Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Někdo jen udělal čáru, plánovaná rychlodráha tak vede skrz zámek

Do budoucna je plánovaná rychlodráha vedoucí z Prahy do Berouna, na které by jezdily novým koridorem rychlovlaky. Trasa však dělá starosti obcím Beroun a Králův Dvůr, které s ní musí počítat v územních plánech. V Králově Dvoře byla navíc dráha naplánovaná tak, že by vedla skrz zámek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J39a62n 80D62o86č21e87k53a98l 1274666331705

Zvláštní, jak zde zaznívá argument, že úspora 15 min. díky zrychlení je u vlaku důležitá, ale pokud se bavíme o zvýšení rychlosti na dálnicích na 150km/h, tak najednou je 15 min. úspory času zanedbatelných :-P

+1/−2
9.5.2015 0:14

R42a68d87e77k 79J92a25n54a64t92a 9465726574972

I v teoretickém případě (že tou maximálkou jste schopen po dálnici opravdu souvisle jet, což v provozu praxi nenastává), těch 15 minut uspoříte až po nějakých 240 km jízdy rychlostí 150 km/h místo 130 km/h.

Zde máte stejnou úsporu na pouhých 30 kilometrech. Navíc ta úspora by byla vyšší než 15 minut. Dnes je z pražského Hlaváku do Berouna 36 minut, po VRT by to bylo nějakých 18 minut ...

+2/0
9.5.2015 10:43

T19o73m52á86š 88K39n80a74i38f95l 6713320747100

To je zase článek... Tak hlavně, ze místo je zaplacnuto.

0/0
8.5.2015 17:47

P84a64v53e14l 70S79t88a40v95j77a76n15í40k 6458745687431

To nebylo v zámku, ale v podzámčí…

+1/0
8.5.2015 17:46

Z88d39e22n78ě78k 56B39ř77í92z89a 8676405919156

to bud projektoval cinan nebo slovak :)

0/0
8.5.2015 17:25

Z57d28e24n69ě98k 49B42ř11í77z18a 8776775739206

https://www.youtube.com/watch?v=ELUEdzS0Sws&hd=1

0/0
8.5.2015 17:26

J82a98n 44H98e69l61l81e92r 9618305166

eště možná Polák

0/0
8.5.2015 17:37
Foto

Z17d23e36n77k88a 31J10a13v72ů28r86k25o75v74á 6280117865619

to se ani starosta vychodil nezmínil,že kvůli tomuhlechybí kousek cyklostezky podél Litavky,je krásná až novému mostu,pak se musí sjet na silnici a pokračuje se zase až za dálničním přemostění,přitom na dovybudování již bylo vše připraveno

+1/0
8.5.2015 17:01

D13a11n10i82e29l 93D92r55n67e70c 6401329636652

Měli bychom snížit max rychlost na silnicích plošně na 20 km/h a na železnici 30 km/h a zakázat jakoukoliv přepravu nákladu kromě cargokol. Pak konečně zavládne blahobyt a všichni budou šťastní, jak máme krásné životní prostředí, slyšíme všude ptáčky apod., prostě tak uděláme ze Země ten pravý ráj :-P

+6/−8
8.5.2015 15:47

M92a62r91t36i16n 33P87i86s77á73r 6110902954826

si myslím, že ti mínusáci nepochopili pointu, kdyžtak mne opravte ;-D;-D ..

+3/0
8.5.2015 17:54

J67a33r50o59s94l41a57v 29R15o34u92b41a83l 6431621389728

To naplánoval Tonda Blaník :-)

0/0
8.5.2015 15:35

J49i63ř31í 32P22e82c91h94o63u72š 4262322357

Tohle na tu situaci docela pasuje:

 http://www.oldielyrics.com/lyrics/vaughn_monroe/in_the_middle_of_the_house.html

0/0
8.5.2015 15:29

M80a38r97e20k 86R44o29k79y37t32a 6176728564662

mámo otevři dveře, jede rychlík z prahy... a nezapomeň na zadní,ať nám tu zas netrčí pul hodiny jako minule...

+5/−1
8.5.2015 14:27

P42e73t49r 53N33a48j11d61e36k 7747596553491

Jeden z nejzbytečnějších projektů v ČR. Kdyby se ta energie a peníze raději věnovaly do výstavby dálnice do Rakouska a nebo propojení Hradec Králové-Olomouc. Neeeeeee, my nutně potřebujeme tunel, který zkrátí jízdní dobu o směšných 15 minut a kterým bude stát desítky miliard korun. Bože vysvětlete už někdo těm vláčkařům, že stavět VRT mezi malými blízko sebe umístěnými městečky se nevyplatí nikde na světě.

+6/−14
8.5.2015 14:26

B57e64n 40P67a41v96k78a 1527643437721

Šotoušům se nedá nic vysvětlit.

