Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Anarchie na silnicích: Poučky z autoškoly v Praze místy neplatí

Praha je plná dopravních bizarností. Na Proseku mají „strkačku“, ve Vršovicích „tankodrom“. Řidiči tak častují úseky, ve kterých je buď málo místa na parkování nebo lze jen těžko projet kvůli častým výmolům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D59a47v58i42d 24V47i37k88t63o45r67a 9164424875287

Bravo. Konečně článek (bohužel jeden z mála na tomto webu) střízlivě hodnotící stav české dopravní šikany, v jejímž čele stojí pražský magistrát. Jen houšť a větší kapky, co se takovýchto článků týče.

+3/0
4.8.2015 17:14

L30u84m14i72r 96N73o32v28a44k 8571243916448

zato na Andělu se parkuje nádherně... teda všem ostatním jen ne residentům :D nám před domem zdarma parkují turisti i ze zahraničí kolikrát i přes týden... parkování v metropoli u Vltavy zdarma? Evropská raritka. Vjeďte autem do Berlína nebo do Říma a máte problém už při vjezdu... o parkování v centru nemluvím... v evropských metropolích se běžně platí 15-20 euro za noc/24 hodin

0/0
4.8.2015 13:19

A31n45t65o19n73í85n 36S76v20o20b93o10d49a 3874173229892

Stačí dát přes den placené parkování a bude míst o hodně víc. Možná by stačilo platit o 8 do 14

0/0
4.8.2015 13:25

M74a64r35e26k 51H12r42u34b81y 6337622721358

netusil jsem, ze ukolem magistratu je delat problemy turistum ;-):-P

+1/0
4.8.2015 15:56
Foto

J23i79n89d23r96a 28Š23a32u50r 9327233421

Další "strkačky" jsou na pětce a na desítce.

+1/0
4.8.2015 11:07

J93a17n 93S62v13o72b82o39d36a 3447334269783

Na Proseku je hlavně extrémní množství parkovacích míst pro invalidy, kteří jsou asi neustále na chalupě. Jestli tam vidím auto 4X do roka, tak možná i přeháním.

+1/0
4.8.2015 10:09

J95a28n 23D17l41o60u54h53ý 8566460673850

No hlavně tam nejsou nikde volné prostory, kde by bylo možné vystavět parkovací místa (garáže).... ;-)

0/0
4.8.2015 10:28

J68a97n 93D25l70o60u42h84ý 8936370683480

"strkačka" na Proseku není jediná. Strká se na více místech Prahy, na Malé Ohradě jsem viděl dokonce státní ve 3 řadách. Tohle je důsledek neřešení tady mockrát kritizovaného parkování v Praze. K tomu chceme dojít místo abychom parkování umožnili? Viz omezení parkovacích míst po vzoru Hudečka. ;-€

0/0
4.8.2015 9:24

A27d86r69i58a98n 52B83e52r54a88n 4794494275133

Hudeček byl brňák nebo tak něco. Zaplaťpánbů už je pryč.

+1/0
4.8.2015 9:49

J36a25n 81D81l48o62u46h26ý 8446860233410

Olomoučák...

+2/0
4.8.2015 9:58

V42a29c61l64a46v 20M34e84d47e91k 5421672825975

Praha má poměrně hodně zásadních problémů. Největšími z nich je neúplnost vnitřního i vnějšího okruhu, kvůli čemu musí do města zajíždět spousta aut, která by jinak nemusela. Dalším je hloupé řešení některých hlavních silnic. Nejkřiklavější je magistrála, ale není zdaleka jediná. Další je nedostatek dostatečně kapacitních LEVNÝCH parkovišť poblíž metra v okrajových částech (lidé ze středních Čech, co denně dojíždí do práce prostě nebudou nechávat auta na místech, kde se platí 40 korun za hodinu)

K tomu všemu přispívají "moderní urbanistická řešení", kdy je kapacita čtyřproudových silnic omezena pomocí ostrůvků a cyklopruhů (např. Vršovická, ale nejen ta)

+6/0
4.8.2015 8:53

P46a24v12e26l 52O15b45d31r43ž38á57l77e54k 6866104638502

Ono to má ještě jedno možné řešení. A sice, že zafunguje trh, v místech kam se nedá rozumě dostat autem a zaparkovat postupně zmizí podnikatelé, provozovny a úřady... a lidé ztratí důvod tam jezdit.

Což v oblasti modrých zón pomalu ale přece už fungovat začíná.

+3/0
4.8.2015 9:54

M53i24c22h39a51l 20P34a36v24l13á17t 9783513764899

Bohuzel mate pravdu.

