Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Pusťte se volantu, nabádal řidiče radní a rozdával lístky na MHD

V pražské Korunovační ulici se ráno rozdávaly celodenní jízdenky na městskou hromadnou dopravu. Stalo se tak v rámci propagace ročních kuponů, které od července vyjdou o více než tisícovku levněji. Řidiče v kolonách obdarovával pražský radní pro dopravu Petr Dolínek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T66o55m69á92š 36Z73e54m20a10n 3125818294405

Autem se po Praze jezdí proto, že cesta, která sockou trvá 45 minut, jde autem za 12...

+2/0
26.6.2015 22:25

M64i17l64o82š 41S66e81t51í27k 3139589574740

Záleží na tom odkud, kam a jakou trasou jedete. Neplatí to vždy, že je auto rychlejší. Především jízda do centra, na delší vzdálenosti, kde můžete využít metro, je s MHD rychlejší a levnější. Ale ono ve prospěch auta hraje roli více faktorů. Pohodlí, možnost více zavazadel, absence nežádoucích spolucestujících...

+1/0
27.6.2015 7:53

L77u14d50v11í96k 88G67a64j15d79o62š59í51k 2525713194872

Ano. na tom záleží.

U mě je třeba trasa kterou jezdím s MHD pomalejší o 5-10 minut, jízdenka vyjde na dvojnásobek než cesta autem a celou cestu většinou stojím.

A to se vyplatí...

0/0
29.6.2015 10:00

B97r85o15n56i27s17l13a47v 39G19a30b64r48y52š 6215444600

Vy byste si na každodenní jízdu kupoval jednotlivé jízdné? Vy nevíte, co je třeba měsíčník?

+1/0
29.6.2015 21:38

M94a50r69e98k 15H91r61u74b59y 6367112321888

Az budou kolem Prahy dostatecne kapacitni P+R, tak ta doprava muze dost poklesnout. Do te doby holt dojizdejici venkovane nemaji na vyber.:-P:-/

0/−1
26.6.2015 16:46

B24r20o41n39i14s71l51a28v 59G95a47b62r66y79š 6475984650

Jasně, že mají na výběr. Jenže svůj výběr nepromyslí do detailu. Já se ve své disertaci zabývám dopravní obslužností v aglomeracích. Zrovna před pár dny jsem zjistil, že na jednom malém osídleném území ve Frýdku-Místku není žádná zastávka veřejné dopravy. Ta lokalita má cca 100 domů a žije v ní podle posledního sčítání 322 lidí. Pro tolik lidí už stojí za to udělat linku, která jezdí aspoň 4x denně. V současnosti tedy všichni aktivní obyvatelé musí jezdit autem. A teď si vezměte, že si takoví lidé usmyslí, že tam ani žádný autobus mít nechtějí, protože prý dělá hluk. Tohle všechno znamená, že klid a nízký nájem je vykoupen nekonečným ježděním a cukáním v kolonách. Odstěhují se někam do háje a pak se diví, že k nim nic nejezdí.

+1/0
26.6.2015 20:26

L37u50d24v90í56k 30G48a87j92d92o53š80í67k 2795113254492

Na to snad nemusíte dělat disertaci, abyste na tohle přišel. 8-o

Tohle se ví už 40 let od doby, kdy v zahraničí začal trend satelitního bydlení, který už je na západě, na rozdíl od nás, dávno za zenitem.

+1/0
29.6.2015 10:05

B93r20o33n19i47s49l92a41v 45G54a32b46r47y22š 6245744930

Opravdu? A že to u nás není vidět... Prostě taková komplexně pojatá metodika u nás chybí.

0/0
29.6.2015 10:09

J98o59s18e97f 66Č88i92h50á21k 7771979470916

Potom tedy doufám, že páni a dámy z radnice také jezdí MHD. Nebo káží vodu a pijí víno?

+4/0
26.6.2015 16:34

M25i45l47o27š 84S36e75t55í89k 3119319584210

Prý uklízečka a vrátný jezdí MHD :-)

0/0
27.6.2015 7:55

B75o26h50u54s80l38a15v 73K80r51á17l51í36k 2301390679356

Nemá náhodou Dolínek dost jiné práce? Třeba vybírat ředitele ROPIDu?

0/0
26.6.2015 14:52

Z71d94e93n52ě38k 86Z98a30b36a86v98a 1472194576854

Mladého sosana už vybral - takže má po šichtě.

Čekal jsem že to bude spíš akce ochmýřeného  Stropnického - tahle famílie udělá cokoliv, aby o ní psali - na koncertě filharmonie na Hradě jsem je viděl naživo - děs běs... RvRvRv

0/0
26.6.2015 14:58

B48o55h23u76s98l66a95v 68K41r28á44l92í40k 2741570169456

To s tím sosánkem se sice prosáklo, ale zdá se, že nějak váhají s tím, aby to skutečně pustili ven.

