Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Muže na skútru srazilo na dálnici u Průhonic auto, další ho přejelo

Tragicky skončila noční dopravní nehoda na dálnici D1 u Průhonic. Dvaačtyřicetiletého řidiče skútru srazilo auto, které na dálnici vjíždělo. Motocyklistu vzápětí přejel další řidič, muž svým zraněním podlehl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V28l30a72d95i39s19l63a16v 55N26o23h68e30j35l 7448667438751

Kazda nehoda kdy se ucastni ridic motocyklu a ridic auta, vychazi vzdy podstatne hur pro ridice motocyklu. Ted tu mame dalsi nehodu kdy ozraly ridic BWM tezce zranil dva mlade lidi v mensim aute kdy vjel do protismeru. Me nikdo nikdy nebude rikat, ze ridici motocyklu jsou nebezpecim pro okoli, to je naprostej nesmysl. Ac muzou jezdit vyrazne rychleji nez je povoleny limit, tak tim ohrozuji predevsim sebe a okoli nekolikanasobne mene. A aut jezdi pres limit mnohem vic a take nasobne vice ohrozuji okoli.

0/0
19.6.2015 17:48

J10a91r71o44s64l77a32v 28K33a42d79l93e38c 5891749882371

Předvídej, předvídej, předvídej... je to marný, je to marný, je to marný...

0/0
18.6.2015 20:11

K51a40r63e14l 76C83h16v82a58l 3270136225665

ta diskuze tady je krásně nepřehledná a plná zajímavých info.... 

K rychlosti méně než 80km/h se v autoškolách učí toto:

 Otázka 06060069

Vysvětlení: Rozhodující je jízda na rovině. Nemohou-li vozidla ve stoupání dosáhnout rychlosti nejméně 80 km/h (např. nákladní vozidla pro nedostatečný výkon motoru nebo pro hmotnost přepravovaného nákladu), je pro tato vozidla ve stoupání přidatný pruh, kterého musí použít.

Už tomu rozumím :)         Stále mi to není jasné :(

Znění otázky: Během jízdy na dálnici mimo obec se ukázalo, že s Vaším vozidlem ve stoupání nelze dosáhnout rychlosti nejméně 80 km.h-1 (např. pro nedostatečný výkon motoru nebo pro hmotnost přepravovaného nákladu). Můžete pokračovat v jízdě po dálnici? 

Možnosti odpovědi:

1) SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Ano. Důležité je, že vozidlo může dosáhnout této rychlosti na rovině.

2) Ne. Dálnici musíte opustit na nejbližším výjezdu.

3) Ne. Vozidlo musíte odstavit na krajnici a označit jako překážku provozu.

0/0
18.6.2015 18:55

M70i37r89o21s15l17a77v 83B64u94d72a 9212842307352

Pravda, pravda, ale mnoho lidí zde řeší to, že když jedou po dálnici těžce pod 80 km/h, tak vlastně nic špatného nedělají protože se třeba bojí!

To mi zůstává rozum stát.

+1/−1
18.6.2015 19:10

K61a87r32e93l 40C96h91v35a78l 3700336185655

To mě také. Jako příklady jsou extrémy, které se v praxi nestanou...

Co se stalo se skútristou je mi jasné a vůbec nesouvisí s rychlostí:

Jede kolem připojovacího pruhu ve chvíli, kdy v něm najede jiný řidič s úmyslem jet po dálnici. Skútrista se pohodlně schová za A sloupek a narovinu soustředěné sledování zrcátka, zda někdo nejde 150km/h a je bezpečné přejetí způsobí přehlédnutí menšího objektu i během dne... co potom v noci?

+1/−1
18.6.2015 19:15

J60a16r59o29s16l66a70v 51K14a27d84l67e20c 5531869452891

Takový úsek zcela zřejmě neodpovídá parametrama pro takovou rychlost...Rv

0/0
18.6.2015 20:13

K92a90r62e79l 30C70h93v18a80l 3680786125205

Subjektivně nebo objektivně? Mnoho řidičů jezdí subjektivně a očekávají subjektivní přístup ostatních a k tomu je upravena ostražitost....

Objektivně je mnoho úseků dálnic co nevyhovují ani 130km/h a naopak je mnoho úseků co splní standard pro 150 km/h.... Jezdím na moto / skútru i v autě.... Na prvních 2 čekám od každého to nejhorší co čekat jde... tím jsem docílil toho, že stále jezdím a mohu i zde psát.

