Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Občané Prahy 6 protestují proti vystavění rychlodráhy. Bojí se o pohodlí

Obyvatelé Prahy 6 se opět ohrazují proti stavbě rychlodráhy z centra na letiště. Vadí jim rozšíření jednokolejné trati a připomínají, že radnice slibovala, že trať povede tunelem. Hrozí tak, že místo moderní trati budou turisté jezdit po jednokolejce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16i38r25i 69L94a84l50a 4932208877

Klasicky zavadejici clanek. Nejde jen o to, ze draha po povrchu zlikviduje několik domu, nektere dokonce pamatkove chranene, ale roztrhne cele uzemi P6 na dve casti, protože vyrazne ubude propojovacich pruchodu a prujezdu, protože všechny budou muset byt mimourovnove. Cena povrchove varianty se odhaduje na 17-21mld. a zahloubeni kriticke pozadovane casti 3mld. To opravdu není radovy rozdil! Navíc cela akce je vyvolana pouze tim, aby se nejak zdůvodnila existence Masarykova nadrazi...

+1/−4
4.5.2015 9:48

K15a18r32e26l 12D38r19d67a 6483765267569

Po diskusích mám pocit, že se to Masarykova nádraží přímo netýká. (Pokud mi tedy něco neuniklo a nejde o grandiózní plán jak zachránit a obhájit stávající železnici v současné podobě.)

  Samotná trať má být jednou přivedena i na Hlavní nádraží. Pokud by Masarykovo nádraží bylo snad nadbytečné, je plán jak ho přestěhovat pod Hlavní nádraží a pozemky uvolnit.

0/0
6.5.2015 14:19

K44a60r59e49l 52D27r19d19a 6333595417719

Ještě taková úvaha jak vyhodit-nevyhodit 20 mld. Koukám na to Německo. Obrovská letiště Berlín, Mnichov, Frankfurt. Nejblíž Drážďany. Letištní monstra jsou zpravidla tak 20-30 km za městem a mají pod sebou či vedle sebe celá nádraží. Doprava na cca 30 km je vlakem do centra určitě elegantní. Navíc takové letiště obsluhuje širší region, tady ta nádraží vypravují vlaky široko daleko.

  Drážďany jsou asi jako Praha. Letiště 10 km od centra. Spojení vlakem je elegantní. Trať vede mimo město a pak přistane v centru.

  Praha je pěkně smolná. Trať na Kladno vede příliš městem. Letiště přitom může být klidně na MHD. Pro železnici je to max. 10 km, celkem málo. Žádné mezinárodní nádraží pod Ruzyní nevznikne. Chybí tady napojení na železniční tratě s mezinárodním významem.

  Přitom Praha by si zasloužila dík své poloze mezinárodní provoz a byl by to dobrý byznys. Nedopadne to jako v Německu? Pěkné obrovské letiště ano, ale někde u Neratovic či Milovic? Tedy diskuse o této železnici je o ničem?

  A pokud na to nemáme a musíme nafukovat Ruzyni, co se do Pražanů vejde, neměla by zde vzniknout pořádná trať napojená na Drážďany? Napojit se někde na Podbabě či u Suchdola a lupnout novou přímou trať přes pole k Ruzyni? Chtělo by to u Vltavy tunely, co využít Pražský okruh a přidat se? Pro Kladno by to byla skutečně rychlodráha do centra Prahy. Na letišti by mohlo vznikat mezinárodní nádraží. A Praha 6 by dostala místo železnice cyklostezku, volné pozemky a prodloužení metra na letiště. Bude moderní trať vedená středem Prahy 6 skutečně významná i pro místní? Opravdu je nutné ji zachovat právě tady a investovat do její rekonstrukce? Co vést železnici jinudy a tu stávající zrušit?

+1/−1
3.5.2015 11:04

K91a36r51e28l 90D79r86d69a 6823475917339

V podstatě obdoba Vítkova a řešení Žižkova.

  Navíc, jak tomu rozumím, stavitelé železnice přestřelili. Akce je zalobbovaná v EU, EU ji bude dotovat, ale co je podle EU cílem? Podle mě si EU představuje napojení pražského letiště třeba na Drážďany. Nějaká trať Kladno - izolovaná Masaryčka evropský význam nemá. Tak mám pocit, že argumenty pro EU a z EU jsou jiné než to, co prezentují stejní stavitelé veřejnosti v Česku.

  Jestli to na něčem selže, tak na té účelové argumentaci ve stylu "každému naslibuji to, co chce slyšet". 

  (Pokud vím, Praha se pěkně opotila, aby nepřišla o dotace EU, když se rozhodla zaměnit Dlouhou míli za Veleslavín. Tak aby to tady nešlo stejnou cestou. EU má slyšet Ruzyně, ale fikaní Češi řeší hlavně Kladno a nakonec z toho může být škoda pro celou Prahu.)

0/0
3.5.2015 20:02

R96a10d67e29k 43J94a48n95a89t95a 9495196614722

Kritérium pro evropské dotace splní i účel spojit Prahu s Kladnem, ba dokonce ještě lépe, než to letiště. Těch lidí je totiž více a ušetřených minut taky.

Právě investiční náklady na ušetřený osobočas jsou jedním pro EU podstatných kritérií a tím, že k (relativně draze) opravené trati na území Prahy "přilepíte", (relativně levně) opravenou trať v polích směr Kladno, tak vám toto kritérium vyjde lépe.

Prostě více prospěchu pro více lidí.

+1/0
4.5.2015 16:08

M68i47c64h10a30l 66Ř40e15z68n66í76č58e27k 1951598167470

facebooková stránka "Za šetrnou dopravu na Praze 6" má 48 příznivců. Ano, opravdu tolik. Vzhledem k tomu, že Praha 6 má 100 tisíc obyvatel, je to opravdu masivní protest.

