Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stoupenci komunistů si v Praze připomínali konec války

Konec druhé světové války si v sobotu na různých místech v Praze připomněli převážně stoupenci komunistů. Pořadatelé z Klubu českého pohraničí a z KSČM si pro své akce zvolili místa, jejichž jména byla dříve spojena se Sovětskou armádou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J78a31n 63M38a38c83k 5137322522455

Dobry boze ;-(

0/−1
11.5.2015 12:25

D97a35n81i52e69l 31M81u41n27z12a38r 1299268922676

jednodusa postradali tanky….

+1/−1
10.5.2015 18:46

R20o72m60a69n 92M13i61r76o66s82l33a45v 4337293147116

Přátelé, navrhuji , i v případě příkrého nesouhlasu, nasadit všeobecně vlídný tón. Vždyť nám aktuálně, samozřejmě mimo ruských motorkářů, nehrozí žádné děsivé nebezpečí, na přepsání historie se v klidu pracuje, válium nám lékař na požádání předepíše, vepřo - knedlo -zelo bude za pár hodin na stole...Zkrátka pohodička. Jdu si číst - ahoj.

+2/−2
10.5.2015 9:43

O39n10d84ř27e76j 49M92a54l66ý 3304253523843

Už zase do toho navezli děti? ;-O

+6/−1
10.5.2015 9:03

V21l58a15d70i69m28í20r 52P61r59o42k46e57š 8257686460851

Chudáci děti, když z nich čeští bolševici nadělali syny a dcery pluku a rudoarmějce.

                    Já jen vždy v květnu vzpomínám, jak mi, již mnoho let mrtvá, moje máma vyprávěla o tom, jak to bylo, když k nim do jednoho městečka na Vysočině dorazila v květnu 45 rudá armáda. Všechny mladé holky matky poschovávaly, neboť sexuální nadrženost rudoarmějců byla obrovská.

        Rovněž rudoarmějci prohledávali domy, kde pásly po motorkách, kolech a hodinkách, jak říkala matka, někteří z nich měli hodinky na rukou od zápěstí až po loket. Ze dvorků zmizeli slepice, králíky, zkrátka vše co bylo k snědku  a vždy jen  s tím "davaj".

       Pamatuji se také, že vždy říkala, že před rusou armádou byli v městečku nějaký den i rumunští vojáci, kteří byli součástí německé armády, a kteří ustupovali před rudou armádou, ale ti prý se chovali mnohem kultivovaněji než ti Rusové. 

               Vždy mi také máma kladla na srdce, abych to ale nikde neříkal, třeba ve škole atp., neboť to se tenkrát nesmělo a my jako děti jsme měli příkaz, že to co slyšíme doma, nesmíme nikde říkat.

+15/−5
10.5.2015 7:15

R57o22m22a11n 98M28i40r75o90s69l78a16v 4127723867196

No vidíš jak tě ta schizofrenní situace poznamenala.

+1/−8
10.5.2015 9:24

J91a54r34d28a 74B62r11a93b57e76n50e52c 1790284349346

no a nevoněla z maminky při tom vyprávění kořalička?

0/−12
10.5.2015 10:02

V18l80a71d13i39m83í22r 39P73r93o77k57e40š 8467596860551

Brabenec, že jste levicový blb přesvědčujete na zdejších diskusích už hodně dlouho, ale navážet se do někoho, koho neznáte může je opravdový ubožák.

+3/−1
11.5.2015 10:47

L43a27d21i93s21l28a52v 31C77h87a94l72o45u53p97k30a 3101825785183

Jestlipak vám matka prozradila, kdo je váš tatínek? Nebo si toho v tom fofru zapoměla všimnout?

0/−5
10.5.2015 13:02

V42l93a54d79i83m52í62r 21P27r62o96k52e62š 8637906890691

Chaloupko, moc se těšíte z toho jak jste hloupý, i když vám to jen stěží dojde co jste napsal za ubohost, jinak není co dodat. I takové jedince vašeho ražení musíme v této republice tolerovat, s tím se zkrátka nedá nic dělat.

