Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Tramvaj Evička vyrazí do ulic Prahy, cestující sveze až v říjnu

Ulice Prahy začne v nejbližších týdnech v rámci testů brázdit zcela nový typ čtyřdveřové bezbariérové tramvaje. Uplynulý půlrok ji kompletovali v dílnách dopravního podniku. První cestující by se s ní mohli svézt v říjnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17a45r90t46i76n67a 65H63a24l78a56m39o67v49á 3337791480274

Praha má tramvaje buď s odpornými čalouněnými sedačkami /stejně jako busy/, což je tak nechutná záležitost, že to nemá konkurenci a potom má sedačky dřevěné?, které jsou něco jako balanční podložka. Kluzké jak náledí, že udržet se na místě při brzdě nebo rozjezdu /záleží, kde člověk sedí/ je fakt sportovní výkon. Takže mě je jedno, jak vypadá tramvaj z venku, hlavně když je uvnitř čisto a dá se sednout bez úhony :-)

+1/0
11.6.2015 20:27

J58a19n 20B25a36r16t13ů87n20ě63k 9612828789373

Hezké, jen ty přední dveře by mohly být dvoukřídlé stejně jako zadní, jinak bude snížena průchodnost stejně jako u šedých "poršáků".

Co je ale mnohem důležitější jsou dveře na obou stranách. Tyto tramvaje, které DP má, jsou již na sklonku životnosti a pak bude obrovský problém nasadit tramvaj při výlukách, kdy není možné poslat tramvaj na toču, ale jen na výhybku. Také do budoucna pro metrotramvajové tangenciální spoje v Praze by bylo vhodné mít u mimoúrovňových zastávek nástupiště uprostřed.

0/0
11.6.2015 19:34

J97i40ř57í 60K46o27c75u46r53e57k 6185534975358

Za mě dobré. Dveří je dost, místa ke stání taky, místa k sezení taky. Nikde žádná zavazejíc almara. Klima se hodí. Stačí když dokáže snížit teplotu na úroveň jaké je venku ve stínu.

Otočné podvozky znamenají nižší optřebení kol i trati, takže nižší náklady, méně často rozkopaná ulice.

+2/0
10.6.2015 16:21

M95a79r14t46i91n 29K34u74ř44í97t35k75a 6197696648765

Ono je to složitější. Otočné podvozky nejedu po trati úplně rovně, ale opisují tzv. sinusoidu, takže opotřebovávají trať po celé délce, zatímco pevné podvozky opotřebovávají více oblouky a hlavně místa, kde je prudký přechod z roviny do oblouku. Po úpravě geometrie a vytvořením přechodnicových oblouků se problémy minimalizovaly.

+1/0
10.6.2015 20:54

J52i59ř27i72n60a 40S50a92v32o86v80a 1411435736713

zajímalo by mě, který ignorant neustále cpe do vozů (prozatím busů, teď už i tramvají) ta sedadla na zvýšených stupíncích; je to nepohodlné (jsou malé) a koleduje si to o pád či úder do holení :-P zřejmě návrháři nejezdí MHD....

0/−1
10.6.2015 11:28

J78i97ř58í 89K83r67e80j78č42í44k 2787158814266

A jakpak by si to madam představovala ? Je to prostě nutný kompromis, jinak by musely být u dveří schody.

+1/0
10.6.2015 15:29

J48i91ř98í 36K82o92c40u11r47e18k 6325294725958

Ten "ignorant" má jeden problém: Jak dostat kolo průměru 600 mm do prostoru výšky 350 mm. A to kolo musí zůstat svislé...

+1/0
10.6.2015 16:24

J98i95ř47i93n13a 63S61a13v40o71v16a 1851675916453

ale to se přeci dá vyřešit zvednutím té části v celé ploše (na celou šířku autobusu či tramvaje) a až tu zpřístupnit jedním schůdkem (jako to bývalo dřív) a nikdo nebude zakopávat o každý stupínek zvlášť; nevím, jestli těmi autobusy jezdíte, ale je to opravdu o zabití - ze schůdků se padá (není kam šlápnout, zejména jsou-li dvě sedačky na tom stupínku), pro hůře pohyblivé je to ještě nepříjemnější;  ;-)

0/0
10.6.2015 16:45

M93a27r94t70i86n 50K70u42ř49í43t46k87a 6847666578525

Celé je to o o tom, že dnes se všichni ženou za co největším podílem nízké podlahy. Dle mého jsou na tom až nejlépe vozy, postavené v době, kdy se to až tak neřešilo, např. tramvaje RT6N1 a trolejbusy 21Tr a 22Tr.

