Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro mezi stanicemi Kačerov a Háje v červenci dva týdny nepojede

Kvůli opravě výhybek nebude začátkem července dva týdny jezdit metro mezi stanicemi Kačerov a Háje. Cestující budou přepravovat autobusy. Výluka je naplánována od soboty 4. do čtvrtka 16. července.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M97a24r78t32i81n 60R95u41z41i83c55k32a 1832258356357

Rikam porad, postavte tam tramvajovou trat...

+1/0
12.6.2015 15:34

K98a25r76e85l 19D61r50d15a 6973625907379

Jen to ne... Rv;-D

0/−1
12.6.2015 18:54

M34a28r68e68k 51T96u11r37n96o19v50e20c 7105302110596

A proč ne? Metro nemusí být vhodné pro všechny. Mělo by se vhodně doplňovat s ostatními druhy dopravy. Snad už jsme dnes trochu dál, než jaké to bylo za minulého režimu, kdy si bolševici prostě usmysleli, že "dáme lidem metro a nic jiného nepotřebují" - a vesele likvidovali tramvajové trati třeba na Václavském náměstí a jeho okolí nebo mezi Pankrácí a Budějovickou - a dnes to tam docela chybí...

0/0
13.6.2015 12:40

K19a86r37e29l 70D66r51d38a 6813135437609

Nechci na Hájích tramvaj, je mi tady na nic. Jen mi přinese zhoršení životního prostředí. Nepotřebuji hodinové spojení do Nuslí, počkám si na Dčko. Spojení do Vršovic roky řeší autobusy. Zpravidla potřebuji dál na Žižkov, takže tramvaj končící ve Vršovicích je mi opět na nic. Pro místní dopravu mi bude také k ničemu, pendluji nejčastěji Petrovice - Chodov (154 mi právě zrušili).

  Starosta "městotvornost" spojoval s novou výstavbou. Tedy ano, až na Opatově a Hájích bude jedna komerční zóna vedle druhé, tramvaj by se hezky vyjímala při schvalování projektů developerů, že MHD je zde řešena dostatečně. :-P

  Václavák schvaluji bez tramvají. Hrozí mi trať přes Opletalku, kde mi to přinese obrovské omezení a zhoršení parkování. Například Náměstí Republiky považuji za odstrašující příklad tramvají ve městě, kdy jsou chodci omezeni a ohroženi.

  Budějovickou bych s tramvajemi rád viděl, ale roky je zde parkování pro místní řidiče. Je to jak s tou Opletalkou. "Řidiči, trhněte si!" Navíc trať paralelně s metrem Pražského povstání až Budějovická mi přijde jako zhůvěřilost. Smysl by měly až Dvorce a most na Smíchov. Tedy spojení Anděl - Budějovická by stálo za úvahu.

  Rozšiřování tramvají v Praze obecně nemusím. Když vidím jak je centrum přecpané lenochy v tramvajích, co odmítají jet metrem... není pak na této dopravě vůbec nic ohleduplného.

0/0
15.6.2015 10:53

M10a69r46e37k 51T60u54r94n57o17v79e36c 7305152430116

V některých věceh bych se s Vámi sice shodl (třeba to spojení z Budějovické na Smíchov), ale jsem trochu rozpačitý z toho, jak se ve Vašem příspěvku často opakuje "JÁ nechi na Hájích tramvaj, JǍ nepotřebouji spojení do Nuslí, JÁ potřebuji na Žižkov, MNĚ to přinese omezení v Opletace, JÁ rozšiřování tramvají v Praze nemusím"...

Není možné mít všude v Praze metro. Nejsou na to peníze. Navíc metro má svá specifika - aby se vyplatilo, potřebuje větší přepravní poptávku. Kde není, nemá smysl ho stavět, když třeba to samé zvládne méně kapacitní tramvaj. A kde se nevyplatí ani tramvaj, tam bude muset stačit autobus. Ale tramvaj je obecně lepší - zvlášť když jede na vlastním tělese.

Co se týče parkovacích míst - obecně mi přijde, že je mnoho míst v Praze, kde se s parkováním prostě nedostává na všechny zájemce. Město se o to moc nestará - nová záchytná parkoviště nevznikají, parkovací domy, které dřív slibovali stavět za peníze vydělané na parkovacích zónách také pořád nikde. Ale když už se všichni se svými nevejdou, tak bych stejně raději preferoval hromadnou dopravu. Prostě raději někde pár parkovacích míst ubrat a zavést tam MHD (jakoukoliv). Ta MHD může aspoň část těch řidičů "stáhnout" a tlak na parkování v dané lokalitě pak bude nižší...

