Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Pusťte se volantu, nabádal řidiče radní a rozdával lístky na MHD

V pražské Korunovační ulici se ráno rozdávaly celodenní jízdenky na městskou hromadnou dopravu. Stalo se tak v rámci propagace ročních kuponů, které od července vyjdou o více než tisícovku levněji. Řidiče v kolonách obdarovával pražský radní pro dopravu Petr Dolínek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T89o67m83á36š 60Z23e28m21a12n 3315788664655

Autem se po Praze jezdí proto, že cesta, která sockou trvá 45 minut, jde autem za 12...

+2/0
26.6.2015 22:25

M64i66l49o55š 54S75e98t19í67k 3199839324330

Záleží na tom odkud, kam a jakou trasou jedete. Neplatí to vždy, že je auto rychlejší. Především jízda do centra, na delší vzdálenosti, kde můžete využít metro, je s MHD rychlejší a levnější. Ale ono ve prospěch auta hraje roli více faktorů. Pohodlí, možnost více zavazadel, absence nežádoucích spolucestujících...

+1/0
27.6.2015 7:53

L42u27d45v71í62k 23G86a24j74d79o36š37í10k 2635873354462

Ano. na tom záleží.

U mě je třeba trasa kterou jezdím s MHD pomalejší o 5-10 minut, jízdenka vyjde na dvojnásobek než cesta autem a celou cestu většinou stojím.

A to se vyplatí...

0/0
29.6.2015 10:00
Foto

B34r50o52n32i43s93l30a94v 95G36a47b53r43y22š 2182369501

Vy byste si na každodenní jízdu kupoval jednotlivé jízdné? Vy nevíte, co je třeba měsíčník?

+1/0
29.6.2015 21:38

M54a18r36e79k 96H46r48u29b91y 6147352671408

Az budou kolem Prahy dostatecne kapacitni P+R, tak ta doprava muze dost poklesnout. Do te doby holt dojizdejici venkovane nemaji na vyber.:-P:-/

0/−1
26.6.2015 16:46
Foto

B10r29o82n40i19s29l44a96v 94G92a93b29r39y78š 2922929781

Jasně, že mají na výběr. Jenže svůj výběr nepromyslí do detailu. Já se ve své disertaci zabývám dopravní obslužností v aglomeracích. Zrovna před pár dny jsem zjistil, že na jednom malém osídleném území ve Frýdku-Místku není žádná zastávka veřejné dopravy. Ta lokalita má cca 100 domů a žije v ní podle posledního sčítání 322 lidí. Pro tolik lidí už stojí za to udělat linku, která jezdí aspoň 4x denně. V současnosti tedy všichni aktivní obyvatelé musí jezdit autem. A teď si vezměte, že si takoví lidé usmyslí, že tam ani žádný autobus mít nechtějí, protože prý dělá hluk. Tohle všechno znamená, že klid a nízký nájem je vykoupen nekonečným ježděním a cukáním v kolonách. Odstěhují se někam do háje a pak se diví, že k nim nic nejezdí.

+1/0
26.6.2015 20:26

L83u10d89v55í29k 74G27a20j82d94o44š94í63k 2965833564752

Na to snad nemusíte dělat disertaci, abyste na tohle přišel. 8-o

Tohle se ví už 40 let od doby, kdy v zahraničí začal trend satelitního bydlení, který už je na západě, na rozdíl od nás, dávno za zenitem.

+1/0
29.6.2015 10:05
Foto

B43r42o27n74i80s17l17a67v 24G98a16b45r98y50š 2552359721

Opravdu? A že to u nás není vidět... Prostě taková komplexně pojatá metodika u nás chybí.

0/0
29.6.2015 10:09

J73o55s74e47f 31Č45i82h49á62k 7101689790846

Potom tedy doufám, že páni a dámy z radnice také jezdí MHD. Nebo káží vodu a pijí víno?

+4/0
26.6.2015 16:34

M19i98l84o43š 25S95e19t32í17k 3659569384540

Prý uklízečka a vrátný jezdí MHD :-)

0/0
27.6.2015 7:55

B93o20h12u25s79l44a87v 28K96r42á10l50í70k 2671700109436

Nemá náhodou Dolínek dost jiné práce? Třeba vybírat ředitele ROPIDu?

0/0
26.6.2015 14:52

Z85d71e84n74ě45k 16Z75a29b65a46v35a 1872404406784

Mladého sosana už vybral - takže má po šichtě.

Čekal jsem že to bude spíš akce ochmýřeného  Stropnického - tahle famílie udělá cokoliv, aby o ní psali - na koncertě filharmonie na Hradě jsem je viděl naživo - děs běs... RvRvRv

0/0
26.6.2015 14:58

B38o97h37u26s91l34a54v 73K69r81á93l28í49k 2541950979756

To s tím sosánkem se sice prosáklo, ale zdá se, že nějak váhají s tím, aby to skutečně pustili ven.

