Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hlučné skřípání vlaků budí obyvatele Libně. Problém zatím nikdo neřešil

Tisíce obyvatel pražské Libně už léta trápí hluk z nedalekého vlakového nádraží. Způsobují ho vagony, které železničáři na nádraží po nocích řadí. Jejich brzdění totiž způsobuje nepříjemně pisklavý zvuk. Problémem se dosud nikdo nezabýval, přestože hygiena několikrát nařídila nápravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A67n94d83r92e62j 23O85l86e33k46s50a 3285201377661

O tom, kde se postaví protihlukové stěny a kde ne, rozhoduje akustická studie. Její zpracování mají na starost externí firmy najaté SŽDC.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/v-cesku-pribyvaji-dalsi-protihlukove-steny-fe8-/eko-doprava.aspx?c=A150716_161516_eko-doprava_suj Rv!!

Je to jasná soukromě-zájmová činnost. Odhlučnit jen zdroj, vyjde moc levně a ještě to nebude dělat švagr...

0/0
17.7.2015 13:29

D69a36v14i64d 47K80n88a12p 9859821617418

Nechápu, proč si stěžují až teď. V dnešní době se tam posunuje 2x méně vagonu než např. před 20 lety, a nikdo si nestěžoval (vlastně by ani neměl, pokud normální člověk si kupuje byt, měl by obhlédnout i okolí a ne kolik to stojí (ty ceny bytů u nádraží by měli být nižší)) a uvědomit si, že bydlí u nádraží. Ty lidi teď zjistili, že mohou dávat žaloby, petice atd na jakoukoliv blbost tak toho zneužívaj. A pro info, jsem železničář, mám rád vlaky ale i tak bych se k žádnému nádraží nenastěhoval, i kdyby tam mělo projet pár vlaků za den.

+1/−1
12.7.2015 20:04

A71n10d64r15e49j 12O34l90e17k30s82a 3555921427331

Další...píp. Pane Knape, nemluvíte pravdu. Posunování a spouštění z pahrbku přes brzdu je z hlediska hluku obrovský rozdíl. Před 20ti lety se posunovalo (jak vy říkáte) ve Vršovicích.

0/0
12.7.2015 22:04

A50n78d94r12e69j 11O16l39e94k73s16a 3335251657191

K věci samé. Ze strany SŽDC jde o nekonečné obstrukce. Obehnání nádraží protihlukovou zdí je nejen zbytečné, ale především to nebude účinné. Navíc to bude nesmyslně drahé (možná účel?). Zdrojem hluku, který vysoce překračuje hygienickou normu, je jen jedno zařízení, dlouhé několik metrů a ležící v úrovni terénu. Je to kolejová brzda spouštěných vagonů. SŽDC to musí velmi dobře vědět a proto navrhuje oplotit nádraží - to dá rozum.

Článek má navíc zavádějící titulek, který je pochoutkou všech "filozofů" na téma - co bylo dřív; nádraží, nebo bydlení.

Jde o druh činnosti na nádraží, ne o běžný provoz, který pochopitelně nemůže nikomu z okolí vadit. To, co se v PRAHA-LIBEŇ děje, je permanentní nepovolená technopárty!

0/−1
9.7.2015 13:16

D10a40v31i51d 84P31e28c96a 1485934291306

Kde berete tu jistotu, že až SŽDC oplotí kolejové brzdy (kravina za několik miliónů), nezačnou si ti samí lidé stěžovat na průjezd vlaků? Doporučoval bych postup v smyslu, že pokud byl někde železniční provoz, silnice či fabrika dřív, než byt či dům, smůla. Jinak budou mít stížnosti nedozírné následky. Přinutíte souseda, aby postavil hlukovou stěnu, když seká křoviňákem? Ze státu by každý rád dojil, co se do něj vejde.

+1/−1
11.7.2015 14:00

A45n86d79r20e31j 23O39l20e17k82s22a 3595341417151

Já tu jistotu neberu, ale jistota je, že hladina hluku klesne pod nepovolenou mez. Pokud si vykucháte výfuk u svého sporťáku a vyrazíte do ulic, kde berete jistotu, že když vás STK donutí výfuk vyměnit, že si pak někdo nebude stěžovat na váš pouhý průjezd?