+1/0
11.5.2015 10:50

D76a91n20i40e90l 61M84u98n15z22a86r 1489388852716

JJ byla to banda zvirat, a nechovali se jako osvoboditele…

to ze znasilnovali a mordovali je velmi zname...

+2/−1
10.5.2015 18:52

I76v51o 42H68a80d 3787401754717

Až na ty Rumuny souhlas.Rumuni byli na straně spojenců a několik tisíc jich i u nás padlo o tom se jaksi nemluvilo a dodnes moc nemluví.Na vysočině jich bylo asi nejvíc.Oproti rusům se sice chovali o něco lépe ale taky nic moc jak mě vyprávěli paměťníci

0/0
14.5.2015 11:51
Foto

I75v35o 94L16a35d50e27n38b66e33r55g98e86r 3453933567956

Uctít památku s patřičnou slávou k ukončení II. světové války je minimálně slušnost. A díky komunistickému hnutí se zatím nepodařilo překroutit dějinná fakta, která se stala a díky jejímu průběhu tady i mnozí s nás jsou . . . [>-]

+10/−11
10.5.2015 6:25

R40a33d41e76k 62D79o89l78e85ž17a13l 5594400370

Já se díky komoušům učil ve škole, že nás osvobodili od nácků JEN rusové. To překrucování určitě není. Můj děda, nežádoucí, několik let nuceně u PTP, by nad vaší větou fakt zajásal...

+11/−2
10.5.2015 7:05

R88o68m24a48n 65M56i13r55o22s88l32a65v 4667223777636

No Radku, teď už víme, že nás osvobodili Američané a Vlasovci, kteří nám podali v Praze pomocnou ruku, když se RA ještě flákala v bojích o Berlín. Též jsem se konečně dozvěděl, že padlí rudoarmějci pohřbení na Olšanech jsou převážně z dopravních nehod. Shrnu-li to, tak pokud by Rusové nedělali nic, tak nás v klidu osvobodil generál Patton a jak jsme si mohli žít....

+3/−2
10.5.2015 9:31

J95a74r33d81a 98B52r40a21b23e54n14e36c 1490434249776

asi jste měli na placaté jiné osnovy. My jsme se zase učili, že nás osvobodila Rudá armáda společně s ní, že se osvobození účastnily ještě další státy Anglie, Amerika

+5/−5
10.5.2015 10:08

V35l95a65d39i72m96í38r 98P92r84o20k51e54š 8957236760101

Ladenbergu, vy asi budete trochu dost komunisticky cinklý, když napíšete takový blábol, že díky bolševikům se nepodařilo překroutit dějinná fakta.

        Byli to právě bolševici, kteří nám 40 let lili do hlav, že II. svět. válka vlastně začala až napadením SSSR v červnu 1941, neboť se jim moc nehodilo do krámu přiznat pakt Molotov - Ribentrop, na základě kterého usko napadlo Polsko 17. 9. 1939 z východu, když Hitler 1. 9. 1939 ze západu přepadením Polska II. svět. válku začal, že masakr 30 000 polských důstojníků v lesích u Katyně, kteří se dostali do zajetí rudé armády, má prý na svědomí německá armáda a přitom je povraždila ruská tajná policie NKVD na přímý rozkaz Stalina.

      Komunisté nám rovněž tvrdili, že rudá armáda osvobodila Prahu 9. 5. 1945 a přitom boje v Praze skončily již 8. 5. a ruské tanky vjely do již osvobozené Prahy. Učili jsme se ve škole, že 9. května padlo při osvobozování Prahy více než 500 rudoarmějců a dnes se uvádí, že jich bylo asi 20 a z toho polovina zahynula jinak než v přímém kontaktu s Němci. Takových excesů by se jistě našlo mnohem více, takže si

soudruhu Ladenbergu, udělejte v hlavě pořádek, ať zde neblábolíte takové nesmysly.

