Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlevněný kupon na MHD v Praze koupilo 50 tisíc lidí, překvapili radního

Zlevněný roční kupon na MHD, který lze v Praze použít od 1. července, si už koupilo padesát tisíc lidí. Přecházejí na něj i lidé, kteří doposud kupovali jednorázové jízdenky, nebo měli jiný krátkodobý kupon. Roční kupon je k dostání za 3 650 korun, zlevnil o více než tisícovku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K48a87r12e43l 94D73r34d24a 6303965227709

Nechci tu slevu zadarmo. Spekuloval jsem a koupil si jen 5 měsíční "do dovolené". Letos je mizerné počasí, takže se dovolená odkládala. Jezdil jsem pár týdnů na jízdenky. To je opruz! Ve špičce mi i s přestupem stačí 24 Kč a jsem v práci za 25 minut. Večer to samé s "dlouhým čekáním" v režii DPP a jezdím tak za 35-40 minut. Takže za 24 Kč jezdím kus cesty načerno nebo musím platit víc. :-P Cokoliv, co se cestou semele, opět 24 nebo 32 Kč k mé tíži. (Třeba výluka metra "C" na Jižním Městě.) Vysázel jsem za ty jízdenky takových 700 Kč a ještě to nemá konce. Takže ta sleva 1100 Kč je fakt doma. ;-D

  Přimlouval bych se, aby po 18 hodině byla 24 Kč jízdenka na 60 minut.

  Na to, že jako Pražan mám nárok na dotaci z mých daní, je jízda na jízdenky v Praze za "plné virtuální ceny" nechutný opruz. Rozdíl cen předplatného a jízdenek je bez diskusí pěkně nemorální. 

  Revizoři o letošní spekulaci davů lidí samozřejmě věděli. Takže byli v červnu na každém rohu, kontroly 5x za jízdu. Opruz.

  Zkusil jsem SMS jízdenky. Další opruz. Trvá to 2 minuty, než DPP pošle potvrzení. Jízdu mám našponovanou na minuty za 24 Kč a ještě mám počítat s nějakou prodlevou pro DPP? Tak snad jen, že lze dokupovat jízdné i za jízdy... Ale jezdit na jízdenky v Praze je pěkná ubohost, normální šikana cestujících.

  Také jsem přišel na to, že mohu kupovat SMS na mobil od zaměstnavatele. Že by odtud pramenila obliba SMS jízdenek mnoha mlaďochů? Tak, teď jen, aby si někdo udělal čas na kontrolu mého výpisu a jsem bez práce. A to se vyplatí!

  Ale jsem pevný jako skála. Roční kupón koupím až po dovolených. Takže jsem letos poprvé získal "přerušení kupónu" během dovolených. Stálo to za to... ;-D

0/0
16.7.2015 7:50

K72a88r51e16l 14D22r38d11a 6503715947569

Nemáte pocit, že placení MHD v Praze je nějaká špatná parodie a zlý sen? Zrušil bych ho úplně. R^

  Podle mě se drží jen proto, aby se zkasírovali cizinci, aby se trochu selektovali asociálové z dopravy a aby se studenti obrali na pokutách o stejnou částku, jaká se vybere za roční kupóny. To jsou opravdu pádné důvody pro živení tisíců zbytečných lidí na vybírání jízdného. Rv;-)

0/0
16.7.2015 8:02

J10o97z72e31f 42S36t37e36b66i60l98a 3695907815977

Vedeni DPhl.m.Prahy tak nějak zapomnělo "odměnit" ty cestující, kteří si pořídili plně jizdne =4.750kč. Rozdíl mezi plným a slevněným jízdným si nejspíše vedeni DP rozdá na konci roku jako odměny.. :-/

+1/0
15.7.2015 22:38

V45l10a57d23i60m65í77r 49F51i58b98i53g31e93r 5974621761924

Kdyby jezdili ten půlrok za normální cenu a pak si koupili zlevněný tak to vyjde plus mínus stejně.

A na odměny to moc není jízdné tvoří cca 1/3 příjmů DP zbytek dorovnávají dotace a příjem z reklam.

