Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Učitelka a maturant uhořeli v nezkolaudované chalupě, oznámil úřad

Shořelý objekt v rekreačním areálu Drhleny v Kněžmostu na Mladoboleslavsku, při jehož požáru minulý týden zemřeli dva lidé, nebyl zkolaudovaný. Podle stavebního úřadu byl objekt nově postavený a investor zatím o kolaudaci nezažádal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K71a18t53e47ř38i65n74a 37V26ý36b28o17r13n57á 6470789489

Tahle debata bez určení příčiny požáru nemá smysl. Můžete se tady do krve hádat, jestli je užívání nezkolaudované nemovitosti nebezpečné nebo ne, ale jestli se ukáže, že to chytlo od vajglu, tak je to celkem zbytečný adrenalin :-)

0/0
10.6.2015 16:08

P18a17v44e86l 10O61d92r40a84z94i58l 6774269307130

Je zajímavé, že zastánci svobody a odpůrci úřední zvůle málem tvrdí, že požár vypukl kvůli zákonnému požadavku na kolaudaci.

0/−1
10.6.2015 13:01

D82a41l88i97b77o26r 90J41a67n48d18a 1189426802452

no a chorobny uctivaci byrokracie zase tvrdi pravej opak

0/0
12.6.2015 10:54

V58l69a56s33t98i84m94i89l 36H30a53l84b44i34c88h 8413665586128

Mám dojem,že by tam uhořeli i kdyby byla skolaudovaná.

0/0
10.6.2015 8:41

P86a98v73e16l 89O49d39r89a52z55i41l 6234849327510

No, na dojmy se nehraje.

+1/0
10.6.2015 13:01

L24u23d28ě56k 73N79ě83m55e92c 5185501942474

Oukej. Je to tutovka.

0/0
10.6.2015 14:00

P55e33t24r 28B75u74r31d42a 3710695819267

Není dnes požadován požární hlásič? Dokonce i u nových obyčejných obytných prostor (ne turistických/pronajímaných...)?

0/0
10.6.2015 21:14

K18a44r65e98l 83M74i21k71u58l11k47a 8273535392553

Kde se pořád berou ti pravicoví fanatici co jsou proti jakýmkoliv kontrolám ? Nebýt těch jimi nenáviděných norem, kolaudací atd. tak je podobných případů daleko víc.

+3/0
9.6.2015 22:51

D23a29l88i59b95o40r 87J93a15n98d18a 1989656562752

ano ano, kolaudace totiz zabrani pubertakum chovat se jako paka

0/0
12.6.2015 10:55

R91o79b56e86r90t 63P75e20l37n19á66ř 3308361834

Lidi vzdyt vite jak kolaudace probihaj - podmaznete par lidi a dostanete papir aniz by fyzicky nejaka kontrola probehla. Je to stejny jak stk. Takze odkazovat se primarne na kolaudaci muze jen naprosty tupec a tech je tu pozehnane...

0/−6
9.6.2015 21:16

P73e22t80r 58N31o91v86o58t49n92y 3669212149762

Naprostý tupec může napsaz takovy blábol. Myslíte že úředníci ze stavebniho úřadu a revizní technici chtějí jit sedět za pár korun?

+8/0
9.6.2015 21:22

R15o77b75e12r72t 91P54e70l34n73á81ř 3678311654

Myslim ze existuje hodne objektu ktere kolaudaci maji a jejichz stav rozhodne neodpovida normam, zejmena co se tyka elektroinstalace. O protipozarni ochrane nemluve. Par takovych pripadu znam. Vychazim ze zkusennosti.

+1/−1
9.6.2015 21:40

P23e48t68r 31N30o73v78o24t43n85y 3849972549102

To jste dost dobry, že poznáte jen tak pohledem z venku vadnou elektroinstalaci. Nebo jste jim tam rozdelaval rozvaděče, krabice a zasuvky? :-)

+4/−1
9.6.2015 21:56

R91o97b46e96r95t 63P16e59l14n88á53ř 3338201804

Nekdy staci otevrit rozvadec...

0/−1
9.6.2015 22:05

P66e20t33r 56N19o29v36o83t79n27y 3529822569402

Pokud tam neni dostatecne kryti proti dotyku, abyste vůbec viděl na draty, tak možná ano. :-)

+1/0
9.6.2015 22:13

R98o60b67e85r17t 56P25e34l81n82á31ř 3338681584

Vy ste si nevsiml ze moderni rozvadece jsou vetsinou pruhledne? Respektive to kryti proti dotyku. Hadejte proc...

0/0
9.6.2015 22:37

P42e18t27r 41N29o54v14o62t29n74y 3739972899722

To jsem si teda nevšiml, že by většina byla průhledná.

+2/0
9.6.2015 22:44

P71a61v27e78l 21O33d13r72a88z92i64l 6344739207930

Protože nemáte řádný statistický vzorek, jako ostatně nikdo. Prostě některé jsou, některé nejsou. Průhledné tedy bývají jen krytky, vlastní piksle ne.

