Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po integraci jezdí severně od Prahy včas jen půlka autobusů, bude změna

Jen něco málo přes polovinu autobusů jezdí po dubnovém zapojení Mělnicka a Neratovicka do Pražské integrované dopravy načas. Lidí, kteří si stěžují, přibývá. Organizátor dopravy - společnost Ropid - připravuje další změny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63i27c71h43a65l 56H10i22r36k43a 4537376420413

Jezdím v ranní a odpolední špičce. Ranní zpoždění je nepodstatné, jede to tak často, že vlezu do několika minut do první busu. Odpoledne bývá do 5 minut, problém je občas na Ládví, že si busy (349, 368, 369) překážejí, že pokud jeden má zpoždění, druhý nemůže najet a čeká na odjezd. Pak se zpoždění přenášejí. Chybí navíc alespoň jedno odjezdové místo, pak by hodně problémů odpadlo.

Navíc řidiči stále někomu dobíhajícímu dodatečně otevírají, i když tam už nemají několik minut být, přitom za 5 až 10 minut jede další spoj stejné linky.

+1/0
20.5.2015 8:30

B98r36o89n16i38s50l19a90v 84M50e36r85t71l39í41k 1232431301242

Mám opačnou zkušenost - jezdím později, kdy už jsou intervaly větší a zpoždění je pro mně podstatné - 20 min. pravidelně oproti jizdnímu řádu. Naopak večer to jede celkem na čas.

0/0
20.5.2015 10:51

A86n78t44o14n80í84n 49N73o94v43á48k 7441247460537

Což jenom dokazuje, že ukončení spojů na Ládví je špatně.

+1/−1
20.5.2015 11:19

M98i48c58h28a38l 73H54i54r35k86a 4917386700373

To nic nedokazuje, to je pouze otázka dopravní logistiky.

+1/0
20.5.2015 21:57

K82a93r30e20l 17M28a53r29t90i84n35e52c 6118458956504

Ja bysom tjé busy z tých dedin celkom zrušíl.

Veď tý venkováni nam ibá tú našú "zlatú, stovežatú" akurát ták zaneriaďujů. Ať si najdú robotú tam v tem Melníku, Neratoviciach, či prosto idú okopávať repú a nenosija nam blato na gumákoch do našej metropóle.

+2/−1
20.5.2015 7:55

B11r90o70n35i84s42l73a83v 11M84e22r34t89l78í92k 1912201131662

:-)

+1/0
20.5.2015 10:52

J60a54k24u14b 38R35o54u29s 3663430134302

Kam ROPID šlápne, tam sto let tráva neroste...

+3/0
19.5.2015 23:40

M52i19l39o46š 89Ž47a98t12e97č61k55a 9356167422

Zrusit pasmovy provoz metra C smer Letnany a ukoncit busy na zdejsim bus nadrazi. Rozumne reseni. Ropod misto toho bude stavet na Ladvi pristresky apod...

+5/−1
19.5.2015 22:43

B41r93o11n16i42s60l89a42v 38M89e56r75t65l95í59k 1862541271662

Ty přístřešky jsou blbost, jsou tam tři a pokud jsem si všiml, tak většinou prázdné. Asi myslí stanoviště/zastávku na Mělník, vzdálenou asi 50 metrů... Nevím, nerozumím, ...

+1/0
19.5.2015 23:26

M81i90c81h79a49l 56H12i72r13k64a 4627916670773

Z pohledu ekonomiky provozu i  časových ztrát se jedná o nehospodárné řešení, jezdit na Syslov je cesta zpět. Ládví je v pohodě, jen je nutné dotáhnout zastávky do lepší podoby a zabezpečit, aby si busy nepřekážely.

+1/−1
20.5.2015 8:21

M32i91l23o34š 64Ž37a69t69e62č76k11a 9566427702

ono tech cca 5 navic fakt nekoho zabije... Pta se nekdo lidi treba z Liberce, ze musi koncit na Cernym moste a proc busy nepokracuji treba az na Palmovku?.....

+2/−1
20.5.2015 8:35

M42i15c47h74a10l 18H48i59r49k22a 4307666850573

Vy naivo, vy myslíte, že se jedná jen o 5 minut? 8-o 

Při té frekvenci provozu zvýšení nákladů busů a metra by šlo denně do statisíce, prodloužení jízdní doby min. mezi 10 až 15 minutami, při počtu cestujících si to vynásobte sám.

0/−1
20.5.2015 8:47

M26i38c72h37a63l 18H86i72r66k72a 4307616390223

A k tomu Liberci, než by se bus vymotal na Palmovku, tak metrem jsou cestující už tam, kde potřebují být.

