Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Před třiceti lety metro nahradilo na Příkopech tramvaje

Před třiceti lety, na začátku prázdnin roku 1985, pražskými Příkopy naposledy projely tramvaje. Poté je v centru vystřídalo metro. Tramvajová linka v centru metropole byla poslední tratí, kterou dopravní podnik zrušil bez náhrady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E33v65ž65e12n 22P61o80l87á27k 3518828531773

Čímž byl zároveň dokončen vznik ohromné zóny napříč centrem, kde na středně dlouhé vzdálenosti je člověk nucen se pohybovat výhradně pěšky a ještě se probojovávat davy. Výsledek sovětské logiky, která očekávala, že metro dokáže tramvaje nahradit.

+2/−1
8.7.2015 14:05

R87o81b46e28r42t 46P12r86a80ž33á89k 4288846385280

A pak sovětští lidé do center měst natahali alespoň trolejbusy.

0/0
8.7.2015 21:17

E70v57ž63e88n 31P80o65l41á71k 3138838451373

Trolejbusy bych nezavrhoval ani v Praze, ale především na vytíženější autobusové linky do kopcovitých okrajových částí Prahy, tam by měly výrazné opodstatnění.

0/0
9.7.2015 14:15

K93a38r34e21l 64D45r27d32a 6643925587729

Soudruzi vašeho ražení, stejně na moderní pražské centrum nadávají. Je tady pro ně málo vietnamských obchodů, tržnic a bufetů 4. cenové kategorie... :-P

  Tak proč sem pro ně tahat MHD? Aby si mohli dupnout, že na to mají stejné právo jako ti "hnusní túristé". ;-D

  Přitom jen na té pěší zóně se dá v Praze relativně dobře žít a existovat. Jinak je Praha zadušená a zabitá dopravou, a to i povrchovou MHD. Tramvaje, zvlášť v té dnešní kvantitě, přispívají k dopravním zácpám v centru. Rv

0/−2
11.7.2015 19:18

E97v52ž42e74n 82P36o33l61á26k 3698878921313

Můžete mi laskavě citovat, kde se hlásím ke komunismu a nadávám na pražské centrum? A kde říkám, že turisté jsou hnusní? A autobusy stojí v zácpách méně než tramvaje???

0/0
11.7.2015 20:58

P95e42t56r 20N42o44v96á19k 6180571553216

V roce 1936...

0/0
11.7.2015 21:04

K35a82r66e15l 62D76r97d89a 6903785487899

Ta fotka mluví za vše. Příkopy jak ve středověku. Dav lidí se tísní na chodníku, není kudy projít a ještě tam všechny buzeruje esenbák. Chodci do toho přeskakují rozmlácené děravé koleje... 

  Městopotvornost tramvají jak vyšitá. ;-D

  Při dnešních davech by byl návrat tramvají a podobných chodníků jednoznačný masakr. Rv

+1/−3
8.7.2015 11:59

E58v44ž78e31n 28P66o15l44á12k 3248318871173

Á, pan Drda opět zde. Takže kde jezdí tramvaj, tam podle vás musí buzerovat esenbák a být úzký chodník, ano?

0/0
8.7.2015 14:02

R89o30b95e49r63t 49P95r30a49ž98á69k 4278976495700

S panem Drdou nemá smysl diskutovat. Tramvaj je, dle něho masový vrah.

+3/0
8.7.2015 21:18

K96a12r51e57l 52D97r74d62a 6223785517129

Přesně. ;-DR^

0/0
9.7.2015 13:03
Foto

R22o52b96e13r93t 59P25l41o80c58h 4366502811273

Tak ony by ty koleje dneska určitě vypadali jinak než tady na té fotce... Ale je pravda, že na Příkopech už si dneska tu trať vůbec nedovedu představit. Co s Václavákem toť otázka?...

0/0
8.7.2015 22:21

K49a58r74e60l 32D78r95d18a 6413605667779

Agitátoři od tramvají mají ale připraven návrat přesně k tomuto stavu. Protože napojení pouze na Jindřišskou - Vodičkovu je jen takové mdlé a polovičaté řešení. ;-D

  (Revitalizace Václaváku je namalovaná i ve variantě, že tramvaje opět propojí nám. Republiky a Národní. Cígler-Marani. Dají se najít jejich situační kresby. A tedy, na tom návratu tramvají se vlastně pracuje.) Rv

0/0
9.7.2015 13:10

E42v36ž18e27n 96P60o36l53á33k 3458148191123

Proč by ne. Stejně, jako třeba na Náměstí Republiky, tedy v pěší zóně, do 30kmph a úplně potichu. V současnosti bych nechtěl bydlet někde uprostřed mezi 2 stanicemi metra a denně muset prorážet ty davy.

0/0
9.7.2015 14:13

K66a67r22e70l 61D68r39d12a 6493985117889

Náměstí Republiky a tramvaje je především odstrašující příklad, jak by to vypadat nemělo. (Lépe to patrně ale nejde.)

