Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Občané Prahy 6 protestují proti vystavění rychlodráhy. Bojí se o pohodlí

Obyvatelé Prahy 6 se opět ohrazují proti stavbě rychlodráhy z centra na letiště. Vadí jim rozšíření jednokolejné trati a připomínají, že radnice slibovala, že trať povede tunelem. Hrozí tak, že místo moderní trati budou turisté jezdit po jednokolejce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62i10r66i 62L15a55l86a 4212768107

Klasicky zavadejici clanek. Nejde jen o to, ze draha po povrchu zlikviduje několik domu, nektere dokonce pamatkove chranene, ale roztrhne cele uzemi P6 na dve casti, protože vyrazne ubude propojovacich pruchodu a prujezdu, protože všechny budou muset byt mimourovnove. Cena povrchove varianty se odhaduje na 17-21mld. a zahloubeni kriticke pozadovane casti 3mld. To opravdu není radovy rozdil! Navíc cela akce je vyvolana pouze tim, aby se nejak zdůvodnila existence Masarykova nadrazi...

+1/−4
4.5.2015 9:48

K53a34r24e97l 78D77r28d24a 6783915417499

Po diskusích mám pocit, že se to Masarykova nádraží přímo netýká. (Pokud mi tedy něco neuniklo a nejde o grandiózní plán jak zachránit a obhájit stávající železnici v současné podobě.)

  Samotná trať má být jednou přivedena i na Hlavní nádraží. Pokud by Masarykovo nádraží bylo snad nadbytečné, je plán jak ho přestěhovat pod Hlavní nádraží a pozemky uvolnit.

0/0
6.5.2015 14:19

K77a95r25e83l 27D26r95d95a 6103525667739

Ještě taková úvaha jak vyhodit-nevyhodit 20 mld. Koukám na to Německo. Obrovská letiště Berlín, Mnichov, Frankfurt. Nejblíž Drážďany. Letištní monstra jsou zpravidla tak 20-30 km za městem a mají pod sebou či vedle sebe celá nádraží. Doprava na cca 30 km je vlakem do centra určitě elegantní. Navíc takové letiště obsluhuje širší region, tady ta nádraží vypravují vlaky široko daleko.

  Drážďany jsou asi jako Praha. Letiště 10 km od centra. Spojení vlakem je elegantní. Trať vede mimo město a pak přistane v centru.

  Praha je pěkně smolná. Trať na Kladno vede příliš městem. Letiště přitom může být klidně na MHD. Pro železnici je to max. 10 km, celkem málo. Žádné mezinárodní nádraží pod Ruzyní nevznikne. Chybí tady napojení na železniční tratě s mezinárodním významem.

  Přitom Praha by si zasloužila dík své poloze mezinárodní provoz a byl by to dobrý byznys. Nedopadne to jako v Německu? Pěkné obrovské letiště ano, ale někde u Neratovic či Milovic? Tedy diskuse o této železnici je o ničem?

  A pokud na to nemáme a musíme nafukovat Ruzyni, co se do Pražanů vejde, neměla by zde vzniknout pořádná trať napojená na Drážďany? Napojit se někde na Podbabě či u Suchdola a lupnout novou přímou trať přes pole k Ruzyni? Chtělo by to u Vltavy tunely, co využít Pražský okruh a přidat se? Pro Kladno by to byla skutečně rychlodráha do centra Prahy. Na letišti by mohlo vznikat mezinárodní nádraží. A Praha 6 by dostala místo železnice cyklostezku, volné pozemky a prodloužení metra na letiště. Bude moderní trať vedená středem Prahy 6 skutečně významná i pro místní? Opravdu je nutné ji zachovat právě tady a investovat do její rekonstrukce? Co vést železnici jinudy a tu stávající zrušit?

+1/−1
3.5.2015 11:04

K45a63r21e26l 73D49r23d80a 6703635767979

V podstatě obdoba Vítkova a řešení Žižkova.

  Navíc, jak tomu rozumím, stavitelé železnice přestřelili. Akce je zalobbovaná v EU, EU ji bude dotovat, ale co je podle EU cílem? Podle mě si EU představuje napojení pražského letiště třeba na Drážďany. Nějaká trať Kladno - izolovaná Masaryčka evropský význam nemá. Tak mám pocit, že argumenty pro EU a z EU jsou jiné než to, co prezentují stejní stavitelé veřejnosti v Česku.

  Jestli to na něčem selže, tak na té účelové argumentaci ve stylu "každému naslibuji to, co chce slyšet". 

  (Pokud vím, Praha se pěkně opotila, aby nepřišla o dotace EU, když se rozhodla zaměnit Dlouhou míli za Veleslavín. Tak aby to tady nešlo stejnou cestou. EU má slyšet Ruzyně, ale fikaní Češi řeší hlavně Kladno a nakonec z toho může být škoda pro celou Prahu.)

0/0
3.5.2015 20:02

R78a22d29e30k 81J16a44n83a37t22a 9325706464312

Kritérium pro evropské dotace splní i účel spojit Prahu s Kladnem, ba dokonce ještě lépe, než to letiště. Těch lidí je totiž více a ušetřených minut taky.

Právě investiční náklady na ušetřený osobočas jsou jedním pro EU podstatných kritérií a tím, že k (relativně draze) opravené trati na území Prahy "přilepíte", (relativně levně) opravenou trať v polích směr Kladno, tak vám toto kritérium vyjde lépe.

Prostě více prospěchu pro více lidí.

+1/0
4.5.2015 16:08

M38i69c24h79a98l 11Ř66e49z62n25í66č12e49k 1381788597780

facebooková stránka "Za šetrnou dopravu na Praze 6" má 48 příznivců. Ano, opravdu tolik. Vzhledem k tomu, že Praha 6 má 100 tisíc obyvatel, je to opravdu masivní protest.

