Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlodráhu na letiště dovede odbočka. Stavět se začne za tři roky

Ministerstvo dopravy rozhodlo, jak bude vypadat rychlodráha, která spojí centrum Prahy s Kladnem a ruzyňským letištěm. Trať povede z Masarykova nádraží tunelem do Dejvic. Za stanicí Praha-Ruzyně pak bude odbočka na letiště. Cesta z centra k ranvejím potrvá 27 minut a počítá se na ní se dvěma kolejemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96i58r20o28s86l24a31v 98G26r47o61s95s51m60a60n28n 8342719184

Ještě že si hlavu nepostavily ještě jiné městské části než Praha 6. To bychom v Praze mnoho modernizovaných tratí neměli. Ale co bychom šestce nezaplatili...

A jen malá poznámka. Metro na letiště by podle mého názoru bylo naopak kapacitně předimenzované.

+2/0
15.7.2015 22:23

T46o10m46á15š 12C19h70r95á32p32e56k 4509777812340

27 minut z centra na letiste, to je opravdu rychlovlak, jak se patri. Dneska to trva autem uplne stejne dlouho. Pokud to chteji nazvat "rychlodraha", tak tech 12 nebo 13 km nemuze rozhodne vzit vice nez 10 minut.

+1/0
15.7.2015 14:46

K83a23r71e24l 33D76r49d14a 6953305857929

27 minut a hlučící "klikatice" středem Prahy 6 je pěkné svinstvo. Nechápu proč neumíme rozpadající se, technický přežitek z 19. století zrušit? Ta dráha zde měla smysl v době, kdy Ruzyně, Liboc či Řepy byly obce daleko za Prahou.

  Nějaké oprašování takové starožitonsti a blbnutí kolem "příměstské železnice" je zhůvěřilost.

  Osobně navrhuji rovnou trať s minimem zastávek přes Horoměřice a Lysolaje na Masaryčku. (Pozemky má stát k dispozici roky.) A pak přes letiště na Kladno. 27 minut by bylo hezkých, ale pro cestu z Kladna. Dnes to autobusy a vlaky dávají za cca 35 minut k metru. Vlak na Masaryčku bez zastávek jede 40 minut, se zastávkami 60 minut. To je přece reálně nepoužitelné.

  Aby tato investice měla smysl a byla "ekonomicky zdůvodnitelná", měl by spoj Kladno-Masaryčka jet maximálně 30 minut. Z letiště by to měl zvládnout za 15 max 20 minut!

  (A jen tak mimochodem, celý problém s dojížděním je o tom, že si většina Pražanů se standardním platem může dovolit byt nejblíže tak na Kladně. Dejte mladým rodinám 2 mil. dotaci na byt a je po problému. Za 20 mld. by to vyřešilo 10.000 tis. rodin a žádné spojení na Kladno nebude třeba.)

0/−3
15.7.2015 13:19

K42a71r86e69l 33D23r45d62a 6883955227149

10 tis. nebo jen 10.000...

0/0
15.7.2015 13:38

O26l76d53ř35i76c92h 89J20a28n69e36č75e14k 8619576833681

Je fakt, že novostavba ve Vámi navrhované trase by nejspíš byla jednodušší a ani by nemusela být výrazně dražší než kompletní přestavba a vytunelování (teda zatunelování) stávající trati. A nemuselo by se větvit. Jen tedy nevím, kudy byste ji chtěl dostat kolem Lysolají dolů k Vltavě - tunelem dolů do Šárky a dalším tunelem pod Babou? 8-o

Pokud vím, původní trať z Kladna vznikla ještě jako koněspřežka pro náklad a končila v Dejvicích.

Potenciál pro S-Bahn to moc nemá, protože z centra až po Veleslavín trať prochází oblastí hustě pokrytou metrem a tramvajemi a navíc na ně má sama velmi špatnou návaznost a ruzyňské nádraží je daleko od jakékoliv větší zástavby. Takže jde opravdu především o Kladno a letiště. Jen by v takovém případě bylo dobré postavit ještě tramvaj z Šárky na letiště, aby se z Kladna (a z letiště) na Prahu 6 nemuselo přes centrum.

Mimochodem, pokud byste za 20mld přestěhoval 10tis rodin z Kladna do Prahy, tak nic nevyřešíte, protože do těch uvolněných bytů na Kladně by se nastěhovalo dalších 10tis rodin. A na letiště by se dál muselo autobusem...

