Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Někdo jen udělal čáru, plánovaná rychlodráha tak vede skrz zámek

Do budoucna je plánovaná rychlodráha vedoucí z Prahy do Berouna, na které by jezdily novým koridorem rychlovlaky. Trasa však dělá starosti obcím Beroun a Králův Dvůr, které s ní musí počítat v územních plánech. V Králově Dvoře byla navíc dráha naplánovaná tak, že by vedla skrz zámek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J31a73n 46D77o15č66e15k49a85l 1894526431575

Zvláštní, jak zde zaznívá argument, že úspora 15 min. díky zrychlení je u vlaku důležitá, ale pokud se bavíme o zvýšení rychlosti na dálnicích na 150km/h, tak najednou je 15 min. úspory času zanedbatelných :-P

+1/−2
9.5.2015 0:14

R86a45d44e44k 12J47a51n37a25t92a 9115706154982

I v teoretickém případě (že tou maximálkou jste schopen po dálnici opravdu souvisle jet, což v provozu praxi nenastává), těch 15 minut uspoříte až po nějakých 240 km jízdy rychlostí 150 km/h místo 130 km/h.

Zde máte stejnou úsporu na pouhých 30 kilometrech. Navíc ta úspora by byla vyšší než 15 minut. Dnes je z pražského Hlaváku do Berouna 36 minut, po VRT by to bylo nějakých 18 minut ...

+2/0
9.5.2015 10:43

T49o95m23á80š 25K98n50a44i53f82l 6873550787240

To je zase článek... Tak hlavně, ze místo je zaplacnuto.

0/0
8.5.2015 17:47

P21a36v95e81l 87S33t73a76v90j79a41n48í80k 6128935587521

To nebylo v zámku, ale v podzámčí…

+1/0
8.5.2015 17:46

Z75d44e61n15ě98k 88B75ř71í28z58a 8466115899616

to bud projektoval cinan nebo slovak :)

0/0
8.5.2015 17:25

Z24d90e72n23ě14k 66B15ř88í26z74a 8756295319116

https://www.youtube.com/watch?v=ELUEdzS0Sws&hd=1

0/0
8.5.2015 17:26

J83a59n 68H41e59l33l44e79r 9438615156

eště možná Polák

0/0
8.5.2015 17:37
Foto

Z36d16e15n26k15a 24J39a89v88ů78r34k89o38v79á 6530857695559

to se ani starosta vychodil nezmínil,že kvůli tomuhlechybí kousek cyklostezky podél Litavky,je krásná až novému mostu,pak se musí sjet na silnici a pokračuje se zase až za dálničním přemostění,přitom na dovybudování již bylo vše připraveno

+1/0
8.5.2015 17:01

D44a40n32i69e54l 70D44r97n77e68c 6391379786212

Měli bychom snížit max rychlost na silnicích plošně na 20 km/h a na železnici 30 km/h a zakázat jakoukoliv přepravu nákladu kromě cargokol. Pak konečně zavládne blahobyt a všichni budou šťastní, jak máme krásné životní prostředí, slyšíme všude ptáčky apod., prostě tak uděláme ze Země ten pravý ráj :-P

+6/−8
8.5.2015 15:47

M38a60r97t39i98n 82P10i69s60á89r 6410212144356

si myslím, že ti mínusáci nepochopili pointu, kdyžtak mne opravte ;-D;-D ..

+3/0
8.5.2015 17:54

J78a12r78o79s57l20a87v 27R74o14u46b60a55l 6701261609308

To naplánoval Tonda Blaník :-)

0/0
8.5.2015 15:35

J58i51ř54í 77P10e29c54h56o69u71š 4442702707

Tohle na tu situaci docela pasuje:

 http://www.oldielyrics.com/lyrics/vaughn_monroe/in_the_middle_of_the_house.html

0/0
8.5.2015 15:29

M78a22r58e40k 72R98o66k60y57t31a 6116498424332

mámo otevři dveře, jede rychlík z prahy... a nezapomeň na zadní,ať nám tu zas netrčí pul hodiny jako minule...

+5/−1
8.5.2015 14:27

P35e62t32r 54N98a44j38d20e61k 7617796103121

Jeden z nejzbytečnějších projektů v ČR. Kdyby se ta energie a peníze raději věnovaly do výstavby dálnice do Rakouska a nebo propojení Hradec Králové-Olomouc. Neeeeeee, my nutně potřebujeme tunel, který zkrátí jízdní dobu o směšných 15 minut a kterým bude stát desítky miliard korun. Bože vysvětlete už někdo těm vláčkařům, že stavět VRT mezi malými blízko sebe umístěnými městečky se nevyplatí nikde na světě.

+6/−14
8.5.2015 14:26

B59e34n 11P49a26v82k14a 1427663477951

Šotoušům se nedá nic vysvětlit.

