Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlak na Masarykově nádraží měl zabrzdit automatický systém. Neudělal to

Vlak, který v noci na středu vykolejil na Masarykově nádraží, měl ve stanici zastavit takzvaný systém automatického vedení vlaku. Proč nehodě nezabránil, se nyní zjišťuje. Na vině může být strojvedoucí i technická závada. V 15 hodin byl na nádraží plně obnoven provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K40a15t90e90ř49i69n20a 60H62u29t88o80v86á 9631705870987

Nějak si nevybavuju, že by za nehody posledních let mohla technika. Vždycky za to mohl "lidský faktor". Pro Dráhy je to evidentně levnější řešení

0/0
16.7.2015 9:06

Š82t80e13f95a92n 55F74r50i94č30a 7302288943496

Škoda jen, že odstraňování vcelku banální nehody bylo na můj vkus velmi liknavé. Začalo až dlouho po nehodě a trvalo nepřiměřeně dlouho při vyloučení celého nádraží z provozu. Pochopil bych to, kdyby se jednalo o vážnější nehodu s většími následky, např. při srážce vlaků, poškození zhlaví nebo potrhání trolejí. Nikdo se neobtěžoval vysvětlením, proč musela být vyloučena 1., 5., 6. a 7 kolej z provozu, když nehoda se stala na 3. koleji. Rozumím, že nástupiště u vykolejeného vlaku a 2. a 4. kolej asi být vyloučeny musely. Tisíce cestujících musely se zavazadly (díky mizerné a přezíravé organizaci) přebíhat mezi nádražími. Tomu šlo do značné míry předejít zachováním uvedených čtyř kolejí v provozu a vytahováním souprav nezávislou trakcí. Musím bohužel připustit, že městské dopravní podniky v různých městech ČR jsou podstatně pružnější při odstraňování nehod.

+3/−3
15.7.2015 22:03
Foto

V39o42j91t98e46c75h 72B71a12r73t53a24k 6294873103400

Nádraží zavřely aby vás nasraly. Hasiči si daly ještě kafe koláčky z místní pekárny a začali pracovat až v jedenáct dopoledne pak samozřejmě  měli taky pauzu na oběd a polední přestávku.

Vážený pane, Vše co bylo po nehodě uděláno bylo uděláno z nějakého důvodu. Ten nám může SZDC říci ale taky nemusí to je jen a jen na této společnosti. Mi se tu můžeme dohadovat.

Nicméně pokud považujete vykolejenou 155 tun vážící soupravu která si to vzala ještě tak šikovně že skončila mezi nosním sloupem střechy a sloupem elektrického vedení. Pak by jste měl urychleně požádat o místo specialisty na těžké práce v náročných podmínkách vaše zkušenosti s banalitami by jistě byly vhod při řešení složitých nehod. zároveň mě to přivádí k tomu proč by bylo skvělé kdyby při vyproštován soupravy mezi tím jezdily vlaky chodily lidi a motali se tam kde jaký čumilové. už vidím jak nedopatřením při rychlém vyproštění dle vašich skvělých rad trefí souprava sloup střechy a ze střechy se začne sipat sklo na kolem jdoucí. To by bylo vtipné už vidím jak jsem pak nějaký Štefan Friča píše: "Nechápu proč když to bylo tak riskantní neuzavřely celé nádraží!!!"

+5/−1
16.7.2015 7:34
Foto

P41a27v17e75l 84P43o89k22o44r22n45ý 2266974740882

Pauza na oběd je dána zákoníkem práce, proč by někdo riskoval žalobu za jeho porušení.

0/0
18.7.2015 10:16

Š40t43e34f48a51n 53F71r70i50č33a 7192188103326

Pane Bartáku, zdá se, že jsem trefil hřebíček na hlavičku. Pane, i když jste popsal 16 řádků a láteřil seč to šlo, stejně jste nevysvětlil, proč muselo být celé nádraží, zejména pak 1., 5., 6. a 7 kolej vyloučeny z provozu tak dlouho.