Skutečnost je ale taková, že většina obyvatel bude mít problém buštěhradskou dráhu najít na mapě, natož aby je jakkoliv omezovala.

+5/−1
1.5.2015 22:27

K23a29r27e15l 14D96r75d24a 6923175827469

Přesně, on tu trať za 20 mld. nikdo nepotřebuje protože nikdo o ní ani neví. Jde jen o tu investici. ;-D

0/−1
2.5.2015 17:14

R32a40d50e78k 51J21a52n65a90t63a 9745406384592

Samozřejmě, dokud je provoz spíše "muzejní", a interval 30-60 minut, tak je trať víceméně nezajímavá.

Proto právě je v plánu ta modernizace, aby se zvýšila atraktivita. Buďte si jist, že tam, kde už relativně moderní trať je (Klánovice, Kyje, Uhříněves, Radotín, Kolovraty či Sedlec), o ní lidé vědí velmi dobře a počty cestujících rostou o cca 10% ročně.

http://www.ropid.cz/2013:-vice-lidi-jezdi-po-praze-vlakem-a-vice-jich-pouziva-integrovane-jizdenky__s274x2280.html

+1/0
2.5.2015 17:41

K13a63r78e66l 15D15r76d43a 6193505297269

10% je pěkných. Víte jakou kapičku v moři prezentujete? Kolik tak lidí přepraví DPP za pracovní den? 4-5 mil. cestujících? A z toho 115 tis. přepraví modernizované vlaky? Máte tam přitom nárůst o 30% cestujících za 12 let? ;-)

  Vychází mi to asi 15:1 ve prospěch prodloužení metra trasy A na letiště.

0/−2
2.5.2015 18:05

R33a72d48e64k 15J92a83n12a39t84a 9255336964272

Srovnáváte jablka s hruškama. Pokud chcete zjistit modal split, je vždy nutno srovnávat konkrétní relaci. Nebo alespoň přepravní výkon (oskm) v oblasti. Průměrná dálka jedné cesty MHD a délka cesty příměstkým vlakem bude odlišná.

+2/0
2.5.2015 18:21

K35a92r86e58l 53D86r75d54a 6923215447369

Nesrovnávám. Jde o počet cestujících vlaky v Praze za jeden pracovní den, cca 115 tis. lidí. Přitom PID přepraví za jeden pracovní den cca 4.500 tis. lidí.

  Vlak využívá v Praze jen velmi málo cestujících. Čekáme na velký třesk, kdy se to možná změní. A proto dáme 20 mld. do Kladna a budeme doufat, že velký třesk přijde...

0/−1
2.5.2015 18:33

K77a68r88e31l 98D58r35d87a 6793275357579

Vedle máte článek, že se modernizace železnic v Praze má zahájit. Cílem je, aby vlaky "významem" konkurovaly tramvajím, autobusům a metru.

0/0
2.5.2015 19:13

R81a55d36e29k 28J47a55n68a87t78a 9835556594952

Ne zahájit, ale pokračovat v ní.

Modernizace systému totiž byla zahájena už před nějakými 20 lety, když ve vlacích začala platit tramvajenka a byl postupně podstatně navýšen počet vlaků. Např. za všední dopoledne v roce 1989 jelo z Říčan do Prahy 11 vlaků. Dnes jich jede za stejně období 25.

0/0
2.5.2015 19:32

J42a50k77u78b 37Š30a78f90a15n42d50a 7635257731711

Plácáte nesmysly. Podělte počet přepravených cestujících délkou linek vlaku a MHD. To je jako tvrdit, že eskalátory v Kotvě přepraví mnohem méně lidí než tramvaje a tak ty schody zrušíme.

0/0
8.5.2015 16:44

J39a55n 75N61o10v71ý 5403485349742

Z P6 nejsem, takže by mi to mohlo být jedno, ale fascinuje mě, jak si tu lidé z Kladna a okolí a i další kopou do obyvatel P6 a chtějí jim diktovat co mají mít za barákem, aby si oni sami mohli jezdit do Prahy pohodlněji. Je to asi totéž jako by obyvatelé P6 přijeli do Kladna, Slaného, Rakovníka nebo kamkoliv a začali tam parcelovat město a rozhodovat kde se postaví jaká stavba, kde se co rozčísne jakou dráhou a na námitky zdejších lidí, kterým by se to logicky nelíbilo, by jen řekli, držte ústa, nás je víc, my máme právo jezdit a chceme jezdit ještě rychleji. Rv

+2/−1
1.5.2015 15:18

R72a87d67e24k 97J84a42n70a13t26a 9835196104892

a) naprostá většina občanů P6 vám ani přesně neřekně, kudy na trať vede, když se podíváte na mapu a diskuze níže, tak jistíte, že obytných domů v okolí zase tak moc není.

b) zbytek je akce pár lobbistů a strach z neznámého (FUD). Prostě ti aktivisté v letácích neprozradí, že modernizované trať je tišší. Je to stejná metoda jako přes 150 lety  - železný oř způsobí, že krávy přestanou dojit a ženy potratí.

c) záplava aut a autobusů způsobuje na P6 mnohem větší problémy než elektrický vlak.

+12/−2
1.5.2015 15:37

K14a78r90e49l 92D78r64d32a 6813955577339

Jsem fanda metra. Novinkou je pro mě zjištění, že lidi metro moc nemilují a záměrně raději jezdí po povrchu. To generuje vysokou poptávku po tramvajích a autobusech a ucpává to komplet dopravu v Praze.

