Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Tramvaj Evička vyrazí do ulic Prahy, cestující sveze až v říjnu

Ulice Prahy začne v nejbližších týdnech v rámci testů brázdit zcela nový typ čtyřdveřové bezbariérové tramvaje. Uplynulý půlrok ji kompletovali v dílnách dopravního podniku. První cestující by se s ní mohli svézt v říjnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95a72r66t79i31n45a 49H22a61l15a58m84o48v88á 3667451630674

Praha má tramvaje buď s odpornými čalouněnými sedačkami /stejně jako busy/, což je tak nechutná záležitost, že to nemá konkurenci a potom má sedačky dřevěné?, které jsou něco jako balanční podložka. Kluzké jak náledí, že udržet se na místě při brzdě nebo rozjezdu /záleží, kde člověk sedí/ je fakt sportovní výkon. Takže mě je jedno, jak vypadá tramvaj z venku, hlavně když je uvnitř čisto a dá se sednout bez úhony :-)

+1/0
11.6.2015 20:27

J22a41n 68B46a65r64t68ů59n93ě39k 9282278829623

Hezké, jen ty přední dveře by mohly být dvoukřídlé stejně jako zadní, jinak bude snížena průchodnost stejně jako u šedých "poršáků".

Co je ale mnohem důležitější jsou dveře na obou stranách. Tyto tramvaje, které DP má, jsou již na sklonku životnosti a pak bude obrovský problém nasadit tramvaj při výlukách, kdy není možné poslat tramvaj na toču, ale jen na výhybku. Také do budoucna pro metrotramvajové tangenciální spoje v Praze by bylo vhodné mít u mimoúrovňových zastávek nástupiště uprostřed.

0/0
11.6.2015 19:34

J23i44ř51í 80K34o56c45u64r73e61k 6835204285248

Za mě dobré. Dveří je dost, místa ke stání taky, místa k sezení taky. Nikde žádná zavazejíc almara. Klima se hodí. Stačí když dokáže snížit teplotu na úroveň jaké je venku ve stínu.

Otočné podvozky znamenají nižší optřebení kol i trati, takže nižší náklady, méně často rozkopaná ulice.

+2/0
10.6.2015 16:21

M97a64r39t19i24n 81K54u21ř54í83t41k97a 6427646808795

Ono je to složitější. Otočné podvozky nejedu po trati úplně rovně, ale opisují tzv. sinusoidu, takže opotřebovávají trať po celé délce, zatímco pevné podvozky opotřebovávají více oblouky a hlavně místa, kde je prudký přechod z roviny do oblouku. Po úpravě geometrie a vytvořením přechodnicových oblouků se problémy minimalizovaly.

+1/0
10.6.2015 20:54

J62i67ř75i39n66a 64S36a53v10o22v85a 1861835336813

zajímalo by mě, který ignorant neustále cpe do vozů (prozatím busů, teď už i tramvají) ta sedadla na zvýšených stupíncích; je to nepohodlné (jsou malé) a koleduje si to o pád či úder do holení :-P zřejmě návrháři nejezdí MHD....

0/−1
10.6.2015 11:28

J91i12ř84í 48K74r24e30j61č52í53k 2977618964686

A jakpak by si to madam představovala ? Je to prostě nutný kompromis, jinak by musely být u dveří schody.

+1/0
10.6.2015 15:29

J79i72ř14í 66K40o95c12u39r65e56k 6325344715538

Ten "ignorant" má jeden problém: Jak dostat kolo průměru 600 mm do prostoru výšky 350 mm. A to kolo musí zůstat svislé...

+1/0
10.6.2015 16:24

J87i37ř53i98n68a 95S56a73v60o72v78a 1941235916603

ale to se přeci dá vyřešit zvednutím té části v celé ploše (na celou šířku autobusu či tramvaje) a až tu zpřístupnit jedním schůdkem (jako to bývalo dřív) a nikdo nebude zakopávat o každý stupínek zvlášť; nevím, jestli těmi autobusy jezdíte, ale je to opravdu o zabití - ze schůdků se padá (není kam šlápnout, zejména jsou-li dvě sedačky na tom stupínku), pro hůře pohyblivé je to ještě nepříjemnější;  ;-)

0/0
10.6.2015 16:45

M19a15r21t81i55n 48K24u26ř17í21t28k25a 6607156818195

Celé je to o o tom, že dnes se všichni ženou za co největším podílem nízké podlahy. Dle mého jsou na tom až nejlépe vozy, postavené v době, kdy se to až tak neřešilo, např. tramvaje RT6N1 a trolejbusy 21Tr a 22Tr.

