Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Před třiceti lety metro nahradilo na Příkopech tramvaje

Před třiceti lety, na začátku prázdnin roku 1985, pražskými Příkopy naposledy projely tramvaje. Poté je v centru vystřídalo metro. Tramvajová linka v centru metropole byla poslední tratí, kterou dopravní podnik zrušil bez náhrady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E88v58ž22e70n 42P40o63l28á27k 3898128941753

Čímž byl zároveň dokončen vznik ohromné zóny napříč centrem, kde na středně dlouhé vzdálenosti je člověk nucen se pohybovat výhradně pěšky a ještě se probojovávat davy. Výsledek sovětské logiky, která očekávala, že metro dokáže tramvaje nahradit.

8.7.2015 14:05

R43o75b45e38r36t 17P32r94a48ž11á58k 4448896705900

A pak sovětští lidé do center měst natahali alespoň trolejbusy.

8.7.2015 21:17

E10v34ž97e21n 92P20o84l33á58k 3918698681633

Trolejbusy bych nezavrhoval ani v Praze, ale především na vytíženější autobusové linky do kopcovitých okrajových částí Prahy, tam by měly výrazné opodstatnění.

9.7.2015 14:15

K17a21r38e32l 19D36r52d22a 6533355277539

Soudruzi vašeho ražení, stejně na moderní pražské centrum nadávají. Je tady pro ně málo vietnamských obchodů, tržnic a bufetů 4. cenové kategorie... :-P

  Tak proč sem pro ně tahat MHD? Aby si mohli dupnout, že na to mají stejné právo jako ti "hnusní túristé". ;-D

  Přitom jen na té pěší zóně se dá v Praze relativně dobře žít a existovat. Jinak je Praha zadušená a zabitá dopravou, a to i povrchovou MHD. Tramvaje, zvlášť v té dnešní kvantitě, přispívají k dopravním zácpám v centru. Rv

11.7.2015 19:18

E94v67ž50e57n 63P36o51l68á71k 3288928911893

Můžete mi laskavě citovat, kde se hlásím ke komunismu a nadávám na pražské centrum? A kde říkám, že turisté jsou hnusní? A autobusy stojí v zácpách méně než tramvaje???

11.7.2015 20:58

P11e64t57r 52N86o46v66á47k 6670861363716

V roce 1936...

11.7.2015 21:04

K35a34r63e28l 78D55r97d79a 6673975517449

Ta fotka mluví za vše. Příkopy jak ve středověku. Dav lidí se tísní na chodníku, není kudy projít a ještě tam všechny buzeruje esenbák. Chodci do toho přeskakují rozmlácené děravé koleje... 

  Městopotvornost tramvají jak vyšitá. ;-D

  Při dnešních davech by byl návrat tramvají a podobných chodníků jednoznačný masakr. Rv

8.7.2015 11:59

E74v93ž65e27n 10P91o88l28á46k 3428188701933

Á, pan Drda opět zde. Takže kde jezdí tramvaj, tam podle vás musí buzerovat esenbák a být úzký chodník, ano?

8.7.2015 14:02

R68o65b88e59r16t 36P79r23a85ž38á11k 4878506915710

S panem Drdou nemá smysl diskutovat. Tramvaj je, dle něho masový vrah.

8.7.2015 21:18

K93a21r31e12l 23D23r77d92a 6803485477759

Přesně. ;-DR^

9.7.2015 13:03

R96o17b34e91r26t 91P34l20o88c19h 4296602711703

Tak ony by ty koleje dneska určitě vypadali jinak než tady na té fotce... Ale je pravda, že na Příkopech už si dneska tu trať vůbec nedovedu představit. Co s Václavákem toť otázka?...

8.7.2015 22:21

K30a87r65e63l 39D58r98d27a 6333355207159

Agitátoři od tramvají mají ale připraven návrat přesně k tomuto stavu. Protože napojení pouze na Jindřišskou - Vodičkovu je jen takové mdlé a polovičaté řešení. ;-D

  (Revitalizace Václaváku je namalovaná i ve variantě, že tramvaje opět propojí nám. Republiky a Národní. Cígler-Marani. Dají se najít jejich situační kresby. A tedy, na tom návratu tramvají se vlastně pracuje.) Rv

9.7.2015 13:10

E57v79ž89e72n 18P21o68l59á82k 3158618451833

Proč by ne. Stejně, jako třeba na Náměstí Republiky, tedy v pěší zóně, do 30kmph a úplně potichu. V současnosti bych nechtěl bydlet někde uprostřed mezi 2 stanicemi metra a denně muset prorážet ty davy.

9.7.2015 14:13

K94a26r81e81l 84D90r70d40a 6513915897379

Náměstí Republiky a tramvaje je především odstrašující příklad, jak by to vypadat nemělo. (Lépe to patrně ale nejde.)

