Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výtoň či Eden. V Praze by mohlo vyrůst až 30 nových vlakových zastávek

V hlavním městě by v budoucnu mohlo vzniknout až 30 nových vlakových zastávek. Vyplývá to z materiálu, který projednával magistrátní výbor pro dopravu. Kdo by jejich výstavbu financoval ani kdy by mohly být první zastávky hotové, se však zatím neví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a77n 97F84l49o98r51i96á16n 2847308734181

Pane Holý. Když budou vlakové zastávky od sebe vzdálené jako stanice metra,neměl by to být přeci problém. Samozřejmě pro městskou,či příměstskou dopravu. Pokud některé vlaky pojedou daleko za Prahu,samozřejmě by nemusely stavět ve všech pražských zastávkách.

0/0
4.9.2015 8:10

J91a82n 91F34l56o61r25i51á66n 2207168254701

Je to jistě dobrý nápad. Třeba nová zastávka Podbaba místo stanice Bubeneč. Ano stanice Bubeneč byla hezká,romantická. Ale stranou,stavěl tam jen jeden autobus. K nové stanici Podbaba prodloužili tramvaj,jezdí tam dvě linky a několik linek autobusů. Pro cestující jistě zlepšení.

0/0
4.9.2015 8:06

V22l70a35d62i78m96í83r 21H40o53l28ý 8294501986707

No já nevím.

Výhoda rychlejšího cestování vlakem do okrajových čtvrtí tím pádem skončí.

Když budou vlaky každou chvíli zastavovat na nových zastávkách.

Možná se pletu a nějaký odborník mi zde vše vysvětlí, ale momentálně mi tohle budování zastávek připadá přinejmenším jako pěkná blbost.

+3/−1
23.5.2015 0:15

R86a91d70e38k 33J19a64n14a33t70a 9455226794912

Ve většině případů je nová zastávka provázena zrušením jiné nebo zrychlením trati. Takže to žádný dopad mít ani nemusí.

+3/0
23.5.2015 0:30

V37a37c25l43a37v 86P46e62r76o47u64t72k82a 6568907374591

ta kto je spíš vyjímka jinak stanice budou přidány, bohužel šilený přiklad je rušeni zastávky Strašnice /pěšky 5 minut metro A Strašnická / do zastávky Eden odku je to do zastávky Vršovice tka minuta jízdy vlakem a neši předci to chytře vymysleli a teď kdosi za miliony provede změnu.

0/0
24.5.2015 20:46

J94o81s82e16f15f 17M46u64s27i65l 7279905656690

Kde jste vzal 5 minut pěšky? Vždyť na Strašnickou je to od vlakové zastávky cca kilometr... 5 minut to jede dle jízdního řádu tramvaj, na kterou to je cca 5 minut pěšky lehkou chůzí.

0/0
23.7.2015 7:54

V70a14c90l22a82v 36P59e14r34o74u55t70k10a 6418497234531

5 minut? trmavaj pokud nečeká na semaforu je tam za minutu.

0/0
4.9.2015 9:05

J84a30n 95Č73e86k75a18l 7309895604264

Od strašnické zastávky na Strašnickou?? Dvě zastávky za minutu??

0/0
4.9.2015 9:41

D69a54v95i17d 75Z59a80j70d73á64k 8765542700161

Praha ma pomerne hutou sit.Mozna by stalo za to se celkove inspirovat treba berlinem a dat tomu nejaky rad.Aby v tom byl nejaky system a ne naprosto nesmyslne zastavky,nenavazujici spoje atd.

0/0
22.5.2015 18:59

R72a18d77e30k 74J16a73n16a41t70a 9195696494902

Praha má hustou síť, ale málo kapacitní. Narozdíl německého S-Bahnu se totiž příměstská doprava musí u nás dělit o koleje s dopravou dálkovou a nákladní.

Co Praha potřebuje nejvíce, je třetí/črvrtá kolej v mnoha úsecích, ať už podél stávájící tratě, kde je to možné, nebo ve formě zaústění VRT, v těch směrech, kde je VRT v plánu.

+4/0
22.5.2015 20:20

T45o70m49á64š 30K94n39a19i30f31l 6193440287650

Tak ono v rámci prahy ty spoje celkem navazují, a provazani ze zbytkem mhd (autobusy) docela funguje.

Jen kapacita většiny trať vedoucí z prahy je nedostatečná.

0/0
23.5.2015 7:25

J39a59k46u16b 67R75o45u53s 3873820234272

Proč je na ilustrační fotce havarovaná lokomotiva?

0/0
22.5.2015 18:00

B11o87h72u57s98l91a71v 84K97r93á36l92í53k 2301160519866

Jinak by tam nezastavila.

+2/0
22.5.2015 18:15

M67i85l55o49s43l56a94v 63K50a93n13t47o56r86e36k 1469287171669

Jinak si z nás soudruzi dělají Brusel, Zrušej nádraží Vyšehrad a vedle tak cca 100 m od něj postavěj "Výtoň" ;-D;-D;-D;-D!!!!!!