0/0
4.8.2015 10:26

M49a80r79e48k 78H29r83u96b87y 6367832401318

bohuzel, radnice nejsou zavisle na spokojenosti svych obcanu. :-/

0/0
4.8.2015 15:57

L17u61d55v39í60k 91G77a26j38d82o33š84í59k 2155273784302

Ano máte pravdu. Moderní urbanistická řešení jsou založena na tom, že je společensky žádoucí maximálně omezit automobilový provoz v centrech velkých měst. Ta řešení nemají pomáhat řidičům, ale městu. Auto nemá výsadu používat město jak poarkoviště. Auto je ve městě pouze trpěno.

Zvykněte si na to.

Stejně tak si zvykněte na parkování za 40 Kč za hodinu. To je daň za to že jste chtěl ušetřit a přesto že pracujete v Praze, pořídil jste si levnější bydlení za městem i když jste dobře věděl, že budete muset dojíždět.

+1/−3
4.8.2015 17:19

D28a35v58i16d 10K64u46p29k83a 9115747932388

že by okurková sezona ? A co Blanka ? Tam už je všechno OK a kabely nevlhnou ? 8-o Taky by mě hrozně zajímalo kolik se letos sklidilo pšenice a vyrobilo lokomotiv R^

0/0
4.8.2015 8:43

P41e62t83r 50Š94k92o94d54a 5327210264970

Největší problém Prahy je špatné vedení na Magistrátu, které podléhá tlakům různých zájmových skupiny (cyklisti) a módním vlnám (snížení rychlosti). Kdyby tam rozhodoval o dopravě někdo s mozkem v hlavě, dá se Prahou jezdit celkem v pohodě. Ale ten exot Nosek, který tam léta seděl, nic dobrého nepřinesl.

+8/0
4.8.2015 7:51

Z71d63e50n64ě54k 44J33o91n69á57š 9631219946570

Největší problém prahy jsou úplně všichni. Od nerudných agresivních řidičů, po špatně navrženou stukturu dopravní sítě. A na cyklisty nenadávejte. Běžte se podívat do vysvpělých západních měst, jak funguje ve městech doprava na kole, má to cosi do sebe.

+1/−2
4.8.2015 8:31

J55a55n 74D23l71o92u25h63ý 8886940523960

V Praze doprava na kole nefunguje a masově nikdy fungovat nebude (pokud se nerozšíří časem levná elektrokola). Praha je natolik členitá, že si lidé na to nezvyknou. Řidiči jsou logicky nerudní z různých "zklidnění dopravy" místo toho, aby se někam dostali (zúžení čtyřproudovave, zpomalovací prahy (že odřu podvozek) a pod.).;-€

+8/0
4.8.2015 9:28

P31e76t82r 36Š32k80o36d94a 5837660744650

Přesně tak. Porovnávat Prahu s městy, kde je cyklistika součástí dopravní infrastruktury, je jako porovnávat jabka a hrušky.

+1/0
4.8.2015 9:48

M42a45r29e59k 14H49r92u35b86y 6827962471978

Jako prvni krok by mohlo byt serizeni semaforu. Spousta kongesci vznika umele, jenom kvuli neschopnosti Eltoda vytvorit zelenou vlnu:-/ Zato cervenou zvladaji bravurne 8-oRv

0/0
4.8.2015 15:59

J76a45k12u35b 77R47o86u75s 3593900364692

Radši bydlet pod mostem, než na Proseku. To určitě, aby mi kdejaký hejhula manipuloval s vozem ;-€

+1/−2
4.8.2015 1:32

M92a74r36t88i24n 31F60i70l17a 5482161603786

Na Proseku se bydlí dobře. Však nemusíte zaparkovat napříč v druhé řadě...

0/0
4.8.2015 9:57

A44n38t89o12n13í94n 88S98v38o84b81o58d58a 3804413969272

Syn utekl z Proseku a váš názor nesdílí, parkování bídné,ale na metro to měl kousek, takže auto stálo celý týden na místě a jezdil metrem

0/0
4.8.2015 10:10

J55o69s68e68f 76P79o98č60t60a 2933821259477

Mám to chápat tak že teď bydlí někde kde se dobře parkuje a tak se vozí každý den do práce autem?

0/0
4.8.2015 10:32

A15n37t62o28n27í68n 52S46v68o87b32o74d13a 3744963139412

Nyní parkuje na svém a zaparkuje i ve dvě ráno :-). Dál jezdí do práce MHD, protože napříč Prahou na osmou to není autem ideální

0/0
4.8.2015 13:04

P72e12t89r 75M51l88á14d18e74k 7697238321130

"Praha je plná dopravních bizarností. Na Proseku mají „strkačku“, ve Vršovicích „tankodrom“."

