Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Termín celopražských změn MHD zatím nemáme, říká nový šéf Ropidu

Už měsíc sedí v křesle šéfa organizace Ropid čtyřiatřicetiletý Petr Tomčík. Jeho úkol je jasný. Změnit MHD v metropoli tak, aby byla kvalitní a cestující si nestěžovali. „Nikdy se nezavděčíte všem,“ říká Tomčík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M55a62r36e31k 54H88r61u86b20y 6787302901428

Zase celoprazske zmeny?? Nejlepsi system je ten, ktery je stabilni - lidi se v nem nauci zit. Neustale zmeny jsou naopak problemem pro vechny zucastnene.

Z tohohle pohledu je ROPID banda diletantu.

+1/0
4.8.2015 15:44

J53i60ř36í 60P54r47ů55š48a 7335492955709

Takže se prodloužení metra A nemělo otevírat, resp. vůbec nikdy se nemělo metro otevřít?

0/0
4.8.2015 19:17

M18a36r30e45k 96M57a21r21t48i12n 8749454846510

A prodloužení metra je jako zásluha Ropidu? 8-o Plně se ztotožňuji s výše uvedeným příspěvkem. ROPID by si měl uvědomit, že tohle není "dětské kreslení tras", ale reálný provoz MHD.

0/0
5.8.2015 6:26

J10i56r18i 95R21u16s78n96o58k 4315372207263

Co osobne nechapu, je, ze kdyz na zapade dodelali metro, tak zmenili trasy i na vychode. A nad cim uplne zustava rozum stat, je, ze tramvaj prijizdi na zastavku jako cislo X a odjizdi jako cislo Y. Proc proboha? Proc ji nemuze zustat stejne cislo po cele trase? Ne vsichni jsou mistni, aby tenhle nesmyslny trik znali...

+2/0
4.8.2015 14:04

J67i65ř27í 93K36r74e75j16č43í22k 2637708814596

Tak zrovna u 14/24 jiné řešení ani zvolit nešlo, pokud by neměla přes Václavák jezdit jedna linka s dvěma různými konečnými.

To by pak byl ten správnej zmatek...

0/0
4.8.2015 18:34

R81o15b32e25r39t 12H42o36m17o46l57k13a 2210282182791

Nejde o trik. Proste nemuzete udelat kolejovou tocnu na kazdem rohu. A navic, ta tramvaj tam proste konci. Co se s vozem stane dal, to je snad jedno, ne? Jestli zajede do smycky a zmeni cislo, nebo ho zmeni rovnou v zastavce je snad jedno, ne? Nechapu, ze zrovna tohle nekdo nechape...

0/0
4.8.2015 20:41

M22a48r84e51k 42M23a88r79t46i35n 8679834446380

Samozřejmě, že to je blbost.

0/0
5.8.2015 6:30

B72r63o45n67i66s37l66a84v 60G94a78b96r72y43š 6795354750

Jako kolega z profese mu přeji pevné nervy a hlavně mnoho úspěchů. Je jasné, že se nelze zavděčit všem, zvlášť ne ve městě s největší dopraví sítí, ale je možné se aspoň trochu přiblížit nějakému ideálnímu stavu, který bude vyhovovat maximálnímu počtu lidí. :-) Současná organizace není zrovna nejlepší, ale bez MHD by to bylo ještě horší, to musí uznat každý uvědomělý člověk.

+1/0
4.8.2015 10:29

P15e66t70r 40P73a34v19l75a53t60a 7106220277661

3 roky zpět to bylo daleko lepší...

0/0
4.8.2015 13:52

Š20t77ě52p44á73n 50F98r78a48n21c68l 8594529214780

Jenže změny za posledních několik let k tomu stavu "bez MHD" mílovými kroky směřují. Nesmyslné zavedení "metrobusů" (které jsou permanentně zpožděné), pitomost s hvězdicovým schématem "všechno jezdí k metru" (a s tím spojené zvýšení počtu nutných přestupů) či snižování kapacity linek ke komfortu nijak nepřispívají. A když k tomu přičtete takové perly, jako je bohnická zastávka Řepínská, která je u poměrně velkého domova důchodců a proto tam o víkendu pro jistotu ani autobus co by vozil lidi na metro nestaví nebo přebíhání na Strahově, nemůže se ROPID divit, že ho drtivá většina Pražanů považuje za organizaci, která městu jenom škodí a kterou by bylo nejlepší zrušit a začít znovu.

