Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Někdo jen udělal čáru, plánovaná rychlodráha tak vede skrz zámek

Do budoucna je plánovaná rychlodráha vedoucí z Prahy do Berouna, na které by jezdily novým koridorem rychlovlaky. Trasa však dělá starosti obcím Beroun a Králův Dvůr, které s ní musí počítat v územních plánech. V Králově Dvoře byla navíc dráha naplánovaná tak, že by vedla skrz zámek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J25a83n 19D74o18č78e72k59a83l 1504886521975

Zvláštní, jak zde zaznívá argument, že úspora 15 min. díky zrychlení je u vlaku důležitá, ale pokud se bavíme o zvýšení rychlosti na dálnicích na 150km/h, tak najednou je 15 min. úspory času zanedbatelných :-P

+1/−2
9.5.2015 0:14

R39a80d21e73k 74J82a95n61a72t40a 9175596154572

I v teoretickém případě (že tou maximálkou jste schopen po dálnici opravdu souvisle jet, což v provozu praxi nenastává), těch 15 minut uspoříte až po nějakých 240 km jízdy rychlostí 150 km/h místo 130 km/h.

Zde máte stejnou úsporu na pouhých 30 kilometrech. Navíc ta úspora by byla vyšší než 15 minut. Dnes je z pražského Hlaváku do Berouna 36 minut, po VRT by to bylo nějakých 18 minut ...

+2/0
9.5.2015 10:43

T65o63m21á47š 75K64n28a42i10f17l 6873360967790

To je zase článek... Tak hlavně, ze místo je zaplacnuto.

0/0
8.5.2015 17:47

P98a17v29e22l 97S29t70a80v25j25a25n57í15k 6628205777671

To nebylo v zámku, ale v podzámčí…

+1/0
8.5.2015 17:46

Z58d72e24n92ě29k 39B50ř75í42z63a 8956805149856

to bud projektoval cinan nebo slovak :)

0/0
8.5.2015 17:25

Z47d85e25n62ě64k 21B93ř61í84z86a 8846485959326

https://www.youtube.com/watch?v=ELUEdzS0Sws&hd=1

0/0
8.5.2015 17:26

J27a59n 64H31e31l49l39e62r 9818865796

eště možná Polák

0/0
8.5.2015 17:37
Foto

Z77d77e45n64k64a 74J98a21v38ů76r71k89o10v54á 6650727955879

to se ani starosta vychodil nezmínil,že kvůli tomuhlechybí kousek cyklostezky podél Litavky,je krásná až novému mostu,pak se musí sjet na silnici a pokračuje se zase až za dálničním přemostění,přitom na dovybudování již bylo vše připraveno

+1/0
8.5.2015 17:01

D37a18n80i43e28l 58D82r98n73e58c 6631559846132

Měli bychom snížit max rychlost na silnicích plošně na 20 km/h a na železnici 30 km/h a zakázat jakoukoliv přepravu nákladu kromě cargokol. Pak konečně zavládne blahobyt a všichni budou šťastní, jak máme krásné životní prostředí, slyšíme všude ptáčky apod., prostě tak uděláme ze Země ten pravý ráj :-P

+6/−8
8.5.2015 15:47

M38a82r86t42i57n 95P30i21s84á37r 6660542544686

si myslím, že ti mínusáci nepochopili pointu, kdyžtak mne opravte ;-D;-D ..

+3/0
8.5.2015 17:54

J63a75r65o75s42l74a54v 77R98o43u58b86a80l 6641101499568

To naplánoval Tonda Blaník :-)

0/0
8.5.2015 15:35

J82i91ř67í 61P27e67c32h25o10u67š 4252332527

Tohle na tu situaci docela pasuje:

 http://www.oldielyrics.com/lyrics/vaughn_monroe/in_the_middle_of_the_house.html

0/0
8.5.2015 15:29

M76a73r13e23k 45R97o92k87y23t19a 6576598834532

mámo otevři dveře, jede rychlík z prahy... a nezapomeň na zadní,ať nám tu zas netrčí pul hodiny jako minule...

+5/−1
8.5.2015 14:27

P83e70t25r 64N21a44j80d83e61k 7857176463181

Jeden z nejzbytečnějších projektů v ČR. Kdyby se ta energie a peníze raději věnovaly do výstavby dálnice do Rakouska a nebo propojení Hradec Králové-Olomouc. Neeeeeee, my nutně potřebujeme tunel, který zkrátí jízdní dobu o směšných 15 minut a kterým bude stát desítky miliard korun. Bože vysvětlete už někdo těm vláčkařům, že stavět VRT mezi malými blízko sebe umístěnými městečky se nevyplatí nikde na světě.

+6/−14
8.5.2015 14:26

B42e60n 42P17a39v54k55a 1667843827661

Šotoušům se nedá nic vysvětlit.