0/−1
18.7.2015 21:24

M49i40c54h62a93l 88B87e11n87e72š 6539988122866

Žádné AVV, tohle vyřeší spolehlivě jen frikční či hydraulické (či jejich kombinace)zarážedlo. Takové najdete na koncových nádražích ve všech železničně vyspělých zemích. Stojí sice hodně peněz, díky čemuž si mnozí tlučou na čelo, že přece za takovou volovinu nebudou dávat peníze, ale ono se vyplatí. Dokáží opravdu zastavit vlak tak, že se ho ani nepoškodí. Podobné systémy se pak používají v depech. Když jsem se o tom kdysi bavil s nějakým chlapci od našich drah či dopravních podniků, tvrdili, že oni tohle přece nepotřebují, protože jejich strojvůdci či tramvajáci jsou lepší než ti němečtí či švýcarští, že jim se takové nehody nestávají :-) No, uvidíme nyní. Svého času mi výrobce těchto systému říkal, že třeba ve Finsku muselo dojít k takové dohodě, aby se najednou začala objevovat všude. Třeba i zde k tomuto okamžiku právě došlo. Ono totiž nejde jen o ty finanční náklady na opravu vlaku a svršku, ale taky o imidž. ;-)

0/0
15.7.2015 20:44

M12i63c37h55a14l 98C63h83a84l62u61p88a 6878550459353

On třeba existuje i systém na zastavení letadel, která nedobrzdí na ranveji a přejedou ji. Prakticky to ale taky skoro nikde není.

+2/0
15.7.2015 20:49

M61i33c81h21a22l 71B14e70n45e79š 6989528422456

Jasně, ale u frikčních zarážedel nejde o žádnou technickou kosmickou raketu. Je to fakt běžná věc, opravdu doporučuji koukat se po Evropě na takových nádražích. Jasně, není dokonalá, když do toho vrazí velkou rychlostí, taky bude průšvih, ale dokáže velkou část kinetické energie pohltit. Jednotlivé typy se pak odlišují dle této schopnosti. Čím více pohlcené energie, tím pak logicky vyšší cena. Je to jako pojistka.

+1/0
15.7.2015 21:16

M74a96r54t69i83n 48V68e81j62m95o33l84a 1553691983428

Dobře. Ale takováhle nehoda se stane třeba 1 x za rok. A bude stát třeba 10 milionů. Vybavit všechny nástupiště v ČR takovou brzdou by stálo 100 x tolik. Čili je to čisté plýtvání. Až budou železnice soukromé a v plusu ať si pak za své peníze kupují co chtějí...

0/0
16.7.2015 12:16

P10e98t54r 51H47r90a74d29i74l 4881900323832

Ta reklama na dobrý spánek tam už byla, nebo ji tam Ikea dovezla až po dojetí vlaku?

0/0
15.7.2015 20:41

M68i28l63o41š 52K26r85u90m43p 2854607864

Upozorňujeme cestující, že stanicí Praha-Masarykovo nádraží vlak pouze projíždí.

+8/0
15.7.2015 20:20

M92i50l28o24š 88D86v58o11ř45á47k 8985527866931

Slecno, nebojte se, ta posledni tramvaj vam neujede!! Ja vas hodim co nejbliz refyzi...

Nicmene jestli Ugo pres noc prespava ve svem stanku, tak to musel byt super probuzeni s naraznikem u hlavy :- )

Ale reklamu ma ted k nezaplaceni....

+3/0
15.7.2015 19:49

M37i16l78o49š 19D58v76o59ř77á37k 8145317236261

jeste bych doplnil - jestli fira nechtel vejit do dejin napodobenim teto slavne francouzske akce?

http://vimmalo.blogspot.cz/2012/08/vehlasna-zeleznicni-nehoda-vrak-vlaku-r.html

+1/0
15.7.2015 19:57

M81a55r19e65k 68K90a60š97n34ý 9115592100145

Další šetření na Masarykově nádraží ukazují, že vlak byl vypraven správně. Jenom špatným směrem.

Podle posledních zpráv na Masarykově nádraží onemocnělo zarážedlo

Na Masarykově nádraží jsou po nehodě vlaku dvě lehká zranění, jedno těžší, dvě kila natlučených pomerančů a svazek vyděšených ředkviček.

Rychlodráha na letiště se začne stavět až za 3 roky, ale již dnes vyrazil první vlak po nové trase Masarykovo nádraží - Staroměstské náměstí

0/0
15.7.2015 19:40

L81u32b79o64š 88M64a32š58í84n 9639466507378

Držím palce strojvedoucímu aby to na něj nehodili.

+6/0
15.7.2015 17:54

D26a89v49i85d 83Č64e44r83n63o90h88o85r27s12k76ý 1186544476596

jestli jel na ruku tak to neukecá

+1/0
15.7.2015 19:46

V58a71c86l94a15v 34P65e34r61o58u96t33k12a 6328497324811

a ono to tak vypadá ...

