Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Termín celopražských změn MHD zatím nemáme, říká nový šéf Ropidu

Už měsíc sedí v křesle šéfa organizace Ropid čtyřiatřicetiletý Petr Tomčík. Jeho úkol je jasný. Změnit MHD v metropoli tak, aby byla kvalitní a cestující si nestěžovali. „Nikdy se nezavděčíte všem,“ říká Tomčík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58a87r46e88k 18H62r97u44b31y 6837722101288

Zase celoprazske zmeny?? Nejlepsi system je ten, ktery je stabilni - lidi se v nem nauci zit. Neustale zmeny jsou naopak problemem pro vechny zucastnene.

Z tohohle pohledu je ROPID banda diletantu.

+1/0
4.8.2015 15:44

J97i18ř36í 76P48r16ů39š90a 7885232375109

Takže se prodloužení metra A nemělo otevírat, resp. vůbec nikdy se nemělo metro otevřít?

0/0
4.8.2015 19:17

M33a16r12e91k 89M43a28r40t32i88n 8569544606360

A prodloužení metra je jako zásluha Ropidu? 8-o Plně se ztotožňuji s výše uvedeným příspěvkem. ROPID by si měl uvědomit, že tohle není "dětské kreslení tras", ale reálný provoz MHD.

0/0
5.8.2015 6:26

J15i62r11i 57R98u23s71n92o61k 4975702217713

Co osobne nechapu, je, ze kdyz na zapade dodelali metro, tak zmenili trasy i na vychode. A nad cim uplne zustava rozum stat, je, ze tramvaj prijizdi na zastavku jako cislo X a odjizdi jako cislo Y. Proc proboha? Proc ji nemuze zustat stejne cislo po cele trase? Ne vsichni jsou mistni, aby tenhle nesmyslny trik znali...

+2/0
4.8.2015 14:04

J77i24ř59í 68K73r18e88j83č55í94k 2517418494536

Tak zrovna u 14/24 jiné řešení ani zvolit nešlo, pokud by neměla přes Václavák jezdit jedna linka s dvěma různými konečnými.

To by pak byl ten správnej zmatek...

0/0
4.8.2015 18:34

R68o94b18e61r80t 25H21o11m76o89l41k23a 2230382402541

Nejde o trik. Proste nemuzete udelat kolejovou tocnu na kazdem rohu. A navic, ta tramvaj tam proste konci. Co se s vozem stane dal, to je snad jedno, ne? Jestli zajede do smycky a zmeni cislo, nebo ho zmeni rovnou v zastavce je snad jedno, ne? Nechapu, ze zrovna tohle nekdo nechape...

0/0
4.8.2015 20:41

M14a30r77e70k 50M25a72r29t81i45n 8719524586660

Samozřejmě, že to je blbost.

0/0
5.8.2015 6:30
Foto

B58r25o58n69i12s96l53a46v 88G94a60b75r47y69š 2372599941

Jako kolega z profese mu přeji pevné nervy a hlavně mnoho úspěchů. Je jasné, že se nelze zavděčit všem, zvlášť ne ve městě s největší dopraví sítí, ale je možné se aspoň trochu přiblížit nějakému ideálnímu stavu, který bude vyhovovat maximálnímu počtu lidí. :-) Současná organizace není zrovna nejlepší, ale bez MHD by to bylo ještě horší, to musí uznat každý uvědomělý člověk.

+1/0
4.8.2015 10:29

P59e52t11r 89P31a62v78l13a53t32a 7876780447531

3 roky zpět to bylo daleko lepší...

0/0
4.8.2015 13:52

Š67t51ě19p41á25n 64F53r36a42n10c67l 8414829204730

Jenže změny za posledních několik let k tomu stavu "bez MHD" mílovými kroky směřují. Nesmyslné zavedení "metrobusů" (které jsou permanentně zpožděné), pitomost s hvězdicovým schématem "všechno jezdí k metru" (a s tím spojené zvýšení počtu nutných přestupů) či snižování kapacity linek ke komfortu nijak nepřispívají. A když k tomu přičtete takové perly, jako je bohnická zastávka Řepínská, která je u poměrně velkého domova důchodců a proto tam o víkendu pro jistotu ani autobus co by vozil lidi na metro nestaví nebo přebíhání na Strahově, nemůže se ROPID divit, že ho drtivá většina Pražanů považuje za organizaci, která městu jenom škodí a kterou by bylo nejlepší zrušit a začít znovu.