Skutečnost je ale taková, že většina obyvatel bude mít problém buštěhradskou dráhu najít na mapě, natož aby je jakkoliv omezovala.

+5/−1
1.5.2015 22:27

K21a11r27e77l 59D90r66d90a 6413785537119

Přesně, on tu trať za 20 mld. nikdo nepotřebuje protože nikdo o ní ani neví. Jde jen o tu investici. ;-D

0/−1
2.5.2015 17:14

R19a87d58e94k 93J79a29n49a48t52a 9535376164132

Samozřejmě, dokud je provoz spíše "muzejní", a interval 30-60 minut, tak je trať víceméně nezajímavá.

Proto právě je v plánu ta modernizace, aby se zvýšila atraktivita. Buďte si jist, že tam, kde už relativně moderní trať je (Klánovice, Kyje, Uhříněves, Radotín, Kolovraty či Sedlec), o ní lidé vědí velmi dobře a počty cestujících rostou o cca 10% ročně.

http://www.ropid.cz/2013:-vice-lidi-jezdi-po-praze-vlakem-a-vice-jich-pouziva-integrovane-jizdenky__s274x2280.html

+1/0
2.5.2015 17:41

K27a20r81e32l 79D57r34d95a 6293525307669

10% je pěkných. Víte jakou kapičku v moři prezentujete? Kolik tak lidí přepraví DPP za pracovní den? 4-5 mil. cestujících? A z toho 115 tis. přepraví modernizované vlaky? Máte tam přitom nárůst o 30% cestujících za 12 let? ;-)

  Vychází mi to asi 15:1 ve prospěch prodloužení metra trasy A na letiště.

0/−2
2.5.2015 18:05

R10a80d87e50k 12J69a80n97a31t55a 9745406494462

Srovnáváte jablka s hruškama. Pokud chcete zjistit modal split, je vždy nutno srovnávat konkrétní relaci. Nebo alespoň přepravní výkon (oskm) v oblasti. Průměrná dálka jedné cesty MHD a délka cesty příměstkým vlakem bude odlišná.

+2/0
2.5.2015 18:21

K67a49r56e78l 32D72r75d49a 6123175947479

Nesrovnávám. Jde o počet cestujících vlaky v Praze za jeden pracovní den, cca 115 tis. lidí. Přitom PID přepraví za jeden pracovní den cca 4.500 tis. lidí.

  Vlak využívá v Praze jen velmi málo cestujících. Čekáme na velký třesk, kdy se to možná změní. A proto dáme 20 mld. do Kladna a budeme doufat, že velký třesk přijde...

0/−1
2.5.2015 18:33

K97a34r60e70l 45D15r66d87a 6753115397669

Vedle máte článek, že se modernizace železnic v Praze má zahájit. Cílem je, aby vlaky "významem" konkurovaly tramvajím, autobusům a metru.

0/0
2.5.2015 19:13

R29a73d78e80k 17J97a66n60a65t79a 9755466544262

Ne zahájit, ale pokračovat v ní.

Modernizace systému totiž byla zahájena už před nějakými 20 lety, když ve vlacích začala platit tramvajenka a byl postupně podstatně navýšen počet vlaků. Např. za všední dopoledne v roce 1989 jelo z Říčan do Prahy 11 vlaků. Dnes jich jede za stejně období 25.

0/0
2.5.2015 19:32

J81a49k67u77b 35Š22a19f62a33n22d58a 7745757521661

Plácáte nesmysly. Podělte počet přepravených cestujících délkou linek vlaku a MHD. To je jako tvrdit, že eskalátory v Kotvě přepraví mnohem méně lidí než tramvaje a tak ty schody zrušíme.

0/0
8.5.2015 16:44

J72a95n 64N41o60v40ý 5333485249772

Z P6 nejsem, takže by mi to mohlo být jedno, ale fascinuje mě, jak si tu lidé z Kladna a okolí a i další kopou do obyvatel P6 a chtějí jim diktovat co mají mít za barákem, aby si oni sami mohli jezdit do Prahy pohodlněji. Je to asi totéž jako by obyvatelé P6 přijeli do Kladna, Slaného, Rakovníka nebo kamkoliv a začali tam parcelovat město a rozhodovat kde se postaví jaká stavba, kde se co rozčísne jakou dráhou a na námitky zdejších lidí, kterým by se to logicky nelíbilo, by jen řekli, držte ústa, nás je víc, my máme právo jezdit a chceme jezdit ještě rychleji. Rv

+2/−1
1.5.2015 15:18

R66a12d38e59k 31J32a31n14a25t41a 9865166684132

a) naprostá většina občanů P6 vám ani přesně neřekně, kudy na trať vede, když se podíváte na mapu a diskuze níže, tak jistíte, že obytných domů v okolí zase tak moc není.

b) zbytek je akce pár lobbistů a strach z neznámého (FUD). Prostě ti aktivisté v letácích neprozradí, že modernizované trať je tišší. Je to stejná metoda jako přes 150 lety  - železný oř způsobí, že krávy přestanou dojit a ženy potratí.

c) záplava aut a autobusů způsobuje na P6 mnohem větší problémy než elektrický vlak.

+12/−2
1.5.2015 15:37

K71a15r63e92l 13D44r61d81a 6843205967119

Jsem fanda metra. Novinkou je pro mě zjištění, že lidi metro moc nemilují a záměrně raději jezdí po povrchu. To generuje vysokou poptávku po tramvajích a autobusech a ucpává to komplet dopravu v Praze.

