Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlevněný kupon na MHD v Praze koupilo 50 tisíc lidí, překvapili radního

Zlevněný roční kupon na MHD, který lze v Praze použít od 1. července, si už koupilo padesát tisíc lidí. Přecházejí na něj i lidé, kteří doposud kupovali jednorázové jízdenky, nebo měli jiný krátkodobý kupon. Roční kupon je k dostání za 3 650 korun, zlevnil o více než tisícovku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K63a41r13e48l 57D33r38d86a 6783115577789

Nechci tu slevu zadarmo. Spekuloval jsem a koupil si jen 5 měsíční "do dovolené". Letos je mizerné počasí, takže se dovolená odkládala. Jezdil jsem pár týdnů na jízdenky. To je opruz! Ve špičce mi i s přestupem stačí 24 Kč a jsem v práci za 25 minut. Večer to samé s "dlouhým čekáním" v režii DPP a jezdím tak za 35-40 minut. Takže za 24 Kč jezdím kus cesty načerno nebo musím platit víc. :-P Cokoliv, co se cestou semele, opět 24 nebo 32 Kč k mé tíži. (Třeba výluka metra "C" na Jižním Městě.) Vysázel jsem za ty jízdenky takových 700 Kč a ještě to nemá konce. Takže ta sleva 1100 Kč je fakt doma. ;-D

  Přimlouval bych se, aby po 18 hodině byla 24 Kč jízdenka na 60 minut.

  Na to, že jako Pražan mám nárok na dotaci z mých daní, je jízda na jízdenky v Praze za "plné virtuální ceny" nechutný opruz. Rozdíl cen předplatného a jízdenek je bez diskusí pěkně nemorální. 

  Revizoři o letošní spekulaci davů lidí samozřejmě věděli. Takže byli v červnu na každém rohu, kontroly 5x za jízdu. Opruz.

  Zkusil jsem SMS jízdenky. Další opruz. Trvá to 2 minuty, než DPP pošle potvrzení. Jízdu mám našponovanou na minuty za 24 Kč a ještě mám počítat s nějakou prodlevou pro DPP? Tak snad jen, že lze dokupovat jízdné i za jízdy... Ale jezdit na jízdenky v Praze je pěkná ubohost, normální šikana cestujících.

  Také jsem přišel na to, že mohu kupovat SMS na mobil od zaměstnavatele. Že by odtud pramenila obliba SMS jízdenek mnoha mlaďochů? Tak, teď jen, aby si někdo udělal čas na kontrolu mého výpisu a jsem bez práce. A to se vyplatí!

  Ale jsem pevný jako skála. Roční kupón koupím až po dovolených. Takže jsem letos poprvé získal "přerušení kupónu" během dovolených. Stálo to za to... ;-D

0/0
16.7.2015 7:50

K43a73r49e64l 54D79r32d40a 6973575907269

Nemáte pocit, že placení MHD v Praze je nějaká špatná parodie a zlý sen? Zrušil bych ho úplně. R^

  Podle mě se drží jen proto, aby se zkasírovali cizinci, aby se trochu selektovali asociálové z dopravy a aby se studenti obrali na pokutách o stejnou částku, jaká se vybere za roční kupóny. To jsou opravdu pádné důvody pro živení tisíců zbytečných lidí na vybírání jízdného. Rv;-)

0/0
16.7.2015 8:02

J93o75z41e30f 91S91t35e32b29i55l80a 3305877665947

Vedeni DPhl.m.Prahy tak nějak zapomnělo "odměnit" ty cestující, kteří si pořídili plně jizdne =4.750kč. Rozdíl mezi plným a slevněným jízdným si nejspíše vedeni DP rozdá na konci roku jako odměny.. :-/

+1/0
15.7.2015 22:38

V85l84a52d60i61m96í69r 18F43i94b79i75g73e23r 5274961651824

Kdyby jezdili ten půlrok za normální cenu a pak si koupili zlevněný tak to vyjde plus mínus stejně.

A na odměny to moc není jízdné tvoří cca 1/3 příjmů DP zbytek dorovnávají dotace a příjem z reklam.