+2/−5
8.5.2015 14:42

F40r53a61n63t97i92š33e76k 59F85l31i31n17t48a 1884710369493

Hlavně si myslím, že se v článku míchají dohromady dvě věci. Vysokorychlostní trať pro cestovní rychlosti 250 km/h a více pro mezinárodní dopravu, a železniční koridor Praha - Plzeň, to je zlepšení současných tratí pro rachlost max. 160 km/h..

+5/0
8.5.2015 14:45

R11a95d77e91k 97J63a10n33a30t61a 9335596294912

Každý takto krátký úsek jakékoliv dopravní stavby (tj. i dálnice) ušetří "směšných X minut". Celkový efekt se nasčítá ...

Mezi Prahou a Berounem navíc 2 nové koleje dodají chybějící kapacitu, současná trať "praská ve švech".

+11/0
8.5.2015 15:21
Foto

V94í84t57ě68z90s75l56a63v 68K56l33o52z73í13k 3791419764927

Prosim nedelejte ze sebe vola, vysokorychlostni zeleznice je to co potrebujeme jako sul. Tezce se to vysvetluje, bylo by to na nekolik stran.

+10/−1
8.5.2015 15:33

P42e16t26r 45N98a61j60d63e98k 7977696133251

A kdo by s ní kde jezdil. Až bude většina Čechů na cestu do Německa volit vlak, tak možná. Ale to nenastane dokud tady budou čtvrtinové plat ve srovnání s Německem. A stavět si VRT do Plzně nebo do Chebu? Nechtějte mě rozesmát.

0/−10
8.5.2015 15:48

R35a35d11e38k 22J63a41n13a44t73a 9545426194442

Do záp. Německa lidi jezdí vlakem málo právě proto, že je to pomalé. Na Berlín to je relativně rychlé: a hned jezdí lidí docela dost. Ceny jízdného jsou dostupné - viz e-shop ČD.

+4/0
8.5.2015 16:24

A74n21t35o30n50í29n 55B66a86b85á77č48e58k 3162408225561

letadlo je levnější, než vlak...

0/−5
8.5.2015 16:57

R64a97d53e18k 26J47a11n50a29t23a 9615396704522

Není. Určitě ne do Mnichova, Berlína, Hamburku ani Frankfurtu.

+3/0
8.5.2015 17:06

P90e65t52r 25N87a87j71d49e62k 7947796683231

Jo jasně a když se zkrátí cesta o úžasných 15 minut tak tam začnou jezdit davy lidí. ;-D:-) I kdyby se zkrátila o polovinu tak to žádné velké množství cestujících nepřinese. Jediné po čem 90% Čechů jde, je cena. Viz. Jančura. Do Ostravy jede o 45 minut déle než ČD a přesto má plno.

0/−2
8.5.2015 18:15

R51a43d24e82k 95J14a60n96a77t20a 9905666934862

Jak jsem napsal výše, nasčítá se to. Těch vašich "směšných" 15 minut (v reálu o něco více, těch 15 mintu se udávalo pro vlak, který by v Berouně zastaval, a tudíž brzdí, jenže z VR spojů by tam většina nestavěla) se nažene na 30 km, ale cesta do Mnichova je jaksi delší.

Takže pokud celou trasu Praha-Mnichov "směšně" urychlíte stylem "ze 30 minut na 15 minut", tak máte jízdní dobu kolem 3h. Spíše méně, cca 2.5h, protože v zanedbaném, oklikou vedoucím, jednokojeném, nelektrifikovaném, pohraničním úseku nová rychlá trať přinese zrychlení výraznější. Což už lidi přinese.

V posledních větách ukazujete, že toho o dopravě víte velmi málo.

1) je rozdíl mezi študáky a moravsko-pražskými gasterbeitry a lidmi, co jezdí do Německa. Ti lidi dnes jezdí po D5, je jich dost (DE je největší ochodní partner), celkové náklady na jízdu autem jistě znáte, cenu času kvalifikovaného pracovníka jistě taky.

2) v Německu/Francii/Itálii/Španělsku, ba i v tom Turecku, když vznikne rychlý vlak, lidi z aut přetahuje výrazně. Nevím, proč by tomu mělo být u nás jinak. On princip "mám auto musím se předvést" sice existuje, ale když jezdíte pravidelně, kroucení volantem přece jen omrzí.