+10/−5
10.5.2015 7:34

R31i20c37h36a57r37d 46N37o12v35a20k 8518756151782

komuniste nam rikali ze ww2 zacala 1.9. 1939 nemeckym prepadenim polska, o uloze sssr mleceli, stejne jako o nemecko - ruskem paktu, finsko pry 1939 prepadlo sssr, estonsko, lotyssko a litva se pry do sssr  vstoupili dobrovolne a rumunsko odstoupilo besararbii a severni bukovinu rovnez diobrovolne. pak nam rikali, ze od 22.6. 1941 do konce valky existovala jen vychodni fronta, ostani byly zcela bezvyznamne a japonsko ze take prorazili rusove. toto asi k rudemu dejepisu vse.

+6/0
10.5.2015 8:36
Foto

T74o53m40a69s 55V48r90l97i45k 8347885247414

S tou uctou souhlasim, ale muzete mi prosim rici, jaky mela vuci nam zavazek Velka Britanie?

+1/−3
10.5.2015 3:38

Z88d66e26n40ě37k 35B28ř32í85z51a 8766685299116

jestli tady nekdo place nad komunismem, tak byste si meli stezovat na americky a nemecky konzulat, proc v roce 1914 zacali americani a nemci podporovat komunisty financne i moralne, coz se projevilo o 3 roky pozdeji pri VRSR.

+2/−3
10.5.2015 2:04

Z27d56e26n79ě41k 75B10ř65í53z30a 8616405219916

a konec valky si pripominali jen komuniste, nebo i obycejni lide bez rozdilu volebnich preferenci?

+4/−2
10.5.2015 1:46

V11l67a22d14i48m45í18r 79P24r49o85k55e87š 8127626110361

Bolševici zkrátka nedají pokoj a budou slavit konec války 9. 5. 1945, i když nacistické Německo podepsalo bezpodmínečnou kapitulaci už 8. 5. 1945. Ještě je třeba, aby se také, jako Rusko, hlásili, že to nebyla II. svět. válka, ale Velká vlastenecká válka a také, že válka nezačala 1. září 1939 přepadením Polska, ale prý až 22. června 1939, kdy Hitler nedodržel smlouvu se Stalinem a SSSR napadl.

                Rusku ani našim bolševikům se nehodí do krámu historie oněch dvou let, kdy SSSR  napadlo 17. září 1939 Polsko, po dohodě s Německem,  z východu.

     Poté byli SSSR okupovány vojensky baltské státy Litva, Lotyšsko a Estonsko a také bylo SSSR napadeno Finsko.

                         Vůbec nejhorší svinstvo v těch letech, o kterých se v Rusku moc nemluví, spáchal Stalin, když rozhodl o zastřelení 30 000 polských důstojníků a poddůstojníků, čehož se zhostila tajná ruská policie NKVD v Katyňském lese a co mnoho let tajili a sváděli na Němce, a až Gorbačov tento zločin přiznal a Polsku se za masakr omluvil. 

      Bláhoví Poláci se tenkrát nechali zajmout raději ruskou armádou, neboť počítali s tím, že Slované se k nim budou chovat, jako k válečným zajatcům, lépe a oni se zachovali hůře ne nacisti.

         Toto by měli také slavit čeští bolševici v čele se stalinistkou Semelovou, a ne ty lži, které jsme se museli učit po čtyřicet let, když tady neomezeně  komunisté vládli a překrucovali dějiny, jak jim to vyhovovalo.

Jejich nejvyšší soudruh Filip-Falmr je ještě tak drzý, že mluví o překrucování dějin, které se prý děje po listopadu 89.

+10/−6
9.5.2015 22:57

Z46d30e36n28ě76k 71B44ř98í22z65a 8606865169726

douc se historii. Jedna vec je podepsani kapitulkace, a druha vec je, co se opravdu delo. Nekteri nacisti ani nemuseli vedet o kapitulaci, a bojovali az do konce. Nebo velitele mignorovali zamerne kapitulaci, aby se mstili.