0/0
16.7.2015 7:13
Foto

J21a32r63o57s96l65a85v 19V31o55j23t28ě67c44k66ý 4223378534226

Jelikož mi nikdo negarantuje sezení na místě, které je mi pohodlné, jelikož mi nikdo negarantuje ani to sezení kdekoliv... Jelikož stále zastavuje a nechává nastoupit další lidi, kteří se tam už evidentně nevejdou, a jelikož v tramvaji jsou extrémně nepohodlné dřevěné sedačky, nebo opravdu ošklivé a nepohodlné plastové sedačky, dále také jízdní řád udělaný tak, aby jste především ve večerních hodinách museli tvrdnout na zastávce, nehraje tam má oblíbená hudba, naopak musím poslouchat ubrečené děti ( se sluchátky zase neslyším okolí) a jelikož tam ani není příjemná teplota (kromě 115) tam mě v MHD nikdo neuvidí, dokud roční jízdenka nebude stát 500,- protože to je hodnota které si cením ochotu vzdát se pohodlí auta. Raději stojím hodinu v klimatizovaném autě, v pohodlí sedačky, bez ostatních lidí, než 40 minut stál někde mezi davem lidí, jejíž parfém by porazil i smrad v Sefora ;-O a nebo lidí co neznají sprchu

+1/−2
15.7.2015 18:03

J14i40n64d96r15a 32V86o96š21t59a 1574164389822

po tomto zásadním příspěvku o tom, že nejsi socka, což většinou stejně píšou faktické socky předlužené skrze hypotéku a další úvěry, se asi Dopravní podnik sám zavře.

+1/0
15.7.2015 18:25

R63i14c54h71a32r36d 55K93á74b87a 8479618290760

Ano ideani je ztratovou a dotovanou MHD posilovat levnejsimi jizdenkami :)))) proc bychom do nedoplatili z penez danovych poplatniku. Vemte si tu nadcasovou kulturu dopravy v MHD, ciste vozy, v lete chladno, v zime zatopeno, atp :)

+2/−3
15.7.2015 17:20

J21i41n16d10r88a 53V53o77š80t67a 1654514739782

nevím, co je špatného na tom, že MHD je dotovaná,. To jsou dobře vynaložené peníze, což lze říct o máločem, co magistrát dělá. I člověk se základní školou pochopí, že bez veřejné dopravy velké město žít nemůže. Vozy poměrně čistě jsou a kvalitě cestování škodí spíš přeplněnost vozů a zdržování v zácpách působených automobily, což je důsledek modré politiky, která se v Praze provozovala posledních dvacet let a vyvrcholila komedií zvanou Blanka.

+7/−1
15.7.2015 17:56

P87e96t71r 97V17o88ň84k79a 2617663649303

Jenže tím, že nakonec prodají násobně více než předpokládali, se může velice snadno stát, že to co bylo spočítáno na určitý počet jako dotované, bude nakonec nulové nebo ziskové. Vše je o tom, jaké množství těchto předplacených jízdenek zajistí nulovou hranici výnosnosti.

0/0
15.7.2015 19:12

J84i58n46d88r19a 67V70o66š30t98a 1274504159482

Nu, MHD zisková nebude nikdy, a to není ani jejím účelem. Tady jde spíš o to, že za stejnou dotaci bude jezdit více lidí, a tudíž budou jezdit levněji, aniž by to zatěžovalo městský rozpočet. Rozhodně by to nemělo skončit pro město v minusu nebo ne velkém. Jiná věc je, že bude možná třeba posilovat některé linky a to nevím, jestli se bude magistrátu chtít.

0/0
15.7.2015 20:17

M39i20c36h73a14l 65C84h81a24l85u89p74a 6638220869363

Ono se to nezaplatí nikdy. Kolik Praha přispívá na MHD si nepamatuji, ale řádově to byla snad miliarda ročně. Ale dost lidí jezdit autem nemůže (třeba studenti pod 18) a když by jezdili autem všichni, tak se kvůli zácpám nedostane nikdo nikam.

+1/0
15.7.2015 20:58

J60o54s43e34f 32B67r29o43ž77e56k 7833135212671

Kdyby miliarda. Jsou to ročně 4 miliardy. Popravdě, kdyby byla MHD (třeba jen na kupony, tedy nikoliv pro návštěvníky) zdarma, tak by to o moc dráž nevyšlo a třeba by to smysl mělo. Takhle to je jen plácání tý hlupky.