0/0
20.5.2015 8:49

M31i28l13o48š 10Ž68a12t69e58č24k27a 9676697832

uplne stejny je to jet do Letnan a ne na Ladvi... Ono to tak stejne dopadne. Je to jen otázka casu

+1/0
20.5.2015 9:43

B42r73o21n44i70s83l22a45v 47M37e28r77t62l54í41k 1802111791562

Toho se děsím - každé druhé metro konči na Ládví a v době kdy jezdím to není zrovna marginálie. Další otázkou je, kudy by ten bus jezdil a kolik by tam bylo zastávek. Aby ten bus nepřijel na Letňany ve stejný čas jak na Ládví a potom ještě metrem...

+2/−1
20.5.2015 10:58

B19r47o27n92i27s27l84a88v 23M68e23r22t46l49í27k 1882341971182

Ještě k tomu Liberci - je velký rozdíl pokud má zpoždění 15 min. bus z Liberce nebo Brna (s dobou jízdy přes hodinu) a bus příměstské dopravy (tisíce lidí spěchající do práce).

0/0
20.5.2015 11:09

J27o68h37a19n 82Z65i20n80g89e49l 2251275436261

Organizátor dopravy ROPID hledá řešení problémů, který by bez jeho předešlých zásahů nevznikly. Jak typické pro státní organizace. A nikdo za nic neručí.

+5/0
19.5.2015 22:30

L86u23k74á93š 55Š28m26a52h97e32l 2327784242154

Není lepší jet z Neratovic na Mělník vlakem? Jezdil jsem tak kdysi léta a přišlo mi to lepší než bus, zvláště, pokud zajíždí na Spolanu nebo se musí přestupovat. Podle idosu to trvá pouhých 18 minut.

+1/0
19.5.2015 22:07

B41r22o37n52i55s12l71a39v 49M20e18r20t61l17í14k 1972721521952

Podle toho, kde jsi. Když musíš přes celé město tak je lepší bus. A taky je rozdíl, kam na ten Mělník potřebuješ.

+2/0
19.5.2015 22:11

B78o29h62u13s24l39a52v 89K10r25á38l85í60k 2851950749576

Takže z ROPIDu nám pan redaktor už zase udělal společnost, a spojení "v Ládví" je taky perla. To se pozná, že jeden ví, o čem píše.

0/0
19.5.2015 21:28

B37r86o74n86i23s25l83a34v 83M46e17r64t44l93í34k 1582351271362

Kecy! Ještě jsem nepřijel na Ládví včas. Zpoždění 8-15 minut. A je to tím, že busy nezačínají v Nera ale v Obříství a na Štěpáně musí řidiči čekat na zpožděné přípoje. Dalším problémem je, že to staví na každém rohu.

A jesti to přesunou do Letňan (čehož jsem se od začátku téhle komedie bál) tak paní starostce půjdu osobně poděkovat. S karabáčem.

+2/−3
19.5.2015 21:19

B21á58r33a 37T26e59s81n38e33r80o32v59á 5745210394509

Neratovice, Mělník i další obce z regionu bojují od začátku o to, aby to v Letňanech nekončilo. Pokud to tak dopadne (což se nedá vyloučit), rozhodně to nebude vina jenom jednoho starosty/ky.

0/0
19.5.2015 21:30

B45r65o31n90i15s47l29a89v 54M15e81r44t80l44í61k 1112601771472

Ten systém, než se do toho začalo rejpat, byl funkční. A těch slibů, že to bude lepší. Ano, ušetřili jsme, ale...

+1/0
19.5.2015 21:35

B45á78r63a 46T69e63s43n54e10r13o24v57á 5885330634839

Taky se mi některé věci nelíbí (dojíždím pravidelně na trase Neratovice - Mělník a spojení z některých ohledů není lepší než dřív), ale přesto věřím, že většina lidí je spokojených. Ono když člověk za rok ušetří několik tisíc, je to poměrně velké plus.

0/−1
19.5.2015 21:43

B22r69o95n44i16s21l13a47v 71M53e98r92t52l45í70k 1572241421902

Dostat se v neděli večer z Nera na Mělník jde? Co vím, tak tyhle spoje zrušili, ale to už je pár let. Šlo to jen vlakem. Dost lidí nadávalo.

0/0
19.5.2015 22:06

B14á66r11a 83T30e50s13n74e88r50o89v34á 5545570804779

Jak píšete, autobusem to nešlo ani před integrací, takže žádná změna.

0/0
19.5.2015 23:20

A88n90t81o13n39í66n 59N98o97v19á43k 7601567660537

Nechápu co se řeší, do Holešovic údajně bude problém v souvislosti s otevřením tunelu, v Ládví není dost prostoru. Zbývají Letňany. Nechápu, že se s nima Praha baví a nepostaví to jako Letňany nebo nic. Konečně z Mělníka a Neratovic se lze dostat do Prahy vlakem.

+1/0
20.5.2015 11:41
Foto

B98r74o89n71i78s55l67a21v 23G64a17b38r57y30š 2632749471

"Ke zpožděním podle Drápala dochází kvůli stále pomalému odbavování cestujících."

