Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Pusťte se volantu, nabádal řidiče radní a rozdával lístky na MHD

V pražské Korunovační ulici se ráno rozdávaly celodenní jízdenky na městskou hromadnou dopravu. Stalo se tak v rámci propagace ročních kuponů, které od července vyjdou o více než tisícovku levněji. Řidiče v kolonách obdarovával pražský radní pro dopravu Petr Dolínek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T10o84m86á11š 37Z79e69m65a28n 3845328554855

Autem se po Praze jezdí proto, že cesta, která sockou trvá 45 minut, jde autem za 12...

+2/0
26.6.2015 22:25

M14i18l16o10š 78S96e71t38í65k 3649279504540

Záleží na tom odkud, kam a jakou trasou jedete. Neplatí to vždy, že je auto rychlejší. Především jízda do centra, na delší vzdálenosti, kde můžete využít metro, je s MHD rychlejší a levnější. Ale ono ve prospěch auta hraje roli více faktorů. Pohodlí, možnost více zavazadel, absence nežádoucích spolucestujících...

+1/0
27.6.2015 7:53

L50u74d85v76í30k 20G87a72j77d61o67š86í83k 2515853394892

Ano. na tom záleží.

U mě je třeba trasa kterou jezdím s MHD pomalejší o 5-10 minut, jízdenka vyjde na dvojnásobek než cesta autem a celou cestu většinou stojím.

A to se vyplatí...

0/0
29.6.2015 10:00
Foto

B83r49o32n26i51s64l11a19v 29G98a48b32r43y30š 2682609821

Vy byste si na každodenní jízdu kupoval jednotlivé jízdné? Vy nevíte, co je třeba měsíčník?

+1/0
29.6.2015 21:38

M39a94r78e51k 63H21r66u23b36y 6557472231938

Az budou kolem Prahy dostatecne kapacitni P+R, tak ta doprava muze dost poklesnout. Do te doby holt dojizdejici venkovane nemaji na vyber.:-P:-/

0/−1
26.6.2015 16:46
Foto

B54r85o97n75i79s77l27a38v 97G20a83b66r10y21š 2492499431

Jasně, že mají na výběr. Jenže svůj výběr nepromyslí do detailu. Já se ve své disertaci zabývám dopravní obslužností v aglomeracích. Zrovna před pár dny jsem zjistil, že na jednom malém osídleném území ve Frýdku-Místku není žádná zastávka veřejné dopravy. Ta lokalita má cca 100 domů a žije v ní podle posledního sčítání 322 lidí. Pro tolik lidí už stojí za to udělat linku, která jezdí aspoň 4x denně. V současnosti tedy všichni aktivní obyvatelé musí jezdit autem. A teď si vezměte, že si takoví lidé usmyslí, že tam ani žádný autobus mít nechtějí, protože prý dělá hluk. Tohle všechno znamená, že klid a nízký nájem je vykoupen nekonečným ježděním a cukáním v kolonách. Odstěhují se někam do háje a pak se diví, že k nim nic nejezdí.

+1/0
26.6.2015 20:26

L41u98d36v11í22k 90G59a48j30d37o64š13í24k 2185623954352

Na to snad nemusíte dělat disertaci, abyste na tohle přišel. 8-o

Tohle se ví už 40 let od doby, kdy v zahraničí začal trend satelitního bydlení, který už je na západě, na rozdíl od nás, dávno za zenitem.

+1/0
29.6.2015 10:05
Foto

B61r33o67n49i90s42l54a40v 84G93a83b62r10y26š 2722919231

Opravdu? A že to u nás není vidět... Prostě taková komplexně pojatá metodika u nás chybí.

0/0
29.6.2015 10:09

J48o85s92e42f 93Č47i36h59á49k 7611359820116

Potom tedy doufám, že páni a dámy z radnice také jezdí MHD. Nebo káží vodu a pijí víno?

+4/0
26.6.2015 16:34

M31i70l74o67š 86S25e75t91í18k 3939569814160

Prý uklízečka a vrátný jezdí MHD :-)

0/0
27.6.2015 7:55

B64o64h66u37s48l39a31v 94K23r19á41l21í67k 2841400899516

Nemá náhodou Dolínek dost jiné práce? Třeba vybírat ředitele ROPIDu?

0/0
26.6.2015 14:52

Z79d29e56n83ě72k 23Z86a42b38a56v26a 1312404916454

Mladého sosana už vybral - takže má po šichtě.

Čekal jsem že to bude spíš akce ochmýřeného  Stropnického - tahle famílie udělá cokoliv, aby o ní psali - na koncertě filharmonie na Hradě jsem je viděl naživo - děs běs... RvRvRv

0/0
26.6.2015 14:58

B60o87h82u71s91l21a23v 94K60r15á17l60í42k 2551290409446

To s tím sosánkem se sice prosáklo, ale zdá se, že nějak váhají s tím, aby to skutečně pustili ven.

