Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo: Rychlodráha z Prahy do Kladna povede částečně tunelem

Ministerstvo dopravy vybralo variantu železničního spojení na pražské letiště a do Kladna. Mělo by vést po povrchu z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dále tunelem do Dejvic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K33a29r73e64l 52D25r92d20a 6363555297789

Na Kladně "nikdo" vlak nechce. Je 2x dražší než autobus. Nádraží je od sídliště, kdy bydlí Pražáci pendlující do Prahy pěkně daleko. Vlak není konkurencí pro stávající rychlejší autobusy. Tak jde jen o pár skalních příznivců železniční dopravy jak na Kladně, tak na Praze 6.

  Jde o železniční trať pro Nové Strašecí, Rakovník, Žatec... Takže vyhodíme 20-40 mld., aby se pár lidí s kufry jednou za pět let dostalo možná na letiště vlakem. (Roky to budou mít s přestupem, nejlépe na Masaryčce.) ;-D

  100 km/hod je nesmysl. V Praze 6 je plno zastávek. Pokud je bude vlak projíždět, skutečně může kolem čekajících Pražanů frčet 100 km/hod? A pokud to bude zastávkový spoj, rychlost bude jen o něco málo lepší než linka metra A. Ostatně, mít dvě či tři (+ tramvaje) podobné vlakové dopravy souběžně vedle sebe v oblasti Prahy 6 je neskutečný "luxus", za který by měl někdo sedět na Pankráci.

  Vlak není tichý. Ukažte mi tichou moderní trať, kde projede jako myška co 5 minut vlak 100 km/hod. Klidné bydlení na Veleslavíně, ve Vokovicích, Liboci a na Dědině se tímto odepisuje.

  Snahou je zachránit stávající trať stůj co stůj, nejlépe za peníze z EU. Pro Prahu je to také výhodné, Praha trať platit údajně nebude, zatímco metro by platila. 

  Zcela se pomíjí varianta stávající trať na Praze 6 zrušit. Přes letiště na Kladno by šla nejspíš postavit nová trať přes pole u letiště končící rovněž na Masaryčce. Byla by nejspíš levnější, bez zastávek by skutečně dala 100 km/hod a šlo by o rychlé spojení centrum - letiště - Kladno. Jenže, jak Krnáčová postaví cosi kolem letiště, tato varianta nenávratně padne. Rv;-)

0/−7
18.6.2015 9:41

A34d28a75m 64K64ř95i76v62s50k75ý 1413654540463

Proč by vlak na Kladno nemohl projet zastávkou rychlostí 100km/h? Rychlíky taky před zastávkami někde v Horní Dolní nezpomalují.

+1/0
18.6.2015 15:06

R93a67d76e12k 94J50a28n35a14t21a 9825356624112

Naopak, vlak je při pravidelném dojíždění (většina cestujících) mnohem levnější než neorganizované busy. PID pro Prahu a 1-3 pásmo vyjde na 10850 Kč ročně, takže 24 Kč na jednu cestu do práce, včetně MHD Praha.

Ano, dnes to trochu kazí tragická kladenská MHD, ale tohle je stavba, která se bude používat na desítky let a to předpokládám, že to té doby už se politicí konečně domluví a zařadí kladenskou MHD do PID, tak jak je běžné na Západě.

+1/0
18.6.2015 15:39

K25a37r83e68l 71D33r57d48a 6583185817629

Je mi to záhadou, patrně mám kolem sebe lidi bez průkazek. Mluví jen o plných cenách, že se jim průkazka na Kladně nevyplácí. Patrně by potřebovali PID na ty autobusy. Vlakem jedou jen občas, a tedy za draho. Nádraží mají daleko a proto je doprava vlakem nešikovná.

  Budu jim PID doporučovat. ;-)

0/0
19.6.2015 9:48

R17a87d19e64k 76J95a22n17a66t47a 9325746834132

"Pokud je bude vlak projíždět, skutečně může kolem čekajících Pražanů frčet 100 km/hod?"

Samozřejmě, že může. Kolem perónu je povoleno jezdit i 160 km/h. Až vyšší rychlosti než 160 km/h vyžadují trať, které nevede kolem nástupišť.