Na nekolika mistech v CR se strilelo i 09.05. a posledni vystrely padly dokonce az 12.kvetna!

http://zoom.iprima.cz/clanky/posledni-vystrely-druhe-svetove-valky-padly-v-cesku

+5/−5
10.5.2015 1:56

V87l20a93d49i18m55í24r 62P34r63o47k41e76š 8927856860971

Břízo, hlupák budete asi vy, neboť každá válka končí kapitulací poraženého a jestli ještě někdo občas vystřelil, tak to už není válka. Pokud by tomu tak bylo, tak pozůstatky Ukrajinské osvobozenecké armády, nebo v Polsku Armija krajowa, bojovali ještě v roce 1950, takže by podle vašeho myšlení a výkladu historie, II. svět. válka skončila až tehdy, neboť všechny ty akce byly v důsledku II. svět. války.

Dokonce Břízo jednoho Japonce našli na Borneu až někdy v roce 1960 a ten byl stále ve válečném stavu s USA, neboť, jak tvrdíte o konci války nevěděl.

Břízo, kdo chce pochopit co jsem psal a proč jsem to psal, pochopí, kdo ne, je mu zbytečné cokoliv vysvětlovat, neboť má tu levicovou ideologii ve své hlavě hluboko zapsanou.

+2/−1
11.5.2015 11:01

P13a51v93e25l 19M84o73r33a95v77e15c 3352789562928

Komunisti opět pozadu. Nějak si nevšimli že WWII v Evropě skončila už 8.května. A jako správní blbečci skočili na špek Stalinově propagandě.RvRvRv

+8/−7
9.5.2015 22:06

R17o75m97a45n 93U61r53b55a21n 6827959727794

kOMUNISTI BYLI VZDY POZADU A PREKROUCENA HISTORIE V NICH ZUSTALA.TO JE JAKO CVOKA KDYZ PUSTIS Z BERKOVIC A ON BUDE VSEMU PRIZVUKOVAT PROTOZE HO TO BERKOVICE NEUCILI.TO JSOU LIDE BEZ BUDOUCNOSTI PROTOZE JIZ MINULOST UKAZALI:-(:-(

+5/−7
10.5.2015 0:27

R45o94m50a23n 34U67r57b44a22n 6577779347304

pARDON NAUCILI;-D

+2/−4
10.5.2015 0:33

R25o22m76a19n 36U54r16b53a34n 6107949497924

PATER NEMAJI PROTOZE SE UMI JENOM VIKRUCOVAT PREKRUCOVAT A MOZNA UDELAJI I UZEL NA TELE;-D;-D;-D

+2/−6
10.5.2015 0:34

Z45d58e95n82ě42k 23B22ř92í87z10a 8376905119216

ty trubko, nauc se psat bez zapnuteho caps locku!!

+7/−1
10.5.2015 1:57

R98o57m94a28n 29M20i73r46o40s77l11a55v 4507653357216

Možná si chtěl kolego napsat "vykrucovat". Ale jinak kádruješ kvalitně, ne sice objektivně, ale s žádoucím zápalem.

0/0
10.5.2015 9:22

J94a54r72d41a 32B97r48a39b25e63n22e37c 1360224499276

člověče Urban, vám to ale pěkně hrabe. Za koho kopete? Z vás by mohl být i poslanec

0/−1
10.5.2015 10:11

I35v43a16n 95J38i81r74e38š 6283982281288

Ze stylu Vašeho příspěvku je zřejmé, že prostředí Beřkovic znáte důvěrně. Přeji Vám úspěšnou léčbu.

0/0
10.5.2015 16:13

J80o85s72e55f 66Z76e15t81í27k 1689878118198

Komunisti nevěří,že to mrtví je vidí a vůbec se nejedná o oslavu těch bojovníků proti fašismu!Jim se jedná jenom o tom,aby mohli na veřejnosti vypouštět ty jejich bludy a doufají,že s tím někoho omráčí!;-)

+7/−7
9.5.2015 21:36

K65a96r46e19l 27V37o83v29e16s 1594398812229

Ale tys jim na to neskocil ! ;-)

+1/−1
10.5.2015 7:06

V79l44a22d33i79m30í57r 38N89o66v70á59k 3172674986661

Je v pořádku,že komunisti uctili tu památku.Mohla ji tam uctít třeba i ĆSSD,ODS,lidovci nebo TOP09.To,že jmenované strany zřejmě uctívali 8.5.na Vítkově,je též v pořádku(i když nemám tu jistotu),ale na ty Olšany mohly také přijít.

