Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po integraci jezdí severně od Prahy včas jen půlka autobusů, bude změna

Jen něco málo přes polovinu autobusů jezdí po dubnovém zapojení Mělnicka a Neratovicka do Pražské integrované dopravy načas. Lidí, kteří si stěžují, přibývá. Organizátor dopravy - společnost Ropid - připravuje další změny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83i10c90h54a93l 47H48i22r87k49a 4557536530973

Jezdím v ranní a odpolední špičce. Ranní zpoždění je nepodstatné, jede to tak často, že vlezu do několika minut do první busu. Odpoledne bývá do 5 minut, problém je občas na Ládví, že si busy (349, 368, 369) překážejí, že pokud jeden má zpoždění, druhý nemůže najet a čeká na odjezd. Pak se zpoždění přenášejí. Chybí navíc alespoň jedno odjezdové místo, pak by hodně problémů odpadlo.

Navíc řidiči stále někomu dobíhajícímu dodatečně otevírají, i když tam už nemají několik minut být, přitom za 5 až 10 minut jede další spoj stejné linky.

+1/0
20.5.2015 8:30

B38r29o70n28i64s60l68a95v 38M82e64r66t39l29í35k 1292731721672

Mám opačnou zkušenost - jezdím později, kdy už jsou intervaly větší a zpoždění je pro mně podstatné - 20 min. pravidelně oproti jizdnímu řádu. Naopak večer to jede celkem na čas.

0/0
20.5.2015 10:51

A77n32t89o57n36í89n 73N45o17v63á11k 7831687870407

Což jenom dokazuje, že ukončení spojů na Ládví je špatně.

+1/−1
20.5.2015 11:19

M34i63c20h40a21l 56H11i87r71k17a 4897376170283

To nic nedokazuje, to je pouze otázka dopravní logistiky.

+1/0
20.5.2015 21:57

K85a68r74e82l 84M74a75r48t70i44n37e90c 6248618416374

Ja bysom tjé busy z tých dedin celkom zrušíl.

Veď tý venkováni nam ibá tú našú "zlatú, stovežatú" akurát ták zaneriaďujů. Ať si najdú robotú tam v tem Melníku, Neratoviciach, či prosto idú okopávať repú a nenosija nam blato na gumákoch do našej metropóle.

+2/−1
20.5.2015 7:55

B97r95o77n98i94s71l18a43v 60M21e75r43t27l50í46k 1612651261302

:-)

+1/0
20.5.2015 10:52

J94a35k11u82b 22R64o84u92s 3753120304412

Kam ROPID šlápne, tam sto let tráva neroste...

+3/0
19.5.2015 23:40

M49i55l44o18š 92Ž58a18t33e24č59k41a 9316737972

Zrusit pasmovy provoz metra C smer Letnany a ukoncit busy na zdejsim bus nadrazi. Rozumne reseni. Ropod misto toho bude stavet na Ladvi pristresky apod...

+5/−1
19.5.2015 22:43

B41r31o30n97i75s34l97a40v 46M11e96r23t64l43í20k 1772421401402

Ty přístřešky jsou blbost, jsou tam tři a pokud jsem si všiml, tak většinou prázdné. Asi myslí stanoviště/zastávku na Mělník, vzdálenou asi 50 metrů... Nevím, nerozumím, ...

+1/0
19.5.2015 23:26

M79i36c86h81a42l 52H13i57r92k16a 4457926790183

Z pohledu ekonomiky provozu i  časových ztrát se jedná o nehospodárné řešení, jezdit na Syslov je cesta zpět. Ládví je v pohodě, jen je nutné dotáhnout zastávky do lepší podoby a zabezpečit, aby si busy nepřekážely.

+1/−1
20.5.2015 8:21

M24i32l62o71š 77Ž36a94t42e19č19k43a 9216797922

ono tech cca 5 navic fakt nekoho zabije... Pta se nekdo lidi treba z Liberce, ze musi koncit na Cernym moste a proc busy nepokracuji treba az na Palmovku?.....

+2/−1
20.5.2015 8:35

M74i22c45h26a11l 90H93i71r53k48a 4877546710763

Vy naivo, vy myslíte, že se jedná jen o 5 minut? 8-o 

Při té frekvenci provozu zvýšení nákladů busů a metra by šlo denně do statisíce, prodloužení jízdní doby min. mezi 10 až 15 minutami, při počtu cestujících si to vynásobte sám.

0/−1
20.5.2015 8:47

M14i34c11h17a27l 14H50i20r56k16a 4647136440463

A k tomu Liberci, než by se bus vymotal na Palmovku, tak metrem jsou cestující už tam, kde potřebují být.

