Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Policisté jsou podezřelí, že lhali o brutálním zákroku proti motorkáři

Dva policisté, kteří loni v Praze na Chodově srazili pronásledovaného mladíka na motorce a jeden z nich ho poté navíc zbil, se možná dopustili i dalšího trestného činu - vzájemně se kryli. Státní zástupce prověřuje možné nadržování, za které by jim hrozily až čtyři roky vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I47g42n29á62c 21M52r67k19v93i53č42k92a 2138822209815

Stačí to video /další bude z kamery na autě/.  Fízlové ho chtěli zlikvidovat tím najetím = pokus o vraždu.  Oba tak 12 let natvrdo, fízlové (trade mark - Kalousek)

0/−1
24.6.2015 11:23

T95a46d31e27á98š 20V19y29s18k26o38č31i44l 4457147128141

bych ho zmydlil, že by se na motorku už neposadil, natož aby si ztěžoval...

0/−1
19.6.2015 5:37

J68a28n 52N34o83v16á39k 4536107173159

Vás taky asi za mlada tloukli, že? A hodně do hlavy...

+1/0
22.6.2015 11:18

P88a48v96e78l 18O38b93d12r61ž67á43l28e34k 6136334888182

Nevím, jestli to ostatním připadá jako banalita, ale podle mě je to katastrofa. Nejenom to, co udělali, ale spíš co celý případ ukazuje.

Tedy že se mohou dva policisté domluvit jak se událost stala, napsat to takhle do úředního záznamu a - kdyby tam náhodou nebyla kamera - nikdo by jim nedokázal, že lhali, protože úřední záznam uznává soud jako důkaz.

Pokud tu zjevně máme policisty, kteří lžou - je na čase, aby se jejich svědectví začala posuzovat jako svědectví každého jiného (tedy implicitně jako nedůvěryhodná, pokud není jiný důkaz).

Dneska to bohužel funguje na předpokladu: "policista je úřední osoba, takže nelže a nemá ani důvod lhát" a v situaci tvrzení proti tvrzení věří správní orgán i soud spíše policistovi.

0/0
19.6.2015 0:56

M32a15r90e49k 72H73r60u57b35y 6747652921308

Policiste by meli byt profesionalove a plnit svoji povinnost bez emoci a osobnich utoku. V zadnem pripade by nemeli delat vic, nez je nezbytne nutne k zajisteni spravedlnosti. Kdyz nezvlada sve emoce, nema u policie co delat - a je jedno, jestli je zrovna ve sluzbe u PMJ nebo "haji spravedlnost" na prechodu. Agresivni magor s bouchackou a navic v uniforme je velmi nebezpecna kombinace. Bohuzel, PCR personalni praci moc nezvlada :-/

0/0
18.6.2015 23:04

J31i70r31i 38H18u10b37k41a 1823456674855

Tak ten případ má dvě roviny.

Jedna rovina je to samotné zastavení/sražení ujíždějícího motorkáře. To je podle mne naprosto v pořádku, kdo ujíždí policii, tak asi musí počítat s tím že

Druhá rovina je ten kopanec a údery do obličeje a zvedání za hlavu. Zvláště to poslední je snad to nejhorší, co může někdo ležícímu motorkáři udělat. Pokud by měl ten kluk něco s páteří, tak by jim umřel v ruce.

 

To že se s lidmi co spadli z výšky nebo v rychlosti a leží se přece nehýbe, to ví každý jedenáctiletý skautík, policajti by tohle měli vědět tuplem. Znám případ, kdy člověk po pádu z výšky s poraněnou krční páteří žil několik hodin a jak k němu přijeli lidé ho zachránit tak s ním hnuli a on zemřel.

+1/−6
18.6.2015 17:07

M44i25r28o45s74l83a34v 61B60u43d40a 9372892707132

Naprosto v pořádku by to bylo v tom případě, kdyby předtím dostal pokyn a čas k zastavení. Policejní řidič byl amatér a manévr nezvládl.

