Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Tramvaj Evička vyrazí do ulic Prahy, cestující sveze až v říjnu

Ulice Prahy začne v nejbližších týdnech v rámci testů brázdit zcela nový typ čtyřdveřové bezbariérové tramvaje. Uplynulý půlrok ji kompletovali v dílnách dopravního podniku. První cestující by se s ní mohli svézt v říjnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36a76r83t44i81n80a 91H19a35l23a48m31o46v54á 3247551290244

Praha má tramvaje buď s odpornými čalouněnými sedačkami /stejně jako busy/, což je tak nechutná záležitost, že to nemá konkurenci a potom má sedačky dřevěné?, které jsou něco jako balanční podložka. Kluzké jak náledí, že udržet se na místě při brzdě nebo rozjezdu /záleží, kde člověk sedí/ je fakt sportovní výkon. Takže mě je jedno, jak vypadá tramvaj z venku, hlavně když je uvnitř čisto a dá se sednout bez úhony :-)

+1/0
11.6.2015 20:27

J14a97n 57B16a53r53t75ů94n66ě68k 9202428609483

Hezké, jen ty přední dveře by mohly být dvoukřídlé stejně jako zadní, jinak bude snížena průchodnost stejně jako u šedých "poršáků".

Co je ale mnohem důležitější jsou dveře na obou stranách. Tyto tramvaje, které DP má, jsou již na sklonku životnosti a pak bude obrovský problém nasadit tramvaj při výlukách, kdy není možné poslat tramvaj na toču, ale jen na výhybku. Také do budoucna pro metrotramvajové tangenciální spoje v Praze by bylo vhodné mít u mimoúrovňových zastávek nástupiště uprostřed.

0/0
11.6.2015 19:34

J86i16ř36í 78K28o83c51u93r48e43k 6735704365258

Za mě dobré. Dveří je dost, místa ke stání taky, místa k sezení taky. Nikde žádná zavazejíc almara. Klima se hodí. Stačí když dokáže snížit teplotu na úroveň jaké je venku ve stínu.

Otočné podvozky znamenají nižší optřebení kol i trati, takže nižší náklady, méně často rozkopaná ulice.

+2/0
10.6.2015 16:21

M57a20r96t29i32n 40K67u86ř24í32t98k92a 6627106318475

Ono je to složitější. Otočné podvozky nejedu po trati úplně rovně, ale opisují tzv. sinusoidu, takže opotřebovávají trať po celé délce, zatímco pevné podvozky opotřebovávají více oblouky a hlavně místa, kde je prudký přechod z roviny do oblouku. Po úpravě geometrie a vytvořením přechodnicových oblouků se problémy minimalizovaly.

+1/0
10.6.2015 20:54

J10i73ř19i24n36a 96S70a78v87o69v12a 1811555326943

zajímalo by mě, který ignorant neustále cpe do vozů (prozatím busů, teď už i tramvají) ta sedadla na zvýšených stupíncích; je to nepohodlné (jsou malé) a koleduje si to o pád či úder do holení :-P zřejmě návrháři nejezdí MHD....

0/−1
10.6.2015 11:28

J49i15ř45í 89K87r11e35j27č16í46k 2107918134796

A jakpak by si to madam představovala ? Je to prostě nutný kompromis, jinak by musely být u dveří schody.

+1/0
10.6.2015 15:29

J94i64ř77í 59K68o10c75u29r47e13k 6415374655698

Ten "ignorant" má jeden problém: Jak dostat kolo průměru 600 mm do prostoru výšky 350 mm. A to kolo musí zůstat svislé...

+1/0
10.6.2015 16:24

J53i58ř43i62n54a 80S29a76v23o76v75a 1851125416703

ale to se přeci dá vyřešit zvednutím té části v celé ploše (na celou šířku autobusu či tramvaje) a až tu zpřístupnit jedním schůdkem (jako to bývalo dřív) a nikdo nebude zakopávat o každý stupínek zvlášť; nevím, jestli těmi autobusy jezdíte, ale je to opravdu o zabití - ze schůdků se padá (není kam šlápnout, zejména jsou-li dvě sedačky na tom stupínku), pro hůře pohyblivé je to ještě nepříjemnější;  ;-)

0/0
10.6.2015 16:45

M81a87r28t51i39n 58K93u83ř66í62t28k51a 6107836828965

Celé je to o o tom, že dnes se všichni ženou za co největším podílem nízké podlahy. Dle mého jsou na tom až nejlépe vozy, postavené v době, kdy se to až tak neřešilo, např. tramvaje RT6N1 a trolejbusy 21Tr a 22Tr.

