Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlodráhu na letiště dovede odbočka. Stavět se začne za tři roky

Ministerstvo dopravy rozhodlo, jak bude vypadat rychlodráha, která spojí centrum Prahy s Kladnem a ruzyňským letištěm. Trať povede z Masarykova nádraží tunelem do Dejvic. Za stanicí Praha-Ruzyně pak bude odbočka na letiště. Cesta z centra k ranvejím potrvá 27 minut a počítá se na ní se dvěma kolejemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90i43r91o34s97l10a18v 95G48r42o86s72s12m90a88n64n 8552439304

Ještě že si hlavu nepostavily ještě jiné městské části než Praha 6. To bychom v Praze mnoho modernizovaných tratí neměli. Ale co bychom šestce nezaplatili...

A jen malá poznámka. Metro na letiště by podle mého názoru bylo naopak kapacitně předimenzované.

+2/0
15.7.2015 22:23

T25o31m51á52š 53C25h24r83á51p83e88k 4839417832270

27 minut z centra na letiste, to je opravdu rychlovlak, jak se patri. Dneska to trva autem uplne stejne dlouho. Pokud to chteji nazvat "rychlodraha", tak tech 12 nebo 13 km nemuze rozhodne vzit vice nez 10 minut.

+1/0
15.7.2015 14:46

K62a93r98e85l 40D66r48d32a 6553265767449

27 minut a hlučící "klikatice" středem Prahy 6 je pěkné svinstvo. Nechápu proč neumíme rozpadající se, technický přežitek z 19. století zrušit? Ta dráha zde měla smysl v době, kdy Ruzyně, Liboc či Řepy byly obce daleko za Prahou.

  Nějaké oprašování takové starožitonsti a blbnutí kolem "příměstské železnice" je zhůvěřilost.

  Osobně navrhuji rovnou trať s minimem zastávek přes Horoměřice a Lysolaje na Masaryčku. (Pozemky má stát k dispozici roky.) A pak přes letiště na Kladno. 27 minut by bylo hezkých, ale pro cestu z Kladna. Dnes to autobusy a vlaky dávají za cca 35 minut k metru. Vlak na Masaryčku bez zastávek jede 40 minut, se zastávkami 60 minut. To je přece reálně nepoužitelné.

  Aby tato investice měla smysl a byla "ekonomicky zdůvodnitelná", měl by spoj Kladno-Masaryčka jet maximálně 30 minut. Z letiště by to měl zvládnout za 15 max 20 minut!

  (A jen tak mimochodem, celý problém s dojížděním je o tom, že si většina Pražanů se standardním platem může dovolit byt nejblíže tak na Kladně. Dejte mladým rodinám 2 mil. dotaci na byt a je po problému. Za 20 mld. by to vyřešilo 10.000 tis. rodin a žádné spojení na Kladno nebude třeba.)

0/−3
15.7.2015 13:19

K31a25r50e64l 57D19r71d68a 6903485797829

10 tis. nebo jen 10.000...

0/0
15.7.2015 13:38

O79l35d13ř61i72c43h 75J35a18n90e34č17e46k 8609836633971

Je fakt, že novostavba ve Vámi navrhované trase by nejspíš byla jednodušší a ani by nemusela být výrazně dražší než kompletní přestavba a vytunelování (teda zatunelování) stávající trati. A nemuselo by se větvit. Jen tedy nevím, kudy byste ji chtěl dostat kolem Lysolají dolů k Vltavě - tunelem dolů do Šárky a dalším tunelem pod Babou? 8-o

Pokud vím, původní trať z Kladna vznikla ještě jako koněspřežka pro náklad a končila v Dejvicích.

Potenciál pro S-Bahn to moc nemá, protože z centra až po Veleslavín trať prochází oblastí hustě pokrytou metrem a tramvajemi a navíc na ně má sama velmi špatnou návaznost a ruzyňské nádraží je daleko od jakékoliv větší zástavby. Takže jde opravdu především o Kladno a letiště. Jen by v takovém případě bylo dobré postavit ještě tramvaj z Šárky na letiště, aby se z Kladna (a z letiště) na Prahu 6 nemuselo přes centrum.

Mimochodem, pokud byste za 20mld přestěhoval 10tis rodin z Kladna do Prahy, tak nic nevyřešíte, protože do těch uvolněných bytů na Kladně by se nastěhovalo dalších 10tis rodin. A na letiště by se dál muselo autobusem...

