Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Školní výlety jsou pro učitele za trest. Hodiny si musí napracovat

Povinné výlety a exkurze se učitelům ze základních škol začínají protivit. Podle ministerstva totiž čas, který s dětmi stráví mimo školu, musí nahradit - třeba suplováním. „Vadí nám to,“ říkají například učitelé ze středočeských škol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a74r98o97s96l65a76v 90R69y57c28h29t20á33ř 2154679699686

Učitelé mají svých 21 hodin týdně vzorně srovnaných v rozvrhu tak, aby na sebe plynule navazovaly. Proto si chodí domů hned po obědě a odpoledne se pak mohou věnovat přivýdělkům v hypermarketech či v uklízecích firmách. Ročně si tak nahrabou tisíce navíc!

Učitelé mají nejen 40 dnů dovolené, ale navíc mají podivné dny, kdy jsou ve škole a nejsou tam jejich žáci. Např. poslední týden o prázdninách. Co tam ve škole učitelé dělají, když tam nemají žáky? A za to dostávají plat!

Schopnému učiteli opravují písemky počítače. Viděl jsem to ve filmu.

Řečičky o psychické náročnosti jsou další výmluvy. Když školu zvládnou malé děti, tak by ji měl zvládnout i vysokoškolsky vzdělaný člověk.

Dříve se učiteli stávali nejlepší soustružníci a jiní kvalitní dělníci. A jak to dobře fungovalo! Kolik dětí pak s láskou šlo na technické obory!!! 

Na prázdniny posílat učitele do dolů, kamenolomů, na stavbu dálnic či na dokončení tunelu Blanka. Aspoň by byli dva měsíce k něčemu užiteční!

Jako profesionální řidič si nyní plně vystačím s dvouletým učňákem a vojenským kurzem řidiče BVP. Žádnou maturitu ke kvalitnímu životu nepotřebuji. R^

0/−1
17.5.2015 20:28

R13e27n53a13t28a 80K24l55u44s73á29č56k86o17v10á 4253368120587

Nevýhodou internetových diskuzí je, že se bez smajlíků špatně rozpoznává, jestli jde o ironii či je to míněno vážně. Pokud je Váš text míněn jako ironie, tak mě to pobavilo. R^

+2/0
17.5.2015 21:03

H41a58n70a 84D90o85s91t72á24l97o53v62á 1859984130914

Jen pro informaci - váš velice povedený text rozesílám jako žertovný email svým známým - učitelům. Ke konci školního roku jsou tak vyšťavení, že budou za malé pobavení rádi.

0/0
8.6.2015 15:34

P15a61v72e55l 28O82d50r30a13z70i23l 6704209287940

To je ale blbost, ta novela. Proč se zákonodárci tak úporně snaží co nejvíc učitelství znechutit, to netuším.

+2/0
16.5.2015 21:58

M95i13l19a37n 20J41i42r61a 2273353179109

Zdá se,že uvedená aplikace zákona je opět jedním z amatérských nedodělků našich zástupců v parlamentu.Ti se starají,bohužel,zeména o své platy a příplatky -maximálně o zájmy partaje,která je do parlamentu protlačila. Každý rozumný člověk snad pochopí,že i na výletě s žáky učtel plní vykonává práci jemu nařízenou v rámci jeho ´´uvazku podle přísl.smlouvy. Myslím si,že je to na žalobu,aby si konečně sněmovní amatéři zvykli plnit své povinnosti,event.si zaplatit přísl.odborníky a nechali se od nich poučit.Ostatně-kde jsou poslanci za KSČM,kteří jinak hledají hnidy i tam,kde nejsou ?

.

+7/0
16.5.2015 9:20
Foto

M57a89r21i42e 56P82o24k94o63r63n56á 9395574170

Tady nejde o ty hodiny navíc. Při těch výletech jde o riziko. Pokud jde o třídenní výlet, tak uhlídat vše ve dne v noci prostě nejde. Po šťastném návratu by se skoro hodila děkovná modlitba. Když si rodiče rozebírají děti při návratu na nádraží, tak mnozí učitele ani nepozdraví, natož aby poděkovali. Výlety nejsou povinné, takže se divím učitelům, kteří je vůbec ještě organizují.