3) rychlý vlak má nižší náklady na provoz než vlak pomalý (pro vás asi překvápko, ale je to tak, je to hlavní důvod, proč VR tratě Evropa staví). Takže prostor pro cestující, co "jdou po ceně", tu je. Pokud takoví budou existovat, někdo jim tu dobrou cenu nabídne. Kromě toho, rychlý vlak do Německa můžet klidně provozovat i ten váš oblíbený Jančura, nějaké ojeté ICE soupravy tou dobou už budou ke koupi :-)

+3/0
8.5.2015 18:49

P28e98t10r 41N15a57j24d34e57k 7917626243331

Směšné je, že vláda stopla rekonstrukci neelektrifikované jednokolejky přes Domažlice (což beru jako smysluplný a potřebný projekt) a tady se pořád básní o tunelu. Asi ti odborníci, jejichž čas je drahý, platí malé daně a tak vláda na rekonstrukci jednoduše nemá peníze. No jak tak koukám na ty 4 vlaky denně do Mnichova a pár autobusů do Norimberka, nevypadá to, že by tam jezdily davy lidí;-D Jo oni začnou jezdit, aha. 

No vzhledem k tomu, že doufám, že nejdřív se začne budovat VRT na německo-české hranici a postupovat se bude od západu k východu a ne naopak, tak na nějaký tunel dojde (při rychlosti stavění v ČR) tak v roce 2140 a to už mě trápit nebude :-)

0/0
9.5.2015 11:00

B68r91o58n90i22s45l78a87v 98G84a97b78r42y66š 6915924870

Rozjeďte se trochu po světě, pak budete mluvit jinak. ;-)

15 minut vůbec není směšný čas. Ale pokud je dokážete promrhat, je to Váš problém. Nikoliv těch ostatních.

+2/0
8.5.2015 19:29

P41e33t31r 93N83a30j62d93e47k 7637646363181

Kupodivu mají na trati Praha - Ostrava nejvíc plno vlaky SA, které tu trať jedou o 45 minut déle než Pendolina. Čím to?

0/0
9.5.2015 10:29

R66a89d42e88k 36J38a84n60a10t53a 9575186394982

Vy si nedáte pokoj? Srovnáváte nesrovnatelné věci. Novou vysokorychlostní soupravu, pořízenou v tunelářských 90. letech, ovšem vinou neinvestic do infrastruktury jedoucí po pomalé trati. A soupravu s ojetou lokomotivou i vozy, kde odpisy nestačí na reprodukci (protože až se to rozpadne, za stejnou cenu to znova nekoupíte). Navíc s velkým rozdílem v kvalitě marketingu (SA novináři zobou z ruky, na ČD z principu nadávají).

Uvědomte si, že obecně má rychlejší vlak nižší náklady na provoz, právě díky tomu, že je rychlejší. Zkuste si myšlenkově srovnat stejný vlak, pokud zvládne jízdu z A do B za 60 minut a pokud totéž zvládne za 45 minut. Ve kterém případě bude třeba méně souprav, ve kterém méně personálu? Ve kterém případě je proto prostor nabídnout nižší jízdné?

0/0
9.5.2015 10:53

P24e43t35r 25N56a42j63d13e31k 7897116743181

Já to nikomu neberu, ale než platit z daní stavbu zbytečné VRT Ostrava-Brno-Praha, tak raději budu jezdit 3:40h se SA. A za ty peníze ať se raději postaví dálnice z Mohelnice do Hradce Králové, pak to budu dávat autem v pohodě za 2 hodiny pokud tam bude povolená rychlost aspoň 150 kmh.

0/0
9.5.2015 11:20

K37a37r27e96l 24L32a71n75a 41I87n98g77. 9646641132

Odborníci místo straníků... Jedno z hesel roku 1989 ! Ale kouknout do mapy se učí děti již tuším v 5. třídě základky. Že by vliv alkoholu ?

+2/−1
8.5.2015 13:30

J79a33n 77J45e75ž89e63k 3791145377495

Proč u toho článku není ani jeden obrázek? Pak si tady všichni myslí, že ta trať opravdu povede skrz zámek, jak uvádí bulvární titulek.

+8/0
8.5.2015 13:15

K78a74r12e86l 21L97a34n63a 76I33n72g35. 9596921172

To snad určitě ne. Jen to musí vidět někdo, kdo tomu rozumí !

+1/0
8.5.2015 13:31

O36n48d11ř47e25j 78T77ý98l 1983501665336

Bohužel to tak chodí. Krok jedna, udělejte orientační zákres pro představu - udělá se čára do mapy fixem. Krok dvě, když už máme takový hezký zákres, uděláme ho oficiální trasou, to je jedno, že nemá vazbu na situaci v místě. Zkušenost z práce, kdy v plánu územního rozvoje je trasa rovně, i když se skutečná a historická trasa točí na jednu nebo druhou stranu a čáru fixem z plánu územního rozvoje jen sem tam protne. Ale to by se musel udělat projekt dráhy, aby byl v územních plánech zanesen už konkrétně a přesně a to nikdo nezaplatí, když není ani jisté, jestli se bude někdy vůbec stavět. Tak se raději zablokuje a znehodnotí pruh 300m široký...