0/0
15.7.2015 14:03

J60a42n 19D80l32o77u62h60ý 8446860263630

Tak to bude takový druhý metro... 8-o

+2/−2
15.7.2015 10:25

R46a71d94e26k 59J19a17n98a94t77a 9295366954812

Nebude. Bude to normální příměstská železnice. Která už dnes po Praze jezdí několika tunely - Vinohradský, 2 Vítkovské ...

+2/−1
15.7.2015 11:58

J24a11n 60M92a29t61ú86š 5777290455796

Kdyby se začalo stavět za tři dny, tak je pozdě, ale za tři roky je fatální neschpnost ministra a potažmo celého systému.

0/−2
15.7.2015 9:31

A94n44d54r75e71j 25O58l12e92k64s33a 3635801867121

Co 3 roky, už asi čtvrt století se ta elektrifikace plánuje! Jenže tehdy dávno někdo použil termín "rychlodráha", který měl na všechny budoucí snahy o realizaci, zdrcující účinek. Pro obyvatelstvo Prahy 6 to totiž znamená totéž, co ranvej ;-D

0/0
17.7.2015 13:35

O47l76d68ř64i63c88h 53J36a94n48e59č83e93k 8969126583931

"Obsluha metrem by neměla dostatečnou kapacitu"

8-o chcete tvrdit, že metro by mělo nižší kapacitu, než stávající autobusy? 8-o

"Tramvajové spojení by nedosahovalo stávajících časů autobusového spojení"

8-o cesta z Můstku na letiště busem trvá podle jízdních řádů 32 minut, tramvají do Divoké Šárky 22 minut a odtamtud je to na letiště už jen pár kilometrů, to by se za 10 minut už zvládlo.

U tramvají bych spíš chápal ten argument s kapacitou - i když ta by byla pořád minimálně trojnásobná oproti stávajícím busům, čili dostatečná.

Vlak to má jet 27 minut, takže se oproti stávajícímu stavu ušetří všeho všudy 5 minut? Úžasné Rv

Tím nechci říct, že stávající spojení na letiště je o.k. a není potřeba s ním nic dělat - naopak, kolejové spojení je na letišti každopádně potřeba. Ale ty argumenty v článku jsou snůška blábolů :-(

+3/0
15.7.2015 9:17

M74i80l78o23s71l54a29v 15J13e77ž92e87k 3594773954221

Každá diskuze je bohužel k tomuto tématu bezpředmětná, žádná rychlodráha Praha- letiště s odbočkou na Kladno se realizovat nikdy nebude, je to jenom tlachání politiků v předvolební době a ta se  blíží. Toto téma se vždy otevře pouze v tomto období.

+1/−1
15.7.2015 8:46

R41a58d48e11k 59J79a25n15a90t27a 9795336654742

Jaké volby se blíží? Toto je centrální akce, MD+SFDI+SŽDC, problémy dělal především P6. Celostátní volby jsou až 2017, obecní až 2018. Krajské sice už 2016, ale Středočeský kraj té modernizací nikdy problémy nedělal.

+2/0
15.7.2015 9:16

M18i95l62o73s69l15a16v 32J33e14ž24e45k 3574853754421

No to určitě, na toto téma se tlachá od roku 1986, tedy co já pamatuju.

0/0
15.7.2015 9:59

M17i88r80o86s80l64a52v 19G92r25o10s62s17m80a36n49n 8812479134

Nebýt známých požadavků Prahy 6, trať už by byla zmodernizovaná. A metro by vedlo do Krče místo do Motola.

+1/0
15.7.2015 22:28

A84n91d95r13e36j 16O35l35e24k95s45a 3445671297241

Praha 6, to je takový personální rezervoár těch největších lhářů. Ostatně Bém ve Veleslavíně bydlí, pokud se neodstěhoval. jeden výstup z metra vede přímo na správný chodník. K sídlišti Červený Vrch musíte jednu stanici tramvaje dojít a pokud byste chtěl na tu tramvaj počkat, musíte přes dvouproudou Evropskou. Opravdu k tramvaji výstup z metra neudělali. 

Historie se stále opakuje, Letňany sotva zapomenuty, připravuje se trasa D k těm správným pozemkům v majetku Kyperských společností.

