Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výtoň či Eden. V Praze by mohlo vyrůst až 30 nových vlakových zastávek

V hlavním městě by v budoucnu mohlo vzniknout až 30 nových vlakových zastávek. Vyplývá to z materiálu, který projednával magistrátní výbor pro dopravu. Kdo by jejich výstavbu financoval ani kdy by mohly být první zastávky hotové, se však zatím neví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a36n 26F45l98o40r67i82á76n 2967648504901

Pane Holý. Když budou vlakové zastávky od sebe vzdálené jako stanice metra,neměl by to být přeci problém. Samozřejmě pro městskou,či příměstskou dopravu. Pokud některé vlaky pojedou daleko za Prahu,samozřejmě by nemusely stavět ve všech pražských zastávkách.

0/0
4.9.2015 8:10

J96a68n 93F19l94o32r93i63á81n 2687978784271

Je to jistě dobrý nápad. Třeba nová zastávka Podbaba místo stanice Bubeneč. Ano stanice Bubeneč byla hezká,romantická. Ale stranou,stavěl tam jen jeden autobus. K nové stanici Podbaba prodloužili tramvaj,jezdí tam dvě linky a několik linek autobusů. Pro cestující jistě zlepšení.

0/0
4.9.2015 8:06

V54l68a79d90i13m58í49r 33H37o98l57ý 8664621616597

No já nevím.

Výhoda rychlejšího cestování vlakem do okrajových čtvrtí tím pádem skončí.

Když budou vlaky každou chvíli zastavovat na nových zastávkách.

Možná se pletu a nějaký odborník mi zde vše vysvětlí, ale momentálně mi tohle budování zastávek připadá přinejmenším jako pěkná blbost.

+3/−1
23.5.2015 0:15

R17a89d30e63k 62J49a59n26a71t81a 9525456564832

Ve většině případů je nová zastávka provázena zrušením jiné nebo zrychlením trati. Takže to žádný dopad mít ani nemusí.

+3/0
23.5.2015 0:30

V91a67c28l65a80v 84P98e13r84o92u15t10k67a 6688697464511

ta kto je spíš vyjímka jinak stanice budou přidány, bohužel šilený přiklad je rušeni zastávky Strašnice /pěšky 5 minut metro A Strašnická / do zastávky Eden odku je to do zastávky Vršovice tka minuta jízdy vlakem a neši předci to chytře vymysleli a teď kdosi za miliony provede změnu.

0/0
24.5.2015 20:46

J41o70s43e56f91f 47M44u26s77i94l 7519175196590

Kde jste vzal 5 minut pěšky? Vždyť na Strašnickou je to od vlakové zastávky cca kilometr... 5 minut to jede dle jízdního řádu tramvaj, na kterou to je cca 5 minut pěšky lehkou chůzí.

0/0
23.7.2015 7:54

V22a92c48l45a40v 39P10e81r75o60u14t14k36a 6578617804891

5 minut? trmavaj pokud nečeká na semaforu je tam za minutu.

0/0
4.9.2015 9:05

J55a35n 40Č21e74k22a37l 7989305824494

Od strašnické zastávky na Strašnickou?? Dvě zastávky za minutu??

0/0
4.9.2015 9:41

D12a89v56i94d 75Z43a92j17d28á33k 8395172500581

Praha ma pomerne hutou sit.Mozna by stalo za to se celkove inspirovat treba berlinem a dat tomu nejaky rad.Aby v tom byl nejaky system a ne naprosto nesmyslne zastavky,nenavazujici spoje atd.

0/0
22.5.2015 18:59

R93a82d51e87k 20J86a64n95a14t95a 9815786484472

Praha má hustou síť, ale málo kapacitní. Narozdíl německého S-Bahnu se totiž příměstská doprava musí u nás dělit o koleje s dopravou dálkovou a nákladní.

Co Praha potřebuje nejvíce, je třetí/črvrtá kolej v mnoha úsecích, ať už podél stávájící tratě, kde je to možné, nebo ve formě zaústění VRT, v těch směrech, kde je VRT v plánu.

+4/0
22.5.2015 20:20

T79o20m45á19š 55K60n79a84i13f18l 6373920647530

Tak ono v rámci prahy ty spoje celkem navazují, a provazani ze zbytkem mhd (autobusy) docela funguje.

Jen kapacita většiny trať vedoucí z prahy je nedostatečná.

0/0
23.5.2015 7:25

J62a66k26u27b 88R61o79u39s 3843210194952

Proč je na ilustrační fotce havarovaná lokomotiva?

0/0
22.5.2015 18:00

B84o15h85u60s23l96a93v 54K37r17á86l29í61k 2881780189786

Jinak by tam nezastavila.

+2/0
22.5.2015 18:15

M43i59l27o31s20l43a46v 79K63a88n85t66o50r34e34k 1109587751739

Jinak si z nás soudruzi dělají Brusel, Zrušej nádraží Vyšehrad a vedle tak cca 100 m od něj postavěj "Výtoň" ;-D;-D;-D;-D!!!!!!

