Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žižkov, Vysočany nebo náměstí Republiky? Řeší se, kam pojede metro D

Stavba metra D, které bude vozit cestující ze sídlišť na jižním okraji Prahy do centra, ještě ani nezačala. Vedení města už ale řeší, kam jednou povede prodloužení modré linky. Variant je několik, nabízí se Žižkov, Vysočany i náměstí Republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A71n79d95r92e58j 85O65l91e20k16s47a 3505771157411

Na Náměstí republiky? Proboha co tam? Vždyť v té oblasti nikdo nebydlí, jen tam stojí hordy turistů před Obecním domem a kvůli Paladiu, nebo Kotvě tam snad další trasa metra není potřebná. Jen by se tak posílila doktrína povinného cestování z okraje na okraj přes centrum.

0/0
11.8.2015 20:02

J71a82n 47B80a58r29t62ů56n57ě18k 9462978499793

Tímhle směrem by se to mohlo dále ubírat (samozřejmě záleží na aktuálním vývoji zástavby, jelikož to je vize několik desítek let dopředu): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=cs&mid=zu12WR2sZRQU.kdi-LJlLYzJM

+1/0
11.8.2015 16:54

L48u18k80á14š 70V98r88á40n92a 7762207367776

Dle mého názoru je daleko lepší pokračování na Nám. Republiky, příp. až na Letnou. Metro je už teď v centru přecpané a déčko tomu může odlehčit. Pokud by vedla trasa na Žižkov, vznikly by 3 linky metra(A, B, D) v pásu cca 4 km a linka D by nebyla dostatečně využívaná.

+3/0
11.8.2015 11:05

R71a50d57e55k 77J54a19n32a48t83a 9215866264222

Otázka je, zda důvodem, proč je metro v centru přecpané, je to, že lidi opravdu do centra toho chtějí.

Oni ti lidi totiž často přes to centrum jedou jen proto, že je to tak nejrychlejší. Pak by pomohla právě výstavba tangenciálních či okružních tras (nemusí to být nutně metro, mohla by to být zkapacitněná železniční trať či od IAD izolovaná trať tramvajová.)

+3/0
11.8.2015 11:14

A47l89e59x32a73n65d76r 86K29o73s25t63k41a 8362708706184

Ono automobilisté taky nejedou Žitnou/Ječnou a po Magistrále kolem Muzea až tak úplně dobrovolně, natož s nadšením.

+2/0
11.8.2015 11:51

M97a80r92t60i84n 15H57e10i34s69l26e54r 4864276632949

Souhlas, Metro má být pokud možno přímé. Zatáčka na Žižkov je nesmysl - tam by to chtělo výhledově separátní linku - možno na druhé straně táhnout na Motol/Řepy. Ať klidně končí D na Nám. Republiky, aspoň není třeba vrtat pod řekou. Nebo to skončit u Výstaviště nebo Zoo.

0/0
11.8.2015 16:07

M64a72r45e27k 48H75r91u77b90y 6347442171838

Jsem zvedav, jestli se doziju otevreni Dcka. Zatim to nevypada ani na Blanku :-P

+3/0
11.8.2015 10:04

R52a84d26e54k 13K72o94l14i60á61š 6847112321499

Jako mimopražský občan preferuji metro z Černého mostu na Ruzyň - Letiště V.Havla. Současnost je nedůstojná hlavního města. Vnímají to tak cizinci i tuzemští turisté a cestující. Nyní se bude leta budovat "D", které v tomto ohledu nic neřeší. Takže i nadále nás všechny čekají jen přestupy a tahanice s kufry pro statisíce lidí ročně...Otázkou je, vnímá-li Praha sama sebe jako zajímavé turistické centrum a zda vůbec chce vycházet vstříc této klientele přinášející obrovskou sumu peněz do hlavního města a jeho rozvoje. Jsou priority vedení města pouze populistické, nebo jsou podloženy reálnými úvahami, zda uvedená trasa je opravdu prvořadou prioritou???

+1/0
11.8.2015 9:49

A95l60e42x41a55n61d68r 75K62o34s53t69k31a 8872258686604

Jsem z Prahy a preferoval bych jakékoliv metro na Ruzyň. Obrovská škoda, že radní dali přednost okamžitému zisku (do vlastní kapsy) při spekulacích s pozemky v Motole, před napojením letiště, jako to mají významné metropole.

+1/0
11.8.2015 10:10

R69a50d26e80k 83J10a98n82a54t67a 9895146204602

Počty cestujících na pražském letišti (a to ani výhledově) neospravedlňují vedení linky těžkého metra (nejdražšího typu veřejné dopravy).