+11/0
22.5.2015 15:00

R61a31d39e46k 59J30a71n13a66t92a 9845606334582

Nádraží Vyšehrad bylo zrušeno již v roce 1960. S tím současní "soudruzi" opravdu nemají nic společného.

Výstavba nové stanice vyjde levněji než obnovení staré, protože na tom starém míste nemáte nic, co byste mohl použít a navíc tam stojí nemoderní budova, kterou by bylo třeba draze opravit (a stejně už dávno patří soukromému vlastníku). Kromě toho je tam v oblouku, což je se současnými normami problmenatické.

Další věc je, že Výtoň je pro zastávku mnohem lepší místo. Je tam více tramvají, na které se dá přestoupit, především na pravobřežní tramvajová trati.

+6/0
22.5.2015 15:18

R84o12b36e72r83t 54P91r18a16ž15á87k 4338376205670

Ovšem, Vyšehrad není jen zastávka ve smyslu nástup a výstup cestujících. Přiléhá k ní obvod výhybek, které se musí obsluhovat.

0/0
22.5.2015 19:00

E89v73ž45e63n 54P30o57l30á36k 3358778391883

Jestli ono to trochu nesouvisí s návazností linek.

+2/0
22.5.2015 18:33

R11o77b89e69r54t 62P53r60a62ž62á73k 4248576545260

Trochu jo.;-D

+1/0
22.5.2015 19:02

P50e23t31r 19H14a23j92i56č 1300169128108

Ten Vyšehrad je ostuda. Přitom je to krásná, tuším že secesní, budova. Podobně na tom byl Veleslavín, ale už jsem tam dlouho nebyl, tak nevím, jak to s nádražím dopadlo.

+1/0
22.5.2015 23:01

M63i75l10o94s53l64a89v 40K26a44n43t70o82r59e14k 1369107301169

Já taky nad tím brečím, co udělali s Vyšehradem;-(

+1/0
23.5.2015 0:03

J14a16n 17Č15e26k73a26l 7959545564824

Budova krásná, ale přestup z ní do prázdna...

0/0
4.9.2015 9:42

J66i53ř97í 77P59r67a18ž18á33k 9270382801172

No konečně! V Berlíně to funguje už století.

+3/−1
22.5.2015 14:12

M52a47r59t98i85n91a 35V24a16n97k93o55v70á 4837313362682

Hm, a co Karlín, o něm se dříve taky mluvilo, nyní nic?

0/0
22.5.2015 13:22

J76a88n 71L15u98k45á27š 5916963884707

a dokážete přimět středočechy, aby ty parkovací domy zaplatili? To je totiž celej problém P+R a parkovacích domů. Že je nevyužívají pražani, ale všichni ti co si pořídili bydlení za Prahou, dál v Praze pracují, ale daně odvádějí středočeskému kraji !! Proč by jim měla za to ještě Praha stavět parkovací domy?

+5/−2
22.5.2015 12:37

P32a97v64e66l 66A73n39t14o28n 7428765688594

Ona má zase Praha příjem ze všech těch firem se sídlem Praze, ve kterých ty středočeši pracují. Nebude to zas tak černobílé.

+5/0
22.5.2015 14:36

R87a43d94e14k 28J79a42n60a63t67a 9105386354442

Jaký má Praha příjem z firem v Praze? Města a kraje dostávají akorát peníze "na hlavu" za obyvatele, co tam mají bydliště.

0/0
22.5.2015 14:40

P74a94v90e13l 26A57n95t63o27n 7508645188394

Dostávají i z daní právnických osob se sídlem v daném městě.

+2/0
22.5.2015 14:46

M29i96l32o98s45l52a18v 54K75a28n79t84o34r16e20k 1709137881169

no jo, ale ona firma nemusí mí sídlo v Praze, stačí si vzít za příklad (raději bez přívlastku) Bakalu.

0/−1
22.5.2015 14:57

M42i92c63h60a14l 59P87a84v84l69á92t 9393943874609

Znacny. S temi prespolnimi zamestnanci totiz do mesta dorazi i jejich penize. Nebo si myslite, ze si treba misto obeda v restauraci vozi s sebou rizky v chlebu? Atd. ;o)

+2/0
22.5.2015 16:40

R44o37b63e32r57t 29P79r68a56ž24á16k 4778206475340

Tak to je pražský rozpočet zachráněn.

0/−1
22.5.2015 19:01

E59v38ž43e32n 25P74o67l92á72k 3218608661483

Ano, spiknutí. Hnusné firmy nechtějí sídlit v Horní Dolní.

0/0
22.5.2015 18:34

V60l45a32d91i34m88í77r 55H48o55l68ý 8354721456497

Proč ne?

Když se následně zruší modré zóny podle městských částí a bude jen jedna, celopražská...

0/0
23.5.2015 0:09

J54i35ř48í 50M59a34c41e59k 3165795224911

Ono to chce nejen nové zastávky, ale taky myslet hlavou. V současnosti kvůli různým omezením skoro přestaly jezdit osobní vlaky mezi Vysočany a hl. n. (a Vršovicemi). Člověk by čekal, že v takovém případě se povolíjízda na pražské jízdné i v rychlících. Ale kdepak! Přitom ve Vídni (i jinde) je použití rychlíků na městské jízdné samozřejmostí.

