Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo: Rychlodráha z Prahy do Kladna povede částečně tunelem

Ministerstvo dopravy vybralo variantu železničního spojení na pražské letiště a do Kladna. Mělo by vést po povrchu z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dále tunelem do Dejvic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K18a31r78e50l 85D78r52d20a 6423315347889

Na Kladně "nikdo" vlak nechce. Je 2x dražší než autobus. Nádraží je od sídliště, kdy bydlí Pražáci pendlující do Prahy pěkně daleko. Vlak není konkurencí pro stávající rychlejší autobusy. Tak jde jen o pár skalních příznivců železniční dopravy jak na Kladně, tak na Praze 6.

  Jde o železniční trať pro Nové Strašecí, Rakovník, Žatec... Takže vyhodíme 20-40 mld., aby se pár lidí s kufry jednou za pět let dostalo možná na letiště vlakem. (Roky to budou mít s přestupem, nejlépe na Masaryčce.) ;-D

  100 km/hod je nesmysl. V Praze 6 je plno zastávek. Pokud je bude vlak projíždět, skutečně může kolem čekajících Pražanů frčet 100 km/hod? A pokud to bude zastávkový spoj, rychlost bude jen o něco málo lepší než linka metra A. Ostatně, mít dvě či tři (+ tramvaje) podobné vlakové dopravy souběžně vedle sebe v oblasti Prahy 6 je neskutečný "luxus", za který by měl někdo sedět na Pankráci.

  Vlak není tichý. Ukažte mi tichou moderní trať, kde projede jako myška co 5 minut vlak 100 km/hod. Klidné bydlení na Veleslavíně, ve Vokovicích, Liboci a na Dědině se tímto odepisuje.

  Snahou je zachránit stávající trať stůj co stůj, nejlépe za peníze z EU. Pro Prahu je to také výhodné, Praha trať platit údajně nebude, zatímco metro by platila. 

  Zcela se pomíjí varianta stávající trať na Praze 6 zrušit. Přes letiště na Kladno by šla nejspíš postavit nová trať přes pole u letiště končící rovněž na Masaryčce. Byla by nejspíš levnější, bez zastávek by skutečně dala 100 km/hod a šlo by o rychlé spojení centrum - letiště - Kladno. Jenže, jak Krnáčová postaví cosi kolem letiště, tato varianta nenávratně padne. Rv;-)

0/−7
18.6.2015 9:41

A36d87a53m 69K79ř56i26v10s15k46ý 1863714220243

Proč by vlak na Kladno nemohl projet zastávkou rychlostí 100km/h? Rychlíky taky před zastávkami někde v Horní Dolní nezpomalují.

+1/0
18.6.2015 15:06

R49a54d54e16k 47J61a41n61a29t59a 9965346844742

Naopak, vlak je při pravidelném dojíždění (většina cestujících) mnohem levnější než neorganizované busy. PID pro Prahu a 1-3 pásmo vyjde na 10850 Kč ročně, takže 24 Kč na jednu cestu do práce, včetně MHD Praha.

Ano, dnes to trochu kazí tragická kladenská MHD, ale tohle je stavba, která se bude používat na desítky let a to předpokládám, že to té doby už se politicí konečně domluví a zařadí kladenskou MHD do PID, tak jak je běžné na Západě.

+1/0
18.6.2015 15:39

K17a48r83e52l 92D26r14d61a 6873345327429

Je mi to záhadou, patrně mám kolem sebe lidi bez průkazek. Mluví jen o plných cenách, že se jim průkazka na Kladně nevyplácí. Patrně by potřebovali PID na ty autobusy. Vlakem jedou jen občas, a tedy za draho. Nádraží mají daleko a proto je doprava vlakem nešikovná.

  Budu jim PID doporučovat. ;-)

0/0
19.6.2015 9:48

R58a40d32e70k 44J16a37n70a38t96a 9645366824722

"Pokud je bude vlak projíždět, skutečně může kolem čekajících Pražanů frčet 100 km/hod?"

Samozřejmě, že může. Kolem perónu je povoleno jezdit i 160 km/h. Až vyšší rychlosti než 160 km/h vyžadují trať, které nevede kolem nástupišť.