+2/−5
8.5.2015 14:42

F29r12a56n67t68i81š20e11k 43F24l48i53n84t12a 1134870719923

Hlavně si myslím, že se v článku míchají dohromady dvě věci. Vysokorychlostní trať pro cestovní rychlosti 250 km/h a více pro mezinárodní dopravu, a železniční koridor Praha - Plzeň, to je zlepšení současných tratí pro rachlost max. 160 km/h..

+5/0
8.5.2015 14:45

R21a26d15e97k 88J60a36n80a12t28a 9155376854972

Každý takto krátký úsek jakékoliv dopravní stavby (tj. i dálnice) ušetří "směšných X minut". Celkový efekt se nasčítá ...

Mezi Prahou a Berounem navíc 2 nové koleje dodají chybějící kapacitu, současná trať "praská ve švech".

+11/0
8.5.2015 15:21

V86í57t44ě19z87s22l24a78v 75K16l12o93z92í16k 3571149354657

Prosim nedelejte ze sebe vola, vysokorychlostni zeleznice je to co potrebujeme jako sul. Tezce se to vysvetluje, bylo by to na nekolik stran.

+10/−1
8.5.2015 15:33

P82e72t72r 66N60a30j22d95e41k 7877796903941

A kdo by s ní kde jezdil. Až bude většina Čechů na cestu do Německa volit vlak, tak možná. Ale to nenastane dokud tady budou čtvrtinové plat ve srovnání s Německem. A stavět si VRT do Plzně nebo do Chebu? Nechtějte mě rozesmát.

0/−10
8.5.2015 15:48

R15a37d49e66k 37J66a93n98a59t77a 9415496984942

Do záp. Německa lidi jezdí vlakem málo právě proto, že je to pomalé. Na Berlín to je relativně rychlé: a hned jezdí lidí docela dost. Ceny jízdného jsou dostupné - viz e-shop ČD.

+4/0
8.5.2015 16:24

A94n66t29o33n97í91n 48B54a22b35á30č95e24k 3952918795351

letadlo je levnější, než vlak...

0/−5
8.5.2015 16:57

R98a84d20e96k 66J52a49n29a46t41a 9655326944402

Není. Určitě ne do Mnichova, Berlína, Hamburku ani Frankfurtu.

+3/0
8.5.2015 17:06

P26e61t34r 27N38a21j64d80e97k 7567596243241

Jo jasně a když se zkrátí cesta o úžasných 15 minut tak tam začnou jezdit davy lidí. ;-D:-) I kdyby se zkrátila o polovinu tak to žádné velké množství cestujících nepřinese. Jediné po čem 90% Čechů jde, je cena. Viz. Jančura. Do Ostravy jede o 45 minut déle než ČD a přesto má plno.

0/−2
8.5.2015 18:15

R46a40d52e96k 17J78a51n42a64t87a 9975376234792

Jak jsem napsal výše, nasčítá se to. Těch vašich "směšných" 15 minut (v reálu o něco více, těch 15 mintu se udávalo pro vlak, který by v Berouně zastaval, a tudíž brzdí, jenže z VR spojů by tam většina nestavěla) se nažene na 30 km, ale cesta do Mnichova je jaksi delší.

Takže pokud celou trasu Praha-Mnichov "směšně" urychlíte stylem "ze 30 minut na 15 minut", tak máte jízdní dobu kolem 3h. Spíše méně, cca 2.5h, protože v zanedbaném, oklikou vedoucím, jednokojeném, nelektrifikovaném, pohraničním úseku nová rychlá trať přinese zrychlení výraznější. Což už lidi přinese.

V posledních větách ukazujete, že toho o dopravě víte velmi málo.

1) je rozdíl mezi študáky a moravsko-pražskými gasterbeitry a lidmi, co jezdí do Německa. Ti lidi dnes jezdí po D5, je jich dost (DE je největší ochodní partner), celkové náklady na jízdu autem jistě znáte, cenu času kvalifikovaného pracovníka jistě taky.

2) v Německu/Francii/Itálii/Španělsku, ba i v tom Turecku, když vznikne rychlý vlak, lidi z aut přetahuje výrazně. Nevím, proč by tomu mělo být u nás jinak. On princip "mám auto musím se předvést" sice existuje, ale když jezdíte pravidelně, kroucení volantem přece jen omrzí.

