Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo: Rychlodráha z Prahy do Kladna povede částečně tunelem

Ministerstvo dopravy vybralo variantu železničního spojení na pražské letiště a do Kladna. Mělo by vést po povrchu z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dále tunelem do Dejvic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K11a88r34e56l 77D17r97d49a 6293805257789

Na Kladně "nikdo" vlak nechce. Je 2x dražší než autobus. Nádraží je od sídliště, kdy bydlí Pražáci pendlující do Prahy pěkně daleko. Vlak není konkurencí pro stávající rychlejší autobusy. Tak jde jen o pár skalních příznivců železniční dopravy jak na Kladně, tak na Praze 6.

  Jde o železniční trať pro Nové Strašecí, Rakovník, Žatec... Takže vyhodíme 20-40 mld., aby se pár lidí s kufry jednou za pět let dostalo možná na letiště vlakem. (Roky to budou mít s přestupem, nejlépe na Masaryčce.) ;-D

  100 km/hod je nesmysl. V Praze 6 je plno zastávek. Pokud je bude vlak projíždět, skutečně může kolem čekajících Pražanů frčet 100 km/hod? A pokud to bude zastávkový spoj, rychlost bude jen o něco málo lepší než linka metra A. Ostatně, mít dvě či tři (+ tramvaje) podobné vlakové dopravy souběžně vedle sebe v oblasti Prahy 6 je neskutečný "luxus", za který by měl někdo sedět na Pankráci.

  Vlak není tichý. Ukažte mi tichou moderní trať, kde projede jako myška co 5 minut vlak 100 km/hod. Klidné bydlení na Veleslavíně, ve Vokovicích, Liboci a na Dědině se tímto odepisuje.

  Snahou je zachránit stávající trať stůj co stůj, nejlépe za peníze z EU. Pro Prahu je to také výhodné, Praha trať platit údajně nebude, zatímco metro by platila. 

  Zcela se pomíjí varianta stávající trať na Praze 6 zrušit. Přes letiště na Kladno by šla nejspíš postavit nová trať přes pole u letiště končící rovněž na Masaryčce. Byla by nejspíš levnější, bez zastávek by skutečně dala 100 km/hod a šlo by o rychlé spojení centrum - letiště - Kladno. Jenže, jak Krnáčová postaví cosi kolem letiště, tato varianta nenávratně padne. Rv;-)

0/−7
18.6.2015 9:41

A15d78a38m 42K16ř87i51v70s64k45ý 1243124450243

Proč by vlak na Kladno nemohl projet zastávkou rychlostí 100km/h? Rychlíky taky před zastávkami někde v Horní Dolní nezpomalují.

+1/0
18.6.2015 15:06

R10a29d97e31k 18J22a81n88a56t31a 9315196264822

Naopak, vlak je při pravidelném dojíždění (většina cestujících) mnohem levnější než neorganizované busy. PID pro Prahu a 1-3 pásmo vyjde na 10850 Kč ročně, takže 24 Kč na jednu cestu do práce, včetně MHD Praha.

Ano, dnes to trochu kazí tragická kladenská MHD, ale tohle je stavba, která se bude používat na desítky let a to předpokládám, že to té doby už se politicí konečně domluví a zařadí kladenskou MHD do PID, tak jak je běžné na Západě.

+1/0
18.6.2015 15:39

K37a89r56e27l 76D23r77d46a 6803985877449

Je mi to záhadou, patrně mám kolem sebe lidi bez průkazek. Mluví jen o plných cenách, že se jim průkazka na Kladně nevyplácí. Patrně by potřebovali PID na ty autobusy. Vlakem jedou jen občas, a tedy za draho. Nádraží mají daleko a proto je doprava vlakem nešikovná.

  Budu jim PID doporučovat. ;-)

0/0
19.6.2015 9:48

R17a20d17e39k 33J87a41n74a71t83a 9495986814932

"Pokud je bude vlak projíždět, skutečně může kolem čekajících Pražanů frčet 100 km/hod?"

Samozřejmě, že může. Kolem perónu je povoleno jezdit i 160 km/h. Až vyšší rychlosti než 160 km/h vyžadují trať, které nevede kolem nástupišť.

