Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výtoň či Eden. V Praze by mohlo vyrůst až 30 nových vlakových zastávek

V hlavním městě by v budoucnu mohlo vzniknout až 30 nových vlakových zastávek. Vyplývá to z materiálu, který projednával magistrátní výbor pro dopravu. Kdo by jejich výstavbu financoval ani kdy by mohly být první zastávky hotové, se však zatím neví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56a22n 83F90l83o21r37i71á59n 2767568594561

Pane Holý. Když budou vlakové zastávky od sebe vzdálené jako stanice metra,neměl by to být přeci problém. Samozřejmě pro městskou,či příměstskou dopravu. Pokud některé vlaky pojedou daleko za Prahu,samozřejmě by nemusely stavět ve všech pražských zastávkách.

0/0
4.9.2015 8:10

J97a89n 15F36l47o54r78i26á48n 2507568314461

Je to jistě dobrý nápad. Třeba nová zastávka Podbaba místo stanice Bubeneč. Ano stanice Bubeneč byla hezká,romantická. Ale stranou,stavěl tam jen jeden autobus. K nové stanici Podbaba prodloužili tramvaj,jezdí tam dvě linky a několik linek autobusů. Pro cestující jistě zlepšení.

0/0
4.9.2015 8:06

V72l53a48d37i48m41í88r 14H62o33l39ý 8894971696647

No já nevím.

Výhoda rychlejšího cestování vlakem do okrajových čtvrtí tím pádem skončí.

Když budou vlaky každou chvíli zastavovat na nových zastávkách.

Možná se pletu a nějaký odborník mi zde vše vysvětlí, ale momentálně mi tohle budování zastávek připadá přinejmenším jako pěkná blbost.

+3/−1
23.5.2015 0:15

R53a39d55e80k 97J37a14n41a23t74a 9535546904662

Ve většině případů je nová zastávka provázena zrušením jiné nebo zrychlením trati. Takže to žádný dopad mít ani nemusí.

+3/0
23.5.2015 0:30

V17a70c36l68a46v 47P83e32r31o37u24t69k51a 6448667744461

ta kto je spíš vyjímka jinak stanice budou přidány, bohužel šilený přiklad je rušeni zastávky Strašnice /pěšky 5 minut metro A Strašnická / do zastávky Eden odku je to do zastávky Vršovice tka minuta jízdy vlakem a neši předci to chytře vymysleli a teď kdosi za miliony provede změnu.

0/0
24.5.2015 20:46

J49o83s24e72f19f 93M75u32s19i68l 7219355616930

Kde jste vzal 5 minut pěšky? Vždyť na Strašnickou je to od vlakové zastávky cca kilometr... 5 minut to jede dle jízdního řádu tramvaj, na kterou to je cca 5 minut pěšky lehkou chůzí.

0/0
23.7.2015 7:54

V86a97c47l55a61v 13P30e60r31o80u31t18k27a 6658387854681

5 minut? trmavaj pokud nečeká na semaforu je tam za minutu.

0/0
4.9.2015 9:05

J74a48n 38Č14e70k75a93l 7979765594464

Od strašnické zastávky na Strašnickou?? Dvě zastávky za minutu??

0/0
4.9.2015 9:41

D37a78v71i96d 68Z43a37j71d14á88k 8145702250871

Praha ma pomerne hutou sit.Mozna by stalo za to se celkove inspirovat treba berlinem a dat tomu nejaky rad.Aby v tom byl nejaky system a ne naprosto nesmyslne zastavky,nenavazujici spoje atd.

0/0
22.5.2015 18:59

R61a42d50e10k 75J20a93n33a10t46a 9855336894252

Praha má hustou síť, ale málo kapacitní. Narozdíl německého S-Bahnu se totiž příměstská doprava musí u nás dělit o koleje s dopravou dálkovou a nákladní.

Co Praha potřebuje nejvíce, je třetí/črvrtá kolej v mnoha úsecích, ať už podél stávájící tratě, kde je to možné, nebo ve formě zaústění VRT, v těch směrech, kde je VRT v plánu.

+4/0
22.5.2015 20:20

T31o52m56á83š 52K83n33a52i19f34l 6483830377650

Tak ono v rámci prahy ty spoje celkem navazují, a provazani ze zbytkem mhd (autobusy) docela funguje.

Jen kapacita většiny trať vedoucí z prahy je nedostatečná.

0/0
23.5.2015 7:25

J80a79k69u76b 23R26o18u43s 3523960114482

Proč je na ilustrační fotce havarovaná lokomotiva?

0/0
22.5.2015 18:00

B51o14h78u35s20l45a53v 21K50r60á41l29í28k 2401630199336

Jinak by tam nezastavila.

+2/0
22.5.2015 18:15

M26i61l90o82s38l51a29v 75K19a19n72t17o86r98e58k 1829137411299

Jinak si z nás soudruzi dělají Brusel, Zrušej nádraží Vyšehrad a vedle tak cca 100 m od něj postavěj "Výtoň" ;-D;-D;-D;-D!!!!!!