0/0
20.5.2015 8:49

M27i76l48o30š 71Ž19a82t79e69č28k90a 9886247512

uplne stejny je to jet do Letnan a ne na Ladvi... Ono to tak stejne dopadne. Je to jen otázka casu

+1/0
20.5.2015 9:43

B78r24o83n32i63s28l37a83v 18M35e93r75t52l63í65k 1392601971552

Toho se děsím - každé druhé metro konči na Ládví a v době kdy jezdím to není zrovna marginálie. Další otázkou je, kudy by ten bus jezdil a kolik by tam bylo zastávek. Aby ten bus nepřijel na Letňany ve stejný čas jak na Ládví a potom ještě metrem...

+2/−1
20.5.2015 10:58

B57r54o76n98i66s81l62a93v 33M64e81r25t37l89í98k 1412421311422

Ještě k tomu Liberci - je velký rozdíl pokud má zpoždění 15 min. bus z Liberce nebo Brna (s dobou jízdy přes hodinu) a bus příměstské dopravy (tisíce lidí spěchající do práce).

0/0
20.5.2015 11:09

J48o25h18a42n 68Z23i36n95g66e28l 2241395666921

Organizátor dopravy ROPID hledá řešení problémů, který by bez jeho předešlých zásahů nevznikly. Jak typické pro státní organizace. A nikdo za nic neručí.

+5/0
19.5.2015 22:30

L42u66k96á11š 24Š27m49a11h34e14l 2297364192654

Není lepší jet z Neratovic na Mělník vlakem? Jezdil jsem tak kdysi léta a přišlo mi to lepší než bus, zvláště, pokud zajíždí na Spolanu nebo se musí přestupovat. Podle idosu to trvá pouhých 18 minut.

+1/0
19.5.2015 22:07

B85r52o31n32i17s28l59a39v 48M21e17r85t39l85í94k 1742181341242

Podle toho, kde jsi. Když musíš přes celé město tak je lepší bus. A taky je rozdíl, kam na ten Mělník potřebuješ.

+2/0
19.5.2015 22:11

B32o94h33u12s39l27a14v 91K46r90á14l23í41k 2141700209236

Takže z ROPIDu nám pan redaktor už zase udělal společnost, a spojení "v Ládví" je taky perla. To se pozná, že jeden ví, o čem píše.

0/0
19.5.2015 21:28

B95r91o32n47i43s12l27a84v 93M38e86r62t15l58í94k 1942211851692

Kecy! Ještě jsem nepřijel na Ládví včas. Zpoždění 8-15 minut. A je to tím, že busy nezačínají v Nera ale v Obříství a na Štěpáně musí řidiči čekat na zpožděné přípoje. Dalším problémem je, že to staví na každém rohu.

A jesti to přesunou do Letňan (čehož jsem se od začátku téhle komedie bál) tak paní starostce půjdu osobně poděkovat. S karabáčem.

+2/−3
19.5.2015 21:19

B61á50r91a 14T13e35s22n48e44r97o74v80á 5675750814779

Neratovice, Mělník i další obce z regionu bojují od začátku o to, aby to v Letňanech nekončilo. Pokud to tak dopadne (což se nedá vyloučit), rozhodně to nebude vina jenom jednoho starosty/ky.

0/0
19.5.2015 21:30

B26r12o75n87i91s16l26a45v 88M27e39r41t41l19í28k 1302271101572

Ten systém, než se do toho začalo rejpat, byl funkční. A těch slibů, že to bude lepší. Ano, ušetřili jsme, ale...

+1/0
19.5.2015 21:35

B71á14r86a 28T22e31s63n81e85r28o56v28á 5865330804779

Taky se mi některé věci nelíbí (dojíždím pravidelně na trase Neratovice - Mělník a spojení z některých ohledů není lepší než dřív), ale přesto věřím, že většina lidí je spokojených. Ono když člověk za rok ušetří několik tisíc, je to poměrně velké plus.

0/−1
19.5.2015 21:43

B91r44o96n77i55s34l55a25v 85M95e80r16t35l79í54k 1622671271192

Dostat se v neděli večer z Nera na Mělník jde? Co vím, tak tyhle spoje zrušili, ale to už je pár let. Šlo to jen vlakem. Dost lidí nadávalo.

0/0
19.5.2015 22:06

B72á39r82a 63T66e37s33n40e27r42o97v51á 5185600404359

Jak píšete, autobusem to nešlo ani před integrací, takže žádná změna.

0/0
19.5.2015 23:20

A84n30t32o11n47í58n 70N42o25v50á57k 7561157720927

Nechápu co se řeší, do Holešovic údajně bude problém v souvislosti s otevřením tunelu, v Ládví není dost prostoru. Zbývají Letňany. Nechápu, že se s nima Praha baví a nepostaví to jako Letňany nebo nic. Konečně z Mělníka a Neratovic se lze dostat do Prahy vlakem.

+1/0
20.5.2015 11:41

B60r68o23n17i47s19l80a40v 49G32a92b37r82y86š 6535714540

"Ke zpožděním podle Drápala dochází kvůli stále pomalému odbavování cestujících."