+3/0
18.6.2015 15:41

K69a91r95e49l 84D83r66d41a 6543815187349

Díky za reakci. Nevím zda dobrou. Měl jsem za to, že je rychlost drážních vozidel v dosahu cestujících omezena. Třeba služební metro si plnou rychlost přes stanici s lidmi nedovolí.

  Aby dráha měla smysl, měli by jí lidé v Praze 6 používat a tedy plnit nástupiště zastávek. Do toho stavitelé tvrdí, že se počítá s vlaky, co stavit všude nebudou. Takže skutečně hrozí vlak pálící to plnou parou a několik Bartošových postávajících na peróně. Výborně. Rv;-)

  My budeme budovat metro D se zasklenými bezpečnými peróny a vedle pustíme do provozu o hodně nebezpečnější železniční "rychlodráhu". Dává to smysl?

0/−3
18.6.2015 17:01

J54o28s46e85f 51T61r49ö18g34l 8479802466246

"Nikdo nechce" a proto je tato trať nejvytíženější jednokolejkou u nás.

100 km/h samozřejmě není nesmysl, moderní vlak se rozjede jedna dvě, doporučuji se projet někde za hranicemi. Místní vlaky Malmö-Kodaň jezdí až 200 km/h.

Klidné bydlení už není teď a to Vám tam nejezdí dieslové lokomotivy. Doporučuji zavzpomínat tak před 15 lety na rychlíky Praha-Chomutov v klasické sestavě loko+vagóny, to byl teprve randál. Moderní diesly už jsou tižší a elektrický vlak na nové koleji bude ještě tiší. Opět doporučuji výlet někam, kde už to tak funguje.

Poslední variantu pomíjím, to je úvaha zcela mimo.

+1/0
18.6.2015 21:21

K90a85r37e51l 62D28r72d76a 6773415827769

Rychlost nezpochybňuji. Vadí mi představa nástupiště plného lidí, kolem kterých proletí vlak 100 km/hod. Tak má provoz na trati vypadat. (Na dálnici bych také nepořádal turistické pochody. Považuje se to za vysoce nebezpečné a lidi mají při nehodě utíkat z dálnice do pole... Tady mohou v klidu stát ve vzdálenosti 50 cm?)

  Vedle jsem psal o Všetatech. Překvapilo mě kolik hluku jedno nádraží a vlaky kolem vyprodukují. Podle vzhledu je to moderní trať. Něco takového je možné zbudovat v centru Prahy? Podle mě to bude změna k horšímu, protože dnes je zde provoz o poznání menší.

  Proč myslíte mimo? Z jakého důvodu? Nová trať by byla dražší než přestavba stávající?

0/−1
19.6.2015 10:03

J88o13s48e58f 32T52r74ö84g50l 8799172296526

Jeďte se podívat třeba do Běchovic nebo Sedlce, kde se kolem nástupiště kolem 100 km/h jezdí. Nepamatuji, že by tam někoho přejeli, pokud to nebyl sebevrah. Popř. v Nelahozevsi na nádraží, tam už se jede 140-160 km/h. Samozřejmě je třeba dbát své bezpečnosti a nelézt ke kraji, když jede vlak. Ale že by to třeba někoho nasálo, to opravdu nehrozí.

Všetatské nádraží rozhodně není modernizované, je tam stará trať a navíc velké oblouky, kde to pěkně skřípe. A také tu jezdí hlavně starší vlaky, které nepatří k nejtišším.

Ptákovina je trať rušit. Kudy chcete vést novou trať? Ta už se do Prahy těžko vejde, zatímco stávající má i rezervu na zdvojkolejnění.

+1/0
19.6.2015 16:59

K46a63r57e30l 53D60r67d58a 6673475697749

Pohledem na mapu vidím volný koridor od letiště k Vltavě podél Horoměřic a Lysolajemi dolu k Vltavě na Podbabu, patrně tunelem. Dále napojení tratí na Praha-Bubny a Masaryčku s možností plynulé jízdy také na Hlavní nádraží.

  Měl zde být Pražský okruh přes Suchdol, dálnice se měla odklonit k Suchdolu naproti letišti. Tak jen přidat železnici. Mohlo by to být za jedny peníze.

  Nyní koukám na stav Pražského okruhu. Je shozený pod stůl a ve hře je varianta dál od Prahy. Je zde tedy volný prostor. Možná i blokovaný státem na dopravní stavbu. Od letiště až k Vltavě jsou jen pole.

