Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hlučné skřípání vlaků budí obyvatele Libně. Problém zatím nikdo neřešil

Tisíce obyvatel pražské Libně už léta trápí hluk z nedalekého vlakového nádraží. Způsobují ho vagony, které železničáři na nádraží po nocích řadí. Jejich brzdění totiž způsobuje nepříjemně pisklavý zvuk. Problémem se dosud nikdo nezabýval, přestože hygiena několikrát nařídila nápravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A96n79d66r42e27j 48O46l92e10k79s64a 3435391117711

O tom, kde se postaví protihlukové stěny a kde ne, rozhoduje akustická studie. Její zpracování mají na starost externí firmy najaté SŽDC.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/v-cesku-pribyvaji-dalsi-protihlukove-steny-fe8-/eko-doprava.aspx?c=A150716_161516_eko-doprava_suj Rv!!

Je to jasná soukromě-zájmová činnost. Odhlučnit jen zdroj, vyjde moc levně a ještě to nebude dělat švagr...

0/0
17.7.2015 13:29

D86a41v69i19d 31K36n66a63p 9789551467598

Nechápu, proč si stěžují až teď. V dnešní době se tam posunuje 2x méně vagonu než např. před 20 lety, a nikdo si nestěžoval (vlastně by ani neměl, pokud normální člověk si kupuje byt, měl by obhlédnout i okolí a ne kolik to stojí (ty ceny bytů u nádraží by měli být nižší)) a uvědomit si, že bydlí u nádraží. Ty lidi teď zjistili, že mohou dávat žaloby, petice atd na jakoukoliv blbost tak toho zneužívaj. A pro info, jsem železničář, mám rád vlaky ale i tak bych se k žádnému nádraží nenastěhoval, i kdyby tam mělo projet pár vlaků za den.

+1/−1
12.7.2015 20:04

A94n17d29r16e25j 15O90l81e49k45s23a 3235781617581

Další...píp. Pane Knape, nemluvíte pravdu. Posunování a spouštění z pahrbku přes brzdu je z hlediska hluku obrovský rozdíl. Před 20ti lety se posunovalo (jak vy říkáte) ve Vršovicích.

0/0
12.7.2015 22:04

A87n92d81r62e87j 30O54l66e74k11s14a 3165441697231

K věci samé. Ze strany SŽDC jde o nekonečné obstrukce. Obehnání nádraží protihlukovou zdí je nejen zbytečné, ale především to nebude účinné. Navíc to bude nesmyslně drahé (možná účel?). Zdrojem hluku, který vysoce překračuje hygienickou normu, je jen jedno zařízení, dlouhé několik metrů a ležící v úrovni terénu. Je to kolejová brzda spouštěných vagonů. SŽDC to musí velmi dobře vědět a proto navrhuje oplotit nádraží - to dá rozum.

Článek má navíc zavádějící titulek, který je pochoutkou všech "filozofů" na téma - co bylo dřív; nádraží, nebo bydlení.

Jde o druh činnosti na nádraží, ne o běžný provoz, který pochopitelně nemůže nikomu z okolí vadit. To, co se v PRAHA-LIBEŇ děje, je permanentní nepovolená technopárty!

0/−1
9.7.2015 13:16

D13a62v70i12d 86P96e91c60a 1575284341196

Kde berete tu jistotu, že až SŽDC oplotí kolejové brzdy (kravina za několik miliónů), nezačnou si ti samí lidé stěžovat na průjezd vlaků? Doporučoval bych postup v smyslu, že pokud byl někde železniční provoz, silnice či fabrika dřív, než byt či dům, smůla. Jinak budou mít stížnosti nedozírné následky. Přinutíte souseda, aby postavil hlukovou stěnu, když seká křoviňákem? Ze státu by každý rád dojil, co se do něj vejde.

+1/−1
11.7.2015 14:00

A89n47d95r55e95j 52O73l17e74k85s73a 3825701747621

Já tu jistotu neberu, ale jistota je, že hladina hluku klesne pod nepovolenou mez. Pokud si vykucháte výfuk u svého sporťáku a vyrazíte do ulic, kde berete jistotu, že když vás STK donutí výfuk vyměnit, že si pak někdo nebude stěžovat na váš pouhý průjezd?