Železnice má výhodu v tom, že řeší Kladno i letiště zároveň.

+4/0
11.8.2015 11:16

A25l26e36x95a27n57d91r 88K54o25s75t31k90a 8112438506164

Pohádce o "málo cestujících" věří možná ten, kdo neviděl přeplněné kloubové autobusy.

0/0
11.8.2015 11:24

M88a90r11t24i60n 15V67e21v59e42r57k11a 8922778714

Autobus a metro má ale úplně jinou kapacitu :-P

+3/0
11.8.2015 15:24

J52a73n 37C53e94p91e96k 1214676800

Jen technická, kdo jezdí z Černého Mostu na letiště? Pochybuji, že obyvatelé tohoto ghetta budou klienty letiště. :-)

+2/0
11.8.2015 10:16

R95a10d14e62k 19J97a49n13a60t11a 9225196464642

"z Černého mostu na Ruzyň - Letiště V.Havla" se po modernizaci trati 120 dostanete velice snadno.

1) metrem linkou B na Masaryčku, pak vlakem na letiště

2) případně přijedete do Prahy rovnou vlakem (závisí na tom odkud vlastně jedete), pak vlakem na letiště

0/0
11.8.2015 11:18

R20o67m84a66n 25P43o86l60á46č14e78k 5266729895

Okurky jedou naplno. Ještě chybí oprášit článek o nových tramvajových tratích ;-D

0/0
11.8.2015 9:35

J55o24s91e79f 42K42o63m15á62r58e50k 5444182974429

Byl bych pro nějakou tangenciální linku, proč by všechny musely vést přes centrum?

+1/0
11.8.2015 8:28

R76a58d42e36k 71N43o36v17a39k 9944333929440

Logické by bylo Hlavní nádraží, Letná, Troja (ZOO), Bohnice (Lodžská).

+3/0
11.8.2015 8:03

R62a10d82e91k 34N59o56v46a19k 9414753139100

ještě za hlavák samozřejmě nám. republiky.

0/0
11.8.2015 8:03

R14o14m35a25n 79P35o88l28á69č54e45k 5896109555

Jenže tím pak totálně vyrabujete C...

0/0
11.8.2015 9:36

M29a16r61t83i18n 49H29e51i62s74l58e20r 4574506942679

C je přetížené - i proto se D buduje jako speciální linka a ne jako větev C. Náměstí Republiky je logická varianta, Letná je trochu problém výšky. Zoo by si lepší napojení zasloužilo, ale stačila by tramvaj. Bylo by bývalo lepší dát C do Bohnic a D na Prosek (nebo naopak) než ten kočkopes.

+1/0
11.8.2015 16:04

J26a65n 32H71u38r31k80a 7230256976147

do Blanky vložit koleje a tradá... metro za ni by byly alespoň 2 ...

+2/0
11.8.2015 0:34

L26u92k54á47š 11K33e13r37v39i56t57c66e63r 9808621515606

Žížala říkal, že linka A povede na letiště. Do Vodochod a přes Spojovací.

+12/0
10.8.2015 22:54

J66a68n 76B47a32r12t37o78š 6665387273969

Kam povede metro D rozhodnou developerské firmy, ale než Magistrát udělá další tunel, snad se již podaří zprovoznit Blanku. R^;-D;-D;-D

+2/0
10.8.2015 22:37

V35l47a67d20i44m12í57r 18H37o57l86ý 8544231646207

Optimisto. ;-D

0/0
10.8.2015 23:05

T68o98m68á89š 74Z79e30m56a56n 3305668924905

Čím více na východ metro D stočí, tím lépe - Náměstí republiky nedává žádný smysl..

+8/−2
10.8.2015 20:28

E26v67ž44e93n 84P39o14l19á88k 3568288771143

Myslíte, že přestup na B je zbytečný? Jeho absence, právě tak jako ukončení na Pankráci nebo Náměstí míru udělá s dotyčnými úseky linek psí kusy. Potřeby Žižkova nezpochybňuji, ale nelíbí se mi takto prudké ohnutí v centru.

0/0
10.8.2015 20:38

T43o33m18á81š 32Z33e67m90a68n 3795968484525

Přestup na B na Náměstí republiky zbytečný bezpochyby je - historické centrum je už tak přecpané MHD a nepovede ke zlepšení dopravní obslužnosti. Naopak bych uvítal, kdyby se křížení s A posunulo na Jiřák či ještě lépe Floru a s trasou B se křížilo až někde na Českomoravské.

