Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlodráhu na letiště dovede odbočka. Stavět se začne za tři roky

Ministerstvo dopravy rozhodlo, jak bude vypadat rychlodráha, která spojí centrum Prahy s Kladnem a ruzyňským letištěm. Trať povede z Masarykova nádraží tunelem do Dejvic. Za stanicí Praha-Ruzyně pak bude odbočka na letiště. Cesta z centra k ranvejím potrvá 27 minut a počítá se na ní se dvěma kolejemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M87i58r70o87s98l25a62v 76G83r91o41s56s80m19a33n75n 8402789374

Ještě že si hlavu nepostavily ještě jiné městské části než Praha 6. To bychom v Praze mnoho modernizovaných tratí neměli. Ale co bychom šestce nezaplatili...

A jen malá poznámka. Metro na letiště by podle mého názoru bylo naopak kapacitně předimenzované.

+2/0
15.7.2015 22:23

T75o74m53á23š 89C67h44r71á56p25e76k 4879957542570

27 minut z centra na letiste, to je opravdu rychlovlak, jak se patri. Dneska to trva autem uplne stejne dlouho. Pokud to chteji nazvat "rychlodraha", tak tech 12 nebo 13 km nemuze rozhodne vzit vice nez 10 minut.

+1/0
15.7.2015 14:46

K86a38r78e85l 43D62r35d55a 6943225697649

27 minut a hlučící "klikatice" středem Prahy 6 je pěkné svinstvo. Nechápu proč neumíme rozpadající se, technický přežitek z 19. století zrušit? Ta dráha zde měla smysl v době, kdy Ruzyně, Liboc či Řepy byly obce daleko za Prahou.

  Nějaké oprašování takové starožitonsti a blbnutí kolem "příměstské železnice" je zhůvěřilost.

  Osobně navrhuji rovnou trať s minimem zastávek přes Horoměřice a Lysolaje na Masaryčku. (Pozemky má stát k dispozici roky.) A pak přes letiště na Kladno. 27 minut by bylo hezkých, ale pro cestu z Kladna. Dnes to autobusy a vlaky dávají za cca 35 minut k metru. Vlak na Masaryčku bez zastávek jede 40 minut, se zastávkami 60 minut. To je přece reálně nepoužitelné.

  Aby tato investice měla smysl a byla "ekonomicky zdůvodnitelná", měl by spoj Kladno-Masaryčka jet maximálně 30 minut. Z letiště by to měl zvládnout za 15 max 20 minut!

  (A jen tak mimochodem, celý problém s dojížděním je o tom, že si většina Pražanů se standardním platem může dovolit byt nejblíže tak na Kladně. Dejte mladým rodinám 2 mil. dotaci na byt a je po problému. Za 20 mld. by to vyřešilo 10.000 tis. rodin a žádné spojení na Kladno nebude třeba.)

0/−3
15.7.2015 13:19

K22a47r78e22l 14D97r74d38a 6443435457809

10 tis. nebo jen 10.000...

0/0
15.7.2015 13:38

O30l63d53ř15i60c17h 13J44a11n32e31č93e95k 8539446743491

Je fakt, že novostavba ve Vámi navrhované trase by nejspíš byla jednodušší a ani by nemusela být výrazně dražší než kompletní přestavba a vytunelování (teda zatunelování) stávající trati. A nemuselo by se větvit. Jen tedy nevím, kudy byste ji chtěl dostat kolem Lysolají dolů k Vltavě - tunelem dolů do Šárky a dalším tunelem pod Babou? 8-o

Pokud vím, původní trať z Kladna vznikla ještě jako koněspřežka pro náklad a končila v Dejvicích.

Potenciál pro S-Bahn to moc nemá, protože z centra až po Veleslavín trať prochází oblastí hustě pokrytou metrem a tramvajemi a navíc na ně má sama velmi špatnou návaznost a ruzyňské nádraží je daleko od jakékoliv větší zástavby. Takže jde opravdu především o Kladno a letiště. Jen by v takovém případě bylo dobré postavit ještě tramvaj z Šárky na letiště, aby se z Kladna (a z letiště) na Prahu 6 nemuselo přes centrum.

Mimochodem, pokud byste za 20mld přestěhoval 10tis rodin z Kladna do Prahy, tak nic nevyřešíte, protože do těch uvolněných bytů na Kladně by se nastěhovalo dalších 10tis rodin. A na letiště by se dál muselo autobusem...