  Známého mám na Kladně. Jezdí autobusem a metrem. O vlaku ví, ale nechce ho. To samé naše rodina na jihu. Autobus má přednost. Vlak je jen z nouze.

  Takže ve finále, ať se namaluje a postaví cokoliv, bude to o preferenci cestujících. Pokud vedle rychlodráhy pojede Student Agency (resp. metro, tramvaj, autobus) častěji a rychleji, bude vlakem jezdit jen pár lidí, co nezaplatí ani náklady. Opravdu obyvatelé Prahy 6 a Kladna chtějí masově využívat novou dráhu, aby se do ní vyplatilo investovat?

+1/0
1.5.2015 11:53

A18n92d58r34e12j 11O52l14e63k41s20a 3765161577171

Opravdu.

+2/−1
1.5.2015 12:03

R91a22d57e86k 30J54a84n56a31t80a 9895556554192

"Pokud vedle rychlodráhy pojede Student Agency (resp. metro, tramvaj, autobus) častěji a rychleji"

Častěji těžko říct (to záleží jak moc si nechá P6 zaplnit území autobusy), ale rychleji a levněji než příměstský vlak to autobus nezvládne. Ostatně netřeba spekulovat, elektrické příměstké vlaky jezdí z Prahy už mnoho let do 5 směrů, vidíte tam vedle nějakou souběžnou autobusovou linku, navíc soukromou? StudentAgency těží z toho, že jezdí delší vzdálenosti po dálnici (vysoká cestovní rychlost) a z povinných rezervací (ak dosáne vysokého load factoru). Ani jedno není v příměstké dopravě reálné.

Metro také rychlejší není, prostě proto, že má cca 3x více zastávek. Nejlepším řešením kapacitní příměstké dopravy je vlak. To se už dávno u nás i v Evropě ví, netřeba vynalézat kolo.

"Opravdu obyvatelé Prahy 6 a Kladna chtějí masově využívat novou dráhu, aby se do ní vyplatilo investovat?"

Kladno je největší středočeské město a Kladno-Praha je nejsilnější směr denní dojížďky v republice. Kde jinde by se měla více vyplatit kapacitní příměstká železnice, než právě zde? Těch 20 let politických "diskuzí" je ukázka naprosté zabedněnosti a neodbornosti.

+11/−1
1.5.2015 12:07

M50i16c70h65a74e76l 48D22o77u23c82h65a 2958352721680

R^R^R^

0/0
2.5.2015 1:08

K23a43r45e70l 72D19r33d19a 6373775327469

Tato trať má mít po Praze 6 tolik zastávek, co metro a je delší než metro. Bude snad nějakým zázrakem vlak (na trase E) rychlejší než na trase A? (Bude zastávky projíždět, že, takže obyvatelé Prahy 6 si užijí hlavně hluk.)

  Tramvaje, metro a autobusy zrušeny nebudou. Už vidím, jak se z celé Prahy 6 najdou jen 2 fandové, co využijí rychlodráhu na Hradčanskou či Masaryčku.

  Příměstská doprava, nejlepší vlak - nepochopil jste zadání. Teoreticky ano. Ale v reálu jde o to, co upřednostní cestující. V mém okolí, kde mohou, volí raději autobus. Osobně jezdím Jižní Čechy. Volba je jasná, SA 1 hodina, vlakem 2,5 hodiny. Děkuji, nechci.

  A jinak, na Hájích vidím příměstské autobusy, soukromí dopravci, směr Uhříněves a dál. Souběžně s tím vlaky na Hlavní nádraží. Autobusy a trasa metra C ve stejném směru praskají přitom ve švech. Pročpak?

  Podle mě to dopadne shodně i s Kladnem. Autobusy budou vozit cestující na metro. Nabídnou rychlost, akční ceny a šikovnější zastávky... A příměstský vlak se může jít klouzat. (Chtěl bych vidět sociologický průzkum či záměr jak nové cestující pro vlak získat, než vyhodíme 20 mld.)

  Za zabedněnce budou nakonec jen stoupenci mašinek. ;-)

0/0
2.5.2015 16:48

R37a53d21e55k 95J93a22n35a48t20a 9415796684782

Není pravda, metro má zastávek více a také je delší (závlek na Motol). Navíc po trati už dnes jezdí i spěšné vlaky. Rychlejší to samozřejmě bude, stejně jako je rychlejší CityElefant po trati 011 než metro na trase B.

Jací "2 fandové"? Už dnes jezdí vlakem relativně dost lidí. Ve špičce několikavozový vlak každou půlhodinu. Po modernizaci jich logicky bude více a tito ubydou na silnici. Počet cestujících roste nepřímo úměrně jízdní době.

Dále neprosto amatérsky pletete dohromady StudentAgency a příměstkou dopravu. A ani, neuvádíte, jakou relaci u "jižních Čech" máte na mysli. Nicméně, tam, kde je modernizovná trať autobus nemá rychlostí šanci. Po modernizaci IV. koridoru bude jízdní doba vlaku Praha-ČB 90 minut.

Ad Háje. Zkuste si vzít kalkulačku a porovnat počty lidí v busech a ve vlacích. Za hodinu od Uhříněvsi jede 4-5 vlaků, v každém 300-500 lidí. Kolik je to autobusů či aut? To že autobus "praská ve švech" neznamená, že je těch lidí více než ve vlaku. To jen tak vypadá, protože autobus je malinkatý.

O jakých akčních cenách autobusů na Klado to mluvíte? Dnes tam máte možnost kupovat si buď jednotlivé jízdnky nebo totéž s čipovkou o 2 Kč levněji. Kdežto vlak je v PID, koupíte si časový kupón a jezdíte za cca polovic bez řešení jízdenek při každé jízdě.