0/0
16.7.2015 7:13
Foto

J55a43r95o10s13l80a93v 69V85o13j21t88ě80c24k31ý 4233918104916

Jelikož mi nikdo negarantuje sezení na místě, které je mi pohodlné, jelikož mi nikdo negarantuje ani to sezení kdekoliv... Jelikož stále zastavuje a nechává nastoupit další lidi, kteří se tam už evidentně nevejdou, a jelikož v tramvaji jsou extrémně nepohodlné dřevěné sedačky, nebo opravdu ošklivé a nepohodlné plastové sedačky, dále také jízdní řád udělaný tak, aby jste především ve večerních hodinách museli tvrdnout na zastávce, nehraje tam má oblíbená hudba, naopak musím poslouchat ubrečené děti ( se sluchátky zase neslyším okolí) a jelikož tam ani není příjemná teplota (kromě 115) tam mě v MHD nikdo neuvidí, dokud roční jízdenka nebude stát 500,- protože to je hodnota které si cením ochotu vzdát se pohodlí auta. Raději stojím hodinu v klimatizovaném autě, v pohodlí sedačky, bez ostatních lidí, než 40 minut stál někde mezi davem lidí, jejíž parfém by porazil i smrad v Sefora ;-O a nebo lidí co neznají sprchu

+1/−2
15.7.2015 18:03

J57i43n89d32r57a 31V71o43š82t15a 1414684979322

po tomto zásadním příspěvku o tom, že nejsi socka, což většinou stejně píšou faktické socky předlužené skrze hypotéku a další úvěry, se asi Dopravní podnik sám zavře.

+1/0
15.7.2015 18:25

R76i45c48h12a45r96d 76K29á90b79a 8749378610760

Ano ideani je ztratovou a dotovanou MHD posilovat levnejsimi jizdenkami :)))) proc bychom do nedoplatili z penez danovych poplatniku. Vemte si tu nadcasovou kulturu dopravy v MHD, ciste vozy, v lete chladno, v zime zatopeno, atp :)

+2/−3
15.7.2015 17:20

J83i31n18d11r96a 70V28o58š64t21a 1474784409472

nevím, co je špatného na tom, že MHD je dotovaná,. To jsou dobře vynaložené peníze, což lze říct o máločem, co magistrát dělá. I člověk se základní školou pochopí, že bez veřejné dopravy velké město žít nemůže. Vozy poměrně čistě jsou a kvalitě cestování škodí spíš přeplněnost vozů a zdržování v zácpách působených automobily, což je důsledek modré politiky, která se v Praze provozovala posledních dvacet let a vyvrcholila komedií zvanou Blanka.

+7/−1
15.7.2015 17:56

P20e63t53r 44V23o65ň14k78a 2827203569123

Jenže tím, že nakonec prodají násobně více než předpokládali, se může velice snadno stát, že to co bylo spočítáno na určitý počet jako dotované, bude nakonec nulové nebo ziskové. Vše je o tom, jaké množství těchto předplacených jízdenek zajistí nulovou hranici výnosnosti.

0/0
15.7.2015 19:12

J25i38n51d19r57a 30V68o93š58t61a 1964394709362

Nu, MHD zisková nebude nikdy, a to není ani jejím účelem. Tady jde spíš o to, že za stejnou dotaci bude jezdit více lidí, a tudíž budou jezdit levněji, aniž by to zatěžovalo městský rozpočet. Rozhodně by to nemělo skončit pro město v minusu nebo ne velkém. Jiná věc je, že bude možná třeba posilovat některé linky a to nevím, jestli se bude magistrátu chtít.

0/0
15.7.2015 20:17

M13i27c79h37a63l 66C66h38a18l37u36p40a 6248950729153

Ono se to nezaplatí nikdy. Kolik Praha přispívá na MHD si nepamatuji, ale řádově to byla snad miliarda ročně. Ale dost lidí jezdit autem nemůže (třeba studenti pod 18) a když by jezdili autem všichni, tak se kvůli zácpám nedostane nikdo nikam.

+1/0
15.7.2015 20:58

J47o96s54e93f 55B89r16o55ž63e27k 7193455882581

Kdyby miliarda. Jsou to ročně 4 miliardy. Popravdě, kdyby byla MHD (třeba jen na kupony, tedy nikoliv pro návštěvníky) zdarma, tak by to o moc dráž nevyšlo a třeba by to smysl mělo. Takhle to je jen plácání tý hlupky.

