Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po integraci jezdí severně od Prahy včas jen půlka autobusů, bude změna

Jen něco málo přes polovinu autobusů jezdí po dubnovém zapojení Mělnicka a Neratovicka do Pražské integrované dopravy načas. Lidí, kteří si stěžují, přibývá. Organizátor dopravy - společnost Ropid - připravuje další změny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19i54c18h28a45l 50H28i19r48k23a 4877546700733

Jezdím v ranní a odpolední špičce. Ranní zpoždění je nepodstatné, jede to tak často, že vlezu do několika minut do první busu. Odpoledne bývá do 5 minut, problém je občas na Ládví, že si busy (349, 368, 369) překážejí, že pokud jeden má zpoždění, druhý nemůže najet a čeká na odjezd. Pak se zpoždění přenášejí. Chybí navíc alespoň jedno odjezdové místo, pak by hodně problémů odpadlo.

Navíc řidiči stále někomu dobíhajícímu dodatečně otevírají, i když tam už nemají několik minut být, přitom za 5 až 10 minut jede další spoj stejné linky.

+1/0
20.5.2015 8:30

B19r51o98n28i57s70l36a52v 94M33e25r74t34l24í59k 1442451581602

Mám opačnou zkušenost - jezdím později, kdy už jsou intervaly větší a zpoždění je pro mně podstatné - 20 min. pravidelně oproti jizdnímu řádu. Naopak večer to jede celkem na čas.

0/0
20.5.2015 10:51

A27n72t90o69n93í97n 26N70o71v44á61k 7361637230817

Což jenom dokazuje, že ukončení spojů na Ládví je špatně.

+1/−1
20.5.2015 11:19

M43i20c20h14a20l 25H18i48r81k73a 4667186850143

To nic nedokazuje, to je pouze otázka dopravní logistiky.

+1/0
20.5.2015 21:57

K36a14r12e77l 50M60a57r10t12i27n53e89c 6618498486674

Ja bysom tjé busy z tých dedin celkom zrušíl.

Veď tý venkováni nam ibá tú našú "zlatú, stovežatú" akurát ták zaneriaďujů. Ať si najdú robotú tam v tem Melníku, Neratoviciach, či prosto idú okopávať repú a nenosija nam blato na gumákoch do našej metropóle.

+2/−1
20.5.2015 7:55

B29r22o96n82i63s11l43a43v 41M16e36r21t51l31í35k 1782141731882

:-)

+1/0
20.5.2015 10:52

J79a59k92u30b 81R75o17u98s 3673810834462

Kam ROPID šlápne, tam sto let tráva neroste...

+3/0
19.5.2015 23:40

M14i74l92o92š 16Ž25a65t32e60č96k13a 9196677752

Zrusit pasmovy provoz metra C smer Letnany a ukoncit busy na zdejsim bus nadrazi. Rozumne reseni. Ropod misto toho bude stavet na Ladvi pristresky apod...

+5/−1
19.5.2015 22:43

B95r37o34n60i82s45l83a25v 16M31e19r87t24l86í88k 1472151161542

Ty přístřešky jsou blbost, jsou tam tři a pokud jsem si všiml, tak většinou prázdné. Asi myslí stanoviště/zastávku na Mělník, vzdálenou asi 50 metrů... Nevím, nerozumím, ...

+1/0
19.5.2015 23:26

M52i74c66h15a29l 56H93i84r73k92a 4707556240743

Z pohledu ekonomiky provozu i  časových ztrát se jedná o nehospodárné řešení, jezdit na Syslov je cesta zpět. Ládví je v pohodě, jen je nutné dotáhnout zastávky do lepší podoby a zabezpečit, aby si busy nepřekážely.

+1/−1
20.5.2015 8:21

M30i63l34o11š 76Ž64a88t20e88č28k10a 9456697502

ono tech cca 5 navic fakt nekoho zabije... Pta se nekdo lidi treba z Liberce, ze musi koncit na Cernym moste a proc busy nepokracuji treba az na Palmovku?.....

+2/−1
20.5.2015 8:35

M56i40c42h78a17l 90H21i32r85k47a 4157606470743

Vy naivo, vy myslíte, že se jedná jen o 5 minut? 8-o 

Při té frekvenci provozu zvýšení nákladů busů a metra by šlo denně do statisíce, prodloužení jízdní doby min. mezi 10 až 15 minutami, při počtu cestujících si to vynásobte sám.

0/−1
20.5.2015 8:47

M43i68c75h88a40l 79H33i75r65k60a 4667116930143

A k tomu Liberci, než by se bus vymotal na Palmovku, tak metrem jsou cestující už tam, kde potřebují být.

