Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlak na Masarykově nádraží měl zabrzdit automatický systém. Neudělal to

Vlak, který v noci na středu vykolejil na Masarykově nádraží, měl ve stanici zastavit takzvaný systém automatického vedení vlaku. Proč nehodě nezabránil, se nyní zjišťuje. Na vině může být strojvedoucí i technická závada. V 15 hodin byl na nádraží plně obnoven provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K44a98t58e46ř78i17n38a 62H90u41t74o11v89á 9221915320817

Nějak si nevybavuju, že by za nehody posledních let mohla technika. Vždycky za to mohl "lidský faktor". Pro Dráhy je to evidentně levnější řešení

0/0
16.7.2015 9:06

Š41t26e16f73a17n 17F13r92i33č12a 7472188173696

Škoda jen, že odstraňování vcelku banální nehody bylo na můj vkus velmi liknavé. Začalo až dlouho po nehodě a trvalo nepřiměřeně dlouho při vyloučení celého nádraží z provozu. Pochopil bych to, kdyby se jednalo o vážnější nehodu s většími následky, např. při srážce vlaků, poškození zhlaví nebo potrhání trolejí. Nikdo se neobtěžoval vysvětlením, proč musela být vyloučena 1., 5., 6. a 7 kolej z provozu, když nehoda se stala na 3. koleji. Rozumím, že nástupiště u vykolejeného vlaku a 2. a 4. kolej asi být vyloučeny musely. Tisíce cestujících musely se zavazadly (díky mizerné a přezíravé organizaci) přebíhat mezi nádražími. Tomu šlo do značné míry předejít zachováním uvedených čtyř kolejí v provozu a vytahováním souprav nezávislou trakcí. Musím bohužel připustit, že městské dopravní podniky v různých městech ČR jsou podstatně pružnější při odstraňování nehod.

+3/−3
15.7.2015 22:03
Foto

V46o53j15t95e73c47h 57B24a33r60t80a71k 6564473283770

Nádraží zavřely aby vás nasraly. Hasiči si daly ještě kafe koláčky z místní pekárny a začali pracovat až v jedenáct dopoledne pak samozřejmě  měli taky pauzu na oběd a polední přestávku.

Vážený pane, Vše co bylo po nehodě uděláno bylo uděláno z nějakého důvodu. Ten nám může SZDC říci ale taky nemusí to je jen a jen na této společnosti. Mi se tu můžeme dohadovat.

Nicméně pokud považujete vykolejenou 155 tun vážící soupravu která si to vzala ještě tak šikovně že skončila mezi nosním sloupem střechy a sloupem elektrického vedení. Pak by jste měl urychleně požádat o místo specialisty na těžké práce v náročných podmínkách vaše zkušenosti s banalitami by jistě byly vhod při řešení složitých nehod. zároveň mě to přivádí k tomu proč by bylo skvělé kdyby při vyproštován soupravy mezi tím jezdily vlaky chodily lidi a motali se tam kde jaký čumilové. už vidím jak nedopatřením při rychlém vyproštění dle vašich skvělých rad trefí souprava sloup střechy a ze střechy se začne sipat sklo na kolem jdoucí. To by bylo vtipné už vidím jak jsem pak nějaký Štefan Friča píše: "Nechápu proč když to bylo tak riskantní neuzavřely celé nádraží!!!"

+5/−1
16.7.2015 7:34
Foto

P32a84v80e70l 91P51o42k85o82r36n25ý 2816334150792

Pauza na oběd je dána zákoníkem práce, proč by někdo riskoval žalobu za jeho porušení.

0/0
18.7.2015 10:16

Š80t63e68f40a44n 87F21r19i98č69a 7582888683726

Pane Bartáku, zdá se, že jsem trefil hřebíček na hlavičku. Pane, i když jste popsal 16 řádků a láteřil seč to šlo, stejně jste nevysvětlil, proč muselo být celé nádraží, zejména pak 1., 5., 6. a 7 kolej vyloučeny z provozu tak dlouho.

