- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak ještě poladit semafory tak, aby červená nesvítila hned po vstupu na přechod. Jako příklad uvádím třeba přechod na Palackého nám.
Lepší by byl semafor který by kopal do zadku chodce, kteří přechází na červenou.
Tohle vůbec neřeší můj problém. Jako když vidím svítit zelenou a chodce, kteří už silnici přešli nebo jsou blízko jejího přejití, tak už stejně nikam nejdu.
Na červenou chodím tehdy, když svítí červená a auto vůbec nikde. To mě jako neskutečně štve, když kvůli nějakému světýlku musím stát před prázdnou vozovkou. Takže TOHLE by se mělo nějak vylepšit
Dnes jsem novinku osobně vyzkoušel a přesvědčil se o její zbytečnosti. Zelená svítila tak dlouho, že jsem se musel opravdu courat, aby se mi rozsvítila ta slavná zebra, která zmizela, až když jsem byl 20 metrů za přechodem. Nevím, nechápu k čemu je to dobré. Číselný odpočet je mnohem efektnější.
Semafor s numerickým odpočtem na I.P.Pavlova nemá chybu.
Proč ještě vymýšlet odpočet zebrou?
Semafory s numerickým odpočtem jsou léty prověřená věc, nejen pro chodce, ale i pro automobily.
Léty prověřená věc, ale v dopravně zaostalých zemích, kam ještě nedorazila detekce vozidel a preference autobusů a tramvají. V těchto zemích se tupě stále opakují stejné délky všech signálů, bez ohledu na to, zda z daného směru něco jede či nejede, nebo zda se blíží tramvaj nebo bus. Problém je, že v Praze máme již 75% křižovatek, které se o aktuální dopravní situaci zajímají a reagují na ní. 180 křižovatek s preferencí tramvají a 200 s preferencí autobusů třeba na vozidlo MHD čeká, nebo naopak rychle zařadí kolizní směr, než stihne takové vozidlo odstanicovat. Podle toho se stále mění délky zelených i červených, takže není možné chodcům ani řidičům ukázat, za jak dlouho zelenou dostanou. Pořád se to mění a i řídící počítač křižovatky to stopro ví, až 4 sekundy před tím, než tu zelenou udělí. Na Pavláku je jedna z mála výjimek, protože tam je plošně řízena celá oblast koordinovaně a pro to jsou zatím nejvhodnější právě ty opakující se koordinované stále stejné signály. Takže tam to odpočítávat ještě jde, ale moc dalších míst není a i na tom Pavláku už jsou křižovatky vybaveny detekcí, jen ještě není zapnuta. Takže i tam je současný stav jen do času, než se zapne preference.
Takže když to má Berlín tak to musíme mít i my :-)
To si zase někdo nahrabe :-)
A když jsem ve dvou třetinách a zebra zhasne tak mám dělat co?
"Červené odpočítávání sekund na nich ukazuje, za jak dlouho naskočí chodcům zelená, a potom zelená čísla signalizují čas na přejití ulice."
Ach ti redaktoři, píší a netuší o čem. Zelená čísla ukazují čas do konce zelené, tedy dokonce doby, kdy je možné vstoupit do vozovky.
Pokud velectěný kolektiv autorů bun, bur , Martin Bajtler má řidičský průkaz, doporučuji dobrovolné školení a pro jistotu i přezkoušení. V každém případě se pohybujte zásadně mimo světelně řízené křižovatky.
Stejně si všichni šmatlou na červenou a kdyby jich byla dlouhá nekonečná řada tak chodí pořád. Je to na principu ten přede mnou jde tak to stihnu taky a je to tak řetězovitě.
Červená je jednou červená a je stejně červená jako pro řidiče. Jenže dohledat řidiče je jednoduší než chodce. Použil bych stejnou represi jako na řidiče, jenže kdo z policajtů se bude honit za někým co vezme nohy na ramena když na něj houkne policaj "doklady prosím"
To zase vymyslela nějaká chytrá hlava. Chtějí omezit přecházení chodců na červenou a přitom tímto vynálezem docílí přesného opaku. Je jasné, že když teď dali lidem jistotu, že jim po určitou dobu po bliknutí červené nic nehrozí, že tam na tu červenou klidně vběhnou. Pochopil bych odpočet času, který zbývá do přepnutí ze zelené na červenou, to by mělo smysl. Ale toto?
Gross
ale to platilo dříve také, vašnosti