Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec přeplněnému peronu. Všechny soupravy metra končí až za Dejvickou

Už žádné čekání na přeplněném nástupišti. Od pondělního rána jezdí každá souprava pražského metra A směrem z centra po nejnovějším úseku minimálně do stanice Petřiny. Skončil tak pásmový provoz, kdy každý druhý vlak končil na Dejvické. Cestující to kritizovali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J53a21n 46M90a24c35u96r47a 4796493982717

Nějak dlouho se nepsalo o Blance.

0/0
1.6.2015 21:53
Foto

F22r86a42n61t79i28š40e85k 56R89u94d62l 3168405506317

tak jak koukám, jsou češi odborníky nejen na fotbal, hokej a další sporty ale už i na finance, jídlo, dopravu, školy a co přijde jako další?[>-]EUV

+1/−1
1.6.2015 12:06

M76i98c81h61a67l 84H81i21r72k22a 4577586710523

Co se týká trasy Neratovice-Letňany vs. Neratovice-Ládví, první trasa s obsluhou stejných zastávek na okraji Prahy (Líbeznice, Bořanovice) je na jedné cestě delší o 7 km, což jen u linky 348 při cca 200 spojů dělá denní nájezd vyšší o 1.400 km, za rok za pracovní dny cca 350 tis. km, tj. min. 2,1M Kč na PHM, v to nepočítaje další náklady související s vyšším nájezdem a nutností upravit takt metra na plnohodnotný provoz(Ládví vs. Letňany).

+2/0
1.6.2015 10:45

B89o71h43u43s36l72a84v 64K89r36á20l29í37k 2621260839836

Kde jste vzal těch 7 km?

0/0
1.6.2015 13:00

M83i83c74h69a79l 66H47i13r37k14a 4307886670693

Že by podle tras linky s tím, že budu při cestě na Letňany obsluhovat stejné zastávky jako při přímé lince na Ládví, tj. nepojedu z Neratovic přímo, ale oklikou přes Líbeznici, Bořanovice, Březiněves?

0/0
1.6.2015 13:19

M80a24r14e10k 32M29a71r13t77i45n 8229194556500

To je sice možné, ale Ládví není koncipováno jako konečná regionální dopravy! Tam prostě ty autobusy nepatří. V Letňanech je vybudován nový obrovský terminál, který není téměř vůbec využíván. Proto to cpát do zastávky MHD je prostě nesmysl.

0/−1
1.6.2015 15:12

M48i56c28h94a87l 37H73i74r95k81a 4197156940403

Ona ani výstavba českých měst a sídlišť není koncipována jako města 21. století, kdy každý má minimálně jedno auto, před domem nezaparkujete, nejsou vybudovány obchvaty měst.

Jinak letňanský terminál, to je kapitola sama pro sebe, která sloužila jen jako cesta ke zhodnocení pozemků a neodrážela skutečnou potřebu Prahy.

0/0
2.6.2015 7:55

R98a68d63e75k 32N65o38v14a33k 9624923649210

Opravdu je třeba počítat spotřebu PHM takto striktně? 

Co třeba počítat se zdržením, neplynulostí jízdy při průjezdu městem k Ládví 50kou, zatímco na Letňany pojedete plynule 80kou po Kbelské?

0/0
1.6.2015 16:03

M79i15c39h57a70l 20H95i64r79k84a 4357106390953

Vy asi tímto směrem nejezdíte, že? Narážím na plynulost jízdy ...;-)

0/0
2.6.2015 7:57

P16a28v32e89l 27K33r41a14l 4198809469852

Nekdo v DPP dostal konecne dobry napad. ;-)

0/0
1.6.2015 10:44

E89v21ž43e33n 65P12o33l25á93k 3698668331483

V Ropidu, nikoli DPP.

+1/0
1.6.2015 12:31

B93o97h74u28s82l38a74v 91K69r32á85l11í72k 2741400799746

Spíš naopak, Ropid byl nakonec dotlačen k tomu, aby nyní od svého "dobrého" nápadu ustoupil. A DP má zase máslo na hlavě s těmi nekrytými klouzačkami a reprezentativním přestupem na letištní autobus.

+2/0
1.6.2015 13:02

E94v57ž20e84n 30P84o31l55á29k 3328758241123

O plánování řádu ale rozhoduje Ropid a o samotných stavbách snad Metroprojekt, co vím...DPP zajišťuje jen samotný provoz.

0/0
1.6.2015 23:28

E46r61i97k 51S33v34o66b84o35d51a 1703928294878

No mne hlava nebere proc uz nenechali dojet vsechny soupravy az na konecnou. Jaky ma smysl zkratit to o jednu zastavku? Spousty lidi, kteri miri do nemocnice nebo velkych sidlist za nemocnici budou muset opet hloupe prestupovat a cekat. Chapu usporu, kdyz to zkratim o 4 stanice. Ale o jednu? Boze...

