Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žižkov, Vysočany nebo náměstí Republiky? Řeší se, kam pojede metro D

Stavba metra D, které bude vozit cestující ze sídlišť na jižním okraji Prahy do centra, ještě ani nezačala. Vedení města už ale řeší, kam jednou povede prodloužení modré linky. Variant je několik, nabízí se Žižkov, Vysočany i náměstí Republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A73n38d27r41e32j 96O21l43e20k37s48a 3965311217501

Na Náměstí republiky? Proboha co tam? Vždyť v té oblasti nikdo nebydlí, jen tam stojí hordy turistů před Obecním domem a kvůli Paladiu, nebo Kotvě tam snad další trasa metra není potřebná. Jen by se tak posílila doktrína povinného cestování z okraje na okraj přes centrum.

0/0
11.8.2015 20:02

J94a26n 48B56a10r75t31ů79n90ě69k 9472468239303

Tímhle směrem by se to mohlo dále ubírat (samozřejmě záleží na aktuálním vývoji zástavby, jelikož to je vize několik desítek let dopředu): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=cs&mid=zu12WR2sZRQU.kdi-LJlLYzJM

+1/0
11.8.2015 16:54

L44u95k74á15š 57V17r21á40n47a 7822277567556

Dle mého názoru je daleko lepší pokračování na Nám. Republiky, příp. až na Letnou. Metro je už teď v centru přecpané a déčko tomu může odlehčit. Pokud by vedla trasa na Žižkov, vznikly by 3 linky metra(A, B, D) v pásu cca 4 km a linka D by nebyla dostatečně využívaná.

+3/0
11.8.2015 11:05

R56a68d69e86k 82J28a44n92a70t81a 9905956494972

Otázka je, zda důvodem, proč je metro v centru přecpané, je to, že lidi opravdu do centra toho chtějí.

Oni ti lidi totiž často přes to centrum jedou jen proto, že je to tak nejrychlejší. Pak by pomohla právě výstavba tangenciálních či okružních tras (nemusí to být nutně metro, mohla by to být zkapacitněná železniční trať či od IAD izolovaná trať tramvajová.)

+3/0
11.8.2015 11:14

A35l19e24x75a55n73d43r 45K82o61s38t79k23a 8682638776644

Ono automobilisté taky nejedou Žitnou/Ječnou a po Magistrále kolem Muzea až tak úplně dobrovolně, natož s nadšením.

+2/0
11.8.2015 11:51

M39a53r29t74i20n 30H82e63i28s77l36e72r 4244836192179

Souhlas, Metro má být pokud možno přímé. Zatáčka na Žižkov je nesmysl - tam by to chtělo výhledově separátní linku - možno na druhé straně táhnout na Motol/Řepy. Ať klidně končí D na Nám. Republiky, aspoň není třeba vrtat pod řekou. Nebo to skončit u Výstaviště nebo Zoo.

0/0
11.8.2015 16:07

M19a84r31e33k 16H71r81u21b20y 6857172571138

Jsem zvedav, jestli se doziju otevreni Dcka. Zatim to nevypada ani na Blanku :-P

+3/0
11.8.2015 10:04

R14a75d39e92k 26K61o51l30i33á24š 6877402211369

Jako mimopražský občan preferuji metro z Černého mostu na Ruzyň - Letiště V.Havla. Současnost je nedůstojná hlavního města. Vnímají to tak cizinci i tuzemští turisté a cestující. Nyní se bude leta budovat "D", které v tomto ohledu nic neřeší. Takže i nadále nás všechny čekají jen přestupy a tahanice s kufry pro statisíce lidí ročně...Otázkou je, vnímá-li Praha sama sebe jako zajímavé turistické centrum a zda vůbec chce vycházet vstříc této klientele přinášející obrovskou sumu peněz do hlavního města a jeho rozvoje. Jsou priority vedení města pouze populistické, nebo jsou podloženy reálnými úvahami, zda uvedená trasa je opravdu prvořadou prioritou???

+1/0
11.8.2015 9:49

A95l17e71x67a77n29d72r 14K82o41s53t58k66a 8712188636344

Jsem z Prahy a preferoval bych jakékoliv metro na Ruzyň. Obrovská škoda, že radní dali přednost okamžitému zisku (do vlastní kapsy) při spekulacích s pozemky v Motole, před napojením letiště, jako to mají významné metropole.

+1/0
11.8.2015 10:10

R22a34d60e23k 12J96a79n96a32t66a 9855846694432

Počty cestujících na pražském letišti (a to ani výhledově) neospravedlňují vedení linky těžkého metra (nejdražšího typu veřejné dopravy).

