Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlak na Masarykově nádraží měl zabrzdit automatický systém. Neudělal to

Vlak, který v noci na středu vykolejil na Masarykově nádraží, měl ve stanici zastavit takzvaný systém automatického vedení vlaku. Proč nehodě nezabránil, se nyní zjišťuje. Na vině může být strojvedoucí i technická závada. V 15 hodin byl na nádraží plně obnoven provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K63a98t74e61ř75i39n16a 38H42u34t53o14v37á 9171835870627

Nějak si nevybavuju, že by za nehody posledních let mohla technika. Vždycky za to mohl "lidský faktor". Pro Dráhy je to evidentně levnější řešení

0/0
16.7.2015 9:06

Š90t15e96f61a92n 43F83r89i63č65a 7422638103416

Škoda jen, že odstraňování vcelku banální nehody bylo na můj vkus velmi liknavé. Začalo až dlouho po nehodě a trvalo nepřiměřeně dlouho při vyloučení celého nádraží z provozu. Pochopil bych to, kdyby se jednalo o vážnější nehodu s většími následky, např. při srážce vlaků, poškození zhlaví nebo potrhání trolejí. Nikdo se neobtěžoval vysvětlením, proč musela být vyloučena 1., 5., 6. a 7 kolej z provozu, když nehoda se stala na 3. koleji. Rozumím, že nástupiště u vykolejeného vlaku a 2. a 4. kolej asi být vyloučeny musely. Tisíce cestujících musely se zavazadly (díky mizerné a přezíravé organizaci) přebíhat mezi nádražími. Tomu šlo do značné míry předejít zachováním uvedených čtyř kolejí v provozu a vytahováním souprav nezávislou trakcí. Musím bohužel připustit, že městské dopravní podniky v různých městech ČR jsou podstatně pružnější při odstraňování nehod.

+3/−3
15.7.2015 22:03
Foto

V21o87j11t25e76c57h 95B61a89r61t76a71k 6464243563730

Nádraží zavřely aby vás nasraly. Hasiči si daly ještě kafe koláčky z místní pekárny a začali pracovat až v jedenáct dopoledne pak samozřejmě  měli taky pauzu na oběd a polední přestávku.

Vážený pane, Vše co bylo po nehodě uděláno bylo uděláno z nějakého důvodu. Ten nám může SZDC říci ale taky nemusí to je jen a jen na této společnosti. Mi se tu můžeme dohadovat.

Nicméně pokud považujete vykolejenou 155 tun vážící soupravu která si to vzala ještě tak šikovně že skončila mezi nosním sloupem střechy a sloupem elektrického vedení. Pak by jste měl urychleně požádat o místo specialisty na těžké práce v náročných podmínkách vaše zkušenosti s banalitami by jistě byly vhod při řešení složitých nehod. zároveň mě to přivádí k tomu proč by bylo skvělé kdyby při vyproštován soupravy mezi tím jezdily vlaky chodily lidi a motali se tam kde jaký čumilové. už vidím jak nedopatřením při rychlém vyproštění dle vašich skvělých rad trefí souprava sloup střechy a ze střechy se začne sipat sklo na kolem jdoucí. To by bylo vtipné už vidím jak jsem pak nějaký Štefan Friča píše: "Nechápu proč když to bylo tak riskantní neuzavřely celé nádraží!!!"

+5/−1
16.7.2015 7:34
Foto

P96a45v30e75l 50P73o15k41o11r16n40ý 2766854740502

Pauza na oběd je dána zákoníkem práce, proč by někdo riskoval žalobu za jeho porušení.

0/0
18.7.2015 10:16

Š94t78e33f21a91n 48F15r67i21č15a 7942528163106

Pane Bartáku, zdá se, že jsem trefil hřebíček na hlavičku. Pane, i když jste popsal 16 řádků a láteřil seč to šlo, stejně jste nevysvětlil, proč muselo být celé nádraží, zejména pak 1., 5., 6. a 7 kolej vyloučeny z provozu tak dlouho.