+3/0
18.6.2015 15:41

K57a73r68e92l 71D54r71d51a 6913655627449

Díky za reakci. Nevím zda dobrou. Měl jsem za to, že je rychlost drážních vozidel v dosahu cestujících omezena. Třeba služební metro si plnou rychlost přes stanici s lidmi nedovolí.

  Aby dráha měla smysl, měli by jí lidé v Praze 6 používat a tedy plnit nástupiště zastávek. Do toho stavitelé tvrdí, že se počítá s vlaky, co stavit všude nebudou. Takže skutečně hrozí vlak pálící to plnou parou a několik Bartošových postávajících na peróně. Výborně. Rv;-)

  My budeme budovat metro D se zasklenými bezpečnými peróny a vedle pustíme do provozu o hodně nebezpečnější železniční "rychlodráhu". Dává to smysl?

0/−3
18.6.2015 17:01

J77o95s19e87f 65T30r82ö15g12l 8109382576256

"Nikdo nechce" a proto je tato trať nejvytíženější jednokolejkou u nás.

100 km/h samozřejmě není nesmysl, moderní vlak se rozjede jedna dvě, doporučuji se projet někde za hranicemi. Místní vlaky Malmö-Kodaň jezdí až 200 km/h.

Klidné bydlení už není teď a to Vám tam nejezdí dieslové lokomotivy. Doporučuji zavzpomínat tak před 15 lety na rychlíky Praha-Chomutov v klasické sestavě loko+vagóny, to byl teprve randál. Moderní diesly už jsou tižší a elektrický vlak na nové koleji bude ještě tiší. Opět doporučuji výlet někam, kde už to tak funguje.

Poslední variantu pomíjím, to je úvaha zcela mimo.

+1/0
18.6.2015 21:21

K90a96r23e45l 19D82r57d68a 6303675407919

Rychlost nezpochybňuji. Vadí mi představa nástupiště plného lidí, kolem kterých proletí vlak 100 km/hod. Tak má provoz na trati vypadat. (Na dálnici bych také nepořádal turistické pochody. Považuje se to za vysoce nebezpečné a lidi mají při nehodě utíkat z dálnice do pole... Tady mohou v klidu stát ve vzdálenosti 50 cm?)

  Vedle jsem psal o Všetatech. Překvapilo mě kolik hluku jedno nádraží a vlaky kolem vyprodukují. Podle vzhledu je to moderní trať. Něco takového je možné zbudovat v centru Prahy? Podle mě to bude změna k horšímu, protože dnes je zde provoz o poznání menší.

  Proč myslíte mimo? Z jakého důvodu? Nová trať by byla dražší než přestavba stávající?

0/−1
19.6.2015 10:03

J93o62s77e70f 17T47r66ö18g98l 8379412606506

Jeďte se podívat třeba do Běchovic nebo Sedlce, kde se kolem nástupiště kolem 100 km/h jezdí. Nepamatuji, že by tam někoho přejeli, pokud to nebyl sebevrah. Popř. v Nelahozevsi na nádraží, tam už se jede 140-160 km/h. Samozřejmě je třeba dbát své bezpečnosti a nelézt ke kraji, když jede vlak. Ale že by to třeba někoho nasálo, to opravdu nehrozí.

Všetatské nádraží rozhodně není modernizované, je tam stará trať a navíc velké oblouky, kde to pěkně skřípe. A také tu jezdí hlavně starší vlaky, které nepatří k nejtišším.

Ptákovina je trať rušit. Kudy chcete vést novou trať? Ta už se do Prahy těžko vejde, zatímco stávající má i rezervu na zdvojkolejnění.

+1/0
19.6.2015 16:59

K41a44r52e76l 70D57r44d21a 6773805577579

Pohledem na mapu vidím volný koridor od letiště k Vltavě podél Horoměřic a Lysolajemi dolu k Vltavě na Podbabu, patrně tunelem. Dále napojení tratí na Praha-Bubny a Masaryčku s možností plynulé jízdy také na Hlavní nádraží.

  Měl zde být Pražský okruh přes Suchdol, dálnice se měla odklonit k Suchdolu naproti letišti. Tak jen přidat železnici. Mohlo by to být za jedny peníze.

  Nyní koukám na stav Pražského okruhu. Je shozený pod stůl a ve hře je varianta dál od Prahy. Je zde tedy volný prostor. Možná i blokovaný státem na dopravní stavbu. Od letiště až k Vltavě jsou jen pole.