Železnice má výhodu v tom, že řeší Kladno i letiště zároveň.

+4/0
11.8.2015 11:16

A91l93e44x85a14n48d27r 39K38o40s98t91k96a 8482678936794

Pohádce o "málo cestujících" věří možná ten, kdo neviděl přeplněné kloubové autobusy.

0/0
11.8.2015 11:24

M22a69r89t74i16n 60V22e92v20e90r70k55a 8622858294

Autobus a metro má ale úplně jinou kapacitu :-P

+3/0
11.8.2015 15:24

J22a97n 60C63e32p84e13k 1254176820

Jen technická, kdo jezdí z Černého Mostu na letiště? Pochybuji, že obyvatelé tohoto ghetta budou klienty letiště. :-)

+2/0
11.8.2015 10:16

R95a30d23e20k 98J41a39n37a85t73a 9255796674852

"z Černého mostu na Ruzyň - Letiště V.Havla" se po modernizaci trati 120 dostanete velice snadno.

1) metrem linkou B na Masaryčku, pak vlakem na letiště

2) případně přijedete do Prahy rovnou vlakem (závisí na tom odkud vlastně jedete), pak vlakem na letiště

0/0
11.8.2015 11:18

R42o31m91a93n 56P55o83l74á53č79e78k 5976869135

Okurky jedou naplno. Ještě chybí oprášit článek o nových tramvajových tratích ;-D

0/0
11.8.2015 9:35

J71o93s18e53f 82K91o19m40á97r82e20k 5594402274759

Byl bych pro nějakou tangenciální linku, proč by všechny musely vést přes centrum?

+1/0
11.8.2015 8:28

R21a13d42e39k 73N31o10v92a19k 9674603979300

Logické by bylo Hlavní nádraží, Letná, Troja (ZOO), Bohnice (Lodžská).

+3/0
11.8.2015 8:03

R53a36d65e90k 65N70o96v75a76k 9124323189820

ještě za hlavák samozřejmě nám. republiky.

0/0
11.8.2015 8:03

R95o24m66a97n 42P76o46l68á22č81e70k 5116989845

Jenže tím pak totálně vyrabujete C...

0/0
11.8.2015 9:36

M31a92r87t63i64n 52H19e15i14s60l84e55r 4414446622969

C je přetížené - i proto se D buduje jako speciální linka a ne jako větev C. Náměstí Republiky je logická varianta, Letná je trochu problém výšky. Zoo by si lepší napojení zasloužilo, ale stačila by tramvaj. Bylo by bývalo lepší dát C do Bohnic a D na Prosek (nebo naopak) než ten kočkopes.

+1/0
11.8.2015 16:04

J48a66n 65H72u90r19k15a 7230856446117

do Blanky vložit koleje a tradá... metro za ni by byly alespoň 2 ...

+2/0
11.8.2015 0:34

L15u25k63á92š 26K72e23r85v60i65t29c98e57r 9778731605656

Žížala říkal, že linka A povede na letiště. Do Vodochod a přes Spojovací.

+12/0
10.8.2015 22:54

J93a88n 55B68a78r18t78o19š 6275617793359

Kam povede metro D rozhodnou developerské firmy, ale než Magistrát udělá další tunel, snad se již podaří zprovoznit Blanku. R^;-D;-D;-D

+2/0
10.8.2015 22:37

V35l18a56d30i91m35í25r 89H11o72l92ý 8704881316317

Optimisto. ;-D

0/0
10.8.2015 23:05

T28o67m17á94š 27Z58e48m28a96n 3875418354165

Čím více na východ metro D stočí, tím lépe - Náměstí republiky nedává žádný smysl..

+8/−2
10.8.2015 20:28

E83v82ž97e20n 43P59o34l57á72k 3778658511573

Myslíte, že přestup na B je zbytečný? Jeho absence, právě tak jako ukončení na Pankráci nebo Náměstí míru udělá s dotyčnými úseky linek psí kusy. Potřeby Žižkova nezpochybňuji, ale nelíbí se mi takto prudké ohnutí v centru.

0/0
10.8.2015 20:38

T69o64m31á94š 83Z79e57m86a59n 3515208664625

Přestup na B na Náměstí republiky zbytečný bezpochyby je - historické centrum je už tak přecpané MHD a nepovede ke zlepšení dopravní obslužnosti. Naopak bych uvítal, kdyby se křížení s A posunulo na Jiřák či ještě lépe Floru a s trasou B se křížilo až někde na Českomoravské.

