- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jinými slovy, za nehodu může "skleróza". Spoléhal se na automatiku, kterou si vypnul a zapomněl na to
Předpokládám, že strojvůdci budou mít nařízeno aktivně brzdit, ale při tom bude automatiky zapnutá, kdyby na to zapomněli. Pokud by bylo nařízení vypnout automatiku a jen sám brzdit, tak by to jaksi šlo směrem, který tu nehodu způsobil...
Zkoumal bych, zda se fíra nepokusil napodobit scénář 9/11. Nemá napojení na AlKajdu?
Já si říkám, že to je spíš příbuzný toho německého pilota, co to našil do země. Vyšetřování by mělo přinést jasno ve věcech jako:
- netrpěl fíra depresí a syndromem vyhoření?
- prohledali už vyšetřovatelé jeho byt kvůli možným vodítkům k jeho činu?
- byly dveře do kokpitu lokomotivy zablokované?
A já se ptám: bude česká asociace mašinfírů vyžadovat zavedení pravidla "dvou lidí v kokpitu" ?
To je docela dobrý hazard se životy lidí, pokud se tam běžně brzdilo na automatiku, kterou, jak připustila DI, je možné omylem vypnout, aniž by fíra věděl, že tentokrát to nezastaví samo jako obvykle. Hmmm....
Zase ŠPATNĚ
Celé řešení situace bude takové, že všichni budou mít nařízeno brzdit manuálně, místo automatiky ( kromě toho že automatika brzdí přesně na centimetry tak i plynuleji ) přitom by stačilo, aby se před nádražím i vypnutá automatika sama aktivovala ( to nádraží stejně nejde projet ) s nějakým výstražným tónem a pokud by to bylo opravdu nutné, tak celou dobu, než by se strojvůdce chtěl obtěžovat s bržděním tak by musel držet tlačítko ( něco jako tlačítko bdělosti ) jinak by se zapnutá automatika snažila dále dobrzdit přesně ( i kdyby měla použít rychlobrzdu ) potom by taková nehoda byla jasně úmyslná.
Pochopil bych takové nařízení, kdyby selhala právě ta elektronika, ale jelikož to byla údajně chyba člověka, je to další důvod eliminovat chybující článek.
V dnešním vlaku už má strojvůdce jen kontrolovat situaci a řídit má počítač.
Přesně tak. Jediným východiskem je, laicky řečeno, znemožnit strojvůdci vypínat automatickou brzdu.
"Teď je otázka, jestli k tomu došlo úmyslně nebo omylem"? No nevím, nenapadá mě jediný důvod, proč by si chtěl strojvůdce úmyslně takhle velmi zkomplikovat život...
Pozor, jedná se o standardní novinářskou spatlaninu. Nejde o to, zda naboural omylem nebo úmyslně, ale jestli tu automatiku vypnul omylem (a čekal, že vlak zastaví sám) nebo záměrně (a zapomněl, že to je vypnutý).
Nádraží bylo uzavřeno nikoli několik hodin, jak se píše v článku, nýbrž více než několik hodin - téměř půl dne. Od půlnoci až do devíti, resp. do pravého poledne. Důvody, proč muselo být uzavřeno 7 kolejí kvůli banální nehodě (projetí šturcu na jediné z nich) nikdo uspokojivě nevysvětlil. Zejména tisíce cestujících, kteří museli se zavazadly použít jiná nádraží, by si vysvětlení zasloužili. Když srovnám zprovoznění nádraží ve Studénce, kde byla nehoda mnohem závažnějšího charakteru a s mnohem závažnějšími následky, tak ta liknavost na Masarykově nádraží je do očí bijící.
Jenže ten vlak taky poškodil elektrické vedení, které bylo zapotřebí opravit. Taky proto nejdříve začaly po nehodě nejdříve jezdit na Masaryčku motorové vlaky na Kladno a Rakovník.
To tam musel usnout, ne? I kdyby spolehal, ze zabrzi automatika, tak prece strojvudce musi poznat, ze je neco spatne, kdyz ta automatika brzdit nezacne tam, kde to ocekava...
Však nezastavil o tolik dál, než kde měl zastavit.
inspiroval se pilotem germanwings... ale nevyšlo to.