Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Anarchie na silnicích: Poučky z autoškoly v Praze místy neplatí

Praha je plná dopravních bizarností. Na Proseku mají „strkačku“, ve Vršovicích „tankodrom“. Řidiči tak častují úseky, ve kterých je buď málo místa na parkování nebo lze jen těžko projet kvůli častým výmolům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D98a66v64i40d 96V51i23k72t77o81r41a 9894834525267

Bravo. Konečně článek (bohužel jeden z mála na tomto webu) střízlivě hodnotící stav české dopravní šikany, v jejímž čele stojí pražský magistrát. Jen houšť a větší kapky, co se takovýchto článků týče.

+3/0
4.8.2015 17:14

L96u69m31i67r 13N53o14v21a65k 8361733626948

zato na Andělu se parkuje nádherně... teda všem ostatním jen ne residentům :D nám před domem zdarma parkují turisti i ze zahraničí kolikrát i přes týden... parkování v metropoli u Vltavy zdarma? Evropská raritka. Vjeďte autem do Berlína nebo do Říma a máte problém už při vjezdu... o parkování v centru nemluvím... v evropských metropolích se běžně platí 15-20 euro za noc/24 hodin

0/0
4.8.2015 13:19

A86n67t22o55n91í61n 31S44v95o38b22o63d36a 3414933829702

Stačí dát přes den placené parkování a bude míst o hodně víc. Možná by stačilo platit o 8 do 14

0/0
4.8.2015 13:25

M57a28r65e58k 22H13r41u63b21y 6357842851868

netusil jsem, ze ukolem magistratu je delat problemy turistum ;-):-P

+1/0
4.8.2015 15:56
Foto

J87i59n82d85r67a 12Š63a43u88r 9307673331

Další "strkačky" jsou na pětce a na desítce.

+1/0
4.8.2015 11:07

J69a53n 35S76v37o26b18o33d24a 3277204369293

Na Proseku je hlavně extrémní množství parkovacích míst pro invalidy, kteří jsou asi neustále na chalupě. Jestli tam vidím auto 4X do roka, tak možná i přeháním.

+1/0
4.8.2015 10:09

J64a37n 65D23l88o65u69h59ý 8726880883320

No hlavně tam nejsou nikde volné prostory, kde by bylo možné vystavět parkovací místa (garáže).... ;-)

0/0
4.8.2015 10:28

J69a95n 56D31l71o36u92h41ý 8846290633450

"strkačka" na Proseku není jediná. Strká se na více místech Prahy, na Malé Ohradě jsem viděl dokonce státní ve 3 řadách. Tohle je důsledek neřešení tady mockrát kritizovaného parkování v Praze. K tomu chceme dojít místo abychom parkování umožnili? Viz omezení parkovacích míst po vzoru Hudečka. ;-€

0/0
4.8.2015 9:24

A54d82r87i42a97n 46B79e35r68a68n 4564754435773

Hudeček byl brňák nebo tak něco. Zaplaťpánbů už je pryč.

+1/0
4.8.2015 9:49

J60a63n 53D44l13o82u75h14ý 8476360843620

Olomoučák...

+2/0
4.8.2015 9:58

V27a69c87l63a92v 71M94e80d92e34k 5301252755835

Praha má poměrně hodně zásadních problémů. Největšími z nich je neúplnost vnitřního i vnějšího okruhu, kvůli čemu musí do města zajíždět spousta aut, která by jinak nemusela. Dalším je hloupé řešení některých hlavních silnic. Nejkřiklavější je magistrála, ale není zdaleka jediná. Další je nedostatek dostatečně kapacitních LEVNÝCH parkovišť poblíž metra v okrajových částech (lidé ze středních Čech, co denně dojíždí do práce prostě nebudou nechávat auta na místech, kde se platí 40 korun za hodinu)

K tomu všemu přispívají "moderní urbanistická řešení", kdy je kapacita čtyřproudových silnic omezena pomocí ostrůvků a cyklopruhů (např. Vršovická, ale nejen ta)

+6/0
4.8.2015 8:53

P56a90v85e89l 70O87b61d24r60ž58á63l33e64k 6206104508982

Ono to má ještě jedno možné řešení. A sice, že zafunguje trh, v místech kam se nedá rozumě dostat autem a zaparkovat postupně zmizí podnikatelé, provozovny a úřady... a lidé ztratí důvod tam jezdit.

Což v oblasti modrých zón pomalu ale přece už fungovat začíná.

+3/0
4.8.2015 9:54

M22i38c59h19a94l 71P50a98v67l21á50t 9153653824609

Bohuzel mate pravdu.