0/−1
18.7.2015 21:24

M30i74c61h68a51l 52B85e72n51e30š 6549118712206

Žádné AVV, tohle vyřeší spolehlivě jen frikční či hydraulické (či jejich kombinace)zarážedlo. Takové najdete na koncových nádražích ve všech železničně vyspělých zemích. Stojí sice hodně peněz, díky čemuž si mnozí tlučou na čelo, že přece za takovou volovinu nebudou dávat peníze, ale ono se vyplatí. Dokáží opravdu zastavit vlak tak, že se ho ani nepoškodí. Podobné systémy se pak používají v depech. Když jsem se o tom kdysi bavil s nějakým chlapci od našich drah či dopravních podniků, tvrdili, že oni tohle přece nepotřebují, protože jejich strojvůdci či tramvajáci jsou lepší než ti němečtí či švýcarští, že jim se takové nehody nestávají :-) No, uvidíme nyní. Svého času mi výrobce těchto systému říkal, že třeba ve Finsku muselo dojít k takové dohodě, aby se najednou začala objevovat všude. Třeba i zde k tomuto okamžiku právě došlo. Ono totiž nejde jen o ty finanční náklady na opravu vlaku a svršku, ale taky o imidž. ;-)

0/0
15.7.2015 20:44

M90i20c42h41a10l 55C11h90a91l78u87p42a 6438730709713

On třeba existuje i systém na zastavení letadel, která nedobrzdí na ranveji a přejedou ji. Prakticky to ale taky skoro nikde není.

+2/0
15.7.2015 20:49

M32i91c53h27a20l 16B49e30n63e62š 6379948902276

Jasně, ale u frikčních zarážedel nejde o žádnou technickou kosmickou raketu. Je to fakt běžná věc, opravdu doporučuji koukat se po Evropě na takových nádražích. Jasně, není dokonalá, když do toho vrazí velkou rychlostí, taky bude průšvih, ale dokáže velkou část kinetické energie pohltit. Jednotlivé typy se pak odlišují dle této schopnosti. Čím více pohlcené energie, tím pak logicky vyšší cena. Je to jako pojistka.

+1/0
15.7.2015 21:16

M19a89r85t49i98n 17V58e26j56m68o26l29a 1833681893638

Dobře. Ale takováhle nehoda se stane třeba 1 x za rok. A bude stát třeba 10 milionů. Vybavit všechny nástupiště v ČR takovou brzdou by stálo 100 x tolik. Čili je to čisté plýtvání. Až budou železnice soukromé a v plusu ať si pak za své peníze kupují co chtějí...

0/0
16.7.2015 12:16

P19e51t98r 79H58r32a18d27i91l 4801140913212

Ta reklama na dobrý spánek tam už byla, nebo ji tam Ikea dovezla až po dojetí vlaku?

0/0
15.7.2015 20:41

M45i91l73o95š 11K60r77u52m56p 2344717634

Upozorňujeme cestující, že stanicí Praha-Masarykovo nádraží vlak pouze projíždí.

+8/0
15.7.2015 20:20

M72i75l95o57š 92D85v64o60ř72á98k 8275527916471

Slecno, nebojte se, ta posledni tramvaj vam neujede!! Ja vas hodim co nejbliz refyzi...

Nicmene jestli Ugo pres noc prespava ve svem stanku, tak to musel byt super probuzeni s naraznikem u hlavy :- )

Ale reklamu ma ted k nezaplaceni....

+3/0
15.7.2015 19:49

M59i67l77o31š 16D36v53o33ř44á33k 8335557876661

jeste bych doplnil - jestli fira nechtel vejit do dejin napodobenim teto slavne francouzske akce?

http://vimmalo.blogspot.cz/2012/08/vehlasna-zeleznicni-nehoda-vrak-vlaku-r.html

+1/0
15.7.2015 19:57

M39a84r66e93k 74K17a94š58n42ý 9305442860285

Další šetření na Masarykově nádraží ukazují, že vlak byl vypraven správně. Jenom špatným směrem.

Podle posledních zpráv na Masarykově nádraží onemocnělo zarážedlo

Na Masarykově nádraží jsou po nehodě vlaku dvě lehká zranění, jedno těžší, dvě kila natlučených pomerančů a svazek vyděšených ředkviček.

Rychlodráha na letiště se začne stavět až za 3 roky, ale již dnes vyrazil první vlak po nové trase Masarykovo nádraží - Staroměstské náměstí

0/0
15.7.2015 19:40

L37u59b71o91š 55M52a19š23í27n 9839786127648

Držím palce strojvedoucímu aby to na něj nehodili.

+6/0
15.7.2015 17:54

D36a29v52i61d 34Č68e40r76n93o43h24o59r57s26k39ý 1646194456106

jestli jel na ruku tak to neukecá

+1/0
15.7.2015 19:46

V38a88c68l19a27v 86P59e65r37o77u95t94k91a 6828627744431

a ono to tak vypadá ...