  Známého mám na Kladně. Jezdí autobusem a metrem. O vlaku ví, ale nechce ho. To samé naše rodina na jihu. Autobus má přednost. Vlak je jen z nouze.

  Takže ve finále, ať se namaluje a postaví cokoliv, bude to o preferenci cestujících. Pokud vedle rychlodráhy pojede Student Agency (resp. metro, tramvaj, autobus) častěji a rychleji, bude vlakem jezdit jen pár lidí, co nezaplatí ani náklady. Opravdu obyvatelé Prahy 6 a Kladna chtějí masově využívat novou dráhu, aby se do ní vyplatilo investovat?

+1/0
1.5.2015 11:53

A50n34d44r63e57j 37O18l13e58k69s51a 3885361567271

Opravdu.

+2/−1
1.5.2015 12:03

R24a44d28e28k 58J27a97n39a31t80a 9125266924732

"Pokud vedle rychlodráhy pojede Student Agency (resp. metro, tramvaj, autobus) častěji a rychleji"

Častěji těžko říct (to záleží jak moc si nechá P6 zaplnit území autobusy), ale rychleji a levněji než příměstský vlak to autobus nezvládne. Ostatně netřeba spekulovat, elektrické příměstké vlaky jezdí z Prahy už mnoho let do 5 směrů, vidíte tam vedle nějakou souběžnou autobusovou linku, navíc soukromou? StudentAgency těží z toho, že jezdí delší vzdálenosti po dálnici (vysoká cestovní rychlost) a z povinných rezervací (ak dosáne vysokého load factoru). Ani jedno není v příměstké dopravě reálné.

Metro také rychlejší není, prostě proto, že má cca 3x více zastávek. Nejlepším řešením kapacitní příměstké dopravy je vlak. To se už dávno u nás i v Evropě ví, netřeba vynalézat kolo.

"Opravdu obyvatelé Prahy 6 a Kladna chtějí masově využívat novou dráhu, aby se do ní vyplatilo investovat?"

Kladno je největší středočeské město a Kladno-Praha je nejsilnější směr denní dojížďky v republice. Kde jinde by se měla více vyplatit kapacitní příměstká železnice, než právě zde? Těch 20 let politických "diskuzí" je ukázka naprosté zabedněnosti a neodbornosti.

+11/−1
1.5.2015 12:07

M51i69c50h52a62e29l 58D97o61u47c83h71a 2168312861940

R^R^R^

0/0
2.5.2015 1:08

K65a91r61e20l 27D27r36d81a 6883965907639

Tato trať má mít po Praze 6 tolik zastávek, co metro a je delší než metro. Bude snad nějakým zázrakem vlak (na trase E) rychlejší než na trase A? (Bude zastávky projíždět, že, takže obyvatelé Prahy 6 si užijí hlavně hluk.)

  Tramvaje, metro a autobusy zrušeny nebudou. Už vidím, jak se z celé Prahy 6 najdou jen 2 fandové, co využijí rychlodráhu na Hradčanskou či Masaryčku.

  Příměstská doprava, nejlepší vlak - nepochopil jste zadání. Teoreticky ano. Ale v reálu jde o to, co upřednostní cestující. V mém okolí, kde mohou, volí raději autobus. Osobně jezdím Jižní Čechy. Volba je jasná, SA 1 hodina, vlakem 2,5 hodiny. Děkuji, nechci.

  A jinak, na Hájích vidím příměstské autobusy, soukromí dopravci, směr Uhříněves a dál. Souběžně s tím vlaky na Hlavní nádraží. Autobusy a trasa metra C ve stejném směru praskají přitom ve švech. Pročpak?

  Podle mě to dopadne shodně i s Kladnem. Autobusy budou vozit cestující na metro. Nabídnou rychlost, akční ceny a šikovnější zastávky... A příměstský vlak se může jít klouzat. (Chtěl bych vidět sociologický průzkum či záměr jak nové cestující pro vlak získat, než vyhodíme 20 mld.)

  Za zabedněnce budou nakonec jen stoupenci mašinek. ;-)

0/0
2.5.2015 16:48

R91a73d31e80k 89J88a23n50a33t40a 9185586874912

Není pravda, metro má zastávek více a také je delší (závlek na Motol). Navíc po trati už dnes jezdí i spěšné vlaky. Rychlejší to samozřejmě bude, stejně jako je rychlejší CityElefant po trati 011 než metro na trase B.

Jací "2 fandové"? Už dnes jezdí vlakem relativně dost lidí. Ve špičce několikavozový vlak každou půlhodinu. Po modernizaci jich logicky bude více a tito ubydou na silnici. Počet cestujících roste nepřímo úměrně jízdní době.

Dále neprosto amatérsky pletete dohromady StudentAgency a příměstkou dopravu. A ani, neuvádíte, jakou relaci u "jižních Čech" máte na mysli. Nicméně, tam, kde je modernizovná trať autobus nemá rychlostí šanci. Po modernizaci IV. koridoru bude jízdní doba vlaku Praha-ČB 90 minut.

Ad Háje. Zkuste si vzít kalkulačku a porovnat počty lidí v busech a ve vlacích. Za hodinu od Uhříněvsi jede 4-5 vlaků, v každém 300-500 lidí. Kolik je to autobusů či aut? To že autobus "praská ve švech" neznamená, že je těch lidí více než ve vlaku. To jen tak vypadá, protože autobus je malinkatý.

O jakých akčních cenách autobusů na Klado to mluvíte? Dnes tam máte možnost kupovat si buď jednotlivé jízdnky nebo totéž s čipovkou o 2 Kč levněji. Kdežto vlak je v PID, koupíte si časový kupón a jezdíte za cca polovic bez řešení jízdenek při každé jízdě.

