- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ještě že si hlavu nepostavily ještě jiné městské části než Praha 6. To bychom v Praze mnoho modernizovaných tratí neměli. Ale co bychom šestce nezaplatili...
A jen malá poznámka. Metro na letiště by podle mého názoru bylo naopak kapacitně předimenzované.
27 minut z centra na letiste, to je opravdu rychlovlak, jak se patri. Dneska to trva autem uplne stejne dlouho. Pokud to chteji nazvat "rychlodraha", tak tech 12 nebo 13 km nemuze rozhodne vzit vice nez 10 minut.
27 minut a hlučící "klikatice" středem Prahy 6 je pěkné svinstvo. Nechápu proč neumíme rozpadající se, technický přežitek z 19. století zrušit? Ta dráha zde měla smysl v době, kdy Ruzyně, Liboc či Řepy byly obce daleko za Prahou.
Nějaké oprašování takové starožitonsti a blbnutí kolem "příměstské železnice" je zhůvěřilost.
Osobně navrhuji rovnou trať s minimem zastávek přes Horoměřice a Lysolaje na Masaryčku. (Pozemky má stát k dispozici roky.) A pak přes letiště na Kladno. 27 minut by bylo hezkých, ale pro cestu z Kladna. Dnes to autobusy a vlaky dávají za cca 35 minut k metru. Vlak na Masaryčku bez zastávek jede 40 minut, se zastávkami 60 minut. To je přece reálně nepoužitelné.
Aby tato investice měla smysl a byla "ekonomicky zdůvodnitelná", měl by spoj Kladno-Masaryčka jet maximálně 30 minut. Z letiště by to měl zvládnout za 15 max 20 minut!
(A jen tak mimochodem, celý problém s dojížděním je o tom, že si většina Pražanů se standardním platem může dovolit byt nejblíže tak na Kladně. Dejte mladým rodinám 2 mil. dotaci na byt a je po problému. Za 20 mld. by to vyřešilo 10.000 tis. rodin a žádné spojení na Kladno nebude třeba.)
Nebude. Bude to normální příměstská železnice. Která už dnes po Praze jezdí několika tunely - Vinohradský, 2 Vítkovské ...
Kdyby se začalo stavět za tři dny, tak je pozdě, ale za tři roky je fatální neschpnost ministra a potažmo celého systému.
Co 3 roky, už asi čtvrt století se ta elektrifikace plánuje! Jenže tehdy dávno někdo použil termín "rychlodráha", který měl na všechny budoucí snahy o realizaci, zdrcující účinek. Pro obyvatelstvo Prahy 6 to totiž znamená totéž, co ranvej
"Obsluha metrem by neměla dostatečnou kapacitu"
chcete tvrdit, že metro by mělo nižší kapacitu, než stávající autobusy?
"Tramvajové spojení by nedosahovalo stávajících časů autobusového spojení"
cesta z Můstku na letiště busem trvá podle jízdních řádů 32 minut, tramvají do Divoké Šárky 22 minut a odtamtud je to na letiště už jen pár kilometrů, to by se za 10 minut už zvládlo.
U tramvají bych spíš chápal ten argument s kapacitou - i když ta by byla pořád minimálně trojnásobná oproti stávajícím busům, čili dostatečná.
Vlak to má jet 27 minut, takže se oproti stávajícímu stavu ušetří všeho všudy 5 minut? Úžasné
Tím nechci říct, že stávající spojení na letiště je o.k. a není potřeba s ním nic dělat - naopak, kolejové spojení je na letišti každopádně potřeba. Ale ty argumenty v článku jsou snůška blábolů
Každá diskuze je bohužel k tomuto tématu bezpředmětná, žádná rychlodráha Praha- letiště s odbočkou na Kladno se realizovat nikdy nebude, je to jenom tlachání politiků v předvolební době a ta se blíží. Toto téma se vždy otevře pouze v tomto období.
Jaké volby se blíží? Toto je centrální akce, MD+SFDI+SŽDC, problémy dělal především P6. Celostátní volby jsou až 2017, obecní až 2018. Krajské sice už 2016, ale Středočeský kraj té modernizací nikdy problémy nedělal.
jiz za tri roky se zacne? tak to mame do 2025 hotovo. konecne si v duchodu zajedu pohodlne na letiste.
Z centra na Ruzyn za 27 minut? No, je to cca 14 kilometru - opravdu mluvime o rychlodraze? 30 km/h je opravdu fofr, tech 20 mld za to fakt stoji
"No, je to cca 14 kilometru"
Na letiště to je cca 19 km.
"opravdu mluvime o rychlodraze?"
Mluvíme o standardní příměstké železnici, "rychlodráha" je politicko-novinářský pojem bez významu.
"30 km/h je opravdu fofr"
Spíš 42 km/h. Mimochodem metro B má cestovní rychlost cca 38 km/h.
"tech 20 mld za to fakt stoji "
Asi jste nepostřehl, že se jedná o modernizaci, zvojkolejnění, elektrifikaci, částečné zahloubení, a to až do Kladna, ne jen na letiště. Navíc se jedná o projektovou cenu. Vysoutežená cena může být nakonec klidně nižší jak se nedávno párkrát ukázalo.