+14/0
16.5.2015 8:54

J49o81s29e72f 31Z61a94j13í56c 8596760716913

Tak nám ta diskuse opět skočila úplně někam jinam. Tak pro nezasvěcené - úvazek 21 hodin týdně, každý den hodina opravování, minimálně hodina příprav (spíš dvě) - to je celkem dalších 15 hodin týdně, půl hodiny dozorů denně, jedna porada = půl hodiny, jsme na 39 hodinách, dále k tomu vedení administrativy = 3 hodiny týdně. Už jsme na 42 hodinách obyčejného průměrného učitele. Jakákoli další akce je prostě práce přesčas a měla by být řádně placena. Je jen věcí učitelských sborů, že se nesjednotí a nechají si to líbit. Apropo, ty přesčasy se neplatí od dob tatíčka Klause, tedy od cca 92 roku.

+7/−2
16.5.2015 7:47

E60v72a 10S54e30h20n82a92l40o90v38á 2651861956338

Zajíc-- Úvazek- 21 vyuč. jednotek/ 1= 45min/.

 Učitel Tv,Př co denně 1 h opravuje?!

Přípravu zvládne kvalif. uč. ve volné  vyuč. jednotce.Dozor nemá uč. denně,stejně i poradu.Administrativa pro  pracovníka s VŠ není problém.

Takže učitel není ve škole od 8 do 16.30h jako  pracovník 6-14.30,úředník od 7-15.30 atd.:-PPlaty a dovolenou dále neporovnávám/ odměny,osobní  ohodnocení a.j./.;-)

0/−5
16.5.2015 14:38

J40a42n 55H78a78b13r91y59c41h 3547148540144

Hel třeba takovéj vrcholovéj manager. Týdne ma kolik briefingu? A kolik na nich řídí lidi? A jak dlouhé ty porady jsou? A to jeho podřízeni většinou chtějí spolupracovat. Myslím, ze práce učitele je proste dost psychicky náročná a bez prázdnin by to asi ani nebylo v lidských silách zvládnout...

+4/0
16.5.2015 17:16

P53a42v61l65a 84H90r63a32d63i18l36o28v74a 3237191891904

Ucila jste ? Ja chvili ano. Po 4 hodinach je clovek vic vycucanej nez po osmicce jinde. Neda se srovnavat. Otocite se zady a uz Vam decka skacou z okna, prehanim. Je to fakt hodne psychicky narocne. Kdyby nemeli prazdniny, tak skonci v Bohnicich vsichni.

+4/0
16.5.2015 21:54

P16a44v65e70l 71O23d13r97a91z88i67l 6224679987250

Vy jste telegrafistka?

+1/0
16.5.2015 21:59

R64e77n49a96t39a 71K79l95u41s11á76č34k29o59v13á 4883828690507

Tady je asi někdo blonďatej. Na těch 15 minut z každé hodiny asi jde domů, ne? V práci je většinou od 7:30, pochybuju, že do školy dorazí na osmou, když v 8 musí být už ve třídě. Jeho rozvrh průměrně končí ve 14 hodin. Obzvlášť když učí Tv. No a pokud má být výuka biologie stejně jako výuka jakéhokoliv jiného předmětu zajímavé a učitel se nespokojí s  tabulí, křídou a učebnicí, tak to prostě nějaký čas přípravy stojí. Stejně jak každý jouda může snadno zplodit potomka, tak si každý myslí, že ví, jak se má učit a že je to vlastně rekreace.;-D

+1/0
17.5.2015 19:19

J47a68n88a 42O80b28r57o67v92s11k94á 9202951187206

Úvazek je 22h týdně :-) ale to je jen přímá práce v hodině, a to je tak polovina nebo i méně pracovní náplně učitele......O papírování radši nemluvím, díky různým integracím, inkluzím, ŠVP, dysfunkcím dětí, doporučením psychol. poraden a zejména nevstřícným a  nerozumným rodičům se nám o práci někdy zdá aj v noci... A co se týká výletů....

 jen ti nejuvědomělejší rodiče si dovedou představit tu náročnost, která je spojena s organizací a zodpovědností na školním výletě, zvláště na více dní.

+4/0
16.5.2015 18:46
Foto

V63l96a73d21i59m28í36r 48V33o69l94k88o 6820472877989

1. Ano, jsou málo placeni. 2. Netuší, o kolik tvrdší (a delší!) je to v komerční sféře.

Tj. přidat ano, ale přitvrdit a probrat zrno / plevy;-)

+2/−7
16.5.2015 7:15

Z84d51e26n61ě56k 75T44r67u78t80n14o86v93s46k90ý 7803253196950

no... co tak poslouchám od učitelů, to co se děje v komerční sféře je slabý odvar každodenního života učitele...