Průzkumy samozřejmě existují. Už jich byla udělána řada a teď 2015 se dělá další Stude proveditelnosti. Bohužel to vždycky zatím ztroskotalo na neodborných řvounech jako vy, bohužel ale vlivnějších. "Na co vlak dyk každý jezdí autem" nebo "chceme metro!", je to nejlepší, co z takových vypadne. Pochopit, že důvod, proč se právě zde vlakem tolik nejezdí jak jinde, je právě absence moderní trati, to je mimo jejich mentální schopnost

+1/0
2.5.2015 17:11

K63a26r12e64l 53D56r68d80a 6383485957449

Vlak JČ máme s přestupem. ČB za 90 minut by byla těžká konkurence SA. Nechám se překvapit, jak na vlak rodina přejde. SA nasadila v autobusech tablety a promítání filmů. Příště bude vozit Šášulu jako dopravního psychologa. To jsem zvědav jak ji trumfnou ČD? ;-)

  Akční ceny pochází z cenových válek SA a spol. S tím Kladnem se mi to nezdá. Nevím přesně, ale proč by Kladeňáci upřednostňovali autobus, pokud by byl vlak už dnes za polovic?

  Uhříněves je jasná, jen mám z toho pocit, že plno lidí vlak nevolí a jedou raději MHD. Přepravní statistiku v ruce nemám. Jen se bojím, že je to jen o Vaší víře, že když bude vlak rychlejší a modernější, automaticky přitáhne víc cestujících. Přitom to reálně bude jinak. Z Masaryčky dnes nemám pocit, že chrlí víc cestujících než metro. Na Černém Mostě vnímám ráno větší přetlak cestujících od Brandýsa než na celé Masaryčce.

0/0
2.5.2015 17:36

R75a88d32e65k 80J56a97n70a13t94a 9545326614882

Vy jste fakt puberťák. Touchscreen v sedadle jako super výhoda? V long-haul letadlech je taková obrazovka dnes standardem. A kolik % lidí si myslíte, že si s tím verkem hraje? Skoro nikdo. Kdo chce tablet, má dávno svůj. Lidi chtějí hlavně rychlé spojení. Jistě víte, že SA svého času provozovala i bus Praha-Ostrava, přes puberťácká lákadla lidi jezdili vlakem. Prostě to bylo rychlejší.

Kladeňáci dnes upřednostňují autobus, protože je (dnes) rychlejší než 150 stará nelektrifikovaná trať klikatící se mezi poli. To je jednoduché. Vlak převáží u těch lidí, co mají nádraží blízko práce/domova. Ovšem když bude vlak rychlejší, tak se stane přirozenou volbou i pro ostatní. Jako v Čelákovicích, Strančicích, Lysé, Řevnicích. Už mě to unavuje vás takto dokola dovzdělávat. Vždyť to sám můžete vidět.

0/0
2.5.2015 17:51

K13a60r22e75l 94D70r55d34a 6523155117989

Právě že nevidím. (Kamarád jezdí z Lysé vlakem a chválí to. Mohl bych tam dojet autem také, někdo ho tam nechat na pospas místním koumákům a jet vlakem také. Myslím, že dám raději Prahu autem přímo, díky.)

  O Ostravě nevím. Pokud vím SA pro Ostravu přešla na vlaky.

  Jinak je zřejmé, že se vybarvujete jako pěkný diktátor. To kino samozřejmě motivuje. Máte vidět jak to děcka berou, když neseženou SA. Posledně jsem viděl, že si s tím hrají zpravidla všichni cestující. Takže to pěkně motivuje, a bez ohledu na to, jak byste to zatratil Vy osobně. ;-)

  Historicky je vlak v Praze stále okrajová záležitost. Bude to chtít ještě pádnější argumenty pro jeho podporu. ;-)

0/0
2.5.2015 18:26

K17a77r23e68l 43D22r32d11a 6963595347319

Oproti trase A má železnice zase závlek přes Bubny.

  Letiště - Masaryčka 9 zastávek. Trasa A Letiště - Muzeum 14 zastávek, častější intervaly, rychlejší přestupy, přímé spojení pro víc lidí. Vlak pojede o kolik, o 5 minut rychleji? A cestující pak bude hledat přestup na MHD?

  Vyplatí se 20 mld. za takových 5 minut?

0/0
2.5.2015 17:45

R74a64d12e29k 20J34a76n15a30t77a 9665466254562

"Oproti trase A má železnice zase závlek přes Bubny."

Bubny nejsou závlek, protože tam je přestup na metro C a v rámci porjektu bude přestup podstatně zkrácen.

"častější intervaly, "

Jakpak jste na to přišel? Pokud by někdo orpavdu přěs nemyslnost to metro postavil, byl by tam buď pásmový provoz. Naopak vlak budou pomáhat zapliti cestující směr Kladno. Takže inetrval by byl srovnatelný.

"rychlejší přestupy,"

Proč? Obecně je rychlejší přestup na vlak, než na metro sovětského typu, protože vede po po povrchu. Samozřejmě záleží na konkrétním řešení stanice.

"přímé spojení pro víc lidí."

Naopak. Lidé ze směru Kladno by při vašem řešení jeden přestup spotřebovali už na přestup to metro. Takže cílo na trase A by pro ně byl jeen přestup, na ostatních rasách přestupy 2. Kdežto modernizovaá trať bdue mít snady přestup na všechny tři trasy metra. Cíl u kterékoliv trasy metra tak bude na jeden přestup.