  Klikatou Buštěhradskou bych v Praze 6 zrušil a přetvořil na rekreační zónu, cyklostezku a klidné bydlení. Dopravu pro místní řešil metrem a tramvají. A na Kladno by se jezdilo po nové přímé trati přes letiště bez zastávek nebo i se zastávkami Bubny, Podbaba, Lysolaje, Horoměřice, Kopanina, Letiště, Jeneč...

  Když koukám na vlaky v Německu kolem letišť - rovné a rychlé tratě. Počítám, že Němci by se s klikatou Buštěhradskou asi také nepárali. (Třeba, ty oblouky v Liboci, nebudou srážet možnou rychlost vlaku?)

  (Ty Všetaty, hluk nedělá jen jízda vlaku, ale i nádražní rozhlas, cinkání šraněk. Známý to měl vše vedle domu.)

0/−1
19.6.2015 17:39

E15v81ž81e14n 74P57o37l78á94k 3708668151433

Snad by to mohli postavit alespoň z Veleslavína směrem ven a problemový zbytek, který zatím nahradí metro, řešit pak.

+1/−1
18.6.2015 1:23

D93a61v71i48d 26B62e64n61e94š 8778470149913

Vím o tunelu, co vede z Holešovic do Dejvic a během příštích 50 let bude volný.

+3/0
17.6.2015 20:22

K59a20r94e80l 26D80r30d23a 6123655837139

Vím o lepším, od Bulhara do Kladna s elagantní naťoknutou krnoidou přes letiště Václava Havla. ;-D

0/0
18.6.2015 9:02

K33a79t13e81ř54i69n77a 47H43u75t94o72v71á 9611285910947

Teď říkají 18 a nakonec to bude 180. Už ani vtipný to není :-(

0/−3
17.6.2015 20:13

O19n14d44ř98e82j 96M27a83r24e54k 9852840307919

Ta je neskutečně hloupá - k čemu Pražanům, kterým je primátorkou, ty vyhozené miliardy pomůžou? To pomůže Ťokům, Babišům.

0/−3
17.6.2015 20:12

R95a87d44e91k 81J60a79n49a18t69a 9665576824242

Tak trať do Kladna je hlavně pro Kladeňáky, protože ti jezdí do Prahy jaksi více, než Pražáci do Kladna.

Pražákům se bude hodit akorát na občasnou cestu na letiště, těm co bydlí na SZ Prahy 6, i na rychlou cestu do centra (tak jako se jezdí do centra běžně vlakem z Hostivaře, Uhříněvsi, Radotína). A ti, co bydlí podél Evropské, budou méně obtěžováni IAD.

Pokud bude dobře vyřešeno napojení na dálkovou železniční dopravu, pomůže i pro cestu na letiště těm částem ČR, které mají dobré vlakové spojení do Prahy.

+5/0
17.6.2015 20:18

T32o19m64á62š 37K27u91č61e49r14a 4506825858971

přes 20.000 pracujících jezdí denně z Kladna do Prahy...

0/0
18.6.2015 12:12

O40t24o90m62a22r 83T97h84o36m68a 2455407256695

já vím, to je celkem logický , že poslední úsek do centra se už sbíhá s metrem i tramvajema, ale tady jde o jiný typ cestujících.. Pražáci vlakem po městě prakticky nejezdí nebo aspoň proti metru naprosto minimálně.. Vlak je primárně o dálkové dopravě..

0/0
17.6.2015 20:05

J94a73r42o34s23l13a60v 14M88a32l56e12c98k44ý 5477403509987

neskutečná rychlost 100 km/h. dovedete si to vůbec představit?

+2/0
17.6.2015 20:03

J74o81s19e92f 77S14t45r98á25s47k81ý 5942263954128

Výjimečně KrnáčováR^. Nejdřív Veleslavín - Letiště a Veleslavín - Kladno. Pak možnááá někdy zbytek.

+1/0
17.6.2015 20:02

M32a65r74t71i25n 68H81e46i35s35l67e15r 4194836632469

Nejlacinější varianta - protáhnout tramvajové koleje na letiště a až do Kladna a nasadit tam pohodlnější vozy.

+2/−7
17.6.2015 19:18

R95a28d45e65k 42J59a11n94a37t88a 9245866234322

Nejlacinější neznamená nejlepší. Nebo znáte příklad ze světa, kde je 70tisícové město propojené s miliónovým velkoměstem tramvají na vzdálenost 25 km?