3) rychlý vlak má nižší náklady na provoz než vlak pomalý (pro vás asi překvápko, ale je to tak, je to hlavní důvod, proč VR tratě Evropa staví). Takže prostor pro cestující, co "jdou po ceně", tu je. Pokud takoví budou existovat, někdo jim tu dobrou cenu nabídne. Kromě toho, rychlý vlak do Německa můžet klidně provozovat i ten váš oblíbený Jančura, nějaké ojeté ICE soupravy tou dobou už budou ke koupi :-)

+3/0
8.5.2015 18:49

P13e60t60r 81N31a27j93d14e43k 7887776623681

Směšné je, že vláda stopla rekonstrukci neelektrifikované jednokolejky přes Domažlice (což beru jako smysluplný a potřebný projekt) a tady se pořád básní o tunelu. Asi ti odborníci, jejichž čas je drahý, platí malé daně a tak vláda na rekonstrukci jednoduše nemá peníze. No jak tak koukám na ty 4 vlaky denně do Mnichova a pár autobusů do Norimberka, nevypadá to, že by tam jezdily davy lidí;-D Jo oni začnou jezdit, aha. 

No vzhledem k tomu, že doufám, že nejdřív se začne budovat VRT na německo-české hranici a postupovat se bude od západu k východu a ne naopak, tak na nějaký tunel dojde (při rychlosti stavění v ČR) tak v roce 2140 a to už mě trápit nebude :-)

0/0
9.5.2015 11:00
Foto

B70r28o85n63i46s51l38a13v 88G93a43b58r52y52š 2972609721

Rozjeďte se trochu po světě, pak budete mluvit jinak. ;-)

15 minut vůbec není směšný čas. Ale pokud je dokážete promrhat, je to Váš problém. Nikoliv těch ostatních.

+2/0
8.5.2015 19:29

P36e88t25r 40N61a30j46d73e38k 7957296413961

Kupodivu mají na trati Praha - Ostrava nejvíc plno vlaky SA, které tu trať jedou o 45 minut déle než Pendolina. Čím to?

0/0
9.5.2015 10:29

R63a28d54e20k 80J24a78n34a60t85a 9845766244662

Vy si nedáte pokoj? Srovnáváte nesrovnatelné věci. Novou vysokorychlostní soupravu, pořízenou v tunelářských 90. letech, ovšem vinou neinvestic do infrastruktury jedoucí po pomalé trati. A soupravu s ojetou lokomotivou i vozy, kde odpisy nestačí na reprodukci (protože až se to rozpadne, za stejnou cenu to znova nekoupíte). Navíc s velkým rozdílem v kvalitě marketingu (SA novináři zobou z ruky, na ČD z principu nadávají).

Uvědomte si, že obecně má rychlejší vlak nižší náklady na provoz, právě díky tomu, že je rychlejší. Zkuste si myšlenkově srovnat stejný vlak, pokud zvládne jízdu z A do B za 60 minut a pokud totéž zvládne za 45 minut. Ve kterém případě bude třeba méně souprav, ve kterém méně personálu? Ve kterém případě je proto prostor nabídnout nižší jízdné?

0/0
9.5.2015 10:53

P27e33t78r 74N95a52j70d61e88k 7477376193961

Já to nikomu neberu, ale než platit z daní stavbu zbytečné VRT Ostrava-Brno-Praha, tak raději budu jezdit 3:40h se SA. A za ty peníze ať se raději postaví dálnice z Mohelnice do Hradce Králové, pak to budu dávat autem v pohodě za 2 hodiny pokud tam bude povolená rychlost aspoň 150 kmh.

0/0
9.5.2015 11:20

K48a88r18e54l 18L70a90n39a 24I14n42g70. 9836811482

Odborníci místo straníků... Jedno z hesel roku 1989 ! Ale kouknout do mapy se učí děti již tuším v 5. třídě základky. Že by vliv alkoholu ?

+2/−1
8.5.2015 13:30

J74a13n 39J62e47ž62e29k 3501585317335

Proč u toho článku není ani jeden obrázek? Pak si tady všichni myslí, že ta trať opravdu povede skrz zámek, jak uvádí bulvární titulek.

+8/0
8.5.2015 13:15

K88a35r11e39l 16L81a71n26a 39I44n52g40. 9756161322

To snad určitě ne. Jen to musí vidět někdo, kdo tomu rozumí !

+1/0
8.5.2015 13:31

O36n12d29ř45e13j 22T70ý32l 1863851175746

Bohužel to tak chodí. Krok jedna, udělejte orientační zákres pro představu - udělá se čára do mapy fixem. Krok dvě, když už máme takový hezký zákres, uděláme ho oficiální trasou, to je jedno, že nemá vazbu na situaci v místě. Zkušenost z práce, kdy v plánu územního rozvoje je trasa rovně, i když se skutečná a historická trasa točí na jednu nebo druhou stranu a čáru fixem z plánu územního rozvoje jen sem tam protne. Ale to by se musel udělat projekt dráhy, aby byl v územních plánech zanesen už konkrétně a přesně a to nikdo nezaplatí, když není ani jisté, jestli se bude někdy vůbec stavět. Tak se raději zablokuje a znehodnotí pruh 300m široký...