+1/0
15.7.2015 21:06

P43e60t72r 25H48a37r97i68p87r74a12s46a30d 80H75a18j97i90č 8783530134537

Pane redaktore brzděte, abyste dobrzdil, jinak nedobrzdíte. Brždila moje babička, když si vyndala zuby. :-)

+1/−1
15.7.2015 17:54

P80e59t97r 19H32a14r93i65p83r94a62s53a36d 21H86a86j42i32č 8583960464457

Aha, už si to opravil. :-)

0/0
15.7.2015 17:56

B90o32h24u38s25l56a92v 34K58r53á37l39í16k 2901650499286

Když někdo říká "hlášení" místo "hlásení", tak mu taky vtipně říkáte, že hlášila vaše babička, když si vyndala zuby?

0/0
16.7.2015 1:51

M74i63r93o19s28l51a66v 37Z49i96k20m13u45n30d 7539563444233

Podobná nehoda se skutečně 9. června stala, nicméně souprava, která "měla malér" na svědomí odjela z hlavního nádraží na vlaku 8810 se zpožděním pouhých 10 minut, takže žádné problémy nezpůsobila .

Problém s narušením způsobil jednak vlak 9907 projetím oddílového návěstidla hradla Závodiště v poloze STŮJ, jednak vlak 8819 poškozením trakčního vedení ...

Než autor něco napíše, měl by si ověřit skutečná fakta a nevydávat svoje domněnky skutečnost ...

+3/−1
15.7.2015 17:52

R17i86c18h74a77r18d 89B69í14b10a 3974802809

Nezastavujem, máme zpoždění, vystoupíte si až na Václaváku... ;-D

- nicméně je moc dobře, že se nikomu nic vážného nestalo.

+17/0
15.7.2015 17:14

P94a76v82e40l 32N81o51v81o13t71n70ý 6875176948236

;-DR^

0/0
15.7.2015 17:50

J54o17s17e84f 59Z56a51h42á40l65k88a 4253119378806

Nejsem si jist, zda je systém AVV to pravé ořechové na dobrždění v hlavové stanici.

Řekl bych, že ten systém je určen k jízdě na trati mezi stanicemi. A už vůbec není není systémem zabezpečovacím.

0/−1
15.7.2015 17:02

M62i36r51o26s39l18a68v 47Z23i33k62m71u35n82d 7459143894103

Vlaková cesta končí u návěstidla zakazujícího jízdu, s "hlavovou stanici" to nemá nic společného ... Denně tak po více jak 10 let zastavují desítky vlaků ...

+1/0
15.7.2015 17:55

P93e56t58r 92K90o94š30í48č34e49k 8981650925351

"...Vlak na Masarykově nádraží měl zabrzdit automatický systém. Neudělal to..."

...

Asi se mu nechtělo.

+6/0
15.7.2015 16:45

M79i74c89h17a60l 64B78o82c45k 4472685717351

krásná personifikace

0/0
15.7.2015 16:52

K93r79y17š56t29o83f 35T10u43r34n13o43v60s30k19ý 1697449969244

City Elephant (vlak) se asi neudržel a chtěl UGOvu čistě přírodní ovocno-zeleninovou šťávu :D

+14/0
15.7.2015 16:22

M66i69c45h54a17l 54K95r38e44j24č72a 5238546316333

Poucte mne prosim. Skutecne nemam tuseni kdo/co je Ug nebo Ugo.

0/0
15.7.2015 18:01

J93a54n 53D42v51o46ř18á10k 4793412653137

UGOva šťáva je produkt prodávaný ve stánku, ke kterému vlak přijel (viz. fotogalerie) Být tam prodavačem, tak jsem se asi pos...

+1/0
15.7.2015 18:25

A27l14e58n73a 75V13o71n56d68ř33e44j61c48o73v87á 7950642283616

Taky si říkám, že prodavač z toho stánku asi prožil dost nezapomenutelné chvíle.;-D

+1/0
15.7.2015 18:35

M89i87c38h96a24e25l 89D64o71u30c61h44a 2748752881910

To je docela dost možné, protože tou dobou měl už dávno zavřeno ;-)

+2/0
15.7.2015 20:03

J21a39r65o97s46l50a59v 75J35u30n19e80k 5123715295137

Málem přestěhovali Uga.;-D

+11/0
15.7.2015 16:11

I24v23a14n 23M38a75r61e59k 6604238172

Žádná hrůza, před pár léty fíra na Slovensku neubrzdil vlak a vpálil do velkoskladu lihovin jedné velmi známé likérky,to byl jiný mazec ! 8-oR^

