Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec přeplněnému peronu. Všechny soupravy metra končí až za Dejvickou

Už žádné čekání na přeplněném nástupišti. Od pondělního rána jezdí každá souprava pražského metra A směrem z centra po nejnovějším úseku minimálně do stanice Petřiny. Skončil tak pásmový provoz, kdy každý druhý vlak končil na Dejvické. Cestující to kritizovali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J60a34n 50M72a10c43u93r17a 4886433662317

Nějak dlouho se nepsalo o Blance.

0/0
1.6.2015 21:53
Foto

F15r59a76n76t94i70š28e55k 15R94u90d11l 3528405386617

tak jak koukám, jsou češi odborníky nejen na fotbal, hokej a další sporty ale už i na finance, jídlo, dopravu, školy a co přijde jako další?[>-]EUV

+1/−1
1.6.2015 12:06

M71i47c34h42a47l 10H78i24r97k52a 4987496960703

Co se týká trasy Neratovice-Letňany vs. Neratovice-Ládví, první trasa s obsluhou stejných zastávek na okraji Prahy (Líbeznice, Bořanovice) je na jedné cestě delší o 7 km, což jen u linky 348 při cca 200 spojů dělá denní nájezd vyšší o 1.400 km, za rok za pracovní dny cca 350 tis. km, tj. min. 2,1M Kč na PHM, v to nepočítaje další náklady související s vyšším nájezdem a nutností upravit takt metra na plnohodnotný provoz(Ládví vs. Letňany).

+2/0
1.6.2015 10:45

B58o82h16u59s15l97a45v 43K78r70á14l33í22k 2181930219216

Kde jste vzal těch 7 km?

0/0
1.6.2015 13:00

M37i95c68h74a51l 42H87i17r16k16a 4767366970983

Že by podle tras linky s tím, že budu při cestě na Letňany obsluhovat stejné zastávky jako při přímé lince na Ládví, tj. nepojedu z Neratovic přímo, ale oklikou přes Líbeznici, Bořanovice, Březiněves?

0/0
1.6.2015 13:19

M69a71r97e44k 85M13a16r95t59i89n 8669234216340

To je sice možné, ale Ládví není koncipováno jako konečná regionální dopravy! Tam prostě ty autobusy nepatří. V Letňanech je vybudován nový obrovský terminál, který není téměř vůbec využíván. Proto to cpát do zastávky MHD je prostě nesmysl.

0/−1
1.6.2015 15:12

M53i87c66h85a12l 83H34i96r63k82a 4507766980813

Ona ani výstavba českých měst a sídlišť není koncipována jako města 21. století, kdy každý má minimálně jedno auto, před domem nezaparkujete, nejsou vybudovány obchvaty měst.

Jinak letňanský terminál, to je kapitola sama pro sebe, která sloužila jen jako cesta ke zhodnocení pozemků a neodrážela skutečnou potřebu Prahy.

0/0
2.6.2015 7:55

R77a10d45e73k 16N72o69v47a19k 9114963609310

Opravdu je třeba počítat spotřebu PHM takto striktně? 

Co třeba počítat se zdržením, neplynulostí jízdy při průjezdu městem k Ládví 50kou, zatímco na Letňany pojedete plynule 80kou po Kbelské?

0/0
1.6.2015 16:03

M70i81c56h50a97l 53H30i30r13k32a 4527396440263

Vy asi tímto směrem nejezdíte, že? Narážím na plynulost jízdy ...;-)

0/0
2.6.2015 7:57

P28a94v97e61l 17K13r69a32l 4538279969752

Nekdo v DPP dostal konecne dobry napad. ;-)

0/0
1.6.2015 10:44

E12v32ž55e36n 45P25o29l36á82k 3988198611303

V Ropidu, nikoli DPP.

+1/0
1.6.2015 12:31

B72o76h39u48s64l29a54v 21K73r17á39l16í40k 2741170149726

Spíš naopak, Ropid byl nakonec dotlačen k tomu, aby nyní od svého "dobrého" nápadu ustoupil. A DP má zase máslo na hlavě s těmi nekrytými klouzačkami a reprezentativním přestupem na letištní autobus.

+2/0
1.6.2015 13:02

E16v54ž27e51n 27P84o15l82á95k 3688398341633

O plánování řádu ale rozhoduje Ropid a o samotných stavbách snad Metroprojekt, co vím...DPP zajišťuje jen samotný provoz.

0/0
1.6.2015 23:28

E97r31i31k 32S68v47o50b76o42d53a 1883458944918

No mne hlava nebere proc uz nenechali dojet vsechny soupravy az na konecnou. Jaky ma smysl zkratit to o jednu zastavku? Spousty lidi, kteri miri do nemocnice nebo velkych sidlist za nemocnici budou muset opet hloupe prestupovat a cekat. Chapu usporu, kdyz to zkratim o 4 stanice. Ale o jednu? Boze...