Zásada pro 2 kola:

Nevidí mě

neslyší mě

nepředvídá mě

Nedává pozor

nerespektuje mě, protože jsem na 2 kolech

PS: na 125ccm na dálnici nelezu, i když mohu... těch 80-90 max je zkrátka pro mě nebezpečně málo

+3/0
18.6.2015 20:27

F49r80a97n22t32i58š44e53k 15C28h59m82e57l69a47ř 6358300

Rozumný příspěvek.

0/0
18.6.2015 21:11
Foto

J53o15s89e88f 77O41m54á84č39k45a 5657201342965

Souhlas. Až na to s těmi 125ccm.. mám skoro sto kilo a občas jsem jezdil na sestřině Hondě Innova do práce - i po dálnici - a ta motorka nemá problém vytáhnout do mírného kopce s takovou zátěží 110km/h. Jinak jezdím na větším GS 650 a tam to je samozřejmost, že jí síly stačí. 

Celý problém s rychlostí vidím v tom, že lidi nerespektují pruhy - pomalejší děda z venkova si to šine v rychlém pruhu, protože se mu nechce jet / bojí se / mezi kamiony. Za něj si to přihasí jiný řidič běžnou rychlostí a už se to štosuje..

Jinak opravdu nevidím problém ani v předpisech ani jinde, pokud musí někdo jet i na dálnici méně než 80km/h. Nikdy nevíte, jestli nejede jen k dalšímu sjezdu protože má poruchu na vozidle. Jestliže neohrozí nebo neomezí ostatní, jede v pomalém pruhu a je dobře vidět.. o co jde? Každý s alespoň půlkou mozku jej prostě předjede.   

Jinak na mašinu jen s reflexními prvky (klidně ve vestě, není za co se stydět když to může zachránit život) a fungujícími světly. Pro velkou část řidičů jsou motorkáři neviditelní a mezi těmi zbývajícími je spousta těch, kteří rádi motorkáři zatopí.. vybržďování, blokování v předjetí, populární ostřikovače a podobně... kdo trochu jezdí, určitě něco zažil. Tím samo nechci tvrdit, že mezi motorkáři není plno pitomců. Jako všude, jsou i mezi námi ;)

+1/0
19.6.2015 11:24

K90a49r92e76l 13C68h97v30a38l 3110456875725

Máte pravdu, není 125 jako 125 :/ moje čína má co dělat s 90km/h (sice mi chybí posledních 100km do zajetí, ale to už nečekám zázraky), značkový pojede určitě lépe.

Jinak takovej motorkář s dákama... těžko se odhaduje jak je daleko, když je vidět jen světlo a nic za ním :/

0/0
19.6.2015 12:12

D12e95n72i10s 56T82u59č25e73k 1216306718489

Kdyby se radši místo toho, kdo jak jezdí rychle nebo pomalu řešilo, že každý druhý blbeček jezdí bezdůvodně vlevo... :-/

+8/0
18.6.2015 15:24

J52i37ř91í 23K78ü43h79r 2300676430636

Důvod bude možná (místy/občas) špatná kvalita pravého pruhu, ale to nikoho neomlouvá.

+3/0
18.6.2015 17:24

D92e43n66i32s 32T75u87č52e89k 1676526878669

To, co v diskuzi předvádí páni Havlík nebo Buda, to je fakt na invalidní důchod na hlavu... Proberte se, žádná minimální rychlost na dálnici dána není. Pouze na ni mohou vjet vozidla, která splňují požadavky ohledně minimální rychlosti, které jsou schopna dosáhnout. To je proto, aby na ní nejezdil někdo s traktorem... Pokud řidič má důvod, může klidně jet 75 km/h a nikdo mu to nemůže vyčítat, pokud je jeho vozidlo schopno dosáhnout 80 km/h. Tady připomínám, že důvodem nemusí být pouze náledí, bouřka, mlha, déšť, či jinak snížená viditelnost, ale může to být např. i strach. Nejedná se pak o bezdůvodně pomalou jízdu ani bránění v plynulosti provozu. A ten několikrát zde citovaný paragraf o tom, že musíte sjet se vztahuje na ZÁVADU, která neumožňuje dosáhnout rychlosti 80 km/h. Tam je to pak jasné, auto musí z dálnice pryč, ale pouze se závadou. Nijak se to netýká toho, jak je řidič schopný a ochotný jet rychle...