K tomu tanku.Neměl se odstraňovat,i když nebyl "ten pravý",přece jenom to byl symbol.Ten sochař,co ho tenkrát pomaloval,měl dostat napráskáno na zadek.jenže tenkrát byla dost hysterická doba naladěná proti komunistům,takže to prošlo.Dnes by si to málokdo dovolil,protože v průběhu času,snad některým lidem došlo,že ta Rudá armáda osvobodila Prahu(a nejen ti vlasovci,kteří pro svoji záchranu "náhle prozřeli").

Dokladem jsou právě ty hroby sovětských vojáků na Olšanech.

K Semelové.Když sice pláče nad hrobem K.Gottwalda,ale přece jí nemůžeme upírat právo se poklonit památce sovětských vojáků.

K má naivitě a naivitě pamětníků srpna 1968.Včera jsem s úžasem pozoroval,jak auta jsou opentelena českými(československými)vlajkami.Myslel jsem si a nahlas řekl,že mě to těší,že i mladí slaví osvobození(tedy sověty a američany).Známá mě hned vyvedla z omylu:"Ty vlajky jsou tam kvůli hokeji!"No,kdyby ten hokej byl v srpnu,tak situce by byla podobná.

Z toho vyplývá,že mladí mají jiné zájmy(proč ne),ale už nebudou vědět,co to byl květen 1945 a srpen 1968.

+8/−3
9.5.2015 20:28

M54i15c86h72a78l 19H41a81u89f 4108899965651

Nezlobte se, ale Rudá armáda sice osvobodila značnou část našeho území, to je pravda, ale s tou Prahou to rozhodně tak horké není. Stalin moc chtěl, o tom není diskuze a Rudá armáda přejela Krušné hory jako blesk, ale našla v Praze již jen zbytky nacistických sil, které, pravda, zlikvidovala. Jestli je to možno vnímat jako osvobození, to je velká otázka.

Těch sedmdesát let od doby, co se to stalo, jsou protkány změtí lží, propagandy a více či méně spolehlivých výpovědí aktérů té události. A při tom je zde tolik otázek. Například existuje jediný jakž takž popsaný bojový střet RA s Němci a to boj Gončarenkova tanku na Klárově. Znáte jinou, zdokumentovanou akci RA v Praze, která by přesahovala význam Gončarenkova střetnutí ? Já ne. Proč ?! Zmizely záznamy ? Těžko, komunistický režim by je prezentoval každého 9.5. po celých těch 40 let, co tu vládli. Ale co pamatuji (cca od roku 1975) nikdy jsem od komunistů nic takového neviděl. Tak kde RA v Praze bojovala alespoň tak, aby to někomu stálo za zmínku ?

 A na závěr jeden citát: "Velitel předsunutého odřadu 3. gardové tankové armády Rudé armády generál Ziberov. „Litujeme jen, že jsme v Praze nezastihli velké síly protivníka, abychom zdejšímu lidu ukázali plnou sílu sovětských tanků,"

+4/−5
9.5.2015 22:34

Z65d95e36n94ě91k 12B82ř56í64z30a 8886175739746

Prahu osvobodili Vlasovci z ROA s pomoci mistnich obcanu!

+5/−2
10.5.2015 1:59

K40a75r58e20l 69V83o62v60e53s 1524198432699

Podle vaseho Prahu vlastne osvobodil K.H.Frank, kdyz podepsal s CNR primeri.