Fotky:

http://foto.bmhd.cz/DPMB/tramvaje/RT6/ 

http://foto.bmhd.cz/DPMB/trolejbusy/21Tr/

http://foto.bmhd.cz/DPMB/trolejbusy/22Tr/

0/0
10.6.2015 19:54

J96i36ř79i98n19a 33S52a69v20o76v57a 1911795326333

ano, přesně tak; navíc ten "podíl nízké podlahy" je v těch nejnovějších právě minimální kvůli samostatným stupínkům pro skoro každou sedačku ;-)

0/0
10.6.2015 20:49

M44i51l63u71š25e 66W41e15l81n14o83v52á 5874440556449

Mně k Praze sedí prostě červená!Jinak asi dobrá,stejně Evička pro Prahu asi není.

+1/0
10.6.2015 11:25

M22i72r22o14s82l92a22v 78H41a81š45p24l 9701559965449

Není úplně jasné kolik tam bude místa k stání. Současné nejnovější tramvaje 15T vypadají hezky, ale vnitřek je k stání nepoužitelný. Zlaté staré T3, které také existují s nízkopodlažním středem.

+1/0
10.6.2015 9:19

J70a33n 79H82a58v73r66d13a 2358216231678

no, a proti tomu zase pindají zejména starší lidi, když je málo místa k sezení... Tak si vyberte ;-)

0/0
10.6.2015 12:26

D13a51v48i84d 67K87o22h46o44u20t 8601316466804

Dobře na konci postříkali Evičce obličej R^

+4/0
10.6.2015 9:17

J78o12s87e10f 33K45a88r22f95í90k 7102835216410

No dejme tomu. Hlavně by měli něco udělal s těmi plnointeligentními tvory z Ropidu. Neb se mi běžně stává, že stojím jenom na jedné noze a ještě né svojí.:-P

0/0
10.6.2015 9:08

J89i63ř40i26n89a 85S66a27v24o42v72a 1321705386553

a bude hůř - opět se blíží prázdniny a s nimi prázdninové intervaly ;-)

0/0
10.6.2015 11:36

L57e85o45š 71K96r52á29l 4317561181

Nemůžu si pomoci, ale nejpraktičtější pro mě jsou jedny z nejstarších tramvají, kde jsou sedačky po jedné za sebou v řadě. Ty dvojsedačky jsou nepraktické, když pak máte přes někoho vylézat v narvané tramvaji. Navíc i místa k stání je v těch starých víc.

+7/0
10.6.2015 8:07

J35o67s79e15f 58K71a70r95f22í61k 7322775706660

Souhlasím, sedadla ve dvou řadách jsou opruz. Pozitivní je ovšem, že již dělají prakticky pouze nízkopodlažní. Je to nejen kvůli lidem s omezenou pohybovostí, ale je to i praktické pro maminy s kočárky :-)

0/0
10.6.2015 9:27
Foto

M16a64r87i25e 30M82e18t13l26i88c34k61á 9531364341952

Jen si musí výrobc i dávat pozor, aby pak nebyly všechny sedačky "na schodě", Někdy si říkám, jestli výrobce různých povozů "nízko" vyzkoušeli jak se skutečně jede člověku, která má sníženou pohyblivost, ale ještě není na vozíku.......

+1/0
10.6.2015 9:51

M27i66l86o95š 67F39r58i90e56d61l 3669737986662

Aha, takže to zřejmě bude tramvaj řady EV (energetická, výkonnná) xxx a nejvyšší pan železničář už vymyslel přezdívku :-) Ale už jsme tu měli kachničky, sardinky, takže Evička zní docela hezky. Tak se těším, až na trať vyrazí Martička, pěkně všude zaoblená a doufat, že ta přezdívka bude taky podle technických parametrů a ne po jisté paní M.G.;-)

0/0
10.6.2015 8:06
Foto

M59a45r34i22e 93M36e84t22l66i67c91k15á 9841704121412

Docela by mne zajímalo kolik "nízkopodlažních" k sezení tam bude. Většinu sedaček vidím na "schodě". Aby to nebylo jako v nízkopodlažních autobusech, kdy se sice dostanete do busu, ale sednout si je pro člověka se sníženou pohyblivostí výkon v podstatě neproveditelný.

+4/0
10.6.2015 1:34

M81a46r43t67i34n 96K81u52ř10í28t67k30a 6857716908615

Je to asi půl na půl. Sedačky "na schodě" jsou pouze nad podvozky. V prostřední části je 8 sedadel NP, další vidím na zadní plošině.