+6/0
16.5.2015 7:24
Foto

V16l25a70d19i31m21í30r 65V72o85l39k74o 6290142117199

Co posloucháte a co je realita ne nutně jedno jest;-)

0/−3
16.5.2015 8:37

S67t78a56n63i86s61l15a42v 78H23o49r53á85k 5770232

Nejsem učitel, ale vím, co to obnáší (nikoliv z vyprávění) a dovolím si tvrdit, že práce učitele je co do psychické náročnosti pravděpodobně jedno z nejtěžších povolání. Vy jste prosím někdy učil?

+10/0
16.5.2015 11:44
Foto

V72l72a51d81i83m23í41r 93V50o35l19k71o 6810492167839

Ano, dokonce jsem z učitelské rodiny

0/0
16.5.2015 21:51

P81a91v36e33l 12O68d55r18a53z20i38l 6404179707760

Že to není poznat. Já tedy mohu dost omezeně srovnávat a v komerční sféře mám mnohem vyšší příjem za mnohem klidnější práci. Učitele obdivuji.

+1/0
16.5.2015 22:01
Foto

V78l93a71d65i11m77í32r 27V94o35l83k16o 6370772897329

Jukněte třeba do výrobní sféry. Leckdy stresu víc než dost. Učitelství mě neláká díky financím a byl bych pro  i pro jejich lepší ocenění, ale osobně mi vzdělávání docela svědčí a kňučení učitelů mě trochu štve. Obzvlášť v konfrontaci s neskutečnými "výkony", které občas zaznamenávám. ;-)

0/0
17.5.2015 20:02

P92a71v38e66l 61A59n54t21l 3146276420371

Manželka je učitelka. Před lety mě požádala, abych jim jako dozor vypomohl na školním výletě........už nikdy více, po jednodenním výletu jsem byl na pokraji nervového zhroucení:-P Kantory obdivuju, že to za ten jejich plat vůbec dělají.

+16/0
16.5.2015 6:52
Foto

M84i11l86a78n 58S39o76u20š82e15k 9166597741402

Bože, ty diskuze neznalců, kteří o učitelování vědí jen to, že někdo k němu chodil na základce do třídy, to je prostě úžasné. Kdo chcete, aby vaše děti učil? Neznalec a trouba, co si udělá jeden rok přípravy a pak to celý život fláká? Možná takoví jsou, ale pak e to na těch dětech podepíše, a to docela silně. Učitel je dnes nejen špatně honorován ve svém základním platě, ale nemá hrazeny žádné další aktivity, ke kterým je více méně nucen. Chcete někdo jet bez jakéhokoliv honoráře na výlet a podobně, mít na starost 24 hodin denně třeba 30 dětí a klepat se, jestli se nějaké někde nezraní, nepopere, či neztratí, protože na ně všechny je přidělen jeden jediný pedagog? Škola často vědomě přestupuje předpisy a je ohrožena bezpečnost dětí. Mají tedy raději sedět ve třídě celý rok bez jakéhokoliv výjezdu do divadla, za kulturou, na sport, či plavání? Teoreticky by to tak být s ohledem na neplnění povinností školy vůči takovéto skupině mělo, nicméně převážná většina kantorů do toho jde i přes všechna ta rizika. A proč? Možná, že jim prostě na těch dětech záleží... Jen si někdo z těch jednoduchých diskutujících zkuste vzít na triko těch 30 dětí a někam s nimi vyrazit. Mohu vám garantovat, že při jakémkoliv problému budete mít na krku soud, náhrady, důtky či vyhazov ze školy, výčitky rodičů, atd. atd.

Kantoři prostě a jednoduše nejsou zaplaceni dostatečně a mnohé jejich aktivity s dětmi jsou vysloveně na hraně zákona. ne proto, že by to nějak odflákli, ale proto, že jim jejich škola neposkytne nutné podmínky z důvodů finančních.

+36/0
16.5.2015 2:20

P96e27t62r 27M40a63c86h45á67l77e14k 7255296496596

Oni totiž neznají realitu, proto učitelům závidí, aniž by bylo co, sami na to učení nemají, tak pindají...

+10/−1
16.5.2015 2:33
Foto

V60l83a44d93i52m20í34r 96V36o78l47k22o 6210192667329

Jak kdo

0/−1
16.5.2015 7:16

M17i85l29o57s93l50a98v 12S72t85r49e42j18č74e43k 2207373603313

Sami na to uceni nemaji? Ale to snad ne. Vzdyt na pajdak chodi ze stredni hlavne podprumerni studenti(tedy ti, co by jinou VS neudelali, pripadne par jedincu co to chteli delat odjakziva). Ale koukam, ze tady zase ovladla diskuzi ucitelska klika a s pravdou uz clovek nepochodi.