+3/0
4.8.2015 14:09
Foto

B76r12o91n31i50s21l98a57v 75G37a62b79r66y58š 2742659661

Systém "všechno jezdí k metru" podle mě není špatný, já ho ve svém projektu aplikuju taky, až na to, že mám místo metra železnici. Každá linka by měla jezdit přes nějaké nádraží. Ale zároveň nesmím zapomenout na to, jak silné jsou tangenty. Je jasné, že člověk, který jede z Velké Chuchle do Modřan, nepotřebuje jezdit k metru. Ale kolik takových lidí na takových trasách je? A jaké budou jejich časové ztráty, pokud nebude zavedena linka Velká Chuchle - Modřany?

Organizace a plánování dopravy v takovém městě vážně není sranda, nikdy se Vám nepodaří zjistit přesný počet cestujících na trase, protože ten je každý den a každou hodinu jiný. Průzkum na toto téma by byl nehorázně drahý a navíc zdlouhavý. A to nemluvím o samotných cestujících, kteří ani nemají chuť se vyjádřit, nebo plácnou, že je to v pohodě. Sám jsem se takového průzkumu zúčastnil a někdy bych ty lidi umlátil. Protože je to pro ně, dopravce chce jejich názor, ale oni ho klidně odbydou a pak řeknou, že výsledky jsou zfalšované a nepravdivé.

+1/0
4.8.2015 16:33

Š53t51ě91p34á38n 38F22r94a50n33c19l 8104319884790

V principu máte pravdu. Ale nesmíte to lámat přes koleno. Například: Bohnice jsou sídliště s velkým počtem důchodců. Proto se - v rámci hesla "vše na metro" - zrušilo přímé spojení Bohnic a spádové nemocnice Bulovka. Výsledkem je, že když jedete do nemocnice, tak dojedete k metru, ale to nevyužijete, přestoupíte na tramvaj a pak si 3/4 kilometru doběhnete. Protože přímou linku bylo potřeba přeložit do Ďáblic (kde asi žije Noskova babička), aby tam odsud jezdily do nemocnice linky dvě.

A co se týče průzkumů - když se chystal "velký třesk", psali lidi z Bohnic (i já) jak na Ropid, tak i na DPP, že nechceme aby se linka 102 (přímý spoj Bohnice-Holešovice) rušila nebo zkracovala. Od obou organizací jsme několikrát dostali ujištění, že se o tom ani neuvažuje! Výsledek? Linka je zkrácena ("vše na metro"), vy si připadáte jako blbec, když stojíte na okraji Bohnic, koukáte na Holešovice 2 km od vás, a víte, že tam pojedete s přestupem, ale Ropid ani DPP nelhali - u těch změn opravdu neuvažovali.

Kromě níže zmiňovaných nesmyslů (přebíhání na Strahově, změna čísla linky na Orteňáku apod.) mě třeba taky "pobavila" nutnost přeložit tramvajovou linku číslo 8. Oficiální zdůvodnění zní, že se až tak moc neděje, protože tam stejně nejezdila dlouho. Což je asi pravda, jezdila tam jenom od šedesátých let minulého století. Však oni si lidi zvyknou...

0/0
4.8.2015 17:09
Foto

B68r38o75n30i95s56l93a41v 67G93a42b14r62y83š 2862769671

To je na posouzení každého případu zvlášť, k tomu už nedokážu nic říct. Jelikož konkrétní situaci neznám, nevím, jak bych se jako dopravní inženýr k tomu vyjádřil. Musel bych ty přepravní proudy vidět. A bez čísel a bez znalosti reálného stavu se prostě nehnu.

Napsal jsem si k linkotvorbě takovou teorii, se kterou souhlasil i kamarád, který se dopravou nezabývá, nestudoval ji, ale funguje v ní. Je docela obsáhlá, ale jeden bod zní, že linky by měly spojovat sídliště, centrum, důležité veřejné instituce a přestup na kvalitativně vyšší druh dopravy, přičemž není nutné spojovat výše zmíněné do jedné linky (např. napájecí linky k metru nemusí jezdit do centra etc.) a zároveň bude upřednostněna trasa s největším potenciálním využitím.

+1/0
4.8.2015 17:22

M44a11r86e40k 27H49r48u73b78y 6357102861898

Soucasna organizace je cim dal tim horsi.

Puvodni system mel logiku - metro pater, tramvaje kostra, obalena autobusy, a tomu odpovidalo i znaceni.

Dnesni system je totalni bezkoncepcni chaos, kdy k zasadnim zmenam dochazi na posledni chvili a nahodile, aby byly nasledne zase zmeneny. Semtam dobry napad vzapeti zabije jeho realizace ci "vylepseni" v dalsi iteraci.:-/ Tahle organizace vubec nemela vzniknout.Rv

+1/0
4.8.2015 15:47

M56a53r47t82i21n 37L81u54k69e19š 3596191331395

V Plzni lze v každém vozidle MHD platit jízdenku bezkontaktní kartou. Holt, pokrok přichází ze západu ;-)

+2/0
4.8.2015 10:25

J94a34n 59C21e62r55n51y 5645305123485

Dobre dopoledne.