+1/0
17.7.2015 13:42

P84e71t44r 83V86o36p40i19č64k75a 5882157687266

aneb Blanka 2 [>-]Rv

0/−1
15.7.2015 8:07

L33u86k94á75š 48T71o57m25a91n 1771592732

jiz za tri roky se zacne? tak to mame do 2025 hotovo. konecne si v duchodu zajedu pohodlne na letiste.

0/−1
15.7.2015 7:57

M39a26r93e95k 78H65r94u87b65y 6517762461628

Z centra na Ruzyn za 27 minut? No, je to cca 14 kilometru - opravdu mluvime o rychlodraze? 8-o30 km/h je opravdu fofr, tech 20 mld za to fakt stoji ;-D

+5/−1
14.7.2015 22:28

R25a57d60e86k 48J59a26n30a65t97a 9725586484912

"No, je to cca 14 kilometru"

Na letiště to je cca 19 km.

"opravdu mluvime o rychlodraze?"

Mluvíme o standardní příměstké železnici, "rychlodráha" je politicko-novinářský pojem bez významu.

"30 km/h je opravdu fofr"

Spíš 42 km/h. Mimochodem metro B má cestovní rychlost cca 38 km/h.

"tech 20 mld za to fakt stoji "

Asi jste nepostřehl, že se jedná o modernizaci, zvojkolejnění, elektrifikaci, částečné zahloubení, a to až do Kladna, ne jen na letiště. Navíc se jedná o projektovou cenu. Vysoutežená cena může být nakonec klidně nižší jak se nedávno párkrát ukázalo.

+2/−1
14.7.2015 23:18

M80a52r37e56k 52H16r37u61b10y 6917692781208

Vzhledem k tomu, ze plany jsou prakticky na vsechny varianty, neni jiste, co z toho nakonec vzejde - Praha 6 je znama svou nazorovou konzistenci ;-) Pokud z toho nakonec bude jenom zkapacitneni stavajici trate s odbockou, obsluhovane Elefanty (podobne jako ted treba na Kolin), zrychleni se cekat opravdu neda. Pak je samozrejme oznaceni rychlodraha chybne.

Pokud by se podarila vetsi modernizace (naprimeni, ubrani zastavek, zrychleni po Praze), pak by mohl byt efekt srovnatelny s puvodnimi plany na metro. To je ale prilis nepravdepodobne :-/

Takze 20 miliard za par spoju denne navic? Ve srovnani s Blankou to neni tak moc, ale absolutne je to dost zavratna castka. A nizsi fakt nebude, na to mame prilis mnoho spatnych zkusenosti.

0/0
14.7.2015 23:41

R48a73d37e66k 45J28a38n84a55t98a 9635146394982

Já to pochopil tak, že byla právě vybrána varianta R1spěš. Vy máte jiný dojem?

Zrychlení bude, ovšem v rámci možností - směrové vedení tratě totiž bude zachováno. Ovšem eletrifikace umožní použít svižnější soupravy, nebude potřeba rezerva na křižování, peronizace odstraní nutnost blokovat celou stanici při výstupu cestujících. Zkrátí se podstatně i interval, což taky reálně znamená urychlení - nebude nutno čekat na vlak tak dlouho jako dnes.

S metrem je to naprosto nesrovnatelné - metro totiž vůbec neřeší Kladno, a pro letiště je příliš kapacitní, stavět ho by byl naprostý úlet (prosazovala  ho jen ODS z Prahy 6 (Chalupa, Bém) která dokázala lživými argumenty tehdy zfanatizovat i část svých obyvatel. Kdokoliv, kdo dopravě trochu rozumí, nad tím vždycky kroutil hlavou.

"A nizsi fakt nebude, na to mame prilis mnoho spatnych zkusenosti. "

Ale také pozitivních. Třeba tunel Rokycany-Plzeň se staví mnohem levněji, než se plánovalo.

+2/0
14.7.2015 23:56

M56a19r60e94k 33H30r26u12b16y 6227232291928

Ktera varianta byla vybrana bohuzel nemusi mit nic spolecneho s realitou - viz smutne zkusenosti s Prazskym okruhem.

Tunel Rokycany-Plzen jeste neni hotovy, pockal bych na zaverecny ucet. Metro na letiste prilis kapacitni? A co pak rict o Motole, kde je 15x min cestujicich 8-o

Jinak samozrejme, pokud se postavi aspon neco, snad to nebude horsi nez stavajici stav, jako v pripade noveho Acka.