0/0
26.6.2015 15:05

M86a63r38t36i63n 67V46a38n51ě34k 9534517162353

Jezdit mastnou tyčí??? Nikdy!

0/0
26.6.2015 14:51

B70o92h30u12s80l17a62v 68K68r74á35l62í33k 2931920679546

Tak si tu šaltpáku občas utřete. A vemte i volant, určitě ho máte taky zaprasenej a uslintanej.

0/0
26.6.2015 14:54

Z77d80e62n59ě55k 29Z59a84b86a76v47a 1572424526264

pán má na mysli, že do MHD lze lákat i na jiné parametry, než je nejdražší nízkopodlažní tramvaj na světě - když nejsou zajištěny standarty čistoty jako jinde v civilizovaném světe - když už jízdné stojí víc, než třeba v Itálii !! ;-O

0/0
26.6.2015 15:00

B34o91h72u98s20l72a76v 97K82r28á94l63í10k 2111430519446

Řekl bych, že v průměrném pražském vozidle MHD je čistota na vyšší úrovni než v průměrném autě ucpávajícím město.

0/0
26.6.2015 15:09

V82á78c74l70a53v 75Č25e73r69m27á92k 4403250217364

Jo, možná, ale jeho téměř jistě nezajímá průměrné auto. A o tom to je. Že má tu čistotu na úrovni, která mu vyhovuje.

0/0
26.6.2015 18:38

B32r19o37n41i31s92l57a80v 11G81a78b40r60y64š 6595824520

Jízdné stojí víc? Děláte si legraci? Jel jste někdy MHD v Chomutově? Na Kladně? V Opavě?

0/0
26.6.2015 15:14

A34l12e73x62a76n55d80r 26K56o35s49t55k82a 8672678176674

Patrně může být rád, že se většina držela volantu dál, místo aby mu vysvětlila jak děkuje za změny v MHD.

+3/0
26.6.2015 14:25

Z40d89e73n12ě29k 50Z34a96b73a87v73a 1442644186204

Dolínku, vrat raději 123 k Andělu !;-O

+1/0
26.6.2015 15:01

M43i49l15o22s46l72a55v 63K56a24n74t67o18r35e27k 1249217331919

Opravdu zase PR na úkor daňového poplatníka. Z cizí se to dobře dává, nepředpokládám, že by Dolínek rozdával jízdenky,  koupil ze svého.Rv

+2/0
26.6.2015 14:23

B34o68h19u49s14l60a48v 64K12r66á16l80í90k 2261390229426

Klídek, Rittig mu jich na Panenských ostrovech natiskl pár navíc.

0/0
26.6.2015 15:08

M61i54l69o93s83l36a27v 87K54a82n26t71o56r73e61k 1219727831509

;-D;-D;-DR^R^R^

0/0
26.6.2015 15:30

P33e10t11r 60K97e17ř 8533954492438

To je tedy opravdu "typická" trasa řidičů nalézajících se v Praze. Z Hradčanské na Václavák!;-D Co kdyby se chytil za nos a použil skutečnou cestu. Z Letňan na Anděl, nebo ze Zličína na Skalku. Takto vypadá skutečná a typická trasa. Pak by ale ty krásné výpočty neseděly. Dále díky neexistenci funkčního obchvatu se většina aut zbytečně žene do centra, i když tam vůbec nechce! Už pouhá systémová řešení by uvolnila provoz. A pokud nabídnou MHD zdarma, pak se teprve projeví skutečný úbytek. Do té doby nikoli.

+7/−1
26.6.2015 14:03

V82á50c78l23a83v 61Č66e62r96m49á42k 4913610587774

K tomu poslednímu, ono to jízdné tvoří jenom malou část toho, to MHD ročně sežere, většina jsou dotace. Takže je možné, že kdyby se zrušilo na jedné straně jízdné a na druhé straně celý systém jeho kontroly a výběru, tak by to možná vyšlo finančně skoro neutrálně. A ač jsem odpůrce jakýchkoliv dotací, tak je mi jasné, že ideálního stavu, tj. MHD max tak soukromá a jakkoliv nedotovaná a neptotěžovaná, asi za stavající politické kostelace dosáhnout nelze. Takže proč ne MHD zdarma.

A z Hradčanské na Václavák je asi nejlěpší jít pěšky ;-). Když už teda člověk na ten Václavák musí, ono tam nějak moc nutných cílů nějak ani není ...

A magitrát by měl hlavně spíš zkoumat, jak se lidé v Praze chtejí dopravovat sami o sobě a podle toho se řídit a ne že bude naopak lidem vnucovat nějakou "jedinou správnou" představu, jak se mají dopravovat.