0/0
16.7.2015 10:54

M66a23r72t85i61n 85M97a55t55o89u45š85e29k 9246827276168

A není to tím, že ti, co běžně kupovali měsíční si teď koupili roční? Jen jsem zvědav, kde chtějí brát peníze na provoz v dalších letech.

+2/0
15.7.2015 16:34

L72u30k52a23s 98N84o75v80y 4234214335736

Ti, kteri bezne kupovali mesicni kupony a ti, kteri kupovali rocni kupony, ale ted pul roku je nekupovali a kupovali mesicni a ctvrtleni....

+1/0
15.7.2015 16:42

M46i56c30h49a59l 69C22h66a37l43u86p16a 6918500649583

Jenže na těch měsíčních reálně zaplatili víc, než kdyby si koupili tu dražší roční. V dalších letech ale tenhle příjem navíc nebude. A dá se předpokládat, že ti, co si kupovali měsíční přejdou na roční, což bude další výpadek.

0/0
15.7.2015 21:00

J68a70n 90D72l46o21u45h25ý 8456440663380

No řidičů to moc nebude. ;-D

0/0
15.7.2015 16:05

M95a15r48t73i74n81a 19S42e25d46l68i53c70k59á 5772385431462

Nechapu, proc ti psi zdarma. MHD je casto precpana I lidma.

+5/−6
15.7.2015 15:57

M31a58r30t27i22n 52M29a60i37k35s20n15a13r 3254133838702

Protoze tam chtej dostat i lidi kteri normalne jezdej se psama autama...

+4/−1
15.7.2015 16:19

M32a94r22t41i19n41a 31S43e32d11l46i12c85k42á 5162805981222

Snad mu muzou koupit listek, ne?

+2/0
15.7.2015 16:43

J17a17n 77S91v95o54b23o54d82a 3317194429533

To ano, ale pak by pes jezdil mnohem dráže než páníček a každý by jel radši autem.

0/0
15.7.2015 16:46

M50a85r88t55i43n31a 14S21e26d98l83i89c50k82á 5582505911132

I bezdomovec oficialne musi mit listek, nechapu, cim je pes dulezitejsi

0/0
15.7.2015 16:47

J33a14n 12S94v75o91b39o98d67a 3287644579983

Já zas nechápu čím je důležitější kolikrát nějaká bagáž co sebou někteří vozí a taky zdarma.

0/0
15.7.2015 16:50

L33u88k57a95s 25N96o85v72y 4594944115896

Ja to chapu, ale jen castecne. To je treba... Jako........... Proc psi muzou ocuravat patniky a lidi ne?

0/0
15.7.2015 16:34

M18i93c12h54a70l 63J13a89r27o84š 7384510542205

Kdyby jen patníky a kdyby jen očůrávat....

+2/0
15.7.2015 16:40

J95a26n 44J62í85c55h68a 8980600108911

Tak se psem většinou v buse vidím akorát bezdaka.

0/−1
15.7.2015 17:29

F85r43a52n16t40i73š19e11k 14L66u96f36t 5537959644616

Možná kdyby snížili daně, tak by vybrali víc. Velké firmy by neutíkaly do daňových rájů a možná by některým lidem začalo být hloupé krátit daně.

+1/0
15.7.2015 15:56

L66u80k47a60s 16N50o14v10y 4684374955196

Kdyz uz jsme u tech dani, tak predpokladam, ze i ta rocni jizdenka bude vcetne 15% dph... tj. ze DP odvadi 15% dan z listku statu. Dale predpokladam, ze plati i ostatni dane a ze nema ani "zelenou" naftu

0/0
15.7.2015 16:06

A54n31t19o42n12í62n 83D29o59u83b86e20k 3290499509

konecne rozumna vec!!!

jeste zavest kratsi jezdenky. stavajici za 24 kc na 30 minut jsou na nic. uplne chybi na 15 minut napr. za 18 kc.

jelikoz jezdim dve az tri stanice tak odmitam platit tolik a musim jezdit na cerno

+8/−9
15.7.2015 15:46

M52i98c89h90a66l 31J93a12r27o23š 7484850452385

Dvě stanice je tak pět sedm minut pěšky. Pokud jste zdravý, tak není důvod něčím jezdit.