+1/0
8.5.2015 14:04

J38a41n 46F73i47a92l86a 7824917105389

Dálnice opravdu přetla zámeckou zahradu vpůli, docela blízko zámku. Svodidlo je 35m od budovy. Železnice, vedoucí podle dálnice by budovu opravdu protla.

+2/0
8.5.2015 16:15

P10e87t78r 39M10a36r56š60o51u84n 5815828366406

Obrazel tam je. Ilistracni se zlutym vlakem... Ikdyz nevim co ta ojeta sunka by tam delala...

0/0
8.5.2015 17:30

Z48d55e70n68ě36k 70J68o78n11á10š 9141569396380

Já tam bydlím. To VRT je tam vedeno obydlenou oblastí. Takže nejenom že by se musel bourat zámek, ale i spousta dalších nemovitostí. Prostě vést rychlovlak uprostřed města je hloupost.

+5/−1
8.5.2015 13:07

R54o20m85a69n 82P24y82t76e23l 4249339563593

No vždyť návrh projektu stál jen 50 milionů, tak co by jste za tu almužnu čekali.

+4/0
8.5.2015 12:44

A93n26n54a 78T45v73a14r78ů40ž48k94o35v78á 4921466895638

Oni se asi inspirovali u jednoho R-U císaře. Už si nepamatují, který to byl. Když se měla stavět železniční trať, vzal pravítko a mezi městy udělal čáru. Ta trať má jediný oblouk v místě, kde jeho Veličenstvo mělo prstík.

+2/−2
8.5.2015 13:04

I46v61a63n 26H74o18l26a13s 5987927738257

Jako pohádka hezké, jinak ovšem totální nesmysl.

0/0
8.5.2015 17:22

R46a11d81e46k 81J80a74n42a28t52a 9955926804742

Já to znám ne o R-U císaří, ale o ruském carovi:

http://www.zelpage.cz/clanky/jeho-velicenstvo-caruv-prst

+2/0
8.5.2015 17:52

M79i46c73h56a44l 89H39u32s60e86k 9944953760504

Super nápad, celosvětový unikát a atrakce ;-D

+1/−1
8.5.2015 12:44

B46e62n 41P73a21v15k24a 1127933527421

Však normálně vlak před zámkem zastaví, cestující si prohlédnou zámek a vzadu nastoupí opět do dalšího vlaku. To je naprosto jasné.

+5/0
8.5.2015 12:43

K20a65r25e31l 27M18a66r32t92i43n45e65c 6358458396344

Tiež som písal a navrhovál na počiatku diškúzije dačo podobné, no toto je mnohom šetrnějšije k pamiatke a verím že aj pán starostá Vychodíl a zastupitelja takýto prístup prosadija a budě to jedná z nejexotýčtějších dráh v Európe.

A len poznámka:

Zaplatenie vstupného do zámka budě automatícky povinné aj pre tých čo v tem Královom Dvore budú chceť vystúpiť

+1/−1
8.5.2015 13:57

J16a77n 31M59a85n84d96í90k 2818893631297

Vždyť ta trať je po rozhodnutí, že by jako VRT měla končit v Plzni totání nesmysl a nikdy se stavět nebude.

+1/−4
8.5.2015 12:40

R69a69d64e43k 79J13a12n78a73t17a 9385686864382

Žádné takové rozhodnutí nepadlo.

+3/0
8.5.2015 15:22

D54a57v12i26d 75B47o74u74c88h95a25l 8309810339

Nerozumím tomu, proč vůbec plánovat jakékoli další investice do krachujících železnic, o jejichž služby upadá zájem a lze očekávat, že začne jejich minimalizace, jakmile se podaří zkrotit železniční odbory a najde se někdo silný, kdo dá konečně železnici ránu z milosti.

0/−39
8.5.2015 12:21

M80a28r39t45i27n 13N12o33v73o80t32n54ý 3416366551414

Píšete nesmysly, všude ve světě se investuje do železnic stále více, protože mají budoucnost. Řekněte mi příklad jediné země, která by železniční dopravu utlumovala.

+20/−2
8.5.2015 12:23
Foto

R70o92s90t98i55s52l43a78v 73S87t80r93ž93í74n46e64k 2811301541922

argntina bolivia aj

+1/0
8.5.2015 12:26

R88a97d32e68k 34J51a33n38a44t53a 9925436484432

Otázka je, zda zrovna tyto země jsou hodné následování :)

+6/0
8.5.2015 13:40

M67a12t83ě41j 43V26o71n43d32ř93i13č73k86a 4254240798426

To jsou hodně vyspělé země ;-)

0/0
8.5.2015 19:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.