+3/0
26.6.2015 14:22

M31a92r55e91k 54H69r28u42b87y 6877422601938

Libi se mi Dolinkuv predpoklad, ze lide jezdi po Praze autem jenom tak pro zabavu. Ten clovek je uplne mimo 8-o:-/

+2/0
26.6.2015 16:47

M71i85l40o39š 76S53e71t41í47k 3589719224940

Potřeboval se zviditelnit, co se divíte

0/0
27.6.2015 7:58

R57o75b43e18r41t 47P51l81o75c24h 4966142941733

To bude paráda ten prázdninovej provoz MHD. Tradiční omezení spojů a plus 8000 lidí. To se to bude třeba na lince C metra mezi stanicemi Florenc a Kačerov ve špičce krásně jezdit...

0/0
26.6.2015 13:42

M64i18l89o35s50l11a72v 90K20a18n12t24o17r86e46k 1839447831799

a to ještě mezi Jižňákem a Kačákem nebude v červenci jezdit

0/0
26.6.2015 14:24

B58r21o52n97i79s55l94a18v 21G94a71b43r35y81š 6795174320

Kdyby doprava nebyla tolik ovlivněna politickými rozhodnutími, tak bych se jí profesně zabýval velmi rád. Ale v tomhle stavu to prostě nejde, je to kolikrát boj s větrnými mlýny. Přesto všechno by si ale někteří řidiči měli uvědomit, že automobilismus nemůže narůstat donekonečna, ulice nejsou nafukovací a zvýšením kapacity komunikací a statické dopravy se problém vyřeší jen na velmi krátkou dobu.

+2/−1
26.6.2015 11:37

J56a33r30o20s32l66a64v 35H16o26r39á64k 5453902796230

Tak to by se meli za nos chytnout predevsim radni. A zkusit premyslet. Treba ze pred tim nez bude dokoncet obchvat a nez budou vystavena VELKOKAPACITNI parkoviste u metra, auta z ulic proste nedostanou. Musi zacit od zakladu. Ne vymyslet kraviny ktere ulice uzavrou a ze Legerku zuzi o jeden pruh. To nic neresi a resit nebude.

+3/0
26.6.2015 12:32

M34i45l61o22š 19S20e78t54í92k 3609949484740

Problém je v tom, že chcete, aby páni politici přemýšleli ve prospěch občanů. To ale neumějí. Jim jde jen přemýšlení ve prospěch jich samotných. Ostatně to je taky hlavní motor proč do politiky jdou. Opájet se mocí a přitom si nahrabat, pardon, odklánět.

0/0
27.6.2015 8:02

B75o41h37u79s23l37a21v 62K68r36á53l86í72k 2721380659526

To bych byl zvědav, čeho byste v té dopravě dosáhl, kdyby vás neovlivňovala žádná politická rozhodnutí. Žádné dotace, žádné výhody, žádná pravidla, žádná koncepce... Nebo byste si představoval v dopravě nějakou nepolitickou politiku, tj. že že byste prostě měl ve všem pravdu vy?

0/0
26.6.2015 15:03

B74r14o91n29i11s46l27a93v 23G45a53b75r27y70š 6705264590

Tady nejde o mě. Obecně se pomíjí názor odborníků, kteří dopravu studují a věnují se jejímu výzkumu. Já dávám přednost dohodě, konzultacím s lidmi, kteří znají místní prostředí a spolupráci s lidmi, kterých se veřejná doprava týká, čili cestující samotní. Nepohrdnu ani názorem jiných kolegů z oboru. Znám spoustu lidí činných v dopravě, kteří nemají dopravní školu. Bohatě by stačilo, kdyby politici nerozhodovali o tom, co kam bude jezdit. Prodloužení trasy metra A mohlo počkat, každý ví, že důležitější je výstavba trasy D. Místo omezování spojů anebo zdražování je možné aplikovat jiná opatření.

Pokud se Vám zdá, že dopravní školy nejsou potřeba a že to zvládnou jiní a současný stav je vyhovující, proč ne. Já ten pocit ale nemám. Vidím zde spoustu rezerv a nejsem sám.

0/0
26.6.2015 15:12

M39a84r12e84k 31H62r68u60b64y 6197182341458

No, ciste laicky - pro zacatek by stacilo seridit semafory :-P;-)

0/0
26.6.2015 16:49

B46r49o88n49i85s90l55a54v 73G94a19b84r10y90š 6665864500

Sestavení signálního plánu není tak jednoduchá věc, jak si myslíte. Režimů řízení světelných křižovatek je celkem 6. Nejlepší je samozřejmě ten poslední - režim plného ovládání dopravní situací. V Brně, kde bydlím, by neškodila nějaká preference MHD. Možná Vás to překvapí, ale pokud se signální plán upraví pro MHD, může z preference MHD těžit i automobilista. Bylo to dokázáno na několika příkladech v Praze. Ale konkrétní čísla Vám nepovím, ta si nepamatuju.

0/0
26.6.2015 20:19

J65a82r69o22s42l53a62v 67H52o50r33á68k 5453362196690

Nalaka ridice do mhd, pak prijde Ropid, zprehazi jim linky, prodlouzi dojezd, takze je zase vyzene do aut. A tak porad dokola.

+13/−1
26.6.2015 11:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.