Diskuze

Inspekce šetří nehodu v Modřanech, nevylučuje ani poruchu semaforů

Policie ani Drážní inspekce zatím stále nevědí, kdo může za úterní srážku tramvaje a autobusu na křižovatce v pražských Modřanech. Podle svědků údajně nebyly v pořádku semafory. To však společnost spravující světelnou signalizaci v metropoli odmítá. Nehoda si vyžádala více než dvě desítky zraněných.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KD

K12a66r49e18l 24D19r42d16a

30. 4. 2015 6:42

1) Na závady semaforů věřím také. Bývaly časté nehody na Průmyslové ve Štěrboholech. Tehdy tady také semafory dlouhodobě blbly. Třeba v mém směru během několika cyklů nedaly zelenou.

  Nic se neprokázalo. Nehody byly drsné, Sanitky měly práci. Dost hloupé.

  2) Další semafor před LIDLem na Hájích na Opatovské. Nejde o nehody, ale semafor tady ve směru na Uhříněves problikne červenou a hned zelenou. Řidiči MHD na to reagují a udělají prudkým přibrzděním z cestujících prejt. Dělal to nový semafor po výstavbě, zda to dělá i nyní nevím. 

  (Ale tento semafor byl pověstný. Byl na něj spáchán atentát. Místní Robin Hood ho po výstavbě okamžitě zlikvidoval a čekalo se rok na jeho opravu. Hrdina... Aneb, je i občanské řešení.) ;-D

  3) Při nehodě jak nabrala tramvaj hasičské auto a to zabilo cizince na I.P. Pavlova, tak se řešilo, že řidiči tramvají běžně "jezdí na červenou". Resp. semafor pro tramvaje nemá "žlutou", takže řidič má právo si odpočítat nějaké vteřiny a projíždět i znamená "stůj". Pochopil jsem, že tramvaje vlastně jezdí podle plotu a jen na odhad. Tedy, semafory nejsou u tramvají jednoznačné a řidič uplatňuje subjektivní odhad.

  To samozřejmě může mást ostatní řidiče. 

  Navíc tramvaj je pěkně dlouhá. Takže blokování ostatního provozu je tramvajovým sportem. Třeba na Olšanském náměstí dost často vidím, že auta již mají žlutou a já bych do křižovatky s autem již nevjel, ale tramvaj si pohodově křižovatkou projíždí a řidič má patrně radost, že auta v kolmém směru musí během své zelené čekat, než celá dlouhááááá tramvaj prokodrcá křižovatkou. ;-D

0 6
možnosti
PV

To je hezký blábol s tím odpočítáváním vteřin. To máte z vlastní hlavy?

1 0
možnosti
DZ

Takze tramvajak ma volno,tak proste jede,i kdyz tam je autobus?No to snad ne.

1 1
možnosti
KW

Někde jsem četl, že je možné se do takového systému nabourat z venku. Jde-li to v tomhle to netuším.

0 0
možnosti
PM

já myslím že ano, dnes se na vše instaluje dálkový dohled a řízení.

0 0
možnosti
PM

Pracovníci Eltodo ihned po nehodě semafory zkontrolovali ................

Takže stopy po nefunkčních semaforech už nikdy nikdo nenajde.

V takových případech by se mělo místo nehody zapečetit a nevpustit nikoho, kdo by mohl manipulovat s výsledkem vyšetřování. Zejména pak ten, kdo je zodpovědný za provoz semaforů.

9 0
možnosti
JF

J66a50n 42F43i58a75l76a

29. 4. 2015 20:18

Jednou jsem zažil poruchu semaforů, kdy z hlavní ulice měl semafor spálenou žárovku, takže nesvítilo nic a auta jezdila, z vedlejší svítila zelená a auta vjížděla na hlavní také. Proti tomuto stavu je elektronika semaforu ochráněna, avšak ochrana byla porouchaná.

1 0
možnosti
KN

K72a63r20e75l 51N56ě22m29e49c

29. 4. 2015 20:17

Naštěstí se to obešlo bez ztráty na životech, na rozdíl od tehdejší situace v Brně.

0 0
možnosti
PS

Takže pokud mi padne zelená, sedím v Tatře, tak prostě jedu a sejmu toho šmejda ve Feldě ?

2 1
možnosti
JK

J23a64n 54K24a71č88e13r

29. 4. 2015 19:45

Vylučuje, nevylučuje. Fakt je, že semafor takto selhat nemůže. Není to technicky možné.:-P

0 7
možnosti
JF

J59a25n 13F28i74a76l48a

29. 4. 2015 20:21

Jako elektronik vás můžu ujistit, že to možné je. Silniční semafor je signalizační zařízení, na rozdíl od železničního semaforu, což je zabezpečovací zařízení. Rozdíl je v jištění poruch. Například relé v signalizačním zařízení má vratnou pružinu, která může prasknout, relé v zabezpečovacím zařízení rozpíná vlivem gravitace.

4 0
možnosti
JB

Manželka, která tam jezdí denně autobusem 165, mi včera řekla, že se jí nezdálo chování semaforů. Není řidička, ale semafory se chovaly jinak než obvykle.

1 0
možnosti
PM

Po nehodě se na funkčnost dívala firma Eltodo., čili závada se už nikdy nenajde.

3 0
možnosti
PS

Vzhledem k tomu, ze ta tramvaj odhodila ten autobus na ten bily mercedes, ktery projizdel krizovatkou v opacnem smeru, a byl teprve pred kolejemi, je pravdepodobnejsi, ze auta normalne projizdela na zelenou a do krizovatky necekane vjela tramvaj. Auta jedouci z kopce k nemocnici maji cervenou driv kvuli lidem jedoucim od nemocnice doleva na Generala Sisky. I kdyby mercedes vjizdel na oranzovou nebo tesne na cervenou, autobus tam byl na zelenou.

3 0
možnosti