Fotky:

http://foto.bmhd.cz/DPMB/tramvaje/RT6/ 

http://foto.bmhd.cz/DPMB/trolejbusy/21Tr/

http://foto.bmhd.cz/DPMB/trolejbusy/22Tr/

0/0
10.6.2015 19:54

J75i44ř60i15n46a 45S82a67v87o23v83a 1391955956213

ano, přesně tak; navíc ten "podíl nízké podlahy" je v těch nejnovějších právě minimální kvůli samostatným stupínkům pro skoro každou sedačku ;-)

0/0
10.6.2015 20:49

M86i54l42u55š71e 38W12e77l34n22o55v75á 5614620306249

Mně k Praze sedí prostě červená!Jinak asi dobrá,stejně Evička pro Prahu asi není.

+1/0
10.6.2015 11:25

M24i54r14o58s43l91a57v 83H87a80š59p87l 9281619575579

Není úplně jasné kolik tam bude místa k stání. Současné nejnovější tramvaje 15T vypadají hezky, ale vnitřek je k stání nepoužitelný. Zlaté staré T3, které také existují s nízkopodlažním středem.

+1/0
10.6.2015 9:19

J19a47n 49H76a97v22r24d96a 2138156581368

no, a proti tomu zase pindají zejména starší lidi, když je málo místa k sezení... Tak si vyberte ;-)

0/0
10.6.2015 12:26

D21a32v37i91d 36K59o63h24o80u51t 8161386216494

Dobře na konci postříkali Evičce obličej R^

+4/0
10.6.2015 9:17

J96o86s49e31f 28K46a93r92f27í13k 7522815746470

No dejme tomu. Hlavně by měli něco udělal s těmi plnointeligentními tvory z Ropidu. Neb se mi běžně stává, že stojím jenom na jedné noze a ještě né svojí.:-P

0/0
10.6.2015 9:08

J55i91ř43i45n87a 51S35a61v68o36v60a 1361355976923

a bude hůř - opět se blíží prázdniny a s nimi prázdninové intervaly ;-)

0/0
10.6.2015 11:36

L93e66o97š 70K69r11á74l 4987251651

Nemůžu si pomoci, ale nejpraktičtější pro mě jsou jedny z nejstarších tramvají, kde jsou sedačky po jedné za sebou v řadě. Ty dvojsedačky jsou nepraktické, když pak máte přes někoho vylézat v narvané tramvaji. Navíc i místa k stání je v těch starých víc.

+7/0
10.6.2015 8:07

J37o18s74e38f 43K73a32r16f80í49k 7422945246930

Souhlasím, sedadla ve dvou řadách jsou opruz. Pozitivní je ovšem, že již dělají prakticky pouze nízkopodlažní. Je to nejen kvůli lidem s omezenou pohybovostí, ale je to i praktické pro maminy s kočárky :-)

0/0
10.6.2015 9:27
Foto

M74a60r55i61e 87M62e90t85l67i67c29k19á 9581254751752

Jen si musí výrobc i dávat pozor, aby pak nebyly všechny sedačky "na schodě", Někdy si říkám, jestli výrobce různých povozů "nízko" vyzkoušeli jak se skutečně jede člověku, která má sníženou pohyblivost, ale ještě není na vozíku.......

+1/0
10.6.2015 9:51

M85i89l68o46š 72F84r97i52e92d97l 3269617126902

Aha, takže to zřejmě bude tramvaj řady EV (energetická, výkonnná) xxx a nejvyšší pan železničář už vymyslel přezdívku :-) Ale už jsme tu měli kachničky, sardinky, takže Evička zní docela hezky. Tak se těším, až na trať vyrazí Martička, pěkně všude zaoblená a doufat, že ta přezdívka bude taky podle technických parametrů a ne po jisté paní M.G.;-)

0/0
10.6.2015 8:06
Foto

M21a54r33i13e 56M74e36t23l52i63c76k73á 9261884701752

Docela by mne zajímalo kolik "nízkopodlažních" k sezení tam bude. Většinu sedaček vidím na "schodě". Aby to nebylo jako v nízkopodlažních autobusech, kdy se sice dostanete do busu, ale sednout si je pro člověka se sníženou pohyblivostí výkon v podstatě neproveditelný.

+4/0
10.6.2015 1:34

M53a22r57t65i72n 66K19u33ř35í37t87k70a 6637446688925

Je to asi půl na půl. Sedačky "na schodě" jsou pouze nad podvozky. V prostřední části je 8 sedadel NP, další vidím na zadní plošině.