+3/0
4.8.2015 14:09

B97r83o43n43i71s72l95a92v 37G69a61b10r66y35š 6205354840

Systém "všechno jezdí k metru" podle mě není špatný, já ho ve svém projektu aplikuju taky, až na to, že mám místo metra železnici. Každá linka by měla jezdit přes nějaké nádraží. Ale zároveň nesmím zapomenout na to, jak silné jsou tangenty. Je jasné, že člověk, který jede z Velké Chuchle do Modřan, nepotřebuje jezdit k metru. Ale kolik takových lidí na takových trasách je? A jaké budou jejich časové ztráty, pokud nebude zavedena linka Velká Chuchle - Modřany?

Organizace a plánování dopravy v takovém městě vážně není sranda, nikdy se Vám nepodaří zjistit přesný počet cestujících na trase, protože ten je každý den a každou hodinu jiný. Průzkum na toto téma by byl nehorázně drahý a navíc zdlouhavý. A to nemluvím o samotných cestujících, kteří ani nemají chuť se vyjádřit, nebo plácnou, že je to v pohodě. Sám jsem se takového průzkumu zúčastnil a někdy bych ty lidi umlátil. Protože je to pro ně, dopravce chce jejich názor, ale oni ho klidně odbydou a pak řeknou, že výsledky jsou zfalšované a nepravdivé.

+1/0
4.8.2015 16:33

Š13t52ě21p43á66n 17F19r93a88n27c95l 8834209954140

V principu máte pravdu. Ale nesmíte to lámat přes koleno. Například: Bohnice jsou sídliště s velkým počtem důchodců. Proto se - v rámci hesla "vše na metro" - zrušilo přímé spojení Bohnic a spádové nemocnice Bulovka. Výsledkem je, že když jedete do nemocnice, tak dojedete k metru, ale to nevyužijete, přestoupíte na tramvaj a pak si 3/4 kilometru doběhnete. Protože přímou linku bylo potřeba přeložit do Ďáblic (kde asi žije Noskova babička), aby tam odsud jezdily do nemocnice linky dvě.

A co se týče průzkumů - když se chystal "velký třesk", psali lidi z Bohnic (i já) jak na Ropid, tak i na DPP, že nechceme aby se linka 102 (přímý spoj Bohnice-Holešovice) rušila nebo zkracovala. Od obou organizací jsme několikrát dostali ujištění, že se o tom ani neuvažuje! Výsledek? Linka je zkrácena ("vše na metro"), vy si připadáte jako blbec, když stojíte na okraji Bohnic, koukáte na Holešovice 2 km od vás, a víte, že tam pojedete s přestupem, ale Ropid ani DPP nelhali - u těch změn opravdu neuvažovali.

Kromě níže zmiňovaných nesmyslů (přebíhání na Strahově, změna čísla linky na Orteňáku apod.) mě třeba taky "pobavila" nutnost přeložit tramvajovou linku číslo 8. Oficiální zdůvodnění zní, že se až tak moc neděje, protože tam stejně nejezdila dlouho. Což je asi pravda, jezdila tam jenom od šedesátých let minulého století. Však oni si lidi zvyknou...

0/0
4.8.2015 17:09

B48r40o62n73i54s40l79a50v 45G88a17b64r16y74š 6255754310

To je na posouzení každého případu zvlášť, k tomu už nedokážu nic říct. Jelikož konkrétní situaci neznám, nevím, jak bych se jako dopravní inženýr k tomu vyjádřil. Musel bych ty přepravní proudy vidět. A bez čísel a bez znalosti reálného stavu se prostě nehnu.

Napsal jsem si k linkotvorbě takovou teorii, se kterou souhlasil i kamarád, který se dopravou nezabývá, nestudoval ji, ale funguje v ní. Je docela obsáhlá, ale jeden bod zní, že linky by měly spojovat sídliště, centrum, důležité veřejné instituce a přestup na kvalitativně vyšší druh dopravy, přičemž není nutné spojovat výše zmíněné do jedné linky (např. napájecí linky k metru nemusí jezdit do centra etc.) a zároveň bude upřednostněna trasa s největším potenciálním využitím.

+1/0
4.8.2015 17:22

M82a59r78e40k 75H86r57u58b40y 6297612611358

Soucasna organizace je cim dal tim horsi.

Puvodni system mel logiku - metro pater, tramvaje kostra, obalena autobusy, a tomu odpovidalo i znaceni.

Dnesni system je totalni bezkoncepcni chaos, kdy k zasadnim zmenam dochazi na posledni chvili a nahodile, aby byly nasledne zase zmeneny. Semtam dobry napad vzapeti zabije jeho realizace ci "vylepseni" v dalsi iteraci.:-/ Tahle organizace vubec nemela vzniknout.Rv

+1/0
4.8.2015 15:47

M30a60r67t20i49n 38L20u50k73e17š 3476711121145

V Plzni lze v každém vozidle MHD platit jízdenku bezkontaktní kartou. Holt, pokrok přichází ze západu ;-)

+2/0
4.8.2015 10:25

J42a64n 62C19e75r59n20y 5755555883395

Dobre dopoledne.