0/0
15.7.2015 14:03

J29a57n 10D30l12o32u33h76ý 8126710893300

Tak to bude takový druhý metro... 8-o

+2/−2
15.7.2015 10:25

R25a22d53e92k 96J65a79n18a29t93a 9875186344632

Nebude. Bude to normální příměstská železnice. Která už dnes po Praze jezdí několika tunely - Vinohradský, 2 Vítkovské ...

+2/−1
15.7.2015 11:58

J88a26n 83M25a59t62ú10š 5877250845446

Kdyby se začalo stavět za tři dny, tak je pozdě, ale za tři roky je fatální neschpnost ministra a potažmo celého systému.

0/−2
15.7.2015 9:31

A59n27d41r29e37j 57O44l23e24k84s19a 3775111987871

Co 3 roky, už asi čtvrt století se ta elektrifikace plánuje! Jenže tehdy dávno někdo použil termín "rychlodráha", který měl na všechny budoucí snahy o realizaci, zdrcující účinek. Pro obyvatelstvo Prahy 6 to totiž znamená totéž, co ranvej ;-D

0/0
17.7.2015 13:35

O64l65d30ř35i69c90h 95J48a42n17e91č85e21k 8379306373961

"Obsluha metrem by neměla dostatečnou kapacitu"

8-o chcete tvrdit, že metro by mělo nižší kapacitu, než stávající autobusy? 8-o

"Tramvajové spojení by nedosahovalo stávajících časů autobusového spojení"

8-o cesta z Můstku na letiště busem trvá podle jízdních řádů 32 minut, tramvají do Divoké Šárky 22 minut a odtamtud je to na letiště už jen pár kilometrů, to by se za 10 minut už zvládlo.

U tramvají bych spíš chápal ten argument s kapacitou - i když ta by byla pořád minimálně trojnásobná oproti stávajícím busům, čili dostatečná.

Vlak to má jet 27 minut, takže se oproti stávajícímu stavu ušetří všeho všudy 5 minut? Úžasné Rv

Tím nechci říct, že stávající spojení na letiště je o.k. a není potřeba s ním nic dělat - naopak, kolejové spojení je na letišti každopádně potřeba. Ale ty argumenty v článku jsou snůška blábolů :-(

+3/0
15.7.2015 9:17

M47i48l47o87s90l45a52v 94J20e77ž79e47k 3824263714961

Každá diskuze je bohužel k tomuto tématu bezpředmětná, žádná rychlodráha Praha- letiště s odbočkou na Kladno se realizovat nikdy nebude, je to jenom tlachání politiků v předvolební době a ta se  blíží. Toto téma se vždy otevře pouze v tomto období.

+1/−1
15.7.2015 8:46

R67a89d24e52k 63J77a98n22a45t71a 9335846924572

Jaké volby se blíží? Toto je centrální akce, MD+SFDI+SŽDC, problémy dělal především P6. Celostátní volby jsou až 2017, obecní až 2018. Krajské sice už 2016, ale Středočeský kraj té modernizací nikdy problémy nedělal.

+2/0
15.7.2015 9:16

M21i19l53o60s48l26a76v 38J88e26ž95e85k 3704613684191

No to určitě, na toto téma se tlachá od roku 1986, tedy co já pamatuju.

0/0
15.7.2015 9:59

M68i48r40o86s68l17a53v 15G83r70o48s75s55m73a29n20n 8262299674

Nebýt známých požadavků Prahy 6, trať už by byla zmodernizovaná. A metro by vedlo do Krče místo do Motola.

+1/0
15.7.2015 22:28

A38n38d65r33e79j 65O39l10e97k56s76a 3165461527361

Praha 6, to je takový personální rezervoár těch největších lhářů. Ostatně Bém ve Veleslavíně bydlí, pokud se neodstěhoval. jeden výstup z metra vede přímo na správný chodník. K sídlišti Červený Vrch musíte jednu stanici tramvaje dojít a pokud byste chtěl na tu tramvaj počkat, musíte přes dvouproudou Evropskou. Opravdu k tramvaji výstup z metra neudělali. 

Historie se stále opakuje, Letňany sotva zapomenuty, připravuje se trasa D k těm správným pozemkům v majetku Kyperských společností.

