Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přestaňte se bát vlaků. Vedení Prahy chce zatraktivnit železnici ve městě

Praha chce z železnice na svém území vytvořit zcela plnohodnotnou součást městské dopravy. Během následujících let by mohla síť stanic výrazně zhoustnout a zkrátit by se měly intervaly. Cestovat by se mělo pohodlněji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M31a84r42t69i78n 59K73o47m12i60n69e82k 5470707791692

V situaci kdy se z 20ti minutove cesty velmi casto stava 2 hodinovy horor, neni prostor k diskuzi o zatraktivneni zeleznice. Desitileti se mluvi o rekonstrukci trate 171 (Praha-Beroun), poslednich deset let se dokonce rika "pristi rok uz urcite zacneme" a mezitim je vlak, ktery jede podle jizdniho radu, dale jen zboznym pranim cestujicich. Zajimalo by me take proc se kazdy pulrok totalne prekopou jizdni rady a vlaky jezdi jinak? Budovani novych stanic je myslenka hezka, ale realne je kolem trate mnoho ruin na ktere se uz nekolik dekad kasle. Naopak bych nektere zastavky udelal jen na znameni (CityElefanty na to maji tlacitko u kazdych dveri), nebo rovnou zrusil. Treba ve Velke Chuchli stavi kazdy osobak (zrychlene vlaky, ktere jen projizdeli, zrusili) a pritom tam temer nikdo nevystupuje

0/0
22.7.2015 14:35

J88a27r78o74s74l37a94v 59K41a62d63l41e17c 5351179782411

Navíc by musely být přestupy koordinované v mezipatrech jako jinde ve světě.

0/0
19.7.2015 9:48

J88a75r60o74s90l22a15v 34K60a40d82l73e36c 5191179562761

To by musely vlaky jezdit stejně často jako metro, ovšem pak by byly stejně tak narvané.;-D

0/0
19.7.2015 9:45

B73o81h90u41s54l35a35v 10K16r25á28l65í22k 2931810379926

Takové články se objevují už skoro dvacet let. A místo abychom se v tomto článku dočetli, kam se věc pohnula nebo na čem to vázne, tak pořád jen ty samé prázdné fráze kolem dokola.

+1/0
19.7.2015 5:39

P70e19t14r 78G75e22r53n23e44r 9548301328327

Ovšem je také pravda, že z ŽST Praha Libeň na ŽST Praha Hl.n. a ŽST Praha Smíchov se tak rychle jako vlakem nedostanete.

0/0
18.7.2015 18:16

P55e16t63r 43G52e26r46n85e62r 9508591678757

ČD se opravdu občas nemají čím chlubit. Z Prahy do Dobříše se svezete mašinkou (55km) za hodinu čtyřicet devět minut. Busem (40km) za čtyřicet minut. Zajímavý je především rozdíl v ceně.

+1/−1
18.7.2015 18:08

L93a48d22i65s57l54a79v 65H98o12l77í10k 5602382769961

A ČD mohou za to, jak se v roce 1897 postavila trať do Dobříše? ČD jsou v tom docela dost hodně nevinně...

0/0
18.7.2015 18:47

M10a14r12e77k 60H18r63u32b68y 6777452511408

ČD tak trochu může za to, že se to za 120 let nezlepšilo. ;-)

+2/0
19.7.2015 0:31

Ř30e58h45o13ř 81V73l40a56s85á98k 2504654321526

A dokonce jsou v okolí Prahy místa, kam nevede žádná trať ;-)

Ale vážně. Trať do Dobříše je taková zapomenutá lokálka. Kdyby se kdysi protáhla do Příbrami, tak by snad získala lepší smysl, víc by se do ní průběžně investovalo a napřimovalo, ale v současné době je na okraji zájmu.

+1/0
18.7.2015 22:50

J38i62ř81í 24J48e48z84d57i47n81s17k66ý 8408262533879

Dřív jsem jezdil ze Smíchova, jenže oni začali rychllíky do Brna vypravovat z hlaváku...

+1/0
18.7.2015 16:11
Foto

J22a13n 49N45o49v65á74k 9289866961292

Tuhle železnici ve městě jako realnou alternativu dopravy jo ? A na kontroly k lékaři dochází pravidelně ?:-P

0/−6
18.7.2015 16:02

A21n11t63o46n55í17n 79S10v49o53b39o95d65a 3814813769382

Zajeďte si do Barcelony, tam příměstské vlaky fungují velmi dobře. Je vidět, že tam nemají ČD

+4/−1
18.7.2015 18:04

J46o51s56e86f 68K72u94b10e30š 9815865629434

To není ani tak o ČD jako to, co si řekne objednavatel dopravy...