Chapu, ze sladit dopravu v metropoli musi byt asi slusny vykon, ukol a snad i rehole. Nezavidenihodna situace. Nerozumim vsem aspektum. Doikonce ani nevim, jestli se nekdy Ropid snazil o komunikaci s cestujicimi ve smyslu co by...kdy by. Nechci ho pospinovat, ani hanit. Ale vzdy kdyz vidim nazev firmy, tak si vzpomenu na pad treti rise:)...

Kazdopadne preji uspech na vsech frontach

0/0
4.8.2015 10:19

J33o64s41e90f 94V61o49l74f57í41k 4588345869233

Navrhuji, aby Ropid sepsal konečné stanice tramvají, vždycky jednu vybral, z pytlíku (losovačka) by vytáhl druhou konečnou a z druhého pytlíku by vytáhl číslo tramvaje. Však my, cestující bychom si zvykli, no a kdyby ne, tak se nějaká konečná prohodí zase s jinou. Nemyslím, že by byl bordel větší, než nyní, kdy se tramvaje stěhují každou chvíli.

+8/0
4.8.2015 10:15

J62a49r11o32s91l68a90v 46H76o16r83á32k 5803882586310

Pro zpestreni situace navrhuju vice takovych paradicek jako zmena cisla linky na Ortenaku. Sledovat uzasle cizince, kterym ujizdi jejich tramvaj, protoze holt prijela pod jinym cislem, to je k nezaplaceni. Nekdo z Ropidu tam musi bydlet a vylozene se timto zpusobem bavit, jinak si to nedokazu vysvetlit.

+3/0
4.8.2015 10:20

M86a94r14e11k 72H78r98u74b27y 6277182481478

Mel jsem zato, ze takhle uz to davno probiha - systemovost zmen by tomu odpovidala. Alespon ze metro je zatim vicemene v bezpeci:-P

+1/0
4.8.2015 15:48

J72a51r69o11s69l11a11v 78H27o31r11á25k 5693242406680

Hlavne uz nic nevymyslejte. Posledne to stacilo. 

Cekam kdy nejaky moula z Ropidu prijde na ten skvely napad prehazet jmena a barvy u linek metra.

+2/0
4.8.2015 10:11

P12e91t58r 37Š80k34o73d11a 5167340134280

V jednom má pravdu - jakmile se řekne Ropid, většině lidí z Prahy a okolí se otevírá kudla v kapse.

Pro autora článku Adama Váchala: Lidi neodmítají změny automaticky, nedělejte laskavě z cestujících dementy, kteří si neumí vyhodnotit přínos a způsob zavádění změn v MHD!!!

+9/−1
4.8.2015 10:01

J23i36n87d67r27a 67V76o41š66t15a 1714494219582

No jenže ono to tak trochu je. Každého zajímá logicky jen úsek, který využívá. Na změny se reaguje zásadně odmítnutím a pak se o nich eventuálně začne přemýšlet, ale většina cestujících toho schopna objektivně není. Někteří si dokonce myslí, že by se MHD neměla organizovat vůbec a Ropid zrušit. Když má někdo takovéhle názory, je těžko mu něco vysvětlovat.

+5/−1
4.8.2015 10:06

M45a35r12t41i71n 76L30u56k95e25š 3926771331425

Máte naprostou pravdu. Lidi jsou zvyklý jenom remcat a nadávat, aniž by trochu o podstatě věci přemýšleli.

0/0
4.8.2015 10:27

P82e66t19r 21P72a30v54l53a30t94a 7906650947261

Jediné, co Ropid za poslední dva roky dokázal je, že mě dokopal k tomu koupit si auto a začít s ním jezdit do práce.

Dříve mě MHD vyhovovala, poslední rok už jen sr***.

+4/0
4.8.2015 9:03

M41a24r34t40i68n 13L91u16k94e44š 3836911691775

Toto je názor jednoho člověka a ne zrovna moc chytrý názor. Já jezdil po Praze 16 let a byl jsem zcela spokojen,

Asi není náhodou, že pražská MHD se objevuje na špičkách žebříčků MHD v celém světě. Ale vždycky se najde nějaký škarohlíd s blbýma kecama ;-)

0/0
4.8.2015 10:29

K10r84y36š54t90o56f 84H70l88a78v70á86č 9262619688922

ty tady za ROPID bojuješ dlouhodobě, co? Skoro to vypadá, že to máš v popisu práce. Místo zlepšování dopravní obslužnosti v terénu, psaní oslavných příspěvků do internetových diskusí. Ale bohužel formou podobně "kvalitní", jako nesmyslné změny v MHD v posledních letech. Označovaní jiných názor jako "blbých keců" apod. Pak se nediv, že jsi tady přinejlepším za komickou figurku.