Fotky:

http://foto.bmhd.cz/DPMB/tramvaje/RT6/ 

http://foto.bmhd.cz/DPMB/trolejbusy/21Tr/

http://foto.bmhd.cz/DPMB/trolejbusy/22Tr/

0/0
10.6.2015 19:54

J44i58ř52i43n61a 41S13a90v62o33v26a 1951495896503

ano, přesně tak; navíc ten "podíl nízké podlahy" je v těch nejnovějších právě minimální kvůli samostatným stupínkům pro skoro každou sedačku ;-)

0/0
10.6.2015 20:49

M59i77l58u92š97e 83W88e41l44n74o94v38á 5984590486349

Mně k Praze sedí prostě červená!Jinak asi dobrá,stejně Evička pro Prahu asi není.

+1/0
10.6.2015 11:25

M42i82r17o56s29l72a11v 66H49a84š37p88l 9151419975439

Není úplně jasné kolik tam bude místa k stání. Současné nejnovější tramvaje 15T vypadají hezky, ale vnitřek je k stání nepoužitelný. Zlaté staré T3, které také existují s nízkopodlažním středem.

+1/0
10.6.2015 9:19

J75a21n 67H72a51v90r84d23a 2558266181678

no, a proti tomu zase pindají zejména starší lidi, když je málo místa k sezení... Tak si vyberte ;-)

0/0
10.6.2015 12:26

D65a13v13i41d 23K98o82h22o42u43t 8301866766904

Dobře na konci postříkali Evičce obličej R^

+4/0
10.6.2015 9:17

J63o42s10e46f 81K95a74r16f57í84k 7102425896790

No dejme tomu. Hlavně by měli něco udělal s těmi plnointeligentními tvory z Ropidu. Neb se mi běžně stává, že stojím jenom na jedné noze a ještě né svojí.:-P

0/0
10.6.2015 9:08

J95i59ř47i71n67a 55S89a15v90o14v51a 1251495476263

a bude hůř - opět se blíží prázdniny a s nimi prázdninové intervaly ;-)

0/0
10.6.2015 11:36

L41e23o49š 42K27r32á44l 4907161401

Nemůžu si pomoci, ale nejpraktičtější pro mě jsou jedny z nejstarších tramvají, kde jsou sedačky po jedné za sebou v řadě. Ty dvojsedačky jsou nepraktické, když pak máte přes někoho vylézat v narvané tramvaji. Navíc i místa k stání je v těch starých víc.

+7/0
10.6.2015 8:07

J59o33s28e53f 90K60a28r96f21í79k 7322145366350

Souhlasím, sedadla ve dvou řadách jsou opruz. Pozitivní je ovšem, že již dělají prakticky pouze nízkopodlažní. Je to nejen kvůli lidem s omezenou pohybovostí, ale je to i praktické pro maminy s kočárky :-)

0/0
10.6.2015 9:27
Foto

M54a22r58i50e 95M93e65t56l37i89c26k70á 9601104721572

Jen si musí výrobc i dávat pozor, aby pak nebyly všechny sedačky "na schodě", Někdy si říkám, jestli výrobce různých povozů "nízko" vyzkoušeli jak se skutečně jede člověku, která má sníženou pohyblivost, ale ještě není na vozíku.......

+1/0
10.6.2015 9:51

M60i68l40o40š 17F31r70i60e10d53l 3329277386672

Aha, takže to zřejmě bude tramvaj řady EV (energetická, výkonnná) xxx a nejvyšší pan železničář už vymyslel přezdívku :-) Ale už jsme tu měli kachničky, sardinky, takže Evička zní docela hezky. Tak se těším, až na trať vyrazí Martička, pěkně všude zaoblená a doufat, že ta přezdívka bude taky podle technických parametrů a ne po jisté paní M.G.;-)

0/0
10.6.2015 8:06
Foto

M92a37r86i24e 86M14e73t92l93i21c73k13á 9951374371292

Docela by mne zajímalo kolik "nízkopodlažních" k sezení tam bude. Většinu sedaček vidím na "schodě". Aby to nebylo jako v nízkopodlažních autobusech, kdy se sice dostanete do busu, ale sednout si je pro člověka se sníženou pohyblivostí výkon v podstatě neproveditelný.