Já vím, že v centru bych buď nezaparkoval vůbec, nebo za draho. Tak tam autem prostě nejezdím. Co potřebuje tolik lidí dělat v centru, že tam musí jezdit autem? Všechno to jsou řemeslníci, kteří sebou táhnou 30 kg vercajku? Ne, já tam hlavně vidím různé kravaťáky, pak nějaké nány v SUV, které se víc než řízení věnují svému mobilu a rtěnce... Prostě lidé, kteří by do "socky" nevlezli, neslučuje se to přeci s jejich postavením. Jenže zrovna s takovými já fakt slitování mít nebudu. Znám univerzitní profesory, co tou "sockou" klidně jezdit můžou. A sám nejsem žádný fanatik, využívám všechny druhy dopravy, i to auto - ale prostě do centra raději ne. :-)

0/0
15.6.2015 12:08

K20a44r84e78l 30D67r55d51a 6193535127669

Ano, metro pro efektivní provoz potřebuje vyšší přepravní poptávku. Proč tedy konkurenčně k němu provozovat tramvaj? (Háje, Opatov, Pankrác, Červený vrch, Petřiny, centrum Prahy...)

  Vlastní těleso tramvaje znamená bariéru pro okolí. Může to být velké omezení.

  Nevím jak v centru, ale na Praze 11 nebyly parkovací zóny myšleny jako výdělečné. Vydělaly si jen na svůj provoz. Tedy placené parkování peníze vrací jen do důslednější šikany řidičů, ale není to systém, který by generoval miliony na parkovací domy.

  Problém je v ceně. V dnešních komerčních cenách se jedno parkovací stání postaví za cca 500 tis. Kč, venkovní státní za 100 tis. Kč. Parkovat přitom vesměs potřebují lidé s platem 20 tis. a s autem za 50 tis. Vytěžujeme parkování, co se zřídilo za bolševika protože nové si smysluplně umí zaplatit málokdo. A představa přechodu na MHD je úsměvná, o to víc pak přece potřebujete parkovat někde před bytem.

  To "já" je o tom, že se mě to osobně dotýká a jsem zde jako příklad toho, komu tramvaj v několika navrhovaných projektech k ničemu není. 

  V centru máme byt a potřebujeme parkovat před bytem. Plno lidí tady bydlí, zpravidla v nájmu a má problém legálně parkovat v okolí. A pak se lehce škrtají desítky míst bez náhrady. Soudil bych druhé opatrně. Cestující z tramvají a silně dotované MHD nemají moc co kritizovat. ;-)

0/0
15.6.2015 17:11

M75a39r85e47k 63T49u37r36n71o23v67e48c 7745162110116

Ano, souběhy tramvaje a metra nemusí vypadat moc efektivně. Jenže něco jiného je třeba úsek Budějovická-Pankrác, kde stanice metra jsou docela blízko u sebe - a hlavně metro není moc hluboko, tak se do něj dá dostat docela rychle, něco jiného pak třeba to Václavské náměstí. Když někdo potřebuje od Muzea do dolní části náměstí, tak asi nepojede metrem. Nic moc je také doprava třeba mezi Muzeem a Náměstím republiky (přestup). Tam si prostě myslím, že zrušení tramvají, které tam dřív jezdily, bylo trochu unáhlené (prostě se řeklo - tady jsme vám postavili metro, to je technicky vyspělejší, tramvaj už nepotřebujete)...

A když se vrátím na tu Budějovickou - tam by ta tramvaj mohla být zajímavá v tom, že by pak mohla pokračovat do Krče, kam metro nejede. Ale uvidíme, jak to bude s tou trasou D.

Ty Petřiny bych také neviděl tak černobíle. Lidi, co bydlí rovnou někde u té nové stanice metra na tom můžou být celkem dobře - dostanou se metrem rychle do centra. Jenže ty tramvaje neobsluhují jen tu konečnou, je třeba myslet na další části trasy - třeba všechny ty domy podél Střešovické ulice. Také chápu, že se lidem třeba z Břevnova nelíbí, že kvůli metru jim chtěli přikšrtit spoje jako 180 a 174, případně i tramvaje co jezdí z Vypichu...