Asi takovou hodnotu má ta Vaše vyprávěnka.

0/0
12.7.2015 22:07

A90n98d25r86e67j 80O16l88e60k14s17a 3205151537391

Zdá se, že má vedení SŽDC na ministerstvu zdravotnictví své lidi. Jinak to rozhodnutí nejde vysvětlit!

0/−1
9.7.2015 11:33

M10a82r49t65i28n 58K83ř51í91ž 9923142580357

A přitom řešení je snadné -> WD40

+1/0
9.7.2015 10:53

J86a80n 95C19e79p40e29k 1804606350

http://www.mapy.cz/zakladni?x=14.4926434&y=50.1023048&z=16&base=ophoto

opravdu si všichni myslí, že toto patří dovnitř do města? A opravdu si všichni myslí, že veškeré obytné domy v okolí jsou nové developerské projekty?

0/0
9.7.2015 9:54

J47o24s55e35f 75C12h21o18d85o79u16n10s72k93ý 4151816309490

Opravdu si myslíte, že nádraží Praha-Libeň je odjakživa vevnitř ve městě a ty baráky nevznikly až po tom? Mimochodem, dřív se jezdilo až na Palmovku. To byl úplný kraj Prahy. Dál už byly jen vesnice, jako Vysočany nebo Hloupětín.

+4/0
9.7.2015 12:00

A16n31d82r19e55j 28O18l64e93k37s79a 3855721777741

Opravdu si myslíte, že jde o polohu nádraží a ne o činnost na něm provozovanou?

0/0
9.7.2015 12:03

J45a35n 19Č92e82k81a40l 7839175334524

Tahle zpráva už tu byla před nějakou dobou, zopakuji tedy, co jsme říkal tehdy - KOUPIT SI BYT U NÁDRAŽÍ A PAK SI STĚŽOVAT NA VLAKY MŮŽE JEN DE*IL!! 

Omlouvám se za CapsLock, ale je to jediný ekvivalent zoufalého křiku, který klávesnice dovoluje...

+11/−1
9.7.2015 9:22

J35a24n 85C89e37p58e90k 1224586770

Pane Čekal, zřejmě jste článek vůbec nečetl. Nejedná se o hluk ze stanice Nádraží Libeň, ale z rozřazovacího nádraží a jeho brzdícího mechanismu na brždění vagonů, které pokrývá skoro 2 km čtvereční. To se má uprostřed města v okolí do dvou kilometrů do nádraží udělat bez stavební zóna? Jen hlupák může toto v dnešní moderní době provozovat uprostřed města. A jedná se hlavně o porušování limitů hluku a to skoro o dvounásobek povoleného. Pokud bude vše v limitech, nikdo si na nic stěžovat nebude. Né každý má to štěstí a možnosti jako vy, pořídit si vilu v divočině, kde vás budí akorát tak veverky. Pokud nechápete, přečtěte si článek pořádně, aby jste nebyl příště za hlupáka.

+2/−6
9.7.2015 9:46

J25a91n 95Č47e70k80a73l 7409325224124

Já bydlím u jižní spojky, mě o hluku nemusíte nic vykládat...

0/0
9.7.2015 9:53

J40a64n 47Č84e22k97a48l 7189315244584

PS: není zas tak důležité, zda je konkrétním zdrojem hluku špalková brzda na vagónu anebo brzdící systém vlakotvorby v seřazovací části stanice, pointa je ta, že to nádraží je tam od 19.století, a najednou je problém, že vlaky dělají hluk?? Byli by radši, kdyby tam místo nádraží bylo překladiště kamionů?

Anebo toto celé přestěhovat někam do polí za Prahu (pominu to, že umístění seřazovacího nádraží není o píchnutí prstem do mapy), a zabrat tím 2km2 orné půdy?

+4/−1
9.7.2015 9:59

A66n29d13r31e73j 66O78l87e72k23s98a 3595521397701

Hluk nedělají vlaky. Hluk dělá čelisťová stacionární brzda na svážném pahrbku. Nemá to žádnou souvislost s železničním provozem. 