0/0
26.6.2015 15:05

M11a65r23t37i34n 32V91a50n78ě94k 9194827152733

Jezdit mastnou tyčí??? Nikdy!

0/0
26.6.2015 14:51

B82o27h95u60s79l12a68v 96K39r65á33l94í77k 2641620549856

Tak si tu šaltpáku občas utřete. A vemte i volant, určitě ho máte taky zaprasenej a uslintanej.

0/0
26.6.2015 14:54

Z19d26e80n29ě73k 78Z18a35b64a89v30a 1232254146214

pán má na mysli, že do MHD lze lákat i na jiné parametry, než je nejdražší nízkopodlažní tramvaj na světě - když nejsou zajištěny standarty čistoty jako jinde v civilizovaném světe - když už jízdné stojí víc, než třeba v Itálii !! ;-O

0/0
26.6.2015 15:00

B55o41h34u42s46l94a49v 37K75r13á36l56í13k 2381530369876

Řekl bych, že v průměrném pražském vozidle MHD je čistota na vyšší úrovni než v průměrném autě ucpávajícím město.

0/0
26.6.2015 15:09

V34á19c10l66a33v 53Č19e48r86m34á24k 4223470837244

Jo, možná, ale jeho téměř jistě nezajímá průměrné auto. A o tom to je. Že má tu čistotu na úrovni, která mu vyhovuje.

0/0
26.6.2015 18:38
Foto

B61r22o49n46i40s29l17a89v 68G87a15b25r47y31š 2142969211

Jízdné stojí víc? Děláte si legraci? Jel jste někdy MHD v Chomutově? Na Kladně? V Opavě?

0/0
26.6.2015 15:14

A62l41e88x15a14n54d31r 86K25o93s59t70k35a 8252378296214

Patrně může být rád, že se většina držela volantu dál, místo aby mu vysvětlila jak děkuje za změny v MHD.

+3/0
26.6.2015 14:25

Z94d90e88n17ě95k 68Z27a29b40a77v27a 1372704266814

Dolínku, vrat raději 123 k Andělu !;-O

+1/0
26.6.2015 15:01

M37i12l58o16s94l18a57v 66K27a58n25t34o57r29e43k 1729777951359

Opravdu zase PR na úkor daňového poplatníka. Z cizí se to dobře dává, nepředpokládám, že by Dolínek rozdával jízdenky,  koupil ze svého.Rv

+2/0
26.6.2015 14:23

B36o23h17u13s66l72a70v 85K72r75á14l58í53k 2761760429326

Klídek, Rittig mu jich na Panenských ostrovech natiskl pár navíc.

0/0
26.6.2015 15:08

M66i31l34o12s46l33a70v 57K79a43n69t98o95r15e49k 1419447891689

;-D;-D;-DR^R^R^

0/0
26.6.2015 15:30

P29e97t90r 42K33e32ř 8833894232988

To je tedy opravdu "typická" trasa řidičů nalézajících se v Praze. Z Hradčanské na Václavák!;-D Co kdyby se chytil za nos a použil skutečnou cestu. Z Letňan na Anděl, nebo ze Zličína na Skalku. Takto vypadá skutečná a typická trasa. Pak by ale ty krásné výpočty neseděly. Dále díky neexistenci funkčního obchvatu se většina aut zbytečně žene do centra, i když tam vůbec nechce! Už pouhá systémová řešení by uvolnila provoz. A pokud nabídnou MHD zdarma, pak se teprve projeví skutečný úbytek. Do té doby nikoli.

+7/−1
26.6.2015 14:03

V71á56c80l85a21v 16Č56e71r32m88á89k 4463550867384

K tomu poslednímu, ono to jízdné tvoří jenom malou část toho, to MHD ročně sežere, většina jsou dotace. Takže je možné, že kdyby se zrušilo na jedné straně jízdné a na druhé straně celý systém jeho kontroly a výběru, tak by to možná vyšlo finančně skoro neutrálně. A ač jsem odpůrce jakýchkoliv dotací, tak je mi jasné, že ideálního stavu, tj. MHD max tak soukromá a jakkoliv nedotovaná a neptotěžovaná, asi za stavající politické kostelace dosáhnout nelze. Takže proč ne MHD zdarma.

A z Hradčanské na Václavák je asi nejlěpší jít pěšky ;-). Když už teda člověk na ten Václavák musí, ono tam nějak moc nutných cílů nějak ani není ...

A magitrát by měl hlavně spíš zkoumat, jak se lidé v Praze chtejí dopravovat sami o sobě a podle toho se řídit a ne že bude naopak lidem vnucovat nějakou "jedinou správnou" představu, jak se mají dopravovat.

