Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Anarchie na silnicích: Poučky z autoškoly v Praze místy neplatí

Praha je plná dopravních bizarností. Na Proseku mají „strkačku“, ve Vršovicích „tankodrom“. Řidiči tak častují úseky, ve kterých je buď málo místa na parkování nebo lze jen těžko projet kvůli častým výmolům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D91a41v21i52d 21V55i15k33t90o64r20a 9544654725447

Bravo. Konečně článek (bohužel jeden z mála na tomto webu) střízlivě hodnotící stav české dopravní šikany, v jejímž čele stojí pražský magistrát. Jen houšť a větší kapky, co se takovýchto článků týče.

+3/0
4.8.2015 17:14

L85u81m41i22r 88N85o37v52a73k 8711563496568

zato na Andělu se parkuje nádherně... teda všem ostatním jen ne residentům :D nám před domem zdarma parkují turisti i ze zahraničí kolikrát i přes týden... parkování v metropoli u Vltavy zdarma? Evropská raritka. Vjeďte autem do Berlína nebo do Říma a máte problém už při vjezdu... o parkování v centru nemluvím... v evropských metropolích se běžně platí 15-20 euro za noc/24 hodin

0/0
4.8.2015 13:19

A28n52t22o70n36í54n 35S62v81o34b94o49d61a 3554363179272

Stačí dát přes den placené parkování a bude míst o hodně víc. Možná by stačilo platit o 8 do 14

0/0
4.8.2015 13:25

M91a47r25e15k 82H14r60u32b64y 6887472791638

netusil jsem, ze ukolem magistratu je delat problemy turistum ;-):-P

+1/0
4.8.2015 15:56
Foto

J57i14n48d52r48a 28Š21a47u80r 9137563461

Další "strkačky" jsou na pětce a na desítce.

+1/0
4.8.2015 11:07

J71a37n 39S10v44o56b15o79d56a 3187124469383

Na Proseku je hlavně extrémní množství parkovacích míst pro invalidy, kteří jsou asi neustále na chalupě. Jestli tam vidím auto 4X do roka, tak možná i přeháním.

+1/0
4.8.2015 10:09

J65a74n 32D69l73o44u53h40ý 8446130503870

No hlavně tam nejsou nikde volné prostory, kde by bylo možné vystavět parkovací místa (garáže).... ;-)

0/0
4.8.2015 10:28

J64a77n 48D64l54o66u22h58ý 8466420333910

"strkačka" na Proseku není jediná. Strká se na více místech Prahy, na Malé Ohradě jsem viděl dokonce státní ve 3 řadách. Tohle je důsledek neřešení tady mockrát kritizovaného parkování v Praze. K tomu chceme dojít místo abychom parkování umožnili? Viz omezení parkovacích míst po vzoru Hudečka. ;-€

0/0
4.8.2015 9:24

A64d53r89i74a83n 57B48e12r12a24n 4824524885763

Hudeček byl brňák nebo tak něco. Zaplaťpánbů už je pryč.

+1/0
4.8.2015 9:49

J17a67n 12D15l36o33u88h22ý 8796770663250

Olomoučák...

+2/0
4.8.2015 9:58

V12a51c89l87a90v 33M51e39d15e30k 5531782565865

Praha má poměrně hodně zásadních problémů. Největšími z nich je neúplnost vnitřního i vnějšího okruhu, kvůli čemu musí do města zajíždět spousta aut, která by jinak nemusela. Dalším je hloupé řešení některých hlavních silnic. Nejkřiklavější je magistrála, ale není zdaleka jediná. Další je nedostatek dostatečně kapacitních LEVNÝCH parkovišť poblíž metra v okrajových částech (lidé ze středních Čech, co denně dojíždí do práce prostě nebudou nechávat auta na místech, kde se platí 40 korun za hodinu)

K tomu všemu přispívají "moderní urbanistická řešení", kdy je kapacita čtyřproudových silnic omezena pomocí ostrůvků a cyklopruhů (např. Vršovická, ale nejen ta)

+6/0
4.8.2015 8:53

P63a48v85e49l 94O94b74d76r58ž53á55l41e15k 6986124528722

Ono to má ještě jedno možné řešení. A sice, že zafunguje trh, v místech kam se nedá rozumě dostat autem a zaparkovat postupně zmizí podnikatelé, provozovny a úřady... a lidé ztratí důvod tam jezdit.

Což v oblasti modrých zón pomalu ale přece už fungovat začíná.

+3/0
4.8.2015 9:54

M22i17c67h54a96l 21P23a32v58l11á58t 9713863244339

Bohuzel mate pravdu.