Vznikla by tak trasa nezasažitelná povodní, méně konkurující trase C a obsluhující zatím nepříliš obslouženou oblast na východě Prahy.

Těm kteří přestupují směr západ by posun o 1-2 zastávky neublížil či by mohli použít stávající trasu C.

+7/−4
10.8.2015 21:01

O27t15o89m21a88r 77T19h66o90m69a 2225927686835

pokud má dávat celá sít´ metra  smysl, musí i 4. linka vést do centra na přestupy , které rozmělní přetížené centrum. Dále se pak nabízí pokračování na sever na Bohnice..

+6/0
10.8.2015 21:18

E60v10ž79e52n 49P21o69l45á96k 3478738971423

Jako radiála přes Letnou mi je toto řešení asi také nejbližší, čistě sever-jih.

+3/0
10.8.2015 21:41

T35o98m57á86š 46Z54e42m21a98n 3295768664505

Ledy že by vedlo přes Podbabu do Bohnic..

0/0
10.8.2015 22:01

L68u47k51á63š 95K88e63r49v16i89t87c37e56r 9378811805176

Jasně, Sparta, ZOO a blázinec si přece metro zaslouží. A hezky to stočit přes Podbabu - čím víc zatáček, tím víc adidas :-P

+3/−1
10.8.2015 22:49

I51v47a90n 45Č83e66r43v81e75n47k35a 7710607803

Do Bohnic to metro bohuzel nepovede. Kdyby to slo, tak uz by ho postavili pri useku Nadrazi Holesovice - Letnany. Vzhledem k tomu, ze je zde obrovske prevyseni a slozeni hornin je bohuzel taky na nic. Tubus metra musi byt take pod nejakym uhlem, aby se vozy dokazaly vyskrabat nahoru.

0/0
11.8.2015 5:05

O13t84o98m52a32r 93T43h51o84m44a 2915287196685

C by byla zajíždka , D by mělo největší problém se vyhrabat zpod Vltavy nahoru na Letnou ještě pod Blankou, což znamená stanici Letná v rekordní hloubce. Z této hloubky se pak už na Bohnice dostanete celkem OK..

0/0
11.8.2015 7:52

E59v88ž27e59n 39P90o77l38á74k 3148838791183

Spíš by šlo přes Stromovku a Tróju nadzemním tubusem

0/0
11.8.2015 9:21

O80t29o50m37a77r 54T19h84o51m56a 2845587866735

přesně tak, posunuté dublování linek A a B ve směru východ - západ a C a D sever - jih má smysl i v zálohování při výpadku , což nemusí být jen Nuselák , ale cokoli jiného..

0/0
10.8.2015 22:11

T98o61m56á52š 65Z57e73m31a85n 3305758414695

Centru se odlehčí tím, že přez něj nepovede - je spousta lidí kteřá dnes musí chtě-nechtě od centra protože jejich cesta po periferii je do centra nuseně zavedla, naopak je čas centrum začít vynechávat.

+5/−2
10.8.2015 22:01

O13t73o20m94a67r 52T84h61o32m43a 2175247726985

Centrem to vést musí - máte odtud všude stejně daleko, naopak vašemu protěžování východu na úkor západu města nerozumím..

0/0
11.8.2015 7:55

E83v18ž41e42n 10P52o26l77á76k 3288618281313

Menší konkurence trase C ovšem znamená žádné odlehčení přesně tomu přetíženému úseku C, na který D přivede další cestující. Centrum je přecpané MHD, tedy kapacita MHD v centru je podle vás nadbytečná? To doufám není myšleno vážně. Tangencialní vedení metra může centru odlehčit, ale covy samostatná linka; stav, kdy fakticky většina z D bude vystupovat na Hlavním nádraží a Náměstí míru centru značně přitíží.

+4/0
10.8.2015 21:40

T44o59m42á30š 60Z45e84m15a21n 3415618264165

C není zas tak přetížené aby místo něho musely vézt dvě paralelní tratě, naopak, D vedoucí o něco dále by rozprostřela dopravu která dnes C prostě musí ač by jí více vyhovovalo jet jinudy.

Dnes MHD člověka do centra prostě nutí.

+2/0
10.8.2015 22:04

O11t22o76m27a48r 37T91h57o88m23a 2545867746875

Ano nutí, tak je systém nastaven, proto ho nemůžete v 75% utnout, ale musíte to dokončit na 100%, jedině to dává smysl, ne přestup někde v odlehlých Vysočanech to je naopak blbost...

0/0
10.8.2015 22:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.