- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
O tom, kde se postaví protihlukové stěny a kde ne, rozhoduje akustická studie. Její zpracování mají na starost externí firmy najaté SŽDC.
Je to jasná soukromě-zájmová činnost. Odhlučnit jen zdroj, vyjde moc levně a ještě to nebude dělat švagr...
Nechápu, proč si stěžují až teď. V dnešní době se tam posunuje 2x méně vagonu než např. před 20 lety, a nikdo si nestěžoval (vlastně by ani neměl, pokud normální člověk si kupuje byt, měl by obhlédnout i okolí a ne kolik to stojí (ty ceny bytů u nádraží by měli být nižší)) a uvědomit si, že bydlí u nádraží. Ty lidi teď zjistili, že mohou dávat žaloby, petice atd na jakoukoliv blbost tak toho zneužívaj. A pro info, jsem železničář, mám rád vlaky ale i tak bych se k žádnému nádraží nenastěhoval, i kdyby tam mělo projet pár vlaků za den.
Další...píp. Pane Knape, nemluvíte pravdu. Posunování a spouštění z pahrbku přes brzdu je z hlediska hluku obrovský rozdíl. Před 20ti lety se posunovalo (jak vy říkáte) ve Vršovicích.
K věci samé. Ze strany SŽDC jde o nekonečné obstrukce. Obehnání nádraží protihlukovou zdí je nejen zbytečné, ale především to nebude účinné. Navíc to bude nesmyslně drahé (možná účel?). Zdrojem hluku, který vysoce překračuje hygienickou normu, je jen jedno zařízení, dlouhé několik metrů a ležící v úrovni terénu. Je to kolejová brzda spouštěných vagonů. SŽDC to musí velmi dobře vědět a proto navrhuje oplotit nádraží - to dá rozum.
Článek má navíc zavádějící titulek, který je pochoutkou všech "filozofů" na téma - co bylo dřív; nádraží, nebo bydlení.
Jde o druh činnosti na nádraží, ne o běžný provoz, který pochopitelně nemůže nikomu z okolí vadit. To, co se v PRAHA-LIBEŇ děje, je permanentní nepovolená technopárty
Kde berete tu jistotu, že až SŽDC oplotí kolejové brzdy (kravina za několik miliónů), nezačnou si ti samí lidé stěžovat na průjezd vlaků? Doporučoval bych postup v smyslu, že pokud byl někde železniční provoz, silnice či fabrika dřív, než byt či dům, smůla. Jinak budou mít stížnosti nedozírné následky. Přinutíte souseda, aby postavil hlukovou stěnu, když seká křoviňákem? Ze státu by každý rád dojil, co se do něj vejde.
Zdá se, že má vedení SŽDC na ministerstvu zdravotnictví své lidi. Jinak to rozhodnutí nejde vysvětlit
http://www.mapy.cz/zakladni?x=14.4926434&y=50.1023048&z=16&base=ophoto
opravdu si všichni myslí, že toto patří dovnitř do města? A opravdu si všichni myslí, že veškeré obytné domy v okolí jsou nové developerské projekty?
Opravdu si myslíte, že nádraží Praha-Libeň je odjakživa vevnitř ve městě a ty baráky nevznikly až po tom? Mimochodem, dřív se jezdilo až na Palmovku. To byl úplný kraj Prahy. Dál už byly jen vesnice, jako Vysočany nebo Hloupětín.
Tahle zpráva už tu byla před nějakou dobou, zopakuji tedy, co jsme říkal tehdy - KOUPIT SI BYT U NÁDRAŽÍ A PAK SI STĚŽOVAT NA VLAKY MŮŽE JEN DE*IL!!
Omlouvám se za CapsLock, ale je to jediný ekvivalent zoufalého křiku, který klávesnice dovoluje...
Pane Čekal, zřejmě jste článek vůbec nečetl. Nejedná se o hluk ze stanice Nádraží Libeň, ale z rozřazovacího nádraží a jeho brzdícího mechanismu na brždění vagonů, které pokrývá skoro 2 km čtvereční. To se má uprostřed města v okolí do dvou kilometrů do nádraží udělat bez stavební zóna? Jen hlupák může toto v dnešní moderní době provozovat uprostřed města. A jedná se hlavně o porušování limitů hluku a to skoro o dvounásobek povoleného. Pokud bude vše v limitech, nikdo si na nic stěžovat nebude. Né každý má to štěstí a možnosti jako vy, pořídit si vilu v divočině, kde vás budí akorát tak veverky. Pokud nechápete, přečtěte si článek pořádně, aby jste nebyl příště za hlupáka.
Protihluková stěna je v tomto případě dost blbost. Ta může utlumit hluk z bezprostředně přilehlé koleje, dvou - ale ne ze seřaďovacího nádraží s mnoha kolejemi. Jinak samozřejmě je pravda, že ta hluková zátěž tam byla dříve než došlo k boření továren a výstavbě bytů........ Ke snížení hlučnosti vlaků jezdících po kolejích v osobní části nádraží již došlo samotnou modernizací kolejiště.
Mohu potvrdit. Když projíždí Pendolino, nebo RailJet - ani se to nedovíte, pokud nezahouká. Není to o průjezdu vlaků, i když samozřejmě nákladní je slyšet výborně, je to o seřaďovací činnosti, která do města zkrátka nepatří, jako do něj nepatří například drtírna kamene, nebo stáčírna kyselin.
Takové články mě vždycky pobaví - kolik let tam ti stěžovatelé bydlí? A kolik let tam funguje to nádraží? Pochopitelně cena nemovitosti počítá s hlukem z nádraží, jestli si tam někdo koupil byt, který ani neviděl a smlouvu podepisoval kdesi v kavárně, tak ať si nestěžuje...
Nádraží tam je podstatně déle než je doba lidského života, takže není co řešit. Absolutně každý, kde se tam přistěhoval věděl předem do čeho jde.
Vyhozené peníze na stavbu. Zvuk se nešíří přímočaře jako světlo, ale v kulovitých, ev půlkulovitých vlnách.