Tak tohle má podle mě dvě řešení:

1. Zrušil bych nástup předními dveřmi. To ale nepotěší dopravce, protože existuje reálná šance, že klesnou tržby. Pozitivní však je, že se zrychlí odbavování cestujících a možná i jízdní doba, což může přilákat více cestujících.

2. Přizpůsobit jízdní doby. To zase nepotěší cestující, protože se autobusy budou více flákat na zastávkách. Jízdní doby se zahrnutím času na odbavení prodlouží, lidi budou jezdit déle, tedy pomalu a utečou do aut.

Řešení 1 by mělo velmi blízko k realizaci za předpokladu, že budeme mít vychované cestující a nebudou tady ti, co mají jízdu bez jízdenky jako sport. Jenže tendence je všechno přečůrat, což si všichni uvědomujeme.

+1/−1
19.5.2015 21:14

B93r54o69n42i45s25l70a24v 67M50e47r26t78l75í34k 1542481471812

Nástup se zpožďuje na pražských zastávkách. Nyní asi 10, před tím jedna. Ti co jezdí pravidelně mají kartu a odsejpá to. Navíc začali nastupovat lidi na zastávkách, kde jsem leta nikoho neviděl.

0/0
19.5.2015 21:25

B93r53o92n26i13s88l81a78v 54G30a87b54r70y77š 6135624600

To je přece dobře. :-)

0/0
19.5.2015 21:39

B12r60o25n53i51s92l78a68v 42M24e70r55t67l82í43k 1492711771112

Jak pro koho :-) Ty rychlíkové busy by se mně líbily. Jen doufám, že ten rychlík (jestli bude) bude jezdit, když to budu potřebovat.

0/0
19.5.2015 22:16

B10r38o65n53i62s46l26a92v 78G94a76b47r75y23š 6735514870

Tady jde o poměr časových ztrát cestujících na obou stranách - čili v případě zastavení lidí v autobusu a v případě nezastavení lidí na zastávce. Co je lepší? Když 60 lidí bude mít zpoždění 2 minuty nebo když 2 lidi budou zpoždění o 60 minut? :-)

+1/0
19.5.2015 22:48

B32r38o51n59i23s56l70a74v 20M32e85r47t54l15í98k 1982111611312

Nejlepší je systém, kdy JÁ nebudu mít zpoždění :-) A teď vážně: Busy z Nera jsou příměstské, maji stavět jen na důležitých uzlech. Zastávky v Ďáblicích mají obsluhovat jiné linky, např. z Březiněvsi. Nera busy ať zastaví i v Březiněvsi, ale jen na jedné zastávce, potom na sídlišti Ď. a potom až na Ládví.

+2/−2
19.5.2015 23:16

M46i16c61h17a34l 98H10i72r65k75a 4937416930413

Občas se tak děje, když cestující vybere předchozí autobus. Jsou to jinak zastávky na znamení, a funguje to tak.

0/0
20.5.2015 8:32

B55o27h42u35s50l86a80v 94K78r51á23l40í55k 2341890769476

Dopravce v PID je nějak závislý na výši tržeb?

0/0
19.5.2015 21:26

B73r61o51n14i80s70l31a26v 60G23a82b15r97y26š 6905904150

Nejspíš ano, když ještě nezavedli nástup všemi dveřmi. Pokud by jim to bylo jedno, pak nevím, v čem tak otálejí. Pobudu snad cestující mezi sebe nepustí.

0/0
19.5.2015 21:36

B97r86o65n72i60s73l50a51v 37M19e93r93t53l74í82k 1872371301792

:-) To by musel být v každém buse revizor... Znám své "papenheimské".

0/0
19.5.2015 21:39

B51r36o74n56i21s19l89a73v 96G88a79b35r32y49š 6495354120

Zřejmě ano. Je to v té mentalitě lidí. Jak jinak lze vysvětlit to, že např. v Trutnově (cca 35000 obyvatel) je umožněn nástup všemi dveřmi, ale na Kladně (67000 obyv.) a prakticky v celé ostravské aglomeraci kromě Ostravy se musí do MHD nastupovat jen předními? To samé funguje třeba v Táboře. Nedávno se zrušil nástup předními dveřmi v nočních českobudějovických trolejbusech.

0/0
19.5.2015 21:44

B20r74o23n86i11s62l52a61v 37M32e16r47t98l26í69k 1942201481782

V Trutnově byli vždy slušní lidé... (rodák)

0/0
19.5.2015 22:08

B33r40o54n63i69s10l52a61v 57G82a71b54r13y49š 6805774620

Tak vidíte, gratuluju. Můžete být nejméně v tomto na Trutnováky pyšný. :-)

0/0
19.5.2015 22:44

B17r91o50n72i31s94l83a85v 82M35e96r72t20l39í21k 1102701111702

Důležitější je, zda jsou oni hrdi na mně. Vzhledem k tomu, že jsem tam strávil pár dnu na počátku mého života a poté jsem párkrát projížděl... No nevím...

0/0
19.5.2015 23:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.