Asi takovou hodnotu má ta Vaše vyprávěnka.

0/0
12.7.2015 22:07

A61n41d23r10e84j 46O78l32e20k59s17a 3595711897101

Zdá se, že má vedení SŽDC na ministerstvu zdravotnictví své lidi. Jinak to rozhodnutí nejde vysvětlit!

0/−1
9.7.2015 11:33

M31a14r69t94i44n 76K36ř15í58ž 9193902940157

A přitom řešení je snadné -> WD40

+1/0
9.7.2015 10:53

J37a76n 96C28e25p32e38k 1974266140

http://www.mapy.cz/zakladni?x=14.4926434&y=50.1023048&z=16&base=ophoto

opravdu si všichni myslí, že toto patří dovnitř do města? A opravdu si všichni myslí, že veškeré obytné domy v okolí jsou nové developerské projekty?

0/0
9.7.2015 9:54

J33o34s53e67f 72C45h45o45d24o45u84n84s52k77ý 4111786289840

Opravdu si myslíte, že nádraží Praha-Libeň je odjakživa vevnitř ve městě a ty baráky nevznikly až po tom? Mimochodem, dřív se jezdilo až na Palmovku. To byl úplný kraj Prahy. Dál už byly jen vesnice, jako Vysočany nebo Hloupětín.

+4/0
9.7.2015 12:00

A15n18d51r74e54j 82O26l82e82k19s40a 3565671717321

Opravdu si myslíte, že jde o polohu nádraží a ne o činnost na něm provozovanou?

0/0
9.7.2015 12:03

J87a64n 70Č20e33k67a41l 7229735554804

Tahle zpráva už tu byla před nějakou dobou, zopakuji tedy, co jsme říkal tehdy - KOUPIT SI BYT U NÁDRAŽÍ A PAK SI STĚŽOVAT NA VLAKY MŮŽE JEN DE*IL!! 

Omlouvám se za CapsLock, ale je to jediný ekvivalent zoufalého křiku, který klávesnice dovoluje...

+11/−1
9.7.2015 9:22

J69a51n 90C54e50p23e52k 1204236200

Pane Čekal, zřejmě jste článek vůbec nečetl. Nejedná se o hluk ze stanice Nádraží Libeň, ale z rozřazovacího nádraží a jeho brzdícího mechanismu na brždění vagonů, které pokrývá skoro 2 km čtvereční. To se má uprostřed města v okolí do dvou kilometrů do nádraží udělat bez stavební zóna? Jen hlupák může toto v dnešní moderní době provozovat uprostřed města. A jedná se hlavně o porušování limitů hluku a to skoro o dvounásobek povoleného. Pokud bude vše v limitech, nikdo si na nic stěžovat nebude. Né každý má to štěstí a možnosti jako vy, pořídit si vilu v divočině, kde vás budí akorát tak veverky. Pokud nechápete, přečtěte si článek pořádně, aby jste nebyl příště za hlupáka.

+2/−6
9.7.2015 9:46

J94a81n 58Č97e84k55a61l 7629355824884

Já bydlím u jižní spojky, mě o hluku nemusíte nic vykládat...

0/0
9.7.2015 9:53

J26a23n 29Č88e45k18a18l 7609465754384

PS: není zas tak důležité, zda je konkrétním zdrojem hluku špalková brzda na vagónu anebo brzdící systém vlakotvorby v seřazovací části stanice, pointa je ta, že to nádraží je tam od 19.století, a najednou je problém, že vlaky dělají hluk?? Byli by radši, kdyby tam místo nádraží bylo překladiště kamionů?

Anebo toto celé přestěhovat někam do polí za Prahu (pominu to, že umístění seřazovacího nádraží není o píchnutí prstem do mapy), a zabrat tím 2km2 orné půdy?

+4/−1
9.7.2015 9:59

A11n98d12r56e40j 90O64l89e42k25s61a 3195761687881

Hluk nedělají vlaky. Hluk dělá čelisťová stacionární brzda na svážném pahrbku. Nemá to žádnou souvislost s železničním provozem. 