+1/0
8.5.2015 14:04

J71a43n 28F48i58a33l84a 7804647385839

Dálnice opravdu přetla zámeckou zahradu vpůli, docela blízko zámku. Svodidlo je 35m od budovy. Železnice, vedoucí podle dálnice by budovu opravdu protla.

+2/0
8.5.2015 16:15

P96e60t98r 66M51a13r32š71o62u56n 5245368266316

Obrazel tam je. Ilistracni se zlutym vlakem... Ikdyz nevim co ta ojeta sunka by tam delala...

0/0
8.5.2015 17:30

Z28d20e27n13ě23k 53J98o17n10á81š 9201949926170

Já tam bydlím. To VRT je tam vedeno obydlenou oblastí. Takže nejenom že by se musel bourat zámek, ale i spousta dalších nemovitostí. Prostě vést rychlovlak uprostřed města je hloupost.

+5/−1
8.5.2015 13:07

R90o34m66a96n 27P31y84t13e54l 4299289643233

No vždyť návrh projektu stál jen 50 milionů, tak co by jste za tu almužnu čekali.

+4/0
8.5.2015 12:44

A53n27n56a 17T12v27a45r15ů73ž63k60o24v40á 4971526985848

Oni se asi inspirovali u jednoho R-U císaře. Už si nepamatují, který to byl. Když se měla stavět železniční trať, vzal pravítko a mezi městy udělal čáru. Ta trať má jediný oblouk v místě, kde jeho Veličenstvo mělo prstík.

+2/−2
8.5.2015 13:04

I40v18a38n 63H71o31l57a38s 5977987378247

Jako pohádka hezké, jinak ovšem totální nesmysl.

0/0
8.5.2015 17:22

R65a97d84e58k 39J54a88n53a74t18a 9775576124262

Já to znám ne o R-U císaří, ale o ruském carovi:

http://www.zelpage.cz/clanky/jeho-velicenstvo-caruv-prst

+2/0
8.5.2015 17:52

M70i15c82h86a32l 41H14u68s88e20k 9354583810944

Super nápad, celosvětový unikát a atrakce ;-D

+1/−1
8.5.2015 12:44

B97e77n 13P27a17v89k17a 1657753647101

Však normálně vlak před zámkem zastaví, cestující si prohlédnou zámek a vzadu nastoupí opět do dalšího vlaku. To je naprosto jasné.

+5/0
8.5.2015 12:43

K53a63r55e20l 31M39a79r61t54i60n52e55c 6218758956204

Tiež som písal a navrhovál na počiatku diškúzije dačo podobné, no toto je mnohom šetrnějšije k pamiatke a verím že aj pán starostá Vychodíl a zastupitelja takýto prístup prosadija a budě to jedná z nejexotýčtějších dráh v Európe.

A len poznámka:

Zaplatenie vstupného do zámka budě automatícky povinné aj pre tých čo v tem Královom Dvore budú chceť vystúpiť

+1/−1
8.5.2015 13:57

J95a19n 74M32a80n71d92í54k 2958153591507

Vždyť ta trať je po rozhodnutí, že by jako VRT měla končit v Plzni totání nesmysl a nikdy se stavět nebude.

+1/−4
8.5.2015 12:40

R21a18d15e39k 27J85a78n77a57t58a 9665796554962

Žádné takové rozhodnutí nepadlo.

+3/0
8.5.2015 15:22

D37a44v55i32d 90B51o20u79c21h55a10l 8419290809

Nerozumím tomu, proč vůbec plánovat jakékoli další investice do krachujících železnic, o jejichž služby upadá zájem a lze očekávat, že začne jejich minimalizace, jakmile se podaří zkrotit železniční odbory a najde se někdo silný, kdo dá konečně železnici ránu z milosti.

0/−39
8.5.2015 12:21

M69a11r23t26i79n 38N49o45v54o22t38n34ý 3966286611474

Píšete nesmysly, všude ve světě se investuje do železnic stále více, protože mají budoucnost. Řekněte mi příklad jediné země, která by železniční dopravu utlumovala.

+20/−2
8.5.2015 12:23
Foto

R51o94s76t82i44s58l98a72v 23S18t39r41ž96í58n38e84k 2661971171562

argntina bolivia aj

+1/0
8.5.2015 12:26

R44a50d98e26k 57J90a88n42a93t66a 9545916284732

Otázka je, zda zrovna tyto země jsou hodné následování :)

+6/0
8.5.2015 13:40

M14a15t64ě46j 45V21o12n50d12ř71i98č18k48a 4954830528666

To jsou hodně vyspělé země ;-)

0/0
8.5.2015 19:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.