Je to totéž, jako kdyby si logistický park udělal v zástavbě venkovní zkušebnu motorů kamionů jel na ní noční směny. Asi tak velká souvislost s provozem to je.

0/0
9.7.2015 11:41

A31n12d17r98e61j 93O31l21e70k76s11a 3775381207811

To je úplně jiný hluk. Trvalý, unavující, širokospektrální. Ne že bych Vám ho záviděl, to ne..

0/0
9.7.2015 11:47

J89a44n 29Z57a71b91a25b95a 8234944528584

Mno, to nádraží tam bylo dřív než většina těch domů okolo. A ono přeložit nádraží není jen tak. Holt se město rozrůstá poněkud rychleji...

+2/−1
9.7.2015 9:58

A98n12d80r21e18j 23O89l95e40k19s69a 3295371557581

Mno, ten svážnej pahrbek si tam ale udělali před pár lety. Dokonce ani za dob, kdy byla Libeň průmyslová zóna, tam tohle nebylo.

0/−1
9.7.2015 11:43

P36a30v95e38l 68M15a81t78o79u11š80e46k 5550347878224

Víte, jak vypadají 2 km čtvereční? To by libeňské seřaďovací nádraží muselo mít při stávající šířce délku přes 20 km, tj. jako z Prahy-Libně někam za Úvaly. Blbost, že! Jinak tam to seřadiště funguje od 60. let minulého století. Dříve bylo jistě daleko hlučnější, protože se vozy běžně chytaly "na čubu" (zarážka, která se po najetí vozu s celým vozem nebo vozy několik metrů pohybuje smykem po koleji). To byl teprve kravál! Nicméně to nádraží lidem začalo vadit teď, kdy je hluk naprosto běžnou součástí života (auta, motorové sekačky, fukary apod.). Někteří lidé prostě železnici nemohou vystát, tak na ní stále hledají hnidy. Jiný hluk jim přitom nevadí a ještě jsou schopni jej obhajovat, hlavně když jej sami způsobují.

+4/−1
9.7.2015 11:39

A55n12d94r29e40j 58O67l86e86k41s78a 3725301247901

Ne. Vozy na čubu se tam chytají samozřejmě stále - žádná změna. Hluk je to děsivý, jako když se hroutí stadion. Využívání svážného pahrbku s kolejovou brzdou - generátorem hvizdu, který rve uši i přes dvojitá okna -  je ale výdobytkem nové kapitalistické éry.

0/−1
9.7.2015 11:46

P12a23v64e93l 10M83a35t46o75u29š31e79k 5400707678644

Možná se to dělá stále. Nevím, nebydlím tam a zase tak dalece to nesleduji.

0/0
9.7.2015 12:02

A17n27d62r66e33j 18O24l98e67k42s18a 3965881427611

Já ano - vím o čem mluvím.

0/0
9.7.2015 12:03

A63n87d97r67e81j 60O34l14e85k19s35a 3745961607281

DE*IL!! jste Vy sám. Nejde o vlaky, jde o svážný pahrbek s kolejovou brzdou. Na něm se provádí rozřazování nákladních vozů a tvorba nových souprav. Jde o tedy o činnost, která není v Libni původní a vždy se dělala na perifériích bez obytné zástavby. Přijďte si poslechnout, přijdete o uši, až začnou spouštět, Vy znalče.

0/−2
9.7.2015 11:37

J96a29n 31Č34e60k19a62l 7909825874234

Zatímco špalkové brzdy jsou absolutně bezhlučné, že...

+1/0
9.7.2015 15:15

A95n61d91r86e46j 13O24l65e42k80s72a 3875161407131

Zdržové brzdy, jsou brzdy provozní, montované na vozech. Ovládá je mašinfíra. Brzda kolejová, je zařízení náležející k železničnímu svršku a určené k dálkové úpravě rychlosti volně se šinoucího vozu. Ne kozu, ale vozu.;-D

0/0
9.7.2015 16:09
Foto

M41i52l40o58s20l63a80v 70Z23í85t71k37a 8320974727150

Protihluková stěna je v tomto případě dost blbost. Ta může utlumit hluk z bezprostředně přilehlé koleje, dvou - ale ne ze seřaďovacího nádraží s mnoha kolejemi. Jinak samozřejmě je pravda, že ta hluková zátěž tam byla dříve než došlo k boření továren a výstavbě bytů........  Ke snížení hlučnosti vlaků jezdících po kolejích v osobní části nádraží již došlo samotnou modernizací kolejiště.

