Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Termín celopražských změn MHD zatím nemáme, říká nový šéf Ropidu

Už měsíc sedí v křesle šéfa organizace Ropid čtyřiatřicetiletý Petr Tomčík. Jeho úkol je jasný. Změnit MHD v metropoli tak, aby byla kvalitní a cestující si nestěžovali. „Nikdy se nezavděčíte všem,“ říká Tomčík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90a15r66e14k 97H85r12u90b59y 6137112871148

Zase celoprazske zmeny?? Nejlepsi system je ten, ktery je stabilni - lidi se v nem nauci zit. Neustale zmeny jsou naopak problemem pro vechny zucastnene.

Z tohohle pohledu je ROPID banda diletantu.

+1/0
4.8.2015 15:44

J53i43ř38í 26P67r75ů77š60a 7385502615529

Takže se prodloužení metra A nemělo otevírat, resp. vůbec nikdy se nemělo metro otevřít?

0/0
4.8.2015 19:17

M18a10r61e26k 19M70a93r66t46i48n 8489814856730

A prodloužení metra je jako zásluha Ropidu? 8-o Plně se ztotožňuji s výše uvedeným příspěvkem. ROPID by si měl uvědomit, že tohle není "dětské kreslení tras", ale reálný provoz MHD.

0/0
5.8.2015 6:26

J77i30r88i 63R77u81s94n59o92k 4965852967663

Co osobne nechapu, je, ze kdyz na zapade dodelali metro, tak zmenili trasy i na vychode. A nad cim uplne zustava rozum stat, je, ze tramvaj prijizdi na zastavku jako cislo X a odjizdi jako cislo Y. Proc proboha? Proc ji nemuze zustat stejne cislo po cele trase? Ne vsichni jsou mistni, aby tenhle nesmyslny trik znali...

+2/0
4.8.2015 14:04

J77i41ř26í 85K60r33e74j81č27í35k 2237988734596

Tak zrovna u 14/24 jiné řešení ani zvolit nešlo, pokud by neměla přes Václavák jezdit jedna linka s dvěma různými konečnými.

To by pak byl ten správnej zmatek...

0/0
4.8.2015 18:34

R35o60b44e43r75t 98H57o15m82o92l91k12a 2230702312351

Nejde o trik. Proste nemuzete udelat kolejovou tocnu na kazdem rohu. A navic, ta tramvaj tam proste konci. Co se s vozem stane dal, to je snad jedno, ne? Jestli zajede do smycky a zmeni cislo, nebo ho zmeni rovnou v zastavce je snad jedno, ne? Nechapu, ze zrovna tohle nekdo nechape...

0/0
4.8.2015 20:41

M83a94r29e16k 25M84a50r87t55i83n 8989764206520

Samozřejmě, že to je blbost.

0/0
5.8.2015 6:30
Foto

B57r46o91n30i70s83l20a78v 60G82a67b13r80y90š 2352259891

Jako kolega z profese mu přeji pevné nervy a hlavně mnoho úspěchů. Je jasné, že se nelze zavděčit všem, zvlášť ne ve městě s největší dopraví sítí, ale je možné se aspoň trochu přiblížit nějakému ideálnímu stavu, který bude vyhovovat maximálnímu počtu lidí. :-) Současná organizace není zrovna nejlepší, ale bez MHD by to bylo ještě horší, to musí uznat každý uvědomělý člověk.

+1/0
4.8.2015 10:29

P97e81t68r 30P39a16v81l57a22t88a 7226170917141

3 roky zpět to bylo daleko lepší...

0/0
4.8.2015 13:52

Š38t97ě67p17á50n 23F67r85a32n57c72l 8524719684330

Jenže změny za posledních několik let k tomu stavu "bez MHD" mílovými kroky směřují. Nesmyslné zavedení "metrobusů" (které jsou permanentně zpožděné), pitomost s hvězdicovým schématem "všechno jezdí k metru" (a s tím spojené zvýšení počtu nutných přestupů) či snižování kapacity linek ke komfortu nijak nepřispívají. A když k tomu přičtete takové perly, jako je bohnická zastávka Řepínská, která je u poměrně velkého domova důchodců a proto tam o víkendu pro jistotu ani autobus co by vozil lidi na metro nestaví nebo přebíhání na Strahově, nemůže se ROPID divit, že ho drtivá většina Pražanů považuje za organizaci, která městu jenom škodí a kterou by bylo nejlepší zrušit a začít znovu.