  Klikatou Buštěhradskou bych v Praze 6 zrušil a přetvořil na rekreační zónu, cyklostezku a klidné bydlení. Dopravu pro místní řešil metrem a tramvají. A na Kladno by se jezdilo po nové přímé trati přes letiště bez zastávek nebo i se zastávkami Bubny, Podbaba, Lysolaje, Horoměřice, Kopanina, Letiště, Jeneč...

  Když koukám na vlaky v Německu kolem letišť - rovné a rychlé tratě. Počítám, že Němci by se s klikatou Buštěhradskou asi také nepárali. (Třeba, ty oblouky v Liboci, nebudou srážet možnou rychlost vlaku?)

  (Ty Všetaty, hluk nedělá jen jízda vlaku, ale i nádražní rozhlas, cinkání šraněk. Známý to měl vše vedle domu.)

0/−1
19.6.2015 17:39

E54v26ž40e54n 15P81o50l68á54k 3678848601153

Snad by to mohli postavit alespoň z Veleslavína směrem ven a problemový zbytek, který zatím nahradí metro, řešit pak.

+1/−1
18.6.2015 1:23

D84a87v57i92d 48B16e44n57e44š 8438740359233

Vím o tunelu, co vede z Holešovic do Dejvic a během příštích 50 let bude volný.

+3/0
17.6.2015 20:22

K29a20r39e25l 30D54r79d21a 6623765307689

Vím o lepším, od Bulhara do Kladna s elagantní naťoknutou krnoidou přes letiště Václava Havla. ;-D

0/0
18.6.2015 9:02

K20a34t11e46ř12i77n19a 88H45u92t54o81v69á 9191535300687

Teď říkají 18 a nakonec to bude 180. Už ani vtipný to není :-(

0/−3
17.6.2015 20:13

O20n67d94ř21e39j 55M36a48r43e38k 9682390607149

Ta je neskutečně hloupá - k čemu Pražanům, kterým je primátorkou, ty vyhozené miliardy pomůžou? To pomůže Ťokům, Babišům.

0/−3
17.6.2015 20:12

R76a94d25e28k 46J33a32n42a95t72a 9575146394742

Tak trať do Kladna je hlavně pro Kladeňáky, protože ti jezdí do Prahy jaksi více, než Pražáci do Kladna.

Pražákům se bude hodit akorát na občasnou cestu na letiště, těm co bydlí na SZ Prahy 6, i na rychlou cestu do centra (tak jako se jezdí do centra běžně vlakem z Hostivaře, Uhříněvsi, Radotína). A ti, co bydlí podél Evropské, budou méně obtěžováni IAD.

Pokud bude dobře vyřešeno napojení na dálkovou železniční dopravu, pomůže i pro cestu na letiště těm částem ČR, které mají dobré vlakové spojení do Prahy.

+5/0
17.6.2015 20:18

T45o70m48á83š 70K66u42č18e19r10a 4256225718891

přes 20.000 pracujících jezdí denně z Kladna do Prahy...

0/0
18.6.2015 12:12

O74t38o74m60a75r 63T93h76o91m24a 2375117316855

já vím, to je celkem logický , že poslední úsek do centra se už sbíhá s metrem i tramvajema, ale tady jde o jiný typ cestujících.. Pražáci vlakem po městě prakticky nejezdí nebo aspoň proti metru naprosto minimálně.. Vlak je primárně o dálkové dopravě..

0/0
17.6.2015 20:05

J44a62r25o66s97l32a18v 67M92a97l90e75c43k20ý 5617173189467

neskutečná rychlost 100 km/h. dovedete si to vůbec představit?

+2/0
17.6.2015 20:03

J18o20s69e15f 96S28t38r78á97s80k75ý 5702903554388

Výjimečně KrnáčováR^. Nejdřív Veleslavín - Letiště a Veleslavín - Kladno. Pak možnááá někdy zbytek.

+1/0
17.6.2015 20:02

M40a85r33t64i61n 95H15e90i52s30l17e67r 4774726272429

Nejlacinější varianta - protáhnout tramvajové koleje na letiště a až do Kladna a nasadit tam pohodlnější vozy.

+2/−7
17.6.2015 19:18

R81a61d30e92k 84J76a34n91a20t68a 9795926394682

Nejlacinější neznamená nejlepší. Nebo znáte příklad ze světa, kde je 70tisícové město propojené s miliónovým velkoměstem tramvají na vzdálenost 25 km?