+3/0
18.6.2015 15:41

K13a92r68e83l 54D62r36d85a 6393865437829

Díky za reakci. Nevím zda dobrou. Měl jsem za to, že je rychlost drážních vozidel v dosahu cestujících omezena. Třeba služební metro si plnou rychlost přes stanici s lidmi nedovolí.

  Aby dráha měla smysl, měli by jí lidé v Praze 6 používat a tedy plnit nástupiště zastávek. Do toho stavitelé tvrdí, že se počítá s vlaky, co stavit všude nebudou. Takže skutečně hrozí vlak pálící to plnou parou a několik Bartošových postávajících na peróně. Výborně. Rv;-)

  My budeme budovat metro D se zasklenými bezpečnými peróny a vedle pustíme do provozu o hodně nebezpečnější železniční "rychlodráhu". Dává to smysl?

0/−3
18.6.2015 17:01

J86o50s39e72f 88T87r28ö69g98l 8149942796876

"Nikdo nechce" a proto je tato trať nejvytíženější jednokolejkou u nás.

100 km/h samozřejmě není nesmysl, moderní vlak se rozjede jedna dvě, doporučuji se projet někde za hranicemi. Místní vlaky Malmö-Kodaň jezdí až 200 km/h.

Klidné bydlení už není teď a to Vám tam nejezdí dieslové lokomotivy. Doporučuji zavzpomínat tak před 15 lety na rychlíky Praha-Chomutov v klasické sestavě loko+vagóny, to byl teprve randál. Moderní diesly už jsou tižší a elektrický vlak na nové koleji bude ještě tiší. Opět doporučuji výlet někam, kde už to tak funguje.

Poslední variantu pomíjím, to je úvaha zcela mimo.

+1/0
18.6.2015 21:21

K72a70r40e20l 60D31r43d73a 6813695387299

Rychlost nezpochybňuji. Vadí mi představa nástupiště plného lidí, kolem kterých proletí vlak 100 km/hod. Tak má provoz na trati vypadat. (Na dálnici bych také nepořádal turistické pochody. Považuje se to za vysoce nebezpečné a lidi mají při nehodě utíkat z dálnice do pole... Tady mohou v klidu stát ve vzdálenosti 50 cm?)

  Vedle jsem psal o Všetatech. Překvapilo mě kolik hluku jedno nádraží a vlaky kolem vyprodukují. Podle vzhledu je to moderní trať. Něco takového je možné zbudovat v centru Prahy? Podle mě to bude změna k horšímu, protože dnes je zde provoz o poznání menší.

  Proč myslíte mimo? Z jakého důvodu? Nová trať by byla dražší než přestavba stávající?

0/−1
19.6.2015 10:03

J22o78s42e22f 97T45r17ö36g61l 8909442926856

Jeďte se podívat třeba do Běchovic nebo Sedlce, kde se kolem nástupiště kolem 100 km/h jezdí. Nepamatuji, že by tam někoho přejeli, pokud to nebyl sebevrah. Popř. v Nelahozevsi na nádraží, tam už se jede 140-160 km/h. Samozřejmě je třeba dbát své bezpečnosti a nelézt ke kraji, když jede vlak. Ale že by to třeba někoho nasálo, to opravdu nehrozí.

Všetatské nádraží rozhodně není modernizované, je tam stará trať a navíc velké oblouky, kde to pěkně skřípe. A také tu jezdí hlavně starší vlaky, které nepatří k nejtišším.

Ptákovina je trať rušit. Kudy chcete vést novou trať? Ta už se do Prahy těžko vejde, zatímco stávající má i rezervu na zdvojkolejnění.

+1/0
19.6.2015 16:59

K38a91r97e96l 88D95r81d91a 6943745787659

Pohledem na mapu vidím volný koridor od letiště k Vltavě podél Horoměřic a Lysolajemi dolu k Vltavě na Podbabu, patrně tunelem. Dále napojení tratí na Praha-Bubny a Masaryčku s možností plynulé jízdy také na Hlavní nádraží.

  Měl zde být Pražský okruh přes Suchdol, dálnice se měla odklonit k Suchdolu naproti letišti. Tak jen přidat železnici. Mohlo by to být za jedny peníze.

  Nyní koukám na stav Pražského okruhu. Je shozený pod stůl a ve hře je varianta dál od Prahy. Je zde tedy volný prostor. Možná i blokovaný státem na dopravní stavbu. Od letiště až k Vltavě jsou jen pole.

