- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Praha má tramvaje buď s odpornými čalouněnými sedačkami /stejně jako busy/, což je tak nechutná záležitost, že to nemá konkurenci a potom má sedačky dřevěné?, které jsou něco jako balanční podložka. Kluzké jak náledí, že udržet se na místě při brzdě nebo rozjezdu /záleží, kde člověk sedí/ je fakt sportovní výkon. Takže mě je jedno, jak vypadá tramvaj z venku, hlavně když je uvnitř čisto a dá se sednout bez úhony :-)
Hezké, jen ty přední dveře by mohly být dvoukřídlé stejně jako zadní, jinak bude snížena průchodnost stejně jako u šedých "poršáků".
Co je ale mnohem důležitější jsou dveře na obou stranách. Tyto tramvaje, které DP má, jsou již na sklonku životnosti a pak bude obrovský problém nasadit tramvaj při výlukách, kdy není možné poslat tramvaj na toču, ale jen na výhybku. Také do budoucna pro metrotramvajové tangenciální spoje v Praze by bylo vhodné mít u mimoúrovňových zastávek nástupiště uprostřed.
Za mě dobré. Dveří je dost, místa ke stání taky, místa k sezení taky. Nikde žádná zavazejíc almara. Klima se hodí. Stačí když dokáže snížit teplotu na úroveň jaké je venku ve stínu.
Otočné podvozky znamenají nižší optřebení kol i trati, takže nižší náklady, méně často rozkopaná ulice.
Ono je to složitější. Otočné podvozky nejedu po trati úplně rovně, ale opisují tzv. sinusoidu, takže opotřebovávají trať po celé délce, zatímco pevné podvozky opotřebovávají více oblouky a hlavně místa, kde je prudký přechod z roviny do oblouku. Po úpravě geometrie a vytvořením přechodnicových oblouků se problémy minimalizovaly.
zajímalo by mě, který ignorant neustále cpe do vozů (prozatím busů, teď už i tramvají) ta sedadla na zvýšených stupíncích; je to nepohodlné (jsou malé) a koleduje si to o pád či úder do holení zřejmě návrháři nejezdí MHD....
A jakpak by si to madam představovala ? Je to prostě nutný kompromis, jinak by musely být u dveří schody.
Mně k Praze sedí prostě červená!Jinak asi dobrá,stejně Evička pro Prahu asi není.
Není úplně jasné kolik tam bude místa k stání. Současné nejnovější tramvaje 15T vypadají hezky, ale vnitřek je k stání nepoužitelný. Zlaté staré T3, které také existují s nízkopodlažním středem.
no, a proti tomu zase pindají zejména starší lidi, když je málo místa k sezení... Tak si vyberte
Dobře na konci postříkali Evičce obličej
No dejme tomu. Hlavně by měli něco udělal s těmi plnointeligentními tvory z Ropidu. Neb se mi běžně stává, že stojím jenom na jedné noze a ještě né svojí.
a bude hůř - opět se blíží prázdniny a s nimi prázdninové intervaly
Nemůžu si pomoci, ale nejpraktičtější pro mě jsou jedny z nejstarších tramvají, kde jsou sedačky po jedné za sebou v řadě. Ty dvojsedačky jsou nepraktické, když pak máte přes někoho vylézat v narvané tramvaji. Navíc i místa k stání je v těch starých víc.
Souhlasím, sedadla ve dvou řadách jsou opruz. Pozitivní je ovšem, že již dělají prakticky pouze nízkopodlažní. Je to nejen kvůli lidem s omezenou pohybovostí, ale je to i praktické pro maminy s kočárky :-)
Aha, takže to zřejmě bude tramvaj řady EV (energetická, výkonnná) xxx a nejvyšší pan železničář už vymyslel přezdívku Ale už jsme tu měli kachničky, sardinky, takže Evička zní docela hezky. Tak se těším, až na trať vyrazí Martička, pěkně všude zaoblená a doufat, že ta přezdívka bude taky podle technických parametrů a ne po jisté paní M.G.