+1/0
9.7.2015 9:12

A20n53d84r98e41j 26O49l15e21k19s64a 3785551187221

Mohu potvrdit. Když projíždí Pendolino, nebo RailJet - ani se to nedovíte, pokud nezahouká. Není to o průjezdu vlaků, i když samozřejmě nákladní je slyšet výborně, je to o seřaďovací činnosti, která do města zkrátka nepatří, jako do něj nepatří například drtírna kamene, nebo stáčírna kyselin.

0/0
9.7.2015 11:52

P90a30v29e65l 31S41l72a33d41o34v47n15í24k 6187803257916

Takové články mě vždycky pobaví - kolik let tam ti stěžovatelé bydlí? A kolik let tam funguje to nádraží? Pochopitelně cena nemovitosti počítá s hlukem z nádraží, jestli si tam někdo koupil byt, který ani neviděl a smlouvu podepisoval kdesi v kavárně, tak ať si nestěžuje...Rv

+13/−1
9.7.2015 8:02

A37l70e28x12a17n97d85r 90K47o29s48t54k84a 8352628106934

Nádraží tam je podstatně déle než je doba lidského života, takže není co řešit. Absolutně každý, kde se tam přistěhoval věděl předem do čeho jde.

+8/−1
9.7.2015 8:23

A50n17d65r76e40j 41O85l21e59k60s36a 3115401347941

Oba dva víte úplné Ho_no. Jestli vy sami bydlíte například u parku, tak se jednoho dne může stát například skate parkem, nebo logistickým parkem, případně raketovou základnou The Park. Pak si Vaše fundamentální moudra rádi přečteme znovu.:-)

0/−3
9.7.2015 11:55

A26n37t17o36n15í15n 91Z44e38l28i12n92k27a 5474168715470

Vyhozené  peníze na stavbu. Zvuk se nešíří přímočaře jako světlo, ale v kulovitých, ev půlkulovitých vlnách.

+1/0
9.7.2015 6:50

J20a72n 11K24l48i60m94a 7830163510562

Jejich problém.Někdo si koupí barák byt za 5 milionů na hypotéku u nádraží a pak zjistí že ho budí vlaky a stěžuje si. Buď je tento člověk totální trotl, a nebo někdo chce zlikvidovat nádraží v Libni a na uvolněném pozemku postavit další baráky.tento subjekt si  platí  lidi a články v tisku. Podle mého je to celé podvod :)Rv

+12/−1
9.7.2015 6:40

A71n83d60r23e33j 31O27l76e97k56s94a 3125161787471

Další blbec....

0/−2
9.7.2015 11:55

P74a47v24e48l 15O87b23d25r38ž39á19l56e64k 6426334308622

Chtít kdekoliv ve vnitřní Praze 35 dB v noci je holý nesmysl.

Bydlí ve velkoměstě, s řadou výhod, tak prostě něco za něco.

+9/−1
8.7.2015 23:58

A58n30d59r76e15j 77O70l10e70k18s25a 3515181667311

Pusťte si 45 dB na 6ti kHz. Tak 50x za půl hodiny v pulzech 4 sekund. Přijdete o uši.

0/−1
9.7.2015 11:58

A75n73d23r79e45j 11O63l42e56k55s31a 3135761657831

To je samozřejmě nesmysl. Jde o chybu, těch 35 dB je limit v interiéru, za uzavřenými okny.

0/0
9.7.2015 16:38
Foto

R53u77d93o46l80f 55P11o42l95a75n23e76c96k71ý 3703164703175

Fascinuje mě, jak se lidé přistěhují někam, kde mohou očekávat hluk, do blízkosti letiště, nádraží, dálnice a pak proti tomu hluku protestují. Před pár lety byl velký humbuk s pražskou magistrálou. Jakási žena se tam přistěhovala a začala bojovat proti hluku. Vždyť ti lidé ví kam se stěhují, jdou tam dobrovolně, tak je to čistě jejich problém.