+1/−4
15.7.2015 15:49

D52a46n12i77e10l 55S82o57b63o33t90a 9219444116810

Tak tohle mě rozesmálo. Dáme si závod třeba z Vyšehradu na Muzeum a uvidíme, jestli tam za sedm minut budete.

0/0
15.7.2015 16:09

M93a36r41t65i10n 61M11a78i46k38s86n60a29r 3904293628752

Zase se tolik nesmejte, kdyz mam cestu do prace, tak casto diky doprave trva cesta MHD stejne jak pesky (cesta autobusem 30-40 minut, pesky 40-45minut)

+1/0
15.7.2015 16:22

M48a90r17t47i83n 42P28e93t66r 6933442658109

Mám to velmi podobně a proto chodím raději pěšky, neztratím téměř žádný čas (v průměru asi 20 minut na cestu tam a zpátky) a za to mám dvě třičtvrtěhodinové procházky, kdy se nejdříve pořádně proberu před prací a pak zase trochu vyčistím hlavu po práci...

+2/−2
15.7.2015 16:34

M54i85c91h29a32l 85J17a30r45o76š 7504660652495

Bydlím někde mezi a na obě tyto strany opravdu chodím pěšky.

0/0
15.7.2015 16:42

M22i94c62h65a44l 70C24h72a53l93u44p19a 6938220719423

Párkrát jsem šel z Želivského do Karlína a časově to vycházelo víceméně stejně, jak když jsem čekal na tramvaje a metro. Z Vyšehradu na Muzeum je to dál, u pozemní dopravy jsou ty zastávky blíž u sebe, takže tam jít pěšky pár zastávek problém není.

0/0
15.7.2015 21:03

L66u66k23a45s 83N11o67v10y 4684434555556

To kvuli sesti korunam "musite" jezdit nacerno?

+5/0
15.7.2015 15:53

J13i23ř65í 79M28a92t16u97š 6145381987945

Tak byste mohl aspoň jezdit načerno jenom zpátky. Anebo nikde moc nelelkovat a stihnete obě cesty na jeden lístek.

+1/0
15.7.2015 16:10

M84a81r42t97i83n22a 91S93e57d12l19i83c53k29á 5652205371622

Musite nacerno? Svata prostato! :-D

+1/0
15.7.2015 16:45

J96a11k24u67b 68R39o37u64s 3903110164722

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
15.7.2015 19:45

J38o37s66e27f 59K11r67a68l 3267553504617

Je to sebechvástajícíse PR článek, který neříká nic o čistém přírůstku nových cestujících, z uvedených čísel jich může být velký počet právě ze skupiny čekajících na levnější kupón. :-P Přerušoval jsem dva předchozí roční kupony a dostal jsem se s termínem nákupu příštího kupónu do února a to už řekli, že to bude o litr levnější od července, tak jsem si koupil jízdné na 5 měsíců a teď roční. Podobně se mohla zařídit nějaká ta tisícovka lidí.

+5/0
15.7.2015 15:38

F96i10l14i80p 35T97ř36e94b70a 6503410978796

Dokud nebude mít MHD s autem srovnatelnou dostupnost (časovou a místní), rychlost a KULTURU cestování, může stát, kolik chce...

+1/0
15.7.2015 15:31

J27o22s13e69f 28K30a90r87f84í73k 7802265356680

Jo jo rychlost a kultůra. Onehdá jsem potřeboval do centra a  jel jsem to skoro hodinu, furt někdo troubil, lidi nadávali. No já myslel, že s tím žebřiňákem nedojedu;-)

+2/0
15.7.2015 15:35

O63n52d67r46e51j 59F61l70i68d35r 3555390928737

A prakticnost. Bohuzel jakmile clovek potrebuje prevest neco vetsiho nez beznej batoh tak je MHD nepouzitelna. A pritom by stacilo neco na zpusob "nakladnich" autobusu - misto prostoru pro kocarky a invalidy by byly prostory na naklad.

0/0
15.7.2015 15:45

M20a11r86t95i67n 47M42a88i64k98s96n34a58r 3734213368322

zvladnul jsem i rozlozenou knihovnu s 1 prestupem (Eden -> Sporilov -> Haje).