+1/0
17.7.2015 13:42

P12e83t54r 16V88o14p65i48č76k77a 5772117817256

aneb Blanka 2 [>-]Rv

0/−1
15.7.2015 8:07

L96u84k68á50š 93T40o79m13a25n 1591302382

jiz za tri roky se zacne? tak to mame do 2025 hotovo. konecne si v duchodu zajedu pohodlne na letiste.

0/−1
15.7.2015 7:57

M16a54r57e16k 63H12r33u29b70y 6447642191408

Z centra na Ruzyn za 27 minut? No, je to cca 14 kilometru - opravdu mluvime o rychlodraze? 8-o30 km/h je opravdu fofr, tech 20 mld za to fakt stoji ;-D

+5/−1
14.7.2015 22:28

R63a71d89e88k 55J12a64n56a84t10a 9705176644522

"No, je to cca 14 kilometru"

Na letiště to je cca 19 km.

"opravdu mluvime o rychlodraze?"

Mluvíme o standardní příměstké železnici, "rychlodráha" je politicko-novinářský pojem bez významu.

"30 km/h je opravdu fofr"

Spíš 42 km/h. Mimochodem metro B má cestovní rychlost cca 38 km/h.

"tech 20 mld za to fakt stoji "

Asi jste nepostřehl, že se jedná o modernizaci, zvojkolejnění, elektrifikaci, částečné zahloubení, a to až do Kladna, ne jen na letiště. Navíc se jedná o projektovou cenu. Vysoutežená cena může být nakonec klidně nižší jak se nedávno párkrát ukázalo.

+2/−1
14.7.2015 23:18

M21a55r98e68k 93H85r59u96b20y 6897692231748

Vzhledem k tomu, ze plany jsou prakticky na vsechny varianty, neni jiste, co z toho nakonec vzejde - Praha 6 je znama svou nazorovou konzistenci ;-) Pokud z toho nakonec bude jenom zkapacitneni stavajici trate s odbockou, obsluhovane Elefanty (podobne jako ted treba na Kolin), zrychleni se cekat opravdu neda. Pak je samozrejme oznaceni rychlodraha chybne.

Pokud by se podarila vetsi modernizace (naprimeni, ubrani zastavek, zrychleni po Praze), pak by mohl byt efekt srovnatelny s puvodnimi plany na metro. To je ale prilis nepravdepodobne :-/

Takze 20 miliard za par spoju denne navic? Ve srovnani s Blankou to neni tak moc, ale absolutne je to dost zavratna castka. A nizsi fakt nebude, na to mame prilis mnoho spatnych zkusenosti.

0/0
14.7.2015 23:41

R77a62d53e62k 29J59a20n40a68t88a 9235686564652

Já to pochopil tak, že byla právě vybrána varianta R1spěš. Vy máte jiný dojem?

Zrychlení bude, ovšem v rámci možností - směrové vedení tratě totiž bude zachováno. Ovšem eletrifikace umožní použít svižnější soupravy, nebude potřeba rezerva na křižování, peronizace odstraní nutnost blokovat celou stanici při výstupu cestujících. Zkrátí se podstatně i interval, což taky reálně znamená urychlení - nebude nutno čekat na vlak tak dlouho jako dnes.

S metrem je to naprosto nesrovnatelné - metro totiž vůbec neřeší Kladno, a pro letiště je příliš kapacitní, stavět ho by byl naprostý úlet (prosazovala  ho jen ODS z Prahy 6 (Chalupa, Bém) která dokázala lživými argumenty tehdy zfanatizovat i část svých obyvatel. Kdokoliv, kdo dopravě trochu rozumí, nad tím vždycky kroutil hlavou.

"A nizsi fakt nebude, na to mame prilis mnoho spatnych zkusenosti. "

Ale také pozitivních. Třeba tunel Rokycany-Plzeň se staví mnohem levněji, než se plánovalo.

+2/0
14.7.2015 23:56

M81a31r54e86k 97H97r59u21b72y 6717742701338

Ktera varianta byla vybrana bohuzel nemusi mit nic spolecneho s realitou - viz smutne zkusenosti s Prazskym okruhem.

Tunel Rokycany-Plzen jeste neni hotovy, pockal bych na zaverecny ucet. Metro na letiste prilis kapacitni? A co pak rict o Motole, kde je 15x min cestujicich 8-o

Jinak samozrejme, pokud se postavi aspon neco, snad to nebude horsi nez stavajici stav, jako v pripade noveho Acka.

