Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlevněný kupon na MHD v Praze koupilo 50 tisíc lidí, překvapili radního

Zlevněný roční kupon na MHD, který lze v Praze použít od 1. července, si už koupilo padesát tisíc lidí. Přecházejí na něj i lidé, kteří doposud kupovali jednorázové jízdenky, nebo měli jiný krátkodobý kupon. Roční kupon je k dostání za 3 650 korun, zlevnil o více než tisícovku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K74a30r62e31l 79D25r61d76a 6493325217379

Nechci tu slevu zadarmo. Spekuloval jsem a koupil si jen 5 měsíční "do dovolené". Letos je mizerné počasí, takže se dovolená odkládala. Jezdil jsem pár týdnů na jízdenky. To je opruz! Ve špičce mi i s přestupem stačí 24 Kč a jsem v práci za 25 minut. Večer to samé s "dlouhým čekáním" v režii DPP a jezdím tak za 35-40 minut. Takže za 24 Kč jezdím kus cesty načerno nebo musím platit víc. :-P Cokoliv, co se cestou semele, opět 24 nebo 32 Kč k mé tíži. (Třeba výluka metra "C" na Jižním Městě.) Vysázel jsem za ty jízdenky takových 700 Kč a ještě to nemá konce. Takže ta sleva 1100 Kč je fakt doma. ;-D

  Přimlouval bych se, aby po 18 hodině byla 24 Kč jízdenka na 60 minut.

  Na to, že jako Pražan mám nárok na dotaci z mých daní, je jízda na jízdenky v Praze za "plné virtuální ceny" nechutný opruz. Rozdíl cen předplatného a jízdenek je bez diskusí pěkně nemorální. 

  Revizoři o letošní spekulaci davů lidí samozřejmě věděli. Takže byli v červnu na každém rohu, kontroly 5x za jízdu. Opruz.

  Zkusil jsem SMS jízdenky. Další opruz. Trvá to 2 minuty, než DPP pošle potvrzení. Jízdu mám našponovanou na minuty za 24 Kč a ještě mám počítat s nějakou prodlevou pro DPP? Tak snad jen, že lze dokupovat jízdné i za jízdy... Ale jezdit na jízdenky v Praze je pěkná ubohost, normální šikana cestujících.

  Také jsem přišel na to, že mohu kupovat SMS na mobil od zaměstnavatele. Že by odtud pramenila obliba SMS jízdenek mnoha mlaďochů? Tak, teď jen, aby si někdo udělal čas na kontrolu mého výpisu a jsem bez práce. A to se vyplatí!

  Ale jsem pevný jako skála. Roční kupón koupím až po dovolených. Takže jsem letos poprvé získal "přerušení kupónu" během dovolených. Stálo to za to... ;-D

0/0
16.7.2015 7:50

K44a60r14e24l 39D78r44d60a 6603535817459

Nemáte pocit, že placení MHD v Praze je nějaká špatná parodie a zlý sen? Zrušil bych ho úplně. R^

  Podle mě se drží jen proto, aby se zkasírovali cizinci, aby se trochu selektovali asociálové z dopravy a aby se studenti obrali na pokutách o stejnou částku, jaká se vybere za roční kupóny. To jsou opravdu pádné důvody pro živení tisíců zbytečných lidí na vybírání jízdného. Rv;-)

0/0
16.7.2015 8:02

J51o32z79e97f 29S51t17e14b23i75l79a 3855907185167

Vedeni DPhl.m.Prahy tak nějak zapomnělo "odměnit" ty cestující, kteří si pořídili plně jizdne =4.750kč. Rozdíl mezi plným a slevněným jízdným si nejspíše vedeni DP rozdá na konci roku jako odměny.. :-/

+1/0
15.7.2015 22:38

V79l91a36d78i54m96í88r 87F77i48b19i97g56e89r 5924611121594

Kdyby jezdili ten půlrok za normální cenu a pak si koupili zlevněný tak to vyjde plus mínus stejně.

A na odměny to moc není jízdné tvoří cca 1/3 příjmů DP zbytek dorovnávají dotace a příjem z reklam.