0/0
15.7.2015 14:03

J61a33n 42D26l30o57u88h79ý 8186100293230

Tak to bude takový druhý metro... 8-o

+2/−2
15.7.2015 10:25

R86a71d51e53k 43J15a97n49a13t79a 9685656914652

Nebude. Bude to normální příměstská železnice. Která už dnes po Praze jezdí několika tunely - Vinohradský, 2 Vítkovské ...

+2/−1
15.7.2015 11:58

J44a45n 49M20a38t72ú28š 5307940745246

Kdyby se začalo stavět za tři dny, tak je pozdě, ale za tři roky je fatální neschpnost ministra a potažmo celého systému.

0/−2
15.7.2015 9:31

A47n19d82r13e83j 62O66l34e88k77s47a 3445941167491

Co 3 roky, už asi čtvrt století se ta elektrifikace plánuje! Jenže tehdy dávno někdo použil termín "rychlodráha", který měl na všechny budoucí snahy o realizaci, zdrcující účinek. Pro obyvatelstvo Prahy 6 to totiž znamená totéž, co ranvej ;-D

0/0
17.7.2015 13:35

O57l98d61ř58i53c72h 59J37a91n54e44č68e88k 8899496683511

"Obsluha metrem by neměla dostatečnou kapacitu"

8-o chcete tvrdit, že metro by mělo nižší kapacitu, než stávající autobusy? 8-o

"Tramvajové spojení by nedosahovalo stávajících časů autobusového spojení"

8-o cesta z Můstku na letiště busem trvá podle jízdních řádů 32 minut, tramvají do Divoké Šárky 22 minut a odtamtud je to na letiště už jen pár kilometrů, to by se za 10 minut už zvládlo.

U tramvají bych spíš chápal ten argument s kapacitou - i když ta by byla pořád minimálně trojnásobná oproti stávajícím busům, čili dostatečná.

Vlak to má jet 27 minut, takže se oproti stávajícímu stavu ušetří všeho všudy 5 minut? Úžasné Rv

Tím nechci říct, že stávající spojení na letiště je o.k. a není potřeba s ním nic dělat - naopak, kolejové spojení je na letišti každopádně potřeba. Ale ty argumenty v článku jsou snůška blábolů :-(

+3/0
15.7.2015 9:17

M55i78l28o67s87l66a98v 94J16e97ž66e76k 3664973144251

Každá diskuze je bohužel k tomuto tématu bezpředmětná, žádná rychlodráha Praha- letiště s odbočkou na Kladno se realizovat nikdy nebude, je to jenom tlachání politiků v předvolební době a ta se  blíží. Toto téma se vždy otevře pouze v tomto období.

+1/−1
15.7.2015 8:46

R31a33d69e30k 43J26a70n73a58t54a 9215386274972

Jaké volby se blíží? Toto je centrální akce, MD+SFDI+SŽDC, problémy dělal především P6. Celostátní volby jsou až 2017, obecní až 2018. Krajské sice už 2016, ale Středočeský kraj té modernizací nikdy problémy nedělal.

+2/0
15.7.2015 9:16

M45i97l37o77s92l49a37v 31J88e21ž93e58k 3574653614691

No to určitě, na toto téma se tlachá od roku 1986, tedy co já pamatuju.

0/0
15.7.2015 9:59

M25i86r46o63s73l67a26v 97G31r21o61s57s93m38a22n86n 8662889984

Nebýt známých požadavků Prahy 6, trať už by byla zmodernizovaná. A metro by vedlo do Krče místo do Motola.

+1/0
15.7.2015 22:28

A31n77d38r29e21j 75O93l12e80k18s49a 3665231177961

Praha 6, to je takový personální rezervoár těch největších lhářů. Ostatně Bém ve Veleslavíně bydlí, pokud se neodstěhoval. jeden výstup z metra vede přímo na správný chodník. K sídlišti Červený Vrch musíte jednu stanici tramvaje dojít a pokud byste chtěl na tu tramvaj počkat, musíte přes dvouproudou Evropskou. Opravdu k tramvaji výstup z metra neudělali. 

Historie se stále opakuje, Letňany sotva zapomenuty, připravuje se trasa D k těm správným pozemkům v majetku Kyperských společností.

