126

Anebo taky si provozovatel tramvají může postavit trať někde jinde než na ulici, když na ulici se s ní nevejde.

+7/0
27.4.2015 16:01

B94o20h58u82s59l44a21v 30K90r87á31l45í70k 2161370559166

Chcete té lékárně, co jí patřila ta nabouraná dodávka, poradit, aby k zásobování používala nákladní tramvaje? Tak což o to, stačilo by v Hostivaři prodloužit trať k Zentivě a k jednotlivým lékárnám postavit vlečky... a policie by taky místo policejních aut mohla používat policejní tramvaje s modrým majáčkem, díky za pokorné nápady.

+14/0
27.4.2015 16:03

M45a22r19t56i20n 46P89i53t10u47c30h58a 8672578463705

policejní tramvaj mě dostala, nemáte další ubrousky? Poprskal jsem si klávesnici od kafe ;-DR^

+4/0
27.4.2015 16:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.