0/0
16.7.2015 7:13

J65a89r86o13s55l64a25v 18V77o28j64t27ě49c68k84ý 4213148524986

Jelikož mi nikdo negarantuje sezení na místě, které je mi pohodlné, jelikož mi nikdo negarantuje ani to sezení kdekoliv... Jelikož stále zastavuje a nechává nastoupit další lidi, kteří se tam už evidentně nevejdou, a jelikož v tramvaji jsou extrémně nepohodlné dřevěné sedačky, nebo opravdu ošklivé a nepohodlné plastové sedačky, dále také jízdní řád udělaný tak, aby jste především ve večerních hodinách museli tvrdnout na zastávce, nehraje tam má oblíbená hudba, naopak musím poslouchat ubrečené děti ( se sluchátky zase neslyším okolí) a jelikož tam ani není příjemná teplota (kromě 115) tam mě v MHD nikdo neuvidí, dokud roční jízdenka nebude stát 500,- protože to je hodnota které si cením ochotu vzdát se pohodlí auta. Raději stojím hodinu v klimatizovaném autě, v pohodlí sedačky, bez ostatních lidí, než 40 minut stál někde mezi davem lidí, jejíž parfém by porazil i smrad v Sefora ;-O a nebo lidí co neznají sprchu

+1/−2
15.7.2015 18:03

J68i20n62d53r40a 87V30o94š27t20a 1614734309302

po tomto zásadním příspěvku o tom, že nejsi socka, což většinou stejně píšou faktické socky předlužené skrze hypotéku a další úvěry, se asi Dopravní podnik sám zavře.

+1/0
15.7.2015 18:25

R10i30c12h65a24r76d 27K10á36b41a 8719478190620

Ano ideani je ztratovou a dotovanou MHD posilovat levnejsimi jizdenkami :)))) proc bychom do nedoplatili z penez danovych poplatniku. Vemte si tu nadcasovou kulturu dopravy v MHD, ciste vozy, v lete chladno, v zime zatopeno, atp :)

+2/−3
15.7.2015 17:20

J96i93n13d90r34a 51V48o15š34t12a 1654184389542

nevím, co je špatného na tom, že MHD je dotovaná,. To jsou dobře vynaložené peníze, což lze říct o máločem, co magistrát dělá. I člověk se základní školou pochopí, že bez veřejné dopravy velké město žít nemůže. Vozy poměrně čistě jsou a kvalitě cestování škodí spíš přeplněnost vozů a zdržování v zácpách působených automobily, což je důsledek modré politiky, která se v Praze provozovala posledních dvacet let a vyvrcholila komedií zvanou Blanka.

+7/−1
15.7.2015 17:56

P63e44t57r 97V64o96ň47k12a 2707443869523

Jenže tím, že nakonec prodají násobně více než předpokládali, se může velice snadno stát, že to co bylo spočítáno na určitý počet jako dotované, bude nakonec nulové nebo ziskové. Vše je o tom, jaké množství těchto předplacených jízdenek zajistí nulovou hranici výnosnosti.

0/0
15.7.2015 19:12

J71i36n47d25r44a 77V89o36š90t35a 1854204349252

Nu, MHD zisková nebude nikdy, a to není ani jejím účelem. Tady jde spíš o to, že za stejnou dotaci bude jezdit více lidí, a tudíž budou jezdit levněji, aniž by to zatěžovalo městský rozpočet. Rozhodně by to nemělo skončit pro město v minusu nebo ne velkém. Jiná věc je, že bude možná třeba posilovat některé linky a to nevím, jestli se bude magistrátu chtít.

0/0
15.7.2015 20:17

M94i97c63h93a37l 69C23h81a52l37u76p74a 6108160919623

Ono se to nezaplatí nikdy. Kolik Praha přispívá na MHD si nepamatuji, ale řádově to byla snad miliarda ročně. Ale dost lidí jezdit autem nemůže (třeba studenti pod 18) a když by jezdili autem všichni, tak se kvůli zácpám nedostane nikdo nikam.

+1/0
15.7.2015 20:58

J16o60s28e96f 13B33r69o55ž21e39k 7263135682521

Kdyby miliarda. Jsou to ročně 4 miliardy. Popravdě, kdyby byla MHD (třeba jen na kupony, tedy nikoliv pro návštěvníky) zdarma, tak by to o moc dráž nevyšlo a třeba by to smysl mělo. Takhle to je jen plácání tý hlupky.