+4/0
10.6.2015 1:34

M10a28r34t62i28n 62K73u94ř27í33t50k96a 6497516718485

Je to asi půl na půl. Sedačky "na schodě" jsou pouze nad podvozky. V prostřední části je 8 sedadel NP, další vidím na zadní plošině.

0/0
10.6.2015 7:47
Foto

M27a69r96i88e 83M45e23t67l82i67c73k28á 9661144351422

Děkuji :-) Budeš to o štěstí, jako ve valné většině nízkospojů, když se povede vyhrát pro člobrdíka sedadlo nízko. Jinak se často stává, že držím berle, človíčka i sebe, protože si nemůže sednout.... Už jsem si mockrát říkala, jestli by nebylo dobré někoho z návrhářů pořádně kopnout do obou kolen, aby si vyzkoušel co vymýšlí ;-D

+1/−1
10.6.2015 9:57

J33a80n 53H14a92v74r49d39a 2638916951638

a tak jaká by byla představa? nízkopodlažní stroje bez kol???

Je přeci jasné, že "nízkopodlažní" se týká pouze nástupu a několika míst v té nejnižší části.

Asi těžko lze odstranit kola, že? Takže vyvýšeným místům se vyhnout nelze a protože je potřeba na ně také většinou stoupat, ta je těžké (nebezpečné) je zase nějak zaoblovat.

Chjo. Co byste vlastně chtěli?

+2/−2
10.6.2015 12:32

J62i75ř52i51n49a 35S84a36v40o48v45a 1631145656793

a jak jsou nízkopodlažní, když stejně na tu sedačku musíte šplhat na schod? :-P

dále viz výše ;-)

+1/0
10.6.2015 16:47

B59r88o54n37i23s96l18a72v 68G97a67b54r52y29š 6665354900

S těmi čtvermi dveřmi to není na tramvajovém trhu žádná novinka. Čtvery dveře mají také polské tramvaje typu Konstal 105N, vyráběné od roku 1973 do 1979, taková legenda jako české T3. Výhodu takového počtu dveří jsem popsal před rokem a půl v článku o organizaci dopravy v GOP.

0/0
9.6.2015 23:47

T48o58m14á16š 24K31u77c41h28a98ř 3117841448881

Nazval bych ji spíš Bubáček, Strašidýlko, nebo Bílá paní. Aspoň na mě ten čumák tak působí.;-)

0/0
9.6.2015 23:31

P98a36v93e88l 50F18o64l82t65á54n 4130822534

Z videa u článku (cca 1:00) "… a tím pádem je nízká úspora energie…".

Opravdu povedená formulace.

+6/0
9.6.2015 23:09
Foto

P81a80v41e16l 73N22e53t24o55l61i72c45k66ý 3750951939970

Myslel jsem, že v Praze bude nadbytek tramvají díky slavnému kontraktu se Škodou transportation. DP hrozil, že ho to položí a na takové hraní si peníze má?

0/−4
9.6.2015 23:07

M16a87r34t18i67n 27K57u40ř25í26t36k65a 6917586138405

Až na to, že na tomhle hraní DP spíš vydělává. Majitelem a investorem je Pragoimex, DP ji pouze montuje a za o je placen.

+1/0
10.6.2015 7:27

M77a95r59t85i92n 37W71a89l74l53n74e31r 6535820414670

Jestli nemá tričko, tak si v Praze prostě nezajezdí.

+3/0
9.6.2015 21:35

M24a58r44t23i62n 83S74t57e95h27l58í62k 1124690141880

Na první pohled mi dost připomíná VarioLF, je tam nějaká spolupráce či je to čistá náhoda? :-)

0/0
9.6.2015 21:26

J79i45ř17í 14K77r25e43j43č24í51k 2367858424836

Stejný výrobce.

0/0
10.6.2015 15:33

M67a76r34t20i87n 81M42u82s96i12l 4270781753721

Evo 2 se testuje/valo v Libe. Evo 01 v Praze. Je to opravdu pokaždé něco jiného? Neptám se na délku ani počet vozů. Ptám se na střeva a výzbroj.

0/0
9.6.2015 20:48

J26i90ř72í 60K49r93e61j31č80í62k 2697978254116

Evo2 je dvojčlánkové, to je ten nejpodstatnější rozdíl.

Výzbroj je podobná, ale ne úplně shodná.