0/0
10.6.2015 7:47
Foto

M68a15r64i38e 96M13e90t72l29i20c63k54á 9931184171332

Děkuji :-) Budeš to o štěstí, jako ve valné většině nízkospojů, když se povede vyhrát pro člobrdíka sedadlo nízko. Jinak se často stává, že držím berle, človíčka i sebe, protože si nemůže sednout.... Už jsem si mockrát říkala, jestli by nebylo dobré někoho z návrhářů pořádně kopnout do obou kolen, aby si vyzkoušel co vymýšlí ;-D

+1/−1
10.6.2015 9:57

J36a14n 36H50a18v88r42d55a 2808666931328

a tak jaká by byla představa? nízkopodlažní stroje bez kol???

Je přeci jasné, že "nízkopodlažní" se týká pouze nástupu a několika míst v té nejnižší části.

Asi těžko lze odstranit kola, že? Takže vyvýšeným místům se vyhnout nelze a protože je potřeba na ně také většinou stoupat, ta je těžké (nebezpečné) je zase nějak zaoblovat.

Chjo. Co byste vlastně chtěli?

+2/−2
10.6.2015 12:32

J49i97ř34i81n10a 42S15a32v29o64v20a 1241245536743

a jak jsou nízkopodlažní, když stejně na tu sedačku musíte šplhat na schod? :-P

dále viz výše ;-)

+1/0
10.6.2015 16:47
Foto

B10r46o97n69i79s43l78a62v 39G18a64b65r28y96š 2752959511

S těmi čtvermi dveřmi to není na tramvajovém trhu žádná novinka. Čtvery dveře mají také polské tramvaje typu Konstal 105N, vyráběné od roku 1973 do 1979, taková legenda jako české T3. Výhodu takového počtu dveří jsem popsal před rokem a půl v článku o organizaci dopravy v GOP.

0/0
9.6.2015 23:47

T32o34m78á96š 70K64u30c21h18a74ř 3277131838711

Nazval bych ji spíš Bubáček, Strašidýlko, nebo Bílá paní. Aspoň na mě ten čumák tak působí.;-)

0/0
9.6.2015 23:31

P39a92v73e87l 79F79o29l94t61á68n 4640542294

Z videa u článku (cca 1:00) "… a tím pádem je nízká úspora energie…".

Opravdu povedená formulace.

+6/0
9.6.2015 23:09

M69a33r50t65i11n 67K44u28ř72í31t50k31a 6497376158595

Až na to, že na tomhle hraní DP spíš vydělává. Majitelem a investorem je Pragoimex, DP ji pouze montuje a za o je placen.

+1/0
10.6.2015 7:27

M31a69r86t21i14n 79W93a87l13l12n17e71r 6525140824440

Jestli nemá tričko, tak si v Praze prostě nezajezdí.

+3/0
9.6.2015 21:35

M11a98r74t91i48n 51S76t47e81h13l94í73k 1114660391580

Na první pohled mi dost připomíná VarioLF, je tam nějaká spolupráce či je to čistá náhoda? :-)

0/0
9.6.2015 21:26

J79i67ř56í 19K43r83e42j57č28í69k 2707238634426

Stejný výrobce.

0/0
10.6.2015 15:33

M20a10r77t45i47n 14M35u15s83i39l 4310451443661

Evo 2 se testuje/valo v Libe. Evo 01 v Praze. Je to opravdu pokaždé něco jiného? Neptám se na délku ani počet vozů. Ptám se na střeva a výzbroj.

0/0
9.6.2015 20:48

J97i90ř92í 38K10r50e41j92č33í25k 2867918654896

Evo2 je dvojčlánkové, to je ten nejpodstatnější rozdíl.

Výzbroj je podobná, ale ne úplně shodná.

0/0
10.6.2015 15:33

J59a90n 32B16e75d68n48á62ř 1622108874929

Evička je pěkná. Škoda,že jedna vyjde na Prahu jak 26 pro jiný město : D

+3/−2
9.6.2015 20:28

J20a74n 41P51o34s14p62í95š22i61l 4711794297347

je fakt hnusná, ale pokud to bude praktický a fungovat, tak proč ne:-P

+2/−6
9.6.2015 20:11

V41l69a67s84t21i32m27i42l 49S92v78o39b22o37d90a 7383518395754

Mně se náhodou docela líbí ;-).