0/0
16.7.2015 10:54

M19a41r12t65i42n 52M74a11t31o15u10š43e58k 9726257376858

A není to tím, že ti, co běžně kupovali měsíční si teď koupili roční? Jen jsem zvědav, kde chtějí brát peníze na provoz v dalších letech.

+2/0
15.7.2015 16:34

L37u30k40a16s 87N17o11v54y 4494854345766

Ti, kteri bezne kupovali mesicni kupony a ti, kteri kupovali rocni kupony, ale ted pul roku je nekupovali a kupovali mesicni a ctvrtleni....

+1/0
15.7.2015 16:42

M33i10c69h71a20l 35C21h42a56l41u90p40a 6118590839473

Jenže na těch měsíčních reálně zaplatili víc, než kdyby si koupili tu dražší roční. V dalších letech ale tenhle příjem navíc nebude. A dá se předpokládat, že ti, co si kupovali měsíční přejdou na roční, což bude další výpadek.

0/0
15.7.2015 21:00

J39a18n 42D69l82o18u85h95ý 8796450173860

No řidičů to moc nebude. ;-D

0/0
15.7.2015 16:05

M62a78r17t75i50n10a 60S42e88d18l47i40c67k95á 5942955291792

Nechapu, proc ti psi zdarma. MHD je casto precpana I lidma.

+5/−6
15.7.2015 15:57

M31a50r76t92i22n 79M13a26i90k37s30n34a63r 3324723418342

Protoze tam chtej dostat i lidi kteri normalne jezdej se psama autama...

+4/−1
15.7.2015 16:19

M80a89r89t79i67n70a 75S98e98d49l45i73c86k88á 5152745391672

Snad mu muzou koupit listek, ne?

+2/0
15.7.2015 16:43

J24a74n 82S75v90o83b23o78d36a 3777664459163

To ano, ale pak by pes jezdil mnohem dráže než páníček a každý by jel radši autem.

0/0
15.7.2015 16:46

M15a85r16t14i26n60a 19S55e50d77l53i75c15k26á 5362845621902

I bezdomovec oficialne musi mit listek, nechapu, cim je pes dulezitejsi

0/0
15.7.2015 16:47

J65a49n 56S89v64o43b96o76d21a 3527894139403

Já zas nechápu čím je důležitější kolikrát nějaká bagáž co sebou někteří vozí a taky zdarma.

0/0
15.7.2015 16:50

L92u92k62a39s 69N69o37v95y 4284884895706

Ja to chapu, ale jen castecne. To je treba... Jako........... Proc psi muzou ocuravat patniky a lidi ne?

0/0
15.7.2015 16:34

M98i76c59h63a97l 60J87a70r38o19š 7554510702885

Kdyby jen patníky a kdyby jen očůrávat....

+2/0
15.7.2015 16:40

J39a92n 73J70í15c25h57a 8840890468451

Tak se psem většinou v buse vidím akorát bezdaka.

0/−1
15.7.2015 17:29

F55r97a88n43t11i74š78e57k 22L14u79f97t 5257329804616

Možná kdyby snížili daně, tak by vybrali víc. Velké firmy by neutíkaly do daňových rájů a možná by některým lidem začalo být hloupé krátit daně.

+1/0
15.7.2015 15:56

L93u83k50a31s 73N98o75v95y 4664904135416

Kdyz uz jsme u tech dani, tak predpokladam, ze i ta rocni jizdenka bude vcetne 15% dph... tj. ze DP odvadi 15% dan z listku statu. Dale predpokladam, ze plati i ostatni dane a ze nema ani "zelenou" naftu

0/0
15.7.2015 16:06

A15n80t61o40n14í64n 19D27o85u94b58e60k 3420479909

konecne rozumna vec!!!

jeste zavest kratsi jezdenky. stavajici za 24 kc na 30 minut jsou na nic. uplne chybi na 15 minut napr. za 18 kc.

jelikoz jezdim dve az tri stanice tak odmitam platit tolik a musim jezdit na cerno

+8/−9
15.7.2015 15:46

M90i23c69h91a19l 20J40a16r62o25š 7464680582415

Dvě stanice je tak pět sedm minut pěšky. Pokud jste zdravý, tak není důvod něčím jezdit.