0/0
15.7.2015 11:51

A55n87d94r60e94j 77O79l16e80k91s70a 3155231307621

Také metro do Motola je naprostý luxus. Trasa tam byla zavedena jen proto, aby se její stavba vůbec nějak ospravedlnila, protože jinak byla neospravedlnitelná zcela. Na nemocnici veřejnost reaguje vždy kladně.

0/0
17.7.2015 13:47

O94l96d37ř92i48c76h 37J14a89n41e74č55e89k 8319706303531

sorry i 42 km/h je na 'S-Bahn' dost ubohé. s metrem to nemá smysl srovnávat, to staví přeci jen častěji.

dobře se myslím dá cesta na pražské letiště z centra srovnat s tím vídeňským - to je z Wien Mitte resp. Wien Hbf nějaký 21 km, z velké části přes město, S-Bahn to jede 25 minut (což nevypadá jako velký rozdíl, ale už je to průměrná rychlost 50 km/h), zrychlený Regionalzug 22, 'City Airport Train' bez zastávky 16, dálkové vlaky z Hbf bez zastávky 18. čili i v Praze by měla být reálná jízdní doba do 20 minut - u spojů na letiště bych očekával spíš charakter spěšného vlaku, tzn. že cestou zastaví jen v Dejvicích a na Veleslavíně - v Bubnech a Ruzyni stavět nemusí.

+2/0
15.7.2015 9:30

K31a97r44e39l 67N13a12s19t60o28u50p38i67l 3340271160951

rychlodráha tomu říkají akorát hloupí novináři...navíc co bych tam chtěl za rychlost, když to bude každou chvíli stavět? To že nejsi schopný rozlišit cestovní rychlost (se zastávkami) je ukázka tvojí hlouposti

+2/0
15.7.2015 8:32

V49í21t 25J84ů35z54a 8782596901698

V článku o tunelu z Masaryčky do Dejvic, na obrázku dosavadní oblouk přes Bubny ...

0/0
14.7.2015 22:11

P62a13v34e26l 58K30u49c61h91t31a 4276651397344

Tak asi se spekuluje, že tu stavbu zacáluje EU. To je asi jediné pozitivum. Kdybych to měl jako státník zaplatit z českých peněz, tak bych asi váhal. Osobně za miliony zrekonstruoval Zličín - jezdící schody, autobus hned před budovou, vyhnat místní bezďáky a na léta by to stačilo. Stejně ve Veleslavíně. Bylo by to za rok hotové a pohoda. Nice má více pasažérů a autobusy stačí. Takto se stejně musí přestupovat nebo jet na otřesnou Masaryčku? Jezdící chodník z Masaryčky na Wilsoňák?;-D;-D

+1/0
14.7.2015 22:10

P89e38t25r 19P63o61s72p49i37s82i35l 4313190375453

A proč se přednostně nestaví ta odbočka resp. i úsek Veleslavín-Kladno?! Přestup na Veleslavíně prozatím naprosto postačí. Drtivá většina těch cestujících jak z Letiště, tak Kladna nemá za cíl Masarykovo nádraží a stejně na metro někde přestoupí. Tedy jak z časového hlediska, tak počtu přestupů, vyjde na stejno, když pojedou na přestup o kus dále rychlodráhou nebo přestoupí už na Veleslavíně..

+6/−1
14.7.2015 22:07

P71a89v59e17l 22K42u55c57h93t33a 4786461847654

R^

+1/0
14.7.2015 22:11

P24a73v31e54l 85O60b45d25r62ž50á36l17e89k 6626954428322

Ono to tak možná i dopadne.

Ovšem vznikl by tím dvoukolejný a elektrizovaný úsek, zcela oddělený od zbytku moderní železniční sítě - protože z Veleslavína dál do centra by dráty nevedly a od Kladna dál také žádné dráty nejsou.

A že by se ráno soupravy vytáhly nafťákem do Veleslavína, tam cvakly na drát, přes den jezdily a večer zase postupně stahaly ... to by byla dost velká absurdita i na poměry v ČR.