  Klikatou Buštěhradskou bych v Praze 6 zrušil a přetvořil na rekreační zónu, cyklostezku a klidné bydlení. Dopravu pro místní řešil metrem a tramvají. A na Kladno by se jezdilo po nové přímé trati přes letiště bez zastávek nebo i se zastávkami Bubny, Podbaba, Lysolaje, Horoměřice, Kopanina, Letiště, Jeneč...

  Když koukám na vlaky v Německu kolem letišť - rovné a rychlé tratě. Počítám, že Němci by se s klikatou Buštěhradskou asi také nepárali. (Třeba, ty oblouky v Liboci, nebudou srážet možnou rychlost vlaku?)

  (Ty Všetaty, hluk nedělá jen jízda vlaku, ale i nádražní rozhlas, cinkání šraněk. Známý to měl vše vedle domu.)

0/−1
19.6.2015 17:39

E10v19ž14e79n 10P53o40l24á21k 3568308711823

Snad by to mohli postavit alespoň z Veleslavína směrem ven a problemový zbytek, který zatím nahradí metro, řešit pak.

+1/−1
18.6.2015 1:23

D28a25v37i56d 44B89e71n41e39š 8618900249273

Vím o tunelu, co vede z Holešovic do Dejvic a během příštích 50 let bude volný.

+3/0
17.6.2015 20:22

K14a63r56e96l 35D12r55d60a 6473135787749

Vím o lepším, od Bulhara do Kladna s elagantní naťoknutou krnoidou přes letiště Václava Havla. ;-D

0/0
18.6.2015 9:02

K80a71t36e23ř17i53n25a 57H25u55t62o37v53á 9741235180687

Teď říkají 18 a nakonec to bude 180. Už ani vtipný to není :-(

0/−3
17.6.2015 20:13

O95n39d26ř17e36j 83M26a62r86e28k 9802220587809

Ta je neskutečně hloupá - k čemu Pražanům, kterým je primátorkou, ty vyhozené miliardy pomůžou? To pomůže Ťokům, Babišům.

0/−3
17.6.2015 20:12

R62a28d44e27k 31J17a74n66a11t57a 9115286534602

Tak trať do Kladna je hlavně pro Kladeňáky, protože ti jezdí do Prahy jaksi více, než Pražáci do Kladna.

Pražákům se bude hodit akorát na občasnou cestu na letiště, těm co bydlí na SZ Prahy 6, i na rychlou cestu do centra (tak jako se jezdí do centra běžně vlakem z Hostivaře, Uhříněvsi, Radotína). A ti, co bydlí podél Evropské, budou méně obtěžováni IAD.

Pokud bude dobře vyřešeno napojení na dálkovou železniční dopravu, pomůže i pro cestu na letiště těm částem ČR, které mají dobré vlakové spojení do Prahy.

+5/0
17.6.2015 20:18

T88o47m90á33š 34K55u78č51e54r28a 4866335368621

přes 20.000 pracujících jezdí denně z Kladna do Prahy...

0/0
18.6.2015 12:12

O49t36o57m87a12r 12T21h72o25m39a 2975807226955

já vím, to je celkem logický , že poslední úsek do centra se už sbíhá s metrem i tramvajema, ale tady jde o jiný typ cestujících.. Pražáci vlakem po městě prakticky nejezdí nebo aspoň proti metru naprosto minimálně.. Vlak je primárně o dálkové dopravě..

0/0
17.6.2015 20:05

J31a57r21o92s89l44a42v 34M84a54l68e57c26k79ý 5747853259347

neskutečná rychlost 100 km/h. dovedete si to vůbec představit?

+2/0
17.6.2015 20:03

J59o13s20e32f 74S42t65r97á71s22k48ý 5712253384478

Výjimečně KrnáčováR^. Nejdřív Veleslavín - Letiště a Veleslavín - Kladno. Pak možnááá někdy zbytek.

+1/0
17.6.2015 20:02

M72a62r16t87i11n 67H20e46i53s19l54e83r 4114366712169

Nejlacinější varianta - protáhnout tramvajové koleje na letiště a až do Kladna a nasadit tam pohodlnější vozy.

+2/−7
17.6.2015 19:18

R12a44d54e60k 89J79a22n66a91t29a 9555956444772

Nejlacinější neznamená nejlepší. Nebo znáte příklad ze světa, kde je 70tisícové město propojené s miliónovým velkoměstem tramvají na vzdálenost 25 km?

