- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Soucasna hysterie kolem nahleho ruseni prejezdu apod. je zbytecna - tak se postavi most, polak dostane smyk a spadne s kamionem na pendolino z mostu - co budete delat pak? Proste se potkalo spousta spatnych nahod najednou. U nas je klasicky problem, ze se vseobecne strasne se vsim prehani.
je to vec nahody - nasledky by byly uplne jine, kdyby:
- misto pendolina jel polovicni rychlosti napriklad nakladni vlak, kde by bobina ten naves asi dokazala odstrcit vcelku
- to zrovna nebyl kamion s timhle typem nakladu - protoze utrzeny naklad palet plechu je to, co devastovalo a zabijelo. kdyby to byla klasicka skrin, nebo kdyby treba prevazel kurata (no taky pekny masakr), lidem by to tolik neublizilo.
- se to nestalo zrovna v miste, kde fira vidi ten prejezd na posledni chvili a nemel ani zbla casu s tim neco udelat
- tam stejnou rychlosti jel klasicky rychlik, kde by se u normalni lokomotivy mohlo daleko pravdepodobneji stat, ze se ten naves dostane pod lokomotivu a cela souprava vykoleji a rozseka se o blizke nastupiste - to by byl scenar daleko desivejsi
Na teto paterni trati byla hoooodne desitek let standardem stodvacetikilometrova rychlost, po jeji oprave nazvane koridorizace sto sedesatka. Ta je i v tomto useku, jeste jsem necetl, kolik ten vlak doopravdy jel.
Dle norem jsou urovnova krizeni zakazany prave od rychlosti 160 kmh nahoru, proto na nekterych mistech se nejezdi vic, i kdyz to tam kolejovy svrsek dovoluje. Problemem je prave zabezpecovaci zarizeni prejezdu.
Chci jen rict, ze prejezd neni vrah - ze proste souhre nekolika takovych nahod nezabranite - na druhou stranu, kolik se jich podobnych za posledni desitky let stalo?
Druhy den v CR na silnici zahynulo snad deset lidi, z toho tri najednou v jedne dodavce - hysterci kolem toho nekdo, ze silnice jsou vrah?
tak radeji udelame podjezd, aby polaci nepadali z nadjezdu
castecne s vami souhlasim, ale na druhe strane tu hysterii trochu chapu, protoze nasledky mohly byt mnohem horsi, jak sam pisete.
Hlavně jsou bezmozci ti, kteří Pendolina nakoupili, za příšerné peníze. Mohli raději nakoupit obvyklé soupravy, které jezdí stejně rychle a za zbytek rušit přejezdy, které na koridoru jednoduše nemají co dělat. Kdo toto navrhl, odsouhlasil, je viníkem této situace. Ten hloupý Polák už je jen na konci řetězce.
Takže České dráhy mohou za to, že Pendolino nabouralo do kamionu? Taky dobrá konspirační teorie.
"Sešrotovat"? ! ? ! Myslím že pokud by nedošlo k opravě bude se poničené pendolino hodit na náhradní díly pro ty zbylé ? !
A co z něj zbylo? Mluvíme o prvním vagonu.
Mnoho lidí zde řeší porušování a pokutování přestupků.
Ano, mnoho předpisů se dá porušit, pokud neohrozím toho druhého.
Jezdil jsem dlouho v USA. Tam např. na semaforu ze zelené na červenou svítí oranžová 5 - 6 vteřin a téměř všichni ji projíždějí na samé hranici. Interval mezi tím, když vy máte červenou a na vedlejší mají zelenou je také 5 -6 vteřin.
Povolená hladina alkoholu v krvi je 0,7 promile, prekročení rychlosti do 10% se neřeší, jezdí tam auta, která by na našich STK neprošly ani náhodou....
Ovšem, jak dojde k nějaké nehodě, zranění nebo úmrtí, tak vám vše co jste udělali za hranou zákona stonásobně přičtou jako přitěžující okolnost....
To mi přijde jako rozumný přístup.
Nebuzerovat, kde to není nutné a řešit to, až když se opravdu něco stane.
dobrý masaker, vraj motor auta 200 metrov od miesta zrážky...
Tomu polskému řidiči kamionu deset let vězení "natvrdo"....
Snad pak ostatní řidiči začnou být trochu zodpovědnější....
Jistěže nezačnou, výše trestu v tom nehraje podstatnou roli, to se ví už dávno.
Když vidím, jak dopadla souprava, tak měl velké štěstí, že jsou to jen nohy.
jestli sešrotují pendolíno tak to pojistka nepokryje a firma to bude čili ten dopravce od kamionu docálovat a případně to vymáhat po řidiči.
Právě. Dopravce řekne, že to způsobil řidič a bude po něm vymáhat nový kamion. A přitom ho tam sám poslal.
Z médiích jsem slyšel, že na nádražích kterými vlak projížděl byl velký zájem zvědavců si vše nafotit, prohlédnout.
Trochu mi to připadá neetické, ale také havarovaná část soupravy mohla být něčím zakryta. I když otázkou je, zda by se nějaký materiál na tak velkou díru sehnal.
Taky jsem se divil proč odborníci z prahy nesedli na vlak a nedojeli do Bohumína, ale raději vláčeli 2 dny po kolejích rozbitý 200(?) tunovy kolos, který jel místy 40 km/h omezoval dopravu a byli na něj zvědaví čumilove
Dokázal se schovat.
Tak nějak to bylo v médiích zveřejněno.