0/0
15.7.2015 11:51

A79n65d61r10e29j 41O36l85e92k40s47a 3505571547221

Také metro do Motola je naprostý luxus. Trasa tam byla zavedena jen proto, aby se její stavba vůbec nějak ospravedlnila, protože jinak byla neospravedlnitelná zcela. Na nemocnici veřejnost reaguje vždy kladně.

0/0
17.7.2015 13:47

O52l66d84ř98i46c29h 77J74a65n13e70č24e25k 8659886813861

sorry i 42 km/h je na 'S-Bahn' dost ubohé. s metrem to nemá smysl srovnávat, to staví přeci jen častěji.

dobře se myslím dá cesta na pražské letiště z centra srovnat s tím vídeňským - to je z Wien Mitte resp. Wien Hbf nějaký 21 km, z velké části přes město, S-Bahn to jede 25 minut (což nevypadá jako velký rozdíl, ale už je to průměrná rychlost 50 km/h), zrychlený Regionalzug 22, 'City Airport Train' bez zastávky 16, dálkové vlaky z Hbf bez zastávky 18. čili i v Praze by měla být reálná jízdní doba do 20 minut - u spojů na letiště bych očekával spíš charakter spěšného vlaku, tzn. že cestou zastaví jen v Dejvicích a na Veleslavíně - v Bubnech a Ruzyni stavět nemusí.

+2/0
15.7.2015 9:30

K58a35r40e73l 16N88a93s37t30o78u87p89i16l 3450501530471

rychlodráha tomu říkají akorát hloupí novináři...navíc co bych tam chtěl za rychlost, když to bude každou chvíli stavět? To že nejsi schopný rozlišit cestovní rychlost (se zastávkami) je ukázka tvojí hlouposti

+2/0
15.7.2015 8:32

V68í16t 85J74ů33z14a 8112896951958

V článku o tunelu z Masaryčky do Dejvic, na obrázku dosavadní oblouk přes Bubny ...

0/0
14.7.2015 22:11

P57a26v21e30l 14K58u59c90h31t23a 4476451767894

Tak asi se spekuluje, že tu stavbu zacáluje EU. To je asi jediné pozitivum. Kdybych to měl jako státník zaplatit z českých peněz, tak bych asi váhal. Osobně za miliony zrekonstruoval Zličín - jezdící schody, autobus hned před budovou, vyhnat místní bezďáky a na léta by to stačilo. Stejně ve Veleslavíně. Bylo by to za rok hotové a pohoda. Nice má více pasažérů a autobusy stačí. Takto se stejně musí přestupovat nebo jet na otřesnou Masaryčku? Jezdící chodník z Masaryčky na Wilsoňák?;-D;-D

+1/0
14.7.2015 22:10

P71e26t49r 89P84o58s66p30i70s77i96l 4823940215353

A proč se přednostně nestaví ta odbočka resp. i úsek Veleslavín-Kladno?! Přestup na Veleslavíně prozatím naprosto postačí. Drtivá většina těch cestujících jak z Letiště, tak Kladna nemá za cíl Masarykovo nádraží a stejně na metro někde přestoupí. Tedy jak z časového hlediska, tak počtu přestupů, vyjde na stejno, když pojedou na přestup o kus dále rychlodráhou nebo přestoupí už na Veleslavíně..

+6/−1
14.7.2015 22:07

P31a38v82e20l 91K46u20c19h58t83a 4406561537284

R^

+1/0
14.7.2015 22:11

P39a98v32e38l 95O13b16d63r21ž15á46l39e37k 6556424338312

Ono to tak možná i dopadne.

Ovšem vznikl by tím dvoukolejný a elektrizovaný úsek, zcela oddělený od zbytku moderní železniční sítě - protože z Veleslavína dál do centra by dráty nevedly a od Kladna dál také žádné dráty nejsou.

A že by se ráno soupravy vytáhly nafťákem do Veleslavína, tam cvakly na drát, přes den jezdily a večer zase postupně stahaly ... to by byla dost velká absurdita i na poměry v ČR.