+1/0
17.7.2015 13:42

P83e95t51r 80V44o71p40i21č79k70a 5372747727946

aneb Blanka 2 [>-]Rv

0/−1
15.7.2015 8:07

L81u81k71á90š 76T62o48m47a57n 1271522972

jiz za tri roky se zacne? tak to mame do 2025 hotovo. konecne si v duchodu zajedu pohodlne na letiste.

0/−1
15.7.2015 7:57

M73a24r26e22k 71H94r43u85b41y 6377902241188

Z centra na Ruzyn za 27 minut? No, je to cca 14 kilometru - opravdu mluvime o rychlodraze? 8-o30 km/h je opravdu fofr, tech 20 mld za to fakt stoji ;-D

+5/−1
14.7.2015 22:28

R64a58d47e27k 48J49a47n28a38t85a 9365676944312

"No, je to cca 14 kilometru"

Na letiště to je cca 19 km.

"opravdu mluvime o rychlodraze?"

Mluvíme o standardní příměstké železnici, "rychlodráha" je politicko-novinářský pojem bez významu.

"30 km/h je opravdu fofr"

Spíš 42 km/h. Mimochodem metro B má cestovní rychlost cca 38 km/h.

"tech 20 mld za to fakt stoji "

Asi jste nepostřehl, že se jedná o modernizaci, zvojkolejnění, elektrifikaci, částečné zahloubení, a to až do Kladna, ne jen na letiště. Navíc se jedná o projektovou cenu. Vysoutežená cena může být nakonec klidně nižší jak se nedávno párkrát ukázalo.

+2/−1
14.7.2015 23:18

M39a44r45e58k 92H62r90u73b65y 6957622581648

Vzhledem k tomu, ze plany jsou prakticky na vsechny varianty, neni jiste, co z toho nakonec vzejde - Praha 6 je znama svou nazorovou konzistenci ;-) Pokud z toho nakonec bude jenom zkapacitneni stavajici trate s odbockou, obsluhovane Elefanty (podobne jako ted treba na Kolin), zrychleni se cekat opravdu neda. Pak je samozrejme oznaceni rychlodraha chybne.

Pokud by se podarila vetsi modernizace (naprimeni, ubrani zastavek, zrychleni po Praze), pak by mohl byt efekt srovnatelny s puvodnimi plany na metro. To je ale prilis nepravdepodobne :-/

Takze 20 miliard za par spoju denne navic? Ve srovnani s Blankou to neni tak moc, ale absolutne je to dost zavratna castka. A nizsi fakt nebude, na to mame prilis mnoho spatnych zkusenosti.

0/0
14.7.2015 23:41

R79a39d18e50k 53J79a75n68a96t88a 9985396774132

Já to pochopil tak, že byla právě vybrána varianta R1spěš. Vy máte jiný dojem?

Zrychlení bude, ovšem v rámci možností - směrové vedení tratě totiž bude zachováno. Ovšem eletrifikace umožní použít svižnější soupravy, nebude potřeba rezerva na křižování, peronizace odstraní nutnost blokovat celou stanici při výstupu cestujících. Zkrátí se podstatně i interval, což taky reálně znamená urychlení - nebude nutno čekat na vlak tak dlouho jako dnes.

S metrem je to naprosto nesrovnatelné - metro totiž vůbec neřeší Kladno, a pro letiště je příliš kapacitní, stavět ho by byl naprostý úlet (prosazovala  ho jen ODS z Prahy 6 (Chalupa, Bém) která dokázala lživými argumenty tehdy zfanatizovat i část svých obyvatel. Kdokoliv, kdo dopravě trochu rozumí, nad tím vždycky kroutil hlavou.

"A nizsi fakt nebude, na to mame prilis mnoho spatnych zkusenosti. "

Ale také pozitivních. Třeba tunel Rokycany-Plzeň se staví mnohem levněji, než se plánovalo.

+2/0
14.7.2015 23:56

M59a55r85e40k 84H14r10u21b55y 6967912421318

Ktera varianta byla vybrana bohuzel nemusi mit nic spolecneho s realitou - viz smutne zkusenosti s Prazskym okruhem.

Tunel Rokycany-Plzen jeste neni hotovy, pockal bych na zaverecny ucet. Metro na letiste prilis kapacitni? A co pak rict o Motole, kde je 15x min cestujicich 8-o

Jinak samozrejme, pokud se postavi aspon neco, snad to nebude horsi nez stavajici stav, jako v pripade noveho Acka.

