Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mizející zebra popožene chodce z přechodu. Praha testuje nový semafor

U dvou semaforů pro chodce na náměstí Jana Palacha byl ve středu nainstalován grafický odpočet v podobě svítící zebry, který pěším v momentě, kdy naskočí červená, ukazuje, kolik času mají na opuštění přechodu. Po Berlínu je Praha druhým městem v Evropě, které tento typ semaforu testuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D16a27v93i21d 71J35ů73n96a 1170770397717

Tak ještě poladit semafory tak, aby červená nesvítila hned po vstupu na přechod. Jako příklad uvádím třeba přechod na Palackého nám. ;-):-P

0/0
21.5.2015 20:43

O49s77k74a43r 68B69r28u24n90a 4989510799416

Lepší by byl semafor který by kopal do zadku chodce, kteří přechází na červenou.

0/0
21.5.2015 20:26

V14l54a36s31t12i97m10i61l 69S95v84o50b29o29d55a 7553218245234

Tohle vůbec neřeší můj problém. Jako když vidím svítit zelenou a chodce, kteří už silnici přešli nebo jsou blízko jejího přejití, tak už stejně nikam nejdu.

Na červenou chodím tehdy, když svítí červená a auto vůbec nikde. To mě jako neskutečně štve, když kvůli nějakému světýlku musím stát před prázdnou vozovkou. Takže TOHLE by se mělo nějak vylepšit!!

+3/0
21.5.2015 20:13

P81a78v71e13l 40K88o59p96e26c91k16ý 8909351947698

Dnes jsem novinku osobně vyzkoušel a přesvědčil se o její zbytečnosti. Zelená svítila tak dlouho, že jsem se musel opravdu courat, aby se mi rozsvítila ta slavná zebra, která zmizela, až když jsem byl 20 metrů za přechodem. Nevím, nechápu k čemu je to dobré. Číselný odpočet je mnohem efektnější.

0/0
21.5.2015 19:52

V91l93a68d51i79m55í36r 73H48o26l15ý 8474821286987

Semafor s numerickým odpočtem na I.P.Pavlova nemá chybu.

Proč ještě vymýšlet odpočet zebrou?

Semafory s numerickým odpočtem jsou léty prověřená věc, nejen pro chodce, ale i pro automobily.

+1/0
21.5.2015 16:36
Foto

M94a44r52t40i64n 27Š32u75b64r28t 1705181494645

Léty prověřená věc, ale v dopravně zaostalých zemích, kam ještě nedorazila detekce vozidel a preference autobusů a tramvají. V těchto zemích se tupě stále opakují stejné délky všech signálů, bez ohledu na to, zda z daného směru něco jede či nejede, nebo zda se blíží tramvaj nebo bus. Problém je, že v Praze máme již 75% křižovatek, které se o aktuální dopravní situaci zajímají a reagují na ní. 180 křižovatek s preferencí tramvají a 200 s preferencí autobusů třeba na vozidlo MHD čeká, nebo naopak rychle zařadí kolizní směr, než stihne takové vozidlo odstanicovat. Podle toho se stále mění délky zelených i červených, takže není možné chodcům ani řidičům ukázat, za jak dlouho zelenou dostanou. Pořád se to mění a i řídící počítač křižovatky to stopro ví, až 4 sekundy před tím, než tu zelenou udělí. Na Pavláku je jedna z mála výjimek, protože tam je plošně řízena celá oblast koordinovaně a pro to jsou zatím nejvhodnější právě ty opakující se koordinované stále stejné signály. Takže tam to odpočítávat ještě jde, ale moc dalších míst není a i na tom Pavláku už jsou křižovatky vybaveny detekcí, jen ještě není zapnuta. Takže i tam je současný stav jen do času, než se zapne preference.

+3/0
21.5.2015 17:31

V53l13a77d59i92m33í85r 63H26o55l71ý 8124321456387

Aha, tak to jo. Dík za vysvětlení.

+1/0
21.5.2015 18:07

P90a71t54r59i42k 73Š17e95b89e52s38t36a 4763462746255

ale odpočet nemá co dělat s tím, že je zede odpočet zelené... jednou může být 10s a podruhé třeba 12...