+3/0
4.8.2015 14:09
Foto

B64r78o14n44i14s48l93a52v 48G75a55b66r14y80š 2842389191

Systém "všechno jezdí k metru" podle mě není špatný, já ho ve svém projektu aplikuju taky, až na to, že mám místo metra železnici. Každá linka by měla jezdit přes nějaké nádraží. Ale zároveň nesmím zapomenout na to, jak silné jsou tangenty. Je jasné, že člověk, který jede z Velké Chuchle do Modřan, nepotřebuje jezdit k metru. Ale kolik takových lidí na takových trasách je? A jaké budou jejich časové ztráty, pokud nebude zavedena linka Velká Chuchle - Modřany?

Organizace a plánování dopravy v takovém městě vážně není sranda, nikdy se Vám nepodaří zjistit přesný počet cestujících na trase, protože ten je každý den a každou hodinu jiný. Průzkum na toto téma by byl nehorázně drahý a navíc zdlouhavý. A to nemluvím o samotných cestujících, kteří ani nemají chuť se vyjádřit, nebo plácnou, že je to v pohodě. Sám jsem se takového průzkumu zúčastnil a někdy bych ty lidi umlátil. Protože je to pro ně, dopravce chce jejich názor, ale oni ho klidně odbydou a pak řeknou, že výsledky jsou zfalšované a nepravdivé.

+1/0
4.8.2015 16:33

Š39t53ě60p31á32n 77F45r12a81n16c77l 8404319714980

V principu máte pravdu. Ale nesmíte to lámat přes koleno. Například: Bohnice jsou sídliště s velkým počtem důchodců. Proto se - v rámci hesla "vše na metro" - zrušilo přímé spojení Bohnic a spádové nemocnice Bulovka. Výsledkem je, že když jedete do nemocnice, tak dojedete k metru, ale to nevyužijete, přestoupíte na tramvaj a pak si 3/4 kilometru doběhnete. Protože přímou linku bylo potřeba přeložit do Ďáblic (kde asi žije Noskova babička), aby tam odsud jezdily do nemocnice linky dvě.

A co se týče průzkumů - když se chystal "velký třesk", psali lidi z Bohnic (i já) jak na Ropid, tak i na DPP, že nechceme aby se linka 102 (přímý spoj Bohnice-Holešovice) rušila nebo zkracovala. Od obou organizací jsme několikrát dostali ujištění, že se o tom ani neuvažuje! Výsledek? Linka je zkrácena ("vše na metro"), vy si připadáte jako blbec, když stojíte na okraji Bohnic, koukáte na Holešovice 2 km od vás, a víte, že tam pojedete s přestupem, ale Ropid ani DPP nelhali - u těch změn opravdu neuvažovali.

Kromě níže zmiňovaných nesmyslů (přebíhání na Strahově, změna čísla linky na Orteňáku apod.) mě třeba taky "pobavila" nutnost přeložit tramvajovou linku číslo 8. Oficiální zdůvodnění zní, že se až tak moc neděje, protože tam stejně nejezdila dlouho. Což je asi pravda, jezdila tam jenom od šedesátých let minulého století. Však oni si lidi zvyknou...

0/0
4.8.2015 17:09
Foto

B40r44o54n13i89s59l29a61v 65G38a43b51r70y19š 2322809821

To je na posouzení každého případu zvlášť, k tomu už nedokážu nic říct. Jelikož konkrétní situaci neznám, nevím, jak bych se jako dopravní inženýr k tomu vyjádřil. Musel bych ty přepravní proudy vidět. A bez čísel a bez znalosti reálného stavu se prostě nehnu.

Napsal jsem si k linkotvorbě takovou teorii, se kterou souhlasil i kamarád, který se dopravou nezabývá, nestudoval ji, ale funguje v ní. Je docela obsáhlá, ale jeden bod zní, že linky by měly spojovat sídliště, centrum, důležité veřejné instituce a přestup na kvalitativně vyšší druh dopravy, přičemž není nutné spojovat výše zmíněné do jedné linky (např. napájecí linky k metru nemusí jezdit do centra etc.) a zároveň bude upřednostněna trasa s největším potenciálním využitím.

+1/0
4.8.2015 17:22

M63a29r13e94k 23H66r60u97b28y 6167942181498

Soucasna organizace je cim dal tim horsi.

Puvodni system mel logiku - metro pater, tramvaje kostra, obalena autobusy, a tomu odpovidalo i znaceni.

Dnesni system je totalni bezkoncepcni chaos, kdy k zasadnim zmenam dochazi na posledni chvili a nahodile, aby byly nasledne zase zmeneny. Semtam dobry napad vzapeti zabije jeho realizace ci "vylepseni" v dalsi iteraci.:-/ Tahle organizace vubec nemela vzniknout.Rv

+1/0
4.8.2015 15:47

M91a26r53t76i30n 11L97u78k59e77š 3186801611895

V Plzni lze v každém vozidle MHD platit jízdenku bezkontaktní kartou. Holt, pokrok přichází ze západu ;-)

+2/0
4.8.2015 10:25

J87a33n 42C22e31r85n26y 5745915373565

Dobre dopoledne.

