Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Před třiceti lety metro nahradilo na Příkopech tramvaje

Před třiceti lety, na začátku prázdnin roku 1985, pražskými Příkopy naposledy projely tramvaje. Poté je v centru vystřídalo metro. Tramvajová linka v centru metropole byla poslední tratí, kterou dopravní podnik zrušil bez náhrady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E61v84ž79e32n 83P22o66l85á68k 3168578471723

Čímž byl zároveň dokončen vznik ohromné zóny napříč centrem, kde na středně dlouhé vzdálenosti je člověk nucen se pohybovat výhradně pěšky a ještě se probojovávat davy. Výsledek sovětské logiky, která očekávala, že metro dokáže tramvaje nahradit.

+2/−1
8.7.2015 14:05

R31o23b19e29r13t 53P85r36a12ž57á56k 4218476865390

A pak sovětští lidé do center měst natahali alespoň trolejbusy.

0/0
8.7.2015 21:17

E36v88ž27e75n 79P69o83l73á83k 3258248731133

Trolejbusy bych nezavrhoval ani v Praze, ale především na vytíženější autobusové linky do kopcovitých okrajových částí Prahy, tam by měly výrazné opodstatnění.

0/0
9.7.2015 14:15

K89a34r12e16l 34D27r96d48a 6103685617129

Soudruzi vašeho ražení, stejně na moderní pražské centrum nadávají. Je tady pro ně málo vietnamských obchodů, tržnic a bufetů 4. cenové kategorie... :-P

  Tak proč sem pro ně tahat MHD? Aby si mohli dupnout, že na to mají stejné právo jako ti "hnusní túristé". ;-D

  Přitom jen na té pěší zóně se dá v Praze relativně dobře žít a existovat. Jinak je Praha zadušená a zabitá dopravou, a to i povrchovou MHD. Tramvaje, zvlášť v té dnešní kvantitě, přispívají k dopravním zácpám v centru. Rv

0/−2
11.7.2015 19:18

E45v40ž34e82n 32P74o72l73á79k 3568418261393

Můžete mi laskavě citovat, kde se hlásím ke komunismu a nadávám na pražské centrum? A kde říkám, že turisté jsou hnusní? A autobusy stojí v zácpách méně než tramvaje???

0/0
11.7.2015 20:58

P70e91t61r 39N45o45v86á38k 6220331223336

V roce 1936...

0/0
11.7.2015 21:04

K54a15r23e69l 42D87r88d58a 6233775347529

Ta fotka mluví za vše. Příkopy jak ve středověku. Dav lidí se tísní na chodníku, není kudy projít a ještě tam všechny buzeruje esenbák. Chodci do toho přeskakují rozmlácené děravé koleje... 

  Městopotvornost tramvají jak vyšitá. ;-D

  Při dnešních davech by byl návrat tramvají a podobných chodníků jednoznačný masakr. Rv

+1/−3
8.7.2015 11:59

E48v11ž92e49n 11P38o19l76á69k 3888938551143

Á, pan Drda opět zde. Takže kde jezdí tramvaj, tam podle vás musí buzerovat esenbák a být úzký chodník, ano?

0/0
8.7.2015 14:02

R86o69b33e26r24t 17P27r11a70ž97á30k 4668606195240

S panem Drdou nemá smysl diskutovat. Tramvaj je, dle něho masový vrah.

+3/0
8.7.2015 21:18

K53a37r80e57l 24D37r85d95a 6433935877219

Přesně. ;-DR^

0/0
9.7.2015 13:03
Foto

R93o12b55e83r26t 29P23l37o10c29h 4356962621273

Tak ony by ty koleje dneska určitě vypadali jinak než tady na té fotce... Ale je pravda, že na Příkopech už si dneska tu trať vůbec nedovedu představit. Co s Václavákem toť otázka?...

0/0
8.7.2015 22:21

K34a47r40e93l 29D43r77d10a 6623265617239

Agitátoři od tramvají mají ale připraven návrat přesně k tomuto stavu. Protože napojení pouze na Jindřišskou - Vodičkovu je jen takové mdlé a polovičaté řešení. ;-D

  (Revitalizace Václaváku je namalovaná i ve variantě, že tramvaje opět propojí nám. Republiky a Národní. Cígler-Marani. Dají se najít jejich situační kresby. A tedy, na tom návratu tramvají se vlastně pracuje.) Rv

0/0
9.7.2015 13:10

E97v89ž59e82n 36P81o30l28á16k 3168678521453

Proč by ne. Stejně, jako třeba na Náměstí Republiky, tedy v pěší zóně, do 30kmph a úplně potichu. V současnosti bych nechtěl bydlet někde uprostřed mezi 2 stanicemi metra a denně muset prorážet ty davy.

0/0
9.7.2015 14:13

K50a41r94e85l 52D17r54d59a 6613205607589

Náměstí Republiky a tramvaje je především odstrašující příklad, jak by to vypadat nemělo. (Lépe to patrně ale nejde.)