Průzkumy samozřejmě existují. Už jich byla udělána řada a teď 2015 se dělá další Stude proveditelnosti. Bohužel to vždycky zatím ztroskotalo na neodborných řvounech jako vy, bohužel ale vlivnějších. "Na co vlak dyk každý jezdí autem" nebo "chceme metro!", je to nejlepší, co z takových vypadne. Pochopit, že důvod, proč se právě zde vlakem tolik nejezdí jak jinde, je právě absence moderní trati, to je mimo jejich mentální schopnost

+1/0
2.5.2015 17:11

K44a43r14e63l 58D59r83d61a 6663565197849

Vlak JČ máme s přestupem. ČB za 90 minut by byla těžká konkurence SA. Nechám se překvapit, jak na vlak rodina přejde. SA nasadila v autobusech tablety a promítání filmů. Příště bude vozit Šášulu jako dopravního psychologa. To jsem zvědav jak ji trumfnou ČD? ;-)

  Akční ceny pochází z cenových válek SA a spol. S tím Kladnem se mi to nezdá. Nevím přesně, ale proč by Kladeňáci upřednostňovali autobus, pokud by byl vlak už dnes za polovic?

  Uhříněves je jasná, jen mám z toho pocit, že plno lidí vlak nevolí a jedou raději MHD. Přepravní statistiku v ruce nemám. Jen se bojím, že je to jen o Vaší víře, že když bude vlak rychlejší a modernější, automaticky přitáhne víc cestujících. Přitom to reálně bude jinak. Z Masaryčky dnes nemám pocit, že chrlí víc cestujících než metro. Na Černém Mostě vnímám ráno větší přetlak cestujících od Brandýsa než na celé Masaryčce.

0/0
2.5.2015 17:36

R46a41d82e61k 38J96a54n12a84t34a 9125366684112

Vy jste fakt puberťák. Touchscreen v sedadle jako super výhoda? V long-haul letadlech je taková obrazovka dnes standardem. A kolik % lidí si myslíte, že si s tím verkem hraje? Skoro nikdo. Kdo chce tablet, má dávno svůj. Lidi chtějí hlavně rychlé spojení. Jistě víte, že SA svého času provozovala i bus Praha-Ostrava, přes puberťácká lákadla lidi jezdili vlakem. Prostě to bylo rychlejší.

Kladeňáci dnes upřednostňují autobus, protože je (dnes) rychlejší než 150 stará nelektrifikovaná trať klikatící se mezi poli. To je jednoduché. Vlak převáží u těch lidí, co mají nádraží blízko práce/domova. Ovšem když bude vlak rychlejší, tak se stane přirozenou volbou i pro ostatní. Jako v Čelákovicích, Strančicích, Lysé, Řevnicích. Už mě to unavuje vás takto dokola dovzdělávat. Vždyť to sám můžete vidět.

0/0
2.5.2015 17:51

K23a47r29e13l 11D64r12d92a 6743895147729

Právě že nevidím. (Kamarád jezdí z Lysé vlakem a chválí to. Mohl bych tam dojet autem také, někdo ho tam nechat na pospas místním koumákům a jet vlakem také. Myslím, že dám raději Prahu autem přímo, díky.)

  O Ostravě nevím. Pokud vím SA pro Ostravu přešla na vlaky.

  Jinak je zřejmé, že se vybarvujete jako pěkný diktátor. To kino samozřejmě motivuje. Máte vidět jak to děcka berou, když neseženou SA. Posledně jsem viděl, že si s tím hrají zpravidla všichni cestující. Takže to pěkně motivuje, a bez ohledu na to, jak byste to zatratil Vy osobně. ;-)

  Historicky je vlak v Praze stále okrajová záležitost. Bude to chtít ještě pádnější argumenty pro jeho podporu. ;-)

0/0
2.5.2015 18:26

K29a72r61e74l 85D64r45d21a 6563805527869

Oproti trase A má železnice zase závlek přes Bubny.

  Letiště - Masaryčka 9 zastávek. Trasa A Letiště - Muzeum 14 zastávek, častější intervaly, rychlejší přestupy, přímé spojení pro víc lidí. Vlak pojede o kolik, o 5 minut rychleji? A cestující pak bude hledat přestup na MHD?

  Vyplatí se 20 mld. za takových 5 minut?

0/0
2.5.2015 17:45

R81a44d35e65k 93J19a41n76a93t56a 9455466424632

"Oproti trase A má železnice zase závlek přes Bubny."

Bubny nejsou závlek, protože tam je přestup na metro C a v rámci porjektu bude přestup podstatně zkrácen.

"častější intervaly, "

Jakpak jste na to přišel? Pokud by někdo orpavdu přěs nemyslnost to metro postavil, byl by tam buď pásmový provoz. Naopak vlak budou pomáhat zapliti cestující směr Kladno. Takže inetrval by byl srovnatelný.

"rychlejší přestupy,"

Proč? Obecně je rychlejší přestup na vlak, než na metro sovětského typu, protože vede po po povrchu. Samozřejmě záleží na konkrétním řešení stanice.

"přímé spojení pro víc lidí."

Naopak. Lidé ze směru Kladno by při vašem řešení jeden přestup spotřebovali už na přestup to metro. Takže cílo na trase A by pro ně byl jeen přestup, na ostatních rasách přestupy 2. Kdežto modernizovaá trať bdue mít snady přestup na všechny tři trasy metra. Cíl u kterékoliv trasy metra tak bude na jeden přestup.