0/0
21.5.2015 19:08

J37i64ř64í 97S61o61u43č15e68k 5166707589879

Nemůže. Situace se totiž může měnit i v průběhu odpočtu, interval může být prodloužen nebo zkrácen a odpočet pak ztratí smysl, protože bude ukazovat nesmysly.

0/0
21.5.2015 19:45
Foto

V23l19a54s29t53i29m88i78l 46M94e14d20ř39i70c63k12ý 8804564378490

Takže když to má Berlín tak to musíme mít i my :-)

To si zase někdo nahrabe :-)

0/0
21.5.2015 16:18

K19a96r86e94l 79F72a92j20t 5918252371153

A když jsem ve dvou třetinách a zebra zhasne tak mám dělat co? ;-D;-D;-D

0/0
21.5.2015 16:17

O11t34a41k63a24r 26V31a26l30e95k 6476842285122

Pockat, az se zase rozsviti.

+2/0
21.5.2015 17:02

O56n50d14ř44e14j 13H89á11j59e73k 5108569428581

Zebra patří mezi koňovité lichokopytíky jako kůň či osel. Co takhle na zebru nasednout a odjet?

0/0
21.5.2015 17:51

O48n26d85ř36e12j 88H82á33j68e38k 5698269418211

"Červené odpočítávání sekund na nich ukazuje, za jak dlouho naskočí chodcům zelená, a potom zelená čísla signalizují čas na přejití ulice."

Ach ti redaktoři, píší a netuší o čem. Zelená čísla ukazují čas do konce zelené, tedy dokonce doby, kdy je možné vstoupit do vozovky.

Pokud velectěný kolektiv autorů bun, bur , Martin Bajtler má řidičský průkaz, doporučuji dobrovolné školení a pro jistotu i přezkoušení. V každém případě se pohybujte zásadně mimo světelně řízené křižovatky.

+1/0
21.5.2015 16:09

M27i91c75h90a56l 93P53o89l62á51c20h 7923107968436

Stejně si všichni šmatlou na červenou a kdyby jich byla dlouhá nekonečná řada tak chodí pořád. Je to na principu ten přede mnou jde tak to stihnu taky a je to tak řetězovitě. 

Červená je jednou červená a je stejně červená jako pro řidiče. Jenže dohledat řidiče je jednoduší než chodce. Použil bych stejnou represi jako na řidiče, jenže kdo z policajtů se bude honit za někým co vezme nohy na ramena když na něj houkne policaj "doklady prosím"

0/0
21.5.2015 16:06

V39o14j50t26ě74c83h 71G56r31o98s91s 9109674675796

To zase vymyslela nějaká chytrá hlava. Chtějí omezit přecházení chodců na červenou a přitom tímto vynálezem docílí přesného opaku. Je jasné, že když teď dali lidem jistotu, že jim po určitou dobu po bliknutí červené nic nehrozí, že tam na tu červenou klidně vběhnou. Pochopil bych odpočet času, který zbývá do přepnutí ze zelené na červenou, to by mělo smysl. Ale toto?8-o

0/0
21.5.2015 16:03

J74o75s43e72f 68H48u55m17m79e51l 9115546712950

Gross

ale to platilo dříve také, vašnosti

0/0
21.5.2015 16:48

V72o60j77t89ě33c70h 93G39r22o89s94s 9529184135436

Jenže teď to bude platit dvojnásob, jasnosti.

0/0
21.5.2015 19:31

J35o94s61e89f 94H82u40m27m34e63l 9705696642940

Gross

mezi dvojnásobně a jednonásobně je rozdíl jaký ? nebo že by jenom blábol ?

0/0
21.5.2015 20:48

L18a93d42a 70N12o58v13a29k 4482883777

pokud vstoupim na přechod na zelenou a poté hned padne červená.., měl by tam být nastaven interval, abych bezpečně stačil přejít.. Vstupovat na přechod na červenou je zakázané...