0/0
26.6.2015 15:05

M32a65r94t88i66n 54V60a33n40ě40k 9154977812513

Jezdit mastnou tyčí??? Nikdy!

0/0
26.6.2015 14:51

B77o76h62u24s82l37a40v 30K14r86á43l67í82k 2211600129596

Tak si tu šaltpáku občas utřete. A vemte i volant, určitě ho máte taky zaprasenej a uslintanej.

0/0
26.6.2015 14:54

Z82d51e17n47ě84k 44Z79a62b75a71v30a 1132664106234

pán má na mysli, že do MHD lze lákat i na jiné parametry, než je nejdražší nízkopodlažní tramvaj na světě - když nejsou zajištěny standarty čistoty jako jinde v civilizovaném světe - když už jízdné stojí víc, než třeba v Itálii !! ;-O

0/0
26.6.2015 15:00

B45o51h63u22s50l72a53v 30K97r68á50l22í60k 2361330559466

Řekl bych, že v průměrném pražském vozidle MHD je čistota na vyšší úrovni než v průměrném autě ucpávajícím město.

0/0
26.6.2015 15:09

V95á71c32l86a30v 49Č27e93r21m16á44k 4513950497514

Jo, možná, ale jeho téměř jistě nezajímá průměrné auto. A o tom to je. Že má tu čistotu na úrovni, která mu vyhovuje.

0/0
26.6.2015 18:38
Foto

B21r71o46n78i54s60l88a24v 40G87a94b96r22y89š 2592639161

Jízdné stojí víc? Děláte si legraci? Jel jste někdy MHD v Chomutově? Na Kladně? V Opavě?

0/0
26.6.2015 15:14

A30l18e51x40a76n66d98r 55K91o89s63t52k14a 8122148576434

Patrně může být rád, že se většina držela volantu dál, místo aby mu vysvětlila jak děkuje za změny v MHD.

+3/0
26.6.2015 14:25

Z76d19e39n82ě14k 34Z34a34b52a41v69a 1592134626324

Dolínku, vrat raději 123 k Andělu !;-O

+1/0
26.6.2015 15:01

M21i47l39o16s89l87a15v 50K37a37n23t82o32r24e84k 1959157421699

Opravdu zase PR na úkor daňového poplatníka. Z cizí se to dobře dává, nepředpokládám, že by Dolínek rozdával jízdenky,  koupil ze svého.Rv

+2/0
26.6.2015 14:23

B84o56h59u58s86l41a42v 10K92r62á74l30í66k 2461310819546

Klídek, Rittig mu jich na Panenských ostrovech natiskl pár navíc.

0/0
26.6.2015 15:08

M98i50l34o31s39l78a33v 91K25a29n82t95o24r28e85k 1379877771369

;-D;-D;-DR^R^R^

0/0
26.6.2015 15:30

P16e14t69r 31K43e37ř 8553634952948

To je tedy opravdu "typická" trasa řidičů nalézajících se v Praze. Z Hradčanské na Václavák!;-D Co kdyby se chytil za nos a použil skutečnou cestu. Z Letňan na Anděl, nebo ze Zličína na Skalku. Takto vypadá skutečná a typická trasa. Pak by ale ty krásné výpočty neseděly. Dále díky neexistenci funkčního obchvatu se většina aut zbytečně žene do centra, i když tam vůbec nechce! Už pouhá systémová řešení by uvolnila provoz. A pokud nabídnou MHD zdarma, pak se teprve projeví skutečný úbytek. Do té doby nikoli.

+7/−1
26.6.2015 14:03

V22á89c68l49a63v 38Č67e21r86m40á56k 4193340647124

K tomu poslednímu, ono to jízdné tvoří jenom malou část toho, to MHD ročně sežere, většina jsou dotace. Takže je možné, že kdyby se zrušilo na jedné straně jízdné a na druhé straně celý systém jeho kontroly a výběru, tak by to možná vyšlo finančně skoro neutrálně. A ač jsem odpůrce jakýchkoliv dotací, tak je mi jasné, že ideálního stavu, tj. MHD max tak soukromá a jakkoliv nedotovaná a neptotěžovaná, asi za stavající politické kostelace dosáhnout nelze. Takže proč ne MHD zdarma.

A z Hradčanské na Václavák je asi nejlěpší jít pěšky ;-). Když už teda člověk na ten Václavák musí, ono tam nějak moc nutných cílů nějak ani není ...

A magitrát by měl hlavně spíš zkoumat, jak se lidé v Praze chtejí dopravovat sami o sobě a podle toho se řídit a ne že bude naopak lidem vnucovat nějakou "jedinou správnou" představu, jak se mají dopravovat.

