Diskuze

Na nové trase metra budou jezdit vlaky bez strojvůdce, rozhodli radní

Na plánované nové trase D pražského metra budou jezdit soupravy bez strojvůdce. Rozhodli o tom radní hlavního města. Jako první se postaví úsek z Pankráce do Písnice.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BK

Stavba má začít za tři roky, má trvat pět až šest let a přitom má být dokončena roku 2022? To byl ten článek napsán loni nebo předloni?

0 0
možnosti
BK

Takže dříve se volilo mezi lehkým a levným metrem bez strojvůdců a drahým těžkým metrem se strojvůdci, a nakonec se došlo ke kompromisu - nejdražší těžké metro bez strojvůdců?

3 0
možnosti
AO

A co středně těžké metro s lehkými strojvůdci? ;-D

2 0
možnosti
JS

A sedmdesát let to slyším furt kolem dokola :

"TAKŇÁK JINAKSOUŠKYASOUZI, TAKŇÁK NOVĚ...!"

Deset typů souprav, jedenáct typů signalizace, něco s řidičem, zbytek na pracáku, nebo v administrativě, každé dva roky jiné jízdenky, každé tři nové cvakátka...!

Ne! Opravdu jen přežít o týden mého psa... Už ne.

0 0
možnosti
DD

D61a26v46i61d 38D53o21b87e67š

21. 7. 2015 16:28

Pokud je rozdíl mezi variantou lehkého metra a klasického se strojvůdci 15 mld, tak by mě moc zajímalo:

1. proč je o tolik dražší - metro bez strojvůdců je obecně o něco subtilnější, menší poloměry, blíže k povrchu, menší průměry tunelů apod. Čekal bych, že ten rozdíl nebude takový, spíš naopak bude metro levnější. Samozřejmě je tam zase více elektroniky, zasklené nástupiště, složitější dispečink apod... Nevím, co s cenou udělají jiné jednotky. Stejně by se musely nakoupit, depo také jednou postavit, je otázka, o kolik případně by byla případně dražší jiná logistika údržby.

2. pak to chce dobře a realisticky (!) odůvodnit, proč byla zvolena o tolik stavebně dražší varianta (úspory jinde).

0 0
možnosti
AK

K bodu 1: Metro bez strojvůdců je prostě jenom metro bez strojvůdců, žádný jiný rozdíl oproti současnému pražskému metru tam být nemusí.

0 0
možnosti
JH

Teď bude ten nefachčenko Středula asi zastupovat vlaky... :-P

4 0
možnosti
MM

i v metru bez strojvůdců budou zaměstnanci:

1.) "dispečeři" = dozor nad počítačem řízenými vlaky (který bude moct mimo pravidelnou provozní špičku snadno operativně zkrátit interval = přidat počet souprav do "oběhu")

2.) rozhodně zůstane potřeba dozorčích stanic a technických pracovníků (např. údržba eskalátorů a výtahů + k tomu naopak navíc dveří ve stěnách mezi nástupištěm a kolejištěm)!

0 0
možnosti

P33a30v73e87l 37Ř45a91p10e84k

21. 7. 2015 14:55

Tak dlouho odboráři prudili, až se jejich problém vyřešil jednou provždy - metrem bez strojvůdců ;-DR^

4 0
možnosti
MB

Levičáci, odboráři -  si zdroje najdou, tak jako K.Marx, duchovní otec. Skutečná příhoda - Přichází jeho matka - "Kárl, zase sepisuješ ten Kapitál? Proboha seber se a už jej běž konečně tvořit" !!

0 0
možnosti
KS

Ti strojvůdci asi musí mít vysoké platy...8-o

5 0
možnosti
PP

P61e73t22r 39P48e10t68r

21. 7. 2015 21:00

Proč? Si to přepočítejte. Strojvedoucí bude mít čistého měsíčně aspoň 20 tisíc. Krát 12 - 240 tisíc ročně. Kolik strojvedoucích by bylo na novou trasu potřeba? 20? Možná víc, nemám v tom odhat ale těch 20 bude nejnižší počet. A to už máte skoro 6 milionů ročně na platech (a to nepočítám hrubou a superhrubou mzdu, tam to bude tak 10 milionů). A to 20 hrubého dneska není vysoký plat a osobně si myslím, že budou mít víc.

0 0
možnosti
RK

R44a65d13i84m 41K13o53k62t72a

21. 7. 2015 13:51

Tak chvilku to davalo smysl. Jedno mesto jeden dopravni system metra. Nova garnitura a uz je v tom zase gulas. Snad nez stihnout vykoupit pozemky budou nove volby :-(

1 2
možnosti
JF

dneska co trasa to trochu něco jiného. mužete byt v klidu.

0 0
možnosti

R41a47d97i29m 34Š91o67l48c

21. 7. 2015 13:26

Do Písnice až podle toho jestli budou jezdit lidi. Že tohle neřekli, když se stavělo metro do Motola. Do Veleslavína ještě OK, ale pak už to vozí vzduch...

0 2
možnosti
MK

No pokud by "Á"čko nehnali vyhlídkovou trasou (;-D) přes Bílou Horu a Ruzyni (vesnici), ale rovnou přes Veleslavín a  Dědinu na letiště Ruzyně, tak by metro vzduch rozhidně nevozilo. Ale díky moudrosti projektanta lobbisty měli ponechat letištní busy na Kulaťáku, protože autobusem by cesta byla rychlejší

2 1
možnosti
EP

E43m36i78l 30P19l98í42h49a23l

21. 7. 2015 12:51

Delam v oboru a cim slozitejsi technologie, tim vice poruch, resp.naslednych nakladu. Argument o uspore nechapu.

6 3
možnosti
OJ

vždyť už dnes jezdí metro de facto samo, strojvedoucí v něm nedělá o moc víc než dispečer.

2 0
možnosti