+11/0
22.5.2015 15:00

R73a82d24e12k 40J25a24n30a47t49a 9585816614982

Nádraží Vyšehrad bylo zrušeno již v roce 1960. S tím současní "soudruzi" opravdu nemají nic společného.

Výstavba nové stanice vyjde levněji než obnovení staré, protože na tom starém míste nemáte nic, co byste mohl použít a navíc tam stojí nemoderní budova, kterou by bylo třeba draze opravit (a stejně už dávno patří soukromému vlastníku). Kromě toho je tam v oblouku, což je se současnými normami problmenatické.

Další věc je, že Výtoň je pro zastávku mnohem lepší místo. Je tam více tramvají, na které se dá přestoupit, především na pravobřežní tramvajová trati.

+6/0
22.5.2015 15:18

R19o36b45e19r65t 23P61r58a58ž10á35k 4798146625600

Ovšem, Vyšehrad není jen zastávka ve smyslu nástup a výstup cestujících. Přiléhá k ní obvod výhybek, které se musí obsluhovat.

0/0
22.5.2015 19:00

E28v66ž24e33n 23P76o60l20á61k 3688648131443

Jestli ono to trochu nesouvisí s návazností linek.

+2/0
22.5.2015 18:33

R27o63b69e34r85t 58P97r98a40ž76á33k 4488976685960

Trochu jo.;-D

+1/0
22.5.2015 19:02

P84e87t68r 72H75a79r77i29p25r87a81s98a56d 61H61a26j32i26č 8533920524177

Ten Vyšehrad je ostuda. Přitom je to krásná, tuším že secesní, budova. Podobně na tom byl Veleslavín, ale už jsem tam dlouho nebyl, tak nevím, jak to s nádražím dopadlo.

+1/0
22.5.2015 23:01

M47i36l23o48s28l35a47v 10K73a77n90t23o75r80e95k 1399677131499

Já taky nad tím brečím, co udělali s Vyšehradem;-(

+1/0
23.5.2015 0:03

J44a53n 46Č14e59k51a47l 7789595104324

Budova krásná, ale přestup z ní do prázdna...

0/0
4.9.2015 9:42

J53i75ř53í 77P49r41a59ž37á60k 9510802241232

No konečně! V Berlíně to funguje už století.

+3/−1
22.5.2015 14:12

M13a18r43t85i80n29a 92V58a50n53k18o63v11á 4327633962802

Hm, a co Karlín, o něm se dříve taky mluvilo, nyní nic?

0/0
22.5.2015 13:22

J56a87n 10L51u34k24á68š 5966413644787

a dokážete přimět středočechy, aby ty parkovací domy zaplatili? To je totiž celej problém P+R a parkovacích domů. Že je nevyužívají pražani, ale všichni ti co si pořídili bydlení za Prahou, dál v Praze pracují, ale daně odvádějí středočeskému kraji !! Proč by jim měla za to ještě Praha stavět parkovací domy?

+5/−2
22.5.2015 12:37

P39a51v96e62l 38A33n10t50o17n 7618965408174

Ona má zase Praha příjem ze všech těch firem se sídlem Praze, ve kterých ty středočeši pracují. Nebude to zas tak černobílé.

+5/0
22.5.2015 14:36

R72a12d32e45k 24J47a18n94a39t79a 9935926244702

Jaký má Praha příjem z firem v Praze? Města a kraje dostávají akorát peníze "na hlavu" za obyvatele, co tam mají bydliště.

0/0
22.5.2015 14:40

P78a92v74e87l 49A63n23t28o97n 7558545348774

Dostávají i z daní právnických osob se sídlem v daném městě.

+2/0
22.5.2015 14:46

M32i23l88o28s58l57a91v 77K31a91n32t82o92r56e83k 1109717131689

no jo, ale ona firma nemusí mí sídlo v Praze, stačí si vzít za příklad (raději bez přívlastku) Bakalu.

0/−1
22.5.2015 14:57

M23i61c30h56a42l 72P57a75v93l54á14t 9763903884689

Znacny. S temi prespolnimi zamestnanci totiz do mesta dorazi i jejich penize. Nebo si myslite, ze si treba misto obeda v restauraci vozi s sebou rizky v chlebu? Atd. ;o)

+2/0
22.5.2015 16:40

R84o81b49e60r44t 45P32r91a56ž11á52k 4158556175380

Tak to je pražský rozpočet zachráněn.

0/−1
22.5.2015 19:01

E28v36ž51e84n 21P26o12l65á56k 3558118801963

Ano, spiknutí. Hnusné firmy nechtějí sídlit v Horní Dolní.

0/0
22.5.2015 18:34

V33l27a25d41i92m33í70r 11H59o21l67ý 8334891686727

Proč ne?

Když se následně zruší modré zóny podle městských částí a bude jen jedna, celopražská...

0/0
23.5.2015 0:09

J55i89ř67í 12M67a64c35e76k 3345155774521

Ono to chce nejen nové zastávky, ale taky myslet hlavou. V současnosti kvůli různým omezením skoro přestaly jezdit osobní vlaky mezi Vysočany a hl. n. (a Vršovicemi). Člověk by čekal, že v takovém případě se povolíjízda na pražské jízdné i v rychlících. Ale kdepak! Přitom ve Vídni (i jinde) je použití rychlíků na městské jízdné samozřejmostí.

