- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Autem se po Praze jezdí proto, že cesta, která sockou trvá 45 minut, jde autem za 12...
Záleží na tom odkud, kam a jakou trasou jedete. Neplatí to vždy, že je auto rychlejší. Především jízda do centra, na delší vzdálenosti, kde můžete využít metro, je s MHD rychlejší a levnější. Ale ono ve prospěch auta hraje roli více faktorů. Pohodlí, možnost více zavazadel, absence nežádoucích spolucestujících...
Az budou kolem Prahy dostatecne kapacitni P+R, tak ta doprava muze dost poklesnout. Do te doby holt dojizdejici venkovane nemaji na vyber.
Jasně, že mají na výběr. Jenže svůj výběr nepromyslí do detailu. Já se ve své disertaci zabývám dopravní obslužností v aglomeracích. Zrovna před pár dny jsem zjistil, že na jednom malém osídleném území ve Frýdku-Místku není žádná zastávka veřejné dopravy. Ta lokalita má cca 100 domů a žije v ní podle posledního sčítání 322 lidí. Pro tolik lidí už stojí za to udělat linku, která jezdí aspoň 4x denně. V současnosti tedy všichni aktivní obyvatelé musí jezdit autem. A teď si vezměte, že si takoví lidé usmyslí, že tam ani žádný autobus mít nechtějí, protože prý dělá hluk. Tohle všechno znamená, že klid a nízký nájem je vykoupen nekonečným ježděním a cukáním v kolonách. Odstěhují se někam do háje a pak se diví, že k nim nic nejezdí.
Potom tedy doufám, že páni a dámy z radnice také jezdí MHD. Nebo káží vodu a pijí víno?
Nemá náhodou Dolínek dost jiné práce? Třeba vybírat ředitele ROPIDu?
Mladého sosana už vybral - takže má po šichtě.
Čekal jsem že to bude spíš akce ochmýřeného Stropnického - tahle famílie udělá cokoliv, aby o ní psali - na koncertě filharmonie na Hradě jsem je viděl naživo - děs běs...
Tak si tu šaltpáku občas utřete. A vemte i volant, určitě ho máte taky zaprasenej a uslintanej.
Patrně může být rád, že se většina držela volantu dál, místo aby mu vysvětlila jak děkuje za změny v MHD.
Dolínku, vrat raději 123 k Andělu
Opravdu zase PR na úkor daňového poplatníka. Z cizí se to dobře dává, nepředpokládám, že by Dolínek rozdával jízdenky, koupil ze svého.
Klídek, Rittig mu jich na Panenských ostrovech natiskl pár navíc.
To je tedy opravdu "typická" trasa řidičů nalézajících se v Praze. Z Hradčanské na Václavák! Co kdyby se chytil za nos a použil skutečnou cestu. Z Letňan na Anděl, nebo ze Zličína na Skalku. Takto vypadá skutečná a typická trasa. Pak by ale ty krásné výpočty neseděly. Dále díky neexistenci funkčního obchvatu se většina aut zbytečně žene do centra, i když tam vůbec nechce! Už pouhá systémová řešení by uvolnila provoz. A pokud nabídnou MHD zdarma, pak se teprve projeví skutečný úbytek. Do té doby nikoli.
K tomu poslednímu, ono to jízdné tvoří jenom malou část toho, to MHD ročně sežere, většina jsou dotace. Takže je možné, že kdyby se zrušilo na jedné straně jízdné a na druhé straně celý systém jeho kontroly a výběru, tak by to možná vyšlo finančně skoro neutrálně. A ač jsem odpůrce jakýchkoliv dotací, tak je mi jasné, že ideálního stavu, tj. MHD max tak soukromá a jakkoliv nedotovaná a neptotěžovaná, asi za stavající politické kostelace dosáhnout nelze. Takže proč ne MHD zdarma.
A z Hradčanské na Václavák je asi nejlěpší jít pěšky ;-). Když už teda člověk na ten Václavák musí, ono tam nějak moc nutných cílů nějak ani není ...
A magitrát by měl hlavně spíš zkoumat, jak se lidé v Praze chtejí dopravovat sami o sobě a podle toho se řídit a ne že bude naopak lidem vnucovat nějakou "jedinou správnou" představu, jak se mají dopravovat.
To bude paráda ten prázdninovej provoz MHD. Tradiční omezení spojů a plus 8000 lidí. To se to bude třeba na lince C metra mezi stanicemi Florenc a Kačerov ve špičce krásně jezdit...
a to ještě mezi Jižňákem a Kačákem nebude v červenci jezdit
Kdyby doprava nebyla tolik ovlivněna politickými rozhodnutími, tak bych se jí profesně zabýval velmi rád. Ale v tomhle stavu to prostě nejde, je to kolikrát boj s větrnými mlýny. Přesto všechno by si ale někteří řidiči měli uvědomit, že automobilismus nemůže narůstat donekonečna, ulice nejsou nafukovací a zvýšením kapacity komunikací a statické dopravy se problém vyřeší jen na velmi krátkou dobu.
Tak to by se meli za nos chytnout predevsim radni. A zkusit premyslet. Treba ze pred tim nez bude dokoncet obchvat a nez budou vystavena VELKOKAPACITNI parkoviste u metra, auta z ulic proste nedostanou. Musi zacit od zakladu. Ne vymyslet kraviny ktere ulice uzavrou a ze Legerku zuzi o jeden pruh. To nic neresi a resit nebude.