+3/0
26.6.2015 14:22

M11a85r76e70k 63H27r18u86b17y 6227332741878

Libi se mi Dolinkuv predpoklad, ze lide jezdi po Praze autem jenom tak pro zabavu. Ten clovek je uplne mimo 8-o:-/

+2/0
26.6.2015 16:47

M10i79l62o42š 56S57e18t86í88k 3239849974910

Potřeboval se zviditelnit, co se divíte

0/0
27.6.2015 7:58
Foto

R68o21b10e78r81t 52P13l14o31c45h 4176292581813

To bude paráda ten prázdninovej provoz MHD. Tradiční omezení spojů a plus 8000 lidí. To se to bude třeba na lince C metra mezi stanicemi Florenc a Kačerov ve špičce krásně jezdit...

0/0
26.6.2015 13:42

M62i69l72o72s86l40a67v 70K52a36n56t89o96r78e51k 1229727901729

a to ještě mezi Jižňákem a Kačákem nebude v červenci jezdit

0/0
26.6.2015 14:24
Foto

B71r57o95n86i38s40l79a71v 83G77a44b55r23y96š 2752549261

Kdyby doprava nebyla tolik ovlivněna politickými rozhodnutími, tak bych se jí profesně zabýval velmi rád. Ale v tomhle stavu to prostě nejde, je to kolikrát boj s větrnými mlýny. Přesto všechno by si ale někteří řidiči měli uvědomit, že automobilismus nemůže narůstat donekonečna, ulice nejsou nafukovací a zvýšením kapacity komunikací a statické dopravy se problém vyřeší jen na velmi krátkou dobu.

+2/−1
26.6.2015 11:37

J25a49r96o66s34l97a68v 72H31o91r55á34k 5613182716250

Tak to by se meli za nos chytnout predevsim radni. A zkusit premyslet. Treba ze pred tim nez bude dokoncet obchvat a nez budou vystavena VELKOKAPACITNI parkoviste u metra, auta z ulic proste nedostanou. Musi zacit od zakladu. Ne vymyslet kraviny ktere ulice uzavrou a ze Legerku zuzi o jeden pruh. To nic neresi a resit nebude.

+3/0
26.6.2015 12:32

M56i86l33o65š 82S43e42t16í68k 3839929174800

Problém je v tom, že chcete, aby páni politici přemýšleli ve prospěch občanů. To ale neumějí. Jim jde jen přemýšlení ve prospěch jich samotných. Ostatně to je taky hlavní motor proč do politiky jdou. Opájet se mocí a přitom si nahrabat, pardon, odklánět.

0/0
27.6.2015 8:02

B43o91h30u33s34l95a33v 92K15r47á59l36í23k 2161470349466

To bych byl zvědav, čeho byste v té dopravě dosáhl, kdyby vás neovlivňovala žádná politická rozhodnutí. Žádné dotace, žádné výhody, žádná pravidla, žádná koncepce... Nebo byste si představoval v dopravě nějakou nepolitickou politiku, tj. že že byste prostě měl ve všem pravdu vy?

0/0
26.6.2015 15:03
Foto

B31r68o71n39i66s20l52a87v 43G81a16b90r97y49š 2152619911

Tady nejde o mě. Obecně se pomíjí názor odborníků, kteří dopravu studují a věnují se jejímu výzkumu. Já dávám přednost dohodě, konzultacím s lidmi, kteří znají místní prostředí a spolupráci s lidmi, kterých se veřejná doprava týká, čili cestující samotní. Nepohrdnu ani názorem jiných kolegů z oboru. Znám spoustu lidí činných v dopravě, kteří nemají dopravní školu. Bohatě by stačilo, kdyby politici nerozhodovali o tom, co kam bude jezdit. Prodloužení trasy metra A mohlo počkat, každý ví, že důležitější je výstavba trasy D. Místo omezování spojů anebo zdražování je možné aplikovat jiná opatření.

Pokud se Vám zdá, že dopravní školy nejsou potřeba a že to zvládnou jiní a současný stav je vyhovující, proč ne. Já ten pocit ale nemám. Vidím zde spoustu rezerv a nejsem sám.

0/0
26.6.2015 15:12

M10a34r10e36k 21H48r31u50b49y 6737382691378

No, ciste laicky - pro zacatek by stacilo seridit semafory :-P;-)

0/0
26.6.2015 16:49
Foto

B94r81o31n61i33s44l51a75v 80G77a45b90r24y26š 2122169961

Sestavení signálního plánu není tak jednoduchá věc, jak si myslíte. Režimů řízení světelných křižovatek je celkem 6. Nejlepší je samozřejmě ten poslední - režim plného ovládání dopravní situací. V Brně, kde bydlím, by neškodila nějaká preference MHD. Možná Vás to překvapí, ale pokud se signální plán upraví pro MHD, může z preference MHD těžit i automobilista. Bylo to dokázáno na několika příkladech v Praze. Ale konkrétní čísla Vám nepovím, ta si nepamatuju.

0/0
26.6.2015 20:19

J54a74r30o27s46l98a46v 94H56o33r17á25k 5693772586730

Nalaka ridice do mhd, pak prijde Ropid, zprehazi jim linky, prodlouzi dojezd, takze je zase vyzene do aut. A tak porad dokola.

+13/−1
26.6.2015 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.