+9/−3
18.6.2015 15:13

Z44b18y37n73ě80k 27B37í72l14ý 1647250691375

takže můžu po dálnici jet 30kmh, ok ?

+1/−2
18.6.2015 16:03

D25e32n12i17s 52T44u62č18e16k 1226256378929

Můžeš, ale pak asi nejsi normální. Tohle je fakt extrémní příklad. Při této rychlosti se už dá uvažovat o skutečně bezdůvodně pomalé jízdě. Nicméně v první řadě je řidič vždy povinen přizpůsobit rychlost jízdy podmínkám a SVÝM SCHOPNOSTEM, tudíž zákon vyloženě nezakazuje jet 30 km/h nikde, ani na dálnici. Pokutovat za to nelze, pokud si to řidič obhájí a uvede pro to akceptovatelný důvod.

+7/0
18.6.2015 16:31

M96i33r76o81s79l10a48v 34B77u69d16a 9152492497152

A ten akceptovatelný důvod bude STRACH?

+1/−3
18.6.2015 17:26

D90e87n78i50s 61T93u60č65e50k 1816256178359

Opět jste tímto příspěvkem potvrdil svoji nejapnost... Tím akceptovatelným důvodem bude to, že řidič přizpůsobil jízdu svým schopnostem. Což je naprosto v pořádku a mnohem lepší, než přecenit své schopnosti a hrát si na Laudu...

+4/−2
18.6.2015 20:55

D58a37n95i21e46l 87Ř30e14h94á32č83e25k 5317133461617

Nebo na pana Budu...

+2/−2
18.6.2015 21:15

M95i12r12o93s57l26a28v 43B73u75d97a 9452662367982

Potvrdil jsem to že chápu, k čemu je dálnice, že pomalá jízda na ní je nebezpečná a ohrožuje ostatní. Pomalý a vystrašený řidič je špatný řidič! Normální řidič jede podle svých schopností ale +- povolenou rychlostí tak, aby nepředstavoval překážku a nezdržoval ostatní zejména bezdůvodně pomalou jízdou jak mu ukládá zákon. Je to snad podle vás nějaký Lauda?

Vy jste jen potvrdil to, co si myslím o vám podobných jedincích. Jste nevyježděný řidič který si myslí, že právě ta jeho pomalá jízda při které létají kolem vaší hlavy vyplašenky je ta správná a každý ať jezdí podle vás protože vy jedete pomalu a tedy "správně"!

Amatéři, jste katastrofou na silnicích, většina z vás byla v autoškole naposledy před dvaceti lety, jezdíte maximálně do Lídlu a zpět ale hrajete si tady na školitele. A nejen tady, ale i na silnici!

+2/0
19.6.2015 9:57

M63i92r22o75s49l73a93v 68B60u29d10a 9942652937352

...pod 80 km/h může jet po dálnici jen blbec, protože ho omete každý kamion a ve finále to pro něj bude mnohem nebezpečnější, než kdyby jel "strašlivou rychlostí" blízkou povolené! Popravdě jsem takového exota ještě nepotkal a od začátku píšu, že se tady řeší kraviny!

Bojíte se jezdit na dálnici 80 +? Nejezděte na ní, ušetříte nervy sobe i ostatním!

+3/−2
19.6.2015 10:07

M39i90r23o13s54l79a23v 23B77u41d19a 9612462697882

Tady máte jasně vysvětleno, že když jedete pomalu jen proto, že se na to necítíte, porušujete zákon! Nic nevíte ale hlavně že pindáte!

http://www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/snek-dostane-pokutu--459228

+2/0
19.6.2015 10:19

D83e47n68i32s 29T31u18č37e96k 1876116428509

Pravidla porušujete pouze pokud je tam stanovena nejnižší povolená rychlost (je to v tom vašem článku i jasně uvedeno...) nebo pokud jedete bezdůvodně pomalu. Pindáte tedy Vy a překrucujete informace, jak se Vám hodí. Já se vyjadřoval k tomu, jak je rychlost omezena na dálnicích. :-)  Naježděno mám toho dost, jezdím denně, že bych jezdil zrovna pomalu, to bych o sobě netvrdil. Ostatně pár pokut za rychlost jsem už platil...