+4/−2
1.6.2015 10:41
Foto

M80a29r41t51i23n 80Š65u57b91r76t 1245881794695

120 spojů metra, tj. 600 vozů, v pracovní den jede kratší trasu o 3 kilometry. To je úspora 1800 vozokilometrů denně, 378 000 vozokilometrů ročně. Což je cca úspora 20 milionů korun ročně (předpokládám, že roční peníze na aktuální úpravu jsou letos vlastně pololetní). Do Motola denně jede 10 - 15 000 lidí, kdyby tam jezdily všechny vlaky, nabídka je pro 250 000 lidí. I pro Petřiny je taková nabídka strašně vysoká (poptávka do 20 000 lidí v každém směru), ale jsou tam obratové koleje, které by z hlediska zlomu poptávky měly být na Veleslavíně, kde je provoz všech souprav denně již oprávněný. Takže spíš se už plýtvá těmi všemi soupravami na Petřiny a je zoufalá snaha ušetřit pásmem do Motola aspoň něco, aby zbyly peníze na povrchové spoje. Všechny spoje do Motola by asi znamenaly jen 1 tram. linku na Petřiny, 1 tram. linku na Evropské, 1 bus linku na Kajetánce, prodloužení intervalu na 108, 142 i 191 a některé další úpravy, které by v souhrnu obsluhy oblasti znamenaly zhoršení pro větší skupinu cestujících. Metro je zde převážně konkurentem povrchové dopravy, tj. zlepšení v metru znamená zhoršení povrchu a naopak. V celé oblasti vylétly roční náklady na MHD o 300-400 milionů, celkově bez výrazného zlepšení plošné obsluhy. Respektive zlepšení pro lidi u metra je vyvažováno zhoršením v širší oblasti.

+7/−1
1.6.2015 11:20

B19o40h64u56s88l51a84v 70K68r89á97l74í60k 2821700599356

Tak by ty spoje mohly jezdit aspoň na Vypich ;-D

0/0
1.6.2015 13:03

A70n96d53r62e69j 24O13l81e42k86s82a 3415511627591

Jinými slovy, znovu se jasně ukazuje, jak zbytečné to metro do Motola bylo. Proč bylo navíc projektováno obratiště na Petřinách, fakt nepobírám.Rv

+3/0
1.6.2015 13:33

M17a84r29e52k 11M14a74r36t12i81n 8539804676520

Kancelář Blaník to vysvětluje docela srozumitelně :-) https://www.stream.cz/blanik/10005422-motol-konecna-stanice

0/0
1.6.2015 15:14

V31l39a85d93i33m61í29r 64H65o37l96ý 8774731566107

Také tu odbočku nechápu. Kdyby bylo metro projektováno a stavěno normálními lidmi, mělo by konečnou na Dědině a chystala se výstavba ruzyňské letiště.

Teď metro vede do Motola a plánované rychlodráhy na letiště se nedožijí ani naši pravnuci. :-/

0/0
1.6.2015 19:09

E31v21ž61e14n 77P31o58l78á95k 3338328871533

Byl jste se na Petřinách nebo v Motole někdy podívat? Podle mé zkušenosti tam nejezdí vlaky prázdnější než třeba na Ládví nebo vůbec většinu jiných konečných.

0/−1
1.6.2015 23:31

L71u93d27v92í72k 94G47a62j30d22o85š95í32k 2195163554942

Docela by mě zajímalo, jestli je to opravdu tak velký rozdíl v nákladech nechat všechny vlaky dojet až na konečnou, místí toho aby se logisticky řešila obrátka poloviny souprav o stanici dřív.

+1/−1
1.6.2015 10:07
Foto

M11a82r62t74i96n 14P31i31š88t56o97r17a 8978508606679

V předchozím článku http://praha.idnes.cz/pasmovy-provoz-z-dejvicke-bude-od-cervna-zrusen-ftq-/praha-zpravy.aspx?c=A150504_132702_praha-zpravy_bur se zde psalo, že nynější úprava vyjde na 25 milionů korun ročně. Tj. zrušení pásmování na jeden úsek cca 8 milionů korun ročně.

+1/0
1.6.2015 10:39

O12n71d91ř42e59j 24M52a44r23e34k 9882510967319

No, přestup na kladenský vlak využije jen ten, kdo jede z Motola, protože z centra Prahy je lepší vystoupit už na Hradčanské - tady se ta cesta spíš prodloužila. Ale zkrácení intervalu je pozitivní, jezdilo to hodně nacpané - což je ale typické pro všechny trasy - těch souprav je málo a intervaly jsou poměrně dlouhé.

0/0
1.6.2015 9:28

E35v56ž95e42n 58P34o83l31á50k 3148698941653

Na Hradčanské je to pěkná procházka, kterou bych denně absolvovat nechtěl.

+1/0
1.6.2015 12:33

A95l95e12š 62M20e23t14l88i59c91k13ý 4602864574739

Raději prestupujeme s dětmi na Veleslavíne. I když je tam ten přechod pres silnici nedomysleny. Protože vylezeme z výtahu a máme to na nádraží kousek. Na Hradčanský musím obcházet docela velký kus cesty. A cena na Veleslavín a na Dejvickou je docela rozdíl.

0/0
3.6.2015 8:26

M32a10r81t95i74n 92K23o49n81e24č29n20ý 3620414759355

"Do konečné stanice jede jen polovina souprav"

Jako že z pěti vozů každé soupravy metra pojede dál jen 2,5 vozu? ;-D

Takže klasická trhačková směna? ;-D

+1/−2
1.6.2015 9:22

B45o62h21u88s33l98a30v 98K91r15á28l73í68k 2471670359346

Ne poloviny souprav ani polovina soupravy, ale polovina souprav. To opravdu nelze pochopit špatně, pokud čtenář umí česky.

+5/0
1.6.2015 13:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.