"Vyplatí se 20 mld. za takových 5 minut? "

A metro spadne z nebe zadarmo? Metro řeší Kladno? Metro řeší možnost dojet na letiště dálkovým vlakem jako některé varianty modernizace trati Praha-Kladno?

0/0
2.5.2015 18:01

K91a97r72e71l 92D76r43d29a 6663935207909

Stále si myslím, že metro využije víc Pražanů, pro letiště by bylo také vhodnější a Kladno pobere na Dlouhé míli stejně dobře. Takže by bylo užitečnější pro víc lidí.

  Vlak nebude sloužit Pražanům, budou muset volit mezi vlakem, metrem, tramvají, autobusem, autem... Doprava se stane komplikovanější pro víc lidí, zvlášť, když jim ROPID při dohadování poradí, že spojení je statisticky přece dostatečné a bude vše jezdit jen napůl.

0/0
2.5.2015 18:14

A29n59d61r15e63j 59O55l20e76k86s91a 3415641187911

To jsou všechno argumenty, které by platily pro případ nějakého veletržního areálu, ale ne mezinárodního letiště. Tam se totiž létá 24h a většina cestujících nemá v Praze cíl, ani východiště. Takže máte pravdu - dráha na letiště nebude sloužit primárně Pražanům, ale lidem přes Prahu do a ze sveta cestujícím.

0/0
3.5.2015 0:00

K78a96r20e27l 87D47r68d56a 6303815867349

"Většina"? O tom pochybuji. Naopak, většinu bych viděl jako turisty v centru Prahy. Pak má Ruzyně lokální význam pro Česko. Vlak by ji teprve mohl zapracovat do střední Evropy, pokud se to podaří a pokud bude Praha dobře napojená na Rakousko, Německo, Slovensko a Polsko.

  Je to podle mě o mnohem větší investici než je dráha na Kladno, aby ta dráha na Kladno měla smysl. Měla by se dát na stůl evropská koncepce české železnice, aby se dráha na Kladno podpořila správnými argumenty. ;-)

0/0
3.5.2015 9:37

A56n26d53r86e44j 82O94l76e84k16s57a 3155721697801

Nepochybujte. Praha je malá na to, aby byla primárním cílem a východištěm. Pro zahraniční turisty ano, ale ne pro naše turisty a okolní střední Evropu, pro kterou je Ruzyně alternativní letiště.

Vlak je tam potřeba - to říkáte sám, tak opravdu nerozumím té slovní akrobacii s Kladnem. Potřeba dobrého spojení Kladna s Prahou, je naopak podpůrný důvod, proč vlak na letiště konečně realizovat. Stěžejní je zkrátka ta modernizace buštěhradky, odbočka k letišti je jen žádoucí vedlejší cíl.

+1/0
3.5.2015 10:33

J37a34k14u61b 80Š73a26f81a23n12d43a 7645797511721

A díval jste se na mapu kudy jede ten autobus a kudy vlak? Asi ne.

0/0
8.5.2015 16:46

J68a72k98u51b 62R41a79i76n74i53s27c49h 9457582249323

Městský prostor a zejména jeho rezidenční části mají být urbanisticky řešeny příznivě pro obyvatele a každá změna by měla znamenat zvýšení kvality životních podmínek. Povrchová varianta R1B devastuje život ve čtvrtích Staré Dejvice a Ořechovka tím, že je rozděluje dvojkolejnou rychlotratí na dvě hermeticky oddělené části. Najednou nikomu z vedení městské části nevadí výstavba plastového povrchového tubusu a masivní výstavba protihlukových stěn v místech, kde když si chce někdo natřít okna, musí žádat o vyjádření památkového úřadu?

Nejlogičtějším a nejekonomičtějším řešeném situace by bylo protažení metra A na Dlouhou míli k OC Šestka, kde pozitivním efektem bude oživení tohoto obchodního centra a především je zde dostatek místa pro vybudování parkovacích míst P+R. Stávající ukončení trasy metra A v Motole je ze stejných důvodů  dopravně stejně nevyhovující, jako předchozí konečná v Dejvicích na Vítězném náměstí - nedostatek parkovacích míst pro cestující přijíždějící do Prahy.

+1/−6
1.5.2015 11:43

M91i41r30o25s68l84a98v 90G56r71o19s95s81m71a23n23n 8492599124

Ta trať tam dnes není? Je. Je navíc hlučná a neslouží potřebám. Metro k OC Šestka, je dobrý byznys pro OC, ale špatný pro město a rozhodně neřeší dopravu na letiště, do regionu, ani dále na Rakovník, Slaný, Chomutov.

+8/−1
1.5.2015 11:47

A94n34d97r52e98j 23O31l69e96k10s32a 3535221497131

Devastuje? Takové slovo pasuje na individuální autodopravu, ne na vlak. Přes koleje se samozřejmě chodit bude, chodí se všude, kde nejsou protihlukové stěny :-)

0/−1
1.5.2015 12:24

R91a12d48e71k 94J92a29n80a11t27a 9815646534812

I tam kde jsou, ony totiž mají každých X metrů bezpečnostní průchod pro případ nehody.

Jinak protihluková stěna nemusí být vysoká a má stále efekt, protože hluk u nevysokorychlostního elektrického vlaku vychází takřka výhradně jen od kol. Už je objevili i projektatni u nás, použity jsou např. v Hlubočepích.

http://www.zpsv.cz/Produkt.aspx?lang=cz&cat=KP&sku=snizovani-hluku-vibraci&skup=prefabrikaty-pro-protihlukove-clony&prod=nizka-protihlukova-clona-brens-barrier

+2/0
1.5.2015 12:35

A21n95d34r75e72j 25O41l44e69k21s28a 3865231857771

To nejsou občané, kteří by reprezentovali nějakou většinu. To jsou majitelé a rezidenti z Ořechovky. Vil, kterých se dotkne rekonstrukce trati na dvojkolejnou, elektrifikovanou je sotva tucet. Tito multimilionáři pochopitelně nechtějí jakoukoli veřejnou dopravu v blízkosti svého majetku. Za Béma měli rozhodující vliv, dnes už snad ne.