Jinak souhlas.

+4/−1
18.6.2015 17:09

M45i72r91o67s45l72a95v 94B94u33d61a 9762482697332

Pro doplnění

Způsob zastavování vozidel je vymezen v ustanovení § 79 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů. Z tohoto ustanovení vyplývá, že se vozidlo zastavuje dáváním znamení k zastavení vozidla. Osoby uvedené v odst. 1 (mj. policisté) dávají znamení k zastavení vozidla vztyčenou paží nebo zastavovacím terčem a za snížení viditelnosti červeným světlem, kterým pohybují v horním půlkruhu.

Z jedoucího vozidla dávají toto znamení kýváním paže nahoru a dolů nebo vysunutým zastavovacím terčem. Policista nebo strážník obecní policie může z jedoucího vozidla zastavovat vozidla i rozsvícením nápisu „STOP“ podle zvláštního právního předpisu ze směru jízdy zastavovaného vozidla, a to zepředu i zezadu.

Ke zvýšení bezpečnosti provozu je navíc možné doplnit výzvu k zastavení použitím výstražného světelného a zvukového zařízení

Z uvedeného vyplývá, že samotné použití výstražného modrého světla k zastavení vozidla nestačí. V takové situaci je proto nutné sledovat, zda policisté z jedoucího vozidla opravdu dávají znamení k zastavení, nebo zda výstražné světelné a zvukové zařízení použili v jiné souvislosti.

+4/0
18.6.2015 18:02

M62i38r58o42s21l60a89v 41B40u68d75a 9622932797602

...a teď se ptám, bylo toto splněno, měl ten kluk čas zjistit, že jdou zrovna po něm a zastavit?

Na pár desítkách metrů asi dost těžko!

+4/0
18.6.2015 18:05

A35l65e64x63a48n25d10r 94K88o48s29t93k83a 8972458646384

On tvrdí, že to splněno nebylo. Oni jsou dva a tvrdí, že bylo.

+1/0
18.6.2015 19:09

M96i15r81o94s77l20a22v 20B14u14d26a 9142512917452

No jasně, jak jinak? :-)

+1/0
18.6.2015 19:18

A27l48e65x98a82n75d13r 12K14o45s98t67k34a 8612108936984

Jasně, jak jinak. Já kdybych se pokusil ujet policii, tak se také poradím s právníkem a pak budu tvrdit cokoliv. Ale jedno je jisté, dle záberu z kamery opravdu ale opravdu nejel pomalu, takže v žádném případě nehodlal zastavit.

0/−2
18.6.2015 19:20

M19i41r22o89s53l26a48v 39B97u54d71a 9592302367862

Já tedy nevím, ale vidím jen natlačení na sloup vozidlem policie, nic jiného před tím! Rychlost bych podle poškození vozidla odhadl na + - 50 km/h a věřte, že zkušenosti mám.

+2/0
18.6.2015 19:24

A85l66e26x25a10n72d43r 33K62o15s14t32k97a 8912238966334

Takže +- maximální dovolenou rychostí ve městě. Svědčí to dle vás o zastavování? Spíš se frajírek pokusil udělat hlídce frnk a nevyšlo.

0/−1
18.6.2015 19:30

M76i29r10o24s25l65a24v 37B13u63d54a 9282482537972

Jak svědčí o zastavování? Výše máte popis toho, jak se má podle zákona zastavovat vozidlo.

+3/0
18.6.2015 19:34

A63l65e69x92a88n44d38r 33K67o59s28t55k10a 8172878336604

A vozidlo očividně nezastavovalo. Což dává policii jistá práva že?

0/−4
18.6.2015 19:35

M90i27r88o43s83l14a71v 38B23u61d54a 9542932797642

Ale proboha, očividně nezastavovalo po padesáti metrech bez předchozího pokynu k zastavení?! Jen a pouze majáky  houkačkou nejsou pokynem k zastavení!