"Vyplatí se 20 mld. za takových 5 minut? "

A metro spadne z nebe zadarmo? Metro řeší Kladno? Metro řeší možnost dojet na letiště dálkovým vlakem jako některé varianty modernizace trati Praha-Kladno?

0/0
2.5.2015 18:01

K54a54r82e52l 65D91r56d64a 6763815507199

Stále si myslím, že metro využije víc Pražanů, pro letiště by bylo také vhodnější a Kladno pobere na Dlouhé míli stejně dobře. Takže by bylo užitečnější pro víc lidí.

  Vlak nebude sloužit Pražanům, budou muset volit mezi vlakem, metrem, tramvají, autobusem, autem... Doprava se stane komplikovanější pro víc lidí, zvlášť, když jim ROPID při dohadování poradí, že spojení je statisticky přece dostatečné a bude vše jezdit jen napůl.

0/0
2.5.2015 18:14

A47n46d89r57e53j 41O93l42e30k66s39a 3455981647571

To jsou všechno argumenty, které by platily pro případ nějakého veletržního areálu, ale ne mezinárodního letiště. Tam se totiž létá 24h a většina cestujících nemá v Praze cíl, ani východiště. Takže máte pravdu - dráha na letiště nebude sloužit primárně Pražanům, ale lidem přes Prahu do a ze sveta cestujícím.

0/0
3.5.2015 0:00

K36a77r71e36l 24D42r32d20a 6903375147249

"Většina"? O tom pochybuji. Naopak, většinu bych viděl jako turisty v centru Prahy. Pak má Ruzyně lokální význam pro Česko. Vlak by ji teprve mohl zapracovat do střední Evropy, pokud se to podaří a pokud bude Praha dobře napojená na Rakousko, Německo, Slovensko a Polsko.

  Je to podle mě o mnohem větší investici než je dráha na Kladno, aby ta dráha na Kladno měla smysl. Měla by se dát na stůl evropská koncepce české železnice, aby se dráha na Kladno podpořila správnými argumenty. ;-)

0/0
3.5.2015 9:37

A59n39d26r66e53j 25O83l70e93k85s46a 3125141517101

Nepochybujte. Praha je malá na to, aby byla primárním cílem a východištěm. Pro zahraniční turisty ano, ale ne pro naše turisty a okolní střední Evropu, pro kterou je Ruzyně alternativní letiště.

Vlak je tam potřeba - to říkáte sám, tak opravdu nerozumím té slovní akrobacii s Kladnem. Potřeba dobrého spojení Kladna s Prahou, je naopak podpůrný důvod, proč vlak na letiště konečně realizovat. Stěžejní je zkrátka ta modernizace buštěhradky, odbočka k letišti je jen žádoucí vedlejší cíl.

+1/0
3.5.2015 10:33

J42a87k25u46b 53Š11a44f30a85n15d55a 7355767241361

A díval jste se na mapu kudy jede ten autobus a kudy vlak? Asi ne.

0/0
8.5.2015 16:46

J98a29k49u27b 44R12a14i10n84i30s25c93h 9627492419683

Městský prostor a zejména jeho rezidenční části mají být urbanisticky řešeny příznivě pro obyvatele a každá změna by měla znamenat zvýšení kvality životních podmínek. Povrchová varianta R1B devastuje život ve čtvrtích Staré Dejvice a Ořechovka tím, že je rozděluje dvojkolejnou rychlotratí na dvě hermeticky oddělené části. Najednou nikomu z vedení městské části nevadí výstavba plastového povrchového tubusu a masivní výstavba protihlukových stěn v místech, kde když si chce někdo natřít okna, musí žádat o vyjádření památkového úřadu?

Nejlogičtějším a nejekonomičtějším řešeném situace by bylo protažení metra A na Dlouhou míli k OC Šestka, kde pozitivním efektem bude oživení tohoto obchodního centra a především je zde dostatek místa pro vybudování parkovacích míst P+R. Stávající ukončení trasy metra A v Motole je ze stejných důvodů  dopravně stejně nevyhovující, jako předchozí konečná v Dejvicích na Vítězném náměstí - nedostatek parkovacích míst pro cestující přijíždějící do Prahy.

+1/−6
1.5.2015 11:43

M31i72r41o89s31l74a89v 59G23r25o19s40s60m96a88n16n 8552679864

Ta trať tam dnes není? Je. Je navíc hlučná a neslouží potřebám. Metro k OC Šestka, je dobrý byznys pro OC, ale špatný pro město a rozhodně neřeší dopravu na letiště, do regionu, ani dále na Rakovník, Slaný, Chomutov.

+8/−1
1.5.2015 11:47

A27n62d86r16e96j 37O86l39e26k38s16a 3805791547451

Devastuje? Takové slovo pasuje na individuální autodopravu, ne na vlak. Přes koleje se samozřejmě chodit bude, chodí se všude, kde nejsou protihlukové stěny :-)

0/−1
1.5.2015 12:24

R33a62d44e34k 14J33a38n89a13t29a 9925726484862

I tam kde jsou, ony totiž mají každých X metrů bezpečnostní průchod pro případ nehody.

Jinak protihluková stěna nemusí být vysoká a má stále efekt, protože hluk u nevysokorychlostního elektrického vlaku vychází takřka výhradně jen od kol. Už je objevili i projektatni u nás, použity jsou např. v Hlubočepích.

http://www.zpsv.cz/Produkt.aspx?lang=cz&cat=KP&sku=snizovani-hluku-vibraci&skup=prefabrikaty-pro-protihlukove-clony&prod=nizka-protihlukova-clona-brens-barrier

+2/0
1.5.2015 12:35

A40n18d47r94e62j 23O16l44e65k44s61a 3445451737311

To nejsou občané, kteří by reprezentovali nějakou většinu. To jsou majitelé a rezidenti z Ořechovky. Vil, kterých se dotkne rekonstrukce trati na dvojkolejnou, elektrifikovanou je sotva tucet. Tito multimilionáři pochopitelně nechtějí jakoukoli veřejnou dopravu v blízkosti svého majetku. Za Béma měli rozhodující vliv, dnes už snad ne.