0/0
15.7.2015 11:51

A54n72d84r80e31j 85O89l81e47k97s76a 3845231247551

Také metro do Motola je naprostý luxus. Trasa tam byla zavedena jen proto, aby se její stavba vůbec nějak ospravedlnila, protože jinak byla neospravedlnitelná zcela. Na nemocnici veřejnost reaguje vždy kladně.

0/0
17.7.2015 13:47

O70l46d55ř58i62c84h 87J24a20n20e32č72e60k 8799276623521

sorry i 42 km/h je na 'S-Bahn' dost ubohé. s metrem to nemá smysl srovnávat, to staví přeci jen častěji.

dobře se myslím dá cesta na pražské letiště z centra srovnat s tím vídeňským - to je z Wien Mitte resp. Wien Hbf nějaký 21 km, z velké části přes město, S-Bahn to jede 25 minut (což nevypadá jako velký rozdíl, ale už je to průměrná rychlost 50 km/h), zrychlený Regionalzug 22, 'City Airport Train' bez zastávky 16, dálkové vlaky z Hbf bez zastávky 18. čili i v Praze by měla být reálná jízdní doba do 20 minut - u spojů na letiště bych očekával spíš charakter spěšného vlaku, tzn. že cestou zastaví jen v Dejvicích a na Veleslavíně - v Bubnech a Ruzyni stavět nemusí.

+2/0
15.7.2015 9:30

K61a47r53e24l 33N14a28s18t91o22u76p17i86l 3630101890841

rychlodráha tomu říkají akorát hloupí novináři...navíc co bych tam chtěl za rychlost, když to bude každou chvíli stavět? To že nejsi schopný rozlišit cestovní rychlost (se zastávkami) je ukázka tvojí hlouposti

+2/0
15.7.2015 8:32

V65í84t 60J45ů82z68a 8682846701698

V článku o tunelu z Masaryčky do Dejvic, na obrázku dosavadní oblouk přes Bubny ...

0/0
14.7.2015 22:11

P20a62v26e31l 67K80u24c41h61t76a 4116551227514

Tak asi se spekuluje, že tu stavbu zacáluje EU. To je asi jediné pozitivum. Kdybych to měl jako státník zaplatit z českých peněz, tak bych asi váhal. Osobně za miliony zrekonstruoval Zličín - jezdící schody, autobus hned před budovou, vyhnat místní bezďáky a na léta by to stačilo. Stejně ve Veleslavíně. Bylo by to za rok hotové a pohoda. Nice má více pasažérů a autobusy stačí. Takto se stejně musí přestupovat nebo jet na otřesnou Masaryčku? Jezdící chodník z Masaryčky na Wilsoňák?;-D;-D

+1/0
14.7.2015 22:10

P39e53t92r 75P46o13s33p67i72s69i93l 4603760915263

A proč se přednostně nestaví ta odbočka resp. i úsek Veleslavín-Kladno?! Přestup na Veleslavíně prozatím naprosto postačí. Drtivá většina těch cestujících jak z Letiště, tak Kladna nemá za cíl Masarykovo nádraží a stejně na metro někde přestoupí. Tedy jak z časového hlediska, tak počtu přestupů, vyjde na stejno, když pojedou na přestup o kus dále rychlodráhou nebo přestoupí už na Veleslavíně..

+6/−1
14.7.2015 22:07

P63a84v55e48l 42K57u96c38h95t54a 4486151497674

R^

+1/0
14.7.2015 22:11

P38a18v63e39l 47O92b53d24r74ž19á33l66e86k 6946524618732

Ono to tak možná i dopadne.

Ovšem vznikl by tím dvoukolejný a elektrizovaný úsek, zcela oddělený od zbytku moderní železniční sítě - protože z Veleslavína dál do centra by dráty nevedly a od Kladna dál také žádné dráty nejsou.

A že by se ráno soupravy vytáhly nafťákem do Veleslavína, tam cvakly na drát, přes den jezdily a večer zase postupně stahaly ... to by byla dost velká absurdita i na poměry v ČR.