+1/0
15.7.2015 21:06

P12e92t85r 93H56a76j72i37č 1400429468278

Pane redaktore brzděte, abyste dobrzdil, jinak nedobrzdíte. Brždila moje babička, když si vyndala zuby. :-)

+1/−1
15.7.2015 17:54

P57e76t42r 54H86a96j79i55č 1400619328478

Aha, už si to opravil. :-)

0/0
15.7.2015 17:56

B45o28h32u62s13l49a63v 42K14r17á80l68í58k 2801440429916

Když někdo říká "hlášení" místo "hlásení", tak mu taky vtipně říkáte, že hlášila vaše babička, když si vyndala zuby?

0/0
16.7.2015 1:51

M45i88r56o27s28l20a29v 28Z61i47k95m65u93n87d 7709403634553

Podobná nehoda se skutečně 9. června stala, nicméně souprava, která "měla malér" na svědomí odjela z hlavního nádraží na vlaku 8810 se zpožděním pouhých 10 minut, takže žádné problémy nezpůsobila .

Problém s narušením způsobil jednak vlak 9907 projetím oddílového návěstidla hradla Závodiště v poloze STŮJ, jednak vlak 8819 poškozením trakčního vedení ...

Než autor něco napíše, měl by si ověřit skutečná fakta a nevydávat svoje domněnky skutečnost ...

+3/−1
15.7.2015 17:52

R20i57c49h73a37r91d 81B84í53b68a 3614842379

Nezastavujem, máme zpoždění, vystoupíte si až na Václaváku... ;-D

- nicméně je moc dobře, že se nikomu nic vážného nestalo.

+17/0
15.7.2015 17:14

P25a45v23e47l 26N42o89v28o98t22n42ý 6835876268456

;-DR^

0/0
15.7.2015 17:50

J48o22s92e96f 28Z27a87h31á43l94k24a 4293349468346

Nejsem si jist, zda je systém AVV to pravé ořechové na dobrždění v hlavové stanici.

Řekl bych, že ten systém je určen k jízdě na trati mezi stanicemi. A už vůbec není není systémem zabezpečovacím.

0/−1
15.7.2015 17:02

M75i58r98o61s67l49a58v 73Z33i24k31m64u90n57d 7379413524143

Vlaková cesta končí u návěstidla zakazujícího jízdu, s "hlavovou stanici" to nemá nic společného ... Denně tak po více jak 10 let zastavují desítky vlaků ...

+1/0
15.7.2015 17:55

P64e48t15r 55K68o86š19í97č56e90k 8141300275701

"...Vlak na Masarykově nádraží měl zabrzdit automatický systém. Neudělal to..."

...

Asi se mu nechtělo.

+6/0
15.7.2015 16:45

M93i62c86h66a34l 87B64o77c97k 4632285737141

krásná personifikace

0/0
15.7.2015 16:52

K94r32y39š84t67o82f 75T29u80r85n70o12v40s73k58ý 1517119819284

City Elephant (vlak) se asi neudržel a chtěl UGOvu čistě přírodní ovocno-zeleninovou šťávu :D

+14/0
15.7.2015 16:22

M92i14c93h96a94l 49K73r27e26j10č70a 5178916506223

Poucte mne prosim. Skutecne nemam tuseni kdo/co je Ug nebo Ugo.

0/0
15.7.2015 18:01

J15a12n 34D61v28o61ř43á93k 4743812113947

UGOva šťáva je produkt prodávaný ve stánku, ke kterému vlak přijel (viz. fotogalerie) Být tam prodavačem, tak jsem se asi pos...

+1/0
15.7.2015 18:25

A31l56e89n28a 55V61o45n54d20ř90e38j42c89o27v18á 7580122793256

Taky si říkám, že prodavač z toho stánku asi prožil dost nezapomenutelné chvíle.;-D

+1/0
15.7.2015 18:35

M63i20c89h60a53e49l 76D30o10u41c69h98a 2318232481780

To je docela dost možné, protože tou dobou měl už dávno zavřeno ;-)

+2/0
15.7.2015 20:03

J94a68r20o51s60l40a14v 67J93u20n95e28k 5373435345457

Málem přestěhovali Uga.;-D

+11/0
15.7.2015 16:11

I71v11a84n 41M21a66r38e74k 6154848252

Žádná hrůza, před pár léty fíra na Slovensku neubrzdil vlak a vpálil do velkoskladu lihovin jedné velmi známé likérky,to byl jiný mazec ! 8-oR^