+1/−4
15.7.2015 15:49

D97a39n69i69e97l 95S80o10b24o88t97a 9459844126420

Tak tohle mě rozesmálo. Dáme si závod třeba z Vyšehradu na Muzeum a uvidíme, jestli tam za sedm minut budete.

0/0
15.7.2015 16:09

M50a13r39t81i85n 16M14a56i79k72s34n51a64r 3244713548322

Zase se tolik nesmejte, kdyz mam cestu do prace, tak casto diky doprave trva cesta MHD stejne jak pesky (cesta autobusem 30-40 minut, pesky 40-45minut)

+1/0
15.7.2015 16:22

M20a87r26t35i60n 64P61e47t75r 6113242338169

Mám to velmi podobně a proto chodím raději pěšky, neztratím téměř žádný čas (v průměru asi 20 minut na cestu tam a zpátky) a za to mám dvě třičtvrtěhodinové procházky, kdy se nejdříve pořádně proberu před prací a pak zase trochu vyčistím hlavu po práci...

+2/−2
15.7.2015 16:34

M16i77c88h12a32l 43J60a61r54o83š 7284650442285

Bydlím někde mezi a na obě tyto strany opravdu chodím pěšky.

0/0
15.7.2015 16:42

M43i80c19h54a91l 77C20h29a59l51u77p88a 6658630799703

Párkrát jsem šel z Želivského do Karlína a časově to vycházelo víceméně stejně, jak když jsem čekal na tramvaje a metro. Z Vyšehradu na Muzeum je to dál, u pozemní dopravy jsou ty zastávky blíž u sebe, takže tam jít pěšky pár zastávek problém není.

0/0
15.7.2015 21:03

L82u97k49a12s 83N31o28v31y 4634194985486

To kvuli sesti korunam "musite" jezdit nacerno?

+5/0
15.7.2015 15:53

J91i31ř80í 16M27a82t52u91š 6835331147135

Tak byste mohl aspoň jezdit načerno jenom zpátky. Anebo nikde moc nelelkovat a stihnete obě cesty na jeden lístek.

+1/0
15.7.2015 16:10

M55a64r98t98i46n68a 62S88e78d56l43i25c81k23á 5102225271982

Musite nacerno? Svata prostato! :-D

+1/0
15.7.2015 16:45

J54a52k85u88b 48R52o33u93s 3463720794562

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
15.7.2015 19:45

J66o78s51e84f 12K83r84a58l 3677743394527

Je to sebechvástajícíse PR článek, který neříká nic o čistém přírůstku nových cestujících, z uvedených čísel jich může být velký počet právě ze skupiny čekajících na levnější kupón. :-P Přerušoval jsem dva předchozí roční kupony a dostal jsem se s termínem nákupu příštího kupónu do února a to už řekli, že to bude o litr levnější od července, tak jsem si koupil jízdné na 5 měsíců a teď roční. Podobně se mohla zařídit nějaká ta tisícovka lidí.

+5/0
15.7.2015 15:38

F14i75l48i67p 16T14ř65e52b46a 6403470248636

Dokud nebude mít MHD s autem srovnatelnou dostupnost (časovou a místní), rychlost a KULTURU cestování, může stát, kolik chce...

+1/0
15.7.2015 15:31

J12o40s14e62f 72K88a15r31f98í15k 7582235976370

Jo jo rychlost a kultůra. Onehdá jsem potřeboval do centra a  jel jsem to skoro hodinu, furt někdo troubil, lidi nadávali. No já myslel, že s tím žebřiňákem nedojedu;-)

+2/0
15.7.2015 15:35

O50n53d51r68e12j 48F19l49i80d46r 3295380938367

A prakticnost. Bohuzel jakmile clovek potrebuje prevest neco vetsiho nez beznej batoh tak je MHD nepouzitelna. A pritom by stacilo neco na zpusob "nakladnich" autobusu - misto prostoru pro kocarky a invalidy by byly prostory na naklad.

0/0
15.7.2015 15:45

M48a19r51t24i48n 53M96a31i21k69s62n53a39r 3474553628502

zvladnul jsem i rozlozenou knihovnu s 1 prestupem (Eden -> Sporilov -> Haje).