+4/−2
1.6.2015 10:41
Foto

M57a32r91t36i91n 45Š28u73b18r23t 1625721234535

120 spojů metra, tj. 600 vozů, v pracovní den jede kratší trasu o 3 kilometry. To je úspora 1800 vozokilometrů denně, 378 000 vozokilometrů ročně. Což je cca úspora 20 milionů korun ročně (předpokládám, že roční peníze na aktuální úpravu jsou letos vlastně pololetní). Do Motola denně jede 10 - 15 000 lidí, kdyby tam jezdily všechny vlaky, nabídka je pro 250 000 lidí. I pro Petřiny je taková nabídka strašně vysoká (poptávka do 20 000 lidí v každém směru), ale jsou tam obratové koleje, které by z hlediska zlomu poptávky měly být na Veleslavíně, kde je provoz všech souprav denně již oprávněný. Takže spíš se už plýtvá těmi všemi soupravami na Petřiny a je zoufalá snaha ušetřit pásmem do Motola aspoň něco, aby zbyly peníze na povrchové spoje. Všechny spoje do Motola by asi znamenaly jen 1 tram. linku na Petřiny, 1 tram. linku na Evropské, 1 bus linku na Kajetánce, prodloužení intervalu na 108, 142 i 191 a některé další úpravy, které by v souhrnu obsluhy oblasti znamenaly zhoršení pro větší skupinu cestujících. Metro je zde převážně konkurentem povrchové dopravy, tj. zlepšení v metru znamená zhoršení povrchu a naopak. V celé oblasti vylétly roční náklady na MHD o 300-400 milionů, celkově bez výrazného zlepšení plošné obsluhy. Respektive zlepšení pro lidi u metra je vyvažováno zhoršením v širší oblasti.

+7/−1
1.6.2015 11:20

B16o98h77u67s85l34a12v 31K51r16á23l89í68k 2151480909116

Tak by ty spoje mohly jezdit aspoň na Vypich ;-D

0/0
1.6.2015 13:03

A95n72d32r36e95j 83O78l82e71k52s83a 3875591207221

Jinými slovy, znovu se jasně ukazuje, jak zbytečné to metro do Motola bylo. Proč bylo navíc projektováno obratiště na Petřinách, fakt nepobírám.Rv

+3/0
1.6.2015 13:33

M22a71r45e71k 25M61a11r33t29i70n 8839844316380

Kancelář Blaník to vysvětluje docela srozumitelně :-) https://www.stream.cz/blanik/10005422-motol-konecna-stanice

0/0
1.6.2015 15:14

V14l13a73d70i71m26í79r 49H37o20l24ý 8974831246817

Také tu odbočku nechápu. Kdyby bylo metro projektováno a stavěno normálními lidmi, mělo by konečnou na Dědině a chystala se výstavba ruzyňské letiště.

Teď metro vede do Motola a plánované rychlodráhy na letiště se nedožijí ani naši pravnuci. :-/

0/0
1.6.2015 19:09

E28v43ž91e94n 10P76o96l68á75k 3758488931493

Byl jste se na Petřinách nebo v Motole někdy podívat? Podle mé zkušenosti tam nejezdí vlaky prázdnější než třeba na Ládví nebo vůbec většinu jiných konečných.

0/−1
1.6.2015 23:31

L13u65d21v97í56k 54G67a48j19d26o87š93í41k 2725433354572

Docela by mě zajímalo, jestli je to opravdu tak velký rozdíl v nákladech nechat všechny vlaky dojet až na konečnou, místí toho aby se logisticky řešila obrátka poloviny souprav o stanici dřív.

+1/−1
1.6.2015 10:07

M26a77r86t51i11n 36P91i89š31t60o16r44a 8968948326329

V předchozím článku http://praha.idnes.cz/pasmovy-provoz-z-dejvicke-bude-od-cervna-zrusen-ftq-/praha-zpravy.aspx?c=A150504_132702_praha-zpravy_bur se zde psalo, že nynější úprava vyjde na 25 milionů korun ročně. Tj. zrušení pásmování na jeden úsek cca 8 milionů korun ročně.

+1/0
1.6.2015 10:39

O70n97d26ř51e38j 55M42a18r26e14k 9112670147639

No, přestup na kladenský vlak využije jen ten, kdo jede z Motola, protože z centra Prahy je lepší vystoupit už na Hradčanské - tady se ta cesta spíš prodloužila. Ale zkrácení intervalu je pozitivní, jezdilo to hodně nacpané - což je ale typické pro všechny trasy - těch souprav je málo a intervaly jsou poměrně dlouhé.

0/0
1.6.2015 9:28

E42v28ž58e70n 16P97o11l38á28k 3188358931613

Na Hradčanské je to pěkná procházka, kterou bych denně absolvovat nechtěl.

+1/0
1.6.2015 12:33

A14l21e30š 64M71e11t36l71i36c40k74ý 4482414184929

Raději prestupujeme s dětmi na Veleslavíne. I když je tam ten přechod pres silnici nedomysleny. Protože vylezeme z výtahu a máme to na nádraží kousek. Na Hradčanský musím obcházet docela velký kus cesty. A cena na Veleslavín a na Dejvickou je docela rozdíl.

0/0
3.6.2015 8:26

M20a87r87t62i55n 52K11o78n46e61č25n42ý 3440424799185

"Do konečné stanice jede jen polovina souprav"

Jako že z pěti vozů každé soupravy metra pojede dál jen 2,5 vozu? ;-D

Takže klasická trhačková směna? ;-D

+1/−2
1.6.2015 9:22

B26o44h93u38s95l94a49v 39K66r77á90l15í86k 2831320749886

Ne poloviny souprav ani polovina soupravy, ale polovina souprav. To opravdu nelze pochopit špatně, pokud čtenář umí česky.

+5/0
1.6.2015 13:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.