Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výtoň či Eden. V Praze by mohlo vyrůst až 30 nových vlakových zastávek

V hlavním městě by v budoucnu mohlo vzniknout až 30 nových vlakových zastávek. Vyplývá to z materiálu, který projednával magistrátní výbor pro dopravu. Kdo by jejich výstavbu financoval ani kdy by mohly být první zastávky hotové, se však zatím neví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75a94n 16F19l80o92r54i40á89n 2227478124451

Pane Holý. Když budou vlakové zastávky od sebe vzdálené jako stanice metra,neměl by to být přeci problém. Samozřejmě pro městskou,či příměstskou dopravu. Pokud některé vlaky pojedou daleko za Prahu,samozřejmě by nemusely stavět ve všech pražských zastávkách.

0/0
4.9.2015 8:10

J59a26n 66F28l51o63r64i10á93n 2717508724201

Je to jistě dobrý nápad. Třeba nová zastávka Podbaba místo stanice Bubeneč. Ano stanice Bubeneč byla hezká,romantická. Ale stranou,stavěl tam jen jeden autobus. K nové stanici Podbaba prodloužili tramvaj,jezdí tam dvě linky a několik linek autobusů. Pro cestující jistě zlepšení.

0/0
4.9.2015 8:06

V55l27a51d73i22m32í59r 43H27o70l31ý 8184471776737

No já nevím.

Výhoda rychlejšího cestování vlakem do okrajových čtvrtí tím pádem skončí.

Když budou vlaky každou chvíli zastavovat na nových zastávkách.

Možná se pletu a nějaký odborník mi zde vše vysvětlí, ale momentálně mi tohle budování zastávek připadá přinejmenším jako pěkná blbost.

+3/−1
23.5.2015 0:15

R82a17d77e84k 36J10a66n73a14t89a 9125676864222

Ve většině případů je nová zastávka provázena zrušením jiné nebo zrychlením trati. Takže to žádný dopad mít ani nemusí.

+3/0
23.5.2015 0:30

V20a94c21l46a39v 30P44e83r71o69u73t88k23a 6988817484561

ta kto je spíš vyjímka jinak stanice budou přidány, bohužel šilený přiklad je rušeni zastávky Strašnice /pěšky 5 minut metro A Strašnická / do zastávky Eden odku je to do zastávky Vršovice tka minuta jízdy vlakem a neši předci to chytře vymysleli a teď kdosi za miliony provede změnu.

0/0
24.5.2015 20:46

J29o55s27e31f30f 88M43u94s34i29l 7279845986180

Kde jste vzal 5 minut pěšky? Vždyť na Strašnickou je to od vlakové zastávky cca kilometr... 5 minut to jede dle jízdního řádu tramvaj, na kterou to je cca 5 minut pěšky lehkou chůzí.

0/0
23.7.2015 7:54

V42a57c75l39a58v 20P22e36r41o44u62t72k92a 6238657354761

5 minut? trmavaj pokud nečeká na semaforu je tam za minutu.

0/0
4.9.2015 9:05

J59a14n 17Č62e20k66a65l 7929725894574

Od strašnické zastávky na Strašnickou?? Dvě zastávky za minutu??

0/0
4.9.2015 9:41

D95a34v19i64d 53Z84a73j80d80á51k 8155192960191

Praha ma pomerne hutou sit.Mozna by stalo za to se celkove inspirovat treba berlinem a dat tomu nejaky rad.Aby v tom byl nejaky system a ne naprosto nesmyslne zastavky,nenavazujici spoje atd.

0/0
22.5.2015 18:59

R42a89d89e85k 35J70a11n21a62t90a 9175496134342

Praha má hustou síť, ale málo kapacitní. Narozdíl německého S-Bahnu se totiž příměstská doprava musí u nás dělit o koleje s dopravou dálkovou a nákladní.

Co Praha potřebuje nejvíce, je třetí/črvrtá kolej v mnoha úsecích, ať už podél stávájící tratě, kde je to možné, nebo ve formě zaústění VRT, v těch směrech, kde je VRT v plánu.

+4/0
22.5.2015 20:20

T93o64m71á92š 27K49n45a82i48f37l 6623380687790

Tak ono v rámci prahy ty spoje celkem navazují, a provazani ze zbytkem mhd (autobusy) docela funguje.

Jen kapacita většiny trať vedoucí z prahy je nedostatečná.

0/0
23.5.2015 7:25

J61a95k78u61b 11R53o22u57s 3333120824142

Proč je na ilustrační fotce havarovaná lokomotiva?

0/0
22.5.2015 18:00

B32o35h33u97s11l62a77v 34K76r56á57l50í46k 2141910919546

Jinak by tam nezastavila.

+2/0
22.5.2015 18:15

M16i46l96o17s72l52a82v 39K21a69n51t32o49r52e24k 1699247661409

Jinak si z nás soudruzi dělají Brusel, Zrušej nádraží Vyšehrad a vedle tak cca 100 m od něj postavěj "Výtoň" ;-D;-D;-D;-D!!!!!!