0/0
4.8.2015 10:26

M57a49r69e50k 35H39r82u71b49y 6347922461428

bohuzel, radnice nejsou zavisle na spokojenosti svych obcanu. :-/

0/0
4.8.2015 15:57

L59u27d51v37í61k 56G41a70j87d41o66š36í71k 2275453924262

Ano máte pravdu. Moderní urbanistická řešení jsou založena na tom, že je společensky žádoucí maximálně omezit automobilový provoz v centrech velkých měst. Ta řešení nemají pomáhat řidičům, ale městu. Auto nemá výsadu používat město jak poarkoviště. Auto je ve městě pouze trpěno.

Zvykněte si na to.

Stejně tak si zvykněte na parkování za 40 Kč za hodinu. To je daň za to že jste chtěl ušetřit a přesto že pracujete v Praze, pořídil jste si levnější bydlení za městem i když jste dobře věděl, že budete muset dojíždět.

+1/−3
4.8.2015 17:19

D15a71v38i31d 83K64u39p60k26a 9425397452288

že by okurková sezona ? A co Blanka ? Tam už je všechno OK a kabely nevlhnou ? 8-o Taky by mě hrozně zajímalo kolik se letos sklidilo pšenice a vyrobilo lokomotiv R^

0/0
4.8.2015 8:43

P29e13t74r 80Š72k41o58d31a 5197390824610

Největší problém Prahy je špatné vedení na Magistrátu, které podléhá tlakům různých zájmových skupiny (cyklisti) a módním vlnám (snížení rychlosti). Kdyby tam rozhodoval o dopravě někdo s mozkem v hlavě, dá se Prahou jezdit celkem v pohodě. Ale ten exot Nosek, který tam léta seděl, nic dobrého nepřinesl.

+8/0
4.8.2015 7:51

Z68d18e12n24ě63k 22J46o77n32á29š 9301179206750

Největší problém prahy jsou úplně všichni. Od nerudných agresivních řidičů, po špatně navrženou stukturu dopravní sítě. A na cyklisty nenadávejte. Běžte se podívat do vysvpělých západních měst, jak funguje ve městech doprava na kole, má to cosi do sebe.

+1/−2
4.8.2015 8:31

J61a22n 75D45l23o11u35h69ý 8216620603890

V Praze doprava na kole nefunguje a masově nikdy fungovat nebude (pokud se nerozšíří časem levná elektrokola). Praha je natolik členitá, že si lidé na to nezvyknou. Řidiči jsou logicky nerudní z různých "zklidnění dopravy" místo toho, aby se někam dostali (zúžení čtyřproudovave, zpomalovací prahy (že odřu podvozek) a pod.).;-€

+8/0
4.8.2015 9:28

P54e14t44r 94Š94k41o55d69a 5247550374460

Přesně tak. Porovnávat Prahu s městy, kde je cyklistika součástí dopravní infrastruktury, je jako porovnávat jabka a hrušky.

+1/0
4.8.2015 9:48

M62a29r91e67k 95H98r82u67b70y 6967782461548

Jako prvni krok by mohlo byt serizeni semaforu. Spousta kongesci vznika umele, jenom kvuli neschopnosti Eltoda vytvorit zelenou vlnu:-/ Zato cervenou zvladaji bravurne 8-oRv

0/0
4.8.2015 15:59

J73a25k80u35b 98R96o48u63s 3723670414432

Radši bydlet pod mostem, než na Proseku. To určitě, aby mi kdejaký hejhula manipuloval s vozem ;-€

+1/−2
4.8.2015 1:32

M60a49r60t16i84n 39F81i93l19a 5672731213796

Na Proseku se bydlí dobře. Však nemusíte zaparkovat napříč v druhé řadě...

0/0
4.8.2015 9:57

A91n29t56o35n96í49n 30S25v74o43b25o58d87a 3824883619592

Syn utekl z Proseku a váš názor nesdílí, parkování bídné,ale na metro to měl kousek, takže auto stálo celý týden na místě a jezdil metrem

0/0
4.8.2015 10:10

J34o67s74e93f 17P30o45č72t61a 2253901319717

Mám to chápat tak že teď bydlí někde kde se dobře parkuje a tak se vozí každý den do práce autem?

0/0
4.8.2015 10:32

A67n35t85o67n70í53n 20S16v45o86b14o72d84a 3164443569952

Nyní parkuje na svém a zaparkuje i ve dvě ráno :-). Dál jezdí do práce MHD, protože napříč Prahou na osmou to není autem ideální

0/0
4.8.2015 13:04

P55e92t42r 58M43l15á46d85e83k 7977208611450

"Praha je plná dopravních bizarností. Na Proseku mají „strkačku“, ve Vršovicích „tankodrom“."