+12/−1
1.5.2015 10:32

J17a21n 17N10o56v72ý 5693235359372

Pane Olekso, Vy většino, díky, ale Vaše komunistické názory, zejména to, že Vám dlouhodobě leží v žaludku lidé kteří mají majetek dobře známe. Ale na druhou stranu chápu, že někdo, kdo nemá nic jiného než holou řiť a internet asi jiné názory než máte Vy mít nemůže.

0/−5
1.5.2015 15:10

A41n96d33r75e97j 85O73l28e76k94s60a 3595581297291

Pane Nový, Vy menšino, hodnotíte, ale je to z lógru na dně hrnku. Spojovat mě s komoušema, je absolutní fantasy. To Vy dáváte rovnítko mezi majetek a bezohlednost k okolí. Ne já. Já z Prahy 6 jsem, znám dobře místní poměry a celou buštěhradku. Kdo blokuje veřejný zájem a prosazuje vlastní, maskovaný jakobyveřejným, jsou samí bývaí komouši, dnes třeskutí pravičáci z ODS. Vezměte si nitrák pod jazyk - majetek není smyslem života.

+1/0
1.5.2015 16:08

K32a89r84e66l 16D50r20d18a 6833765507189

Žižkov získal se zrušením staré trati překrásnou cyklostezku. Oáza klidu ve městě. Přál bych takové pěkné bydlení i kolem cyklo-trati na Praze 6. Ostatně, protáhnout cyklo-rychlo-trať až na Kladno... Určitě by našlo takové pěkné řešení pochopení i na Kladně.

  Fandové povrchového metra "trasy E" Masaryčka - letiště - Kladno zapomínají říct, že akci zalobbovali v Bruselu. EU nyní přikazuje že se má rychlodráha fofrem postavit a že dá na ní peníze. V opačném případě to poškodí preference Prahy v evropské dopravní síti. (Proti tomu jsou lobbující taxikáři s boxerem v kapse hodní hoši.)

  Současně s vybudováním této trati je třeba propojit Hlavní nádraží s letištěm. Na letiště mají zajíždět i mezinárodní rychlíky. Je zde pěkná trať Smíchov - Košíře - Zličín - Hostivice, která nahrazuje nemožnost projet z Hlavního nádraží na Masaryčku, a která také potřebuje preferovanou rekonstrukci.

  Jen tak odhadem, kolik hodin se bude kodrcat mezinárodní lokálka z Hlavního nádraží přes Košíře a Hostivice na letiště? Nebylo by rychlejší to brát přes Řeporyje - Rudnou? A nazvat to pražským železničním okruhem?

  Když se malovalo srandovní Bémovo metro křižující Prahu 6, považoval jsem to za dobrý vtip. Netušil jsem, že u železnice je to v Praze realita.

  A aby Žižkov nepřišel zkrátka, bude konečně připojen k velké Praze. Byl na stole návrh na zrušení Masaryčky. Provoz by se dal přesunout na Hlavní nádraží. S tím, že by nová Masaryčka byla pod zemí, pod Hlavním nádražím. (Já tedy viděl i starší návrh jak dostat obě nádraží pod zem a celé centrum Prahy vrátit Pražanům.) 

  Pokud se začíná Karlínským viaduktem, naděje Pražanů padli. Centrum Prahy dál budou okupovat křováci z venkova na Masaryčce.

  Ale bomba! Vznikne zde centrální terminál, který pro pěší a pomocí pohyblivých chodníků propojí Florenc, Masaryčku a Hlavní nádraží včetně stanic metra. Chodec pohodlně projde z Václaváku na Žižkov či do Karlína. Pražané konečně získají pěknou moderní pěší dopravu v centru. Pokrok nezastavíš.

+1/−7
1.5.2015 10:06

A49n22d47r51e84j 15O87l59e38k63s37a 3575131287391

Nějak mi uniká v té rekapitulaci Váš názor.

+2/0
1.5.2015 10:26

R49a25d63e80k 83J75a12n33a96t70a 9365616194632

Cyklostezka Žižkovem mohla vzniknout jen proto, že byla trať modernizována a vede kousek vedle (a jezdí a chodí tam teď o několik řádů méně lidí než tamtudy předtím jezdilo vlakem).

Nápad modernizovat Buštěhradku není žádný nápad EU. Mluví se o tom už desítky let, ale soudruzi holt modernizaci železnic moc nepřáli. Jediné, co dělali, že do "modré armády" sypali peníze, které se utápěly v neefektivitě a obrovské přezaměstnanosti. Nemodernizovalo se skoro nic.

Trať přes Zličín či přes Rudnou by bylo modernizovat obtížnější, než trať přes Dejvice. Navíc by to bylo delší.

"Návrh na zrušení Masaryčky" je stále v územním plánu spolu s projektem Nové Spojení II, který ji nahradí.

A nechápu vači averzi vůči nádražím v centru. Celá Evropa se o to dnes snaží a na "křováky z venkova" si nikdo nestěžuje. Naopak, velmi často to jsou lidi, co se z centra odstahovali za klidem a stále to mají 20 minut do práce. A nádraží připomínají spíš obchodní dům, kam lidi chodí, i když nikam nejedou.