0/−1
19.6.2015 11:59

L73u56d31v61í48k 48G45a17j31d62o80š28í50k 2795443434392

Nehledě na to, že nikde není řečeno, že na dálnici nesmíte jet pomaleji než 80.

+2/0
18.6.2015 14:14

M21i56r97o71s45l62a35v 42B74u13d30a 9632262247532

Podívejte se, to je pořád dokola tady, pokud je vjezd na dálnici zakázán vozidlům, která nedosahují na rovině rychlost min. 80 km/h a zároveň je v zákoně uvedeno, že řidič nesmí zdržovat plynulost provozu ZEJMÉNA bezdůvodně pomalou jízdou, tak je snad každému průměrně inteligentnímu člověku jasné, že rychlost 80 km/h je minimální dálniční rychlost pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti (sníh, mlha, náledí, kolona, atd.)

Neumím si představit člověka, který by používal dálnici s tím, že po ní bude záměrně jezdit výrazně pomaleji...což tady mnozí řeší.

+2/−2
18.6.2015 14:47

J46i71ř48í 30K20ü56h23r 2970336810616

Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled

Předpokládaný stavební a dopravně technický stav........No nic moc, že? Zvláště ten pravý pruh.

Jiné okolnosti, které je možno předpovídat.....Jako frajer co hází polena z mostu? Ležící opilec na silnici? Chodci přebíhající dálnici?

Schopnosti řidiče.....otázka na tělo. Těch co je neodhadli, jsou plné hřbitovy.

+3/−1
18.6.2015 17:10

M83i87r13o77s51l73a93v 66B76u53d44a 9782382937942

Aha, takže hledáme důvody pro obhajobu jízdy pod 80 km/h po dálnici?

Náklad pasé, opustit dálnici, je to jasně dané, schopnosti pasé, kdo nedokáže jet 80 km/h po dálnici, nemá za volantem co dělat protože evidentně nemá schopnost řídit vozidlo.

Jinak zbytek ,jsem psal já sám (sníh, mlha...).

Poslední odstavec je demagogie.

Co tam máte dál?

+3/−1
18.6.2015 17:24

J29i73ř44í 25K53ü15h48r 2370816780406

Dokáže, proč by nedokázal.

Jen z jistých důvodů nechce jet tak rychle, protože to třeba považuje za nebezpečné.

Nebo se bojí, že by nebyl v té rychlosti schopen včas a efektivně reagovat na nečekané události.

Jako když vám třeba praskne kolo. To pak není sranda, víte?

+2/0
18.6.2015 18:43

M24i32r81o96s58l73a88v 83B78u47d38a 9952602567692

Vím, ale strach opravdu není ospravedlnění pro pomalou jízdu na dálnici!

0/−1
18.6.2015 19:06

M58i47r98o12s91l20a36v 25B37u49d63a 9182382557452

http://www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/snek-dostane-pokutu--459228

0/0
19.6.2015 10:22

M60i31c97h21a58l 70T83o78m94i69n88s53k25ý 9561905767824

mějte rozum. I kdyby to nebyla vina řidiče skúru. Kdyby poslech zdejší diskutéry, co radí: dálnice+skútr=průser tak by udělal lépe.

Někoho zábásnete....ale lidi jsou nahraditelný :-/ chybu by klidně udělal a určitě zase udělá někdo jiný.

0/−1
18.6.2015 13:58

M68i83r55o10s38l78a85v 30B87u17d54a 9572932657602

Jenže spousta z nich neví, že ten skútr má zrychlení lepší než běžné auto a max. rychlost kolem stovky (tento). Jsou i mnohem rychlejší. Nechápu tedy, proč by nemohl - neměl jezdit po dálnici.

+1/−1
18.6.2015 14:25

J37a42n 86S16v96o49b96o97d73a 3677134429123

Včera lehce po desáté jsem jel od Chodova a před exitem na Opatov jsem předjížděl nějakého jezdce na skútru. Měl na sobě sic nějakou reflexní vestu, ale dost jetou, takže odraz spíš nic, než moc a zadní světlo ani nestálo za řeč. Ještě když jsem byl v odbočováku, tak jsem ho zahlédl jak pokračuje směr Brno a já si jen říkal - "to jseš teda odvážnej chlape". Čas neodpovídá, takže to určitě nebyl on, ale stejně bych v noci na takovémto skútru (co jsem včera viděl) na dálnici nevjel.