0/−1
18.7.2015 21:24

M25i70c47h74a17l 90B45e27n79e65š 6699248942836

Žádné AVV, tohle vyřeší spolehlivě jen frikční či hydraulické (či jejich kombinace)zarážedlo. Takové najdete na koncových nádražích ve všech železničně vyspělých zemích. Stojí sice hodně peněz, díky čemuž si mnozí tlučou na čelo, že přece za takovou volovinu nebudou dávat peníze, ale ono se vyplatí. Dokáží opravdu zastavit vlak tak, že se ho ani nepoškodí. Podobné systémy se pak používají v depech. Když jsem se o tom kdysi bavil s nějakým chlapci od našich drah či dopravních podniků, tvrdili, že oni tohle přece nepotřebují, protože jejich strojvůdci či tramvajáci jsou lepší než ti němečtí či švýcarští, že jim se takové nehody nestávají :-) No, uvidíme nyní. Svého času mi výrobce těchto systému říkal, že třeba ve Finsku muselo dojít k takové dohodě, aby se najednou začala objevovat všude. Třeba i zde k tomuto okamžiku právě došlo. Ono totiž nejde jen o ty finanční náklady na opravu vlaku a svršku, ale taky o imidž. ;-)

0/0
15.7.2015 20:44

M74i50c64h84a14l 85C36h76a66l90u45p80a 6578400629633

On třeba existuje i systém na zastavení letadel, která nedobrzdí na ranveji a přejedou ji. Prakticky to ale taky skoro nikde není.

+2/0
15.7.2015 20:49

M45i77c62h34a11l 90B68e39n20e67š 6589588602536

Jasně, ale u frikčních zarážedel nejde o žádnou technickou kosmickou raketu. Je to fakt běžná věc, opravdu doporučuji koukat se po Evropě na takových nádražích. Jasně, není dokonalá, když do toho vrazí velkou rychlostí, taky bude průšvih, ale dokáže velkou část kinetické energie pohltit. Jednotlivé typy se pak odlišují dle této schopnosti. Čím více pohlcené energie, tím pak logicky vyšší cena. Je to jako pojistka.

+1/0
15.7.2015 21:16

M54a31r34t19i83n 45V63e39j66m12o23l88a 1933791833718

Dobře. Ale takováhle nehoda se stane třeba 1 x za rok. A bude stát třeba 10 milionů. Vybavit všechny nástupiště v ČR takovou brzdou by stálo 100 x tolik. Čili je to čisté plýtvání. Až budou železnice soukromé a v plusu ať si pak za své peníze kupují co chtějí...

0/0
16.7.2015 12:16

P20e87t86r 27H12r34a45d41i58l 4731580943552

Ta reklama na dobrý spánek tam už byla, nebo ji tam Ikea dovezla až po dojetí vlaku?

0/0
15.7.2015 20:41

M92i27l76o27š 15K46r89u58m32p 2304777274

Upozorňujeme cestující, že stanicí Praha-Masarykovo nádraží vlak pouze projíždí.

+8/0
15.7.2015 20:20

M80i47l95o32š 87D12v74o58ř36á95k 8485707736351

Slecno, nebojte se, ta posledni tramvaj vam neujede!! Ja vas hodim co nejbliz refyzi...

Nicmene jestli Ugo pres noc prespava ve svem stanku, tak to musel byt super probuzeni s naraznikem u hlavy :- )

Ale reklamu ma ted k nezaplaceni....

+3/0
15.7.2015 19:49

M52i96l87o77š 34D71v15o44ř21á18k 8945217766731

jeste bych doplnil - jestli fira nechtel vejit do dejin napodobenim teto slavne francouzske akce?

http://vimmalo.blogspot.cz/2012/08/vehlasna-zeleznicni-nehoda-vrak-vlaku-r.html

+1/0
15.7.2015 19:57

M46a80r60e64k 66K48a83š52n96ý 9455352850565

Další šetření na Masarykově nádraží ukazují, že vlak byl vypraven správně. Jenom špatným směrem.

Podle posledních zpráv na Masarykově nádraží onemocnělo zarážedlo

Na Masarykově nádraží jsou po nehodě vlaku dvě lehká zranění, jedno těžší, dvě kila natlučených pomerančů a svazek vyděšených ředkviček.

Rychlodráha na letiště se začne stavět až za 3 roky, ale již dnes vyrazil první vlak po nové trase Masarykovo nádraží - Staroměstské náměstí

0/0
15.7.2015 19:40

L30u95b65o31š 38M55a41š20í46n 9619436527528

Držím palce strojvedoucímu aby to na něj nehodili.

+6/0
15.7.2015 17:54

D55a75v13i83d 23Č91e89r97n83o89h25o87r15s17k86ý 1686544906416

jestli jel na ruku tak to neukecá

+1/0
15.7.2015 19:46

V97a85c57l24a24v 51P73e82r30o42u35t43k98a 6318247944381

a ono to tak vypadá ...