+4/0
17.6.2015 19:50

O17n59d57ř76e61j 50M55a18r84e44k 9492660657229

Janato, tuhle akci bude financovat Kladno? Skutečně?

0/0
17.6.2015 20:13

R30a57d63e70k 10J15a45n36a69t76a 9575926504492

Tuto akci bude financovat SFDI (státní rozpočet), s příspěním řádově 75% z OPD (fond EU). Což je zcela v pořádku.

+1/0
17.6.2015 20:19

E95v80ž21e23n 11P75o11l94á36k 3338748301603

Tramvaje a vlaky takto ve světě splývají zcela běžně.

+3/0
18.6.2015 1:15

K92a59r20e21l 32D23r98e46x43l65e83r 8956389411800

Proč to dělat jednoduše,když to jde složitě ...... :(

[>-]

0/−2
17.6.2015 18:48

J22a13n 33B35u64b89e21n 4343310397

Přitom původní plán trasy metra na letiště z nádraží Veleslavín na Dlouhou míli, kde by byl mega velký P+R a pak na letiště, byl tak jednoduchý. Trať z Kladna by mohla končit na Dlouhé míli a vše by bylo úpně v pohodě, jen bychom neměli nesmyslnou odbočku na Motol. Takhle zprzní vše od Holešovic, přes Stromovku, Hradčanskou, budou kopírovat starými dejvicemi linku metra, nesmyslný autobusák na Veleslavíně... opravdu neuvěřitelně zprzněný od A až do Z

+4/−5
17.6.2015 18:48

R52a75d59e64k 34J79a50n12a61t25a 9365276714432

Příměstskou železnici se v Evropě snaží dovést až do centra, i za cenu tunelů pod centrem, takže zde, kde už ji máme, je nesmysl ji rušit.

To, co navrhujete, je asi tak na úrovni nápadu ukončit vlaky od Čelákovic na Rajské zahradě (či od Benešova ve Strašnicích) a tam lidi cpát do metra.

Příměstská železnice, tím, že má méně zastávek než metro, je rychlejší a dělá to pak veřejnou dopravu atraktivnější. Kromě toho pak nezatěžujte tolik MHD v centrální část města (kde má MHD největší kapacitní problémy).

+3/0
17.6.2015 19:57

J17o29s53e80f 55T86r84ö67g32l 8879212226356

Jestli je něco zprzněného, tak především prodloužení trasy A, zejména pokud se dotáhne až na letiště. Bude to stejně pomalé jako autobus, většina pojede na stojáka, cestující z letiště nebudou mít kam složit objemnou bagáž atd. Moderní železnice je to pravé. Podívejte se třeba do Německa, Rakouska, Dánska, Nizozemí atd., jak tam funguje S-Bahn.

0/0
18.6.2015 21:25

F87i26l82i88p 14Č39e25r93n87ý 1583139596

Výstižnější by byl nadpis: 

Rychlodráha z Prahy do Kladna povede částečně Blankou

+1/0
17.6.2015 18:42

F59i50l62i81p 12Č91e79r65n96ý 1123889486

Zatížení pro obyvatele Prahy 6 enormní. Přínos pro obyvatele Prahy 6 díky absenci zastávek celkově nulový. Podpora od obyvatel Prahy 6 je zcela minimální v řádu jednotek procent.

+1/−3
17.6.2015 18:46

M44i16r35o41s20l91a83v 85G74r37o19s68s42m69a70n72n 8322509104

Nepočítám-li zatížení samotným prováděním stavby, zatížení v porovnání se současným stavem nulové. Pokud někdo pochybuje o hluku, ať si jde poslechnout Elefanta na moderní trati a srovnat ho s hlukem z rozjizdejiciho se auta nebo dokonce motocyklu. Výhodou pro místní bude mimoúrovňové řešení přejezdů a převedení části silniční dopravy na kolejovou. K tomu velmi rychlé spojení do centra nejen z Veleslavína. Bydlím u kapacitní trati na východě města a neměnil bych.