0/0
10.6.2015 7:47
Foto

M50a58r25i35e 93M92e89t10l82i33c39k12á 9821104711652

Děkuji :-) Budeš to o štěstí, jako ve valné většině nízkospojů, když se povede vyhrát pro člobrdíka sedadlo nízko. Jinak se často stává, že držím berle, človíčka i sebe, protože si nemůže sednout.... Už jsem si mockrát říkala, jestli by nebylo dobré někoho z návrhářů pořádně kopnout do obou kolen, aby si vyzkoušel co vymýšlí ;-D

+1/−1
10.6.2015 9:57

J85a71n 89H63a42v26r30d25a 2768986241218

a tak jaká by byla představa? nízkopodlažní stroje bez kol???

Je přeci jasné, že "nízkopodlažní" se týká pouze nástupu a několika míst v té nejnižší části.

Asi těžko lze odstranit kola, že? Takže vyvýšeným místům se vyhnout nelze a protože je potřeba na ně také většinou stoupat, ta je těžké (nebezpečné) je zase nějak zaoblovat.

Chjo. Co byste vlastně chtěli?

+2/−2
10.6.2015 12:32

J83i83ř92i97n46a 16S43a92v19o61v81a 1661205486733

a jak jsou nízkopodlažní, když stejně na tu sedačku musíte šplhat na schod? :-P

dále viz výše ;-)

+1/0
10.6.2015 16:47
Foto

B44r96o97n29i70s26l83a29v 23G16a14b89r59y93š 2812199731

S těmi čtvermi dveřmi to není na tramvajovém trhu žádná novinka. Čtvery dveře mají také polské tramvaje typu Konstal 105N, vyráběné od roku 1973 do 1979, taková legenda jako české T3. Výhodu takového počtu dveří jsem popsal před rokem a půl v článku o organizaci dopravy v GOP.

0/0
9.6.2015 23:47

T77o23m10á67š 21K55u28c89h11a34ř 3587521778801

Nazval bych ji spíš Bubáček, Strašidýlko, nebo Bílá paní. Aspoň na mě ten čumák tak působí.;-)

0/0
9.6.2015 23:31

P12a59v59e20l 76F12o64l27t23á63n 4230762244

Z videa u článku (cca 1:00) "… a tím pádem je nízká úspora energie…".

Opravdu povedená formulace.

+6/0
9.6.2015 23:09

M26a91r37t88i28n 11K86u83ř11í74t95k30a 6957396178255

Až na to, že na tomhle hraní DP spíš vydělává. Majitelem a investorem je Pragoimex, DP ji pouze montuje a za o je placen.

+1/0
10.6.2015 7:27

M96a93r28t88i56n 61W22a77l91l32n59e63r 6105200444500

Jestli nemá tričko, tak si v Praze prostě nezajezdí.

+3/0
9.6.2015 21:35

M97a90r15t22i86n 17S65t25e87h62l10í71k 1744180121160

Na první pohled mi dost připomíná VarioLF, je tam nějaká spolupráce či je to čistá náhoda? :-)

0/0
9.6.2015 21:26

J43i30ř82í 56K97r78e29j97č13í79k 2377158324946

Stejný výrobce.

0/0
10.6.2015 15:33

M60a51r21t95i20n 60M88u18s33i91l 4800401813901

Evo 2 se testuje/valo v Libe. Evo 01 v Praze. Je to opravdu pokaždé něco jiného? Neptám se na délku ani počet vozů. Ptám se na střeva a výzbroj.

0/0
9.6.2015 20:48

J45i33ř25í 90K60r83e54j97č14í11k 2297258434166

Evo2 je dvojčlánkové, to je ten nejpodstatnější rozdíl.

Výzbroj je podobná, ale ne úplně shodná.

0/0
10.6.2015 15:33

J43a67n 19B62e45d60n56á76ř 1752238654899

Evička je pěkná. Škoda,že jedna vyjde na Prahu jak 26 pro jiný město : D

+3/−2
9.6.2015 20:28

J19a33n 69P92o47s73p85í47š66i31l 4871904817177

je fakt hnusná, ale pokud to bude praktický a fungovat, tak proč ne:-P

+2/−6
9.6.2015 20:11

V14l10a66s65t96i15m59i69l 92S88v84o47b72o71d38a 7103718675234

Mně se náhodou docela líbí ;-).