Já už na to opravdu nemám náladu, vše je popsané v diskusi, nebudu se opakovat do zblbnutí.

+3/0
18.6.2015 19:38

A50l47e61x14a12n78d68r 10K19o69s81t68k24a 8582358146524

Nápodobně. Dotyčný očividně policii ignoroval, tudíž se mu stalo 100% po právu. Sám přiznáváte že je jasné, že zastavit nehodlal, takže není co řešit.

0/−5
18.6.2015 19:40

M72i37r38o15s69l92a91v 36B56u41d44a 9882432537122

Já se opravdu nehodlám dohadovat s člověkem, který nemá předem jasno a nebere argumenty.

+3/0
18.6.2015 19:44

A18l80e92x95a15n19d63r 59K80o56s17t73k68a 8542458346704

Nápodobně, podle vás je "chudinka nevinný" a policie zlá.

0/−2
18.6.2015 19:46

M88i27r25o88s19l70a58v 21B15u72d67a 9892342567162

Není nevinný a policie je v tomto případě velice zlá!

+2/0
18.6.2015 19:50

A60l11e75x28a53n26d49r 91K90o79s31t41k10a 8482558126854

Ano, policie je zlá, jelikož he chudáčka nenechala odjet a ještě mu nezamávala na rozloučenou.

0/−2
18.6.2015 19:51

M52i26r72o54s43l41a58v 69B86u33d46a 9292382137742

Ne protože ho narazila na sloup a ještě dokopala. Nazdar! Sakra co tě na tom tak baví tady trollovat?

+2/0
18.6.2015 19:53

A96l50e10x28a83n77d96r 47K93o57s18t32k12a 8182288296504

Protože on prostě nezastavil a ujížděl. Můžete se snažit, ale on byl první kdo na jakýkoliv zákon kašlal.

0/−1
18.6.2015 20:04
Foto

J21o87s25e83f 25T43ě59h47a37n 7278172548775

Policie s ním neměla třískat o zeď. Tenhle postup z Amerických filmů do zastavovacích postupů určitě nepatří.

+1/0
18.6.2015 20:16

M81i63r77o23s58l83a74v 90B21u74d72a 9472822877652

...právo přizabít mladého kluka??

+3/0
18.6.2015 19:39

A54l79e30x90a20n94d62r 97K25o88s50t34k14a 8532158546274

Zastavit ujíždějícího řidiče. Pro ty co to ještě nechápou, v takovém případě ho mají právo stíhat (dokonce povinnost) a pokud by nešel zastavit jinak tak i zastřelit. Neměl si hrát na Rossiho, dostal by patrně jen směšnou pokutu a měl klid.

0/−4
18.6.2015 19:42

M72i23r10o82s74l33a80v 68B56u38d32a 9632742127432

Už se dnes nenechám zatáhnout do diskuse s trollem.

Hezký večer.

+1/0
18.6.2015 19:48

P48e92t87r 63N81o36v20á90k 1655747362885

Policie má přesně stanovená pravidla pro zastavování. V tomto případě nepostupovala autohlídka Policie dle zákona, takže se dopustila trestného činu.

+2/0
18.6.2015 20:01

M46i92r11o58s46l10a22v 41B73u21d72a 9622872407862

Vždyť to má výše napsané zcela jasně a každý soudný člověk uzná, že to nemohlo být dodrženo. On prostě jen prudí, to je celé. Tyto lidi nechápu.

0/0
18.6.2015 20:04

F95r81a49n57t45i50š70e78k 44Ř36í16h48a 3734928304924

Smesna pokuta je 25-50 tis pane, mozna kdyby to bylo za petikilo, bylo by jinak, ale mi potrebujeme drakonicke tresty a tohle je vysledek, stoji za to pokusit se ujet, coz teda neni tento pripad, nikdo si na rossiho nehral

0/0
18.6.2015 20:36

A21l32e62x36a72n26d74r 88K11o74s81t25k10a 8932958326944

Očividně ta pokuta stále nestačí.