0/−1
14.7.2015 23:11

P63e47t64r 10P84o64s35p84i53s61i17l 4903160535113

Copak ty soupravy budou jezdit z Masarykova nádraží někam dál? V zásadě stejně budou pendlovat na "uzavřeném úseku" mezi MN a Kladnem (letištěm). Tak by jen pendlovaly na o pár kilometrů kratší trati z Veleslavína místo MN. Nějaké depo resp. odstavná kolej, kde přečkají noc  se někde jistě vejde.

0/−1
14.7.2015 23:23

P23a11v40e77l 74O53b97d18r29ž66á27l76e72k 6626194638752

Rozdíl je v tom, že z Masaryčky vedou 3 další elektrizované tratě, takže je součástí sítě.

+1/0
14.7.2015 23:29

P35e61t76r 19P87o28s54p43i95s53i52l 4513970725153

Znovu. Ty soupravy budou pendlovat mezi Masaryčkou a Kladnem, nebo budou jezdit někam dál po těch třech elektrizovaných tratích z Masaryčky?

0/0
14.7.2015 23:35

P60a44v25e35l 25O64b57d76r64ž38á45l42e66k 6876614318442

Minimálně někam do depa, jelikož nikde na trase (včetně konečných MN a Kladno) depa pro elektrické jednotky nejsou a nebudou.

0/0
15.7.2015 0:24

P96e41t65r 53P76o91s34p82i84s44i77l 4983550665303

Menší depo v Kladně by se neztratilo. V komparaci s astronomickými náklady zahloubené varianty na P6 a souvisejícími komplikacemi v celém projektu rychlodráhy z Kladna, který to značně oddálí ne-li položí na další desetiletí, to opravdu není argument, že se tam neplánuje depo. A i bez depa, kdy by došlo na to Vaše občasné tahání na kontrolu do depa motorákem.

0/0
15.7.2015 0:33

R93a21d25e37k 46J82a48n21a76t84a 9215796524842

Co jsou podle vás astronomická náklady? Uvědoujete si, že těch 20 mld. je zásadní modernizace (2 koleje, částečné zahloubení, elektrifikace, rekostrukce všech stanic) celého úseku Praha-Kladno plus optimalizace Pražského Semmeringu?

Pro srovnání, 20 milard stálo prodložení linky A - v délce pouhých 6 km.

0/0
15.7.2015 0:43

P86e55t44r 31P18o53s66p17i60s83i52l 4903520395293

Astronomické náklady jsou za tu zahloubenou variantu z Veleslavína na Masaryčku, kde trvám na tom, že sama bude stát ve výsledku (víceprace, změny projektu, až po třeba ten výstup z Vltavské či jezdící chodník na Hlavák)  20 mld. Naopak urychlenou výstavbu rychlodráhy z Kladna, s odbočkou z letiště, na Veleslavín hájím. A tento úsek mohl být v zásadě už postaven, pokud by ho desetiletí neblokovalo trvání na zároveň budovaném úseku do centra. A teď nesjpíš díky zahloubené variantně, která jediná projde skrze P6 a nákladech, které zase neprojdou tabulkama efektivnosti + projektových komplikacích, to bude blokovat rychlodráhu z Kladna a kvalitní napojení letiště na  MHD další roky.

0/0
15.7.2015 0:57

R79a77d19e71k 24J48a55n71a33t84a 9605586304882

Při vašem odhadu ceny jste asi pozapomněl, že ten úsek bude hloubený, ne ražený jako metro. To je levnější.

A tabulkama efektivnosti to právě prošlo. O tom byla ta studie. A P6 souhlasí, to byla největší žába na prameni.

0/0
15.7.2015 7:59

M68a65r22t80i96n 96R87u43z77i47c23k63a 1852608416847

melo byt +

0/0
15.7.2015 21:10

R54a39d18e90k 95J16a12n17a37t46a 9415826204462

Nevyjde to nastejno. Z trati Praha-Kladno lze totiž přestoupít přímo i na linku B a C. To vám přestup na Veleslavíně nezajistí. Kromě toho by docházelo k dalšímu nežádoucímu zatížení už dnes přetížených linky A v centru. Ta trať je alternativní cesta do centra.

+2/0
14.7.2015 23:23

P56e93t46r 28P91o28s39p20i55s42i41l 4463100705573

Kde na C? To myslíte ten možná někdy realizovaný půlkilometrový eskalátor, který jistě na času ani pohodlí nic nepřidá a určitě vyjde déle než prostý přestup na metru A/C? Pokud budete kalkulovat cestu například letiště-Pankrác, tak celkovým časem i časem přestupů to vyjde na stejno jestli přestoupíte na metro už na Veleslavíně nebo až na Masaryčce.