Kdyby byl tankodrom v republice jen jeden, tak by to bylo skvely! ;-D

+3/0
4.8.2015 0:38

K34a38r93e13l 74N89o72v29á21k 8458504537872

Tak ta strakacka bezne fungovala i v modranech asi 410 let nejaky chytrak zacal volat denne na m. policii a ta nedelal nic jinyho nez, ze davala za sterace pokuty :-( a to vse jen kvuli jednomu dedkovi co nemel ani auto a chtel jen prudit.Takze misto parkovani pod okny se to muselo davat do lesa, kde nesvitila ani jedna lampa a kzde rano co jsem sel do prace, tak jedno z aut to odneslo :-(

+5/0
3.8.2015 23:25

J80o69s30e32f 24T11r25ö65g68l 8979882226346

Problém s pražskou dopravou je v tom, že zkrátka v Praze je těch aut moc.A to jak rezidenčních, tak terminujících, tak tranzitujících. Částečně to vyřeší dostavba pražského okruhum byť podíl tranzitu je relativně malý (cca 30%). Částečně pomůže dostavba komunikační sítě - městský okruh a radiály. Částečně problém řeší nová parkovací místa (P+R na okrajích, podzemní garáže atd.), ale třeba v historickém centru, kde je hlavní cíl většiny terminující dopravy, je to v podstatě neřešitelný problmé - není kam. Něco málo odlehčí i kapacitní MHD (včetně většího zapojení železnice, vyhrazených bus-pruhů apod.).

Zásadní problém ale je v tom, že každá nová kapacita má tendenci se zaplnit. Kapacitní komunikace jednak přetáhne dopravu odjinud (což se chce), jednak přetáhne lidi z VHD (to už není žádoucí) a jednak přitáhne novou dopravu (to také není zcela žádoucí). Nakonec se opět ustanoví rovnováha založená na ochotě lidí riskovat víceméně pravidelné zácpy a loterii s parkováním. Obádám se tedy, že na konci bude situace víceméně stejná...

+4/−1
3.8.2015 23:20

J29o49s81e86f 54B98r54o10ž61e74k 7783805402531

Primárně pokud vůbec dojde k tomu, že vznikne nějaká nová silnice, tak jde o to, převést okolní dopravu právě na tu nově vzniklou a tím zklidnit rezidenční čtvrť do té doby průjezdnou. Takže na konci není situace v žádném případě stejná. Aut je konečné množství a když někde přibudou, jinde zmizí. 

Jiná situace je tam, kde přibývá obyvatel. Pokud někde (např. Dubai) za 10 let přibude 1 milion lidí a všichni chtějí jezdit autem, zaplní se kapacita. To není případ Prahy - tady lidé nepřibývají a pocit vyšší zaplněnosti je dán především úbytkem silnic a blokováním průjezdu. Za posledních 10 let zmizela většina vícepruhových silnic, mnoho ulic se stalo neprůjezdnými, nově se nepostavilo v Praze vůbec nic (Blanka bude první). Vnější okruh je samozřejmě dobrá věc, ale pro vnitřní dopravu není. A k tomu všemu se více než zdvojnásobil počet semaforů, z nich většina není vůbec potřeba a slouží jen a jen ke zpomalování a blokování provozu. V podstatě každý, kdo si postaví parkoviště, si k němu udělá odbočku a semafor (viz např. Radlická ulice v celé své délce - další semafory teď v létě). Jo a samozřejmě omezování rychlosti značkami a tím i průjezdnosti - magistrála není jediná, je to i např. ta Radlická (kde zmizely 70tky) a další.

+6/0
4.8.2015 7:50

Z83d75e44n56ě90k 15J54o33n75á64š 9611829196460

No souhlasil bych s vámi dříve, než mi někdo vysvětlil pojem kumulace dopravy. Ono kapacitní a dobrá silnice sebou nese ten jev, že spousta výkonnů by se dříve vůbec neuskutečnila.

0/0
4.8.2015 8:29

M79a64r39e14k 89H50r69u32b47y 6347902501988

v Praze je ovsem tenhle jev jenom cista teorie - kapacita je kvuli chybejicimu okruhu na 90% a staci jedina nehoda na prakticky kteremkoli miste v Praze.

0/0
4.8.2015 16:01

P87e28t94r 51A50s83c56h41e88n34b51r96e17n78n94e73r 6265343702891

Problém je i v tom, že při příjezdu ze severu (například stará Teplická) není v Chabrech nebo Kobylisích jediné záchytné parkoviště.

0/0
4.8.2015 8:26

M17a30r96e44k 73H89r88u83b60y 6387192651508

Jedine zachytne parkoviste hodne toho jmena je na Cernem Moste. To je na vice nez milionovou metropoli dost malo:-P

0/0
4.8.2015 16:02

J15a66k15u79b 23V21o98k61a15t89ý 8404877162824

Letňany, Holešovice, Ládví, Černý Most, Rajská Zahrada ....