0/0
16.7.2015 10:54

M96a53r56t11i50n 54M69a35t91o59u63š10e76k 9316127286918

A není to tím, že ti, co běžně kupovali měsíční si teď koupili roční? Jen jsem zvědav, kde chtějí brát peníze na provoz v dalších letech.

+2/0
15.7.2015 16:34

L16u54k43a71s 66N95o71v24y 4164514175396

Ti, kteri bezne kupovali mesicni kupony a ti, kteri kupovali rocni kupony, ale ted pul roku je nekupovali a kupovali mesicni a ctvrtleni....

+1/0
15.7.2015 16:42

M36i19c11h77a13l 28C91h31a17l20u46p81a 6898280509733

Jenže na těch měsíčních reálně zaplatili víc, než kdyby si koupili tu dražší roční. V dalších letech ale tenhle příjem navíc nebude. A dá se předpokládat, že ti, co si kupovali měsíční přejdou na roční, což bude další výpadek.

0/0
15.7.2015 21:00

J67a66n 51D22l74o38u90h95ý 8656340353860

No řidičů to moc nebude. ;-D

0/0
15.7.2015 16:05

M59a39r35t47i28n27a 62S33e54d98l97i28c83k36á 5702985441962

Nechapu, proc ti psi zdarma. MHD je casto precpana I lidma.

+5/−6
15.7.2015 15:57

M89a75r77t30i49n 48M83a64i27k60s80n19a81r 3464933668432

Protoze tam chtej dostat i lidi kteri normalne jezdej se psama autama...

+4/−1
15.7.2015 16:19

M57a79r20t43i71n10a 87S50e22d67l53i92c90k11á 5302955311372

Snad mu muzou koupit listek, ne?

+2/0
15.7.2015 16:43

J44a20n 81S18v85o98b43o62d44a 3717734889253

To ano, ale pak by pes jezdil mnohem dráže než páníček a každý by jel radši autem.

0/0
15.7.2015 16:46

M80a89r68t36i51n63a 86S55e14d76l42i97c35k26á 5212335681782

I bezdomovec oficialne musi mit listek, nechapu, cim je pes dulezitejsi

0/0
15.7.2015 16:47

J88a84n 25S66v31o32b74o71d33a 3447384479523

Já zas nechápu čím je důležitější kolikrát nějaká bagáž co sebou někteří vozí a taky zdarma.

0/0
15.7.2015 16:50

L78u47k77a37s 22N11o42v92y 4544664505886

Ja to chapu, ale jen castecne. To je treba... Jako........... Proc psi muzou ocuravat patniky a lidi ne?

0/0
15.7.2015 16:34

M16i14c74h86a72l 26J51a20r12o94š 7104400652325

Kdyby jen patníky a kdyby jen očůrávat....

+2/0
15.7.2015 16:40

J47a14n 75J91í62c20h74a 8390890298861

Tak se psem většinou v buse vidím akorát bezdaka.

0/−1
15.7.2015 17:29

F48r82a21n67t45i94š40e57k 26L42u26f70t 5957459704216

Možná kdyby snížili daně, tak by vybrali víc. Velké firmy by neutíkaly do daňových rájů a možná by některým lidem začalo být hloupé krátit daně.

+1/0
15.7.2015 15:56

L94u42k75a51s 76N96o55v77y 4944884775746

Kdyz uz jsme u tech dani, tak predpokladam, ze i ta rocni jizdenka bude vcetne 15% dph... tj. ze DP odvadi 15% dan z listku statu. Dale predpokladam, ze plati i ostatni dane a ze nema ani "zelenou" naftu

0/0
15.7.2015 16:06

A86n77t40o74n84í67n 84D77o67u97b44e58k 3140989179

konecne rozumna vec!!!

jeste zavest kratsi jezdenky. stavajici za 24 kc na 30 minut jsou na nic. uplne chybi na 15 minut napr. za 18 kc.

jelikoz jezdim dve az tri stanice tak odmitam platit tolik a musim jezdit na cerno

+8/−9
15.7.2015 15:46

M16i15c87h15a94l 26J49a63r43o56š 7524440702855

Dvě stanice je tak pět sedm minut pěšky. Pokud jste zdravý, tak není důvod něčím jezdit.