0/−1
14.7.2015 23:11

P30e46t49r 45P22o26s10p72i19s81i56l 4643780915633

Copak ty soupravy budou jezdit z Masarykova nádraží někam dál? V zásadě stejně budou pendlovat na "uzavřeném úseku" mezi MN a Kladnem (letištěm). Tak by jen pendlovaly na o pár kilometrů kratší trati z Veleslavína místo MN. Nějaké depo resp. odstavná kolej, kde přečkají noc  se někde jistě vejde.

0/−1
14.7.2015 23:23

P27a28v15e41l 84O95b47d54r32ž20á69l79e39k 6196904198432

Rozdíl je v tom, že z Masaryčky vedou 3 další elektrizované tratě, takže je součástí sítě.

+1/0
14.7.2015 23:29

P52e92t74r 84P12o28s92p94i47s39i73l 4833700675203

Znovu. Ty soupravy budou pendlovat mezi Masaryčkou a Kladnem, nebo budou jezdit někam dál po těch třech elektrizovaných tratích z Masaryčky?

0/0
14.7.2015 23:35

P39a41v13e69l 75O46b30d87r33ž97á93l22e12k 6556294438982

Minimálně někam do depa, jelikož nikde na trase (včetně konečných MN a Kladno) depa pro elektrické jednotky nejsou a nebudou.

0/0
15.7.2015 0:24

P90e46t31r 36P97o87s42p26i86s47i89l 4583180795483

Menší depo v Kladně by se neztratilo. V komparaci s astronomickými náklady zahloubené varianty na P6 a souvisejícími komplikacemi v celém projektu rychlodráhy z Kladna, který to značně oddálí ne-li položí na další desetiletí, to opravdu není argument, že se tam neplánuje depo. A i bez depa, kdy by došlo na to Vaše občasné tahání na kontrolu do depa motorákem.

0/0
15.7.2015 0:33

R48a12d69e10k 77J86a49n66a15t72a 9865616134332

Co jsou podle vás astronomická náklady? Uvědoujete si, že těch 20 mld. je zásadní modernizace (2 koleje, částečné zahloubení, elektrifikace, rekostrukce všech stanic) celého úseku Praha-Kladno plus optimalizace Pražského Semmeringu?

Pro srovnání, 20 milard stálo prodložení linky A - v délce pouhých 6 km.

0/0
15.7.2015 0:43

P79e91t91r 19P40o83s79p31i87s12i42l 4243360585593

Astronomické náklady jsou za tu zahloubenou variantu z Veleslavína na Masaryčku, kde trvám na tom, že sama bude stát ve výsledku (víceprace, změny projektu, až po třeba ten výstup z Vltavské či jezdící chodník na Hlavák)  20 mld. Naopak urychlenou výstavbu rychlodráhy z Kladna, s odbočkou z letiště, na Veleslavín hájím. A tento úsek mohl být v zásadě už postaven, pokud by ho desetiletí neblokovalo trvání na zároveň budovaném úseku do centra. A teď nesjpíš díky zahloubené variantně, která jediná projde skrze P6 a nákladech, které zase neprojdou tabulkama efektivnosti + projektových komplikacích, to bude blokovat rychlodráhu z Kladna a kvalitní napojení letiště na  MHD další roky.

0/0
15.7.2015 0:57

R81a97d73e89k 24J73a63n52a58t43a 9315136954632

Při vašem odhadu ceny jste asi pozapomněl, že ten úsek bude hloubený, ne ražený jako metro. To je levnější.

A tabulkama efektivnosti to právě prošlo. O tom byla ta studie. A P6 souhlasí, to byla největší žába na prameni.

0/0
15.7.2015 7:59

M30a35r11t80i22n 63R67u96z66i97c48k63a 1682808816967

melo byt +

0/0
15.7.2015 21:10

R44a72d23e17k 55J90a88n86a23t18a 9155386484602

Nevyjde to nastejno. Z trati Praha-Kladno lze totiž přestoupít přímo i na linku B a C. To vám přestup na Veleslavíně nezajistí. Kromě toho by docházelo k dalšímu nežádoucímu zatížení už dnes přetížených linky A v centru. Ta trať je alternativní cesta do centra.

+2/0
14.7.2015 23:23

P96e62t75r 34P33o80s17p22i55s46i94l 4233100175903

Kde na C? To myslíte ten možná někdy realizovaný půlkilometrový eskalátor, který jistě na času ani pohodlí nic nepřidá a určitě vyjde déle než prostý přestup na metru A/C? Pokud budete kalkulovat cestu například letiště-Pankrác, tak celkovým časem i časem přestupů to vyjde na stejno jestli přestoupíte na metro už na Veleslavíně nebo až na Masaryčce.