0/0
4.8.2015 10:26

M20a82r66e98k 29H90r44u98b72y 6557812361498

bohuzel, radnice nejsou zavisle na spokojenosti svych obcanu. :-/

0/0
4.8.2015 15:57

L42u23d41v56í37k 23G29a74j75d70o28š41í75k 2945983464622

Ano máte pravdu. Moderní urbanistická řešení jsou založena na tom, že je společensky žádoucí maximálně omezit automobilový provoz v centrech velkých měst. Ta řešení nemají pomáhat řidičům, ale městu. Auto nemá výsadu používat město jak poarkoviště. Auto je ve městě pouze trpěno.

Zvykněte si na to.

Stejně tak si zvykněte na parkování za 40 Kč za hodinu. To je daň za to že jste chtěl ušetřit a přesto že pracujete v Praze, pořídil jste si levnější bydlení za městem i když jste dobře věděl, že budete muset dojíždět.

+1/−3
4.8.2015 17:19

D55a48v18i57d 67K81u59p89k66a 9425237182678

že by okurková sezona ? A co Blanka ? Tam už je všechno OK a kabely nevlhnou ? 8-o Taky by mě hrozně zajímalo kolik se letos sklidilo pšenice a vyrobilo lokomotiv R^

0/0
4.8.2015 8:43

P73e94t97r 94Š26k41o70d18a 5917330364320

Největší problém Prahy je špatné vedení na Magistrátu, které podléhá tlakům různých zájmových skupiny (cyklisti) a módním vlnám (snížení rychlosti). Kdyby tam rozhodoval o dopravě někdo s mozkem v hlavě, dá se Prahou jezdit celkem v pohodě. Ale ten exot Nosek, který tam léta seděl, nic dobrého nepřinesl.

+8/0
4.8.2015 7:51

Z95d62e91n32ě58k 72J13o33n77á56š 9441729936920

Největší problém prahy jsou úplně všichni. Od nerudných agresivních řidičů, po špatně navrženou stukturu dopravní sítě. A na cyklisty nenadávejte. Běžte se podívat do vysvpělých západních měst, jak funguje ve městech doprava na kole, má to cosi do sebe.

+1/−2
4.8.2015 8:31

J15a82n 87D55l63o39u17h43ý 8576190723110

V Praze doprava na kole nefunguje a masově nikdy fungovat nebude (pokud se nerozšíří časem levná elektrokola). Praha je natolik členitá, že si lidé na to nezvyknou. Řidiči jsou logicky nerudní z různých "zklidnění dopravy" místo toho, aby se někam dostali (zúžení čtyřproudovave, zpomalovací prahy (že odřu podvozek) a pod.).;-€

+8/0
4.8.2015 9:28

P98e10t51r 46Š23k77o98d65a 5447540374920

Přesně tak. Porovnávat Prahu s městy, kde je cyklistika součástí dopravní infrastruktury, je jako porovnávat jabka a hrušky.

+1/0
4.8.2015 9:48

M13a49r89e59k 94H70r71u30b47y 6817682761248

Jako prvni krok by mohlo byt serizeni semaforu. Spousta kongesci vznika umele, jenom kvuli neschopnosti Eltoda vytvorit zelenou vlnu:-/ Zato cervenou zvladaji bravurne 8-oRv

0/0
4.8.2015 15:59

J86a49k47u75b 41R33o83u87s 3103620394322

Radši bydlet pod mostem, než na Proseku. To určitě, aby mi kdejaký hejhula manipuloval s vozem ;-€

+1/−2
4.8.2015 1:32

M78a56r92t36i80n 24F15i27l53a 5112361453136

Na Proseku se bydlí dobře. Však nemusíte zaparkovat napříč v druhé řadě...

0/0
4.8.2015 9:57

A92n66t59o77n39í37n 79S14v63o53b11o83d78a 3934173609602

Syn utekl z Proseku a váš názor nesdílí, parkování bídné,ale na metro to měl kousek, takže auto stálo celý týden na místě a jezdil metrem

0/0
4.8.2015 10:10

J79o65s11e58f 41P41o49č50t90a 2873421959107

Mám to chápat tak že teď bydlí někde kde se dobře parkuje a tak se vozí každý den do práce autem?

0/0
4.8.2015 10:32

A80n32t92o73n15í86n 79S94v42o13b61o91d51a 3754883719362

Nyní parkuje na svém a zaparkuje i ve dvě ráno :-). Dál jezdí do práce MHD, protože napříč Prahou na osmou to není autem ideální

0/0
4.8.2015 13:04

P23e30t47r 59M92l74á83d33e37k 7657108451970

"Praha je plná dopravních bizarností. Na Proseku mají „strkačku“, ve Vršovicích „tankodrom“."