Tak tohle má podle mě dvě řešení:

1. Zrušil bych nástup předními dveřmi. To ale nepotěší dopravce, protože existuje reálná šance, že klesnou tržby. Pozitivní však je, že se zrychlí odbavování cestujících a možná i jízdní doba, což může přilákat více cestujících.

2. Přizpůsobit jízdní doby. To zase nepotěší cestující, protože se autobusy budou více flákat na zastávkách. Jízdní doby se zahrnutím času na odbavení prodlouží, lidi budou jezdit déle, tedy pomalu a utečou do aut.

Řešení 1 by mělo velmi blízko k realizaci za předpokladu, že budeme mít vychované cestující a nebudou tady ti, co mají jízdu bez jízdenky jako sport. Jenže tendence je všechno přečůrat, což si všichni uvědomujeme.

+1/−1
19.5.2015 21:14

B94r64o91n68i33s60l87a73v 98M51e84r32t41l69í23k 1422831461342

Nástup se zpožďuje na pražských zastávkách. Nyní asi 10, před tím jedna. Ti co jezdí pravidelně mají kartu a odsejpá to. Navíc začali nastupovat lidi na zastávkách, kde jsem leta nikoho neviděl.

0/0
19.5.2015 21:25
Foto

B79r66o18n97i42s32l69a88v 74G58a31b51r77y55š 2682229611

To je přece dobře. :-)

0/0
19.5.2015 21:39

B12r60o40n51i39s83l15a56v 26M35e90r33t47l25í25k 1462261501672

Jak pro koho :-) Ty rychlíkové busy by se mně líbily. Jen doufám, že ten rychlík (jestli bude) bude jezdit, když to budu potřebovat.

0/0
19.5.2015 22:16
Foto

B37r56o93n36i10s89l98a97v 49G30a43b53r84y10š 2102799811

Tady jde o poměr časových ztrát cestujících na obou stranách - čili v případě zastavení lidí v autobusu a v případě nezastavení lidí na zastávce. Co je lepší? Když 60 lidí bude mít zpoždění 2 minuty nebo když 2 lidi budou zpoždění o 60 minut? :-)

+1/0
19.5.2015 22:48

B84r93o38n37i33s91l85a16v 43M96e51r21t15l35í41k 1382281541332

Nejlepší je systém, kdy JÁ nebudu mít zpoždění :-) A teď vážně: Busy z Nera jsou příměstské, maji stavět jen na důležitých uzlech. Zastávky v Ďáblicích mají obsluhovat jiné linky, např. z Březiněvsi. Nera busy ať zastaví i v Březiněvsi, ale jen na jedné zastávce, potom na sídlišti Ď. a potom až na Ládví.

+2/−2
19.5.2015 23:16

M54i66c14h50a48l 83H16i16r94k91a 4467476460253

Občas se tak děje, když cestující vybere předchozí autobus. Jsou to jinak zastávky na znamení, a funguje to tak.

0/0
20.5.2015 8:32

B44o64h41u56s39l98a32v 11K49r92á55l11í55k 2381240179226

Dopravce v PID je nějak závislý na výši tržeb?

0/0
19.5.2015 21:26
Foto

B55r81o54n55i36s28l88a86v 88G48a85b78r20y51š 2592139731

Nejspíš ano, když ještě nezavedli nástup všemi dveřmi. Pokud by jim to bylo jedno, pak nevím, v čem tak otálejí. Pobudu snad cestující mezi sebe nepustí.

0/0
19.5.2015 21:36

B89r90o76n96i71s25l34a31v 64M63e56r91t82l59í77k 1802831341912

:-) To by musel být v každém buse revizor... Znám své "papenheimské".

0/0
19.5.2015 21:39
Foto

B63r69o87n37i23s66l51a20v 82G25a70b82r14y50š 2522639341

Zřejmě ano. Je to v té mentalitě lidí. Jak jinak lze vysvětlit to, že např. v Trutnově (cca 35000 obyvatel) je umožněn nástup všemi dveřmi, ale na Kladně (67000 obyv.) a prakticky v celé ostravské aglomeraci kromě Ostravy se musí do MHD nastupovat jen předními? To samé funguje třeba v Táboře. Nedávno se zrušil nástup předními dveřmi v nočních českobudějovických trolejbusech.

0/0
19.5.2015 21:44

B26r45o57n20i39s31l14a62v 35M39e95r65t35l11í39k 1662351211192

V Trutnově byli vždy slušní lidé... (rodák)

0/0
19.5.2015 22:08
Foto

B29r12o48n83i14s72l23a48v 49G91a73b87r41y17š 2232569671

Tak vidíte, gratuluju. Můžete být nejméně v tomto na Trutnováky pyšný. :-)

0/0
19.5.2015 22:44

B87r43o53n39i66s32l59a40v 21M24e27r89t69l52í46k 1242401541142

Důležitější je, zda jsou oni hrdi na mně. Vzhledem k tomu, že jsem tam strávil pár dnu na počátku mého života a poté jsem párkrát projížděl... No nevím...

0/0
19.5.2015 23:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.