+3/0
26.6.2015 14:22

M62a76r10e46k 54H47r70u32b12y 6957262201718

Libi se mi Dolinkuv predpoklad, ze lide jezdi po Praze autem jenom tak pro zabavu. Ten clovek je uplne mimo 8-o:-/

+2/0
26.6.2015 16:47

M96i25l34o19š 12S58e87t72í29k 3989299164950

Potřeboval se zviditelnit, co se divíte

0/0
27.6.2015 7:58
Foto

R67o48b23e97r48t 92P82l89o85c28h 4316972931413

To bude paráda ten prázdninovej provoz MHD. Tradiční omezení spojů a plus 8000 lidí. To se to bude třeba na lince C metra mezi stanicemi Florenc a Kačerov ve špičce krásně jezdit...

0/0
26.6.2015 13:42

M45i88l32o93s26l66a45v 18K89a23n46t46o36r49e76k 1539737511589

a to ještě mezi Jižňákem a Kačákem nebude v červenci jezdit

0/0
26.6.2015 14:24
Foto

B81r27o70n12i95s10l57a70v 58G97a75b41r36y21š 2712689511

Kdyby doprava nebyla tolik ovlivněna politickými rozhodnutími, tak bych se jí profesně zabýval velmi rád. Ale v tomhle stavu to prostě nejde, je to kolikrát boj s větrnými mlýny. Přesto všechno by si ale někteří řidiči měli uvědomit, že automobilismus nemůže narůstat donekonečna, ulice nejsou nafukovací a zvýšením kapacity komunikací a statické dopravy se problém vyřeší jen na velmi krátkou dobu.

+2/−1
26.6.2015 11:37

J31a15r86o70s16l45a53v 96H41o13r83á91k 5763482816930

Tak to by se meli za nos chytnout predevsim radni. A zkusit premyslet. Treba ze pred tim nez bude dokoncet obchvat a nez budou vystavena VELKOKAPACITNI parkoviste u metra, auta z ulic proste nedostanou. Musi zacit od zakladu. Ne vymyslet kraviny ktere ulice uzavrou a ze Legerku zuzi o jeden pruh. To nic neresi a resit nebude.

+3/0
26.6.2015 12:32

M58i26l87o70š 47S73e22t98í94k 3429229894650

Problém je v tom, že chcete, aby páni politici přemýšleli ve prospěch občanů. To ale neumějí. Jim jde jen přemýšlení ve prospěch jich samotných. Ostatně to je taky hlavní motor proč do politiky jdou. Opájet se mocí a přitom si nahrabat, pardon, odklánět.

0/0
27.6.2015 8:02

B74o86h37u72s45l27a62v 78K89r40á95l65í25k 2351920219276

To bych byl zvědav, čeho byste v té dopravě dosáhl, kdyby vás neovlivňovala žádná politická rozhodnutí. Žádné dotace, žádné výhody, žádná pravidla, žádná koncepce... Nebo byste si představoval v dopravě nějakou nepolitickou politiku, tj. že že byste prostě měl ve všem pravdu vy?

0/0
26.6.2015 15:03
Foto

B61r66o72n57i43s44l32a85v 56G71a88b98r10y67š 2712409961

Tady nejde o mě. Obecně se pomíjí názor odborníků, kteří dopravu studují a věnují se jejímu výzkumu. Já dávám přednost dohodě, konzultacím s lidmi, kteří znají místní prostředí a spolupráci s lidmi, kterých se veřejná doprava týká, čili cestující samotní. Nepohrdnu ani názorem jiných kolegů z oboru. Znám spoustu lidí činných v dopravě, kteří nemají dopravní školu. Bohatě by stačilo, kdyby politici nerozhodovali o tom, co kam bude jezdit. Prodloužení trasy metra A mohlo počkat, každý ví, že důležitější je výstavba trasy D. Místo omezování spojů anebo zdražování je možné aplikovat jiná opatření.

Pokud se Vám zdá, že dopravní školy nejsou potřeba a že to zvládnou jiní a současný stav je vyhovující, proč ne. Já ten pocit ale nemám. Vidím zde spoustu rezerv a nejsem sám.

0/0
26.6.2015 15:12

M45a69r71e12k 20H73r93u65b84y 6807702171688

No, ciste laicky - pro zacatek by stacilo seridit semafory :-P;-)

0/0
26.6.2015 16:49
Foto

B83r81o13n39i27s85l95a53v 57G35a70b98r86y82š 2272559131

Sestavení signálního plánu není tak jednoduchá věc, jak si myslíte. Režimů řízení světelných křižovatek je celkem 6. Nejlepší je samozřejmě ten poslední - režim plného ovládání dopravní situací. V Brně, kde bydlím, by neškodila nějaká preference MHD. Možná Vás to překvapí, ale pokud se signální plán upraví pro MHD, může z preference MHD těžit i automobilista. Bylo to dokázáno na několika příkladech v Praze. Ale konkrétní čísla Vám nepovím, ta si nepamatuju.

0/0
26.6.2015 20:19

J83a33r76o26s35l34a49v 85H63o30r13á84k 5413332586900

Nalaka ridice do mhd, pak prijde Ropid, zprehazi jim linky, prodlouzi dojezd, takze je zase vyzene do aut. A tak porad dokola.

+13/−1
26.6.2015 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.