Kdyby byl tankodrom v republice jen jeden, tak by to bylo skvely! ;-D

+3/0
4.8.2015 0:38

K86a38r22e75l 21N15o83v96á70k 8238864557912

Tak ta strakacka bezne fungovala i v modranech asi 410 let nejaky chytrak zacal volat denne na m. policii a ta nedelal nic jinyho nez, ze davala za sterace pokuty :-( a to vse jen kvuli jednomu dedkovi co nemel ani auto a chtel jen prudit.Takze misto parkovani pod okny se to muselo davat do lesa, kde nesvitila ani jedna lampa a kzde rano co jsem sel do prace, tak jedno z aut to odneslo :-(

+5/0
3.8.2015 23:25

J84o16s26e38f 78T56r98ö24g98l 8699682856606

Problém s pražskou dopravou je v tom, že zkrátka v Praze je těch aut moc.A to jak rezidenčních, tak terminujících, tak tranzitujících. Částečně to vyřeší dostavba pražského okruhum byť podíl tranzitu je relativně malý (cca 30%). Částečně pomůže dostavba komunikační sítě - městský okruh a radiály. Částečně problém řeší nová parkovací místa (P+R na okrajích, podzemní garáže atd.), ale třeba v historickém centru, kde je hlavní cíl většiny terminující dopravy, je to v podstatě neřešitelný problmé - není kam. Něco málo odlehčí i kapacitní MHD (včetně většího zapojení železnice, vyhrazených bus-pruhů apod.).

Zásadní problém ale je v tom, že každá nová kapacita má tendenci se zaplnit. Kapacitní komunikace jednak přetáhne dopravu odjinud (což se chce), jednak přetáhne lidi z VHD (to už není žádoucí) a jednak přitáhne novou dopravu (to také není zcela žádoucí). Nakonec se opět ustanoví rovnováha založená na ochotě lidí riskovat víceméně pravidelné zácpy a loterii s parkováním. Obádám se tedy, že na konci bude situace víceméně stejná...

+4/−1
3.8.2015 23:20

J83o43s80e39f 13B56r66o76ž13e25k 7923635472751

Primárně pokud vůbec dojde k tomu, že vznikne nějaká nová silnice, tak jde o to, převést okolní dopravu právě na tu nově vzniklou a tím zklidnit rezidenční čtvrť do té doby průjezdnou. Takže na konci není situace v žádném případě stejná. Aut je konečné množství a když někde přibudou, jinde zmizí. 

Jiná situace je tam, kde přibývá obyvatel. Pokud někde (např. Dubai) za 10 let přibude 1 milion lidí a všichni chtějí jezdit autem, zaplní se kapacita. To není případ Prahy - tady lidé nepřibývají a pocit vyšší zaplněnosti je dán především úbytkem silnic a blokováním průjezdu. Za posledních 10 let zmizela většina vícepruhových silnic, mnoho ulic se stalo neprůjezdnými, nově se nepostavilo v Praze vůbec nic (Blanka bude první). Vnější okruh je samozřejmě dobrá věc, ale pro vnitřní dopravu není. A k tomu všemu se více než zdvojnásobil počet semaforů, z nich většina není vůbec potřeba a slouží jen a jen ke zpomalování a blokování provozu. V podstatě každý, kdo si postaví parkoviště, si k němu udělá odbočku a semafor (viz např. Radlická ulice v celé své délce - další semafory teď v létě). Jo a samozřejmě omezování rychlosti značkami a tím i průjezdnosti - magistrála není jediná, je to i např. ta Radlická (kde zmizely 70tky) a další.

+6/0
4.8.2015 7:50

Z95d24e18n45ě50k 87J79o87n38á40š 9521589826170

No souhlasil bych s vámi dříve, než mi někdo vysvětlil pojem kumulace dopravy. Ono kapacitní a dobrá silnice sebou nese ten jev, že spousta výkonnů by se dříve vůbec neuskutečnila.

0/0
4.8.2015 8:29

M28a39r38e97k 75H50r45u97b46y 6857782151258

v Praze je ovsem tenhle jev jenom cista teorie - kapacita je kvuli chybejicimu okruhu na 90% a staci jedina nehoda na prakticky kteremkoli miste v Praze.

0/0
4.8.2015 16:01

P88e37t49r 49A34s63c63h45e75n33b73r54e77n24n43e54r 6105513742261

Problém je i v tom, že při příjezdu ze severu (například stará Teplická) není v Chabrech nebo Kobylisích jediné záchytné parkoviště.

0/0
4.8.2015 8:26

M23a27r29e17k 74H33r18u77b29y 6727712471148

Jedine zachytne parkoviste hodne toho jmena je na Cernem Moste. To je na vice nez milionovou metropoli dost malo:-P

0/0
4.8.2015 16:02

J11a10k81u22b 51V24o19k43a81t63ý 8754927312514

Letňany, Holešovice, Ládví, Černý Most, Rajská Zahrada ....