+1/0
15.7.2015 21:06

P75e93t61r 22H92a66r32i21p75r15a50s50a34d 33H77a16j52i20č 8533680284887

Pane redaktore brzděte, abyste dobrzdil, jinak nedobrzdíte. Brždila moje babička, když si vyndala zuby. :-)

+1/−1
15.7.2015 17:54

P68e70t28r 17H76a50r64i80p87r83a91s90a40d 77H95a78j85i92č 8903910124757

Aha, už si to opravil. :-)

0/0
15.7.2015 17:56

B67o41h78u18s11l65a91v 77K13r50á68l57í15k 2911500739586

Když někdo říká "hlášení" místo "hlásení", tak mu taky vtipně říkáte, že hlášila vaše babička, když si vyndala zuby?

0/0
16.7.2015 1:51

M54i70r21o34s61l66a41v 41Z47i38k56m41u67n75d 7379963654943

Podobná nehoda se skutečně 9. června stala, nicméně souprava, která "měla malér" na svědomí odjela z hlavního nádraží na vlaku 8810 se zpožděním pouhých 10 minut, takže žádné problémy nezpůsobila .

Problém s narušením způsobil jednak vlak 9907 projetím oddílového návěstidla hradla Závodiště v poloze STŮJ, jednak vlak 8819 poškozením trakčního vedení ...

Než autor něco napíše, měl by si ověřit skutečná fakta a nevydávat svoje domněnky skutečnost ...

+3/−1
15.7.2015 17:52

R60i74c96h42a62r25d 95B15í88b50a 3714292909

Nezastavujem, máme zpoždění, vystoupíte si až na Václaváku... ;-D

- nicméně je moc dobře, že se nikomu nic vážného nestalo.

+17/0
15.7.2015 17:14

P85a44v28e41l 46N41o64v42o79t22n76ý 6685276638316

;-DR^

0/0
15.7.2015 17:50

J70o82s91e30f 18Z36a55h23á83l56k37a 4583199648616

Nejsem si jist, zda je systém AVV to pravé ořechové na dobrždění v hlavové stanici.

Řekl bych, že ten systém je určen k jízdě na trati mezi stanicemi. A už vůbec není není systémem zabezpečovacím.

0/−1
15.7.2015 17:02

M51i90r75o18s64l54a32v 57Z94i59k33m39u27n93d 7849643924963

Vlaková cesta končí u návěstidla zakazujícího jízdu, s "hlavovou stanici" to nemá nic společného ... Denně tak po více jak 10 let zastavují desítky vlaků ...

+1/0
15.7.2015 17:55

P42e82t27r 66K78o98š81í59č88e14k 8571880145161

"...Vlak na Masarykově nádraží měl zabrzdit automatický systém. Neudělal to..."

...

Asi se mu nechtělo.

+6/0
15.7.2015 16:45

M33i24c60h34a76l 51B54o65c26k 4592435347571

krásná personifikace

0/0
15.7.2015 16:52

K12r25y95š88t71o71f 64T21u32r77n33o34v95s19k82ý 1947439529474

City Elephant (vlak) se asi neudržel a chtěl UGOvu čistě přírodní ovocno-zeleninovou šťávu :D

+14/0
15.7.2015 16:22

M69i29c33h93a79l 34K39r25e55j87č27a 5118166446733

Poucte mne prosim. Skutecne nemam tuseni kdo/co je Ug nebo Ugo.

0/0
15.7.2015 18:01

J33a56n 72D18v68o27ř41á50k 4213912813117

UGOva šťáva je produkt prodávaný ve stánku, ke kterému vlak přijel (viz. fotogalerie) Být tam prodavačem, tak jsem se asi pos...

+1/0
15.7.2015 18:25

A52l54e45n82a 31V26o90n86d86ř82e91j11c19o47v42á 7490652433606

Taky si říkám, že prodavač z toho stánku asi prožil dost nezapomenutelné chvíle.;-D

+1/0
15.7.2015 18:35

M32i27c60h44a58e47l 70D44o77u52c87h82a 2828862511380

To je docela dost možné, protože tou dobou měl už dávno zavřeno ;-)

+2/0
15.7.2015 20:03

J71a10r51o43s79l89a53v 85J46u73n79e17k 5593785985117

Málem přestěhovali Uga.;-D

+11/0
15.7.2015 16:11

I54v57a31n 77M35a92r10e34k 6824558552

Žádná hrůza, před pár léty fíra na Slovensku neubrzdil vlak a vpálil do velkoskladu lihovin jedné velmi známé likérky,to byl jiný mazec ! 8-oR^