0/0
18.6.2015 20:56

M83i34r78o52s14l68a90v 12B66u93d20a 9722162917482

Takže budu například vyjíždět z parkoviště zrovna ve chvíli, kdy na něj bude vjíždět vozidlo policie. Policisté mně vyhodnotí jako potencionálního zločince protože mám hlučnější výfuk a bez předchozího pokynu k zastavení mně po pár metrech narvou do kandelábru a ještě dokopou.

Podle některých zde mám nabýt dojmu, že je to tak v pořádku.

Ne, není to v pořádku, tohle by se stát nemělo!

Jen podotýkám, že si práce policejních profesionálů vážím...ano, profesionálů s rozumem a chladnou hlavou!

+10/−1
18.6.2015 16:44

M62i87r19o35s24l23a22v 16B79u74d74a 9302492767812

...a ten kluk měl kliku, že to zachytila kamera, jinak nevím, nevím...

Navíc ten řidič policejního auta nebyl zrovna profík.

+3/0
18.6.2015 16:51

V78í82t 20J87e13ž58e14k 4326639919185

Zapomněl jste poznamenat jeden velmi důležitý detail a to, že těm cajtům ujíždíte. S vaším příspěvkem nelze nesouhlasit, ale má charakteristycký znak demagogie, protože zamlčel důležitý detail...

0/0
24.6.2015 11:42

J89a35n 71L94á78n65i76k 7231424671230

Tak to kopnutí si mohl odpustit, ale to, že ho vytlačovali mi naopak přijde jako naprosto v pohodě, ale věřím, že pan odborník by radši, kdyby mu ten šílenec na motorce srazil např. tchýni.

0/−10
18.6.2015 16:40

M92i61r69o52s20l27a62v 80B25u74d96a 9982102527292

Proč jste nabyl dojmu že to byl šílenec?

+4/0
18.6.2015 16:41

J65a89n 27S60o42c21h39o69r 2704676732126

Jízda bez řidičského oprávnění, vozidlo nebylo v technickém stavu (hlučný výfuk), ujíždění policii.

Shrnuto a podtrženo - šílenec za řidítky.

0/−7
18.6.2015 17:31

M29i48r79o35s91l80a27v 22B66u77d84a 9952322167882

On řidičák měl, jen ne na motorku, budiž, ale pořád to není šílenec. Jízda s hlučným výfukem (on to někdo změřil?) také nehraničí se šílenstvím, vaše auto je na tom po technické stránce možná hůř a ani o tom nevíte.

NEUJÍŽDĚL, znovu a znovu to opakuji, nedostal pokyn k zastavení, tedy nemohl ujíždět!

Ale koukám, že to bude asi marné ve vašem případě protože si vás pamatuji z jiných diskusí jako méně chápavého.

+6/0
18.6.2015 17:44

M93i18r88o82s52l39a87v 47B25u80d30a 9372522327932

...v jiných případech kdy i přes opakovaný pokyn k zastavení někdo ujíždí bych se nikoho takového nezastával, v tomto případě ovšem ano!

Zásah policie byl podle mého názoru i názoru soudu neprofesionální a těžce mimo zákon.

+2/0
18.6.2015 17:53

V94l49a89d78i82m54í32r93a 79B86a43k73o43š68o66v20á 7719470131493

takze tu riesia, ze "nezabranil nasilnemu chovani kolegy"... ale toho policajta v civile, co spacifikoval chodca na prechode, lebo urobil krok este na cervenu, tak toho pochvalia.... nejake chore, nie? pomahat a chranit, tak ako tu V SK....