No uvidíme, jak to dopadne s tou trasou D a kdy se skutečně začne stavět. Já metru fandím - ale zároveň vidím, jak je to strašně drahé a zdaleka ne všude se to vyplatí. Tramvajová trať je také drahá, ale pořád řádově levnější, než metro. Za takovou bariéru pro pěší ji nepovažuji - cesty pro pěší a tramvajové trati se kříží na mnoha místech a nějak to funguje. Někdo tu myslím zmínil Náměstí Republiky, kdo ví jak to není nebezpečné - nevím jak konkrétně tam, ale podobně někde někdo nadával na Anděl - že prý je to tam strašně nepřehledné a nebezpečné, to jak se tam motají chodci mezi tramvajemi. No a zajímavé je, že zrovna na Andělu se už hezky dlouho žádný střed chodce s tramvají neudál...

0/0
16.6.2015 9:42

M10a97r65e32k 50T28u47r28n63o40v42e23c 7945272970586

Ono něco jiného je křižovatka, kde tramvaje jezdí víceméně krokem a něco jiného pak nějaká "rychlotrať" někam na Barrandov, kde to tramvaj pálí třeba šedesátkou a najednou tam odnikud někdo vleze na koleje...

Ještě k tomu parkování - když se ty zóny zaváděly, tak se ale právě tímto argumentovalo. Jak to bude vydělávat a za to jak se budou stavět ty parkovací domy. Jenže skutek utek. Výdělečné ty zóny jsou - ale vydělává na tom tak leda nějaká soukromá firma, které je jakože pro město "spravuje". Pak na tom velmi vydělávají odtahovky. Městské části už myslím tolik ne...

Je sice hezké, že dneska v nějakých normách bude, že ke každému novému bytu by mělo být i nějaké to parkovací místo (garážové stání). Jenže stejně se pak prodávají byty - třeba za 3 mega bez garáže, za 3,5 s garáží. Dost rodin vykrvácí už na těch 3 milionech - přeci nebudou platit ještě o půl milionu víc, vždyť přeci můžou parkovat na ulici... To samé málokdo si koupí za ten půlmilion garáž, nebo málokomu se bude za ni chtít platit 2-5 tisíc měsíčně...

Nejsem si ale úplně jistý, jestli tím, že když někde někdo bydlí, má mít "automaticky" právo tam také někde parkovat. Když bych se třeba chtěl stěhovat někam ke Staromáku, asi s tím budu muset počítat, že tam nejspíš nezaparkuji. Nebo že si budu muset někde zařídit nějaké (drahé) parkování/garážování. Prostě stát (město) se v tomhle asi nepostará. Když mi situace s parkováním v centru nevyhovuje, měl bych to brát v potaz, když se rozhoduji, kde chci bydlet (nebo jestli si pořizovat auto)...

0/0
16.6.2015 9:49

K86a28r27e31l 41D71r80d77a 6163385957759

Na sídlišti jsme parkování měly. Přímo u nás vcelku dostatečné. Ale radnice ho postupně omezovala a rušila. Dokonce navrhla přeměnu bezplatného parkování na placené a zrušení stávajícího parkoviště.

  Naše domy bolševik stavěl s nějakými parkovacími místy a nová radnice umí ta místa pouze uloupit a koukat na řidičích vydělat.

  Nemyslím, že má řidič automaticky právo na parkování, ale pokud je ten stav v místě dlouhodobě daný, je bezohlednost parkovací místa pro veřejnost rušit. Pokud by naopak radnice cíleně rozšiřovaly možnosti parkování, bude problém s parkování po Praze menší. Dnešní normy stará zástavba nesplňuje, měla by pomoci radnice, a ne že ji to nezajímá.

  (Třeba, viděl jsem projekt, kde sídliště překopali na jednosměrky a tím získali další parkovací místa. A druhá radnice pak tvrdí, že to je problém majitelů aut...)

  Místa je v Praze málo, může mít každý drahé osobní parkování, ale osobně bych prosazoval sdílení veřejných parkovacích míst. Přijde mi to šetrnější.

  V centru je problém, že bez trvalého bydliště na rezidentní parkování nedosáhnete. Nedomyšlenost či spíš úmysl placeného parkování. Majitel nemovitosti se pak např. za parkování nedoplatí. Naprostá bezohlednost města. Opět, byl nějaký stav, který se zavedením placeného parkováním zrušil v neprospěch konkrétních osob.

