Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žižkov, Vysočany nebo náměstí Republiky? Řeší se, kam pojede metro D

Stavba metra D, které bude vozit cestující ze sídlišť na jižním okraji Prahy do centra, ještě ani nezačala. Vedení města už ale řeší, kam jednou povede prodloužení modré linky. Variant je několik, nabízí se Žižkov, Vysočany i náměstí Republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A85n86d27r44e48j 86O74l95e46k17s48a 3245851877351

Na Náměstí republiky? Proboha co tam? Vždyť v té oblasti nikdo nebydlí, jen tam stojí hordy turistů před Obecním domem a kvůli Paladiu, nebo Kotvě tam snad další trasa metra není potřebná. Jen by se tak posílila doktrína povinného cestování z okraje na okraj přes centrum.

0/0
11.8.2015 20:02

J22a78n 21B25a41r70t20ů25n47ě36k 9562718379553

Tímhle směrem by se to mohlo dále ubírat (samozřejmě záleží na aktuálním vývoji zástavby, jelikož to je vize několik desítek let dopředu): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=cs&mid=zu12WR2sZRQU.kdi-LJlLYzJM

+1/0
11.8.2015 16:54

L18u79k24á36š 62V57r15á45n82a 7332327217426

Dle mého názoru je daleko lepší pokračování na Nám. Republiky, příp. až na Letnou. Metro je už teď v centru přecpané a déčko tomu může odlehčit. Pokud by vedla trasa na Žižkov, vznikly by 3 linky metra(A, B, D) v pásu cca 4 km a linka D by nebyla dostatečně využívaná.

+3/0
11.8.2015 11:05

R94a51d89e72k 92J37a75n54a77t25a 9775496784742

Otázka je, zda důvodem, proč je metro v centru přecpané, je to, že lidi opravdu do centra toho chtějí.

Oni ti lidi totiž často přes to centrum jedou jen proto, že je to tak nejrychlejší. Pak by pomohla právě výstavba tangenciálních či okružních tras (nemusí to být nutně metro, mohla by to být zkapacitněná železniční trať či od IAD izolovaná trať tramvajová.)

+3/0
11.8.2015 11:14

A71l79e17x90a24n46d49r 38K36o34s87t32k40a 8292768956874

Ono automobilisté taky nejedou Žitnou/Ječnou a po Magistrále kolem Muzea až tak úplně dobrovolně, natož s nadšením.

+2/0
11.8.2015 11:51

M91a30r38t25i72n 56H62e63i43s60l11e39r 4644456852839

Souhlas, Metro má být pokud možno přímé. Zatáčka na Žižkov je nesmysl - tam by to chtělo výhledově separátní linku - možno na druhé straně táhnout na Motol/Řepy. Ať klidně končí D na Nám. Republiky, aspoň není třeba vrtat pod řekou. Nebo to skončit u Výstaviště nebo Zoo.

0/0
11.8.2015 16:07

M81a43r64e74k 41H18r73u91b66y 6247652841708

Jsem zvedav, jestli se doziju otevreni Dcka. Zatim to nevypada ani na Blanku :-P

+3/0
11.8.2015 10:04

R96a55d76e80k 37K84o29l49i59á97š 6337532371799

Jako mimopražský občan preferuji metro z Černého mostu na Ruzyň - Letiště V.Havla. Současnost je nedůstojná hlavního města. Vnímají to tak cizinci i tuzemští turisté a cestující. Nyní se bude leta budovat "D", které v tomto ohledu nic neřeší. Takže i nadále nás všechny čekají jen přestupy a tahanice s kufry pro statisíce lidí ročně...Otázkou je, vnímá-li Praha sama sebe jako zajímavé turistické centrum a zda vůbec chce vycházet vstříc této klientele přinášející obrovskou sumu peněz do hlavního města a jeho rozvoje. Jsou priority vedení města pouze populistické, nebo jsou podloženy reálnými úvahami, zda uvedená trasa je opravdu prvořadou prioritou???

+1/0
11.8.2015 9:49

A84l48e97x71a87n11d47r 57K85o22s30t55k83a 8552458586574

Jsem z Prahy a preferoval bych jakékoliv metro na Ruzyň. Obrovská škoda, že radní dali přednost okamžitému zisku (do vlastní kapsy) při spekulacích s pozemky v Motole, před napojením letiště, jako to mají významné metropole.