+4/0
17.6.2015 19:50

O92n16d60ř10e76j 77M71a68r34e40k 9912440827679

Janato, tuhle akci bude financovat Kladno? Skutečně?

0/0
17.6.2015 20:13

R20a98d35e24k 61J10a84n76a80t39a 9685716644792

Tuto akci bude financovat SFDI (státní rozpočet), s příspěním řádově 75% z OPD (fond EU). Což je zcela v pořádku.

+1/0
17.6.2015 20:19

E43v36ž54e94n 32P12o41l61á53k 3198178841733

Tramvaje a vlaky takto ve světě splývají zcela běžně.

+3/0
18.6.2015 1:15

K37a92r15e73l 96D76r43e84x38l62e98r 8356229471260

Proč to dělat jednoduše,když to jde složitě ...... :(

[>-]

0/−2
17.6.2015 18:48

J34a30n 40B14u23b91e34n 4973840967

Přitom původní plán trasy metra na letiště z nádraží Veleslavín na Dlouhou míli, kde by byl mega velký P+R a pak na letiště, byl tak jednoduchý. Trať z Kladna by mohla končit na Dlouhé míli a vše by bylo úpně v pohodě, jen bychom neměli nesmyslnou odbočku na Motol. Takhle zprzní vše od Holešovic, přes Stromovku, Hradčanskou, budou kopírovat starými dejvicemi linku metra, nesmyslný autobusák na Veleslavíně... opravdu neuvěřitelně zprzněný od A až do Z

+4/−5
17.6.2015 18:48

R21a79d35e57k 54J26a17n76a36t57a 9825746654712

Příměstskou železnici se v Evropě snaží dovést až do centra, i za cenu tunelů pod centrem, takže zde, kde už ji máme, je nesmysl ji rušit.

To, co navrhujete, je asi tak na úrovni nápadu ukončit vlaky od Čelákovic na Rajské zahradě (či od Benešova ve Strašnicích) a tam lidi cpát do metra.

Příměstská železnice, tím, že má méně zastávek než metro, je rychlejší a dělá to pak veřejnou dopravu atraktivnější. Kromě toho pak nezatěžujte tolik MHD v centrální část města (kde má MHD největší kapacitní problémy).

+3/0
17.6.2015 19:57

J94o31s93e15f 73T55r69ö20g64l 8259362336786

Jestli je něco zprzněného, tak především prodloužení trasy A, zejména pokud se dotáhne až na letiště. Bude to stejně pomalé jako autobus, většina pojede na stojáka, cestující z letiště nebudou mít kam složit objemnou bagáž atd. Moderní železnice je to pravé. Podívejte se třeba do Německa, Rakouska, Dánska, Nizozemí atd., jak tam funguje S-Bahn.

0/0
18.6.2015 21:25

F12i70l80i12p 94Č29e75r85n95ý 1173379826

Výstižnější by byl nadpis: 

Rychlodráha z Prahy do Kladna povede částečně Blankou

+1/0
17.6.2015 18:42

F45i90l58i85p 88Č42e59r63n68ý 1193919966

Zatížení pro obyvatele Prahy 6 enormní. Přínos pro obyvatele Prahy 6 díky absenci zastávek celkově nulový. Podpora od obyvatel Prahy 6 je zcela minimální v řádu jednotek procent.

+1/−3
17.6.2015 18:46

M28i34r39o37s11l24a19v 30G31r47o14s15s54m54a87n55n 8892859984

Nepočítám-li zatížení samotným prováděním stavby, zatížení v porovnání se současným stavem nulové. Pokud někdo pochybuje o hluku, ať si jde poslechnout Elefanta na moderní trati a srovnat ho s hlukem z rozjizdejiciho se auta nebo dokonce motocyklu. Výhodou pro místní bude mimoúrovňové řešení přejezdů a převedení části silniční dopravy na kolejovou. K tomu velmi rychlé spojení do centra nejen z Veleslavína. Bydlím u kapacitní trati na východě města a neměnil bych.