+2/0
15.7.2015 16:01

J18a44k94u19b 28V31a94l13e76š 8640916267523

Než dojela drážní inspekce, byl ožralý vlak, výjezdová skupina PSR a celá vesnice? ;-D;-D

+5/0
15.7.2015 16:06

L37u17k57a22s 73M89a37d28l73e 4880806377388

Pochybuju,v tamnim kraji lidi neco vydrzej,

;-)

+2/0
15.7.2015 18:17

M29a60t46ú17š 50B19e95n43a96k 9778114782703

O takom ničom som nepočul, nejaké dalšie informácie by neboli?

+1/0
15.7.2015 22:42

J87a37n 82P94e34k88a 5653153353

já říkám furt, že např. autopilot v autě a různí brzdo a směroasistenti nejsou úplně rozumná věc...

+10/−1
15.7.2015 16:00

J96a85n 52H22l19e65d28í88k 8708169378896

v Česku je pravidlem, že se viník nenajde,- to by musel být viníkem úplně obyčejný dělník, který je hubatý a proto nepohodlný

+1/−1
15.7.2015 16:00

T92o75m52á39š 57K50n16a55i92f19l 6793200947280

Co to blabolis?

0/0
15.7.2015 17:17
Foto

P48a90v89e92l 56P47o71k24o35r48n31ý 2976964860772

Nějak mi uniklo, že by již našli viníky nárazu vlaku do mostu u Studénky?

+1/−1
15.7.2015 17:55

M78í87l40a 71P43i96š43t17ě52l93á41k 7243977783

To jste asi celou dobu byl někde pryč, když k vám nedošlo, že s viníky probíhá soud.

0/0
17.7.2015 20:44
Foto

P14a76v71e12l 23P47o79k97o80r22n79ý 2526304610262

O vinicích snad rozhodne soud, zatím probíhá s podezřelými, ne?

+1/0
18.7.2015 10:15

M89í36l52a 19P67i25š40t91ě78l32á83k 7503567813

To je pravda, že vám to uniklo, ale s tím se bohužel nedá nic dělat. Hold musíte příště dávat větší pozor aby vám už nic neuniklo. :-/

0/0
17.7.2015 20:48
Foto

J49i62ř16í 56H25o55l44u54b 1362932720409

Nevím co tu mudrujete jak mělo to či ono fungovat. Tyhle věci se nestávají díky kvalitě strojvedoucích a materiálu často. Ale jednou za čas se prostě stát musí. Stejně jako pád letadla. Nic se nestalo, jede se dál.

+29/−1
15.7.2015 15:50

K97a88r59e59l 63N54o22v55o35t13n15ý 4716870205875

Mám kamaráda fíru, který jezdí na Elefantech a ten mi už kdysi vysvětloval princip AVV. Jezdí na S9 Praha-Benešov a skutečně vlak sám ve stanicích a zastávkách zastavuje a sám se rozjiždí (na pokyn strojvedoucího).

Ale co je podstatné, fíra musí trať a funkci systému stále sledovat, tzn., že když vidí (nebo jak on říká spíš cítí), že vlak je do stanice rychleji než by měl resp. než obyčejně, musí zasáhnout. Zde k tomu evidentně nedošlo.

+6/0
15.7.2015 15:45

J45a78n 32Z90e62m38a50n 8976712264452

Však to není zabezpečovací zařízení, takže i při teoretickém selhání AVV, čemuž moc nevěřím, je odpovědný strojvedoucí.

+3/0
15.7.2015 15:48

P72a45v70e55l 81M26a25t93o84u41š12e28k 5720307958444

Vzhledem k tomu, jak rychle (spíš pomalu) se na Masaryčku vjíždí, je to celé divné. Podle toho, kam až se dostal, tam musel vjíždět na zdejší poměry opravdu velmi rychle. Vypadá to, že prostě zaspal, a to nejméně už někde na začátku peronu. Že technika nezasáhla, tomu nerozumím.

+5/0
15.7.2015 16:04

T35o24m58á10š 83N36o44v55o18t56n70ý 8819761

Na AVV se vlak sám nerozjíždí

+1/0
15.7.2015 17:20

K69a48r60e86l 46N18o48v20o64t57n33ý 4556720255135

No ano, dyk to taky píšu NA POKYN STROJVEDOUCÍHO!!!!

0/0
15.7.2015 21:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.