Vznikla by tak trasa nezasažitelná povodní, méně konkurující trase C a obsluhující zatím nepříliš obslouženou oblast na východě Prahy.

Těm kteří přestupují směr západ by posun o 1-2 zastávky neublížil či by mohli použít stávající trasu C.

+7/−4
10.8.2015 21:01

O75t86o88m58a41r 59T98h19o16m27a 2735827376395

pokud má dávat celá sít´ metra  smysl, musí i 4. linka vést do centra na přestupy , které rozmělní přetížené centrum. Dále se pak nabízí pokračování na sever na Bohnice..

+6/0
10.8.2015 21:18

E95v72ž55e88n 51P52o68l88á82k 3968128131613

Jako radiála přes Letnou mi je toto řešení asi také nejbližší, čistě sever-jih.

+3/0
10.8.2015 21:41

T77o29m33á41š 87Z52e80m82a47n 3685238454155

Ledy že by vedlo přes Podbabu do Bohnic..

0/0
10.8.2015 22:01

L52u48k63á47š 56K21e56r49v60i23t14c61e67r 9248921865136

Jasně, Sparta, ZOO a blázinec si přece metro zaslouží. A hezky to stočit přes Podbabu - čím víc zatáček, tím víc adidas :-P

+3/−1
10.8.2015 22:49

I91v56a37n 97Č30e89r81v84e85n39k56a 7550587143

Do Bohnic to metro bohuzel nepovede. Kdyby to slo, tak uz by ho postavili pri useku Nadrazi Holesovice - Letnany. Vzhledem k tomu, ze je zde obrovske prevyseni a slozeni hornin je bohuzel taky na nic. Tubus metra musi byt take pod nejakym uhlem, aby se vozy dokazaly vyskrabat nahoru.

0/0
11.8.2015 5:05

O42t52o45m10a30r 35T45h49o89m56a 2215277156295

C by byla zajíždka , D by mělo největší problém se vyhrabat zpod Vltavy nahoru na Letnou ještě pod Blankou, což znamená stanici Letná v rekordní hloubce. Z této hloubky se pak už na Bohnice dostanete celkem OK..

0/0
11.8.2015 7:52

E78v29ž38e86n 95P44o75l65á17k 3178318571803

Spíš by šlo přes Stromovku a Tróju nadzemním tubusem

0/0
11.8.2015 9:21

O61t70o80m10a93r 12T18h70o18m31a 2245727616675

přesně tak, posunuté dublování linek A a B ve směru východ - západ a C a D sever - jih má smysl i v zálohování při výpadku , což nemusí být jen Nuselák , ale cokoli jiného..

0/0
10.8.2015 22:11

T51o65m80á85š 13Z83e62m16a65n 3115688594245

Centru se odlehčí tím, že přez něj nepovede - je spousta lidí kteřá dnes musí chtě-nechtě od centra protože jejich cesta po periferii je do centra nuseně zavedla, naopak je čas centrum začít vynechávat.

+5/−2
10.8.2015 22:01

O37t75o45m38a77r 72T53h82o77m18a 2555277256965

Centrem to vést musí - máte odtud všude stejně daleko, naopak vašemu protěžování východu na úkor západu města nerozumím..

0/0
11.8.2015 7:55

E57v69ž97e24n 24P44o75l34á10k 3368308271723

Menší konkurence trase C ovšem znamená žádné odlehčení přesně tomu přetíženému úseku C, na který D přivede další cestující. Centrum je přecpané MHD, tedy kapacita MHD v centru je podle vás nadbytečná? To doufám není myšleno vážně. Tangencialní vedení metra může centru odlehčit, ale covy samostatná linka; stav, kdy fakticky většina z D bude vystupovat na Hlavním nádraží a Náměstí míru centru značně přitíží.

+4/0
10.8.2015 21:40

T28o55m15á79š 40Z43e87m79a94n 3725918454105

C není zas tak přetížené aby místo něho musely vézt dvě paralelní tratě, naopak, D vedoucí o něco dále by rozprostřela dopravu která dnes C prostě musí ač by jí více vyhovovalo jet jinudy.

Dnes MHD člověka do centra prostě nutí.

+2/0
10.8.2015 22:04

O17t83o73m56a34r 67T87h86o15m45a 2675857546255

Ano nutí, tak je systém nastaven, proto ho nemůžete v 75% utnout, ale musíte to dokončit na 100%, jedině to dává smysl, ne přestup někde v odlehlých Vysočanech to je naopak blbost...

0/0
10.8.2015 22:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.