0/0
18.6.2015 13:55

T65o21m67á45š 71H79o49u53š10k44a 2325523224897

Spíše to vypadá, že to mohl být on. Krátce před 23. se řeší nehoda.

0/0
18.6.2015 14:10

Z70d63e39n31ě10k 14Z37a26b81a69v83a 1782434706844

no těch 5km že by jel 30-50 minut? JS má pravdu

0/0
19.6.2015 17:27

K81a42r34e46l 83V63a76c48h18u84t 9243262169373

Moje Škoda-120 teda sice uměla jezdit i 140 - ale moc jí to teda asi nesvědčilo... :-/

Cpát se na skútru na dálnici je hodně velká lehkomyslnost! - Tomu stroji zkrátka chybí rychlostní rezerva, :-/  která je pro bezpečnou jízdu po dálnici vždy potřeba.

A za tmy!! je nejlepší po dálnicích nebrouzdat na žádných motorkách, = ani na těch rychlých. :-/

0/−3
18.6.2015 13:34

M97i64r62o84s58l35a44v 44B46u12d38a 9742482387972

No, tenhle skútr jezdí rychlostí cca. 100 km/h ale jsou i rychlejší (Burgman 190 km/h) takže lehce mimo.

+4/−1
18.6.2015 13:38

J61i92ř46í 77B68a28r11t96á16k 9380355938254

i kdyby jel 200, tak co? furt staci aby do nej nekdo lehce tuknul a konci

0/−1
18.6.2015 13:40

M30i45r85o86s30l88a82v 14B30u92d83a 9452502467952

Jistě, a co?

+3/−1
18.6.2015 13:41

J32i18ř19í 25B47a49r56t91á77k 9470475188954

a to!

0/−1
18.6.2015 13:49

M67i56r56o33s40l29a24v 11B26u50d53a 9592552937402

Aha, já myslel že ono :-)

+1/0
18.6.2015 13:50

J98i61ř41í 27B80a15r74t97á28k 9200565748724

to taky

0/−1
18.6.2015 13:51

Ř52e17h48o82ř 79V85l46a73s45á60k 2144314311946

Vždycky jsem rád, když se mi podaří s někým alespoň na něčem shodnout. Tak jsem rád, že tady se s Vámi, pane Budo, shodnu na obhajobě motorkáře R^

+1/0
18.6.2015 14:46

M15i66r64o65s91l55a26v 91B25u16d29a 9372902917582

Děkuji.

+1/0
18.6.2015 14:49

T37o22m83á53š 51K57u18c11h69a78ř 3687561668621

Je skoro jedno, kolik by byl schopen vytáhnout. Na skůtru v noci vidíte kulový, takže víc jak 70 nejspíš nejel. A pokud jel, tak jedině, že se držel za nějakým autem, ale potom byl zase snadno k přehlédnutí.:-/

0/−2
18.6.2015 13:58

M11i37r95o59s19l68a40v 63B54u64d29a 9552592917422

Jak na kterém a jak kdo.:-)

+3/0
18.6.2015 14:51

J62a52k94u53b 24P18r47o30k76e79š 6463968652943

Některé motorky a skútry svítí podstatně lépe nez většina velká část aut.

+3/0
18.6.2015 16:53

A85l33e97š 59M39a23c77e33k 6765805331285

S tím souhlasím. Sám mám supersporta který 125 koní, ale v noci s ním nikam pokud možno nejedu. A na dálnici to bych fakt v noci nevjížděl.

0/0
18.6.2015 13:58

T73o66m29á34š 94H97o26u67š17k35a 2725123514547

mám objem 100 (jenom) a jede 94, tedy cca 85 reálně. Pokud jedu, vždy s dálkovým světlem a uprostřed svého pruhu. Žádná defenziva. Je to ohleduplnější i vůči řidičům v autech.

+1/0
18.6.2015 14:12

J63i16ř28í 79B72a71r73t67á68k 9410305958304

smarja, tady nejde o zakony, ale o zdravy rozum, kombinace skutr+noc+dalnice jednoduse zavani pruserem

+7/−2
18.6.2015 13:08

J77i63ř39í 75K23ü30h94r 2430796110526

Ono kolikrát stačí jít po chodníku a průser je na světě.

+4/0
18.6.2015 13:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.