0/0
9.7.2015 14:44

E98v55ž93e80n 91P40o35l14á27k 3888338631603

Aha. A důvod, proč je to odstrašující, samozřejmě ani jeden.

0/−1
9.7.2015 23:32

K74a23r38e93l 14D53r65d58a 6653215827479

Chodec, co jde po náměstí směr Příkopy se musí rozhlížet do 360 stupňů protože netuší, odkud se přihrne autobus, tramvaj či auto, co mu najedou nečekaně na záda. Do toho si zlomí nohu na hrbolaté dlažbě nevhodné pro chůzi v městské obuvi. 

  Jel jste tady někdy autem? To kličkování kolem Kotvy? Přes deset přechodů a prasení snad všech turistů co jsou právě v Praze na chodníku? Hrůznost. Auta jezdí Královskou cestou! A ten špunt končí v Hybernské, kde se masakrují chodci už bez pardonu. A do toho tramvajoví fanatici malují další tramvajové linky přes Senovážné, Opletalku, Hybernskou... a stav v centru gradují na naprostý samolibý nebezpečný prasečí chlívek, kterému vládnou soudruzi z DPP. Rv

  Jel jste tady někdy povrchovou MHD? Večer tady čekáte hodiny, než můžete popojet na Poříčí a Florenc. Zbytečná nefunkční povrchová  MHD, co okupuje centrum. Přitom ulice Na Poříčí je díky tramvajím přesně ve stavu jako na této fotce Příkopy. Úzké děraté roky neopravované chodníky, chodci na odstřel a rachtající tramvaje. Chůze pěšky je zde nepříjemnou nutností. V restauracích vám poskakují talíře po stole, když kolem jede tramvaj. Přitom Hybernská hnus na druhou, Revoluční hnus.

  Náměstí Republiky by potřebovalo solidní dlažbu pro chodce po celé ploše. Tramvaj by měla být místy oddělena od chodců, nějaké kytky a třeba bezpečnostní bílé pruhy jako v metru. Nebo by se mi líbil podél kolejí nějaký moderní prvek z ledek, který by se třeba ze zelené měnil na červenou, aby upozornil chodce na projíždějící MHD.

  Kotva začíná fungovat. Nikdy neměla dobře vyřešen příchod chodců k hlavnímu vchodu. Nabízí se propojit jedním podchodem Palladium, metro a Kotvu. Část chodců by se nemotala na povrchu. Je záhadou, proč to ještě nebylo realizováno. Mám pocit, že Kotva s tím v době výstavby počítala...

0/0
11.7.2015 19:08
Foto

A79n90g36e74l49i42k34a 29K27o51c66k55o60v92á 2201980917

Zavreli to kvôli stavbe metra v červenci 85 a hotovú stavbu otvorili v listopadu 85 (ak to chápem z článku správne). Za 4 mesiace to stálo. Dobre vy! R^

0/0
8.7.2015 9:13

M23a42r13t61i94n 48V40e45v97e94r43k52a 8322878714

Přijeďte se někdy podívat do Prahy. Zjistíte, že metro jezdí pod zemí :-)

+1/0
8.7.2015 9:54
Foto

A56n10g11e13l59i64k83a 63K14o46c19k18o66v77á 2111920547

pražským metrom cestujem každý deň už 6 rokov ;-)

0/0
8.7.2015 13:29

V73l45a33d18i31m51í41r 59H90o75l54ý 8984811956397

Dobře, že z Příkopů a z Václaváku tramvaje zmizely.

+5/−10
7.7.2015 21:22

J78a20k54u58b 88R60o44u17s 3583380654512

Já bych teda byl radši, kdyby z Vávlaváku zmizeli dealeři drog, naháněči do bordelů a turisti na segwayích.

+20/0
7.7.2015 21:43

V86l80a61d43i15m49í68r 16H98o78l50ý 8144681506217

Souhlasím s vámi.

+3/0
7.7.2015 22:42

K82a19r84e80l 17D17r39d96a 6223285217429

Tedy lidi... A jak to utopistické "zmizení" souvisí s tramvajemi?

0/0
8.7.2015 12:01

R19o65b85e93r51t 78P63r60a97ž57á70k 4148396745960

To je vidět např. na Žižkově. Porovnejte Seifertovu a Husitskou.

0/0
8.7.2015 21:20

R59o38b15e84r18t 76P77r35a31ž77á30k 4588226895670

Není to dobře. Narušilo to totiž celou síť.

+5/0
8.7.2015 2:30

L42i31b72o40r 12M30o14h37o70u49t 3186527638212

Ano,kolem koně a na dnes odříznutou Vinohradskou,ale i dole na Příkopy a dál koleje chybí.Metro je cosi jako rychlík,ale courák/osobák je místy nenahraditelný.

+8/0
8.7.2015 7:05

E14v54ž16e20n 56P11o91l36á20k 3438648831443

Méně dobře, že nedokážete přednést jediný argument.

0/0
8.7.2015 14:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.