+12/−1
1.5.2015 10:32

J16a43n 38N84o25v73ý 5363705319622

Pane Olekso, Vy většino, díky, ale Vaše komunistické názory, zejména to, že Vám dlouhodobě leží v žaludku lidé kteří mají majetek dobře známe. Ale na druhou stranu chápu, že někdo, kdo nemá nic jiného než holou řiť a internet asi jiné názory než máte Vy mít nemůže.

0/−5
1.5.2015 15:10

A62n87d72r82e86j 13O63l48e51k84s29a 3685841267401

Pane Nový, Vy menšino, hodnotíte, ale je to z lógru na dně hrnku. Spojovat mě s komoušema, je absolutní fantasy. To Vy dáváte rovnítko mezi majetek a bezohlednost k okolí. Ne já. Já z Prahy 6 jsem, znám dobře místní poměry a celou buštěhradku. Kdo blokuje veřejný zájem a prosazuje vlastní, maskovaný jakobyveřejným, jsou samí bývaí komouši, dnes třeskutí pravičáci z ODS. Vezměte si nitrák pod jazyk - majetek není smyslem života.

+1/0
1.5.2015 16:08

K39a87r96e10l 71D69r87d63a 6673955847639

Žižkov získal se zrušením staré trati překrásnou cyklostezku. Oáza klidu ve městě. Přál bych takové pěkné bydlení i kolem cyklo-trati na Praze 6. Ostatně, protáhnout cyklo-rychlo-trať až na Kladno... Určitě by našlo takové pěkné řešení pochopení i na Kladně.

  Fandové povrchového metra "trasy E" Masaryčka - letiště - Kladno zapomínají říct, že akci zalobbovali v Bruselu. EU nyní přikazuje že se má rychlodráha fofrem postavit a že dá na ní peníze. V opačném případě to poškodí preference Prahy v evropské dopravní síti. (Proti tomu jsou lobbující taxikáři s boxerem v kapse hodní hoši.)

  Současně s vybudováním této trati je třeba propojit Hlavní nádraží s letištěm. Na letiště mají zajíždět i mezinárodní rychlíky. Je zde pěkná trať Smíchov - Košíře - Zličín - Hostivice, která nahrazuje nemožnost projet z Hlavního nádraží na Masaryčku, a která také potřebuje preferovanou rekonstrukci.

  Jen tak odhadem, kolik hodin se bude kodrcat mezinárodní lokálka z Hlavního nádraží přes Košíře a Hostivice na letiště? Nebylo by rychlejší to brát přes Řeporyje - Rudnou? A nazvat to pražským železničním okruhem?

  Když se malovalo srandovní Bémovo metro křižující Prahu 6, považoval jsem to za dobrý vtip. Netušil jsem, že u železnice je to v Praze realita.

  A aby Žižkov nepřišel zkrátka, bude konečně připojen k velké Praze. Byl na stole návrh na zrušení Masaryčky. Provoz by se dal přesunout na Hlavní nádraží. S tím, že by nová Masaryčka byla pod zemí, pod Hlavním nádražím. (Já tedy viděl i starší návrh jak dostat obě nádraží pod zem a celé centrum Prahy vrátit Pražanům.) 

  Pokud se začíná Karlínským viaduktem, naděje Pražanů padli. Centrum Prahy dál budou okupovat křováci z venkova na Masaryčce.

  Ale bomba! Vznikne zde centrální terminál, který pro pěší a pomocí pohyblivých chodníků propojí Florenc, Masaryčku a Hlavní nádraží včetně stanic metra. Chodec pohodlně projde z Václaváku na Žižkov či do Karlína. Pražané konečně získají pěknou moderní pěší dopravu v centru. Pokrok nezastavíš.

+1/−7
1.5.2015 10:06

A87n33d23r14e47j 26O41l10e35k43s60a 3785401967941

Nějak mi uniká v té rekapitulaci Váš názor.

+2/0
1.5.2015 10:26

R93a87d11e47k 58J22a54n84a84t39a 9705596924732

Cyklostezka Žižkovem mohla vzniknout jen proto, že byla trať modernizována a vede kousek vedle (a jezdí a chodí tam teď o několik řádů méně lidí než tamtudy předtím jezdilo vlakem).

Nápad modernizovat Buštěhradku není žádný nápad EU. Mluví se o tom už desítky let, ale soudruzi holt modernizaci železnic moc nepřáli. Jediné, co dělali, že do "modré armády" sypali peníze, které se utápěly v neefektivitě a obrovské přezaměstnanosti. Nemodernizovalo se skoro nic.

Trať přes Zličín či přes Rudnou by bylo modernizovat obtížnější, než trať přes Dejvice. Navíc by to bylo delší.

"Návrh na zrušení Masaryčky" je stále v územním plánu spolu s projektem Nové Spojení II, který ji nahradí.

A nechápu vači averzi vůči nádražím v centru. Celá Evropa se o to dnes snaží a na "křováky z venkova" si nikdo nestěžuje. Naopak, velmi často to jsou lidi, co se z centra odstahovali za klidem a stále to mají 20 minut do práce. A nádraží připomínají spíš obchodní dům, kam lidi chodí, i když nikam nejedou.