0/0
16.6.2015 13:37

K45a14r24e65l 53D44r18d55a 6463435357219

U MHD je problém, že plno lidí nemá metro rádo a raději volí povrchovou MHD. Jde jen o pocit. Jízda po povrchu se údajně podobá jízdě autem. Jde tedy jen o samolibost a zatěžování celé dopravy "osobní preferencí". S tím souvisí vzdálenost zastávek, která má být údajně co nejhustší. Jenže MHD není náhradou individuální dopravy, i když to tak plno lidí prosazuje.

  Centrum by mělo sloužit hlavně pěším a metro je zde nejvhodnější MHD. (Jde jen o bezbariérovost, kde je zatím povrchová MHD lepší.)

  U současných tramvají je problém, že linky spojují dvě periferie přes centrum. Zajišťují teoreticky 3 proudy cestujících - 2x z okraje na metro a pak dopravu v samotném centru. Plno lidí ovšem bere jako samozřejmost, že lze preferovat tranzitní dopravu tramvají po povrchu. To si myslím, že není dobře a nelze to navíc dnes nijak regulovat. Je to stejné jako řidič auta, který o MHD vůbec neuvažuje. Zde jsou podobně cestující, co odmítají z principu metro.

  Muzeum - nám. Republiky. Především je tady doprava již přeplněná. Křižovatka Dlážděná - Havlíčkova je ukrutné nebezpečné tramvajové provizorium. Pak následuje pro chodce nebezpečné náměstí Republiky. A do toho mají přijít Opletalkou další linky z Vinohrad? Hloupý nápad. Ti lidé opravdu startují cestu na Muzeu? Nemají náhodou dostupné metro Náměstí Míru nebo Jiřího z Poděbrad? Přestup z A na B pak již není taková katastrofa a ztráta času, navíc lze jít z Můstku pěšky. A jen z takového diskutabilního důvodu bude třeba pustit další tranzitní linku tramvaje do již zahuštěného centra?

0/0
16.6.2015 14:00

K48a29r98e19l 93D23r76d95a 6683895867869

Takový osvícený nápad. Vystoupím z metra a jdu na autobus, abych popojel 1-2 zastávky před dům. Nyní ve stejné trase budou jezdit náhradní autobusy. Nemohly by zastavovat na místních zastávkách po celé trase, tak jako všechny ostatní autobusy?

  Posledně jsem poslouchal lidi z Michle, že je náhradní autobus sice provezl pře Brumlovku, ale vystoupit jim dovolil jen na Budějovické a Kačerově, takže se tu jednu stanici museli pracně vracet jiným autobusem.

  Bylo by to takto možné? ;-)

0/0
12.6.2015 14:25
Foto

M55a26r37t81i73n 69Š79u38b58r28t 1235891764465

Záleží, kterou zastávku myslíte. Okolo Mikulovy nebo Jarníkovy XC běžně staví. Nejčastějšími podněty z minulých výluk byly ale právě podněty opačné, proč ty náhradní busy jezdí z Hájů přes Mikulovu a z Opatova dále přes Jarníkovu, zastavují tam a proč zajíždějí na Roztyly, že přece nikoho, kdo jede z Hájů či Opatova do centra nezajímají zastávky okolo a že všichni chtějí rychle k metru. Dokonce pár lidí kvůli tomuto zajíždění nestihlo vlak na Hlavním nádraží a byli opravdu hodně rozezleni. Proto se nyní zavádí zrychlená linka míjející aspoň ty Roztyly. Jinak lidé z Opatova by nejraději už nezastavovali na Chodově a jeli po dálnici až na Budějovickou k metru, stejně lidé z Chodova. Nikdy se nejde zavděčit všem. Teď zas budou stížnosti, že někdo vlezl do špatného XC a minul svou cílovou zastávku...

0/0
12.6.2015 15:17

K81a43r12e75l 17D24r83d54a 6953625697229

Já jel naposledy z Hlaváče přes Brumlovku na Roztyly. Tam moc míst k zastavení není. Ta projížděná Michle byla ale dost hloupá.

  Pokud to bude jezdit z Kačerova, bral bych konečnou na Jižním Městě a komplet všechny zastávky cestou. Pokud to tady takto XC má nastavené, jen výborně. Nejel jsem s ní dlouho.