0/0
18.7.2015 22:42

Ř93e27h28o37ř 83V93l11a36s10á85k 2394754981576

Problém není v ČD, ale v politicích. Taková zastávka Praha-Kačerov měla vzniknout nejpozději v ten okamžik, kdy na Kačerově postavili metro - rovnou s přímým přestupem, žádné nahoru dolů.

Otevřeli ji v loňském roce...

Tady se prostě na ten potenciál železnice kálelo několik desítek let. To se pak nestihne napravit během roku či dvou. A už vůbec to nenapraví České dráhy, ty se mohou jen přizpůsobovat tomu, kde jsou jaké koleje a jaká nádraží.

+2/0
18.7.2015 22:54

A25n47t66o62n71í37n 37S76v39o20b59o47d15a 3624253729292

Metrostav staví metro a měl v Praze zelenou. Takže vlaky šly mimo a to šlo zařídit v plánu rozvoje města

0/0
18.7.2015 23:13

A27n65t54o36n20í68n 80S87v80o50b37o59d22a 3794863219572

Takže za stav mohou ČD, protože se neuměly prodat. Dopravní podnik města Prahy a Metrostav to umí

0/0
18.7.2015 23:15

B56o43h66u19s58l34a66v 63K16r67á88l77í40k 2841620799686

Dopravní podnik města Prahy se ani nepokusil provozovat nějakou železniční dopravu, natož ji "prodat". To České dráhy se v tomto oboru přece jen snaží o něco víc.

0/0
19.7.2015 5:49

M72a30r72t46i56n 65W78a81l31l10n76e64r 6595320484880

Já jsem si teda srovnal ten Vyškov - Znojmo vs. Nymburk - Praha, jak tu bylo nabádáno a nevím.

Dal jsem čas pondělí ráno 8:00

Vyškov - Znojmo: 8:22 autobus na Zvonařku. Tam v 9:00 odjezd autobusu do Moravských Budějovic. Tam příjezd 10:55. Přestup na vlak. Ten jede ve 12:04. Příjezd do Znojma 12:48. Cestovní vzdálenost 155 km, čas jízdy 4 hodiny 26 minut. Nejkratší cesta autem: 99 km, tj. cestovní rychlost MHD cca. 22 km za hodinu.

Nymburk - Praha: 8:02 rychlík, 8:06 osobák. Rychlíkem 43 minut, osobákem 56 minut Nejkratší cesta autem 59 km, cestovní rychlost tedy u osobáku cca 59 km/hodina, u rychlíku o něco lepší.

Možná to má výhodu v těch jízdenkách, že existuje jedna nebo já nevím.

+2/0
18.7.2015 15:34

A57n29t58o62n70í91n 98S89v29o52b78o12d57a 3944863569902

Stačí vyjet z Vyškovs v 7:52 :-), ale vždy je to integrovaná doprava. Pro zákazníka jednodušší ceníky, vysvětlovat turistům ceny jízdného je problém

0/0
18.7.2015 17:02

M48i58r24o73s11l89a63v 84H87r58u56š11k14a 1820285983295

Anebo v 8:29 z Vyškova. To, co jste našel vy, je bohužel to nejdelší možné spojení. Z Brna do Znojma jezdí přímé autobusy dost často.

0/0
19.7.2015 8:17

P20e36t10r 19G76e72r40n52e93r 9768631318857

A proč nepřijel, To přeci zdůvodnili a jestli jste to slyšel, tak to i připište, ju?

0/0
18.7.2015 15:07

H43a52n85a 25B10í18z74o87v66á 1642726732214

Jezdím v současnosti pravidelně vlakem z jednoho konce Prahy na druhý. Je naprosto běžné, že jeden z vlaků, pokud ne oba, má zpoždění. Je mi jedno, že občas to jsou "jen" tři minuty (z celkové doby jízdy to je třeba 25 %). Kvůli několika minutám pak často nestihnu navazující spoj, a z pěti minut je náhle půhodina... Není možné se spolehnout při cestování ČD, že dojedu včas. A kolikrát spoj vynechal, raději nemluvit. Prostě nepřijel.. (Masaryčka-Kralupy)

+1/0
18.7.2015 14:48

A44n96t85o45n33í78n 81S46v68o86b46o24d75a 3284703799332

Praha Nymburk to samé dobrodružství :-(

+2/0
18.7.2015 14:55

J36o42s98e54f 15K70u85b14e74š 9535215629554

Bohužel zrovna na Kralupy byla výluka diky stavbě koridoru, kdy se dalo jezdit jen po jedné koleji... A tak je to i na S1, S9 atd... S tím jakýkoliv dopravce těžko něco udělá m, protože tyhle stavby je prostě potřeba postavit...

+1/0
18.7.2015 22:46

J62a35n 96J41e74m54e16l69k96a 1805830

Otazkou je, zda ma Praha pro primestskou dopravu a jeji rust jeste Masarykovo nadrazi, jestli uz neni defakto prodane, darovane, odklonene..