Kdyby byl tankodrom v republice jen jeden, tak by to bylo skvely! ;-D

+3/0
4.8.2015 0:38

K44a38r14e55l 69N43o52v30á27k 8228794577132

Tak ta strakacka bezne fungovala i v modranech asi 410 let nejaky chytrak zacal volat denne na m. policii a ta nedelal nic jinyho nez, ze davala za sterace pokuty :-( a to vse jen kvuli jednomu dedkovi co nemel ani auto a chtel jen prudit.Takze misto parkovani pod okny se to muselo davat do lesa, kde nesvitila ani jedna lampa a kzde rano co jsem sel do prace, tak jedno z aut to odneslo :-(

+5/0
3.8.2015 23:25

J32o10s79e54f 14T95r84ö62g90l 8509522456256

Problém s pražskou dopravou je v tom, že zkrátka v Praze je těch aut moc.A to jak rezidenčních, tak terminujících, tak tranzitujících. Částečně to vyřeší dostavba pražského okruhum byť podíl tranzitu je relativně malý (cca 30%). Částečně pomůže dostavba komunikační sítě - městský okruh a radiály. Částečně problém řeší nová parkovací místa (P+R na okrajích, podzemní garáže atd.), ale třeba v historickém centru, kde je hlavní cíl většiny terminující dopravy, je to v podstatě neřešitelný problmé - není kam. Něco málo odlehčí i kapacitní MHD (včetně většího zapojení železnice, vyhrazených bus-pruhů apod.).

Zásadní problém ale je v tom, že každá nová kapacita má tendenci se zaplnit. Kapacitní komunikace jednak přetáhne dopravu odjinud (což se chce), jednak přetáhne lidi z VHD (to už není žádoucí) a jednak přitáhne novou dopravu (to také není zcela žádoucí). Nakonec se opět ustanoví rovnováha založená na ochotě lidí riskovat víceméně pravidelné zácpy a loterii s parkováním. Obádám se tedy, že na konci bude situace víceméně stejná...

+4/−1
3.8.2015 23:20

J61o21s38e22f 59B77r76o55ž64e28k 7393735702501

Primárně pokud vůbec dojde k tomu, že vznikne nějaká nová silnice, tak jde o to, převést okolní dopravu právě na tu nově vzniklou a tím zklidnit rezidenční čtvrť do té doby průjezdnou. Takže na konci není situace v žádném případě stejná. Aut je konečné množství a když někde přibudou, jinde zmizí. 

Jiná situace je tam, kde přibývá obyvatel. Pokud někde (např. Dubai) za 10 let přibude 1 milion lidí a všichni chtějí jezdit autem, zaplní se kapacita. To není případ Prahy - tady lidé nepřibývají a pocit vyšší zaplněnosti je dán především úbytkem silnic a blokováním průjezdu. Za posledních 10 let zmizela většina vícepruhových silnic, mnoho ulic se stalo neprůjezdnými, nově se nepostavilo v Praze vůbec nic (Blanka bude první). Vnější okruh je samozřejmě dobrá věc, ale pro vnitřní dopravu není. A k tomu všemu se více než zdvojnásobil počet semaforů, z nich většina není vůbec potřeba a slouží jen a jen ke zpomalování a blokování provozu. V podstatě každý, kdo si postaví parkoviště, si k němu udělá odbočku a semafor (viz např. Radlická ulice v celé své délce - další semafory teď v létě). Jo a samozřejmě omezování rychlosti značkami a tím i průjezdnosti - magistrála není jediná, je to i např. ta Radlická (kde zmizely 70tky) a další.

+6/0
4.8.2015 7:50

Z43d96e29n81ě71k 62J71o40n11á85š 9731899676270

No souhlasil bych s vámi dříve, než mi někdo vysvětlil pojem kumulace dopravy. Ono kapacitní a dobrá silnice sebou nese ten jev, že spousta výkonnů by se dříve vůbec neuskutečnila.

0/0
4.8.2015 8:29

M17a58r75e22k 14H26r97u36b67y 6157832661978

v Praze je ovsem tenhle jev jenom cista teorie - kapacita je kvuli chybejicimu okruhu na 90% a staci jedina nehoda na prakticky kteremkoli miste v Praze.

0/0
4.8.2015 16:01

P35e55t54r 24A35s74c32h24e21n57b52r32e63n53n97e49r 6965213722131

Problém je i v tom, že při příjezdu ze severu (například stará Teplická) není v Chabrech nebo Kobylisích jediné záchytné parkoviště.

0/0
4.8.2015 8:26

M86a86r47e21k 80H97r57u46b26y 6987922231658

Jedine zachytne parkoviste hodne toho jmena je na Cernem Moste. To je na vice nez milionovou metropoli dost malo:-P

0/0
4.8.2015 16:02

J78a14k42u75b 40V29o74k42a52t84ý 8444637642614

Letňany, Holešovice, Ládví, Černý Most, Rajská Zahrada ....

