Diskuze

Přestaňte se bát vlaků. Vedení Prahy chce zatraktivnit železnici ve městě

Praha chce z železnice na svém území vytvořit zcela plnohodnotnou součást městské dopravy. Během následujících let by mohla síť stanic výrazně zhoustnout a zkrátit by se měly intervaly. Cestovat by se mělo pohodlněji.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

V situaci kdy se z 20ti minutove cesty velmi casto stava 2 hodinovy horor, neni prostor k diskuzi o zatraktivneni zeleznice. Desitileti se mluvi o rekonstrukci trate 171 (Praha-Beroun), poslednich deset let se dokonce rika "pristi rok uz urcite zacneme" a mezitim je vlak, ktery jede podle jizdniho radu, dale jen zboznym pranim cestujicich. Zajimalo by me take proc se kazdy pulrok totalne prekopou jizdni rady a vlaky jezdi jinak? Budovani novych stanic je myslenka hezka, ale realne je kolem trate mnoho ruin na ktere se uz nekolik dekad kasle. Naopak bych nektere zastavky udelal jen na znameni (CityElefanty na to maji tlacitko u kazdych dveri), nebo rovnou zrusil. Treba ve Velke Chuchli stavi kazdy osobak (zrychlene vlaky, ktere jen projizdeli, zrusili) a pritom tam temer nikdo nevystupuje

0 0
možnosti
JK

Navíc by musely být přestupy koordinované v mezipatrech jako jinde ve světě.

0 0
možnosti
JK

To by musely vlaky jezdit stejně často jako metro, ovšem pak by byly stejně tak narvané.;-D

0 0
možnosti
BK

Takové články se objevují už skoro dvacet let. A místo abychom se v tomto článku dočetli, kam se věc pohnula nebo na čem to vázne, tak pořád jen ty samé prázdné fráze kolem dokola.

1 0
možnosti
PG

P96e23t77r 34G47e84r36n63e39r

18. 7. 2015 18:16

Ovšem je také pravda, že z ŽST Praha Libeň na ŽST Praha Hl.n. a ŽST Praha Smíchov se tak rychle jako vlakem nedostanete.

0 0
možnosti
PG

P16e56t96r 75G18e35r54n66e16r

18. 7. 2015 18:08

ČD se opravdu občas nemají čím chlubit. Z Prahy do Dobříše se svezete mašinkou (55km) za hodinu čtyřicet devět minut. Busem (40km) za čtyřicet minut. Zajímavý je především rozdíl v ceně.

1 1
možnosti
LH

A ČD mohou za to, jak se v roce 1897 postavila trať do Dobříše? ČD jsou v tom docela dost hodně nevinně...

0 0
možnosti
JJ

Dřív jsem jezdil ze Smíchova, jenže oni začali rychllíky do Brna vypravovat z hlaváku...

1 0
možnosti
JN

J18a53n 65N27o98v28á32k

18. 7. 2015 16:02

Tuhle železnici ve městě jako realnou alternativu dopravy jo ? A na kontroly k lékaři dochází pravidelně ?:-P

0 6
možnosti
AS

Zajeďte si do Barcelony, tam příměstské vlaky fungují velmi dobře. Je vidět, že tam nemají ČD

4 1
možnosti
MW

Já jsem si teda srovnal ten Vyškov - Znojmo vs. Nymburk - Praha, jak tu bylo nabádáno a nevím.

Dal jsem čas pondělí ráno 8:00

Vyškov - Znojmo: 8:22 autobus na Zvonařku. Tam v 9:00 odjezd autobusu do Moravských Budějovic. Tam příjezd 10:55. Přestup na vlak. Ten jede ve 12:04. Příjezd do Znojma 12:48. Cestovní vzdálenost 155 km, čas jízdy 4 hodiny 26 minut. Nejkratší cesta autem: 99 km, tj. cestovní rychlost MHD cca. 22 km za hodinu.

Nymburk - Praha: 8:02 rychlík, 8:06 osobák. Rychlíkem 43 minut, osobákem 56 minut Nejkratší cesta autem 59 km, cestovní rychlost tedy u osobáku cca 59 km/hodina, u rychlíku o něco lepší.

Možná to má výhodu v těch jízdenkách, že existuje jedna nebo já nevím.

2 0
možnosti
AS

Stačí vyjet z Vyškovs v 7:52 :-), ale vždy je to integrovaná doprava. Pro zákazníka jednodušší ceníky, vysvětlovat turistům ceny jízdného je problém

0 0
možnosti
PG

P59e68t91r 56G80e13r67n68e23r

18. 7. 2015 15:07

A proč nepřijel, To přeci zdůvodnili a jestli jste to slyšel, tak to i připište, ju?

0 0
možnosti