+3/0
1.5.2015 10:41

K12a72r25e49l 66D53r95d86a 6203935537179

Hezký komentář k cyklostezce. "Má malou přepravní kapacitu a v Praze vlastně jen Pražané překáží dopravní lobby." ;-D

  EU k tomu přišla samozřejmě nově. Dává tomu navíc mezinárodní rozměr. České hlavní letiště by mělo sloužit širšímu okolí a nejen Česku.

  Trať přes Zličín se bude modernizovat také. To dá rozum. Cílem je utrácet.

  Masaryčka že by padla? To povolají opět Béma do služby? 

  Myslím, že Šervůd s feťáky a tlejícími bezdomovci v přímém centru Prahy luxus pro Kladeňáky nevyváží. Rád bych viděl akci pro Pražany a averze vůči "Kladeňákům" v centru je podle stávajícího stavu snad pochopitelná. Vize, že obchodní dům Hlavní nádraží bezdomovce vyžene zatím nefunguje.

  Moje linky skončili na Černém Mostě, a jde to. Netuším, proč některé protekční linky mají končit na Masaryčce a ne na Dlouhé míli? Tak snad, pojmout rychlodráhu jako trasu metra E a poskytnout ji všem na Praze 6. Jen mi přijde divoké, aby Praha 6 měla dvě trasy metra stavěné současně a paralelně k tomu tramvaj pro ty, co se bojí tunelů. ;-)

0/0
1.5.2015 11:11

A18n21d47r22e43j 57O65l38e72k66s97a 3715621587211

Pane, to co píšete, nemá společné jádro, na které by se dalo reagovat. Ta železnice je zkratka potřeba a to právě do centra, na centrální nádraží. Ona tam je, jen se bude modernizovat. Argument s Černým Mostem je úplně mimo.

+2/0
1.5.2015 12:30

K58a19r92e81l 85D57r20d22a 6983555737379

Ale není. Přece tady bylo ve hře řešení, že metro A bude na Dlouhé míli a zde budou končit autobusy z Kladna. Bylo by to stejné řešení jako na Černém Mostě ve směru Mladá Boleslav.

  Nyní se preferuje řešení Kladno - Masaryčka. Přitom Masaryčku by bylo vhodné zbourat (a nejspíš i Bubny, Veleslavín...) Nádraží jsou v centru Prahy hroznou ostudou a záborem drahocenných pozemků. Kapku přežitek doby. Opravdu potřebují Češi přestupovat z Brna do Chebu právě na Václavském náměstí? Není celé centrální nádraží v Praze kapku pomýlené?

  Nemělo by to být jako s letištěm? Mohutné moderní nádraží samozřejmě ano, ale ne na Václaváku, ale třeba v Letňanech? (A bez bezdomovců, protože ti potřebují centrum. A bez venkovanů co si při cestě z Hlavního nádraží na Masaryčku masově ulevují v místním parku?)

0/0
2.5.2015 17:07

R25a16d51e54k 36J29a73n21a10t59a 9815316694172

Však také ČM je špatné řešení z nouze (z míst odkud jede dobře vlak - Čelákovice, Lysá, Č.Brod, autobusy na ČM nejezdí, proč asi). Nepřináší rychlé spojení do centra, protože jízdní doba metra je 18-20 minut. Vlak po moderní kapacitní trati ujede takovou vzdálenost za 10-12 minut (traťová rychlost je vyšší a zastávek méně) a lidem odpadne přestup, protože může jet přímo z MB (podmínkou je samozřejmě modernizace infratruktury na západní úroveň).

Nádraží v centru nejsou žádnou ostudou, ale naopak velkou výhodou. Města po celé Evropě nejen, že nádraží v centru neruší, ale dále je rozvíjejí (přidělavají podzemní patra nebo staví i nádraží zcela nová). Berlín, Vídeň, Mnichov, Stuttgart, Lipsko, Frankfurt, Kodaň, Malmö atd. V Kolíně je třeba nádraží přímo vedle slavné katedrály. Běžte jim poradit ho zrušit, dozvíte se o sobě něco nelichotivého.

Z posledního odstavce vaše nevědomost přimo čiší. Jaké v něm jsou argumenty? Bezdomovci a WC? A to byste řešil přesunem nádraží a s tím spojenými komplikacemi pro cestující? Když pominu, že tam dnes už skoro žaádní bezdomovci nejsou (vytahujete tedy 10 let starý argument), tak není jednodušší a levnější, aby policie dělala co má, a veřejné toalety byly zdarma jako např. v Kodani?

+1/0
2.5.2015 17:34

K23a76r91e77l 70D42r58d41a 6573735757469

Samozřejmě nejsem dopravní odborník. Nicméně jste se vyhnul odpovědi. Šlo mi o zbytečné zatahování tranzitní dopravy do centra Prahy. Kladno je o příměstské dopravě, spojení pro centrum je ještě pochopitelné. 

  V Německu třeba vidím "železniční okruhy", kdy se tranzitní vlaky centru vyhnou a přestupy se odehrají mimo centrum.

  Obávám se, že Hlavní nádraží v Česku slouží tranzitní dopravě. Na tomto místě zcela zbytečně. K tomu jsem mířil. Mám pocit, že železnice je v Praze stejné řešení jak Magistrála. Vše v centru. Jde mi o ty přesuny lidu mezi Masaryčkou a Hlavním nádražím.

  Bezdomovci podle Vás na Hlavním nádraží nejsou problém? A to od kdy? Že mi to uniklo, když tady bydlím. Patrně máte hodně silné růžové brýle, když jde o železnici. Nejste jeden z českých železničních cestujících, co si neváhá rozepnout v Šervůdu poklopec a pomočit předpisové "EU" dětské hřiště? ;-)

0/0
2.5.2015 18:58

R86a77d44e54k 48J50a79n97a54t79a 9625726264842

"Samozřejmě nejsem dopravní odborník. Nicméně jste se vyhnul odpovědi. Šlo mi o zbytečné zatahování tranzitní dopravy do centra Prahy."