+2/−5
8.5.2015 14:42

F56r27a18n92t21i41š23e58k 64F26l58i30n24t29a 1914830349293

Hlavně si myslím, že se v článku míchají dohromady dvě věci. Vysokorychlostní trať pro cestovní rychlosti 250 km/h a více pro mezinárodní dopravu, a železniční koridor Praha - Plzeň, to je zlepšení současných tratí pro rachlost max. 160 km/h..

+5/0
8.5.2015 14:45

R11a33d59e40k 94J71a25n95a63t75a 9755766234772

Každý takto krátký úsek jakékoliv dopravní stavby (tj. i dálnice) ušetří "směšných X minut". Celkový efekt se nasčítá ...

Mezi Prahou a Berounem navíc 2 nové koleje dodají chybějící kapacitu, současná trať "praská ve švech".

+11/0
8.5.2015 15:21

V40í75t95ě15z39s18l49a94v 60K10l89o33z98í43k 3261489494237

Prosim nedelejte ze sebe vola, vysokorychlostni zeleznice je to co potrebujeme jako sul. Tezce se to vysvetluje, bylo by to na nekolik stran.

+10/−1
8.5.2015 15:33

P54e33t63r 20N23a25j32d46e76k 7247766473821

A kdo by s ní kde jezdil. Až bude většina Čechů na cestu do Německa volit vlak, tak možná. Ale to nenastane dokud tady budou čtvrtinové plat ve srovnání s Německem. A stavět si VRT do Plzně nebo do Chebu? Nechtějte mě rozesmát.

0/−10
8.5.2015 15:48

R86a12d80e89k 47J32a85n53a26t78a 9155716584502

Do záp. Německa lidi jezdí vlakem málo právě proto, že je to pomalé. Na Berlín to je relativně rychlé: a hned jezdí lidí docela dost. Ceny jízdného jsou dostupné - viz e-shop ČD.

+4/0
8.5.2015 16:24

A70n71t81o79n25í36n 61B32a89b24á29č62e79k 3822918405341

letadlo je levnější, než vlak...

0/−5
8.5.2015 16:57

R28a23d27e12k 30J27a52n77a25t62a 9685376534572

Není. Určitě ne do Mnichova, Berlína, Hamburku ani Frankfurtu.

+3/0
8.5.2015 17:06

P63e74t60r 74N94a44j60d20e30k 7647226653691

Jo jasně a když se zkrátí cesta o úžasných 15 minut tak tam začnou jezdit davy lidí. ;-D:-) I kdyby se zkrátila o polovinu tak to žádné velké množství cestujících nepřinese. Jediné po čem 90% Čechů jde, je cena. Viz. Jančura. Do Ostravy jede o 45 minut déle než ČD a přesto má plno.

0/−2
8.5.2015 18:15

R84a51d13e60k 84J54a85n57a41t48a 9505536384112

Jak jsem napsal výše, nasčítá se to. Těch vašich "směšných" 15 minut (v reálu o něco více, těch 15 mintu se udávalo pro vlak, který by v Berouně zastaval, a tudíž brzdí, jenže z VR spojů by tam většina nestavěla) se nažene na 30 km, ale cesta do Mnichova je jaksi delší.

Takže pokud celou trasu Praha-Mnichov "směšně" urychlíte stylem "ze 30 minut na 15 minut", tak máte jízdní dobu kolem 3h. Spíše méně, cca 2.5h, protože v zanedbaném, oklikou vedoucím, jednokojeném, nelektrifikovaném, pohraničním úseku nová rychlá trať přinese zrychlení výraznější. Což už lidi přinese.

V posledních větách ukazujete, že toho o dopravě víte velmi málo.

1) je rozdíl mezi študáky a moravsko-pražskými gasterbeitry a lidmi, co jezdí do Německa. Ti lidi dnes jezdí po D5, je jich dost (DE je největší ochodní partner), celkové náklady na jízdu autem jistě znáte, cenu času kvalifikovaného pracovníka jistě taky.

2) v Německu/Francii/Itálii/Španělsku, ba i v tom Turecku, když vznikne rychlý vlak, lidi z aut přetahuje výrazně. Nevím, proč by tomu mělo být u nás jinak. On princip "mám auto musím se předvést" sice existuje, ale když jezdíte pravidelně, kroucení volantem přece jen omrzí.