Takže proč to zavádějí...? 8-o Někdo si potřebuje namastit kapsu na už tak předraženém dopravním značení....?8-o

+5/−1
21.5.2015 15:25

M55i13c80h13a60l 78J53a12r98o75š 7174740582195

To je informace pro babky, které postrkují před sebou ten vozíček na opírání, kdy mají nasadit ke sprintu.

0/0
21.5.2015 15:52

O15n76d77ř47e71j 98H17á33j68e56k 5948859588741

"měl by tam být nastaven interval, abych bezpečně stačil přejít."

Zřejmě máte problém s chápáním psaného textu. Jedná se právě pokus o zobrazení tohoto intervalu (odborný termín je vyklizovací doba).

Můj osobní postoj k tomu je pro ČR veskrze negativní, i když v mnoha zemích nějaká analogie úspěšně funguje (např. SP - kmitavá zelená pro chodce).

+1/0
21.5.2015 15:55
Foto

M42a41r75t91i42n 51Š16u15b83r24t 1525601204905

Tento interval tam nastaven je, jen jej nevidíte. Proto to zavádějí, aby odpověděli na vaši otázku a tento "interval" vám ukázali. Po dobu, kdy ta zebra na tom zařízení ubývá, až zhasne, to je ten interval, po který stačíte bezpečně přejít.

0/0
21.5.2015 15:56

R21a92d18k27o 35S94k52a48l96i51c69k51y 8166560951561

Opravdu ztrácíme jako lidstvo soudnost? Dopadneme jako ve filmu Idiokracie.

V tom případě navrhuji přidat další světlo s obuškem, že dostanete přes drž..., když už nebude svítit zebra a vy budete na přechodu.

0/0
21.5.2015 15:23

P43e13t82r 66S52c34h43w74a97r66z 5765638707726

zbytečnost... každý vidí že skočila červená a tedy normálně dojde na konec přechodu a další už na něj nevchází.Tedy teď možná začne když zebra bude ještě skoro celá a bude jistota že to stihne. Ve výsledku tedy lidi budou chodit více na červenou.  Auta, která stojí, vidí jestli je přechod prázdný nebo ne, tedy se nerozjíždějí do lidí.. celé mi to přijde jako nesmysl a vyhozené peníze

+5/0
21.5.2015 13:56

B63o56r55i55s 23S76y45k11o77r41a 4496467880

Radsej by sa mali starat o poriadne nastavenie semaforov pre auta. Snad nikde na svete tak ako v prahe som nevidel cervenu vlnu namiesto zelenej na hlavnej ceste. A potom na magistrate pulia oci preco mame furt to mesto ucpane.

0/0
21.5.2015 13:32
Foto

P93ř90e80m64e98k 36H28o94m27o16l17a 5548495835826

tak tohle je úžasná kravina, další blbost, která pomůže lidem co usilují o Darwinovu cenu.

Proč tam nedaj to co je v cizině běžné, odpočívání času za jak dlouho se rozsvítí zelená? Já vím, my to víme líp než nějaký chytráci v cizině ;-D

+5/0
21.5.2015 13:04

M59i95c84h71a43l 79P96r87i58b10y49l 9435655677815

ten semafor s odpočítáváním v Praze je - na I. P. Pavlova normálně už dávno funguje, taky mi přijde jako mnohem lepší a srozumitelnější řešení

+4/0
21.5.2015 13:05
Foto

M87a20r83t95i84n 70Š72u85b81r16t 1725361384605

Ano, ale Pavlák je výjimka, protože tam jsou jako na jednom z posledních míst pevné cykly řízení, stále stejné = jdou odpočítávat. Na 75% jiných křižovatek v Praze taková možnost není, protože máme v Praze skutečně křižovatky na úrovni, která je mnohdy podstatně dál, než je má řada "chytráků" v cizině. Máme křižovatky, které zvažují, jestli je v blízké zastávce tramvaj, zda se blíží autobus, jestli je na vedlejší stojící auto a jestli tedy systém řízení s ohledem na tuto věc nezmění v reálném čase. A to pak až 4 sekundy před zelenou pro chodce i počítač ví, že ta zelená bude, takže může pak odečíst jen ty 4 sekundy.