  Pak bych tedy zvážil, zda by XC neměla jezdit z konečné Jižní Město (pokud to tak náhodou není). A pak by mi přišla rozumnější Opatovská než Hviezdoslavova. Muselo by se ale vymyslet točení autobusů na Opatově. ;-)

0/0
12.6.2015 19:12

R19o17b14e33r56t 36P58l13o24c19h 4236632901853

Podle mě (jedoucího z Kačerova na konečnou n Háje a zpět) nechápu proč ty autobusy nestavěj je v zastávkách u metra...

0/0
12.6.2015 22:03
Foto

M43a74r48t81i25n 17Š73u58b59r53t 1905291814245

Protože, aby tyhle zastávky projely, musí projet i okolo zastávek typu Jarníkova, či Mikulova, kam směřuje nezanedbatelná část lidí v tom busu. Takže by bylo poněkud trapné, kdyby tam nezastavily.

0/0
13.6.2015 8:04
Foto

M38a17r38t26i53n 92Š65u25b73r41t 1925171634855

XC bude jezdit skutečně Kačerov - Jižní Město s tím, že na cestě z Chodova dál musí přes Jarníkovu a po Chilské k metru Opatov. Pokud by se vracela do Opatovské, bylo by to na Opatově poněkud nepřehledné a na Háje by to jelo o fous déle, proto se pokračuje Hviezdoslavovou.

0/0
13.6.2015 8:07

K41a37r54e44l 73D16r79d95a 6193975297289

Ano, čtu to pozorněji XC, XC1 a XC2. Je to Jižní Město uvedeno i v článku. Ale vynechávat Opatovskou je jako vynechávat tu Brumlovku. Pro místní to znamená přepravu někam k XC navíc. A je to jinak místní hlavní tah.

  Když jsou ty linky tři XC, XC1 a XC2. Možná by jedna z těch rozšiřujících mohla brát Opatovskou a vynechat Opatov a Chodov (přes Volhu, jako noční linky) nebo Chodov (z Opatova Türkovou na Budějovickou).

  A osobně řeším další zádrhel. Přešel jsem o dovolených na jízdenky. Běžně mi 30 minutová stačí na cestu do práce. Jenže s těmi autobusy to bude zdlouhavější a tím pádem abych jezdil za dražší jízdné. Neplatí v X linkách nějaká výjimka?

0/0
13.6.2015 9:29
Foto

M11a16r88t18i53n 87Š94u86b33r52t 1445591434295

Na Opatově končí i třístovky a Hviezdoslavova je také výrazný zdroj cestujících. To už bychom měli XC, XC1, XC2 a XC3 a všude by místo intervalu 2 minuty byl interval 8 minut, což by dorovnalo ta zdržení, když jedna linka zajede skoro všude, nebo pak dojedete běžným busem.

Tarif bohužel nemá zmírnění při výlukách, jízdenka platí pořád stejně. V mnoha případech po dalším přestupu není možné prokázat, že jste jel tou náhradkou a tudíž byl zdržen. Právě z tohoto důvodu se to neuznává. Ale to je potřeba řešit na Ropidu (městě), stejně jako třeba kola nemohou náhradními busy, ač normálně metrem ano.

0/0
13.6.2015 23:36

R11e24n78é 91C54v15r67k23a98l 9646619286226

Koordinace staveb s vlivem na dopravu Praze moc neříká - ve stejném termínu se bude napojovat i Blanka na Strahovský tunel a nikdo vlastně netuší, co to přinese za změny dopravních proudů.

Ale náhradní dopravu řešíme včetně XC1, XC2, XCx - to bude zmatek8-o

0/0
12.6.2015 14:18

M88a92r93e11k 53T15u64r27n27o53v24e59c 7875172330556

Jakou souvislost má proboha nějaká zavřená Blanka a metro na druhém konci Prahy? A navíc - co přesně se na té Blance má jako na Strahovský tunel napojovat? Na křižovatce Malovanka je podle mně všechno připravené, tam by stačilo odstranit dřevotřískové desky, které brání vjezdu a výjezdu aut do a z Blanky, přenastavit semafory a nějaké proměnlivé dopravní značení a může se začít jezdit hned...