0/−1
14.7.2015 23:11

P98e39t33r 55P59o37s15p31i21s57i82l 4673240395813

Copak ty soupravy budou jezdit z Masarykova nádraží někam dál? V zásadě stejně budou pendlovat na "uzavřeném úseku" mezi MN a Kladnem (letištěm). Tak by jen pendlovaly na o pár kilometrů kratší trati z Veleslavína místo MN. Nějaké depo resp. odstavná kolej, kde přečkají noc  se někde jistě vejde.

0/−1
14.7.2015 23:23

P35a64v71e67l 61O98b63d50r83ž36á73l96e65k 6856344658942

Rozdíl je v tom, že z Masaryčky vedou 3 další elektrizované tratě, takže je součástí sítě.

+1/0
14.7.2015 23:29

P96e90t56r 47P55o41s67p23i93s49i64l 4483860425943

Znovu. Ty soupravy budou pendlovat mezi Masaryčkou a Kladnem, nebo budou jezdit někam dál po těch třech elektrizovaných tratích z Masaryčky?

0/0
14.7.2015 23:35

P35a96v35e63l 97O34b73d70r98ž74á82l70e32k 6636184648352

Minimálně někam do depa, jelikož nikde na trase (včetně konečných MN a Kladno) depa pro elektrické jednotky nejsou a nebudou.

0/0
15.7.2015 0:24

P32e26t71r 27P48o35s87p18i40s10i47l 4153240855453

Menší depo v Kladně by se neztratilo. V komparaci s astronomickými náklady zahloubené varianty na P6 a souvisejícími komplikacemi v celém projektu rychlodráhy z Kladna, který to značně oddálí ne-li položí na další desetiletí, to opravdu není argument, že se tam neplánuje depo. A i bez depa, kdy by došlo na to Vaše občasné tahání na kontrolu do depa motorákem.

0/0
15.7.2015 0:33

R48a40d11e40k 87J98a12n95a72t26a 9845476794582

Co jsou podle vás astronomická náklady? Uvědoujete si, že těch 20 mld. je zásadní modernizace (2 koleje, částečné zahloubení, elektrifikace, rekostrukce všech stanic) celého úseku Praha-Kladno plus optimalizace Pražského Semmeringu?

Pro srovnání, 20 milard stálo prodložení linky A - v délce pouhých 6 km.

0/0
15.7.2015 0:43

P96e90t40r 40P98o23s64p26i32s18i57l 4983750885923

Astronomické náklady jsou za tu zahloubenou variantu z Veleslavína na Masaryčku, kde trvám na tom, že sama bude stát ve výsledku (víceprace, změny projektu, až po třeba ten výstup z Vltavské či jezdící chodník na Hlavák)  20 mld. Naopak urychlenou výstavbu rychlodráhy z Kladna, s odbočkou z letiště, na Veleslavín hájím. A tento úsek mohl být v zásadě už postaven, pokud by ho desetiletí neblokovalo trvání na zároveň budovaném úseku do centra. A teď nesjpíš díky zahloubené variantně, která jediná projde skrze P6 a nákladech, které zase neprojdou tabulkama efektivnosti + projektových komplikacích, to bude blokovat rychlodráhu z Kladna a kvalitní napojení letiště na  MHD další roky.

0/0
15.7.2015 0:57

R73a33d93e59k 95J35a83n32a16t34a 9465326244752

Při vašem odhadu ceny jste asi pozapomněl, že ten úsek bude hloubený, ne ražený jako metro. To je levnější.

A tabulkama efektivnosti to právě prošlo. O tom byla ta studie. A P6 souhlasí, to byla největší žába na prameni.

0/0
15.7.2015 7:59

M53a32r49t49i38n 80R12u56z74i82c86k31a 1832248786317

melo byt +

0/0
15.7.2015 21:10

R40a98d35e17k 78J51a61n53a29t61a 9705166174342

Nevyjde to nastejno. Z trati Praha-Kladno lze totiž přestoupít přímo i na linku B a C. To vám přestup na Veleslavíně nezajistí. Kromě toho by docházelo k dalšímu nežádoucímu zatížení už dnes přetížených linky A v centru. Ta trať je alternativní cesta do centra.

+2/0
14.7.2015 23:23

P73e75t41r 11P56o63s35p59i35s60i21l 4713750285763

Kde na C? To myslíte ten možná někdy realizovaný půlkilometrový eskalátor, který jistě na času ani pohodlí nic nepřidá a určitě vyjde déle než prostý přestup na metru A/C? Pokud budete kalkulovat cestu například letiště-Pankrác, tak celkovým časem i časem přestupů to vyjde na stejno jestli přestoupíte na metro už na Veleslavíně nebo až na Masaryčce.