Je to totéž, jako kdyby si logistický park udělal v zástavbě venkovní zkušebnu motorů kamionů jel na ní noční směny. Asi tak velká souvislost s provozem to je.

0/0
9.7.2015 11:41

A60n34d82r85e60j 21O29l96e80k35s77a 3355601777441

To je úplně jiný hluk. Trvalý, unavující, širokospektrální. Ne že bych Vám ho záviděl, to ne..

0/0
9.7.2015 11:47

J12a61n 73Z29a52b57a98b81a 8984304708704

Mno, to nádraží tam bylo dřív než většina těch domů okolo. A ono přeložit nádraží není jen tak. Holt se město rozrůstá poněkud rychleji...

+2/−1
9.7.2015 9:58

A92n55d11r60e19j 21O75l28e56k36s62a 3895771897781

Mno, ten svážnej pahrbek si tam ale udělali před pár lety. Dokonce ani za dob, kdy byla Libeň průmyslová zóna, tam tohle nebylo.

0/−1
9.7.2015 11:43

P15a75v15e23l 38M39a63t80o59u57š13e49k 5450137358114

Víte, jak vypadají 2 km čtvereční? To by libeňské seřaďovací nádraží muselo mít při stávající šířce délku přes 20 km, tj. jako z Prahy-Libně někam za Úvaly. Blbost, že! Jinak tam to seřadiště funguje od 60. let minulého století. Dříve bylo jistě daleko hlučnější, protože se vozy běžně chytaly "na čubu" (zarážka, která se po najetí vozu s celým vozem nebo vozy několik metrů pohybuje smykem po koleji). To byl teprve kravál! Nicméně to nádraží lidem začalo vadit teď, kdy je hluk naprosto běžnou součástí života (auta, motorové sekačky, fukary apod.). Někteří lidé prostě železnici nemohou vystát, tak na ní stále hledají hnidy. Jiný hluk jim přitom nevadí a ještě jsou schopni jej obhajovat, hlavně když jej sami způsobují.

+4/−1
9.7.2015 11:39

A85n39d49r57e14j 34O33l26e25k48s12a 3255541347211

Ne. Vozy na čubu se tam chytají samozřejmě stále - žádná změna. Hluk je to děsivý, jako když se hroutí stadion. Využívání svážného pahrbku s kolejovou brzdou - generátorem hvizdu, který rve uši i přes dvojitá okna -  je ale výdobytkem nové kapitalistické éry.

0/−1
9.7.2015 11:46

P38a74v66e30l 76M33a24t57o42u62š91e29k 5110607188354

Možná se to dělá stále. Nevím, nebydlím tam a zase tak dalece to nesleduji.

0/0
9.7.2015 12:02

A81n52d11r61e14j 47O49l31e10k50s80a 3955221897611

Já ano - vím o čem mluvím.

0/0
9.7.2015 12:03

A64n14d32r91e21j 70O46l15e33k62s25a 3905251507421

DE*IL!! jste Vy sám. Nejde o vlaky, jde o svážný pahrbek s kolejovou brzdou. Na něm se provádí rozřazování nákladních vozů a tvorba nových souprav. Jde o tedy o činnost, která není v Libni původní a vždy se dělala na perifériích bez obytné zástavby. Přijďte si poslechnout, přijdete o uši, až začnou spouštět, Vy znalče.

0/−2
9.7.2015 11:37

J14a25n 64Č40e75k42a12l 7339585344364

Zatímco špalkové brzdy jsou absolutně bezhlučné, že...

+1/0
9.7.2015 15:15

A26n97d75r81e42j 61O29l72e39k64s96a 3375261247211

Zdržové brzdy, jsou brzdy provozní, montované na vozech. Ovládá je mašinfíra. Brzda kolejová, je zařízení náležející k železničnímu svršku a určené k dálkové úpravě rychlosti volně se šinoucího vozu. Ne kozu, ale vozu.;-D

0/0
9.7.2015 16:09
Foto

M16i95l37o50s32l57a15v 59Z18í76t80k57a 8590854317120

Protihluková stěna je v tomto případě dost blbost. Ta může utlumit hluk z bezprostředně přilehlé koleje, dvou - ale ne ze seřaďovacího nádraží s mnoha kolejemi. Jinak samozřejmě je pravda, že ta hluková zátěž tam byla dříve než došlo k boření továren a výstavbě bytů........  Ke snížení hlučnosti vlaků jezdících po kolejích v osobní části nádraží již došlo samotnou modernizací kolejiště.

