Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec přeplněnému peronu. Všechny soupravy metra končí až za Dejvickou

Už žádné čekání na přeplněném nástupišti. Od pondělního rána jezdí každá souprava pražského metra A směrem z centra po nejnovějším úseku minimálně do stanice Petřiny. Skončil tak pásmový provoz, kdy každý druhý vlak končil na Dejvické. Cestující to kritizovali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49a88n 33M74a49c81u41r55a 4926193472387

Nějak dlouho se nepsalo o Blance.

0/0
1.6.2015 21:53

F38r48a84n97t20i78š16e41k 36R31u31d74l 3188365406127

tak jak koukám, jsou češi odborníky nejen na fotbal, hokej a další sporty ale už i na finance, jídlo, dopravu, školy a co přijde jako další?[>-]EUV

+1/−1
1.6.2015 12:06

M21i98c75h27a89l 71H63i12r78k69a 4167446540153

Co se týká trasy Neratovice-Letňany vs. Neratovice-Ládví, první trasa s obsluhou stejných zastávek na okraji Prahy (Líbeznice, Bořanovice) je na jedné cestě delší o 7 km, což jen u linky 348 při cca 200 spojů dělá denní nájezd vyšší o 1.400 km, za rok za pracovní dny cca 350 tis. km, tj. min. 2,1M Kč na PHM, v to nepočítaje další náklady související s vyšším nájezdem a nutností upravit takt metra na plnohodnotný provoz(Ládví vs. Letňany).

+2/0
1.6.2015 10:45

B89o46h21u44s47l72a46v 12K33r91á95l42í34k 2731800969446

Kde jste vzal těch 7 km?

0/0
1.6.2015 13:00

M46i70c41h79a74l 29H74i74r35k69a 4247906750343

Že by podle tras linky s tím, že budu při cestě na Letňany obsluhovat stejné zastávky jako při přímé lince na Ládví, tj. nepojedu z Neratovic přímo, ale oklikou přes Líbeznici, Bořanovice, Březiněves?

0/0
1.6.2015 13:19

M10a51r89e19k 85M37a45r89t38i77n 8299134436920

To je sice možné, ale Ládví není koncipováno jako konečná regionální dopravy! Tam prostě ty autobusy nepatří. V Letňanech je vybudován nový obrovský terminál, který není téměř vůbec využíván. Proto to cpát do zastávky MHD je prostě nesmysl.

0/−1
1.6.2015 15:12

M25i90c66h67a41l 98H73i64r79k85a 4247716850743

Ona ani výstavba českých měst a sídlišť není koncipována jako města 21. století, kdy každý má minimálně jedno auto, před domem nezaparkujete, nejsou vybudovány obchvaty měst.

Jinak letňanský terminál, to je kapitola sama pro sebe, která sloužila jen jako cesta ke zhodnocení pozemků a neodrážela skutečnou potřebu Prahy.

0/0
2.6.2015 7:55

R33a80d69e76k 32N49o15v32a47k 9464443169160

Opravdu je třeba počítat spotřebu PHM takto striktně? 

Co třeba počítat se zdržením, neplynulostí jízdy při průjezdu městem k Ládví 50kou, zatímco na Letňany pojedete plynule 80kou po Kbelské?

0/0
1.6.2015 16:03

M68i51c38h46a80l 14H82i17r67k38a 4257276210543

Vy asi tímto směrem nejezdíte, že? Narážím na plynulost jízdy ...;-)

0/0
2.6.2015 7:57

P24a36v27e32l 21K13r63a29l 4608549789962

Nekdo v DPP dostal konecne dobry napad. ;-)

0/0
1.6.2015 10:44

E20v55ž77e55n 60P61o71l56á44k 3278978801403

V Ropidu, nikoli DPP.

+1/0
1.6.2015 12:31

B64o27h45u17s63l58a32v 18K22r87á98l35í42k 2801860549236

Spíš naopak, Ropid byl nakonec dotlačen k tomu, aby nyní od svého "dobrého" nápadu ustoupil. A DP má zase máslo na hlavě s těmi nekrytými klouzačkami a reprezentativním přestupem na letištní autobus.

+2/0
1.6.2015 13:02

E71v41ž35e35n 35P37o56l16á65k 3678818921553

O plánování řádu ale rozhoduje Ropid a o samotných stavbách snad Metroprojekt, co vím...DPP zajišťuje jen samotný provoz.

0/0
1.6.2015 23:28

E43r95i62k 15S74v95o10b70o37d46a 1653198204298

No mne hlava nebere proc uz nenechali dojet vsechny soupravy az na konecnou. Jaky ma smysl zkratit to o jednu zastavku? Spousty lidi, kteri miri do nemocnice nebo velkych sidlist za nemocnici budou muset opet hloupe prestupovat a cekat. Chapu usporu, kdyz to zkratim o 4 stanice. Ale o jednu? Boze...