+1/0
5.8.2015 9:09

J75a89n 29D31l52o34u15h73ý 8246210353310

aut není moc, je jich přiměřeně. Problémy s nimi ale nikdo neřeší nebo řeší zcela chybně.;-O

+1/0
4.8.2015 9:29

P15e56t87r 21M67o55t53y80č15k75a 5383524987689

... "Praha je plná dopravních bizarnost" ...

Tak jistě. Například zóny, zklidňování, cyklostezky...

+14/−4
3.8.2015 22:52

D62a73v98i18d 85P34r20a57ž25á55k 6774952802286

V Praze žádná anarchie na silnicích nepanuje ...

+2/0
3.8.2015 22:19

T81o58m75á76š 47Z37e13m82a21n 3765178864815

Anarchie je nedostatek příkazů, ne nedostatek řádu.

0/0
3.8.2015 23:09

D63a95v32i19d 23P55r24a80ž15á15k 6614462362236

A?

0/0
3.8.2015 23:45

A29n31t77o63n52í98n 75S83v33o56b55o93d33a 3914243469942

Kdo má garáž, platí z ní daně, kdo parkuje na obecním, neplatí nic a ještě se o parkování stará město :-(

0/−5
3.8.2015 21:56

J34a73n 56N12o69v42á91k 6804734

Garáž je dům pro auto. 

Kdo má dům, ten z něj platí daň. Kdo žije na ulici, ten neplatí nic a ještě mu to čistí město.

+24/0
3.8.2015 22:03

P71e14t36r 43M93o70t41y75č65k56a 5963574847199

Ale kdepak. Většina lidí tam žije a to "obecní" patří mimo jiné i jemu, protože to "obecní" je reálně samospráva. Patří to těm, kdo tam žijí, podnikají, vlastní domy, pozemky, byty...

Klidně bych udělal místní referenda například o tom, zda lidí chtějí více cyklostezek, nebo parkovišť. Ale už sám fakt, jak moc se různíá "cyklokoordinátoři" snaží utajit před občany, jaké svinstvo na ně zase připravují, mám jasno v tom proč taková referenda nejsou žádoucí...

+12/−1
3.8.2015 22:55

D28a21v96i55d 34V89i97k67t85o80r23a 9464104405887

Pumpičkářská lobby je to nejhorší prokletí tohoto století. Většina uživatelů jiných druhů dopravy, i té individuální automobilové, má snahu se nějak mezi sebou domluvit a chápe, že kompromisy jsou z důvodů kapacity a technických možností infrastruktury nutné. Ne tak pumpičkářská lobby - ti jen dělají problémy bez minimální snahy o nějaké konstruktivní řešení. Protože většina členů pumpičkářské lobby jsou obvykle cyklistická aktivistická sdružení přisátá na státní penězovody, je nabíledni, odkud vítr fouká - vytváří uměle problémy, aby je mohli tzv. řešit za peníze daňových poplatníků. Taková malá domů mezi cyklospolky a tzv. cyklokoordinátory na všech úrovních.

+1/−1
4.8.2015 17:21

M54i73c74h92a19l 16Z94e20t61e52k 3298592380307

Největší zhovadilost je omezení rychlosti na 80 km/h na D8 od letňanské odbočky až téměř k pumpě u Zdib. Prý kvůli omezení hluku. Co na tom, že nejbližší výstavba je vzdálena několik set metrů vzdušnou čarou.:-/

+32/0
3.8.2015 21:46

M82a70r39e76k 76H98r27u59b24y 6807822281468

Největší zhovadilost je neschopnost dokončit okruh...:-/

+14/0
3.8.2015 21:48

R24a37d75e17k 88D28o38l65e26ž18a12l 2219443340110

V poslední době si skoro říkám "zaplaťpámbu za osmdesátku". Například na Průmyslové jsou celé dlouhé úseky padesátka, přičemž tam není nic než továrny.

+15/0
3.8.2015 21:54

K90a60r24e37l 55N48o36v52á91k 8628384117212

a prosim jeste 2 pumpy

0/0
3.8.2015 23:26

P77e74t57r 43N93o34v21o91t24n37ý 1900836301402

Kdyby byla na tom úseku D8 byla 130 a na celé Průmyslové 90, tak by v součtu byla časová úspora cca jedna minuta. A to by nesměla na Průmyslové padnout červená a na D8 jet žádné auto...

Nechápu o co vám jde.

+3/−4
3.8.2015 23:41

P63e41t72r 60Š67k95o16d25a 5897790914660

Vyšší rychlost není jenom o tom něco stihnout a být někde dřív. Jde o psychologii a klid při jízdě - zatímco při 50 km/h na Průmyslové si připadám jako tydýt a prostě to nejde udržet, tak v 70 km/h byl jel naprosto v klidu.

+7/0
4.8.2015 7:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.