+1/0
21.5.2015 13:43

J38o16s68e89f 60S93c57h88m50i13d64t 5603207823762

Vy byste to mohl vědět, pane Šubrte. Tohle mi teda přijde jako celkem zbytečnost; na týhle křižovatce je hlavní problém, že ve špičce je prostor křižovatky neustále zaplněnej autama a potom blokujou projíždějící tramvaje. Nedávno tam proběhla rekonstrukce SSZ, neuměj dnešní křižovatky nějak detekovat, že je to celý zacpaný a dát na všechny automobilový směry červenou, než se to uvolní?

0/0
21.5.2015 14:01
Foto

M50a36r77t61i61n 48Š35u65b38r98t 1865741344225

No, ono to tam dokonce je a auta se dávkují od Mánesova mostu, od fakulty i z Kaprovy, ale kolikrát je ta kolona tak nehybná, že i parametry prodloužení červené nebo zkrácení zelené na těch vjezdech nestačí a prostě se tam pustí auta, co tu křižovatku stejně zablokují. Problém je, že je potřeba sem tam tu zelenou dát, protože když už není zelená déle než dvě minuty, řidiči začnou mít pocit, že se to rozbilo a po třech minutách už jsou první, co jedou.

+1/0
21.5.2015 14:29

M84a60r73t33i60n 29R49u21z36i95c76k30a 1932618936557

No nejvetsi problem je, ze uta blokuji jiny smer pokud vjedou do krizovatky a nemohou ji bezpocne opustit, ... a to i na krizovatkach, kde je to vyznaceno zlutymi krizi... Porusuji zakon a nikdo to netresta...

0/0
21.5.2015 21:26

J98a39r32o10s60l97a76v 66Š43i34m31á93č70e24k 6254897799988

A když nějakého stařeckého simulanta nepopožene ta žárovka navíc, tak dostane klystýr. Ten ho z těch pohybových potíží vyléčí!

0/0
21.5.2015 12:57

M46i58c25h31a85l 65J34a64r71o15š 7714750152405

Jo, tak přesně tohle jsme potřebovali.Ještě by měli dávat do každé hospody odpočet, za jak dlouho po zavíračce musíme opravdu odejít.

0/0
21.5.2015 12:36

T22o38m49á24š 11N23o93v72á21k 3947383610543

no budete se divit ale spousta hostu by to opravdu potrebovala...

+1/0
21.5.2015 12:40

M88i40c31h95a88l 69J47a12r57o63š 7624440312645

Však to si taky myslím ;-)

0/0
21.5.2015 12:40

P12e29t16r 72S84c35h10w11a92r87z 5805218297986

mně spíš zajímá odpočet do otevření hospody.. konec už je mi jedno :)

+1/0
21.5.2015 13:51

P47a72v76e33l 73V33e89t53e19š59n56í44k 7115658745367

Co tam dát místo toho čas, kdy dojde ke změně signálu? Ve spoustě zemích to takhle dělají. Aspoň ten druhý displej bude k něčemu i když bude svítit červená.

Ale když už se v tom začali vrtat - nemohli by seřídit ony "tlačítka pro chodce", aby jejich stisknutí k něčemu vedlo (například ke zkrácení času čekání)?

+1/0
21.5.2015 12:35
Foto

M91a59r48t77i72n 18Š18u75b32r88t 1685631404305

Tlačítka pro chodce většinou jsou instalována z opačného důvodu. Není chodec, volno nebude. Je chodec a stiskne, volno se zařadí do místa, kde obvykle má být. Tím se získávají sekundy, když chodec není, které se přidělí ostatní dopravě. Tak je to v centru, kde se hraje o každou sekundu. Na periferiích je pravda, že jsou i semafory, co zařadí volno hned po stisknutí, ale to jde zase hlavně na samostatných řízených přechodech.

+4/0
21.5.2015 13:45

J12o11s87e35f 81H58u26m88m66e97l 9895786382610

Šubrt

dík za vaše profesionální vysvětlení

0/0
21.5.2015 14:39

M62a34r77e64k 10S36ý22k54o29r69a 9603680106686

Tak tohle je opravdu asi jen informace pro ty, co vyrážejí na přechod i na červenou (pokud je tedy nesrazí k zemi "aktivní" policajt). Člověk co začal přecházet na zelenou si to prostě dojde i kdyby to mělo trvat další celou minutu, třeba jako belhající se stařeček o berlích (I když ho možná srazí blbec v sanitce, letící městem stovkou).