0/0
20.5.2015 8:49

M98i33l45o52š 67Ž63a15t50e27č14k93a 9566737362

uplne stejny je to jet do Letnan a ne na Ladvi... Ono to tak stejne dopadne. Je to jen otázka casu

+1/0
20.5.2015 9:43

B58r34o77n40i21s30l56a83v 77M82e40r75t92l81í13k 1822531391592

Toho se děsím - každé druhé metro konči na Ládví a v době kdy jezdím to není zrovna marginálie. Další otázkou je, kudy by ten bus jezdil a kolik by tam bylo zastávek. Aby ten bus nepřijel na Letňany ve stejný čas jak na Ládví a potom ještě metrem...

+2/−1
20.5.2015 10:58

B10r12o39n63i37s77l17a98v 49M85e71r15t85l49í72k 1752631311132

Ještě k tomu Liberci - je velký rozdíl pokud má zpoždění 15 min. bus z Liberce nebo Brna (s dobou jízdy přes hodinu) a bus příměstské dopravy (tisíce lidí spěchající do práce).

0/0
20.5.2015 11:09

J73o25h96a10n 82Z59i80n62g76e64l 2761515506711

Organizátor dopravy ROPID hledá řešení problémů, který by bez jeho předešlých zásahů nevznikly. Jak typické pro státní organizace. A nikdo za nic neručí.

+5/0
19.5.2015 22:30

L53u10k20á61š 33Š93m80a39h67e78l 2287104402894

Není lepší jet z Neratovic na Mělník vlakem? Jezdil jsem tak kdysi léta a přišlo mi to lepší než bus, zvláště, pokud zajíždí na Spolanu nebo se musí přestupovat. Podle idosu to trvá pouhých 18 minut.

+1/0
19.5.2015 22:07

B14r48o81n92i30s29l45a78v 69M43e59r45t36l46í27k 1932101131782

Podle toho, kde jsi. Když musíš přes celé město tak je lepší bus. A taky je rozdíl, kam na ten Mělník potřebuješ.

+2/0
19.5.2015 22:11

B83o66h14u92s15l29a71v 67K46r78á78l15í81k 2551120779206

Takže z ROPIDu nám pan redaktor už zase udělal společnost, a spojení "v Ládví" je taky perla. To se pozná, že jeden ví, o čem píše.

0/0
19.5.2015 21:28

B59r83o45n30i98s85l62a41v 82M28e21r35t37l88í68k 1672261941682

Kecy! Ještě jsem nepřijel na Ládví včas. Zpoždění 8-15 minut. A je to tím, že busy nezačínají v Nera ale v Obříství a na Štěpáně musí řidiči čekat na zpožděné přípoje. Dalším problémem je, že to staví na každém rohu.

A jesti to přesunou do Letňan (čehož jsem se od začátku téhle komedie bál) tak paní starostce půjdu osobně poděkovat. S karabáčem.

+2/−3
19.5.2015 21:19

B14á62r28a 60T47e11s33n53e41r54o89v76á 5205510574899

Neratovice, Mělník i další obce z regionu bojují od začátku o to, aby to v Letňanech nekončilo. Pokud to tak dopadne (což se nedá vyloučit), rozhodně to nebude vina jenom jednoho starosty/ky.

0/0
19.5.2015 21:30

B47r84o27n45i64s79l49a72v 74M81e89r36t37l30í25k 1442701831422

Ten systém, než se do toho začalo rejpat, byl funkční. A těch slibů, že to bude lepší. Ano, ušetřili jsme, ale...

+1/0
19.5.2015 21:35

B54á79r44a 71T55e27s94n36e14r61o13v76á 5645520554249

Taky se mi některé věci nelíbí (dojíždím pravidelně na trase Neratovice - Mělník a spojení z některých ohledů není lepší než dřív), ale přesto věřím, že většina lidí je spokojených. Ono když člověk za rok ušetří několik tisíc, je to poměrně velké plus.

0/−1
19.5.2015 21:43

B87r81o32n23i86s66l91a56v 85M96e56r88t88l97í75k 1882381281442

Dostat se v neděli večer z Nera na Mělník jde? Co vím, tak tyhle spoje zrušili, ale to už je pár let. Šlo to jen vlakem. Dost lidí nadávalo.

0/0
19.5.2015 22:06

B12á80r92a 69T58e67s32n59e83r75o16v11á 5975180854229

Jak píšete, autobusem to nešlo ani před integrací, takže žádná změna.

0/0
19.5.2015 23:20

A63n76t24o82n86í56n 83N87o78v21á93k 7381947740897

Nechápu co se řeší, do Holešovic údajně bude problém v souvislosti s otevřením tunelu, v Ládví není dost prostoru. Zbývají Letňany. Nechápu, že se s nima Praha baví a nepostaví to jako Letňany nebo nic. Konečně z Mělníka a Neratovic se lze dostat do Prahy vlakem.

+1/0
20.5.2015 11:41
Foto

B22r86o38n72i37s41l96a44v 43G75a72b62r61y21š 2172439121

"Ke zpožděním podle Drápala dochází kvůli stále pomalému odbavování cestujících."