+1/0
9.6.2015 20:28

J83a70n 87P17o93s76p59í32š95i42l 4561294517407

ok, v pořádku:-)

0/0
9.6.2015 20:30

J56a69n 74U69l71r22y98c34h 4221277190328

s povděkem kvituju, že návrháři použili mozek, a tramvaj, jak to vypadá, obdařili sympaticky velkými posuvnými okny (klimatizaci navzdory - což je dobře, klimatizace selhává při velkých vedrech dokonce i ve vlacích, natožpak tramvaj, která otevírá fůru dveří každých pár minut...),

ovšem taková regulovatelná pohoda, jakou poskytují staré pražské tramvaje, kde je nejen těch posuvných oken ještě víc (což je nezbytnost - ke vzdálenějšímu se člověk často prostě nedopracuje), ale kde jsou i otevírací dvířka po celé tramvaji ve stropě!, v Evičce jistě nebude (no ale ve srovnání s tou šílenou škodováckou uhemovanou rakví přece jen krok správným směrem)

(jinak koukám, co se na malém diskusním vláknu sešlo fundovaných soudců designu)

+5/0
9.6.2015 19:49

M54i83c10h98a93l 58R59e89c19z48e89k 6254959775

U nízkopodlažní tramvaje, která má právě kvůli té nizkopodlažnosti většinu elektrické výzbroje atd. na střeše, zkrátka ty větračky ve stropu není kde udělat.

+6/0
9.6.2015 20:15

J88a21n 81U20l70r92y52c90h 4521307960538

jo, tohle vysvětlení jsem tušil, nojo, líp už bylo...

+1/0
9.6.2015 20:28

J12i92ř53í 22K57o88c82u80r59e49k 6985514585568

Zas se nemusíte škrábat do schodů. Berte to tak, že mladší už jsme byli všichni. A mnohým lidem to na stáří chodí čím dál hůř a ty vysoké schody v T3 jim dělají problémy.

Jinak T3 měla výzbroj pod podlahou.

0/0
10.6.2015 16:10

O29n56d81ř95e78j 64K30l80a95t12o56v33s15k36ý 3225822895

Jistě levnější a prostorově komfortnější než ten černý tank T15

+1/−2
9.6.2015 19:46

D57a18v50i37d 61Š46a16f54r46á13n48e87k 5157394327693

Je asi hodně levná, když si nemůžou zaplatit ani designéra...

+1/−4
9.6.2015 19:22

J70o51s92e44f 33R73i25c56h32t37e32r 9406605867363

Proboha kdo tohle designuje? Proč to musí vypadat jako by to vyrobili v severní Koreji v roce 1992 ?? Rv

+4/−6
9.6.2015 19:16

J57i53ř23í 86V67o67s97t21ř16á53k 2431428589741

Plzeňské tramvaje jsou pěkné, praktické, používáme plzeňskou kartu, dokonce už je možné používat bezkontaktní bankovní kartu a vše jde jak po másle. Akorát nemáme takovou mediální pozornost no.

0/−2
9.6.2015 19:13

K44a92r62e67l 27M75i13k51u22l48k63a 8733275632463

Mohli by Evičce udělat hezčí čumáček.

+3/−3
9.6.2015 18:54

J88a83r26o24s72l87a11v 78V80o78j56t83ě83c35k45ý 4213668704236

No to je hnusný... T15 má také klimatizaci a alespoň vypadá k světu

+1/−4
9.6.2015 18:43
Foto

M88a78r56t95i67n 33Š68u40b77r19t 1445541294445

T15 je tank, tramvaj je 15T ;-). Z prvních 125 ks vozů 15T dodaných do Prahy má klimatizaci jen jeden ;-). Až od letošního léta začnou do Prahy přicházet vozy 15T s klimatizací, dalších 125 kousků. Poznají se podle žlutého pruhu na čele tramvaje.

+7/0
9.6.2015 19:03

M46i87r89o96s53l74a58v 29J30a74n66o48u93š34e94k 9374631387

A já doufal, že si to nakonec s tou žlutou rozmyslí. Ohromná škoda takhle zmrvit jinak celistvý design a podařenou barevnou kombinaci Pražské 15T. 

Mimochodem nechápu tu kritiku co se tu v diskusi objevila. Zrovna 15T se opravdu velmi povedla. A to i v konkurenci se zahraničím. Ostatně prodeje to dokazují. Evo(2) je na úrovni levnější 13T. Prostorově špatná, úzká, hlučná. No alespoň má na rozdíl od 13T dveře. A je levná.

0/0
9.6.2015 20:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.