Chapu, ze sladit dopravu v metropoli musi byt asi slusny vykon, ukol a snad i rehole. Nezavidenihodna situace. Nerozumim vsem aspektum. Doikonce ani nevim, jestli se nekdy Ropid snazil o komunikaci s cestujicimi ve smyslu co by...kdy by. Nechci ho pospinovat, ani hanit. Ale vzdy kdyz vidim nazev firmy, tak si vzpomenu na pad treti rise:)...

Kazdopadne preji uspech na vsech frontach

0/0
4.8.2015 10:19

J68o34s31e31f 17V95o10l57f70í25k 4768905729903

Navrhuji, aby Ropid sepsal konečné stanice tramvají, vždycky jednu vybral, z pytlíku (losovačka) by vytáhl druhou konečnou a z druhého pytlíku by vytáhl číslo tramvaje. Však my, cestující bychom si zvykli, no a kdyby ne, tak se nějaká konečná prohodí zase s jinou. Nemyslím, že by byl bordel větší, než nyní, kdy se tramvaje stěhují každou chvíli.

+8/0
4.8.2015 10:15

J26a85r74o23s37l86a51v 45H45o58r98á48k 5553262106680

Pro zpestreni situace navrhuju vice takovych paradicek jako zmena cisla linky na Ortenaku. Sledovat uzasle cizince, kterym ujizdi jejich tramvaj, protoze holt prijela pod jinym cislem, to je k nezaplaceni. Nekdo z Ropidu tam musi bydlet a vylozene se timto zpusobem bavit, jinak si to nedokazu vysvetlit.

+3/0
4.8.2015 10:20

M39a36r64e53k 87H88r75u91b43y 6137252531158

Mel jsem zato, ze takhle uz to davno probiha - systemovost zmen by tomu odpovidala. Alespon ze metro je zatim vicemene v bezpeci:-P

+1/0
4.8.2015 15:48

J30a62r12o20s15l35a85v 68H13o76r60á65k 5953432146440

Hlavne uz nic nevymyslejte. Posledne to stacilo. 

Cekam kdy nejaky moula z Ropidu prijde na ten skvely napad prehazet jmena a barvy u linek metra.

+2/0
4.8.2015 10:11

P41e82t72r 70Š29k78o41d41a 5727510704690

V jednom má pravdu - jakmile se řekne Ropid, většině lidí z Prahy a okolí se otevírá kudla v kapse.

Pro autora článku Adama Váchala: Lidi neodmítají změny automaticky, nedělejte laskavě z cestujících dementy, kteří si neumí vyhodnotit přínos a způsob zavádění změn v MHD!!!

+9/−1
4.8.2015 10:01

J73i54n96d59r85a 91V56o69š33t55a 1224224839252

No jenže ono to tak trochu je. Každého zajímá logicky jen úsek, který využívá. Na změny se reaguje zásadně odmítnutím a pak se o nich eventuálně začne přemýšlet, ale většina cestujících toho schopna objektivně není. Někteří si dokonce myslí, že by se MHD neměla organizovat vůbec a Ropid zrušit. Když má někdo takovéhle názory, je těžko mu něco vysvětlovat.

+5/−1
4.8.2015 10:06

M34a15r11t50i77n 83L50u16k74e98š 3486921491345

Máte naprostou pravdu. Lidi jsou zvyklý jenom remcat a nadávat, aniž by trochu o podstatě věci přemýšleli.

0/0
4.8.2015 10:27

P29e96t75r 72P52a23v97l83a96t28a 7336320917431

Jediné, co Ropid za poslední dva roky dokázal je, že mě dokopal k tomu koupit si auto a začít s ním jezdit do práce.

Dříve mě MHD vyhovovala, poslední rok už jen sr***.

+4/0
4.8.2015 9:03

M74a67r37t74i20n 42L86u83k70e49š 3946571561895

Toto je názor jednoho člověka a ne zrovna moc chytrý názor. Já jezdil po Praze 16 let a byl jsem zcela spokojen,

Asi není náhodou, že pražská MHD se objevuje na špičkách žebříčků MHD v celém světě. Ale vždycky se najde nějaký škarohlíd s blbýma kecama ;-)

0/0
4.8.2015 10:29

K38r71y54š83t50o78f 85H81l49a47v22á45č 9322849808812

ty tady za ROPID bojuješ dlouhodobě, co? Skoro to vypadá, že to máš v popisu práce. Místo zlepšování dopravní obslužnosti v terénu, psaní oslavných příspěvků do internetových diskusí. Ale bohužel formou podobně "kvalitní", jako nesmyslné změny v MHD v posledních letech. Označovaní jiných názor jako "blbých keců" apod. Pak se nediv, že jsi tady přinejlepším za komickou figurku.