P.S. Na technice jsem si kdysi udelal pedagogicke minimum a jeste pri regulernim zamestnani jsem ucil par hodin odbornych predmetu na stredni, takze si to uplne nevymyslim.

+1/−5
16.5.2015 11:21

R30e71n64a31t29a 72K30l35u48s91á50č74k36o11v55á 4953388100907

Já si tedy dovolím jednu poznámku. Pedagogická ani jiná fakulta z nikoho učitele neudělá. To je o talentu a citu. Stejně jakákoliv jiná činnost, která je spjatá s působením na lidi. Takže je to skutečně o tom, že ne každý ten talent má. Bez ohledu na VŠ.

0/0
17.5.2015 20:08
Foto

M65a20r84t41i30n 66F70u90k87a 7611451364848

Naprosto souhlasím.

+1/0
16.5.2015 14:18

E60v86a 45S59e51h64n98a84l72o24v59á 2201321216228

Soušek  

 Většinou ve třídě je méně dětí, než píšete. Také  jen 1 učitel  s žáky nikdy nejde na vycházku,  nejede  na výlet. Na 1.st . jde  ještě družinářka,na 2.st. náhr. netřídní uč. a podobně.

Vy jste jako žák nebyl se školou......?! Ono to bylo  pro učitele jiné?!/žáci,plat, úvazek,povinnosti ..../:-/

0/0
16.5.2015 14:48

M41i61l77o15s20l45a94v 21S45t40r43e64j58č80e41k 2737133653653

Budu oznacen za zavistivce, ale chce se to podivat i jak to skutecne vypada s ucitelskym uvazkem. Ucitel ma bezne 40 dni dovolene + 12 dni "studijni volno". Dale je zakladni vyucovaci uvazek 22 hodin a 18 hodin ma ucitel na "pripravu". Po tuto dobu tedy nemusi byt ve skole. V prvnich letech se sice musi na kazdou hodinu poctive pripravovat, ale v dalsich letech uz je vetsina z tech 18 hodin prakticky volny cas. Rozcilovat se za tohoto stavu nad par hodinami "nad plan" mi prijde pokrytecke. Muze se to mozna nekde o par hodin/dni dovolene lisit, ale ve skolstvi dela pulka me rodiny a vsichni jsou na tom podobne. Nikdo si nestezuje, ze by byl nejak pretezovany. Nechapu proto, jak vznikaji tyhle srdcervouci clanky. Pravdepodobne je to z pera odboraru.

+8/−28
16.5.2015 0:06

P24e48t64r 94Ž54á72k 1107163918943

Naprostý souhlas. Když navíc vezmu v potaz to, jak "kvalitní" práci velká část českých učitelů odvádí, tak se mi vždycky, když tahle fňukají, otevírá kudla v kapse.

0/−20
16.5.2015 0:31

R34e31n97a55t57a 59K36l83u40s25á49č65k74o10v29á 4173108490137

Je to takový začarovaný kruh. Za mizerný plat odvádí mizernou práci. Někteří.

+2/−1
16.5.2015 0:51

R41e50n56a53t66a 95K72l75u65s32á41č19k38o13v26á 4213188450197

Tak ona by to byla pohoda, až na ten materiál, se kterým se pracuje. To chce přípravu pořád, pokud z toho má vzniknout něco hodnotného. A že půlka Vaší rodiny se na výuku nepřipravuje, neznamená, že je to OK. Ale já bych pro své děti takové učitele nechtěla. ;-D

+9/0
16.5.2015 0:50

M10i30l15o89s72l49a25v 58S73t64r75e46j72č60e12k 2597533773763

Jak jste prisla na to, ze se na hodiny nepripravuji? Proste bezny zamestnanec ma tech pracovnich hodin za rok podstatne vic, nez velmi pilny ucitel.

+2/−2
16.5.2015 1:05

R41e58n83a83t69a 60K97l16u20s62á57č87k20o71v90á 4493828360607

Tak vy jste tvrdil, že mají prakticky 18 hodin volného času.:-)

+2/0
16.5.2015 1:08

M82i14l50o47s98l21a89v 85S68t58r36e52j71č43e41k 2147593263463

Psal jsem v dalsich letech. Ono se uci vicemene porad to same a kdyz uz ma ucitel hotove a vyzkousene pripravy, tak tim pak stravi minimum casu.