Tak tohle má podle mě dvě řešení:

1. Zrušil bych nástup předními dveřmi. To ale nepotěší dopravce, protože existuje reálná šance, že klesnou tržby. Pozitivní však je, že se zrychlí odbavování cestujících a možná i jízdní doba, což může přilákat více cestujících.

2. Přizpůsobit jízdní doby. To zase nepotěší cestující, protože se autobusy budou více flákat na zastávkách. Jízdní doby se zahrnutím času na odbavení prodlouží, lidi budou jezdit déle, tedy pomalu a utečou do aut.

Řešení 1 by mělo velmi blízko k realizaci za předpokladu, že budeme mít vychované cestující a nebudou tady ti, co mají jízdu bez jízdenky jako sport. Jenže tendence je všechno přečůrat, což si všichni uvědomujeme.

+1/−1
19.5.2015 21:14

B60r35o47n56i40s83l10a36v 17M39e18r47t59l88í57k 1332491671532

Nástup se zpožďuje na pražských zastávkách. Nyní asi 10, před tím jedna. Ti co jezdí pravidelně mají kartu a odsejpá to. Navíc začali nastupovat lidi na zastávkách, kde jsem leta nikoho neviděl.

0/0
19.5.2015 21:25
Foto

B66r34o84n85i55s47l16a45v 36G67a36b64r38y53š 2492709691

To je přece dobře. :-)

0/0
19.5.2015 21:39

B88r13o66n48i31s36l10a72v 70M78e14r32t32l90í90k 1312131761622

Jak pro koho :-) Ty rychlíkové busy by se mně líbily. Jen doufám, že ten rychlík (jestli bude) bude jezdit, když to budu potřebovat.

0/0
19.5.2015 22:16
Foto

B38r97o47n83i68s14l94a13v 84G47a26b26r56y21š 2932939501

Tady jde o poměr časových ztrát cestujících na obou stranách - čili v případě zastavení lidí v autobusu a v případě nezastavení lidí na zastávce. Co je lepší? Když 60 lidí bude mít zpoždění 2 minuty nebo když 2 lidi budou zpoždění o 60 minut? :-)

+1/0
19.5.2015 22:48

B29r69o96n30i88s81l70a98v 89M28e79r55t41l69í86k 1332781721482

Nejlepší je systém, kdy JÁ nebudu mít zpoždění :-) A teď vážně: Busy z Nera jsou příměstské, maji stavět jen na důležitých uzlech. Zastávky v Ďáblicích mají obsluhovat jiné linky, např. z Březiněvsi. Nera busy ať zastaví i v Březiněvsi, ale jen na jedné zastávce, potom na sídlišti Ď. a potom až na Ládví.

+2/−2
19.5.2015 23:16

M10i30c94h49a41l 17H30i27r38k19a 4267976520283

Občas se tak děje, když cestující vybere předchozí autobus. Jsou to jinak zastávky na znamení, a funguje to tak.

0/0
20.5.2015 8:32

B51o31h81u80s23l95a90v 26K65r40á93l78í14k 2411290739946

Dopravce v PID je nějak závislý na výši tržeb?

0/0
19.5.2015 21:26
Foto

B73r40o80n96i59s13l13a66v 35G20a77b39r79y25š 2332159251

Nejspíš ano, když ještě nezavedli nástup všemi dveřmi. Pokud by jim to bylo jedno, pak nevím, v čem tak otálejí. Pobudu snad cestující mezi sebe nepustí.

0/0
19.5.2015 21:36

B60r71o37n30i74s16l23a88v 52M65e68r25t83l24í12k 1772461881772

:-) To by musel být v každém buse revizor... Znám své "papenheimské".

0/0
19.5.2015 21:39
Foto

B76r21o38n41i39s24l53a79v 16G11a63b62r57y88š 2352639171

Zřejmě ano. Je to v té mentalitě lidí. Jak jinak lze vysvětlit to, že např. v Trutnově (cca 35000 obyvatel) je umožněn nástup všemi dveřmi, ale na Kladně (67000 obyv.) a prakticky v celé ostravské aglomeraci kromě Ostravy se musí do MHD nastupovat jen předními? To samé funguje třeba v Táboře. Nedávno se zrušil nástup předními dveřmi v nočních českobudějovických trolejbusech.

0/0
19.5.2015 21:44

B44r62o44n25i36s26l53a11v 49M14e77r31t51l74í71k 1802701701982

V Trutnově byli vždy slušní lidé... (rodák)

0/0
19.5.2015 22:08
Foto

B33r54o82n28i35s11l44a66v 11G89a96b44r23y53š 2122539901

Tak vidíte, gratuluju. Můžete být nejméně v tomto na Trutnováky pyšný. :-)

0/0
19.5.2015 22:44

B15r59o51n20i93s74l37a33v 56M45e92r57t60l18í65k 1822751211962

Důležitější je, zda jsou oni hrdi na mně. Vzhledem k tomu, že jsem tam strávil pár dnu na počátku mého života a poté jsem párkrát projížděl... No nevím...

0/0
19.5.2015 23:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.