A ano je to alternativní trať zdvojující existující spojení metrem Veleslavín-širší centrum. Za 20 miliard a kapacity v nejbližší budoucnosti opravdu vyčerpány nebudou. Celé to je jen o tom stihnout dotaci z EU na část nákladů a ne dopravní či ekonomickou nutností.

+1/0
14.7.2015 23:33

R60a61d93e40k 47J39a31n50a38t91a 9615626144522

Na trasu C přestupíte na Vltavské. Severní konec nástupiště stanice metra je totiž pár metrů od stanice Praha-Bubny, jen tam nejsou schody (v územním plánu ovšem odkakživa jsou). Dodělat je tam v rámci takto velké akce je maličkost.

+1/0
14.7.2015 23:44

P59e64t15r 32P41o90s29p27i67s67i22l 4553440825753

Takže stejně jako ten jezdící chodník na Hlavák. Další prachy a hlavně komplikace projektu co v důsledku oddaluje vybudování rychlodráhy v úseku Kladno-letiště-Veleslavín. Kde tu výstavbu už mnoho let zdržuje a odsouvá právě jen trvání na postavení úseku Veleslavín-Masarykovo nádraží (popř. Hlavní nádraží).

+1/0
14.7.2015 23:53

R59a59d16e40k 59J76a84n46a52t72a 9165356524172

"Takže stejně jako ten jezdící chodník na Hlavák."

Nikoliv. Sestoupíte po schodech a po pár krocích stojíte u prvních dveří soupravy metra. Kdežto travelátor by byl 500m dlouhý.

"Další prachy a hlavně komplikace projektu"

Jedny schody, se kterými se počítalo už pří stavbě toho metra v 80. lewech, v místě kde na povrchu brownfield, a stejně se to tam celý kolem rozkope, jsou pro vás komplikace?

0/−1
15.7.2015 0:00

P35e39t64r 34P66o95s76p36i24s68i79l 4383430925363

Dobře, po dobudování propojení na Vltavské, tak přínos rychlodráhy bude o jeden přestup na metru méně do destinace na trati metra C.

Za astronomickou cenu zahloubené varianty (pokud vůbec projde a nepoloží celý projekt). A v tom důsledku další oddalování výstavby úseku Kladno-letiště-Veleslavín, odkud už plnohodnotné spojení na MHD existuje a rychlodráha je v zásadě jen zdvojovací alternativa.

+1/−1
15.7.2015 0:08

R27a91d94e47k 74J78a42n55a32t54a 9755746284612

20 miliard je za celý projekt - tj. až do Kladna, modernizace všech stanic (tj. bezbarierovost, peróny, pochody), kus zcela nové trati na letiště, částečné zahloubení, eletrifikace, zdvokolejnění, samozřejmě moderní koleje, tj, tišší provoz.

0/0
14.7.2015 23:49

P59e34t65r 75P19o41s37p57i30s76i86l 4973330455473

Zlatý voči. Plně zahloubená varianta z Výstaviště po Veleslavím bude ve výsledku stát 20 mld   Tyhle ceny jsou bez inflace, víceprací na základě dodatečných požadavků městských částí, změn projektu v průběhu výstavby v důsledku "nepředpokládaných" skutečností atd.

Asi něco jako kalkulovaná oficiální cena na dostavbu východní části MO z Holešoviček na Jižní spojku, kde se hází numero 22 mld a ve skutečnosti, kdo tomu trochu rozumí vám řekne, že to nebude levnější než těch 40 jako za Blanku.

0/0
15.7.2015 0:01

B59o31h43u90s20l34a79v 20K86r77á37l92í83k 2421790909316

Nebylo by levnější postavit u Masaryčky letiště?

+1/0
14.7.2015 22:06

P58a73v63e43l 24K61u33c61h97t69a 4706271597754

Vodochody už nejsou aktuální?

0/0
14.7.2015 22:12

Ř55e96h17o71ř 33V41l82a17s36á78k 2244774971816

Jo. A protože je tam málo místa, udělal bych ho do podzemí, jako tunel R^

+1/0
14.7.2015 22:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.