Mimochodem, nádraží v Libni je v provozu od roku 1877 a celou dobu tam skřípají vlaky. Vadí to najednou až teď.

+25/−1
8.7.2015 22:41

M42a82r51i61á86n 28V97o25j72t14e55k 2114117149258

Byt si kuoujete přes den. Nákladní vagóny se posunují především v noci. Pak je logické, že na to ten, kdo byt koupi, přijde, až když spí. Realitní kancelář nebo developer ho přece na hluk upozorňovat nebude.

+1/−4
8.7.2015 22:48

A26d39a31m 15B36e20c29h43n76ý 4460654671142

Podle mě stačí použít mozek- blizkost vlakového nádraží = vlaky = hluk. Nemusím kvuli tomu někde přespávat, aby mi to došlo...

+18/−1
8.7.2015 23:11

J91a71n 50K83l23i69m92a 7240313650582

Keci pane Vojtek, v bytě který chcete kupovat by měl kupující přečkat alespoň jednu noc je to běžné pravidlo.8-o

+1/−1
9.7.2015 6:50

J94a30n 18Č51e55k40a94l 7719975604664

Přes den se tam samozřejmě šíbuje taky, plus tam projíždějí i zastavují desítky až stovky vlaků, z nichž polovina nemá kotoučové brzdy, a tudíž vydává ono známé "kvílení"...

+1/−1
9.7.2015 9:24

A50n65d78r60e87j 98O15l14e95k29s24a 3165531327301

Přes den jsou za a) jiné hlukové normy, za b) není ten hluk zdaleka tak intenzívní a častý. Normální provoz nádraží jednoduše nesplňuje Libeň. Splňují Vysočany, Masaryčka, Wilsonák, Smíchov i Vršovice. Hádejte, kde bývalo seřaďovací nádraží?

0/0
9.7.2015 12:02

J42i41ř17í 88K92r60e79j35č83í28k 2687738134816

Pokud hygienici skutečně naměřili 50 dB, pak je vše v pořádku, protože dle normy je povoleno 65 dB.

+1/−1
8.7.2015 22:29

A74n67d17r47e50j 16O70l33e35k70s87a 3205351467441

Za zavřenými okny!

0/0
9.7.2015 12:06

L87u76k84á30š 23N98o86v81á14k 4106856242803

Váchale, takže po-iksté: ŽÁDNÁ RYCHLODRÁHA SE V PRAZE NECHYSTÁ! ÚSEK MAS.NA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ SE BUDE POUZE MODERNIZOVAT!

+2/0
8.7.2015 21:40

P59a90v23e94l 33M39a37t22o76u65š47e61k 5960167708284

A nehledě k tomu, že pokud tam bude jezdit něco na způsob Elefantů, tak to rozhodně nebude hlučnější než současné soupravy z 50. až 70. let. To je akorát někým záměrně vyvolaná hysterie. Většinu obyvatel Prahy 6 určitě víc ruší letiště a Evropská než trať Praha - Kladno, byť by byla jakkoli frekventovaná.

+6/0
9.7.2015 8:20

P78a66v24e45l 47M17a43t47o60u14š93e92k 5620177608354

Jo, a ještě jsem zapomněl na sekačky, fukary a jinou motorovou havěť, se kterou se po parcích nesmyslně často prohánějí studentíci a různé zkrachovalé existence. Když na to někdo poukáže, tak je odbyt s tím, že "pokrok se nedá zastavit". Jestli náš novodobě vydobytý pokrok spočívá v tom, že je obtěžováno okolí, tak je to hodně smutné. Jenže to kupodivu skoro nikomu nevadí, včetně matek s malými dětmi, kterým to takřka denně řve a smrdí pod okny, zatímco vlaky jsou u nás chápány jako zlo, které z principu vadit musí.

0/0
9.7.2015 8:26

L34u20k41á21š 74M64a80l97í33č67e32k 3393332335167

Z moci úřední bude vlakům nakázáno skřípět potichu!

+5/0
8.7.2015 21:38

R38i67c12h46a84r50d 76T73r26e52f62i90l 4381455739150

R^;-D

0/0
8.7.2015 22:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.