0/0
15.7.2015 16:24

W39a64l60t23e82r 44D91i37v74i82š 6657212752682

MHD nikdy nebude mít dostupnost jako dopravní prostředek, který vlastníte a stojí neustále připraven před domem. To není adekvátní srovnání.

Na druhou stranu s MHD neřeším parkování ve městě, mohu si po cestě číst, mohu si dát před cestou pivo a stojí to zlomek toho, co auto (a to i když srovnám jen čisté náklady na benzín, natož když porovnám celkové náklady - cena auta, servis, povinné ručení atd.). Nemluvě o tom, že MHD může využívat každý člen rodiny včetně dětí. Jsem rád, že nemusím dělat rodině taxikáře a všichni jsou schopni dojet MHD a autem jezdíme jen, když to je potřeba (odvoz velké bagáže).

Do práce cestuji téměř výhradně MHD, protože to je výhodnější (pracuji na stálém místě, není tam kde rozumně parkovat). Auto beru jen tehdy, když potřebuju něco většího odvézt nebo jedu v takové hodiny, kdy MHD jezdí mizerně (typicky pozdě večer - ne, že bych se nedostal, ale proč jezdit nočními spoji, když to není nutné). A pochopitelně autem jezdíme na týdenní nákupy (stačí v týdnu kupovat trochu čerstvých věcí, zbytek navézt autem), a pak na víkendy a na většinu výletů (jedu kam chci a kdy chci).

A ohledně kultury - stává se mi tak jednou, dvakrát do měsíce, že potkám opravdu nepříjemného spolucestujícího, jinak to bývá v pohodě. Tak nějak srovnatelné s tím, když potkávám agresivního nebo neschopného blba za volantem. Snažím se v MHD vyhýbat místům a hodinám, kde a kdy je koncentrace nepříjemných osob vysoká, tj. raději nejezdím v době končících sportovních akcí a koncertů, nejezdím MHD v noci apod.

+4/−1
15.7.2015 16:20

J46o50s95e78f 84K65a15r25f75í25k 7802895976380

Už vidí jak ti plnointeligenti z Ropidu budou zase dělat zase změny s tím, že je to výhodné pro cestující a město ušetří...

Protože díky ročním kuponum určitě celkově klesnou zisky, bude se muset zredukovat počet spojů:-P

+2/−1
15.7.2015 15:30

M64a92r56t97i50n 80P67r24o20k90o55p 7802762408828

Jo a ocenil bych KONTROLU zaměřenou na majitele psů. Bohužel se rozmohlo, že psi nejenže skoro nemají náhubky, ale často nejsou ani na vodítku. Na jednu stranu nyní dostali přepravu ZDARMA, ale očekával bych tvrdší postihy za nerespektování pravidel.

+17/−5
15.7.2015 14:49

I41v31a62n 74P28o65k73o54r80n49ý 2469730232823

obzvláště pitbulkové

+2/−2
15.7.2015 14:50

M69a24r54e79k 98N80o75v42o83t53n60ý 5571551936258

Nejhorší je, když takové tele vlastní individuum, které pod vlivem kdovíčeho ani neví o světě a jeho pes si dělá co chce. To je pak o život.

+5/0
15.7.2015 14:54

M12a53r82e73k 92V23e50s61e33l34ý 1827828520194

To voditko bych videl jako problem. I dobre vychovany pes se muze v rusne doprave a hlavne v metru neceho leknout a popobehnout a pri tom treba nekoho shodit. Ovsem ty nahubky jsou pro vetsinu psu zbytecne. At je na kazdem majiteli jak se rozhodne. Samozrejme postih za pokousani by tu byt mel, ale pausalne davat vsem nahubky je blbost.

+2/−2
15.7.2015 15:03

Š34t36ě96p96á98n 65F21r56a98n10c97l 8974869694140

Když se pes lekne, tak co je pro ostatní cestující nebezpečnější? To že někam uteče nebo že někoho ve stresu kousne? Takže vodítka si klidně strčte do tašky (psa si budete honit sami), ale košíky jim koukejte dát!

+3/−2
15.7.2015 15:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.