+5/−2
10.5.2015 7:09

V13l39a42d78i39m60í72r 34N70o43v63á24k 3652264196891

Ten vykřičník s těmi Vlasovci je výraz nějakého nějakého zoufalství,abychom my všichni tuto "pravdu" uznávali.

+2/−1
10.5.2015 7:12

V83l97a64d15i43m10í16r 40N88o30v22á12k 3152514836851

Citát je citát.Ziberov nemusel zastihnout velké síly protivníky,ale ostatní sovětští velitelé ano.Jinak,každý režim si překrucuje dějiny k obrazu svému.

0/0
10.5.2015 7:07

V58l41a79d26i31m51í58r 55N10o50v68á41k 3932954136671

Ziberov na velký odpor nemusel narazit,ale ostatní sovětští velitelé ano.Jinak,dějiny si upravuje každý režim k obrazu svému.

0/0
10.5.2015 7:10

M52i70c68h54a53l 38H35a12u32f 4128889195471

A je někde hlášení těch velitelů ? Jestli o něčem víte, moc prosím, dejte odkaz. Vám nepřijde divné, že se nikde nepíše o žádném slavném střetu RA s Němci při osvobození Prahy v její tehdejší rozloze ? On ani ten střet Gončarenka s Hetzery pod Hradem není pořádně podchycen, přestože se prokazatelně stal.  A musím dodat, že o činnosti Vlasovců je dokumentů dost. Stejně jako se začaly objevovat dokumenty o klíčové úloze boje o ČS Rozhlas pro Pražské Povstání. Po sedmdesáti letech...

+1/0
10.5.2015 19:14

K69a29r28e58l 77K65ř34i45v92a67n 7425481195145

Osvobodila ?  Vyměnila jednu diktaturu jinou diktaturou.

+3/0
10.5.2015 11:48

V92l41a73d45i92m26í54r 59P43r82o39k42e29š 8157776920281

I když celý demokratický svět slaví konec II. svět. války 8. 5. 1945, kdy byla podepsána kapitulace nacistického Německa, tak čeští komunisté, stejně jako Rusko, slaví konec 9. 5. 1945, kdy prý byla osvobozena Praha.

         Před pád dny, v seriálu o průběhu pražského povstání, vypovídali přímí účastníci, že 9. května 1945 vjela rudá armáda do už osvobozené Prahy, kterou osvobodili povstalci společně s Vlasovci.

+6/−2
9.5.2015 18:43

J61i49n18d40ř31i49c82h 26L39u78k31á59š 8127351150445

Samozřejmě, Němci podepsali kapitulaci již 8.5. a velitel povstání generál Kutlvašr byl za to bolševiky odsouzen na doživotí. Rudá armáda tak pomohla pouze při dočišťovacích pracích.

+3/−1
9.5.2015 19:36

Z33d41e69n58ě66k 95B91ř91í20z84a 8456295459456

a Ceska republika je jen Praha?

+1/0
10.5.2015 2:00

K28a67r98e48l 79V98o10v73e71s 1904908282629

Takze Americane tezko mohli osvobodit Plzen, kdyz ji jen tak projeli smerem k Rokycanum a demarkacni linii. Jinak 2.svetova valka skoncila az porazkou Japonska. To tzv. demokraticky svet nevi .

+1/0
10.5.2015 7:12

J46i33r98i 41D56v34o97r95a72k 5177440615653

Tak to jsem fakt nevedel, ze kdyz budu rad, kdyz skoncila valka, tak jsem Komous...8-o No, k tomu jeste musim byt vdecny Americanum[>-]!!

+7/−2
9.5.2015 18:36

P56a25v29e45l 14M62o79r93a60v63e60c 3622559152438

Kde jste prosím vydedukoval že kdokoliv je rád za konec války, je komunista?8-o

0/−3
9.5.2015 22:08

P59a69v77e66l 47Z42a55j68í20č53e87k 8944470496540

oni si hlavne chteli zavzpominat na vedouci ulohu strany pripadne diktaturu proletariatu... obalit se srpem a kladivem a vzpominat na to jak se jich vetsina bala

+6/−5
9.5.2015 18:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.