+2/0
4.8.2015 12:12

M53a11r20t96i91n 76L25u50k73e25š 3116371621115

Stoprocentně mám v popisu práce vysvětlovat každýmu moulovi zvlášť, že opravdu nepojede tramvaj od jeho baráku až před jeho práci, další spoj k hospodě a jeden k supmáárketu, jak by si to ten moula přál ;-)

0/0
4.8.2015 13:42
Foto

M15a24r47t86i50n 20F43a62l82t95ý84n 9271766984128

Až to bude fungovat alespoň trochu smysluplně, tak nebudete muset nic vysvětlovat :-P Na tom není nic těžkého.

Stačí si spočítat jak a kudy lidé nejvíce jezdí. Na to nepotřebuji být odborník. Úplbě by stačilo, kdybyste se tou MHD taky jednou svezl, pane chytrej.

0/0
4.8.2015 16:17

J64o57s46e15f 83B66r55o20ž44e53k 7163865732121

Největší hlupáci jsou ti, co si myslí, že je všechno jasné a jednoduché. Vždyť přece jim stačí se podívat z okna a vidí, co kam jede.........

0/0
4.8.2015 21:24

M95a76r75e84k 56H70r96u93b57y 6697782531898

Prazska MHD se vyskytovala na spicce na konci minuleho stoleti a zkraje tohoto. Dnes uz to neplati - i vinou ROPIDuRv

0/0
4.8.2015 15:49

M10i15c81h53a88l 73D40a39d61e28k 8413772838

Nevím, jestli to souvisí přímo s Ropidem nebo s Dopravním podnikem, ale kdy probůh zavedou možnost platby za jízdenky v automatu kartou nebo aspoň bankovkami?? Síť MHD bych řekl, že máme slušnou oproti jiným metropolím, ale v tomhle jsme 100 let za opicemi.

+11/0
4.8.2015 8:59

M37i25c44h32a92l 73H38i77r25k50a 4747816330913

Možná úmyslně vytvářejí černé pasažéry, aby si revizoři mohli vydělat ...;-)

+1/0
4.8.2015 9:15

V25í90t 55F49r37a18t81r97i49č 7462587578279

Mobil má prakticky každý člověk, takže jde poslat sms. Člověk nemusí trčet na zastávce nebo čekat ve frontě, ale prostě pošle tři písmena, nasedne do autobusu a jede. 

Rozhořčení bych chápal spíš od cizinců, pro které je to dražší a ve směnárně třeba drobné nedostanou.

+2/−2
4.8.2015 9:38

P94e57t16r 76Š69k12o12d80a 5337630284170

Jenže přes mobil nemůže platit každý. Navíc tuto službu chtějí zrušit. Automaty na jízdenky, kde lze platit kartou nebo bankovama tu prostě chybí.

+3/0
4.8.2015 9:56

J59a22n22a 26H77a66m18e66r80o66v11á 6838133896122

SMS nelze poslat ze zahranicnich SIM karet. Premiove SMS jsou take casto blokovane na firemnich telefonech. To jsou dve dost pocetne skupiny cestujicich, ktere maji proste smulu.

+3/0
4.8.2015 9:59

M11i14c33h29a41l 46D33a10d69e43k 8513342458

Jenže mobil je omezen baterií. Ne každý má taky paušál, aby mohl platit za jízdenky. A navíc koupě sms je docela problematická. Když si chci koupit na půl hodiny, musím mít jízdenku koupenou už před vstupem do busu. Ale někde je těžké odhadnout za jak dlouho ten bus dorazí. Takže si koupím půl hodinovou sms jízdenku a z toho 10 minut ještě čekám na bus..

+1/0
4.8.2015 11:49

P73a43v97e95l 96S42l60a48d78o94v67n23í94k 6397193447456

Až Vás v MHD nával přitiskne na automat, pak můžete počítat, kolik se z Vaší karty mezitím vytiskne jízdenek.;-D

0/−3
4.8.2015 9:46

P92a60v91e45l 92N24e52d96ě26l33a 5566310194241

Bože ty jsi ale ...

+2/0
4.8.2015 10:27

R72o43m88a34n 43P42o11l24á69č47e76k 5656399885

Dokud tam bude Jája a Pája, tak pak ředitel bude tak maximálně loutka...

+4/0
4.8.2015 8:42

J31a45n 49B89í48l30e63k 7564662324783

Chraň nás Bůh před nápady této "organizace"Rv

+5/0
4.8.2015 8:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.