+2/0
15.7.2015 16:01

J83a47k71u98b 86V72a84l95e84š 8340616627533

Než dojela drážní inspekce, byl ožralý vlak, výjezdová skupina PSR a celá vesnice? ;-D;-D

+5/0
15.7.2015 16:06

L47u78k30a87s 94M80a83d69l57e 4410406597618

Pochybuju,v tamnim kraji lidi neco vydrzej,

;-)

+2/0
15.7.2015 18:17

M84a78t82ú63š 14B47e85n37a51k 9908864572193

O takom ničom som nepočul, nejaké dalšie informácie by neboli?

+1/0
15.7.2015 22:42

J92a38n 86P33e28k88a 5603503683

já říkám furt, že např. autopilot v autě a různí brzdo a směroasistenti nejsou úplně rozumná věc...

+10/−1
15.7.2015 16:00

J90a95n 40H71l65e42d33í24k 8888409678366

v Česku je pravidlem, že se viník nenajde,- to by musel být viníkem úplně obyčejný dělník, který je hubatý a proto nepohodlný

+1/−1
15.7.2015 16:00

T20o98m27á11š 69K56n25a67i19f36l 6383100467700

Co to blabolis?

0/0
15.7.2015 17:17
Foto

P89a40v70e18l 22P69o10k43o19r90n67ý 2726754300942

Nějak mi uniklo, že by již našli viníky nárazu vlaku do mostu u Studénky?

+1/−1
15.7.2015 17:55

M28í76l96a 26P50i65š27t86ě16l26á29k 7143357113

To jste asi celou dobu byl někde pryč, když k vám nedošlo, že s viníky probíhá soud.

0/0
17.7.2015 20:44
Foto

P80a68v12e70l 28P70o42k83o28r32n55ý 2666204640172

O vinicích snad rozhodne soud, zatím probíhá s podezřelými, ne?

+1/0
18.7.2015 10:15

M19í12l82a 48P47i23š17t61ě12l29á29k 7333227833

To je pravda, že vám to uniklo, ale s tím se bohužel nedá nic dělat. Hold musíte příště dávat větší pozor aby vám už nic neuniklo. :-/

0/0
17.7.2015 20:48
Foto

J11i94ř50í 95H18o18l20u98b 1702142110349

Nevím co tu mudrujete jak mělo to či ono fungovat. Tyhle věci se nestávají díky kvalitě strojvedoucích a materiálu často. Ale jednou za čas se prostě stát musí. Stejně jako pád letadla. Nic se nestalo, jede se dál.

+29/−1
15.7.2015 15:50

K85a92r78e93l 94N98o17v31o97t16n27ý 4306850635665

Mám kamaráda fíru, který jezdí na Elefantech a ten mi už kdysi vysvětloval princip AVV. Jezdí na S9 Praha-Benešov a skutečně vlak sám ve stanicích a zastávkách zastavuje a sám se rozjiždí (na pokyn strojvedoucího).

Ale co je podstatné, fíra musí trať a funkci systému stále sledovat, tzn., že když vidí (nebo jak on říká spíš cítí), že vlak je do stanice rychleji než by měl resp. než obyčejně, musí zasáhnout. Zde k tomu evidentně nedošlo.

+6/0
15.7.2015 15:45

J60a50n 67Z97e50m19a70n 8436302604252

Však to není zabezpečovací zařízení, takže i při teoretickém selhání AVV, čemuž moc nevěřím, je odpovědný strojvedoucí.

+3/0
15.7.2015 15:48

P23a56v98e98l 12M22a43t45o88u31š67e33k 5350347338144

Vzhledem k tomu, jak rychle (spíš pomalu) se na Masaryčku vjíždí, je to celé divné. Podle toho, kam až se dostal, tam musel vjíždět na zdejší poměry opravdu velmi rychle. Vypadá to, že prostě zaspal, a to nejméně už někde na začátku peronu. Že technika nezasáhla, tomu nerozumím.

+5/0
15.7.2015 16:04

T62o13m87á33š 75N32o53v52o47t30n46ý 8139821

Na AVV se vlak sám nerozjíždí

+1/0
15.7.2015 17:20

K76a31r44e73l 43N83o93v74o98t17n24ý 4186510285775

No ano, dyk to taky píšu NA POKYN STROJVEDOUCÍHO!!!!

0/0
15.7.2015 21:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.