+1/−3
16.5.2015 1:17

R44e39n73a42t15a 94K25l75u64s73á81č21k29o33v92á 4933718890207

No a pak to podle toho vypadá, když se jede podle jednoho kopyta. To prostě v pořádku není.

+6/0
16.5.2015 1:27

M84i72l79o73s39l56a83v 19S85t54r78e67j40č32e45k 2907303193703

Takze ma treba dejepisar rikat kazdy rok neco jineho o antice? Proc?

+1/0
16.5.2015 1:29

R44e51n83a44t34a 21K85l47u16s28á77č49k68o23v49á 4413738630647

Ne, ale každá třída je jiná, navíc vždycky se dá ta věc vylepšit než byla předchozí varianta. A to prostě stojí úsilí. Řekla bych, že jedna verze vydrží max. dva nebo tři roky, poněvadž doba se bleskurychle mění a děti taky. Malý Bobeš si hrál s polínky, hádám, že to by dnešní děti as moc nenadchlo. Já se nechci hádat. Učila jsem několik let, bavilo mě to, ale neuživilo a navíc mě neuvěřitelně vadily ty kecy lidí, co se zmohli na to, že zplodili potomka.Tak jsem si našla práci, co mě baví a navíc skvěle uživí, výsledky jsou za mnou vidět a nemusím se dohadovat s blbcema.

+9/−1
16.5.2015 1:38

B43a85r31b85o39r31a 85S16v50o87b82o41d71o83v11á 6552677108370

No jestli oznacujete rodice za "lidi co se zmohli na to ze zplodili potomka" tak je dobre ze uz neucite

+1/0
16.5.2015 8:06

L55u62d52ě19k 76N90ě17m15e19c 5535891902714

No, pro některé to opravdu je jediná solidní kvalifikace.

+6/0
16.5.2015 8:15

M36i65r74o84s22l65a54v 22Č47a14p44e59k 2333855158645

Pardon, chtěl jsem Vám dát mínus.

0/0
16.5.2015 1:55

V67í67t 80J40e45ž18e12k 4896759549935

Ani takovéhle výhodné bonusy Vás nepřesvědčili jít za katedru? Pročpak? Vždyť je to tak výhodné! Tak šup šup a po prvním roce nám podejte zprávu jakse flákáte..

+5/0
16.5.2015 1:06

R31e25n76a62t59a 95K20l14u16s19á25č42k12o55v25á 4183578170597

No já se vydržela "flákat" pár let, páč jsem naivně doufala, že se finanční situace vylepší. Ideály mládí :-) Ze školství jsem odešla do soukromé sféry. Mám 25 dní dovolené, mnohem lepší plat, výsledky mé práce jsou za mnou vidět téměř okamžitě a diskuse s nekritickými rodiči se mě už také netýkají. A když pracuji přes čas, tak to se cení.

+8/0
16.5.2015 1:14

M53i15l11o50s51l84a19v 60S36t28r62e83j18č67e71k 2327953703513

Nejsem moc fanda do deti a mam na vic;-)

+1/−6
16.5.2015 1:18

E83v62a 22H80o98z55m51a35n78k83o30v10á 7546815267100

Něco takového může napsat jen někdo,kdo o práci učitele neví vůbec nic !!!!! Většinou lidé vidí "málo"hodin a prázdniny. Mají vlastní děti,z kterých jsou na nervy a vyčítají učitelům,že je nevychovají. Dovedete si představit,že máte dětí třicet? Kdo to nezažil,ten něco takového pochopit nemůže-a asi ani nechce!

+5/−2
16.5.2015 3:09

K88a29r74e34l 76S50v44o83b85o52d34a 9169734393336

Máte pravdu. Jste závistivec.

+6/0
16.5.2015 6:13
Foto

M28a46r16t33i95n 41F33u12k94a 7101591394768

Když je to taková "pohoda", jak píšete. Proč tedy nevystudujete pedagogickou fakultu a nejde učit?

+1/0
16.5.2015 14:18

E16v28a 18S11e91h66n81a12l31o45v73á 2431281376948

Strejček---Souhlasím/ vím o čem je řeč./.:-P

0/0
16.5.2015 14:51

P55e30t44r 61O48b60r11l62í48k 2583295681643

Kateřino Vašáková, s čím v mém příspěvku nesouhlasíte?

0/0
15.5.2015 23:20

L27u79d34ě27k 20N67ě77m67e44c 5325241162564

Nejspíš s tím, že se furt nemůžete trefit do vlákna.

+2/0
16.5.2015 8:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.