9.7.2015 14:44

E26v18ž87e75n 79P82o98l81á21k 3438538291263

Aha. A důvod, proč je to odstrašující, samozřejmě ani jeden.

9.7.2015 23:32

K10a18r91e21l 87D25r36d29a 6793445427269

Chodec, co jde po náměstí směr Příkopy se musí rozhlížet do 360 stupňů protože netuší, odkud se přihrne autobus, tramvaj či auto, co mu najedou nečekaně na záda. Do toho si zlomí nohu na hrbolaté dlažbě nevhodné pro chůzi v městské obuvi. 

  Jel jste tady někdy autem? To kličkování kolem Kotvy? Přes deset přechodů a prasení snad všech turistů co jsou právě v Praze na chodníku? Hrůznost. Auta jezdí Královskou cestou! A ten špunt končí v Hybernské, kde se masakrují chodci už bez pardonu. A do toho tramvajoví fanatici malují další tramvajové linky přes Senovážné, Opletalku, Hybernskou... a stav v centru gradují na naprostý samolibý nebezpečný prasečí chlívek, kterému vládnou soudruzi z DPP. Rv

  Jel jste tady někdy povrchovou MHD? Večer tady čekáte hodiny, než můžete popojet na Poříčí a Florenc. Zbytečná nefunkční povrchová  MHD, co okupuje centrum. Přitom ulice Na Poříčí je díky tramvajím přesně ve stavu jako na této fotce Příkopy. Úzké děraté roky neopravované chodníky, chodci na odstřel a rachtající tramvaje. Chůze pěšky je zde nepříjemnou nutností. V restauracích vám poskakují talíře po stole, když kolem jede tramvaj. Přitom Hybernská hnus na druhou, Revoluční hnus.

  Náměstí Republiky by potřebovalo solidní dlažbu pro chodce po celé ploše. Tramvaj by měla být místy oddělena od chodců, nějaké kytky a třeba bezpečnostní bílé pruhy jako v metru. Nebo by se mi líbil podél kolejí nějaký moderní prvek z ledek, který by se třeba ze zelené měnil na červenou, aby upozornil chodce na projíždějící MHD.

  Kotva začíná fungovat. Nikdy neměla dobře vyřešen příchod chodců k hlavnímu vchodu. Nabízí se propojit jedním podchodem Palladium, metro a Kotvu. Část chodců by se nemotala na povrchu. Je záhadou, proč to ještě nebylo realizováno. Mám pocit, že Kotva s tím v době výstavby počítala...

11.7.2015 19:08
Foto

A44n48g43e49l74i16k87a 10K45o91c12k79o82v13á 2311620637

Zavreli to kvôli stavbe metra v červenci 85 a hotovú stavbu otvorili v listopadu 85 (ak to chápem z článku správne). Za 4 mesiace to stálo. Dobre vy! R^

8.7.2015 9:13

M72a60r72t62i65n 83V82e78v28e62r76k62a 8172458734

Přijeďte se někdy podívat do Prahy. Zjistíte, že metro jezdí pod zemí :-)

8.7.2015 9:54
Foto

A55n59g44e44l64i41k45a 37K65o28c80k18o15v21á 2371840927

pražským metrom cestujem každý deň už 6 rokov ;-)

8.7.2015 13:29

V46l37a55d38i34m33í67r 86H96o31l36ý 8334171436847

Dobře, že z Příkopů a z Václaváku tramvaje zmizely.

7.7.2015 21:22

J74a76k67u89b 77R83o88u51s 3383900854942

Já bych teda byl radši, kdyby z Vávlaváku zmizeli dealeři drog, naháněči do bordelů a turisti na segwayích.

7.7.2015 21:43

V65l79a14d71i88m83í54r 80H52o62l76ý 8854141266157

Souhlasím s vámi.

7.7.2015 22:42

K75a43r79e58l 62D30r92d88a 6823125657749

Tedy lidi... A jak to utopistické "zmizení" souvisí s tramvajemi?

8.7.2015 12:01

R36o56b85e26r46t 48P38r11a17ž91á59k 4468486615610

To je vidět např. na Žižkově. Porovnejte Seifertovu a Husitskou.

8.7.2015 21:20

R42o22b10e80r85t 60P77r22a17ž58á41k 4338746725900

Není to dobře. Narušilo to totiž celou síť.

8.7.2015 2:30

L31i68b33o19r 27M33o65h46o39u47t 3746257978822

Ano,kolem koně a na dnes odříznutou Vinohradskou,ale i dole na Příkopy a dál koleje chybí.Metro je cosi jako rychlík,ale courák/osobák je místy nenahraditelný.

8.7.2015 7:05

E83v42ž19e10n 67P60o76l81á31k 3788238571433

Méně dobře, že nedokážete přednést jediný argument.

8.7.2015 14:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.