Diskuze

Vlak na Masarykově nádraží měl zabrzdit automatický systém. Neudělal to

Vlak, který v noci na středu vykolejil na Masarykově nádraží, měl ve stanici zastavit takzvaný systém automatického vedení vlaku. Proč nehodě nezabránil, se nyní zjišťuje. Na vině může být strojvedoucí i technická závada. V 15 hodin byl na nádraží plně obnoven provoz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KH

Nějak si nevybavuju, že by za nehody posledních let mohla technika. Vždycky za to mohl "lidský faktor". Pro Dráhy je to evidentně levnější řešení

0 0
možnosti
ŠF

Škoda jen, že odstraňování vcelku banální nehody bylo na můj vkus velmi liknavé. Začalo až dlouho po nehodě a trvalo nepřiměřeně dlouho při vyloučení celého nádraží z provozu. Pochopil bych to, kdyby se jednalo o vážnější nehodu s většími následky, např. při srážce vlaků, poškození zhlaví nebo potrhání trolejí. Nikdo se neobtěžoval vysvětlením, proč musela být vyloučena 1., 5., 6. a 7 kolej z provozu, když nehoda se stala na 3. koleji. Rozumím, že nástupiště u vykolejeného vlaku a 2. a 4. kolej asi být vyloučeny musely. Tisíce cestujících musely se zavazadly (díky mizerné a přezíravé organizaci) přebíhat mezi nádražími. Tomu šlo do značné míry předejít zachováním uvedených čtyř kolejí v provozu a vytahováním souprav nezávislou trakcí. Musím bohužel připustit, že městské dopravní podniky v různých městech ČR jsou podstatně pružnější při odstraňování nehod.

3 3
možnosti
Foto

Nádraží zavřely aby vás nasraly. Hasiči si daly ještě kafe koláčky z místní pekárny a začali pracovat až v jedenáct dopoledne pak samozřejmě  měli taky pauzu na oběd a polední přestávku.

Vážený pane, Vše co bylo po nehodě uděláno bylo uděláno z nějakého důvodu. Ten nám může SZDC říci ale taky nemusí to je jen a jen na této společnosti. Mi se tu můžeme dohadovat.

Nicméně pokud považujete vykolejenou 155 tun vážící soupravu která si to vzala ještě tak šikovně že skončila mezi nosním sloupem střechy a sloupem elektrického vedení. Pak by jste měl urychleně požádat o místo specialisty na těžké práce v náročných podmínkách vaše zkušenosti s banalitami by jistě byly vhod při řešení složitých nehod. zároveň mě to přivádí k tomu proč by bylo skvělé kdyby při vyproštován soupravy mezi tím jezdily vlaky chodily lidi a motali se tam kde jaký čumilové. už vidím jak nedopatřením při rychlém vyproštění dle vašich skvělých rad trefí souprava sloup střechy a ze střechy se začne sipat sklo na kolem jdoucí. To by bylo vtipné už vidím jak jsem pak nějaký Štefan Friča píše: "Nechápu proč když to bylo tak riskantní neuzavřely celé nádraží!!!"

5 1
možnosti
MB

Žádné AVV, tohle vyřeší spolehlivě jen frikční či hydraulické (či jejich kombinace)zarážedlo. Takové najdete na koncových nádražích ve všech železničně vyspělých zemích. Stojí sice hodně peněz, díky čemuž si mnozí tlučou na čelo, že přece za takovou volovinu nebudou dávat peníze, ale ono se vyplatí. Dokáží opravdu zastavit vlak tak, že se ho ani nepoškodí. Podobné systémy se pak používají v depech. Když jsem se o tom kdysi bavil s nějakým chlapci od našich drah či dopravních podniků, tvrdili, že oni tohle přece nepotřebují, protože jejich strojvůdci či tramvajáci jsou lepší než ti němečtí či švýcarští, že jim se takové nehody nestávají :-) No, uvidíme nyní. Svého času mi výrobce těchto systému říkal, že třeba ve Finsku muselo dojít k takové dohodě, aby se najednou začala objevovat všude. Třeba i zde k tomuto okamžiku právě došlo. Ono totiž nejde jen o ty finanční náklady na opravu vlaku a svršku, ale taky o imidž. ;-)

0 0
možnosti
MC

On třeba existuje i systém na zastavení letadel, která nedobrzdí na ranveji a přejedou ji. Prakticky to ale taky skoro nikde není.

2 0
možnosti
PH

P72e73t58r 20H97r29a65d48i12l

15. 7. 2015 20:41

Ta reklama na dobrý spánek tam už byla, nebo ji tam Ikea dovezla až po dojetí vlaku?

0 0
možnosti
MK

M96i43l18o15š 80K46r91u89m13p

15. 7. 2015 20:20

Upozorňujeme cestující, že stanicí Praha-Masarykovo nádraží vlak pouze projíždí.

8 0
možnosti
MD

Slecno, nebojte se, ta posledni tramvaj vam neujede!! Ja vas hodim co nejbliz refyzi...

Nicmene jestli Ugo pres noc prespava ve svem stanku, tak to musel byt super probuzeni s naraznikem u hlavy :- )

Ale reklamu ma ted k nezaplaceni....

3 0
možnosti
MD

jeste bych doplnil - jestli fira nechtel vejit do dejin napodobenim teto slavne francouzske akce?

http://vimmalo.blogspot.cz/2012/08/vehlasna-zeleznicni-nehoda-vrak-vlaku-r.html

1 0
možnosti
MK

Další šetření na Masarykově nádraží ukazují, že vlak byl vypraven správně. Jenom špatným směrem.

Podle posledních zpráv na Masarykově nádraží onemocnělo zarážedlo

Na Masarykově nádraží jsou po nehodě vlaku dvě lehká zranění, jedno těžší, dvě kila natlučených pomerančů a svazek vyděšených ředkviček.

Rychlodráha na letiště se začne stavět až za 3 roky, ale již dnes vyrazil první vlak po nové trase Masarykovo nádraží - Staroměstské náměstí

0 0
možnosti
LM

Držím palce strojvedoucímu aby to na něj nehodili.

6 0
možnosti

jestli jel na ruku tak to neukecá

1 0
možnosti
PHH

Pane redaktore brzděte, abyste dobrzdil, jinak nedobrzdíte. Brždila moje babička, když si vyndala zuby. :-)

1 1
možnosti
MZ

Podobná nehoda se skutečně 9. června stala, nicméně souprava, která "měla malér" na svědomí odjela z hlavního nádraží na vlaku 8810 se zpožděním pouhých 10 minut, takže žádné problémy nezpůsobila .

Problém s narušením způsobil jednak vlak 9907 projetím oddílového návěstidla hradla Závodiště v poloze STŮJ, jednak vlak 8819 poškozením trakčního vedení ...

Než autor něco napíše, měl by si ověřit skutečná fakta a nevydávat svoje domněnky skutečnost ...

3 1
možnosti