+1/0
9.7.2015 9:12

A98n42d86r43e29j 16O57l80e81k39s94a 3775131487281

Mohu potvrdit. Když projíždí Pendolino, nebo RailJet - ani se to nedovíte, pokud nezahouká. Není to o průjezdu vlaků, i když samozřejmě nákladní je slyšet výborně, je to o seřaďovací činnosti, která do města zkrátka nepatří, jako do něj nepatří například drtírna kamene, nebo stáčírna kyselin.

0/0
9.7.2015 11:52

P36a23v61e31l 95S37l31a82d14o67v92n26í73k 6657803717226

Takové články mě vždycky pobaví - kolik let tam ti stěžovatelé bydlí? A kolik let tam funguje to nádraží? Pochopitelně cena nemovitosti počítá s hlukem z nádraží, jestli si tam někdo koupil byt, který ani neviděl a smlouvu podepisoval kdesi v kavárně, tak ať si nestěžuje...Rv

+13/−1
9.7.2015 8:02

A52l42e93x38a82n36d77r 86K89o79s69t49k28a 8202808146374

Nádraží tam je podstatně déle než je doba lidského života, takže není co řešit. Absolutně každý, kde se tam přistěhoval věděl předem do čeho jde.

+8/−1
9.7.2015 8:23

A61n30d45r33e10j 15O70l21e13k38s60a 3225401167261

Oba dva víte úplné Ho_no. Jestli vy sami bydlíte například u parku, tak se jednoho dne může stát například skate parkem, nebo logistickým parkem, případně raketovou základnou The Park. Pak si Vaše fundamentální moudra rádi přečteme znovu.:-)

0/−3
9.7.2015 11:55

A58n33t64o59n16í33n 96Z40e34l52i19n47k50a 5234638495810

Vyhozené  peníze na stavbu. Zvuk se nešíří přímočaře jako světlo, ale v kulovitých, ev půlkulovitých vlnách.

+1/0
9.7.2015 6:50

J45a68n 37K28l50i76m28a 7410883670712

Jejich problém.Někdo si koupí barák byt za 5 milionů na hypotéku u nádraží a pak zjistí že ho budí vlaky a stěžuje si. Buď je tento člověk totální trotl, a nebo někdo chce zlikvidovat nádraží v Libni a na uvolněném pozemku postavit další baráky.tento subjekt si  platí  lidi a články v tisku. Podle mého je to celé podvod :)Rv

+12/−1
9.7.2015 6:40

A33n48d35r76e48j 62O33l68e85k25s54a 3315381337151

Další blbec....

0/−2
9.7.2015 11:55

P98a57v95e32l 69O88b73d20r39ž94á47l88e40k 6826874408742

Chtít kdekoliv ve vnitřní Praze 35 dB v noci je holý nesmysl.

Bydlí ve velkoměstě, s řadou výhod, tak prostě něco za něco.

+9/−1
8.7.2015 23:58

A44n39d67r11e13j 82O70l12e60k40s79a 3955291247161

Pusťte si 45 dB na 6ti kHz. Tak 50x za půl hodiny v pulzech 4 sekund. Přijdete o uši.

0/−1
9.7.2015 11:58

A88n27d70r29e83j 91O44l11e43k74s24a 3465531257441

To je samozřejmě nesmysl. Jde o chybu, těch 35 dB je limit v interiéru, za uzavřenými okny.

0/0
9.7.2015 16:38
Foto

R38u13d36o23l55f 93P92o46l97a53n23e61c67k38ý 3423404433745

Fascinuje mě, jak se lidé přistěhují někam, kde mohou očekávat hluk, do blízkosti letiště, nádraží, dálnice a pak proti tomu hluku protestují. Před pár lety byl velký humbuk s pražskou magistrálou. Jakási žena se tam přistěhovala a začala bojovat proti hluku. Vždyť ti lidé ví kam se stěhují, jdou tam dobrovolně, tak je to čistě jejich problém.

