- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stavba má začít za tři roky, má trvat pět až šest let a přitom má být dokončena roku 2022? To byl ten článek napsán loni nebo předloni?
Takže dříve se volilo mezi lehkým a levným metrem bez strojvůdců a drahým těžkým metrem se strojvůdci, a nakonec se došlo ke kompromisu - nejdražší těžké metro bez strojvůdců?
A co středně těžké metro s lehkými strojvůdci?
A sedmdesát let to slyším furt kolem dokola :
"TAKŇÁK JINAKSOUŠKYASOUZI, TAKŇÁK NOVĚ...!"
Deset typů souprav, jedenáct typů signalizace, něco s řidičem, zbytek na pracáku, nebo v administrativě, každé dva roky jiné jízdenky, každé tři nové cvakátka...!
Ne! Opravdu jen přežít o týden mého psa... Už ne.
Pokud je rozdíl mezi variantou lehkého metra a klasického se strojvůdci 15 mld, tak by mě moc zajímalo:
1. proč je o tolik dražší - metro bez strojvůdců je obecně o něco subtilnější, menší poloměry, blíže k povrchu, menší průměry tunelů apod. Čekal bych, že ten rozdíl nebude takový, spíš naopak bude metro levnější. Samozřejmě je tam zase více elektroniky, zasklené nástupiště, složitější dispečink apod... Nevím, co s cenou udělají jiné jednotky. Stejně by se musely nakoupit, depo také jednou postavit, je otázka, o kolik případně by byla případně dražší jiná logistika údržby.
2. pak to chce dobře a realisticky (!) odůvodnit, proč byla zvolena o tolik stavebně dražší varianta (úspory jinde).
K bodu 1: Metro bez strojvůdců je prostě jenom metro bez strojvůdců, žádný jiný rozdíl oproti současnému pražskému metru tam být nemusí.
Teď bude ten nefachčenko Středula asi zastupovat vlaky...
i v metru bez strojvůdců budou zaměstnanci:
1.) "dispečeři" = dozor nad počítačem řízenými vlaky (který bude moct mimo pravidelnou provozní špičku snadno operativně zkrátit interval = přidat počet souprav do "oběhu")
2.) rozhodně zůstane potřeba dozorčích stanic a technických pracovníků (např. údržba eskalátorů a výtahů + k tomu naopak navíc dveří ve stěnách mezi nástupištěm a kolejištěm)!
Tak dlouho odboráři prudili, až se jejich problém vyřešil jednou provždy - metrem bez strojvůdců
Levičáci, odboráři - si zdroje najdou, tak jako K.Marx, duchovní otec. Skutečná příhoda - Přichází jeho matka - "Kárl, zase sepisuješ ten Kapitál? Proboha seber se a už jej běž konečně tvořit" !!
Ti strojvůdci asi musí mít vysoké platy...
Proč? Si to přepočítejte. Strojvedoucí bude mít čistého měsíčně aspoň 20 tisíc. Krát 12 - 240 tisíc ročně. Kolik strojvedoucích by bylo na novou trasu potřeba? 20? Možná víc, nemám v tom odhat ale těch 20 bude nejnižší počet. A to už máte skoro 6 milionů ročně na platech (a to nepočítám hrubou a superhrubou mzdu, tam to bude tak 10 milionů). A to 20 hrubého dneska není vysoký plat a osobně si myslím, že budou mít víc.
Tak chvilku to davalo smysl. Jedno mesto jeden dopravni system metra. Nova garnitura a uz je v tom zase gulas. Snad nez stihnout vykoupit pozemky budou nove volby
dneska co trasa to trochu něco jiného. mužete byt v klidu.
Do Písnice až podle toho jestli budou jezdit lidi. Že tohle neřekli, když se stavělo metro do Motola. Do Veleslavína ještě OK, ale pak už to vozí vzduch...
No pokud by "Á"čko nehnali vyhlídkovou trasou () přes Bílou Horu a Ruzyni (vesnici), ale rovnou přes Veleslavín a Dědinu na letiště Ruzyně, tak by metro vzduch rozhidně nevozilo. Ale díky moudrosti projektanta lobbisty měli ponechat letištní busy na Kulaťáku, protože autobusem by cesta byla rychlejší
Delam v oboru a cim slozitejsi technologie, tim vice poruch, resp.naslednych nakladu. Argument o uspore nechapu.
vždyť už dnes jezdí metro de facto samo, strojvedoucí v něm nedělá o moc víc než dispečer.