+1/0
18.7.2015 14:04

L26u55k16a70s 49N80o47v94y 4634404325736

??? Pripadne se muze stat, ze Masarykovi dedicove pozadaji o restituci Jeho nadrazi :D

0/0
18.7.2015 14:20

A29n16d72r21e80j 70O79l67e29k90s15a 3605491817101

Naštěstí není, ale že se modří soudruzi snažili.

0/0
18.7.2015 22:05

L73u64k19a36s 55N57o81v97y 4984104455336

Jim se to lehko rekne, ale ty vlaky vazne delaji strasny kraval, hlavne kdyz jedou po zeleznem moste a cele se to jakoby trese a kazdou chvili to muze spadnout... a kdyz jste nekde pod tim mostem. Do toho v tom vlaku muze jit nekdo na zachod...

A co se tyce toho cestovani vlakem, tam si nejsem jisty tim, jestli mi na to plati jizdenka, odkud presne to jede a kterym smerem mam jet, nechce se mi ukazovat jizdenku a doufat, ze bude platit, pricemz ten stret s pruvodci je pravdepodobnejsi nez s revizorem v MHD....

Ale co, vlastne i metra a tramvaje jsou vlaky? Ne?

+2/−5
18.7.2015 13:32

P37a58v56e32l 32S88o16b89o68t62k72a 5440894

jj, všechno jsou to jedny a ty samý elektrický vlaky, jen klasické vagony dráhy mívají většinou jako bonus toaletu.

Vlak je určitě velká budoucnost - narozdíl od elektrických autíček.

jen intervaly by to chtělo dostat někde k 15 nebo 20 minutám, tj. obousměrný nonstop provoz. Interval hodina nebo kolik je to teď u S je prostě moc, to pak Metro s přehledem vítězí.

+1/0
18.7.2015 13:44

J39i60n92d21ř94i65c87h 48Š16k81o84p37e83k 4735911300175

8-o8-o "A co se tyce toho cestovani vlakem, tam si nejsem jisty tim, jestli mi na to plati jizdenka, odkud presne to jede a kterym smerem mam jet,"

Ty jsi negramotný/nesvéprávný ??

+3/0
18.7.2015 14:58

L71u75k56a43s 30N21o96v67y 4264534585236

Jsem osoba se snizenou schopnosti orientace a mam problem s jemnou notorikou, tedy ehm, monorikou

+1/−1
18.7.2015 15:34

L47u11k29a29s 96N93o63v69y 4124424225966

Jsem osoba se snizenou schopnosti orientace a mam problem s jemnou notorikou, tedy ehm, motorikou

0/0
18.7.2015 15:36

A27n54t72o28n47í58n 95H84u82d95á86k 4258103680283

Cožpak o to...Myšlenka to není špatná. Např. v Londýně to funguje výborně (i proto, že predplacené karty jsou společné pro vlaky, busy i metro). Před týdnem jsme pozoroval z jedné vyšší stavby v blízkosti stanice Waterloo vyjíždějící vlaky. Žasnul jsem nad tím, jak krátke jsou ontervaly mezi nimi. Ve špičce byla vzdálenosti mezi soupravami cca 500 metrů... Ale nemůžu se zbavit dojmu, že u nás z toho bude další dojič státní a městské kasy, že tak jako u ČD a DPMP se i na tuhle novinku nabalí spousta afér s předražením zakázek, klieneilizmem , tunelováním, korupcí.... Zkrátka, že vznikne další černá díra na veřejné finance a další zlatý důl pro zkorumpované politiky a jejich zpřízněné duše.

+1/0
18.7.2015 13:21
Foto

M59a77r39i88e 57M91e59t19l29i67c74k26á 9591844281592

A ještě jedna věc - nastupování do vlaky může být na něktrých nádražích pro některé lidi spíš kaskadérským výkonem. Protože schůdky vlaků jsou vysoko.

+2/−3
18.7.2015 13:12

M78a41r38t74i61n 35W47a95l21l90n17e87r 6575480734660

Víš Marie, oni v Praze už na regionálních linkách jezdí z 95 % nízkopodlažní Elefanty

+4/−1
18.7.2015 13:40

A19n46t18o85n21í21n 35S13v25o74b81o41d57a 3504293439162

Například na trati do Nymburka se teprve modernizují nástupiště, takže do ideálu ještě kus

0/0
18.7.2015 14:30

M61a57r79t56i66n 48W22a81l27l96n50e13r 6115690544110

Tondo, nevotravuj furt s tím Nymburkem;-D:-P:-P;-)

+3/−1
18.7.2015 15:17

A65n78d51r98e17j 48O52l37e22k98s78a 3925881557911

Tahle trať je pořád před modernizací, jednou se snad dočkáme....betonovýho výhledu...

