Diskuze

Praha testuje nový elektrobus. Na baterie ujede denně až 260 kilometrů

Pražané mohou od středy spatřit v ulicích metropole nový elektrobus, který testuje dopravní podnik. Do ostrého provozu s cestujícími by mohl vyjet v září. Projekt navazuje na dřívější testy menších elektrobusů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Problém všech elektro zařízení jsou baterie, které jsou drahé, těžké a mají malou životnost. Trolejbus by bylo mnohem lepší řešení.

0 0
možnosti

Autobus na baterky je jen horší náhradou za trolejbus. Trolejbusy jsou perfektní, ale mají 2 problémy. Když je na trati překážka, nemohou ji objet a pořád musí mít složitý sběrač a po celé trati vedení. Autobus na baterie může překážku objet, nemusí mít po celé trati vedení, ale zase je díky bateriím těžký. Kdysi někdo udělal hybrid s dobíjením v každé zastávce. Zkoušelo se i místo baterií používat setrvačník, který se ve stanici roztáčel nebo tlakové nádrže, které se vždy ve stanici dotlakovaly.

0 0
možnosti

R46a51d72e71k 32R84a55i94d51a

28. 6. 2015 10:39

V Ostravě jezdí podobný typ elektrobusu od stejné značky už několik let, ale je to krám.

0 0
možnosti

Elektrobus je dnes nesmysl. Vemte si, jaký rozdíl byl ve vývoji akumulátorů u nás a na západě během socialismu. Nijak závratný. Za dalších 30 let se moc nepohnulo. Takže čistokrevný elektrobus je ekonoický nesmysl už jen z faktu, že pro nabití potřebujeme více energie, než pak můžeme dostat. Šlamounské řešení používají v Landskroně ve Švédsku, nebo teď to zkouší v Eberswalde (D), trolejbus s dojezdem na akumul. cca 10-20km. Nejsou velké a tak drahé. Výměna akumulátorů stojí v řádech  mil., a je potřeba minimálně 1 jejich výměna. Trolej pro trolejbus vydrží i 40 let (někde i více). Takže trolejbus má jedny vstupní náklady. Vozovny jsou stejné, jen musí být zatrolejována a Vršovice jsou býv. trolejbusová.

Efektivnější je vyrobit elektřinu a rovnou poslat do motoru, než ji hnát přes akumul.

Takže asi tak.

3 0
možnosti

To my z menších měst už používáme dlouho, akorát tomu říkáme trolejbus. R^

1 0
možnosti

Tak proc nenatahate v klicovych usecich trolej a nenakoupite hybridy trolejbusu a naftaku... bude to levnejsi nez elektrobusy...

0 0
možnosti

Protože by se musely logicky tahat dráty, nemyslíš? 8-o

0 0
možnosti
Foto

P55a73v81e39l 97Š71o42r49f

26. 6. 2015 14:00

Fakt nechápu,proč se DPHM pouští do něčeho co v minulosti skončilo fiaskem.Proč nezůstane doprava v době povodní a místo elektrobusů se nenasadí elektrotrolejbusy a CNG autobusy nebo kde to jde se nasadí turistický vláčky.Za další nechápu proč DPHM vozí zbytečně vzduch.Nasadím hned a hned teď,ale hlavně v centru.Všechny Živočišáře,Zdravoťáky vyházet.

0 0
možnosti

Přišlo by mi lepší dělat to rovnou jako trolejbus s baterkami. S tím, že na některém úseku (třeba tam, kde jede souběžně s tramvají a pár drátů navíc už vzhled ulice nepoznamená) si může brát elektřinu i za jízdy, ale pak třeba bude mít krátkou zajížďku do nějaký uliček centra a pojede pár kilometrů na baterky.

Ostatně nedávno tu byl článek, že Škodovka dělala takovou tramvaj pro Turecko - pět kilometrů přes centrum bez proudu.

1 0
možnosti

Jsem pro, ale v Praze zmizely průjezdné koleje a všude jsou pražce a tráva, autobus tedy nemá kudy by tramvaj následoval..

0 0
možnosti

Čekat, že  elektrobus  nebo  elektroauto bude jezdit celý den bez nabíjení je naivní.

ˇuspěch budou čtyři hodiny. A samozřejmě nesmí topit nebo  chladit.

0 0
možnosti
Foto

J36i42ř93í 15E92r23b19e80n

25. 6. 2015 5:59

No ono se to docela kryje s bezpečnostními přestávkami pro řidiče, že...

0 0
možnosti