+4/−2
1.6.2015 10:41
Foto

M44a74r72t16i58n 84Š13u91b72r54t 1135171214795

120 spojů metra, tj. 600 vozů, v pracovní den jede kratší trasu o 3 kilometry. To je úspora 1800 vozokilometrů denně, 378 000 vozokilometrů ročně. Což je cca úspora 20 milionů korun ročně (předpokládám, že roční peníze na aktuální úpravu jsou letos vlastně pololetní). Do Motola denně jede 10 - 15 000 lidí, kdyby tam jezdily všechny vlaky, nabídka je pro 250 000 lidí. I pro Petřiny je taková nabídka strašně vysoká (poptávka do 20 000 lidí v každém směru), ale jsou tam obratové koleje, které by z hlediska zlomu poptávky měly být na Veleslavíně, kde je provoz všech souprav denně již oprávněný. Takže spíš se už plýtvá těmi všemi soupravami na Petřiny a je zoufalá snaha ušetřit pásmem do Motola aspoň něco, aby zbyly peníze na povrchové spoje. Všechny spoje do Motola by asi znamenaly jen 1 tram. linku na Petřiny, 1 tram. linku na Evropské, 1 bus linku na Kajetánce, prodloužení intervalu na 108, 142 i 191 a některé další úpravy, které by v souhrnu obsluhy oblasti znamenaly zhoršení pro větší skupinu cestujících. Metro je zde převážně konkurentem povrchové dopravy, tj. zlepšení v metru znamená zhoršení povrchu a naopak. V celé oblasti vylétly roční náklady na MHD o 300-400 milionů, celkově bez výrazného zlepšení plošné obsluhy. Respektive zlepšení pro lidi u metra je vyvažováno zhoršením v širší oblasti.

+7/−1
1.6.2015 11:20

B49o81h65u76s73l26a34v 93K59r46á80l26í27k 2751160329256

Tak by ty spoje mohly jezdit aspoň na Vypich ;-D

0/0
1.6.2015 13:03

A15n89d61r82e98j 16O82l77e11k82s87a 3915541927941

Jinými slovy, znovu se jasně ukazuje, jak zbytečné to metro do Motola bylo. Proč bylo navíc projektováno obratiště na Petřinách, fakt nepobírám.Rv

+3/0
1.6.2015 13:33

M55a27r14e60k 71M48a83r25t68i97n 8939564886810

Kancelář Blaník to vysvětluje docela srozumitelně :-) https://www.stream.cz/blanik/10005422-motol-konecna-stanice

0/0
1.6.2015 15:14

V78l80a76d66i63m50í34r 21H73o65l13ý 8644931856337

Také tu odbočku nechápu. Kdyby bylo metro projektováno a stavěno normálními lidmi, mělo by konečnou na Dědině a chystala se výstavba ruzyňské letiště.

Teď metro vede do Motola a plánované rychlodráhy na letiště se nedožijí ani naši pravnuci. :-/

0/0
1.6.2015 19:09

E79v11ž64e89n 62P21o65l14á66k 3488988451913

Byl jste se na Petřinách nebo v Motole někdy podívat? Podle mé zkušenosti tam nejezdí vlaky prázdnější než třeba na Ládví nebo vůbec většinu jiných konečných.

0/−1
1.6.2015 23:31

L67u36d20v34í14k 96G33a25j33d50o29š80í30k 2885233494662

Docela by mě zajímalo, jestli je to opravdu tak velký rozdíl v nákladech nechat všechny vlaky dojet až na konečnou, místí toho aby se logisticky řešila obrátka poloviny souprav o stanici dřív.

+1/−1
1.6.2015 10:07
Foto

M85a24r13t23i14n 17P41i45š32t77o21r42a 8768318716829

V předchozím článku http://praha.idnes.cz/pasmovy-provoz-z-dejvicke-bude-od-cervna-zrusen-ftq-/praha-zpravy.aspx?c=A150504_132702_praha-zpravy_bur se zde psalo, že nynější úprava vyjde na 25 milionů korun ročně. Tj. zrušení pásmování na jeden úsek cca 8 milionů korun ročně.

+1/0
1.6.2015 10:39

O97n11d49ř61e16j 40M77a61r82e59k 9302430107489

No, přestup na kladenský vlak využije jen ten, kdo jede z Motola, protože z centra Prahy je lepší vystoupit už na Hradčanské - tady se ta cesta spíš prodloužila. Ale zkrácení intervalu je pozitivní, jezdilo to hodně nacpané - což je ale typické pro všechny trasy - těch souprav je málo a intervaly jsou poměrně dlouhé.

0/0
1.6.2015 9:28

E70v97ž27e51n 44P84o41l83á35k 3898868551913

Na Hradčanské je to pěkná procházka, kterou bych denně absolvovat nechtěl.

+1/0
1.6.2015 12:33

A64l56e92š 61M67e31t78l80i37c17k19ý 4872344414539

Raději prestupujeme s dětmi na Veleslavíne. I když je tam ten přechod pres silnici nedomysleny. Protože vylezeme z výtahu a máme to na nádraží kousek. Na Hradčanský musím obcházet docela velký kus cesty. A cena na Veleslavín a na Dejvickou je docela rozdíl.

0/0
3.6.2015 8:26

M92a69r16t91i73n 34K60o69n96e90č88n86ý 3570174239925

"Do konečné stanice jede jen polovina souprav"

Jako že z pěti vozů každé soupravy metra pojede dál jen 2,5 vozu? ;-D

Takže klasická trhačková směna? ;-D

+1/−2
1.6.2015 9:22

B69o50h82u84s98l24a37v 50K61r72á40l60í20k 2911190899916

Ne poloviny souprav ani polovina soupravy, ale polovina souprav. To opravdu nelze pochopit špatně, pokud čtenář umí česky.

+5/0
1.6.2015 13:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.