0/0
10.6.2015 15:33

J97a21n 56B88e25d21n58á80ř 1372908804329

Evička je pěkná. Škoda,že jedna vyjde na Prahu jak 26 pro jiný město : D

+3/−2
9.6.2015 20:28

J55a95n 48P14o86s97p49í69š26i33l 4771754467477

je fakt hnusná, ale pokud to bude praktický a fungovat, tak proč ne:-P

+2/−6
9.6.2015 20:11

V32l46a94s70t49i89m65i41l 83S85v55o38b63o63d23a 7443628805794

Mně se náhodou docela líbí ;-).

+1/0
9.6.2015 20:28

J27a47n 64P82o75s75p71í57š54i83l 4741424807517

ok, v pořádku:-)

0/0
9.6.2015 20:30

J76a87n 22U84l66r51y90c65h 4241217610588

s povděkem kvituju, že návrháři použili mozek, a tramvaj, jak to vypadá, obdařili sympaticky velkými posuvnými okny (klimatizaci navzdory - což je dobře, klimatizace selhává při velkých vedrech dokonce i ve vlacích, natožpak tramvaj, která otevírá fůru dveří každých pár minut...),

ovšem taková regulovatelná pohoda, jakou poskytují staré pražské tramvaje, kde je nejen těch posuvných oken ještě víc (což je nezbytnost - ke vzdálenějšímu se člověk často prostě nedopracuje), ale kde jsou i otevírací dvířka po celé tramvaji ve stropě!, v Evičce jistě nebude (no ale ve srovnání s tou šílenou škodováckou uhemovanou rakví přece jen krok správným směrem)

(jinak koukám, co se na malém diskusním vláknu sešlo fundovaných soudců designu)

+5/0
9.6.2015 19:49

M58i44c85h56a81l 70R96e94c29z10e66k 6624299945

U nízkopodlažní tramvaje, která má právě kvůli té nizkopodlažnosti většinu elektrické výzbroje atd. na střeše, zkrátka ty větračky ve stropu není kde udělat.

+6/0
9.6.2015 20:15

J77a41n 20U56l19r53y74c85h 4851747110588

jo, tohle vysvětlení jsem tušil, nojo, líp už bylo...

+1/0
9.6.2015 20:28

J94i39ř88í 60K32o53c30u27r26e36k 6715974125138

Zas se nemusíte škrábat do schodů. Berte to tak, že mladší už jsme byli všichni. A mnohým lidem to na stáří chodí čím dál hůř a ty vysoké schody v T3 jim dělají problémy.

Jinak T3 měla výzbroj pod podlahou.

0/0
10.6.2015 16:10

O44n84d32ř76e31j 58K65l71a73t58o55v67s12k18ý 3825722585

Jistě levnější a prostorově komfortnější než ten černý tank T15

+1/−2
9.6.2015 19:46

D16a67v76i23d 42Š11a77f50r68á21n53e15k 5187884627183

Je asi hodně levná, když si nemůžou zaplatit ani designéra...

+1/−4
9.6.2015 19:22

J53o52s92e33f 64R39i15c64h50t21e44r 9536775617533

Proboha kdo tohle designuje? Proč to musí vypadat jako by to vyrobili v severní Koreji v roce 1992 ?? Rv

+4/−6
9.6.2015 19:16

J79i38ř76í 78V64o10s18t26ř64á92k 2321898439231

Plzeňské tramvaje jsou pěkné, praktické, používáme plzeňskou kartu, dokonce už je možné používat bezkontaktní bankovní kartu a vše jde jak po másle. Akorát nemáme takovou mediální pozornost no.

0/−2
9.6.2015 19:13

K95a10r92e19l 49M66i12k38u51l12k75a 8623225712303

Mohli by Evičce udělat hezčí čumáček.

+3/−3
9.6.2015 18:54
Foto

J66a33r72o17s67l73a76v 40V20o97j18t44ě36c38k39ý 4413488704506

No to je hnusný... T15 má také klimatizaci a alespoň vypadá k světu

+1/−4
9.6.2015 18:43
Foto

M54a21r50t44i37n 94Š50u50b85r73t 1125121864455

T15 je tank, tramvaj je 15T ;-). Z prvních 125 ks vozů 15T dodaných do Prahy má klimatizaci jen jeden ;-). Až od letošního léta začnou do Prahy přicházet vozy 15T s klimatizací, dalších 125 kousků. Poznají se podle žlutého pruhu na čele tramvaje.

+7/0
9.6.2015 19:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.