0/0
18.7.2015 22:08

L57u11k36á10š 67H27l10o69u34c36a67l 6232700321124

jasně, třeba na S3...

0/0
18.7.2015 18:18

P55e30t80r 75G77e97r30n36e66r 9198291668577

Víte, oni "štíplístkové" a strojvedoucí, jsou zcela oddělené kategorie. Jsou na sobě závislí pouze v případě, kdy je nutné vypravit soupravu na další cestu, kde nejsou odjezdová návěstidla. Při příjezdu do stanice je vše v režii strojvedoucího. Tady se však něco stalo, ale ještě nikdo doopravdy neví co.  Nesoudil bych, alespoň proztaím........

+1/0
18.7.2015 13:12

J86o55s33e35f 35N49o48v76á10k 1110373105

Já se vlků nebojím.

0/0
18.7.2015 13:11
Foto

M94a54r25i41e 92M77e29t35l66i78c96k26á 9201564701302

Možná by šlo začít tím, že by i ve vlaku platila sms jízdenka. Zažila jsem několikrát, že lidé využili spoj z Masaryčky na Hradčanskou, pardon Nádraží Dejvice, a zjistili, že sms jízdenka pro vlak neplatí. Naštěstí průvodčí byli tolerantní, neboť bylo zjevné, že zadarmoti lidé jet nechtěli.

+4/0
18.7.2015 13:11

R43u27d79a 11S68l22a24v11í10k 5413738316551

Klidně bych se vlakem svezl. problém je, že jede jednou za půl hodiny, zatímco autobus každých 6 minut.

0/0
18.7.2015 13:07

B11o53h91u80s79l33a82v 88K43r88á88l93í98k 2781890389226

A tohle se má budovat na to letiště. Dnes autobusy každých 6 minut, a po vyhození pár desítek miliard bude vlak tak jednou za půl hodiny, protože při kratším intervalu by byl nevytížený.

0/0
19.7.2015 5:58

K78r64y29š15t58o29f 10L67a86n80í53k 1249100295555

je to pravda a ja tak jezdim pravidelne (Smichac - hlavak), ale je treba pripomenout, ze vlaky maji obcas zpozdeni a nejezdi kazde 3 minuty jako metro, kdyz vam ten "vas" spoj ujede.

doufam, ze s tema novyma zastavkama pohnou, Eden mel byt jiz hotovy, a pritom se jeste nezacalo.

+2/0
18.7.2015 13:06

P73e33t23r 85T26o45m86e72k 8810865537374

Tohle je  nesmyslný blábol. Ze smíchovského na hlavní nádraží může pasažér cestovat buď sedm minut prázdným vlakem, nebo necelých dvacet minut metrem s přestupem na Florenci. Přestože je vlak na první pohled lepší volbou, většina cestujících by zvolila delší z obou cest.

Protože.

Metro jezdí častěji než jakýkoliv vlak a můžu z něj vystoupit na nějaké stanici. Málokdo pojede z jednoho nádraží na druhé, takže pak buď pěšky nebo metrem.

+4/−3
18.7.2015 12:49

M85i11r89o32s84l87a30v 75Z54i25k95m81u52n33d 7929983784683

Ve špičce jezdí vlak z hlavního nádraží na Smíchov - opačně co 10 minut ...  jezdím tak denně do práce ... i z vlaku jedoucího "jen do Radotína" vystupuje na Smíchově hodně lidí, kteří jdou na návaznou MHD (BUS, METRO, když jezdí tak TRAM), současně do téhož vlaku jedoucího jen do Radotína nastupuje dost lidí a podobně je to naopak .

Osobníky jedoucí "jen na HLN" očekává vždy poměrně dost cestujících ...

Pokud pojedete z blízkého okolí Smíchovského nádraží nebo z návazné MHD třeba do Holešovic, tak sice můžete jet TRAM, ale rychlejší to je vlakem na HLN a pak seběhnout na METRO "C" ... opět ověřeno ... Stejně tak jedu metrem na HLN při cestě z Letňan nebo Čakovic a na Smíchov vlakem ...

+4/0
18.7.2015 12:56

M88a23r42e25k 70H85r91u73b92y 6357152821418

Lidi se nebojí vlaku - spíš se bojí, že zase nepojede, nebo pojede jinam. To u metra obvykle nehrozí ;-)

+2/−3
18.7.2015 12:46

O61t31t43o 98P77o64s94p65í92š33i74l 4404765517698

Ano, u metra má organizátor menší možnosti dělat si z lidí bžundu v rámci kampaně "Vždyť to jede jinam!";-D

+7/0
18.7.2015 12:50

P61e32t46r18a 14Z92r72u20b22e24c24k97á 3570911620250

Znáte někoho, kdo se bojí vlaků?

+2/0
18.7.2015 12:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.