+1/−4
15.7.2015 15:49

D64a88n50i16e61l 81S38o63b84o94t20a 9779844426360

Tak tohle mě rozesmálo. Dáme si závod třeba z Vyšehradu na Muzeum a uvidíme, jestli tam za sedm minut budete.

0/0
15.7.2015 16:09

M43a41r92t72i96n 48M70a89i11k72s78n69a38r 3764413378242

Zase se tolik nesmejte, kdyz mam cestu do prace, tak casto diky doprave trva cesta MHD stejne jak pesky (cesta autobusem 30-40 minut, pesky 40-45minut)

+1/0
15.7.2015 16:22

M50a17r81t43i54n 18P97e47t34r 6773502128209

Mám to velmi podobně a proto chodím raději pěšky, neztratím téměř žádný čas (v průměru asi 20 minut na cestu tam a zpátky) a za to mám dvě třičtvrtěhodinové procházky, kdy se nejdříve pořádně proberu před prací a pak zase trochu vyčistím hlavu po práci...

+2/−2
15.7.2015 16:34

M84i48c63h30a16l 23J21a51r97o88š 7264280602155

Bydlím někde mezi a na obě tyto strany opravdu chodím pěšky.

0/0
15.7.2015 16:42

M88i12c68h34a18l 62C81h62a44l35u54p98a 6868830739583

Párkrát jsem šel z Želivského do Karlína a časově to vycházelo víceméně stejně, jak když jsem čekal na tramvaje a metro. Z Vyšehradu na Muzeum je to dál, u pozemní dopravy jsou ty zastávky blíž u sebe, takže tam jít pěšky pár zastávek problém není.

0/0
15.7.2015 21:03

L23u92k48a97s 61N93o31v74y 4554354245136

To kvuli sesti korunam "musite" jezdit nacerno?

+5/0
15.7.2015 15:53

J97i19ř92í 26M36a56t91u57š 6325191257935

Tak byste mohl aspoň jezdit načerno jenom zpátky. Anebo nikde moc nelelkovat a stihnete obě cesty na jeden lístek.

+1/0
15.7.2015 16:10

M56a12r84t28i94n61a 24S33e67d33l39i13c34k21á 5162365181472

Musite nacerno? Svata prostato! :-D

+1/0
15.7.2015 16:45

J59a61k37u67b 59R46o26u60s 3823600364812

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
15.7.2015 19:45

J11o90s83e33f 14K15r90a45l 3557593734987

Je to sebechvástajícíse PR článek, který neříká nic o čistém přírůstku nových cestujících, z uvedených čísel jich může být velký počet právě ze skupiny čekajících na levnější kupón. :-P Přerušoval jsem dva předchozí roční kupony a dostal jsem se s termínem nákupu příštího kupónu do února a to už řekli, že to bude o litr levnější od července, tak jsem si koupil jízdné na 5 měsíců a teď roční. Podobně se mohla zařídit nějaká ta tisícovka lidí.

+5/0
15.7.2015 15:38

F78i40l84i63p 23T11ř45e84b30a 6233710648416

Dokud nebude mít MHD s autem srovnatelnou dostupnost (časovou a místní), rychlost a KULTURU cestování, může stát, kolik chce...

+1/0
15.7.2015 15:31

J29o44s35e81f 78K10a41r72f40í51k 7382225506870

Jo jo rychlost a kultůra. Onehdá jsem potřeboval do centra a  jel jsem to skoro hodinu, furt někdo troubil, lidi nadávali. No já myslel, že s tím žebřiňákem nedojedu;-)

+2/0
15.7.2015 15:35

O12n31d26r11e14j 12F63l67i79d15r 3405960688587

A prakticnost. Bohuzel jakmile clovek potrebuje prevest neco vetsiho nez beznej batoh tak je MHD nepouzitelna. A pritom by stacilo neco na zpusob "nakladnich" autobusu - misto prostoru pro kocarky a invalidy by byly prostory na naklad.

0/0
15.7.2015 15:45

M90a95r79t76i22n 67M71a84i56k19s72n80a73r 3674163988432

zvladnul jsem i rozlozenou knihovnu s 1 prestupem (Eden -> Sporilov -> Haje).