A ano je to alternativní trať zdvojující existující spojení metrem Veleslavín-širší centrum. Za 20 miliard a kapacity v nejbližší budoucnosti opravdu vyčerpány nebudou. Celé to je jen o tom stihnout dotaci z EU na část nákladů a ne dopravní či ekonomickou nutností.

+1/0
14.7.2015 23:33

R75a20d93e71k 76J45a85n39a82t55a 9745446224932

Na trasu C přestupíte na Vltavské. Severní konec nástupiště stanice metra je totiž pár metrů od stanice Praha-Bubny, jen tam nejsou schody (v územním plánu ovšem odkakživa jsou). Dodělat je tam v rámci takto velké akce je maličkost.

+1/0
14.7.2015 23:44

P98e54t61r 67P28o47s51p11i91s55i57l 4253370595663

Takže stejně jako ten jezdící chodník na Hlavák. Další prachy a hlavně komplikace projektu co v důsledku oddaluje vybudování rychlodráhy v úseku Kladno-letiště-Veleslavín. Kde tu výstavbu už mnoho let zdržuje a odsouvá právě jen trvání na postavení úseku Veleslavín-Masarykovo nádraží (popř. Hlavní nádraží).

+1/0
14.7.2015 23:53

R70a59d76e87k 79J31a42n94a43t76a 9825606754452

"Takže stejně jako ten jezdící chodník na Hlavák."

Nikoliv. Sestoupíte po schodech a po pár krocích stojíte u prvních dveří soupravy metra. Kdežto travelátor by byl 500m dlouhý.

"Další prachy a hlavně komplikace projektu"

Jedny schody, se kterými se počítalo už pří stavbě toho metra v 80. lewech, v místě kde na povrchu brownfield, a stejně se to tam celý kolem rozkope, jsou pro vás komplikace?

0/−1
15.7.2015 0:00

P51e77t16r 71P10o61s47p49i61s42i87l 4533340195123

Dobře, po dobudování propojení na Vltavské, tak přínos rychlodráhy bude o jeden přestup na metru méně do destinace na trati metra C.

Za astronomickou cenu zahloubené varianty (pokud vůbec projde a nepoloží celý projekt). A v tom důsledku další oddalování výstavby úseku Kladno-letiště-Veleslavín, odkud už plnohodnotné spojení na MHD existuje a rychlodráha je v zásadě jen zdvojovací alternativa.

+1/−1
15.7.2015 0:08

R25a29d29e58k 79J25a84n25a66t33a 9235766224662

20 miliard je za celý projekt - tj. až do Kladna, modernizace všech stanic (tj. bezbarierovost, peróny, pochody), kus zcela nové trati na letiště, částečné zahloubení, eletrifikace, zdvokolejnění, samozřejmě moderní koleje, tj, tišší provoz.

0/0
14.7.2015 23:49

P33e51t63r 89P34o55s13p78i19s64i59l 4153330195243

Zlatý voči. Plně zahloubená varianta z Výstaviště po Veleslavím bude ve výsledku stát 20 mld   Tyhle ceny jsou bez inflace, víceprací na základě dodatečných požadavků městských částí, změn projektu v průběhu výstavby v důsledku "nepředpokládaných" skutečností atd.

Asi něco jako kalkulovaná oficiální cena na dostavbu východní části MO z Holešoviček na Jižní spojku, kde se hází numero 22 mld a ve skutečnosti, kdo tomu trochu rozumí vám řekne, že to nebude levnější než těch 40 jako za Blanku.

0/0
15.7.2015 0:01

B55o90h77u18s85l41a60v 63K40r27á65l36í92k 2891150759476

Nebylo by levnější postavit u Masaryčky letiště?

+1/0
14.7.2015 22:06

P69a37v94e18l 46K88u43c83h56t21a 4496201927304

Vodochody už nejsou aktuální?

0/0
14.7.2015 22:12

Ř19e60h15o51ř 77V32l98a14s80á91k 2894104581176

Jo. A protože je tam málo místa, udělal bych ho do podzemí, jako tunel R^

+1/0
14.7.2015 22:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.