A ano je to alternativní trať zdvojující existující spojení metrem Veleslavín-širší centrum. Za 20 miliard a kapacity v nejbližší budoucnosti opravdu vyčerpány nebudou. Celé to je jen o tom stihnout dotaci z EU na část nákladů a ne dopravní či ekonomickou nutností.

+1/0
14.7.2015 23:33

R18a13d98e17k 37J12a16n32a87t68a 9745796874942

Na trasu C přestupíte na Vltavské. Severní konec nástupiště stanice metra je totiž pár metrů od stanice Praha-Bubny, jen tam nejsou schody (v územním plánu ovšem odkakživa jsou). Dodělat je tam v rámci takto velké akce je maličkost.

+1/0
14.7.2015 23:44

P18e29t41r 49P66o58s23p55i51s23i32l 4673140495103

Takže stejně jako ten jezdící chodník na Hlavák. Další prachy a hlavně komplikace projektu co v důsledku oddaluje vybudování rychlodráhy v úseku Kladno-letiště-Veleslavín. Kde tu výstavbu už mnoho let zdržuje a odsouvá právě jen trvání na postavení úseku Veleslavín-Masarykovo nádraží (popř. Hlavní nádraží).

+1/0
14.7.2015 23:53

R55a66d79e84k 34J52a52n67a17t10a 9965706684182

"Takže stejně jako ten jezdící chodník na Hlavák."

Nikoliv. Sestoupíte po schodech a po pár krocích stojíte u prvních dveří soupravy metra. Kdežto travelátor by byl 500m dlouhý.

"Další prachy a hlavně komplikace projektu"

Jedny schody, se kterými se počítalo už pří stavbě toho metra v 80. lewech, v místě kde na povrchu brownfield, a stejně se to tam celý kolem rozkope, jsou pro vás komplikace?

0/−1
15.7.2015 0:00

P22e87t88r 55P71o39s52p91i39s36i60l 4273940575573

Dobře, po dobudování propojení na Vltavské, tak přínos rychlodráhy bude o jeden přestup na metru méně do destinace na trati metra C.

Za astronomickou cenu zahloubené varianty (pokud vůbec projde a nepoloží celý projekt). A v tom důsledku další oddalování výstavby úseku Kladno-letiště-Veleslavín, odkud už plnohodnotné spojení na MHD existuje a rychlodráha je v zásadě jen zdvojovací alternativa.

+1/−1
15.7.2015 0:08

R93a14d44e12k 81J87a22n17a10t12a 9705646754722

20 miliard je za celý projekt - tj. až do Kladna, modernizace všech stanic (tj. bezbarierovost, peróny, pochody), kus zcela nové trati na letiště, částečné zahloubení, eletrifikace, zdvokolejnění, samozřejmě moderní koleje, tj, tišší provoz.

0/0
14.7.2015 23:49

P42e66t60r 51P85o42s10p43i78s58i77l 4693130735493

Zlatý voči. Plně zahloubená varianta z Výstaviště po Veleslavím bude ve výsledku stát 20 mld   Tyhle ceny jsou bez inflace, víceprací na základě dodatečných požadavků městských částí, změn projektu v průběhu výstavby v důsledku "nepředpokládaných" skutečností atd.

Asi něco jako kalkulovaná oficiální cena na dostavbu východní části MO z Holešoviček na Jižní spojku, kde se hází numero 22 mld a ve skutečnosti, kdo tomu trochu rozumí vám řekne, že to nebude levnější než těch 40 jako za Blanku.

0/0
15.7.2015 0:01

B58o73h34u57s19l58a15v 91K35r66á36l34í75k 2801540689686

Nebylo by levnější postavit u Masaryčky letiště?

+1/0
14.7.2015 22:06

P86a26v66e93l 92K66u52c70h24t93a 4706651537144

Vodochody už nejsou aktuální?

0/0
14.7.2015 22:12

Ř28e18h42o60ř 52V95l39a27s62á82k 2614684251296

Jo. A protože je tam málo místa, udělal bych ho do podzemí, jako tunel R^

+1/0
14.7.2015 22:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.