+4/−1
17.6.2015 18:53

F23i66l32i37p 63Č21e34r75n82ý 1763689196

Srovnání s aktuálním stavem kdy prostorem jezdí jeden motoráček za hodinu s tím co přijde každých 10 - 15 minut jedním směrem je zcela markantní. Určitě bych dnešní božský klid neměnil za vámi vyzdvihovaný Elefant každých pár minut ;-D

0/−1
17.6.2015 19:03

M92i78r82o82s70l89a48v 83G80r96o16s61s97m86a52n40n 8432539144

Co myslíte, že je hlučnější? Motoráček na tuhém upevnění, nebo Elefant na pružném upevnění? Máte obavy, že přijdete o božský klid. Ale jsou to jen obavy. Které se ovšem velmi těžko vyvrací...

+2/0
17.6.2015 22:03

D73a82v19i77d 40N95e96b75e26s76k48ý 8367521619371

4 a více vlaků za hodinu - a motoráčky to nejsou.

0/0
18.6.2015 8:45

J20o36s70e70f 27T64r50ö11g27l 8259592696386

Běžný provoz na této trati je půlhodinový interval, tj. nejméně 4 vlaky za hodinu, ve špičce více.

+1/0
18.6.2015 21:27

F76i67l92i41p 39Č72e94r36n82ý 1103529866

Jinak Leninka ... pardon Evropská třída je přeplněná auty úplně stejně jako byla před otevřením metra. Takže argumentace snížením dopravy otevřením další / nebo jiné trati mi krapet pokulhává.

0/0
17.6.2015 19:07

M72a23r32e17k 41Š70i63m98o69n 2754267688718

Úplně stejně rozhodně ne, máte nějaká měření?

+1/0
17.6.2015 19:44

P35e48t33r 80P91e62t79r 6353672978573

a co jste čekal, že lidi na veleslavínu zaparkují auta v křižovatce a pojedou dál metrem? :D

+1/0
18.6.2015 9:49

J82o16s95e79f 66T11r36ö36g28l 8839532516276

V Praze a podobných velkých městech se zklidnění automobilové dopravy nedočkáte nikdy. Kapacita silnic je nedostatečná. Stav s popojížděním odpovídá trpělivosti lidí se takto přepravovat. Pokud se povede navýšit kapacitu nějaké komunikace, rychle se zaplnění těmi méně trpělivými, až se dosáhne opět předchozího stavu trpělivosti.

+1/0
18.6.2015 21:31

J93a84n 53Z95e70m67a10n 1516335694136

Když má Elefant puštěnou klimatizaci, tak je to slyšet na pěknou dálku.

0/0
17.6.2015 20:48

J33a70r54o90s46l72a60v 15M25a74l33e35c73k82ý 5427683489887

zajímalo by mě, co je na té dráze rychlo...

+1/0
17.6.2015 20:04

D50a86v81i96d 15R86y16c18h82e64t98s97k16ý 9586461920550

Tonda Blaník otevřel další flašku..

https://www.stream.cz/blanik/10005422-motol-konecna-stanice

+6/0
17.6.2015 18:25

K94a55t45e88ř55i32n48a 35H52u69t59o79v22á 9371985600617

Taky sem hned na něj myslela ;-D

0/0
17.6.2015 20:20

T82o81m31á36š 64H67r84d38ý 9888950159261

No super, takže se bude zase přestupovat z metra Nádraží Veleslavín na vlak na letiště a do Kladna? To bude zas tunel... Za tu cenu už mohli mít na letišti metro...:-/

+3/−2
17.6.2015 18:22

Z74u88z80a37n47a 23E13r10b94e64n42o70v62á 9279568384695

Většina staveb u nás končí tunelem...

+2/0
17.6.2015 18:14

R37i10j46a53n75a 64E71g28e39r87e59r59o65v36á 4436190834943

A některé tunelem rovnou začínají.

+3/0
17.6.2015 18:59

R70o98m84a88n 84P57o61l86á27č87e65k 5126499385

A co je špatného na současné trati po které se jezdí. Když se tam udělá nové ZZ, tak to bude dostačující...

+1/−2
17.6.2015 18:07

B10o28h67u14s79l24a97v 33K18r18á18l35í53k 2491380379986

Dobře, uděláme teda bzzzz...

0/0
17.6.2015 18:14

M61a78r32e84k 39Š84i47m25o88n 2914887468838

Například není dvojkolejná, není elektrifikovaná, rychlost je omezená.

+6/0
17.6.2015 18:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.