0/0
9.7.2015 14:44

E12v10ž68e76n 26P11o92l66á63k 3158258471503

Aha. A důvod, proč je to odstrašující, samozřejmě ani jeden.

0/−1
9.7.2015 23:32

K45a97r24e41l 97D28r40d71a 6513825927459

Chodec, co jde po náměstí směr Příkopy se musí rozhlížet do 360 stupňů protože netuší, odkud se přihrne autobus, tramvaj či auto, co mu najedou nečekaně na záda. Do toho si zlomí nohu na hrbolaté dlažbě nevhodné pro chůzi v městské obuvi. 

  Jel jste tady někdy autem? To kličkování kolem Kotvy? Přes deset přechodů a prasení snad všech turistů co jsou právě v Praze na chodníku? Hrůznost. Auta jezdí Královskou cestou! A ten špunt končí v Hybernské, kde se masakrují chodci už bez pardonu. A do toho tramvajoví fanatici malují další tramvajové linky přes Senovážné, Opletalku, Hybernskou... a stav v centru gradují na naprostý samolibý nebezpečný prasečí chlívek, kterému vládnou soudruzi z DPP. Rv

  Jel jste tady někdy povrchovou MHD? Večer tady čekáte hodiny, než můžete popojet na Poříčí a Florenc. Zbytečná nefunkční povrchová  MHD, co okupuje centrum. Přitom ulice Na Poříčí je díky tramvajím přesně ve stavu jako na této fotce Příkopy. Úzké děraté roky neopravované chodníky, chodci na odstřel a rachtající tramvaje. Chůze pěšky je zde nepříjemnou nutností. V restauracích vám poskakují talíře po stole, když kolem jede tramvaj. Přitom Hybernská hnus na druhou, Revoluční hnus.

  Náměstí Republiky by potřebovalo solidní dlažbu pro chodce po celé ploše. Tramvaj by měla být místy oddělena od chodců, nějaké kytky a třeba bezpečnostní bílé pruhy jako v metru. Nebo by se mi líbil podél kolejí nějaký moderní prvek z ledek, který by se třeba ze zelené měnil na červenou, aby upozornil chodce na projíždějící MHD.

  Kotva začíná fungovat. Nikdy neměla dobře vyřešen příchod chodců k hlavnímu vchodu. Nabízí se propojit jedním podchodem Palladium, metro a Kotvu. Část chodců by se nemotala na povrchu. Je záhadou, proč to ještě nebylo realizováno. Mám pocit, že Kotva s tím v době výstavby počítala...

0/0
11.7.2015 19:08
Foto

A14n75g72e53l67i47k37a 48K31o77c79k30o59v38á 2881650587

Zavreli to kvôli stavbe metra v červenci 85 a hotovú stavbu otvorili v listopadu 85 (ak to chápem z článku správne). Za 4 mesiace to stálo. Dobre vy! R^

0/0
8.7.2015 9:13

M87a59r48t71i73n 54V18e68v42e83r75k87a 8112388104

Přijeďte se někdy podívat do Prahy. Zjistíte, že metro jezdí pod zemí :-)

+1/0
8.7.2015 9:54
Foto

A98n78g97e33l66i26k74a 98K83o50c61k43o96v50á 2751910167

pražským metrom cestujem každý deň už 6 rokov ;-)

0/0
8.7.2015 13:29

V83l25a54d78i89m51í13r 31H83o14l72ý 8664531516497

Dobře, že z Příkopů a z Václaváku tramvaje zmizely.

+5/−10
7.7.2015 21:22

J27a92k92u14b 65R84o21u41s 3543820754872

Já bych teda byl radši, kdyby z Vávlaváku zmizeli dealeři drog, naháněči do bordelů a turisti na segwayích.

+20/0
7.7.2015 21:43

V83l30a61d80i73m78í56r 51H48o77l80ý 8294881556307

Souhlasím s vámi.

+3/0
7.7.2015 22:42

K44a42r69e36l 26D96r20d92a 6793565817879

Tedy lidi... A jak to utopistické "zmizení" souvisí s tramvajemi?

0/0
8.7.2015 12:01

R50o98b14e22r33t 17P75r24a47ž62á52k 4918926745940

To je vidět např. na Žižkově. Porovnejte Seifertovu a Husitskou.

0/0
8.7.2015 21:20

R97o77b25e21r83t 76P39r89a95ž22á22k 4498716865200

Není to dobře. Narušilo to totiž celou síť.

+5/0
8.7.2015 2:30

L67i11b26o95r 67M10o49h72o67u95t 3806787158962

Ano,kolem koně a na dnes odříznutou Vinohradskou,ale i dole na Příkopy a dál koleje chybí.Metro je cosi jako rychlík,ale courák/osobák je místy nenahraditelný.

+8/0
8.7.2015 7:05

E78v27ž43e32n 31P25o94l11á41k 3708148731683

Méně dobře, že nedokážete přednést jediný argument.

0/0
8.7.2015 14:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.