+3/0
22.5.2015 11:58

J51a64n 52H71e89r80o29u33d33e32k 9818872423901

Šak v R-kových rychlících platí městské jízdné!!!

+2/0
22.5.2015 12:29

J59o78s35e23f 67K33o69m10á42r16e11k 5384522784419

Ale jenom některých, tzv. plně integrovaných...

+3/0
22.5.2015 14:10

J47a22r13o76s65l86a16v 49S22u27c72h46ý 1163599735304

Přesně tak ... Hledat pravidelně, kterým mohu a kterým ne je opruz ... Osobně pravidelně vytáčím průvodčí ráno v rychlíku "Landek", na který přestupuji na hl.n. a jedu s ním do Vysočan. Vytahuji Opencard a odmítám diskusi na téma "v EC Opencard neplatí" :-) :-) :-)

0/0
22.5.2015 14:54

J71a51n 56H11e85r77o83u40d81e70k 9568742273931

EC a rychlik je opravdu neco jiného ;)

0/0
22.5.2015 15:24

M80i52r49o50s29l86a18v 47Z80i10k19m65u18n50d 7309273194363

Omyl, ve Vídni můžete jet na tramvajenku nebo jednotlivou jízdenku dopravního svazu VOR osobním vlakem, EC, RJ nebo ICE ...

V Praze (jinde v Česku) je problém v tom, že osobníky objednává kraj (organizátor IDS), rychlíky / EC jsou pod garancí státu nebo jde o komerční riziko a ješitnost představitelů obou systémů nedovolí, aby se až na výjimky neuznávala jízdenka IDS (opencard) v rychlíku ... Podobně to funguje ve Švýcarsku. Ješitní  představitelé slintají po kvalitě dopravy jako ve Švýcarsku, ale sami tomu hází klacky pod nohy ...

0/0
22.5.2015 20:00

J22a43k58u81b 50Ř91í62h63a 4815319152181

Teda já to vaše uvažování nechápu. Odmítáte se podřídit pravidlům cestování se kterými jste nástupem do vlaku souhlasil? Jednou dopravce vydal nějaká pravidla, vy je akceptoval, tak se máte podle nich chovat a ne tvrdošíjně odmítat s odkazem na logiku a že jste líný si zjistit potřebné informace. A ještě se tím vychloubáte.

+1/0
22.5.2015 17:38

R22a88d54e41k 73J32a95n85a72t64a 9815906514462

Jiří Macek myslí zřejmě rychlíky Hradec-Nymburk-Praha. V těch PID neplatí.

+1/0
22.5.2015 14:34

J45a77k37u62b 22F71e44i44f40a68r 7229399596859

Raději už konečně dostavte Pražský okruh a u konečných metra vybudujte velkokapacitní parkovací domy!

+10/0
22.5.2015 11:58

J85i47ř64í 13M39a68c21e64k 3345435274341

Ono to chce oboje.

+7/0
22.5.2015 11:59

J41a46k70u40b 52F17e44i15f24a35r 7119689586709

To máte pravdu, avšak si myslím že okruh je větší bolístka než nové vlakové zastávky.

+6/−1
22.5.2015 12:00

M73a81r29t42i12n 24K46ř19í48ž 9173612510317

A co třeba posunout Hlavní nádraží? :-D

+1/−3
22.5.2015 11:57
Foto

J39a81r20o43s20l37a80v 35D72o13u86š60a 3762334444606

mluví se o Praze, ne o Brně

+10/0
22.5.2015 12:14

J84a77n 16B41í65l86e90k 7314322294803

Už 20 let se mluví o zastávce na Černém Mostě - Rajská zahrada a stále se nic neděje. Jak to jen dělali za Císaře pána, že se tady postavila v poměrně krátké době celá železniční síť?

+17/0
22.5.2015 11:54

P24e91t38r 19N87i31v76n62i93c80k25ý 3722874325977

Nebyli ekoteroristi a taky krajina byla prázdná.

+10/−2
22.5.2015 12:03

A69n93d68r65e77j 78O85l34e69k10s29a 3855441477601

A hlavně byl ukrutný feudál - rozhodl sám.

+6/0
22.5.2015 13:33

T87o24m38á23š 87K95n62a25i65f82l 6233390637440

Jak to dělali za císaře?

1) nybyli ekologove

2) nebyla eu

3) krajina byla mnohem ridceji zabydlena

4) většina pudy patřila statu/cisari, nikoli poddaným

5) neobtezovali se s vykupy,

6) ovce a města nemohla říct "my tu silnici/stanici/zeleznici" nechceme

0/0
23.5.2015 7:30

L22u89k82á43š 94N92o32v65á53k 4496946892323

zastávko na Kačerově bych se moc nechlubil. Ta tangenciální trať do Libně stále není 2kolejná, chybí mimoúrovňové křížení s koridorem apod. A hlavně..přestup z metra na vlak je katastrofální, takhle dopravní terminály opravdu vypadat nemají...je to příšerné provizorium...Rv

+4/0
22.5.2015 11:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.