+1/0
9.6.2015 20:28

J10a61n 48P81o58s82p45í67š61i37l 4621774707447

ok, v pořádku:-)

0/0
9.6.2015 20:30

J94a48n 23U31l92r41y13c80h 4871577980128

s povděkem kvituju, že návrháři použili mozek, a tramvaj, jak to vypadá, obdařili sympaticky velkými posuvnými okny (klimatizaci navzdory - což je dobře, klimatizace selhává při velkých vedrech dokonce i ve vlacích, natožpak tramvaj, která otevírá fůru dveří každých pár minut...),

ovšem taková regulovatelná pohoda, jakou poskytují staré pražské tramvaje, kde je nejen těch posuvných oken ještě víc (což je nezbytnost - ke vzdálenějšímu se člověk často prostě nedopracuje), ale kde jsou i otevírací dvířka po celé tramvaji ve stropě!, v Evičce jistě nebude (no ale ve srovnání s tou šílenou škodováckou uhemovanou rakví přece jen krok správným směrem)

(jinak koukám, co se na malém diskusním vláknu sešlo fundovaných soudců designu)

+5/0
9.6.2015 19:49

M40i34c32h83a83l 69R42e37c89z58e41k 6174299125

U nízkopodlažní tramvaje, která má právě kvůli té nizkopodlažnosti většinu elektrické výzbroje atd. na střeše, zkrátka ty větračky ve stropu není kde udělat.

+6/0
9.6.2015 20:15

J62a48n 80U74l86r65y26c61h 4511927940898

jo, tohle vysvětlení jsem tušil, nojo, líp už bylo...

+1/0
9.6.2015 20:28

J38i18ř81í 67K58o66c93u10r83e43k 6375374145788

Zas se nemusíte škrábat do schodů. Berte to tak, že mladší už jsme byli všichni. A mnohým lidem to na stáří chodí čím dál hůř a ty vysoké schody v T3 jim dělají problémy.

Jinak T3 měla výzbroj pod podlahou.

0/0
10.6.2015 16:10

O92n10d12ř66e58j 63K88l84a21t10o28v48s75k34ý 3245732175

Jistě levnější a prostorově komfortnější než ten černý tank T15

+1/−2
9.6.2015 19:46

D70a42v90i73d 52Š98a80f76r72á58n62e18k 5617644477463

Je asi hodně levná, když si nemůžou zaplatit ani designéra...

+1/−4
9.6.2015 19:22

J59o60s47e67f 50R90i38c41h73t28e96r 9556575477543

Proboha kdo tohle designuje? Proč to musí vypadat jako by to vyrobili v severní Koreji v roce 1992 ?? Rv

+4/−6
9.6.2015 19:16

J34i59ř28í 62V29o43s46t12ř36á59k 2671768869251

Plzeňské tramvaje jsou pěkné, praktické, používáme plzeňskou kartu, dokonce už je možné používat bezkontaktní bankovní kartu a vše jde jak po másle. Akorát nemáme takovou mediální pozornost no.

0/−2
9.6.2015 19:13

K35a58r91e65l 83M38i86k63u22l69k12a 8903985452203

Mohli by Evičce udělat hezčí čumáček.

+3/−3
9.6.2015 18:54
Foto

J35a62r78o27s10l24a62v 37V15o28j83t40ě27c11k64ý 4233418694646

No to je hnusný... T15 má také klimatizaci a alespoň vypadá k světu

+1/−4
9.6.2015 18:43
Foto

M85a12r70t96i64n 81Š70u95b71r64t 1495581404545

T15 je tank, tramvaj je 15T ;-). Z prvních 125 ks vozů 15T dodaných do Prahy má klimatizaci jen jeden ;-). Až od letošního léta začnou do Prahy přicházet vozy 15T s klimatizací, dalších 125 kousků. Poznají se podle žlutého pruhu na čele tramvaje.

+7/0
9.6.2015 19:03

M12i89r48o42s24l17a97v 35J43a39n37o78u19š13e33k 9944681477

A já doufal, že si to nakonec s tou žlutou rozmyslí. Ohromná škoda takhle zmrvit jinak celistvý design a podařenou barevnou kombinaci Pražské 15T. 

Mimochodem nechápu tu kritiku co se tu v diskusi objevila. Zrovna 15T se opravdu velmi povedla. A to i v konkurenci se zahraničím. Ostatně prodeje to dokazují. Evo(2) je na úrovni levnější 13T. Prostorově špatná, úzká, hlučná. No alespoň má na rozdíl od 13T dveře. A je levná.

0/0
9.6.2015 20:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.