Mimochodem, nádraží v Libni je v provozu od roku 1877 a celou dobu tam skřípají vlaky. Vadí to najednou až teď.

+25/−1
8.7.2015 22:41

M32a81r50i64á27n 21V90o52j94t66e66k 2384677349578

Byt si kuoujete přes den. Nákladní vagóny se posunují především v noci. Pak je logické, že na to ten, kdo byt koupi, přijde, až když spí. Realitní kancelář nebo developer ho přece na hluk upozorňovat nebude.

+1/−4
8.7.2015 22:48

A44d95a50m 91B92e10c59h94n34ý 4330314391772

Podle mě stačí použít mozek- blizkost vlakového nádraží = vlaky = hluk. Nemusím kvuli tomu někde přespávat, aby mi to došlo...

+18/−1
8.7.2015 23:11

J81a43n 15K41l83i12m77a 7910613870482

Keci pane Vojtek, v bytě který chcete kupovat by měl kupující přečkat alespoň jednu noc je to běžné pravidlo.8-o

+1/−1
9.7.2015 6:50

J19a12n 64Č51e96k79a40l 7249555374194

Přes den se tam samozřejmě šíbuje taky, plus tam projíždějí i zastavují desítky až stovky vlaků, z nichž polovina nemá kotoučové brzdy, a tudíž vydává ono známé "kvílení"...

+1/−1
9.7.2015 9:24

A92n46d88r51e81j 31O32l55e40k92s88a 3605731227321

Přes den jsou za a) jiné hlukové normy, za b) není ten hluk zdaleka tak intenzívní a častý. Normální provoz nádraží jednoduše nesplňuje Libeň. Splňují Vysočany, Masaryčka, Wilsonák, Smíchov i Vršovice. Hádejte, kde bývalo seřaďovací nádraží?

0/0
9.7.2015 12:02

J61i96ř82í 31K78r51e44j62č53í82k 2977948524366

Pokud hygienici skutečně naměřili 50 dB, pak je vše v pořádku, protože dle normy je povoleno 65 dB.

+1/−1
8.7.2015 22:29

A53n89d25r32e54j 33O21l93e94k60s95a 3705381417171

Za zavřenými okny!

0/0
9.7.2015 12:06

L25u22k14á77š 84N56o78v27á71k 4156406502123

Váchale, takže po-iksté: ŽÁDNÁ RYCHLODRÁHA SE V PRAZE NECHYSTÁ! ÚSEK MAS.NA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ SE BUDE POUZE MODERNIZOVAT!

+2/0
8.7.2015 21:40

P36a96v97e33l 37M13a14t48o97u44š50e67k 5980497128874

A nehledě k tomu, že pokud tam bude jezdit něco na způsob Elefantů, tak to rozhodně nebude hlučnější než současné soupravy z 50. až 70. let. To je akorát někým záměrně vyvolaná hysterie. Většinu obyvatel Prahy 6 určitě víc ruší letiště a Evropská než trať Praha - Kladno, byť by byla jakkoli frekventovaná.

+6/0
9.7.2015 8:20

P70a82v80e15l 30M45a66t84o89u74š51e95k 5210967598494

Jo, a ještě jsem zapomněl na sekačky, fukary a jinou motorovou havěť, se kterou se po parcích nesmyslně často prohánějí studentíci a různé zkrachovalé existence. Když na to někdo poukáže, tak je odbyt s tím, že "pokrok se nedá zastavit". Jestli náš novodobě vydobytý pokrok spočívá v tom, že je obtěžováno okolí, tak je to hodně smutné. Jenže to kupodivu skoro nikomu nevadí, včetně matek s malými dětmi, kterým to takřka denně řve a smrdí pod okny, zatímco vlaky jsou u nás chápány jako zlo, které z principu vadit musí.

0/0
9.7.2015 8:26

L92u69k91á68š 62M96a46l11í38č12e76k 3233682365267

Z moci úřední bude vlakům nakázáno skřípět potichu!

+5/0
8.7.2015 21:38

R56i38c25h83a43r56d 68T96r15e60f40i47l 4461375629520

R^;-D

0/0
8.7.2015 22:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.