Chapu, ze sladit dopravu v metropoli musi byt asi slusny vykon, ukol a snad i rehole. Nezavidenihodna situace. Nerozumim vsem aspektum. Doikonce ani nevim, jestli se nekdy Ropid snazil o komunikaci s cestujicimi ve smyslu co by...kdy by. Nechci ho pospinovat, ani hanit. Ale vzdy kdyz vidim nazev firmy, tak si vzpomenu na pad treti rise:)...

Kazdopadne preji uspech na vsech frontach

0/0
4.8.2015 10:19

J50o88s36e55f 26V30o93l54f77í46k 4888665789723

Navrhuji, aby Ropid sepsal konečné stanice tramvají, vždycky jednu vybral, z pytlíku (losovačka) by vytáhl druhou konečnou a z druhého pytlíku by vytáhl číslo tramvaje. Však my, cestující bychom si zvykli, no a kdyby ne, tak se nějaká konečná prohodí zase s jinou. Nemyslím, že by byl bordel větší, než nyní, kdy se tramvaje stěhují každou chvíli.

+8/0
4.8.2015 10:15

J59a94r23o74s90l36a30v 92H19o53r49á29k 5243462406470

Pro zpestreni situace navrhuju vice takovych paradicek jako zmena cisla linky na Ortenaku. Sledovat uzasle cizince, kterym ujizdi jejich tramvaj, protoze holt prijela pod jinym cislem, to je k nezaplaceni. Nekdo z Ropidu tam musi bydlet a vylozene se timto zpusobem bavit, jinak si to nedokazu vysvetlit.

+3/0
4.8.2015 10:20

M90a33r44e43k 69H47r54u97b52y 6877652641558

Mel jsem zato, ze takhle uz to davno probiha - systemovost zmen by tomu odpovidala. Alespon ze metro je zatim vicemene v bezpeci:-P

+1/0
4.8.2015 15:48

J92a16r67o79s47l13a60v 38H89o38r74á27k 5573792826160

Hlavne uz nic nevymyslejte. Posledne to stacilo. 

Cekam kdy nejaky moula z Ropidu prijde na ten skvely napad prehazet jmena a barvy u linek metra.

+2/0
4.8.2015 10:11

P95e16t57r 23Š40k54o65d31a 5447120214490

V jednom má pravdu - jakmile se řekne Ropid, většině lidí z Prahy a okolí se otevírá kudla v kapse.

Pro autora článku Adama Váchala: Lidi neodmítají změny automaticky, nedělejte laskavě z cestujících dementy, kteří si neumí vyhodnotit přínos a způsob zavádění změn v MHD!!!

+9/−1
4.8.2015 10:01

J24i31n13d70r65a 47V26o47š81t48a 1764424789192

No jenže ono to tak trochu je. Každého zajímá logicky jen úsek, který využívá. Na změny se reaguje zásadně odmítnutím a pak se o nich eventuálně začne přemýšlet, ale většina cestujících toho schopna objektivně není. Někteří si dokonce myslí, že by se MHD neměla organizovat vůbec a Ropid zrušit. Když má někdo takovéhle názory, je těžko mu něco vysvětlovat.

+5/−1
4.8.2015 10:06

M11a93r68t26i22n 67L71u90k55e81š 3186511251475

Máte naprostou pravdu. Lidi jsou zvyklý jenom remcat a nadávat, aniž by trochu o podstatě věci přemýšleli.

0/0
4.8.2015 10:27

P50e45t44r 45P91a21v23l67a35t14a 7616190627451

Jediné, co Ropid za poslední dva roky dokázal je, že mě dokopal k tomu koupit si auto a začít s ním jezdit do práce.

Dříve mě MHD vyhovovala, poslední rok už jen sr***.

+4/0
4.8.2015 9:03

M34a57r39t24i43n 30L53u70k62e28š 3896521761335

Toto je názor jednoho člověka a ne zrovna moc chytrý názor. Já jezdil po Praze 16 let a byl jsem zcela spokojen,

Asi není náhodou, že pražská MHD se objevuje na špičkách žebříčků MHD v celém světě. Ale vždycky se najde nějaký škarohlíd s blbýma kecama ;-)

0/0
4.8.2015 10:29

K75r30y62š24t32o77f 95H45l14a40v49á67č 9952439678632

ty tady za ROPID bojuješ dlouhodobě, co? Skoro to vypadá, že to máš v popisu práce. Místo zlepšování dopravní obslužnosti v terénu, psaní oslavných příspěvků do internetových diskusí. Ale bohužel formou podobně "kvalitní", jako nesmyslné změny v MHD v posledních letech. Označovaní jiných názor jako "blbých keců" apod. Pak se nediv, že jsi tady přinejlepším za komickou figurku.