+3/0
1.5.2015 10:41

K33a14r86e11l 49D75r25d38a 6803815517539

Hezký komentář k cyklostezce. "Má malou přepravní kapacitu a v Praze vlastně jen Pražané překáží dopravní lobby." ;-D

  EU k tomu přišla samozřejmě nově. Dává tomu navíc mezinárodní rozměr. České hlavní letiště by mělo sloužit širšímu okolí a nejen Česku.

  Trať přes Zličín se bude modernizovat také. To dá rozum. Cílem je utrácet.

  Masaryčka že by padla? To povolají opět Béma do služby? 

  Myslím, že Šervůd s feťáky a tlejícími bezdomovci v přímém centru Prahy luxus pro Kladeňáky nevyváží. Rád bych viděl akci pro Pražany a averze vůči "Kladeňákům" v centru je podle stávajícího stavu snad pochopitelná. Vize, že obchodní dům Hlavní nádraží bezdomovce vyžene zatím nefunguje.

  Moje linky skončili na Černém Mostě, a jde to. Netuším, proč některé protekční linky mají končit na Masaryčce a ne na Dlouhé míli? Tak snad, pojmout rychlodráhu jako trasu metra E a poskytnout ji všem na Praze 6. Jen mi přijde divoké, aby Praha 6 měla dvě trasy metra stavěné současně a paralelně k tomu tramvaj pro ty, co se bojí tunelů. ;-)

0/0
1.5.2015 11:11

A25n15d95r37e28j 68O73l74e93k74s65a 3575361507421

Pane, to co píšete, nemá společné jádro, na které by se dalo reagovat. Ta železnice je zkratka potřeba a to právě do centra, na centrální nádraží. Ona tam je, jen se bude modernizovat. Argument s Černým Mostem je úplně mimo.

+2/0
1.5.2015 12:30

K47a37r74e76l 66D48r35d11a 6383735767909

Ale není. Přece tady bylo ve hře řešení, že metro A bude na Dlouhé míli a zde budou končit autobusy z Kladna. Bylo by to stejné řešení jako na Černém Mostě ve směru Mladá Boleslav.

  Nyní se preferuje řešení Kladno - Masaryčka. Přitom Masaryčku by bylo vhodné zbourat (a nejspíš i Bubny, Veleslavín...) Nádraží jsou v centru Prahy hroznou ostudou a záborem drahocenných pozemků. Kapku přežitek doby. Opravdu potřebují Češi přestupovat z Brna do Chebu právě na Václavském náměstí? Není celé centrální nádraží v Praze kapku pomýlené?

  Nemělo by to být jako s letištěm? Mohutné moderní nádraží samozřejmě ano, ale ne na Václaváku, ale třeba v Letňanech? (A bez bezdomovců, protože ti potřebují centrum. A bez venkovanů co si při cestě z Hlavního nádraží na Masaryčku masově ulevují v místním parku?)

0/0
2.5.2015 17:07

R31a78d64e17k 29J94a14n95a48t87a 9575216114842

Však také ČM je špatné řešení z nouze (z míst odkud jede dobře vlak - Čelákovice, Lysá, Č.Brod, autobusy na ČM nejezdí, proč asi). Nepřináší rychlé spojení do centra, protože jízdní doba metra je 18-20 minut. Vlak po moderní kapacitní trati ujede takovou vzdálenost za 10-12 minut (traťová rychlost je vyšší a zastávek méně) a lidem odpadne přestup, protože může jet přímo z MB (podmínkou je samozřejmě modernizace infratruktury na západní úroveň).

Nádraží v centru nejsou žádnou ostudou, ale naopak velkou výhodou. Města po celé Evropě nejen, že nádraží v centru neruší, ale dále je rozvíjejí (přidělavají podzemní patra nebo staví i nádraží zcela nová). Berlín, Vídeň, Mnichov, Stuttgart, Lipsko, Frankfurt, Kodaň, Malmö atd. V Kolíně je třeba nádraží přímo vedle slavné katedrály. Běžte jim poradit ho zrušit, dozvíte se o sobě něco nelichotivého.

Z posledního odstavce vaše nevědomost přimo čiší. Jaké v něm jsou argumenty? Bezdomovci a WC? A to byste řešil přesunem nádraží a s tím spojenými komplikacemi pro cestující? Když pominu, že tam dnes už skoro žaádní bezdomovci nejsou (vytahujete tedy 10 let starý argument), tak není jednodušší a levnější, aby policie dělala co má, a veřejné toalety byly zdarma jako např. v Kodani?

+1/0
2.5.2015 17:34

K28a79r57e47l 38D73r97d42a 6773105157149

Samozřejmě nejsem dopravní odborník. Nicméně jste se vyhnul odpovědi. Šlo mi o zbytečné zatahování tranzitní dopravy do centra Prahy. Kladno je o příměstské dopravě, spojení pro centrum je ještě pochopitelné. 

  V Německu třeba vidím "železniční okruhy", kdy se tranzitní vlaky centru vyhnou a přestupy se odehrají mimo centrum.

  Obávám se, že Hlavní nádraží v Česku slouží tranzitní dopravě. Na tomto místě zcela zbytečně. K tomu jsem mířil. Mám pocit, že železnice je v Praze stejné řešení jak Magistrála. Vše v centru. Jde mi o ty přesuny lidu mezi Masaryčkou a Hlavním nádražím.

  Bezdomovci podle Vás na Hlavním nádraží nejsou problém? A to od kdy? Že mi to uniklo, když tady bydlím. Patrně máte hodně silné růžové brýle, když jde o železnici. Nejste jeden z českých železničních cestujících, co si neváhá rozepnout v Šervůdu poklopec a pomočit předpisové "EU" dětské hřiště? ;-)

0/0
2.5.2015 18:58

R84a15d89e13k 66J62a50n77a52t94a 9385666454612

"Samozřejmě nejsem dopravní odborník. Nicméně jste se vyhnul odpovědi. Šlo mi o zbytečné zatahování tranzitní dopravy do centra Prahy."