+3/0
22.5.2015 11:58

J82a25n 92H15e43r63o34u68d39e84k 9208212313461

Šak v R-kových rychlících platí městské jízdné!!!

+2/0
22.5.2015 12:29

J37o68s25e83f 61K30o56m38á20r66e86k 5974232414969

Ale jenom některých, tzv. plně integrovaných...

+3/0
22.5.2015 14:10

J49a90r36o24s80l87a85v 66S15u34c68h64ý 1983439695784

Přesně tak ... Hledat pravidelně, kterým mohu a kterým ne je opruz ... Osobně pravidelně vytáčím průvodčí ráno v rychlíku "Landek", na který přestupuji na hl.n. a jedu s ním do Vysočan. Vytahuji Opencard a odmítám diskusi na téma "v EC Opencard neplatí" :-) :-) :-)

0/0
22.5.2015 14:54

J56a79n 31H37e66r61o49u52d57e94k 9548152353271

EC a rychlik je opravdu neco jiného ;)

0/0
22.5.2015 15:24

M44i50r92o71s89l93a83v 95Z50i57k51m11u19n59d 7929643574943

Omyl, ve Vídni můžete jet na tramvajenku nebo jednotlivou jízdenku dopravního svazu VOR osobním vlakem, EC, RJ nebo ICE ...

V Praze (jinde v Česku) je problém v tom, že osobníky objednává kraj (organizátor IDS), rychlíky / EC jsou pod garancí státu nebo jde o komerční riziko a ješitnost představitelů obou systémů nedovolí, aby se až na výjimky neuznávala jízdenka IDS (opencard) v rychlíku ... Podobně to funguje ve Švýcarsku. Ješitní  představitelé slintají po kvalitě dopravy jako ve Švýcarsku, ale sami tomu hází klacky pod nohy ...

0/0
22.5.2015 20:00

J50a87k40u28b 91Ř13í39h86a 4505829662841

Teda já to vaše uvažování nechápu. Odmítáte se podřídit pravidlům cestování se kterými jste nástupem do vlaku souhlasil? Jednou dopravce vydal nějaká pravidla, vy je akceptoval, tak se máte podle nich chovat a ne tvrdošíjně odmítat s odkazem na logiku a že jste líný si zjistit potřebné informace. A ještě se tím vychloubáte.

+1/0
22.5.2015 17:38

R42a79d40e87k 88J27a71n37a52t74a 9935596394722

Jiří Macek myslí zřejmě rychlíky Hradec-Nymburk-Praha. V těch PID neplatí.

+1/0
22.5.2015 14:34

J85a65k52u89b 58F92e47i59f63a46r 7859269586889

Raději už konečně dostavte Pražský okruh a u konečných metra vybudujte velkokapacitní parkovací domy!

+10/0
22.5.2015 11:58

J41i12ř53í 10M39a64c25e70k 3695305694741

Ono to chce oboje.

+7/0
22.5.2015 11:59

J91a29k51u74b 92F80e87i28f27a73r 7449599346729

To máte pravdu, avšak si myslím že okruh je větší bolístka než nové vlakové zastávky.

+6/−1
22.5.2015 12:00

M47a82r25t93i11n 71K68ř82í94ž 9503312930297

A co třeba posunout Hlavní nádraží? :-D

+1/−3
22.5.2015 11:57
Foto

J74a57r25o94s31l29a83v 11D27o18u88š53a 3152384394716

mluví se o Praze, ne o Brně

+10/0
22.5.2015 12:14

J67a67n 92B75í65l27e41k 7544752294963

Už 20 let se mluví o zastávce na Černém Mostě - Rajská zahrada a stále se nic neděje. Jak to jen dělali za Císaře pána, že se tady postavila v poměrně krátké době celá železniční síť?

+17/0
22.5.2015 11:54

P15e18t33r 10N52i98v60n22i70c11k77ý 3222394495717

Nebyli ekoteroristi a taky krajina byla prázdná.

+10/−2
22.5.2015 12:03

A29n74d36r49e95j 43O39l21e37k81s38a 3275621567251

A hlavně byl ukrutný feudál - rozhodl sám.

+6/0
22.5.2015 13:33

T70o28m12á31š 77K91n92a17i45f53l 6543250687700

Jak to dělali za císaře?

1) nybyli ekologove

2) nebyla eu

3) krajina byla mnohem ridceji zabydlena

4) většina pudy patřila statu/cisari, nikoli poddaným

5) neobtezovali se s vykupy,

6) ovce a města nemohla říct "my tu silnici/stanici/zeleznici" nechceme

0/0
23.5.2015 7:30

L88u55k62á35š 93N97o66v28á36k 4336636752963

zastávko na Kačerově bych se moc nechlubil. Ta tangenciální trať do Libně stále není 2kolejná, chybí mimoúrovňové křížení s koridorem apod. A hlavně..přestup z metra na vlak je katastrofální, takhle dopravní terminály opravdu vypadat nemají...je to příšerné provizorium...Rv

+4/0
22.5.2015 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.