+4/0
17.6.2015 19:50

O21n31d29ř83e87j 80M31a31r84e80k 9562230647239

Janato, tuhle akci bude financovat Kladno? Skutečně?

0/0
17.6.2015 20:13

R54a96d31e20k 30J18a57n37a19t92a 9185476114562

Tuto akci bude financovat SFDI (státní rozpočet), s příspěním řádově 75% z OPD (fond EU). Což je zcela v pořádku.

+1/0
17.6.2015 20:19

E39v68ž85e46n 21P58o90l47á56k 3558528431543

Tramvaje a vlaky takto ve světě splývají zcela běžně.

+3/0
18.6.2015 1:15

K11a40r98e18l 13D30r21e36x95l23e82r 8716289471120

Proč to dělat jednoduše,když to jde složitě ...... :(

[>-]

0/−2
17.6.2015 18:48

J72a91n 74B94u72b83e30n 4383500867

Přitom původní plán trasy metra na letiště z nádraží Veleslavín na Dlouhou míli, kde by byl mega velký P+R a pak na letiště, byl tak jednoduchý. Trať z Kladna by mohla končit na Dlouhé míli a vše by bylo úpně v pohodě, jen bychom neměli nesmyslnou odbočku na Motol. Takhle zprzní vše od Holešovic, přes Stromovku, Hradčanskou, budou kopírovat starými dejvicemi linku metra, nesmyslný autobusák na Veleslavíně... opravdu neuvěřitelně zprzněný od A až do Z

+4/−5
17.6.2015 18:48

R36a28d12e95k 16J82a63n74a65t24a 9825176614182

Příměstskou železnici se v Evropě snaží dovést až do centra, i za cenu tunelů pod centrem, takže zde, kde už ji máme, je nesmysl ji rušit.

To, co navrhujete, je asi tak na úrovni nápadu ukončit vlaky od Čelákovic na Rajské zahradě (či od Benešova ve Strašnicích) a tam lidi cpát do metra.

Příměstská železnice, tím, že má méně zastávek než metro, je rychlejší a dělá to pak veřejnou dopravu atraktivnější. Kromě toho pak nezatěžujte tolik MHD v centrální část města (kde má MHD největší kapacitní problémy).

+3/0
17.6.2015 19:57

J39o96s35e28f 41T88r32ö37g85l 8719102546816

Jestli je něco zprzněného, tak především prodloužení trasy A, zejména pokud se dotáhne až na letiště. Bude to stejně pomalé jako autobus, většina pojede na stojáka, cestující z letiště nebudou mít kam složit objemnou bagáž atd. Moderní železnice je to pravé. Podívejte se třeba do Německa, Rakouska, Dánska, Nizozemí atd., jak tam funguje S-Bahn.

0/0
18.6.2015 21:25

F60i68l58i37p 56Č78e78r62n42ý 1833189936

Výstižnější by byl nadpis: 

Rychlodráha z Prahy do Kladna povede částečně Blankou

+1/0
17.6.2015 18:42

F27i76l88i64p 72Č45e58r18n66ý 1423639536

Zatížení pro obyvatele Prahy 6 enormní. Přínos pro obyvatele Prahy 6 díky absenci zastávek celkově nulový. Podpora od obyvatel Prahy 6 je zcela minimální v řádu jednotek procent.

+1/−3
17.6.2015 18:46

M32i12r32o54s46l94a73v 20G43r82o19s91s15m55a33n79n 8142399594

Nepočítám-li zatížení samotným prováděním stavby, zatížení v porovnání se současným stavem nulové. Pokud někdo pochybuje o hluku, ať si jde poslechnout Elefanta na moderní trati a srovnat ho s hlukem z rozjizdejiciho se auta nebo dokonce motocyklu. Výhodou pro místní bude mimoúrovňové řešení přejezdů a převedení části silniční dopravy na kolejovou. K tomu velmi rychlé spojení do centra nejen z Veleslavína. Bydlím u kapacitní trati na východě města a neměnil bych.