+2/0
15.7.2015 16:01

J53a78k31u38b 20V76a78l39e62š 8430686727123

Než dojela drážní inspekce, byl ožralý vlak, výjezdová skupina PSR a celá vesnice? ;-D;-D

+5/0
15.7.2015 16:06

L78u84k92a58s 38M80a11d72l96e 4440626597218

Pochybuju,v tamnim kraji lidi neco vydrzej,

;-)

+2/0
15.7.2015 18:17

M62a46t83ú12š 81B76e54n55a88k 9238254882663

O takom ničom som nepočul, nejaké dalšie informácie by neboli?

+1/0
15.7.2015 22:42

J18a60n 64P93e82k38a 5413223383

já říkám furt, že např. autopilot v autě a různí brzdo a směroasistenti nejsou úplně rozumná věc...

+10/−1
15.7.2015 16:00

J41a80n 44H25l76e14d23í80k 8818859748596

v Česku je pravidlem, že se viník nenajde,- to by musel být viníkem úplně obyčejný dělník, který je hubatý a proto nepohodlný

+1/−1
15.7.2015 16:00

T65o25m91á77š 40K86n95a56i33f95l 6793430487230

Co to blabolis?

0/0
15.7.2015 17:17
Foto

P92a22v41e49l 79P31o78k50o18r51n30ý 2466604770502

Nějak mi uniklo, že by již našli viníky nárazu vlaku do mostu u Studénky?

+1/−1
15.7.2015 17:55

M75í41l43a 12P90i57š94t49ě11l14á96k 7543257803

To jste asi celou dobu byl někde pryč, když k vám nedošlo, že s viníky probíhá soud.

0/0
17.7.2015 20:44
Foto

P17a84v64e81l 37P89o29k68o50r46n94ý 2386854730832

O vinicích snad rozhodne soud, zatím probíhá s podezřelými, ne?

+1/0
18.7.2015 10:15

M36í20l50a 45P78i81š30t47ě10l46á31k 7453277903

To je pravda, že vám to uniklo, ale s tím se bohužel nedá nic dělat. Hold musíte příště dávat větší pozor aby vám už nic neuniklo. :-/

0/0
17.7.2015 20:48
Foto

J47i74ř33í 34H35o36l44u45b 1802772490609

Nevím co tu mudrujete jak mělo to či ono fungovat. Tyhle věci se nestávají díky kvalitě strojvedoucích a materiálu často. Ale jednou za čas se prostě stát musí. Stejně jako pád letadla. Nic se nestalo, jede se dál.

+29/−1
15.7.2015 15:50

K55a72r92e65l 95N28o18v74o27t77n86ý 4136780115345

Mám kamaráda fíru, který jezdí na Elefantech a ten mi už kdysi vysvětloval princip AVV. Jezdí na S9 Praha-Benešov a skutečně vlak sám ve stanicích a zastávkách zastavuje a sám se rozjiždí (na pokyn strojvedoucího).

Ale co je podstatné, fíra musí trať a funkci systému stále sledovat, tzn., že když vidí (nebo jak on říká spíš cítí), že vlak je do stanice rychleji než by měl resp. než obyčejně, musí zasáhnout. Zde k tomu evidentně nedošlo.

+6/0
15.7.2015 15:45

J90a68n 82Z50e58m97a29n 8146612484562

Však to není zabezpečovací zařízení, takže i při teoretickém selhání AVV, čemuž moc nevěřím, je odpovědný strojvedoucí.

+3/0
15.7.2015 15:48

P64a95v57e90l 71M31a43t66o76u23š56e36k 5690857218434

Vzhledem k tomu, jak rychle (spíš pomalu) se na Masaryčku vjíždí, je to celé divné. Podle toho, kam až se dostal, tam musel vjíždět na zdejší poměry opravdu velmi rychle. Vypadá to, že prostě zaspal, a to nejméně už někde na začátku peronu. Že technika nezasáhla, tomu nerozumím.

+5/0
15.7.2015 16:04

T22o71m12á89š 51N74o21v43o65t42n42ý 9778314665404

Na AVV se vlak sám nerozjíždí

+1/0
15.7.2015 17:20

K91a31r81e93l 14N69o80v39o12t52n72ý 4236570135615

No ano, dyk to taky píšu NA POKYN STROJVEDOUCÍHO!!!!

0/0
15.7.2015 21:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.