3) rychlý vlak má nižší náklady na provoz než vlak pomalý (pro vás asi překvápko, ale je to tak, je to hlavní důvod, proč VR tratě Evropa staví). Takže prostor pro cestující, co "jdou po ceně", tu je. Pokud takoví budou existovat, někdo jim tu dobrou cenu nabídne. Kromě toho, rychlý vlak do Německa můžet klidně provozovat i ten váš oblíbený Jančura, nějaké ojeté ICE soupravy tou dobou už budou ke koupi :-)

+3/0
8.5.2015 18:49

P98e72t91r 93N45a65j80d97e15k 7317276453881

Směšné je, že vláda stopla rekonstrukci neelektrifikované jednokolejky přes Domažlice (což beru jako smysluplný a potřebný projekt) a tady se pořád básní o tunelu. Asi ti odborníci, jejichž čas je drahý, platí malé daně a tak vláda na rekonstrukci jednoduše nemá peníze. No jak tak koukám na ty 4 vlaky denně do Mnichova a pár autobusů do Norimberka, nevypadá to, že by tam jezdily davy lidí;-D Jo oni začnou jezdit, aha. 

No vzhledem k tomu, že doufám, že nejdřív se začne budovat VRT na německo-české hranici a postupovat se bude od západu k východu a ne naopak, tak na nějaký tunel dojde (při rychlosti stavění v ČR) tak v roce 2140 a to už mě trápit nebude :-)

0/0
9.5.2015 11:00
Foto

B67r12o95n47i17s61l82a92v 73G59a18b52r98y71š 2882319351

Rozjeďte se trochu po světě, pak budete mluvit jinak. ;-)

15 minut vůbec není směšný čas. Ale pokud je dokážete promrhat, je to Váš problém. Nikoliv těch ostatních.

+2/0
8.5.2015 19:29

P20e30t65r 43N60a47j37d69e75k 7107876863461

Kupodivu mají na trati Praha - Ostrava nejvíc plno vlaky SA, které tu trať jedou o 45 minut déle než Pendolina. Čím to?

0/0
9.5.2015 10:29

R81a43d49e64k 28J55a45n11a42t91a 9545176354232

Vy si nedáte pokoj? Srovnáváte nesrovnatelné věci. Novou vysokorychlostní soupravu, pořízenou v tunelářských 90. letech, ovšem vinou neinvestic do infrastruktury jedoucí po pomalé trati. A soupravu s ojetou lokomotivou i vozy, kde odpisy nestačí na reprodukci (protože až se to rozpadne, za stejnou cenu to znova nekoupíte). Navíc s velkým rozdílem v kvalitě marketingu (SA novináři zobou z ruky, na ČD z principu nadávají).

Uvědomte si, že obecně má rychlejší vlak nižší náklady na provoz, právě díky tomu, že je rychlejší. Zkuste si myšlenkově srovnat stejný vlak, pokud zvládne jízdu z A do B za 60 minut a pokud totéž zvládne za 45 minut. Ve kterém případě bude třeba méně souprav, ve kterém méně personálu? Ve kterém případě je proto prostor nabídnout nižší jízdné?

0/0
9.5.2015 10:53

P83e51t46r 93N90a75j78d20e96k 7787556163641

Já to nikomu neberu, ale než platit z daní stavbu zbytečné VRT Ostrava-Brno-Praha, tak raději budu jezdit 3:40h se SA. A za ty peníze ať se raději postaví dálnice z Mohelnice do Hradce Králové, pak to budu dávat autem v pohodě za 2 hodiny pokud tam bude povolená rychlost aspoň 150 kmh.

0/0
9.5.2015 11:20

K67a76r41e60l 93L15a36n76a 74I13n44g52. 9436851342

Odborníci místo straníků... Jedno z hesel roku 1989 ! Ale kouknout do mapy se učí děti již tuším v 5. třídě základky. Že by vliv alkoholu ?

+2/−1
8.5.2015 13:30

J77a37n 21J35e34ž33e53k 3281395167955

Proč u toho článku není ani jeden obrázek? Pak si tady všichni myslí, že ta trať opravdu povede skrz zámek, jak uvádí bulvární titulek.

+8/0
8.5.2015 13:15

K20a66r70e45l 69L18a21n89a 77I33n11g41. 9606111972

To snad určitě ne. Jen to musí vidět někdo, kdo tomu rozumí !

+1/0
8.5.2015 13:31

O45n19d48ř12e50j 57T89ý54l 1423691675296

Bohužel to tak chodí. Krok jedna, udělejte orientační zákres pro představu - udělá se čára do mapy fixem. Krok dvě, když už máme takový hezký zákres, uděláme ho oficiální trasou, to je jedno, že nemá vazbu na situaci v místě. Zkušenost z práce, kdy v plánu územního rozvoje je trasa rovně, i když se skutečná a historická trasa točí na jednu nebo druhou stranu a čáru fixem z plánu územního rozvoje jen sem tam protne. Ale to by se musel udělat projekt dráhy, aby byl v územních plánech zanesen už konkrétně a přesně a to nikdo nezaplatí, když není ani jisté, jestli se bude někdy vůbec stavět. Tak se raději zablokuje a znehodnotí pruh 300m široký...