+2/0
4.8.2015 12:12

M29a97r55t75i12n 74L30u12k22e38š 3256501511835

Stoprocentně mám v popisu práce vysvětlovat každýmu moulovi zvlášť, že opravdu nepojede tramvaj od jeho baráku až před jeho práci, další spoj k hospodě a jeden k supmáárketu, jak by si to ten moula přál ;-)

0/0
4.8.2015 13:42
Foto

M79a14r26t61i46n 34F59a16l72t35ý47n 9411396974858

Až to bude fungovat alespoň trochu smysluplně, tak nebudete muset nic vysvětlovat :-P Na tom není nic těžkého.

Stačí si spočítat jak a kudy lidé nejvíce jezdí. Na to nepotřebuji být odborník. Úplbě by stačilo, kdybyste se tou MHD taky jednou svezl, pane chytrej.

0/0
4.8.2015 16:17

J77o56s17e45f 16B65r22o15ž52e25k 7403915162551

Největší hlupáci jsou ti, co si myslí, že je všechno jasné a jednoduché. Vždyť přece jim stačí se podívat z okna a vidí, co kam jede.........

0/0
4.8.2015 21:24

M44a79r81e94k 67H76r58u58b10y 6217272191498

Prazska MHD se vyskytovala na spicce na konci minuleho stoleti a zkraje tohoto. Dnes uz to neplati - i vinou ROPIDuRv

0/0
4.8.2015 15:49

M93i39c23h65a49l 70D94a48d12e77k 8193222848

Nevím, jestli to souvisí přímo s Ropidem nebo s Dopravním podnikem, ale kdy probůh zavedou možnost platby za jízdenky v automatu kartou nebo aspoň bankovkami?? Síť MHD bych řekl, že máme slušnou oproti jiným metropolím, ale v tomhle jsme 100 let za opicemi.

+11/0
4.8.2015 8:59

M93i35c69h54a11l 28H93i92r67k81a 4317106460913

Možná úmyslně vytvářejí černé pasažéry, aby si revizoři mohli vydělat ...;-)

+1/0
4.8.2015 9:15

V39í43t 75F35r49a47t87r63i56č 7512147238829

Mobil má prakticky každý člověk, takže jde poslat sms. Člověk nemusí trčet na zastávce nebo čekat ve frontě, ale prostě pošle tři písmena, nasedne do autobusu a jede. 

Rozhořčení bych chápal spíš od cizinců, pro které je to dražší a ve směnárně třeba drobné nedostanou.

+2/−2
4.8.2015 9:38

P65e60t15r 66Š25k54o96d80a 5207550324110

Jenže přes mobil nemůže platit každý. Navíc tuto službu chtějí zrušit. Automaty na jízdenky, kde lze platit kartou nebo bankovama tu prostě chybí.

+3/0
4.8.2015 9:56

J15a33n55a 68H69a67m64e31r75o12v79á 6308553196742

SMS nelze poslat ze zahranicnich SIM karet. Premiove SMS jsou take casto blokovane na firemnich telefonech. To jsou dve dost pocetne skupiny cestujicich, ktere maji proste smulu.

+3/0
4.8.2015 9:59

M91i63c91h92a29l 60D79a15d39e20k 8393272858

Jenže mobil je omezen baterií. Ne každý má taky paušál, aby mohl platit za jízdenky. A navíc koupě sms je docela problematická. Když si chci koupit na půl hodiny, musím mít jízdenku koupenou už před vstupem do busu. Ale někde je těžké odhadnout za jak dlouho ten bus dorazí. Takže si koupím půl hodinovou sms jízdenku a z toho 10 minut ještě čekám na bus..

+1/0
4.8.2015 11:49

P62a35v77e37l 19S19l94a50d17o52v11n29í12k 6187583207916

Až Vás v MHD nával přitiskne na automat, pak můžete počítat, kolik se z Vaší karty mezitím vytiskne jízdenek.;-D

0/−3
4.8.2015 9:46

P45a97v60e33l 30N78e39d35ě76l91a 5396400904751

Bože ty jsi ale ...

+2/0
4.8.2015 10:27

R75o48m14a50n 70P72o69l89á37č32e21k 5656849635

Dokud tam bude Jája a Pája, tak pak ředitel bude tak maximálně loutka...

+4/0
4.8.2015 8:42

J83a20n 65B38í96l85e19k 7204242774133

Chraň nás Bůh před nápady této "organizace"Rv

+5/0
4.8.2015 8:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.