+11/0
22.5.2015 15:00

R60a23d14e64k 36J16a12n36a28t32a 9145606174182

Nádraží Vyšehrad bylo zrušeno již v roce 1960. S tím současní "soudruzi" opravdu nemají nic společného.

Výstavba nové stanice vyjde levněji než obnovení staré, protože na tom starém míste nemáte nic, co byste mohl použít a navíc tam stojí nemoderní budova, kterou by bylo třeba draze opravit (a stejně už dávno patří soukromému vlastníku). Kromě toho je tam v oblouku, což je se současnými normami problmenatické.

Další věc je, že Výtoň je pro zastávku mnohem lepší místo. Je tam více tramvají, na které se dá přestoupit, především na pravobřežní tramvajová trati.

+6/0
22.5.2015 15:18

R64o40b57e75r66t 34P27r59a55ž28á32k 4658636355330

Ovšem, Vyšehrad není jen zastávka ve smyslu nástup a výstup cestujících. Přiléhá k ní obvod výhybek, které se musí obsluhovat.

0/0
22.5.2015 19:00

E18v96ž32e44n 77P35o23l55á33k 3918528461463

Jestli ono to trochu nesouvisí s návazností linek.

+2/0
22.5.2015 18:33

R80o12b91e47r46t 70P42r43a58ž39á65k 4898726355940

Trochu jo.;-D

+1/0
22.5.2015 19:02

P54e18t18r 82H45a72r91i97p95r63a83s72a86d 14H43a30j43i41č 8733230184477

Ten Vyšehrad je ostuda. Přitom je to krásná, tuším že secesní, budova. Podobně na tom byl Veleslavín, ale už jsem tam dlouho nebyl, tak nevím, jak to s nádražím dopadlo.

+1/0
22.5.2015 23:01

M29i72l26o87s62l74a62v 73K15a21n44t49o29r37e47k 1439377621449

Já taky nad tím brečím, co udělali s Vyšehradem;-(

+1/0
23.5.2015 0:03

J39a10n 49Č50e17k57a70l 7709345324694

Budova krásná, ale přestup z ní do prázdna...

0/0
4.9.2015 9:42

J39i93ř31í 40P10r70a62ž71á56k 9140442301102

No konečně! V Berlíně to funguje už století.

+3/−1
22.5.2015 14:12

M20a67r75t68i93n11a 15V93a39n84k55o12v89á 4727753462552

Hm, a co Karlín, o něm se dříve taky mluvilo, nyní nic?

0/0
22.5.2015 13:22

J27a91n 12L79u88k74á20š 5346163164437

a dokážete přimět středočechy, aby ty parkovací domy zaplatili? To je totiž celej problém P+R a parkovacích domů. Že je nevyužívají pražani, ale všichni ti co si pořídili bydlení za Prahou, dál v Praze pracují, ale daně odvádějí středočeskému kraji !! Proč by jim měla za to ještě Praha stavět parkovací domy?

+5/−2
22.5.2015 12:37

P66a98v71e82l 94A14n30t16o46n 7128935648374

Ona má zase Praha příjem ze všech těch firem se sídlem Praze, ve kterých ty středočeši pracují. Nebude to zas tak černobílé.

+5/0
22.5.2015 14:36

R68a34d98e90k 55J53a67n72a98t79a 9665886124172

Jaký má Praha příjem z firem v Praze? Města a kraje dostávají akorát peníze "na hlavu" za obyvatele, co tam mají bydliště.

0/0
22.5.2015 14:40

P17a87v86e93l 82A75n97t86o95n 7288555408174

Dostávají i z daní právnických osob se sídlem v daném městě.

+2/0
22.5.2015 14:46

M76i70l26o48s79l89a18v 24K60a15n85t35o25r60e89k 1979367711139

no jo, ale ona firma nemusí mí sídlo v Praze, stačí si vzít za příklad (raději bez přívlastku) Bakalu.

0/−1
22.5.2015 14:57

M38i25c27h98a38l 24P17a70v54l91á35t 9223943364979

Znacny. S temi prespolnimi zamestnanci totiz do mesta dorazi i jejich penize. Nebo si myslite, ze si treba misto obeda v restauraci vozi s sebou rizky v chlebu? Atd. ;o)

+2/0
22.5.2015 16:40

R37o65b31e18r50t 49P31r27a98ž72á36k 4878966505820

Tak to je pražský rozpočet zachráněn.

0/−1
22.5.2015 19:01

E36v15ž30e28n 67P13o48l55á97k 3488518741103

Ano, spiknutí. Hnusné firmy nechtějí sídlit v Horní Dolní.

0/0
22.5.2015 18:34

V53l15a23d59i23m29í34r 91H70o70l50ý 8934871746947

Proč ne?

Když se následně zruší modré zóny podle městských částí a bude jen jedna, celopražská...

0/0
23.5.2015 0:09

J81i38ř51í 80M81a56c51e52k 3845885164781

Ono to chce nejen nové zastávky, ale taky myslet hlavou. V současnosti kvůli různým omezením skoro přestaly jezdit osobní vlaky mezi Vysočany a hl. n. (a Vršovicemi). Člověk by čekal, že v takovém případě se povolíjízda na pražské jízdné i v rychlících. Ale kdepak! Přitom ve Vídni (i jinde) je použití rychlíků na městské jízdné samozřejmostí.