Zatímco zatahování tranzitní individuální silniční dopravy (IAD) do centra žádoucí není, tak u hromadné železniční platí opak. Více cestujcích v IAD totiž způsobuje problémy, zatímco hromadné dopravě naopak prospívá (efektivnější provoz, kratší intervaly). A právě přestupní bod v centru umožňuje dosáhnout agregačního efektu - sloučit lidi, co v tom městě začínají, a lidi, co tam jen přestupují, do jednoho proudu. Vytvořením přestupního bodu na jednom kraji města byste vyvolal spoustu problémů. Jednak by některé vlaky musely zastavovat v obou, některé by tamtudy ani nemohly jet, asymetrická poloha by způsobila obtížnou dostupnost z druhého konce města, zatímco na centrální nádraží se dostanou radiálními linkami MHD, které stejně existují kvůli dojíždce do práce.

"V Německu třeba vidím "železniční okruhy", kdy se tranzitní vlaky centru vyhnou"

Jo? Kde konkrétně? Takové řešení se někdy používá u malého města, kolem kterého vede VRT, zatímco stará trať městem prochází. Například nyní se staví takový obchvat města Rastatt. Ale nedělá se to v případě města velikosti Prahy.

"Obávám se, že Hlavní nádraží v Česku slouží tranzitní dopravě."

Ano, a je to tak správně, viz výše. Cca od roku 2010 všechny dálkové linky vedou na Hlavák.

"Bezdomovci podle Vás na Hlavním nádraží nejsou problém? A to od kdy?"

Nejsou od doby, co se hala modernizovala a GrandiStazioni tam postavil obchody a platí tam ochranku.

"Nejste jeden z českých železničních cestujících, co si neváhá rozepnout v Šervůdu poklopec"

Pokud mluvíte o parku, i tam se sitace zlepšila a především, není to o železnici (to je městský park) ale o práci MP. Prý dokonce MP měla přímo příkaz soustřeďovat bedomovce zde. S takovým přístupem se ovšem těžko něco řeší. Ohledně WC se jedná o problém celopražský, kdy město odmítá uděšlat síť bezplaných věřejných WC, jako je tomu ve vyspělých zemích.

0/0
2.5.2015 19:24

K14a47r97e58l 63D29r53d70a 6503685677719

Koukl jsem na Drážďany a Berlín. V Drážďanech trať obkrouží centrum - okruh sám o sobě. V Berlíně projede trať středem města, jsou zřejmé "okruhy" a jsou zde i podzemní železnice.

  V Praze mi přijde, že se nekoncepčně a krkolomně sbíhají tratě ze všech směrů k Hlavnímu nádraží - Masaryčce. Pro příměstskou dopravu to asi není marné. Pro tahy jako v Německu je to dost nepoužitelné. Něco jako Drážďany by Praze slušely. Tedy, levnější řešení. Praha působí příliš komplikovaně a tedy velmi draze.

  Ta agregace mě zajímá, díky za tip. Zajímá mě to kvůli tramvajím. Zda musí projíždět snad všechny linky centrem a zahušťovat zde dopravu přepravou tranzitujících cestujících. U železnice je to podobné a dokonce tedy výhodné?

  U IAD se přece řeší "magistrála" jako špatné řešení a naopak se prosazuje rozptýlení dopravy plošně a využití okruhů. Třeba přestupy na metru mi přijdou kritické. Rozptýlení cestujících by si MHD také zasloužila a ne agregaci. Když příměstské linky, tak přestupy na metro plošně po Praze a ne na 1-2 stanicích. Jen, že se mi to příliš nezdá.

  Bezdomovci jsou samozřejmě v Šervůdu, ne přímo v hale. Pro zanedbané okolí obou (všech) nádraží se zlepšováním Hlavního nádraží nic moc nezměnilo. Mám jen pocit, že Středočeši a cizinci mají nyní vyšší kulturu cestování. Jinak nádraží přitahují asociály nadále.

0/0
2.5.2015 20:12

J35a98n 25H25l56i69s33n66i21k60o44v17s81k20ý 2875215743645

takhle vytizena draha pres nekolik bytovych a vilovych ctvrti a je podobne smysluplnna jako dalnice pres stare mesto...

Pokud to daji pod zem, tak prosim - pokud ne, tak je to uplne sileny. Bydlim na Hradcansky a uz takhle jezdi vlaky v obytne zone opravdu casto - nehlede na hluk vlaku tu porad cinkaji zavory a pokud by to melo byt kazdych pet minut, tak se tu opravdu neda rozumne zit. Lobby kolem rychlodrahy uz tu je tusim od roku 94, od te doby je taky praha 6 proti (uricte lidi kterych se to tyka) podle studie z roku 2000 je rychlodraha na letiste jenom asi o 1/5 drazsi nez privest tam metro. Pokud navic prihledeme k zastavkam jako je Ladvi (metro pro sysliky) tak pada i argument o nevytizenosti - ostatne do novych zastavek vcetne motola taky mimo spicky nejezdi skoro nikdo.

Rychlodraha je drahy nekoncepcni nesmysl - at prodlouzi metro na letiste a udelaji od nej rychlodrahu na kladno a zachytna parkoviste pro navstevniky Prahy - udelaji vsem daleko vetsi sluzbu za mene penez (o to ale zrejme jde - prostavet co nejvic i kdyz to nedava smysl :-/)...

+4/−7
1.5.2015 9:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.