0/0
10.6.2015 13:11

R97o74b35e97r12t 25P30e84l44n65á24ř 3218531564

A jeste drobnost. Predstavte si ze by ten barak kolaudaci mel a zjistilo by se ze pricina byla v elektroinstalaci. Myslite ze obvini revizniho technika? To asi tezko...

0/−1
9.6.2015 21:45

P15e66t42r 81N26o44v19o21t68n15y 3889472199142

Kdyby byla pri vyšetřování zjištěna zavada na elektroinstalaci, ktera vedla k požáru a o ktere revizní technik vedel, tak asi ano. Minimalne by měl slušné popotahovani a prisel by o razitko.

+3/0
9.6.2015 21:52

R54o52b36e89r79t 87P18e79l75n33á63ř 3748681464

Videl jste nekdy vubec jak takova revize probiha a co se pri ni kontroluje? Revizni technik casto vychazi z dokumentace, nebude napriklad rozebirat zed aby se presvedcil ze je tam spravne tlusty vodic. Navic pricina muze vzniknou az po revizi coz se taky tezko dokazuje.

0/−3
9.6.2015 22:00

P96e92t76r 67N88o60v44o45t58n66y 3419372769622

Ano viděl. A může probihat i dost důkladne. Treba poctivym zmerenim impedancnich smyček. A vizualni kontrolou obou konců vedení. Navic pri tom slendrianu, co popisujete jako beznou realitu by se klidne mohlo stát, že podepise revizi na elektroinstalaci, kde jsou chyby už v PD, ne?

+5/0
9.6.2015 22:11

R64o24b38e95r35t 81P75e39l20n71á84ř 3638761264

Pokud by byly chyby v pd, nekdo by se jimy zabyval az ve chvily kdy by se zjistilo ze pricina s tim souvisi. A to by byl jediny pripad kdy by bylo mozne obvinit revizaka. Ale verte ze zadny takovy pripad neexistuje.

Mereni impedance a podobne veci se delaji mozna v pripade velkych objektu ale ne rekreacni chaty. To by se fakt revizakum nevyplatilo.

Dalsi vec je ze ani merenim neodhalite neco co vznika postupne starnutim materialu.

+1/−3
9.6.2015 22:35

P57e61t16r 92N80o44v51o31t18n94y 3709502259922

Impedanci mi měřil revizák doma v baráku, pravda, jen na některých obvodech, ne na všech. Ale nic tak neobvyklého to asi nebude. Samozřejmě, všechno se odhalit nedá. Ale vždy je lepší mít revize na tyto potenciálně "nebezpečné" věci(elektrika, spalinové cesty, topidla, plyn, ochrana před bleskem, požární bezpečnost)  poctivě udělané. A pak už není problém zvládnout i kolaudaci.

+2/0
9.6.2015 22:52

J17o89s40e22f 56H80a12n22y67á49š 2454729203

Měření smyčky jen ve velkých objektech? No to snad né?!

0/−1
10.6.2015 5:16

J24i27ř46í 56E27r75b80e68n 1423184786307

Měření impedance přenosným měřákem že by se nevyplatilo? ;-D

0/0
10.6.2015 8:35

P83e81t30r 71B17u87r39d21a 3340245279647

Ano, revizní technik odmontuje kryty rozvaděčů, krabiček na zdi (ne těch pod omítkou, kryty zásuvek i vypínačů ... porovná průřezy vodičů a jejich materiál (dnes výhradně 3vodičová měď) s proudovou hodnotou chrániče (jističe, kde stačí) a jeho charakteristikou, změří odpory PE (ochranného vodiče), rychlosti chráničů ...

Není to práce na hodinku, ale u bytu na minimálně dopoledne. U něčeho takového, jako vyhořelo i s protokoly na týden.

0/0
10.6.2015 22:30

P93a33v63e69l 76O58d92r35a40z98i78l 6204929777340

Pokud byla závada toho charakteru, že by ji RT při revizi měl odhalit a jemu by se nepodařila obhajoba typu "když jsem tam byl, bylo to v pořádku", tak by měl velkej problém.

0/0
10.6.2015 13:02

R93o97b27e36r31t 97P14e76l59n28á39ř 3468761384

Jinak za ty tupce se omlouvam ale rozcililo me kolik lidi slepe duveruje lejstru a stemplu. Ja osobne bych revizi veril jen kdybych ji provadel ja sam...

0/−1
9.6.2015 22:03

P84e80t13r 91N32o38v62o80t56n14y 3719412299372

Ja si myslim, že v případe takovychto objektu, to nebude takova legrace. To by si na triko jen tak někdo nevzal.

+2/0
9.6.2015 22:23

R57o50b31e92r95t 93P61e86l39n26á98ř 3378711354

No a ja tvrdim ze je to bezna praxe.

0/−2
9.6.2015 22:47

J59i91r26i 40O62s87v63a70l93d 2395894846127

... to je tim ze v tom zadnou praxi nemate

0/0
17.6.2015 22:16

P65e45t45r 78N27o35v71o56t32n69y 3889242829412

A proc si tu kolaudaci teda majitel nezaplatil, když je to tak snadne? Ušetřil by si ted ten průser, aspoň castecne.