+1/0
5.8.2015 9:09

J70a73n 58D30l98o29u60h90ý 8666310593760

aut není moc, je jich přiměřeně. Problémy s nimi ale nikdo neřeší nebo řeší zcela chybně.;-O

+1/0
4.8.2015 9:29

P59e94t72r 79M59o24t85y56č11k22a 5893924127239

... "Praha je plná dopravních bizarnost" ...

Tak jistě. Například zóny, zklidňování, cyklostezky...

+14/−4
3.8.2015 22:52

D71a37v12i39d 65P55r66a17ž28á19k 6114172192466

V Praze žádná anarchie na silnicích nepanuje ...

+2/0
3.8.2015 22:19

T89o24m98á82š 29Z45e60m14a88n 3345408254125

Anarchie je nedostatek příkazů, ne nedostatek řádu.

0/0
3.8.2015 23:09

D59a80v57i83d 65P28r85a56ž32á87k 6374642132206

A?

0/0
3.8.2015 23:45

A51n75t63o77n52í14n 49S65v86o23b16o72d66a 3614673479772

Kdo má garáž, platí z ní daně, kdo parkuje na obecním, neplatí nic a ještě se o parkování stará město :-(

0/−5
3.8.2015 21:56

J98a50n 53N17o36v69á34k 6454884

Garáž je dům pro auto. 

Kdo má dům, ten z něj platí daň. Kdo žije na ulici, ten neplatí nic a ještě mu to čistí město.

+24/0
3.8.2015 22:03

P33e88t66r 36M70o28t26y35č18k37a 5353554877209

Ale kdepak. Většina lidí tam žije a to "obecní" patří mimo jiné i jemu, protože to "obecní" je reálně samospráva. Patří to těm, kdo tam žijí, podnikají, vlastní domy, pozemky, byty...

Klidně bych udělal místní referenda například o tom, zda lidí chtějí více cyklostezek, nebo parkovišť. Ale už sám fakt, jak moc se různíá "cyklokoordinátoři" snaží utajit před občany, jaké svinstvo na ně zase připravují, mám jasno v tom proč taková referenda nejsou žádoucí...

+12/−1
3.8.2015 22:55

D62a92v93i44d 77V92i61k33t88o83r20a 9384244595137

Pumpičkářská lobby je to nejhorší prokletí tohoto století. Většina uživatelů jiných druhů dopravy, i té individuální automobilové, má snahu se nějak mezi sebou domluvit a chápe, že kompromisy jsou z důvodů kapacity a technických možností infrastruktury nutné. Ne tak pumpičkářská lobby - ti jen dělají problémy bez minimální snahy o nějaké konstruktivní řešení. Protože většina členů pumpičkářské lobby jsou obvykle cyklistická aktivistická sdružení přisátá na státní penězovody, je nabíledni, odkud vítr fouká - vytváří uměle problémy, aby je mohli tzv. řešit za peníze daňových poplatníků. Taková malá domů mezi cyklospolky a tzv. cyklokoordinátory na všech úrovních.

+1/−1
4.8.2015 17:21

M25i16c38h42a62l 80Z59e98t59e51k 3878562400537

Největší zhovadilost je omezení rychlosti na 80 km/h na D8 od letňanské odbočky až téměř k pumpě u Zdib. Prý kvůli omezení hluku. Co na tom, že nejbližší výstavba je vzdálena několik set metrů vzdušnou čarou.:-/

+32/0
3.8.2015 21:46

M40a22r31e21k 39H89r23u42b35y 6567512371988

Největší zhovadilost je neschopnost dokončit okruh...:-/

+14/0
3.8.2015 21:48

R10a81d25e42k 13D65o32l92e30ž95a22l 2349383120930

V poslední době si skoro říkám "zaplaťpámbu za osmdesátku". Například na Průmyslové jsou celé dlouhé úseky padesátka, přičemž tam není nic než továrny.

+15/0
3.8.2015 21:54

K43a91r89e46l 30N79o57v71á87k 8278834687882

a prosim jeste 2 pumpy

0/0
3.8.2015 23:26

P82e80t81r 90N35o81v59o26t43n19ý 1830896181592

Kdyby byla na tom úseku D8 byla 130 a na celé Průmyslové 90, tak by v součtu byla časová úspora cca jedna minuta. A to by nesměla na Průmyslové padnout červená a na D8 jet žádné auto...

Nechápu o co vám jde.

+3/−4
3.8.2015 23:41

P19e25t18r 85Š10k87o28d98a 5427660154160

Vyšší rychlost není jenom o tom něco stihnout a být někde dřív. Jde o psychologii a klid při jízdě - zatímco při 50 km/h na Průmyslové si připadám jako tydýt a prostě to nejde udržet, tak v 70 km/h byl jel naprosto v klidu.

+7/0
4.8.2015 7:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.