+11/0
22.5.2015 15:00

R98a52d94e39k 97J19a26n54a79t95a 9655986814712

Nádraží Vyšehrad bylo zrušeno již v roce 1960. S tím současní "soudruzi" opravdu nemají nic společného.

Výstavba nové stanice vyjde levněji než obnovení staré, protože na tom starém míste nemáte nic, co byste mohl použít a navíc tam stojí nemoderní budova, kterou by bylo třeba draze opravit (a stejně už dávno patří soukromému vlastníku). Kromě toho je tam v oblouku, což je se současnými normami problmenatické.

Další věc je, že Výtoň je pro zastávku mnohem lepší místo. Je tam více tramvají, na které se dá přestoupit, především na pravobřežní tramvajová trati.

+6/0
22.5.2015 15:18

R59o51b61e90r73t 73P71r48a80ž58á18k 4188866855810

Ovšem, Vyšehrad není jen zastávka ve smyslu nástup a výstup cestujících. Přiléhá k ní obvod výhybek, které se musí obsluhovat.

0/0
22.5.2015 19:00

E62v28ž12e22n 15P18o35l47á29k 3298228921873

Jestli ono to trochu nesouvisí s návazností linek.

+2/0
22.5.2015 18:33

R66o82b97e88r14t 94P89r82a72ž18á83k 4128126605710

Trochu jo.;-D

+1/0
22.5.2015 19:02

P46e31t89r 31H39a71r27i76p62r86a76s62a33d 14H41a71j61i80č 8823800964597

Ten Vyšehrad je ostuda. Přitom je to krásná, tuším že secesní, budova. Podobně na tom byl Veleslavín, ale už jsem tam dlouho nebyl, tak nevím, jak to s nádražím dopadlo.

+1/0
22.5.2015 23:01

M28i13l91o94s98l88a19v 28K20a12n57t63o11r96e38k 1899627261499

Já taky nad tím brečím, co udělali s Vyšehradem;-(

+1/0
23.5.2015 0:03

J16a44n 12Č36e42k66a77l 7409465314304

Budova krásná, ale přestup z ní do prázdna...

0/0
4.9.2015 9:42

J29i78ř74í 85P12r85a39ž43á71k 9370662441752

No konečně! V Berlíně to funguje už století.

+3/−1
22.5.2015 14:12

M74a14r69t13i43n42a 71V27a65n41k90o24v26á 4757583382312

Hm, a co Karlín, o něm se dříve taky mluvilo, nyní nic?

0/0
22.5.2015 13:22

J58a72n 95L88u81k78á88š 5246943524607

a dokážete přimět středočechy, aby ty parkovací domy zaplatili? To je totiž celej problém P+R a parkovacích domů. Že je nevyužívají pražani, ale všichni ti co si pořídili bydlení za Prahou, dál v Praze pracují, ale daně odvádějí středočeskému kraji !! Proč by jim měla za to ještě Praha stavět parkovací domy?

+5/−2
22.5.2015 12:37

P29a54v22e48l 10A36n61t38o95n 7748955148594

Ona má zase Praha příjem ze všech těch firem se sídlem Praze, ve kterých ty středočeši pracují. Nebude to zas tak černobílé.

+5/0
22.5.2015 14:36

R13a63d46e82k 70J85a19n79a14t50a 9775936474852

Jaký má Praha příjem z firem v Praze? Města a kraje dostávají akorát peníze "na hlavu" za obyvatele, co tam mají bydliště.

0/0
22.5.2015 14:40

P91a35v79e87l 48A89n20t97o21n 7298515238894

Dostávají i z daní právnických osob se sídlem v daném městě.

+2/0
22.5.2015 14:46

M24i30l42o55s61l68a46v 85K28a41n15t52o19r42e79k 1249137431549

no jo, ale ona firma nemusí mí sídlo v Praze, stačí si vzít za příklad (raději bez přívlastku) Bakalu.

0/−1
22.5.2015 14:57

M62i49c69h12a26l 85P57a24v48l15á51t 9273413564959

Znacny. S temi prespolnimi zamestnanci totiz do mesta dorazi i jejich penize. Nebo si myslite, ze si treba misto obeda v restauraci vozi s sebou rizky v chlebu? Atd. ;o)

+2/0
22.5.2015 16:40

R94o59b71e93r26t 35P11r10a72ž93á74k 4448396565400

Tak to je pražský rozpočet zachráněn.

0/−1
22.5.2015 19:01

E82v17ž84e96n 60P49o54l27á25k 3688148541963

Ano, spiknutí. Hnusné firmy nechtějí sídlit v Horní Dolní.

0/0
22.5.2015 18:34

V79l76a23d73i95m23í47r 30H51o19l27ý 8284611496957

Proč ne?

Když se následně zruší modré zóny podle městských částí a bude jen jedna, celopražská...

0/0
23.5.2015 0:09

J18i50ř51í 28M66a18c31e43k 3415435954551

Ono to chce nejen nové zastávky, ale taky myslet hlavou. V současnosti kvůli různým omezením skoro přestaly jezdit osobní vlaky mezi Vysočany a hl. n. (a Vršovicemi). Člověk by čekal, že v takovém případě se povolíjízda na pražské jízdné i v rychlících. Ale kdepak! Přitom ve Vídni (i jinde) je použití rychlíků na městské jízdné samozřejmostí.