+1/0
9.6.2015 21:30

R89o29b26e62r15t 38P34e18l31n53á79ř 3248881734

Na to se zeptejte pana majitele. Ja jen konstatuju jaka je situace. A situace je takova ze existuje spousta nesmyslnych predpisu a byrokracie a to pak vede k tomu ze se ty predpisy obchazi...

0/0
9.6.2015 21:52

J69o85s60e98f 65H14a75n83y73á80š 2634589543

Lze pojistit dům, chatu apod. bez kolaudace?

0/0
10.6.2015 5:19

P98a87v44e93l 70O73d73r80a38z13i20l 6724329957360

Jo, jako stavbu.

0/0
10.6.2015 12:42

S20e36i56d72l 54P57e67t57r 1101121625824

Podívejte se komu to patří a možná Vám dojde, že asi jen těžko někdo to kdo odskáče ...;-)

0/−1
9.6.2015 21:02

S75e85i52d41l 87P34e74t74r 1631311655444

Pardon, to měla být reakce paní Drozdové :-/

0/0
9.6.2015 21:03

J30o28s98e95f 15P32o95ž55i40v53i87l 8474696367110

To má teda pan majitel pěknej problém. A ještě mu vylítlo pár mega do luftu. No, nechtěl bych být v jeho kůži.

0/0
9.6.2015 19:52

L80i53b40u75š45e 69N71o20v96o62t26n66á 8415431705607

Tak to je tedy masakr. Jen nechápu, proč všichni ostatní se zachránili, tuto dvojici tam nechali. To o nich nevěděli. Nebo to bylo tak rychlé, že ty dva tam nechali?

0/0
9.6.2015 18:05

J45a72n 34U17l19r36i49c57h 7140953408868

Lze předpokládat, že to rychlé bylo, kdyby ne,  dost možná by ti dva i popoběhli opodál, kde už není takový žár.

0/0
9.6.2015 18:38

P29a55v98e53l 50P64a47k72a 8810762352671

Ať příčina požáru byla jakéhokolivrázu (technické nedostatky či neopatrná manipulace s ohněm apod.), ať užzkolaudování objektu na tom mohlo či nemohlo něco změnit, je dle mne zarážející,že majitelé se odvážili nezkolaudovanou budovu užívat daným způsobem, že jim aninedocházelo, jaké to může pro ně mít právní důsledky v případě nějaké tragédie (ježse bohužel stala). Může to vypovídat o jejich lehkovážnosti a ani bych senedivil, kdyby s lehkovážností přistupovali během stavby objektu i k důležitýmtechnickým standardům...

+6/−1
9.6.2015 16:37

R83o57b37e84r17t 69P78e87l98n19á26ř 3858341634

Aha, takze na skutecny pricine pozaru vubec nezalezi, dulezity je ze barak nebyl skolaudovanej...

Ale mozna sem neco vtom clanku prehlid.

+2/−3
9.6.2015 16:35

P76e73t44r 13N36o86v65o74t78n20y 3429702669872

Příčina požáru mohla být za prvé taková, že v řádně zkolaudovaném objektu by vůbec nevznikla. A za druhé, i kdyby příčina požáru byla jiná, mohlo dojít k v řádně zkolaudovaném objektu k mnohem menším škodám(a to třeba i na životech). To ale všechno vyřeší až vyšetřování a soud. A to všechno si majitel mohl odpustit, kdyby objekt zkolaudoval. Pokud měl vše stavebně a požárně-bezpečnostně v pořádku, byla by to skutečně jen formalita na stavebním úřadě.

+5/−2
9.6.2015 16:40

L92u16k23á71š 90T56o81m50a52n 1901302282

ta zprava mne take zarazila :-)

0/−1
9.6.2015 16:42

R88a69d17o41s55l89a36v 63K39l83a95u17d42a 5314418954912

Skutečná příčina se pochopitelně vyšetřuje.

+2/0
9.6.2015 16:42

L62u16b95o37m18í30r 21S26a19z72e62č72e29k 1911923590454

Na tu se mohlo přijít při kolaudaci!

+4/0
9.6.2015 17:04

H66a46n84a 18U13l10r24i76c60h38o75v38á 5741826238595

a co na to pojišťovna?. To nemohl být objekt ani pojištěný - určitě chtějí pojišťovny kolaudační rozhodnutí. No být majitelem, tak už si hledám velmi schopného právníka a věnuju mu daleko víc peněz než  jsem získal pronajímáním

+2/0
9.6.2015 16:00

A19n55d98r66e22j 91K42r98á20l 7445726265905

Fascinuje me to presvedceni, ze mi lejstro zachrani zivot..

+7/−4
9.6.2015 15:20

R76a21d76o25s49l71a95v 39K54l76a96u91d36a 5924538594872

Lejstro určitě ne. To proč bylo vydáno ale ano. Nakonec doktor taky dostane papír aby vás mohl léčit. Pilot pilotní průkaz..... vše se dává až na základě něčeho.

+12/−2
9.6.2015 15:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.