0/0
15.7.2015 16:24

W64a98l38t72e52r 13D14i89v48i28š 6557532762232

MHD nikdy nebude mít dostupnost jako dopravní prostředek, který vlastníte a stojí neustále připraven před domem. To není adekvátní srovnání.

Na druhou stranu s MHD neřeším parkování ve městě, mohu si po cestě číst, mohu si dát před cestou pivo a stojí to zlomek toho, co auto (a to i když srovnám jen čisté náklady na benzín, natož když porovnám celkové náklady - cena auta, servis, povinné ručení atd.). Nemluvě o tom, že MHD může využívat každý člen rodiny včetně dětí. Jsem rád, že nemusím dělat rodině taxikáře a všichni jsou schopni dojet MHD a autem jezdíme jen, když to je potřeba (odvoz velké bagáže).

Do práce cestuji téměř výhradně MHD, protože to je výhodnější (pracuji na stálém místě, není tam kde rozumně parkovat). Auto beru jen tehdy, když potřebuju něco většího odvézt nebo jedu v takové hodiny, kdy MHD jezdí mizerně (typicky pozdě večer - ne, že bych se nedostal, ale proč jezdit nočními spoji, když to není nutné). A pochopitelně autem jezdíme na týdenní nákupy (stačí v týdnu kupovat trochu čerstvých věcí, zbytek navézt autem), a pak na víkendy a na většinu výletů (jedu kam chci a kdy chci).

A ohledně kultury - stává se mi tak jednou, dvakrát do měsíce, že potkám opravdu nepříjemného spolucestujícího, jinak to bývá v pohodě. Tak nějak srovnatelné s tím, když potkávám agresivního nebo neschopného blba za volantem. Snažím se v MHD vyhýbat místům a hodinám, kde a kdy je koncentrace nepříjemných osob vysoká, tj. raději nejezdím v době končících sportovních akcí a koncertů, nejezdím MHD v noci apod.

+4/−1
15.7.2015 16:20

J87o37s27e76f 83K86a83r57f87í35k 7742865686480

Už vidí jak ti plnointeligenti z Ropidu budou zase dělat zase změny s tím, že je to výhodné pro cestující a město ušetří...

Protože díky ročním kuponum určitě celkově klesnou zisky, bude se muset zredukovat počet spojů:-P

+2/−1
15.7.2015 15:30

M26a10r87t58i42n 12P90r39o63k10o66p 7972812168298

Jo a ocenil bych KONTROLU zaměřenou na majitele psů. Bohužel se rozmohlo, že psi nejenže skoro nemají náhubky, ale často nejsou ani na vodítku. Na jednu stranu nyní dostali přepravu ZDARMA, ale očekával bych tvrdší postihy za nerespektování pravidel.

+17/−5
15.7.2015 14:49

I28v86a45n 86P84o18k95o41r95n37ý 2489470162203

obzvláště pitbulkové

+2/−2
15.7.2015 14:50

M13a97r65e44k 65N72o47v39o96t21n73ý 5311571726268

Nejhorší je, když takové tele vlastní individuum, které pod vlivem kdovíčeho ani neví o světě a jeho pes si dělá co chce. To je pak o život.

+5/0
15.7.2015 14:54

M20a84r14e77k 38V68e48s39e98l82ý 1397298680914

To voditko bych videl jako problem. I dobre vychovany pes se muze v rusne doprave a hlavne v metru neceho leknout a popobehnout a pri tom treba nekoho shodit. Ovsem ty nahubky jsou pro vetsinu psu zbytecne. At je na kazdem majiteli jak se rozhodne. Samozrejme postih za pokousani by tu byt mel, ale pausalne davat vsem nahubky je blbost.

+2/−2
15.7.2015 15:03

Š30t92ě64p84á29n 60F12r11a63n26c43l 8814889884330

Když se pes lekne, tak co je pro ostatní cestující nebezpečnější? To že někam uteče nebo že někoho ve stresu kousne? Takže vodítka si klidně strčte do tašky (psa si budete honit sami), ale košíky jim koukejte dát!

+3/−2
15.7.2015 15:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.