- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pane Holý. Když budou vlakové zastávky od sebe vzdálené jako stanice metra,neměl by to být přeci problém. Samozřejmě pro městskou,či příměstskou dopravu. Pokud některé vlaky pojedou daleko za Prahu,samozřejmě by nemusely stavět ve všech pražských zastávkách.
Je to jistě dobrý nápad. Třeba nová zastávka Podbaba místo stanice Bubeneč. Ano stanice Bubeneč byla hezká,romantická. Ale stranou,stavěl tam jen jeden autobus. K nové stanici Podbaba prodloužili tramvaj,jezdí tam dvě linky a několik linek autobusů. Pro cestující jistě zlepšení.
No já nevím.
Výhoda rychlejšího cestování vlakem do okrajových čtvrtí tím pádem skončí.
Když budou vlaky každou chvíli zastavovat na nových zastávkách.
Možná se pletu a nějaký odborník mi zde vše vysvětlí, ale momentálně mi tohle budování zastávek připadá přinejmenším jako pěkná blbost.
Ve většině případů je nová zastávka provázena zrušením jiné nebo zrychlením trati. Takže to žádný dopad mít ani nemusí.
Praha ma pomerne hutou sit.Mozna by stalo za to se celkove inspirovat treba berlinem a dat tomu nejaky rad.Aby v tom byl nejaky system a ne naprosto nesmyslne zastavky,nenavazujici spoje atd.
Praha má hustou síť, ale málo kapacitní. Narozdíl německého S-Bahnu se totiž příměstská doprava musí u nás dělit o koleje s dopravou dálkovou a nákladní.
Co Praha potřebuje nejvíce, je třetí/črvrtá kolej v mnoha úsecích, ať už podél stávájící tratě, kde je to možné, nebo ve formě zaústění VRT, v těch směrech, kde je VRT v plánu.
Proč je na ilustrační fotce havarovaná lokomotiva?
Jinak si z nás soudruzi dělají Brusel, Zrušej nádraží Vyšehrad a vedle tak cca 100 m od něj postavěj "Výtoň"
Nádraží Vyšehrad bylo zrušeno již v roce 1960. S tím současní "soudruzi" opravdu nemají nic společného.
Výstavba nové stanice vyjde levněji než obnovení staré, protože na tom starém míste nemáte nic, co byste mohl použít a navíc tam stojí nemoderní budova, kterou by bylo třeba draze opravit (a stejně už dávno patří soukromému vlastníku). Kromě toho je tam v oblouku, což je se současnými normami problmenatické.
Další věc je, že Výtoň je pro zastávku mnohem lepší místo. Je tam více tramvají, na které se dá přestoupit, především na pravobřežní tramvajová trati.
No konečně! V Berlíně to funguje už století.
Hm, a co Karlín, o něm se dříve taky mluvilo, nyní nic?
a dokážete přimět středočechy, aby ty parkovací domy zaplatili? To je totiž celej problém P+R a parkovacích domů. Že je nevyužívají pražani, ale všichni ti co si pořídili bydlení za Prahou, dál v Praze pracují, ale daně odvádějí středočeskému kraji Proč by jim měla za to ještě Praha stavět parkovací domy?
Ona má zase Praha příjem ze všech těch firem se sídlem Praze, ve kterých ty středočeši pracují. Nebude to zas tak černobílé.
Ono to chce nejen nové zastávky, ale taky myslet hlavou. V současnosti kvůli různým omezením skoro přestaly jezdit osobní vlaky mezi Vysočany a hl. n. (a Vršovicemi). Člověk by čekal, že v takovém případě se povolíjízda na pražské jízdné i v rychlících. Ale kdepak! Přitom ve Vídni (i jinde) je použití rychlíků na městské jízdné samozřejmostí.
Šak v R-kových rychlících platí městské jízdné!!!