+4/−1
17.6.2015 18:53

F44i91l43i33p 94Č15e60r95n17ý 1363189336

Srovnání s aktuálním stavem kdy prostorem jezdí jeden motoráček za hodinu s tím co přijde každých 10 - 15 minut jedním směrem je zcela markantní. Určitě bych dnešní božský klid neměnil za vámi vyzdvihovaný Elefant každých pár minut ;-D

0/−1
17.6.2015 19:03

M51i11r26o72s12l55a76v 39G87r46o22s29s17m42a16n54n 8802409134

Co myslíte, že je hlučnější? Motoráček na tuhém upevnění, nebo Elefant na pružném upevnění? Máte obavy, že přijdete o božský klid. Ale jsou to jen obavy. Které se ovšem velmi těžko vyvrací...

+2/0
17.6.2015 22:03

D83a86v37i34d 93N87e19b87e31s51k89ý 8237231359551

4 a více vlaků za hodinu - a motoráčky to nejsou.

0/0
18.6.2015 8:45

J11o67s62e53f 17T16r11ö83g81l 8149142956206

Běžný provoz na této trati je půlhodinový interval, tj. nejméně 4 vlaky za hodinu, ve špičce více.

+1/0
18.6.2015 21:27

F75i97l27i89p 61Č54e76r30n67ý 1233879486

Jinak Leninka ... pardon Evropská třída je přeplněná auty úplně stejně jako byla před otevřením metra. Takže argumentace snížením dopravy otevřením další / nebo jiné trati mi krapet pokulhává.

0/0
17.6.2015 19:07

M18a66r67e51k 66Š94i32m16o92n 2174597538228

Úplně stejně rozhodně ne, máte nějaká měření?

+1/0
17.6.2015 19:44

P77e58t75r 80P35e50t21r 6833142908203

a co jste čekal, že lidi na veleslavínu zaparkují auta v křižovatce a pojedou dál metrem? :D

+1/0
18.6.2015 9:49

J75o91s94e33f 72T11r33ö47g93l 8399292666926

V Praze a podobných velkých městech se zklidnění automobilové dopravy nedočkáte nikdy. Kapacita silnic je nedostatečná. Stav s popojížděním odpovídá trpělivosti lidí se takto přepravovat. Pokud se povede navýšit kapacitu nějaké komunikace, rychle se zaplnění těmi méně trpělivými, až se dosáhne opět předchozího stavu trpělivosti.

+1/0
18.6.2015 21:31

J26a24n 62Z46e11m87a69n 1146205394186

Když má Elefant puštěnou klimatizaci, tak je to slyšet na pěknou dálku.

0/0
17.6.2015 20:48

J42a97r71o90s42l61a97v 96M82a62l59e56c29k39ý 5207693449587

zajímalo by mě, co je na té dráze rychlo...

+1/0
17.6.2015 20:04

D30a73v82i28d 55R24y42c33h96e30t66s89k31ý 9156871840920

Tonda Blaník otevřel další flašku..

https://www.stream.cz/blanik/10005422-motol-konecna-stanice

+6/0
17.6.2015 18:25

K64a68t35e75ř13i96n67a 67H95u42t61o12v89á 9801575580437

Taky sem hned na něj myslela ;-D

0/0
17.6.2015 20:20

T75o80m86á67š 24H52r44d28ý 9288730989621

No super, takže se bude zase přestupovat z metra Nádraží Veleslavín na vlak na letiště a do Kladna? To bude zas tunel... Za tu cenu už mohli mít na letišti metro...:-/

+3/−2
17.6.2015 18:22

Z94u68z34a23n51a 34E76r78b89e93n97o79v30á 9879558464905

Většina staveb u nás končí tunelem...

+2/0
17.6.2015 18:14

R45i27j76a18n73a 56E53g19e22r76e10r21o32v67á 4786480934953

A některé tunelem rovnou začínají.

+3/0
17.6.2015 18:59

R79o65m43a65n 66P16o33l66á95č90e92k 5686439325

A co je špatného na současné trati po které se jezdí. Když se tam udělá nové ZZ, tak to bude dostačující...

+1/−2
17.6.2015 18:07

B56o71h81u81s63l44a28v 60K60r66á96l25í63k 2121880829746

Dobře, uděláme teda bzzzz...

0/0
17.6.2015 18:14

M22a51r48e60k 49Š21i78m83o20n 2504667328868

Například není dvojkolejná, není elektrifikovaná, rychlost je omezená.

+6/0
17.6.2015 18:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.