0/0
21.5.2015 12:34

T24o97m11á11š 83N55o29v36á41k 3987763480533

Nic to neprinese, ignoranti tam polezou prad na cervenou, smysl vidim v odpocitavani protoze vidim kolik zbyva nez se rozsviti cervena a pokud jsem dal od prechodu snadno si spocitam jestli mi stoji za to popobehnout nebo ne. a i kdyz udelam krok do vozovky a v tu chvili se rozsviti teprve cervena vzdy by mel byt nastaven na to aby se dalo dojit na druhou stranu...takze nepotrebuju to sledovat.Vetsi smysl bych videl kdyby si na tyden dva stouply k problemovym prechodu straznici a hlidali jestli tam nevstupuji chodci po rozsviceni cervene.Ja osobne nemam problem i kdyz za to urcite dostanu minusy kdyz stojim a poustim chodce a vidim ze nekteri tam vesli uz na cervenou tak do prechodu samozrejme pomalu zacnu najizdet i kdyz jsou treba v pulce prechodu a nemuzou jit dal, ja taky musim respektovat cervenou zelenou, nejzdim na cervenou tak proc ne oni, to same je s cyklisty - cyklista jedouci po prechodu neni chodec a tudiz tak pro me neni protoze tam nema co dela a ja muzu jet.

0/0
21.5.2015 12:31

V43e43r58o20n73i27k39a 46V69o35l43h84e74j30n74o87v43á 9160222963569

Palachovo náměstí je  strašné pro chodce i pro auta. Nezažila jsem, aby se to na některý směr nezaseklo, odbočit od mostu doleva je těžký adrenalin. Lávka vzhledem k památkově chráněnému okolí nepřichází v úvahu, ale při nějaké větší rekonstrukci by bylo prima dát tam podchod. Bojím se tam jako chodec i jako řidič (co dokážou turisti, případně lidi dobíhající tramvaj, to se jen tak nevidí, a semafory to nespraví, protože na ně každou chvilku někdo kašle.).

0/0
21.5.2015 12:27

C88h97r82i91s76t36i77a17n 15M51o33r10g59e73n10s84t35e11r57n 5355516846604

Titulek: Chodci jsou nejaky dobytek, aby je nejaky semafor popohanel?

0/0
21.5.2015 12:19

B41o74h49u69m54i15l 65S21t42e42j41s45k86a68l 5223904341613

Předpokládám, že to nemá žádnou oporu v zákoně, nebo za chvíli začneme vymýšlet i libovolné značky?

+1/0
21.5.2015 12:15

P20a90v28e38l 43V51e30t25e24š43n30í85k 7945978635567

Proč ne?

V Irsku jsem vídal, že před rozkopanou silnicí prostě napíšou "slow" (zpomal).

Už je na vás, jak máte zpomalit.

0/0
21.5.2015 12:39

B96o40h45u61m38i46l 59S45t66e87j26s40k68a49l 5483424451443

Ale zásady pro vodorovné dopravní značení jsou jasně dané, včetně velikosti písmen. Nějaká mizející pyramida nemá oporu absolutně v ničem.

0/0
21.5.2015 14:48
Foto

M26a33r50t49i56n 20V36y13s84t49r95č98i21l 1549497878

TVL to je zase tunýlek....za přínos bych viděl rozblikající se červenou, to by mě trklo, že mám přidat do kroku třebas!

+1/0
21.5.2015 12:14

E15d65a 92D93r25á58b62e80k 7779962843417

je již zažité že blikající znamená, že se brzy změní na jinou barvu takže to by jenom mátlo

0/0
21.5.2015 13:09

M98i82c73h80a46l 62V62í28t39e73k 4895947147277

To je ale blbost, proc tam neni klasicky odpocet, ktery je jasny jak facka?

+1/0
21.5.2015 12:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.