+2/0
4.8.2015 12:12

M64a12r14t36i66n 97L52u92k17e93š 3936781821265

Stoprocentně mám v popisu práce vysvětlovat každýmu moulovi zvlášť, že opravdu nepojede tramvaj od jeho baráku až před jeho práci, další spoj k hospodě a jeden k supmáárketu, jak by si to ten moula přál ;-)

0/0
4.8.2015 13:42
Foto

M55a49r43t89i90n 15F51a46l86t84ý48n 9881536974748

Až to bude fungovat alespoň trochu smysluplně, tak nebudete muset nic vysvětlovat :-P Na tom není nic těžkého.

Stačí si spočítat jak a kudy lidé nejvíce jezdí. Na to nepotřebuji být odborník. Úplbě by stačilo, kdybyste se tou MHD taky jednou svezl, pane chytrej.

0/0
4.8.2015 16:17

J75o34s19e13f 97B62r86o47ž50e65k 7763775682161

Největší hlupáci jsou ti, co si myslí, že je všechno jasné a jednoduché. Vždyť přece jim stačí se podívat z okna a vidí, co kam jede.........

0/0
4.8.2015 21:24

M37a83r27e61k 86H84r10u33b16y 6517612221278

Prazska MHD se vyskytovala na spicce na konci minuleho stoleti a zkraje tohoto. Dnes uz to neplati - i vinou ROPIDuRv

0/0
4.8.2015 15:49

M24i29c86h76a54l 54D28a40d69e83k 8743842628

Nevím, jestli to souvisí přímo s Ropidem nebo s Dopravním podnikem, ale kdy probůh zavedou možnost platby za jízdenky v automatu kartou nebo aspoň bankovkami?? Síť MHD bych řekl, že máme slušnou oproti jiným metropolím, ale v tomhle jsme 100 let za opicemi.

+11/0
4.8.2015 8:59

M67i11c92h33a24l 37H81i39r59k10a 4307366650223

Možná úmyslně vytvářejí černé pasažéry, aby si revizoři mohli vydělat ...;-)

+1/0
4.8.2015 9:15

V73í52t 27F67r50a84t45r72i27č 7622877328339

Mobil má prakticky každý člověk, takže jde poslat sms. Člověk nemusí trčet na zastávce nebo čekat ve frontě, ale prostě pošle tři písmena, nasedne do autobusu a jede. 

Rozhořčení bych chápal spíš od cizinců, pro které je to dražší a ve směnárně třeba drobné nedostanou.

+2/−2
4.8.2015 9:38

P50e75t66r 98Š52k76o34d26a 5977390824370

Jenže přes mobil nemůže platit každý. Navíc tuto službu chtějí zrušit. Automaty na jízdenky, kde lze platit kartou nebo bankovama tu prostě chybí.

+3/0
4.8.2015 9:56

J34a39n86a 63H28a66m50e88r41o54v87á 6528263336982

SMS nelze poslat ze zahranicnich SIM karet. Premiove SMS jsou take casto blokovane na firemnich telefonech. To jsou dve dost pocetne skupiny cestujicich, ktere maji proste smulu.

+3/0
4.8.2015 9:59

M26i94c82h39a44l 90D13a41d63e91k 8113772588

Jenže mobil je omezen baterií. Ne každý má taky paušál, aby mohl platit za jízdenky. A navíc koupě sms je docela problematická. Když si chci koupit na půl hodiny, musím mít jízdenku koupenou už před vstupem do busu. Ale někde je těžké odhadnout za jak dlouho ten bus dorazí. Takže si koupím půl hodinovou sms jízdenku a z toho 10 minut ještě čekám na bus..

+1/0
4.8.2015 11:49

P94a74v22e44l 39S25l55a57d18o97v95n47í43k 6917953877246

Až Vás v MHD nával přitiskne na automat, pak můžete počítat, kolik se z Vaší karty mezitím vytiskne jízdenek.;-D

0/−3
4.8.2015 9:46

P81a28v77e17l 31N25e98d47ě45l31a 5966330704271

Bože ty jsi ale ...

+2/0
4.8.2015 10:27

R87o91m57a45n 78P74o17l85á17č53e68k 5866839435

Dokud tam bude Jája a Pája, tak pak ředitel bude tak maximálně loutka...

+4/0
4.8.2015 8:42

J95a57n 21B45í75l77e28k 7594802324733

Chraň nás Bůh před nápady této "organizace"Rv

+5/0
4.8.2015 8:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.