+1/0
8.5.2015 14:04

J80a40n 24F58i11a54l96a 7944697165389

Dálnice opravdu přetla zámeckou zahradu vpůli, docela blízko zámku. Svodidlo je 35m od budovy. Železnice, vedoucí podle dálnice by budovu opravdu protla.

+2/0
8.5.2015 16:15

P42e35t41r 52M18a10r75š95o59u33n 5365868436786

Obrazel tam je. Ilistracni se zlutym vlakem... Ikdyz nevim co ta ojeta sunka by tam delala...

0/0
8.5.2015 17:30

Z37d64e48n30ě22k 38J75o12n88á39š 9591639746980

Já tam bydlím. To VRT je tam vedeno obydlenou oblastí. Takže nejenom že by se musel bourat zámek, ale i spousta dalších nemovitostí. Prostě vést rychlovlak uprostřed města je hloupost.

+5/−1
8.5.2015 13:07

R85o62m16a38n 39P80y16t76e19l 4149819533653

No vždyť návrh projektu stál jen 50 milionů, tak co by jste za tu almužnu čekali.

+4/0
8.5.2015 12:44

A73n17n94a 54T52v79a78r73ů88ž58k74o57v76á 4611406455118

Oni se asi inspirovali u jednoho R-U císaře. Už si nepamatují, který to byl. Když se měla stavět železniční trať, vzal pravítko a mezi městy udělal čáru. Ta trať má jediný oblouk v místě, kde jeho Veličenstvo mělo prstík.

+2/−2
8.5.2015 13:04

I92v54a34n 76H19o96l27a96s 5577617728607

Jako pohádka hezké, jinak ovšem totální nesmysl.

0/0
8.5.2015 17:22

R55a43d48e67k 71J12a93n92a84t16a 9825956344962

Já to znám ne o R-U císaří, ale o ruském carovi:

http://www.zelpage.cz/clanky/jeho-velicenstvo-caruv-prst

+2/0
8.5.2015 17:52

M13i41c79h61a28l 74H40u18s21e37k 9284883640204

Super nápad, celosvětový unikát a atrakce ;-D

+1/−1
8.5.2015 12:44

B77e56n 94P27a15v23k43a 1257353887151

Však normálně vlak před zámkem zastaví, cestující si prohlédnou zámek a vzadu nastoupí opět do dalšího vlaku. To je naprosto jasné.

+5/0
8.5.2015 12:43

K59a45r51e25l 85M70a38r51t21i92n84e27c 6948438966294

Tiež som písal a navrhovál na počiatku diškúzije dačo podobné, no toto je mnohom šetrnějšije k pamiatke a verím že aj pán starostá Vychodíl a zastupitelja takýto prístup prosadija a budě to jedná z nejexotýčtějších dráh v Európe.

A len poznámka:

Zaplatenie vstupného do zámka budě automatícky povinné aj pre tých čo v tem Královom Dvore budú chceť vystúpiť

+1/−1
8.5.2015 13:57

J46a32n 21M48a81n47d82í25k 2378213641897

Vždyť ta trať je po rozhodnutí, že by jako VRT měla končit v Plzni totání nesmysl a nikdy se stavět nebude.

+1/−4
8.5.2015 12:40

R21a62d87e15k 90J55a68n39a87t91a 9345656894472

Žádné takové rozhodnutí nepadlo.

+3/0
8.5.2015 15:22

D52a26v91i39d 98B83o18u92c95h91a24l 8499330219

Nerozumím tomu, proč vůbec plánovat jakékoli další investice do krachujících železnic, o jejichž služby upadá zájem a lze očekávat, že začne jejich minimalizace, jakmile se podaří zkrotit železniční odbory a najde se někdo silný, kdo dá konečně železnici ránu z milosti.

0/−39
8.5.2015 12:21

M62a36r86t74i16n 48N40o58v14o79t36n48ý 3736676411544

Píšete nesmysly, všude ve světě se investuje do železnic stále více, protože mají budoucnost. Řekněte mi příklad jediné země, která by železniční dopravu utlumovala.

+20/−2
8.5.2015 12:23
Foto

R96o55s58t44i94s65l33a97v 21S79t80r27ž65í94n89e50k 2321561761612

argntina bolivia aj

+1/0
8.5.2015 12:26

R14a59d58e50k 17J93a22n22a13t59a 9195496614512

Otázka je, zda zrovna tyto země jsou hodné následování :)

+6/0
8.5.2015 13:40

M94a68t90ě88j 26V95o13n88d62ř35i66č22k91a 4184880848266

To jsou hodně vyspělé země ;-)

0/0
8.5.2015 19:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.