+4/−1
17.6.2015 18:53

F85i38l76i31p 76Č31e83r44n43ý 1613399246

Srovnání s aktuálním stavem kdy prostorem jezdí jeden motoráček za hodinu s tím co přijde každých 10 - 15 minut jedním směrem je zcela markantní. Určitě bych dnešní božský klid neměnil za vámi vyzdvihovaný Elefant každých pár minut ;-D

0/−1
17.6.2015 19:03

M18i18r18o71s96l76a43v 41G53r39o82s24s32m40a92n49n 8412309164

Co myslíte, že je hlučnější? Motoráček na tuhém upevnění, nebo Elefant na pružném upevnění? Máte obavy, že přijdete o božský klid. Ale jsou to jen obavy. Které se ovšem velmi těžko vyvrací...

+2/0
17.6.2015 22:03

D43a56v12i13d 19N66e83b57e20s36k57ý 8497341449221

4 a více vlaků za hodinu - a motoráčky to nejsou.

0/0
18.6.2015 8:45

J11o60s33e96f 73T95r88ö19g55l 8559552626986

Běžný provoz na této trati je půlhodinový interval, tj. nejméně 4 vlaky za hodinu, ve špičce více.

+1/0
18.6.2015 21:27

F46i37l43i12p 23Č54e95r67n16ý 1153979156

Jinak Leninka ... pardon Evropská třída je přeplněná auty úplně stejně jako byla před otevřením metra. Takže argumentace snížením dopravy otevřením další / nebo jiné trati mi krapet pokulhává.

0/0
17.6.2015 19:07

M23a28r32e15k 95Š89i57m78o19n 2384427258448

Úplně stejně rozhodně ne, máte nějaká měření?

+1/0
17.6.2015 19:44

P56e19t54r 47P55e56t63r 6143832208813

a co jste čekal, že lidi na veleslavínu zaparkují auta v křižovatce a pojedou dál metrem? :D

+1/0
18.6.2015 9:49

J54o35s79e47f 54T94r54ö34g90l 8599772656136

V Praze a podobných velkých městech se zklidnění automobilové dopravy nedočkáte nikdy. Kapacita silnic je nedostatečná. Stav s popojížděním odpovídá trpělivosti lidí se takto přepravovat. Pokud se povede navýšit kapacitu nějaké komunikace, rychle se zaplnění těmi méně trpělivými, až se dosáhne opět předchozího stavu trpělivosti.

+1/0
18.6.2015 21:31

J59a65n 96Z82e88m18a94n 1286665664446

Když má Elefant puštěnou klimatizaci, tak je to slyšet na pěknou dálku.

0/0
17.6.2015 20:48

J51a30r59o58s44l11a38v 17M50a23l50e63c77k40ý 5647433869897

zajímalo by mě, co je na té dráze rychlo...

+1/0
17.6.2015 20:04

D52a95v41i88d 43R95y89c66h30e93t12s85k73ý 9876681440950

Tonda Blaník otevřel další flašku..

https://www.stream.cz/blanik/10005422-motol-konecna-stanice

+6/0
17.6.2015 18:25

K33a44t95e89ř89i31n69a 24H89u18t12o28v51á 9341745170377

Taky sem hned na něj myslela ;-D

0/0
17.6.2015 20:20

T24o69m13á62š 86H63r67d76ý 9798430159631

No super, takže se bude zase přestupovat z metra Nádraží Veleslavín na vlak na letiště a do Kladna? To bude zas tunel... Za tu cenu už mohli mít na letišti metro...:-/

+3/−2
17.6.2015 18:22

Z79u39z11a73n76a 85E13r88b94e11n10o93v27á 9629868514865

Většina staveb u nás končí tunelem...

+2/0
17.6.2015 18:14

R16i23j11a41n79a 61E70g75e60r61e19r21o13v98á 4546130144573

A některé tunelem rovnou začínají.

+3/0
17.6.2015 18:59

R18o22m86a73n 47P65o22l82á16č98e58k 5626499195

A co je špatného na současné trati po které se jezdí. Když se tam udělá nové ZZ, tak to bude dostačující...

+1/−2
17.6.2015 18:07

B17o35h73u41s44l98a76v 40K96r25á33l92í76k 2901120549896

Dobře, uděláme teda bzzzz...

0/0
17.6.2015 18:14

M23a15r13e43k 73Š28i49m63o74n 2664787638768

Například není dvojkolejná, není elektrifikovaná, rychlost je omezená.

+6/0
17.6.2015 18:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.