+3/0
22.5.2015 11:58

J49a41n 55H34e21r80o14u30d95e79k 9118482263181

Šak v R-kových rychlících platí městské jízdné!!!

+2/0
22.5.2015 12:29

J19o41s97e67f 77K97o98m58á18r74e27k 5854862874579

Ale jenom některých, tzv. plně integrovaných...

+3/0
22.5.2015 14:10

J42a80r39o98s66l96a87v 94S83u15c47h57ý 1293109385494

Přesně tak ... Hledat pravidelně, kterým mohu a kterým ne je opruz ... Osobně pravidelně vytáčím průvodčí ráno v rychlíku "Landek", na který přestupuji na hl.n. a jedu s ním do Vysočan. Vytahuji Opencard a odmítám diskusi na téma "v EC Opencard neplatí" :-) :-) :-)

0/0
22.5.2015 14:54

J13a11n 57H97e89r45o73u65d96e56k 9908332803171

EC a rychlik je opravdu neco jiného ;)

0/0
22.5.2015 15:24

M35i92r25o71s62l97a70v 48Z59i20k31m46u23n61d 7409503794573

Omyl, ve Vídni můžete jet na tramvajenku nebo jednotlivou jízdenku dopravního svazu VOR osobním vlakem, EC, RJ nebo ICE ...

V Praze (jinde v Česku) je problém v tom, že osobníky objednává kraj (organizátor IDS), rychlíky / EC jsou pod garancí státu nebo jde o komerční riziko a ješitnost představitelů obou systémů nedovolí, aby se až na výjimky neuznávala jízdenka IDS (opencard) v rychlíku ... Podobně to funguje ve Švýcarsku. Ješitní  představitelé slintají po kvalitě dopravy jako ve Švýcarsku, ale sami tomu hází klacky pod nohy ...

0/0
22.5.2015 20:00

J79a35k24u83b 38Ř88í67h96a 4175739112201

Teda já to vaše uvažování nechápu. Odmítáte se podřídit pravidlům cestování se kterými jste nástupem do vlaku souhlasil? Jednou dopravce vydal nějaká pravidla, vy je akceptoval, tak se máte podle nich chovat a ne tvrdošíjně odmítat s odkazem na logiku a že jste líný si zjistit potřebné informace. A ještě se tím vychloubáte.

+1/0
22.5.2015 17:38

R16a64d23e76k 78J53a41n56a46t39a 9775636514462

Jiří Macek myslí zřejmě rychlíky Hradec-Nymburk-Praha. V těch PID neplatí.

+1/0
22.5.2015 14:34

J76a52k32u21b 35F56e76i42f52a55r 7919519646359

Raději už konečně dostavte Pražský okruh a u konečných metra vybudujte velkokapacitní parkovací domy!

+10/0
22.5.2015 11:58

J14i65ř90í 96M47a49c14e66k 3325455824851

Ono to chce oboje.

+7/0
22.5.2015 11:59

J18a32k21u49b 56F60e41i90f22a24r 7749949486549

To máte pravdu, avšak si myslím že okruh je větší bolístka než nové vlakové zastávky.

+6/−1
22.5.2015 12:00

M42a72r21t67i83n 37K88ř15í52ž 9803482790267

A co třeba posunout Hlavní nádraží? :-D

+1/−3
22.5.2015 11:57
Foto

J12a42r20o29s85l38a48v 47D53o31u13š97a 3412194724236

mluví se o Praze, ne o Brně

+10/0
22.5.2015 12:14

J88a90n 94B58í91l16e41k 7544642604543

Už 20 let se mluví o zastávce na Černém Mostě - Rajská zahrada a stále se nic neděje. Jak to jen dělali za Císaře pána, že se tady postavila v poměrně krátké době celá železniční síť?

+17/0
22.5.2015 11:54

P96e12t78r 40N10i76v43n39i58c12k93ý 3872654985167

Nebyli ekoteroristi a taky krajina byla prázdná.

+10/−2
22.5.2015 12:03

A88n51d18r69e52j 27O25l91e62k88s52a 3315331957111

A hlavně byl ukrutný feudál - rozhodl sám.

+6/0
22.5.2015 13:33

T64o64m34á82š 51K45n73a90i12f31l 6973790247200

Jak to dělali za císaře?

1) nybyli ekologove

2) nebyla eu

3) krajina byla mnohem ridceji zabydlena

4) většina pudy patřila statu/cisari, nikoli poddaným

5) neobtezovali se s vykupy,

6) ovce a města nemohla říct "my tu silnici/stanici/zeleznici" nechceme

0/0
23.5.2015 7:30

L93u12k38á58š 85N26o88v46á93k 4186376802193

zastávko na Kačerově bych se moc nechlubil. Ta tangenciální trať do Libně stále není 2kolejná, chybí mimoúrovňové křížení s koridorem apod. A hlavně..přestup z metra na vlak je katastrofální, takhle dopravní terminály opravdu vypadat nemají...je to příšerné provizorium...Rv

+4/0
22.5.2015 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.