Zatímco zatahování tranzitní individuální silniční dopravy (IAD) do centra žádoucí není, tak u hromadné železniční platí opak. Více cestujcích v IAD totiž způsobuje problémy, zatímco hromadné dopravě naopak prospívá (efektivnější provoz, kratší intervaly). A právě přestupní bod v centru umožňuje dosáhnout agregačního efektu - sloučit lidi, co v tom městě začínají, a lidi, co tam jen přestupují, do jednoho proudu. Vytvořením přestupního bodu na jednom kraji města byste vyvolal spoustu problémů. Jednak by některé vlaky musely zastavovat v obou, některé by tamtudy ani nemohly jet, asymetrická poloha by způsobila obtížnou dostupnost z druhého konce města, zatímco na centrální nádraží se dostanou radiálními linkami MHD, které stejně existují kvůli dojíždce do práce.

"V Německu třeba vidím "železniční okruhy", kdy se tranzitní vlaky centru vyhnou"

Jo? Kde konkrétně? Takové řešení se někdy používá u malého města, kolem kterého vede VRT, zatímco stará trať městem prochází. Například nyní se staví takový obchvat města Rastatt. Ale nedělá se to v případě města velikosti Prahy.

"Obávám se, že Hlavní nádraží v Česku slouží tranzitní dopravě."

Ano, a je to tak správně, viz výše. Cca od roku 2010 všechny dálkové linky vedou na Hlavák.

"Bezdomovci podle Vás na Hlavním nádraží nejsou problém? A to od kdy?"

Nejsou od doby, co se hala modernizovala a GrandiStazioni tam postavil obchody a platí tam ochranku.

"Nejste jeden z českých železničních cestujících, co si neváhá rozepnout v Šervůdu poklopec"

Pokud mluvíte o parku, i tam se sitace zlepšila a především, není to o železnici (to je městský park) ale o práci MP. Prý dokonce MP měla přímo příkaz soustřeďovat bedomovce zde. S takovým přístupem se ovšem těžko něco řeší. Ohledně WC se jedná o problém celopražský, kdy město odmítá uděšlat síť bezplaných věřejných WC, jako je tomu ve vyspělých zemích.

0/0
2.5.2015 19:24

K32a54r92e58l 78D63r75d80a 6293545527899

Koukl jsem na Drážďany a Berlín. V Drážďanech trať obkrouží centrum - okruh sám o sobě. V Berlíně projede trať středem města, jsou zřejmé "okruhy" a jsou zde i podzemní železnice.

  V Praze mi přijde, že se nekoncepčně a krkolomně sbíhají tratě ze všech směrů k Hlavnímu nádraží - Masaryčce. Pro příměstskou dopravu to asi není marné. Pro tahy jako v Německu je to dost nepoužitelné. Něco jako Drážďany by Praze slušely. Tedy, levnější řešení. Praha působí příliš komplikovaně a tedy velmi draze.

  Ta agregace mě zajímá, díky za tip. Zajímá mě to kvůli tramvajím. Zda musí projíždět snad všechny linky centrem a zahušťovat zde dopravu přepravou tranzitujících cestujících. U železnice je to podobné a dokonce tedy výhodné?

  U IAD se přece řeší "magistrála" jako špatné řešení a naopak se prosazuje rozptýlení dopravy plošně a využití okruhů. Třeba přestupy na metru mi přijdou kritické. Rozptýlení cestujících by si MHD také zasloužila a ne agregaci. Když příměstské linky, tak přestupy na metro plošně po Praze a ne na 1-2 stanicích. Jen, že se mi to příliš nezdá.

  Bezdomovci jsou samozřejmě v Šervůdu, ne přímo v hale. Pro zanedbané okolí obou (všech) nádraží se zlepšováním Hlavního nádraží nic moc nezměnilo. Mám jen pocit, že Středočeši a cizinci mají nyní vyšší kulturu cestování. Jinak nádraží přitahují asociály nadále.

0/0
2.5.2015 20:12

J44a13n 91H87l11i64s12n24i20k98o16v45s31k94ý 2695325423325

takhle vytizena draha pres nekolik bytovych a vilovych ctvrti a je podobne smysluplnna jako dalnice pres stare mesto...

Pokud to daji pod zem, tak prosim - pokud ne, tak je to uplne sileny. Bydlim na Hradcansky a uz takhle jezdi vlaky v obytne zone opravdu casto - nehlede na hluk vlaku tu porad cinkaji zavory a pokud by to melo byt kazdych pet minut, tak se tu opravdu neda rozumne zit. Lobby kolem rychlodrahy uz tu je tusim od roku 94, od te doby je taky praha 6 proti (uricte lidi kterych se to tyka) podle studie z roku 2000 je rychlodraha na letiste jenom asi o 1/5 drazsi nez privest tam metro. Pokud navic prihledeme k zastavkam jako je Ladvi (metro pro sysliky) tak pada i argument o nevytizenosti - ostatne do novych zastavek vcetne motola taky mimo spicky nejezdi skoro nikdo.

Rychlodraha je drahy nekoncepcni nesmysl - at prodlouzi metro na letiste a udelaji od nej rychlodrahu na kladno a zachytna parkoviste pro navstevniky Prahy - udelaji vsem daleko vetsi sluzbu za mene penez (o to ale zrejme jde - prostavet co nejvic i kdyz to nedava smysl :-/)...

+4/−7
1.5.2015 9:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.