+1/0
5.8.2015 9:09

J93a44n 82D69l65o85u55h34ý 8316680673760

aut není moc, je jich přiměřeně. Problémy s nimi ale nikdo neřeší nebo řeší zcela chybně.;-O

+1/0
4.8.2015 9:29

P23e93t33r 65M74o40t53y38č50k86a 5283454647449

... "Praha je plná dopravních bizarnost" ...

Tak jistě. Například zóny, zklidňování, cyklostezky...

+14/−4
3.8.2015 22:52

D42a83v21i53d 93P36r45a43ž91á83k 6314642192526

V Praze žádná anarchie na silnicích nepanuje ...

+2/0
3.8.2015 22:19

T10o92m58á18š 53Z71e61m97a28n 3585608774885

Anarchie je nedostatek příkazů, ne nedostatek řádu.

0/0
3.8.2015 23:09

D33a18v64i92d 94P51r29a31ž20á90k 6474562232826

A?

0/0
3.8.2015 23:45

A86n57t89o73n89í19n 87S29v97o86b34o86d55a 3904703329222

Kdo má garáž, platí z ní daně, kdo parkuje na obecním, neplatí nic a ještě se o parkování stará město :-(

0/−5
3.8.2015 21:56

J35a44n 74N67o54v67á75k 6654704

Garáž je dům pro auto. 

Kdo má dům, ten z něj platí daň. Kdo žije na ulici, ten neplatí nic a ještě mu to čistí město.

+24/0
3.8.2015 22:03

P23e10t79r 71M47o26t16y24č47k25a 5403114697149

Ale kdepak. Většina lidí tam žije a to "obecní" patří mimo jiné i jemu, protože to "obecní" je reálně samospráva. Patří to těm, kdo tam žijí, podnikají, vlastní domy, pozemky, byty...

Klidně bych udělal místní referenda například o tom, zda lidí chtějí více cyklostezek, nebo parkovišť. Ale už sám fakt, jak moc se různíá "cyklokoordinátoři" snaží utajit před občany, jaké svinstvo na ně zase připravují, mám jasno v tom proč taková referenda nejsou žádoucí...

+12/−1
3.8.2015 22:55

D97a24v29i45d 94V18i26k42t74o29r30a 9244444875477

Pumpičkářská lobby je to nejhorší prokletí tohoto století. Většina uživatelů jiných druhů dopravy, i té individuální automobilové, má snahu se nějak mezi sebou domluvit a chápe, že kompromisy jsou z důvodů kapacity a technických možností infrastruktury nutné. Ne tak pumpičkářská lobby - ti jen dělají problémy bez minimální snahy o nějaké konstruktivní řešení. Protože většina členů pumpičkářské lobby jsou obvykle cyklistická aktivistická sdružení přisátá na státní penězovody, je nabíledni, odkud vítr fouká - vytváří uměle problémy, aby je mohli tzv. řešit za peníze daňových poplatníků. Taková malá domů mezi cyklospolky a tzv. cyklokoordinátory na všech úrovních.

+1/−1
4.8.2015 17:21

M22i89c45h15a23l 53Z27e15t96e17k 3628482380837

Největší zhovadilost je omezení rychlosti na 80 km/h na D8 od letňanské odbočky až téměř k pumpě u Zdib. Prý kvůli omezení hluku. Co na tom, že nejbližší výstavba je vzdálena několik set metrů vzdušnou čarou.:-/

+32/0
3.8.2015 21:46

M55a83r96e93k 43H14r62u55b53y 6567292751158

Největší zhovadilost je neschopnost dokončit okruh...:-/

+14/0
3.8.2015 21:48

R83a46d95e28k 94D90o79l59e76ž28a20l 2349973830700

V poslední době si skoro říkám "zaplaťpámbu za osmdesátku". Například na Průmyslové jsou celé dlouhé úseky padesátka, přičemž tam není nic než továrny.

+15/0
3.8.2015 21:54

K12a40r97e11l 62N93o45v44á73k 8398464927142

a prosim jeste 2 pumpy

0/0
3.8.2015 23:26

P17e36t88r 61N66o33v50o98t23n69ý 1660306421922

Kdyby byla na tom úseku D8 byla 130 a na celé Průmyslové 90, tak by v součtu byla časová úspora cca jedna minuta. A to by nesměla na Průmyslové padnout červená a na D8 jet žádné auto...

Nechápu o co vám jde.

+3/−4
3.8.2015 23:41

P75e33t30r 74Š32k79o64d70a 5827540884770

Vyšší rychlost není jenom o tom něco stihnout a být někde dřív. Jde o psychologii a klid při jízdě - zatímco při 50 km/h na Průmyslové si připadám jako tydýt a prostě to nejde udržet, tak v 70 km/h byl jel naprosto v klidu.

+7/0
4.8.2015 7:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.