+1/0
13.6.2015 8:32
Foto

M97a85r20t71i66n 27Š67u49b37r16t 1215421864125

Koordinace velí využít aspoň jednoho svátečního dne a týdnů, kdy zpravidla nejvíc lidí vypadne na dovolenou. Je ale pravda, že zavřené metro může motivovat víc lidí vzít auto a to se pak projeví na objízdných trasách okolo Strahováku.

0/0
13.6.2015 23:37

P76a43v58e74l 60S12l95a61d88o17v17n98í64k 6927123257706

Jestli to spíše nesouvisí s úterní ranní poruchou...:-/

0/−1
12.6.2015 10:41
Foto

M33a32r58t45i37n 30Š97u35b45r62t 1385771834225

Nesouvisí, je to plánované několik let dopředu.

0/0
12.6.2015 11:19

M38a76r22t48i72n 35K43o16n22e24č73n18ý 3550574879505

Jde o to, že výhybky mají svoji životnost, obvykle 35 let. A takové opravy se musí naplánovat hodně dopředu už kvůli výrobě nových dílů (srdcovky, jazyky, opornice,...). Protože kdyby se čekalo, až ta výhybka fyzicky doslouží sama, tak většinou se to stane v nejméně vhodný okamžik...

+1/0
12.6.2015 11:47

A21l70e82š 46M47á15c15h44a26l 1389848258221

nejlepsi je vsechno delat jako "monoblok", aby se to pak nedalo rekonstruovat po castech a v noci... to bude teda zazitek - precpane autobusy v tom horku ...

+6/−2
12.6.2015 10:22

J39i90ř34í 95N85o80v96o34t75n73ý 7978912

Standardní práce na dopravních stavbách po česku. Co na tom, že v západní Evropě a USA je velká tendence provádět opravy v noci, aby to tolik nepřekáželo ve dne. Zde se to prostě bez nějakého chytřejšího plánování mastí jako "monoblok" občan-neobčan, zde tedy zákazník-nezákazník.

0/−2
12.6.2015 10:35

P63e26t85r 93K84o82u19t95e84c43k65ý 6114790237577

Kolik toho v metru opravíte za cca 3h mezi 1. a 4.ráno?

+2/0
12.6.2015 11:15

A85l48e81š 57M52á10c12h13a94l 1509928448271

potmě nic ...

0/−1
12.6.2015 11:15
Foto

M28a90r98t33i82n 64Š35u80b67r42t 1935811784235

Většinou tak možná deset pražců vytahovaných a nahrazovaných ob jeden, nějakou tu kolejnici, projedete s čistícím vozem několik set metrů nějakého tunelu apod.

0/0
12.6.2015 11:16
Foto

M55a90r98t48i48n 50Š47u54b85r20t 1845821264585

Nezlobte se, ale v metru se samozřejmě dělají všechny opravy v noci, včetně výměny pražců. Výměny výhybek se dělají o prodloužených víkendech, ale když se došlo k výměně kolejového křížení na konci trasy spolu se čtyřmi výhybkami, tak už to máme prostě poprvé i na několik pracovních dní, to se v tunelu prostě za noc vyměnit nedá a po kouskách už vůbec ne, když se musí udělat i nové podloží celé té konstrukce.

+6/0
12.6.2015 11:19

R97a69d18o63s23l76a75v 58K92l20a43u97d13a 5944458314812

V noci se tam dělat nemůže, aby se tam nemuselo svítit:-P

+2/−2
12.6.2015 10:52

J11i53ř14í 71N43o59v37o21t47n95ý 7518502

R^;-D

0/0
12.6.2015 11:09
Foto

M86a18r47t93i98n 90Š55u11b45r64t 1495601724165

Promiňte, ale po částech v noci prostě neopravíte složité kolejové křížení, na které přímo navazují 4 výhybky. A ještě v tunelu, kde máte omezené manipulační možnosti jeřábů, omezené možnosti něco někam odložit, přivézt a připravit si.

V rámci oprav výhybek v metru se prostě dospělo k tomuhle bodu, kde není možné vyměnit 1 výhybku samostatně za víkend, ale je potřeba to udělat najednou. V posledních letech se měnily samostatné jedna či dvě výhybky za prodloužený víkend, ale tohle je úplně jiný level.

V noci se pravidelně vyměňují pražce, po jednotkách kusů za noc, což je samo o sobě akce, která je rozplánovaná v celé síti na desítky let.

+5/0
12.6.2015 11:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.