+2/0
18.6.2015 16:32

M94a97r55e56k 33T87u90r46n11o90v88e62c 7845822430676

Ten policista na přechodu pána složil na zem nikoliv proto, že pán přecházel na červenou (to mohlo dost dobře skončit i domluvou), ale spíš proto, že pán se s policajtem vůbec nechtěl bavit a prostě utíkal. A choval se docela dost arogantně (aspoň podle toho, co jsem viděl na tom videu, které kolovalo). Údajně se před tím dosti podivně vyjadřoval i ten policista, ale to na tom videu bohužel není...

0/−1
18.6.2015 17:05

T27o41m88á30š 40V84e50l32č21o68v23s27k56ý 4933728339698

Takže jak dlouho je ještě budeme platit? Až se "prokáže", že ho opravdu sejmuli a zmlátili, jak je vidět na videu?

+5/0
18.6.2015 16:05

M18a55r81e50k 40M49ü56l97l80e12r 3897199773296

Já se fakt nestačím divit. Zcela jednoznačně vyplývá diskuze v neprospěch policie. Proč? Když tuhle v USA seřezali černošku, za to, že seděla na zemi a mávala rukama, tak je to v pořádku, protože policie se musí poslouchat. Tenhle neměl papíry, ujížděl policii a najednou se policie poslouchat nemusí? Národ rasistů, jako vždy...

+1/−11
18.6.2015 15:42

M80i91c83h67a62l 10V25o90j96t48a 2867727306875

Tu černošku policista položil na zem a dal jí klepeta.

Nekopal do ní, nedostala pěstí do obličeje.

Tady dal jeden polda kopanec do bezmocného člověka, pak mu skoro ulomil hlavu a pak mu ještě přidal dvě pěstí.

Nezastávám se toho kluka, udělal kravinu a měl by být bez řidičáku ještě aspoň 5 let, ale tohle je moc.

+10/−1
18.6.2015 15:44

F72r89a89n70t60i94š86e10k 34Ř30í43h70a 3934388104744

Bez ridicaku 5 let, za to ze nemel zazitko, ale ridit umel a nikoho neohrozoval? Promyslete to jeste.

+2/−2
18.6.2015 15:49

M73i65c50h17a60l 67V40o76j34t67a 2877977966515

Ne, nebudu to promýšlet, to už mám za sebou.

Pokud já osobně chci, aby měli řidičáky i cyklisté, pokud chci, aby se cyklistům odebíral ŘP na auto i když je jen chytnou na silnici pod vlivem alkoholu, tak prostě chci, aby měl i mladý kluk na pitomou 125 papíry.

Získání ŘP pro mě osobně není důkazem řidičského umění, je to projev schopnosti naučit se pár základních pravidel a absolvovat zkušební jízdu pod zátěží (komisař v autě je stresující faktor).

+1/−1
18.6.2015 15:55

M72i34r10o50s27l40a96v 78B21u62d56a 9942652317812

Pokud já osobně chci, aby měli řidičáky i cyklisté

Správně.

aby se cyklistům odebíral ŘP na auto i když je jen chytnou na silnici pod vlivem alkoholu,

Blbost pokud chcete řidičák pro cyklisty. Co odeberete těm cyklistům kteří řidičák na auto nemají?

aby měl i mladý kluk na pitomou 125 papíry.

Musí je mít!

+2/0
18.6.2015 15:58

M62i96c44h41a37l 46V48o90j13t34a 2867687536695

Cyklisté bez řidičáku by podle mého na veřejné komunikaci být. Dnes a denně vídám takové, ktere pravidla ubec nezajímají.

+1/−2
18.6.2015 16:33

F89r58a47n93t16i75š83e49k 56Ř11í28h40a 3164498884394

Do pytle probuďte se, čip do mozku nechcete? Kdo Vás jako ohrožuje, opilý cyklista, kolik jich je, kdo to bude kontrolovat, kdo to bude zpracovávat, kolik to bude stát a o kolik to zlepší kvalitu našeho života, kdo bude vytvářet HODNOTY, místo byrokracie a fízlování? Jestli tohle chcete jste fašista.

+1/0
18.6.2015 16:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.