0/0
15.7.2015 16:24

W35a11l60t56e82r 98D96i69v60i39š 6657762552752

MHD nikdy nebude mít dostupnost jako dopravní prostředek, který vlastníte a stojí neustále připraven před domem. To není adekvátní srovnání.

Na druhou stranu s MHD neřeším parkování ve městě, mohu si po cestě číst, mohu si dát před cestou pivo a stojí to zlomek toho, co auto (a to i když srovnám jen čisté náklady na benzín, natož když porovnám celkové náklady - cena auta, servis, povinné ručení atd.). Nemluvě o tom, že MHD může využívat každý člen rodiny včetně dětí. Jsem rád, že nemusím dělat rodině taxikáře a všichni jsou schopni dojet MHD a autem jezdíme jen, když to je potřeba (odvoz velké bagáže).

Do práce cestuji téměř výhradně MHD, protože to je výhodnější (pracuji na stálém místě, není tam kde rozumně parkovat). Auto beru jen tehdy, když potřebuju něco většího odvézt nebo jedu v takové hodiny, kdy MHD jezdí mizerně (typicky pozdě večer - ne, že bych se nedostal, ale proč jezdit nočními spoji, když to není nutné). A pochopitelně autem jezdíme na týdenní nákupy (stačí v týdnu kupovat trochu čerstvých věcí, zbytek navézt autem), a pak na víkendy a na většinu výletů (jedu kam chci a kdy chci).

A ohledně kultury - stává se mi tak jednou, dvakrát do měsíce, že potkám opravdu nepříjemného spolucestujícího, jinak to bývá v pohodě. Tak nějak srovnatelné s tím, když potkávám agresivního nebo neschopného blba za volantem. Snažím se v MHD vyhýbat místům a hodinám, kde a kdy je koncentrace nepříjemných osob vysoká, tj. raději nejezdím v době končících sportovních akcí a koncertů, nejezdím MHD v noci apod.

+4/−1
15.7.2015 16:20

J47o12s71e23f 48K55a57r45f37í30k 7392465696910

Už vidí jak ti plnointeligenti z Ropidu budou zase dělat zase změny s tím, že je to výhodné pro cestující a město ušetří...

Protože díky ročním kuponum určitě celkově klesnou zisky, bude se muset zredukovat počet spojů:-P

+2/−1
15.7.2015 15:30

M40a30r89t98i73n 15P96r71o67k97o44p 7222792788528

Jo a ocenil bych KONTROLU zaměřenou na majitele psů. Bohužel se rozmohlo, že psi nejenže skoro nemají náhubky, ale často nejsou ani na vodítku. Na jednu stranu nyní dostali přepravu ZDARMA, ale očekával bych tvrdší postihy za nerespektování pravidel.

+17/−5
15.7.2015 14:49

I17v42a29n 79P63o95k43o70r95n91ý 2599870762653

obzvláště pitbulkové

+2/−2
15.7.2015 14:50

M35a52r62e36k 76N29o19v75o76t81n70ý 5491401136258

Nejhorší je, když takové tele vlastní individuum, které pod vlivem kdovíčeho ani neví o světě a jeho pes si dělá co chce. To je pak o život.

+5/0
15.7.2015 14:54

M14a42r76e65k 84V23e96s26e89l38ý 1447868280134

To voditko bych videl jako problem. I dobre vychovany pes se muze v rusne doprave a hlavne v metru neceho leknout a popobehnout a pri tom treba nekoho shodit. Ovsem ty nahubky jsou pro vetsinu psu zbytecne. At je na kazdem majiteli jak se rozhodne. Samozrejme postih za pokousani by tu byt mel, ale pausalne davat vsem nahubky je blbost.

+2/−2
15.7.2015 15:03

Š19t94ě12p74á18n 69F27r51a74n86c33l 8534129814350

Když se pes lekne, tak co je pro ostatní cestující nebezpečnější? To že někam uteče nebo že někoho ve stresu kousne? Takže vodítka si klidně strčte do tašky (psa si budete honit sami), ale košíky jim koukejte dát!

+3/−2
15.7.2015 15:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.