+3/0
22.5.2015 11:58

J68a61n 82H61e51r10o79u51d98e28k 9308742473371

Šak v R-kových rychlících platí městské jízdné!!!

+2/0
22.5.2015 12:29

J62o12s23e58f 57K27o19m60á80r12e66k 5224332294709

Ale jenom některých, tzv. plně integrovaných...

+3/0
22.5.2015 14:10

J58a70r16o37s40l27a22v 12S19u67c41h45ý 1733259395394

Přesně tak ... Hledat pravidelně, kterým mohu a kterým ne je opruz ... Osobně pravidelně vytáčím průvodčí ráno v rychlíku "Landek", na který přestupuji na hl.n. a jedu s ním do Vysočan. Vytahuji Opencard a odmítám diskusi na téma "v EC Opencard neplatí" :-) :-) :-)

0/0
22.5.2015 14:54

J32a60n 17H19e24r88o82u74d56e31k 9518512323801

EC a rychlik je opravdu neco jiného ;)

0/0
22.5.2015 15:24

M48i43r67o28s79l57a70v 13Z40i98k32m83u10n56d 7479593764243

Omyl, ve Vídni můžete jet na tramvajenku nebo jednotlivou jízdenku dopravního svazu VOR osobním vlakem, EC, RJ nebo ICE ...

V Praze (jinde v Česku) je problém v tom, že osobníky objednává kraj (organizátor IDS), rychlíky / EC jsou pod garancí státu nebo jde o komerční riziko a ješitnost představitelů obou systémů nedovolí, aby se až na výjimky neuznávala jízdenka IDS (opencard) v rychlíku ... Podobně to funguje ve Švýcarsku. Ješitní  představitelé slintají po kvalitě dopravy jako ve Švýcarsku, ale sami tomu hází klacky pod nohy ...

0/0
22.5.2015 20:00

J16a86k37u81b 11Ř67í63h49a 4565279532641

Teda já to vaše uvažování nechápu. Odmítáte se podřídit pravidlům cestování se kterými jste nástupem do vlaku souhlasil? Jednou dopravce vydal nějaká pravidla, vy je akceptoval, tak se máte podle nich chovat a ne tvrdošíjně odmítat s odkazem na logiku a že jste líný si zjistit potřebné informace. A ještě se tím vychloubáte.

+1/0
22.5.2015 17:38

R70a90d59e66k 45J59a96n40a56t21a 9595746884132

Jiří Macek myslí zřejmě rychlíky Hradec-Nymburk-Praha. V těch PID neplatí.

+1/0
22.5.2015 14:34

J77a24k65u97b 73F10e82i91f74a17r 7749609156849

Raději už konečně dostavte Pražský okruh a u konečných metra vybudujte velkokapacitní parkovací domy!

+10/0
22.5.2015 11:58

J26i21ř92í 31M56a22c54e67k 3235195954801

Ono to chce oboje.

+7/0
22.5.2015 11:59

J23a26k26u75b 39F26e32i36f77a60r 7709419606559

To máte pravdu, avšak si myslím že okruh je větší bolístka než nové vlakové zastávky.

+6/−1
22.5.2015 12:00

M89a69r18t67i91n 37K84ř45í35ž 9713932470807

A co třeba posunout Hlavní nádraží? :-D

+1/−3
22.5.2015 11:57
Foto

J67a55r64o68s97l84a64v 13D12o77u57š89a 3982304874626

mluví se o Praze, ne o Brně

+10/0
22.5.2015 12:14

J89a42n 42B60í24l61e98k 7774522114373

Už 20 let se mluví o zastávce na Černém Mostě - Rajská zahrada a stále se nic neděje. Jak to jen dělali za Císaře pána, že se tady postavila v poměrně krátké době celá železniční síť?

+17/0
22.5.2015 11:54

P87e85t41r 80N50i67v32n83i54c20k14ý 3152724625697

Nebyli ekoteroristi a taky krajina byla prázdná.

+10/−2
22.5.2015 12:03

A34n66d15r89e43j 46O85l24e46k18s13a 3155481167401

A hlavně byl ukrutný feudál - rozhodl sám.

+6/0
22.5.2015 13:33

T13o68m29á42š 63K75n23a90i26f19l 6583620657780

Jak to dělali za císaře?

1) nybyli ekologove

2) nebyla eu

3) krajina byla mnohem ridceji zabydlena

4) většina pudy patřila statu/cisari, nikoli poddaným

5) neobtezovali se s vykupy,

6) ovce a města nemohla říct "my tu silnici/stanici/zeleznici" nechceme

0/0
23.5.2015 7:30

L44u32k37á54š 51N97o39v53á85k 4946476542493

zastávko na Kačerově bych se moc nechlubil. Ta tangenciální trať do Libně stále není 2kolejná, chybí mimoúrovňové křížení s koridorem apod. A hlavně..přestup z metra na vlak je katastrofální, takhle dopravní terminály opravdu vypadat nemají...je to příšerné provizorium...Rv

+4/0
22.5.2015 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.