+1/0
11.8.2015 10:10

R90a77d92e46k 15J33a58n37a59t65a 9435316444412

Počty cestujících na pražském letišti (a to ani výhledově) neospravedlňují vedení linky těžkého metra (nejdražšího typu veřejné dopravy).

Železnice má výhodu v tom, že řeší Kladno i letiště zároveň.

+4/0
11.8.2015 11:16

A31l14e37x87a53n67d52r 76K82o33s48t69k64a 8602808116734

Pohádce o "málo cestujících" věří možná ten, kdo neviděl přeplněné kloubové autobusy.

0/0
11.8.2015 11:24

M14a11r49t41i75n 44V43e79v25e49r43k38a 8452138364

Autobus a metro má ale úplně jinou kapacitu :-P

+3/0
11.8.2015 15:24

J50a79n 98C50e56p66e91k 1894146230

Jen technická, kdo jezdí z Černého Mostu na letiště? Pochybuji, že obyvatelé tohoto ghetta budou klienty letiště. :-)

+2/0
11.8.2015 10:16

R93a69d96e44k 67J96a55n58a91t39a 9295946984542

"z Černého mostu na Ruzyň - Letiště V.Havla" se po modernizaci trati 120 dostanete velice snadno.

1) metrem linkou B na Masaryčku, pak vlakem na letiště

2) případně přijedete do Prahy rovnou vlakem (závisí na tom odkud vlastně jedete), pak vlakem na letiště

0/0
11.8.2015 11:18

R69o93m18a37n 28P19o47l47á29č22e29k 5846619405

Okurky jedou naplno. Ještě chybí oprášit článek o nových tramvajových tratích ;-D

0/0
11.8.2015 9:35

J53o16s21e21f 44K27o81m74á45r45e56k 5524872784529

Byl bych pro nějakou tangenciální linku, proč by všechny musely vést přes centrum?

+1/0
11.8.2015 8:28

R72a16d55e79k 53N80o61v58a63k 9714943749550

Logické by bylo Hlavní nádraží, Letná, Troja (ZOO), Bohnice (Lodžská).

+3/0
11.8.2015 8:03

R49a84d24e82k 44N25o14v84a27k 9184593809720

ještě za hlavák samozřejmě nám. republiky.

0/0
11.8.2015 8:03

R93o57m71a79n 75P31o68l94á55č15e73k 5146189585

Jenže tím pak totálně vyrabujete C...

0/0
11.8.2015 9:36

M90a56r56t49i49n 51H35e34i60s30l73e17r 4714746662559

C je přetížené - i proto se D buduje jako speciální linka a ne jako větev C. Náměstí Republiky je logická varianta, Letná je trochu problém výšky. Zoo by si lepší napojení zasloužilo, ale stačila by tramvaj. Bylo by bývalo lepší dát C do Bohnic a D na Prosek (nebo naopak) než ten kočkopes.

+1/0
11.8.2015 16:04

J97a95n 97H80u85r14k86a 7820946736167

do Blanky vložit koleje a tradá... metro za ni by byly alespoň 2 ...

+2/0
11.8.2015 0:34

L60u93k78á50š 77K36e66r22v38i69t68c20e39r 9468691955506

Žížala říkal, že linka A povede na letiště. Do Vodochod a přes Spojovací.

+12/0
10.8.2015 22:54

J67a58n 92B37a10r17t77o15š 6375717863699

Kam povede metro D rozhodnou developerské firmy, ale než Magistrát udělá další tunel, snad se již podaří zprovoznit Blanku. R^;-D;-D;-D

+2/0
10.8.2015 22:37

V73l53a74d44i74m40í81r 79H94o80l15ý 8614381846397

Optimisto. ;-D

0/0
10.8.2015 23:05

T84o68m43á26š 18Z45e76m37a24n 3235328924715

Čím více na východ metro D stočí, tím lépe - Náměstí republiky nedává žádný smysl..

+8/−2
10.8.2015 20:28

E71v72ž98e93n 35P67o95l24á44k 3938718381243

Myslíte, že přestup na B je zbytečný? Jeho absence, právě tak jako ukončení na Pankráci nebo Náměstí míru udělá s dotyčnými úseky linek psí kusy. Potřeby Žižkova nezpochybňuji, ale nelíbí se mi takto prudké ohnutí v centru.

0/0
10.8.2015 20:38

T70o20m86á53š 40Z98e25m77a91n 3455938554785

Přestup na B na Náměstí republiky zbytečný bezpochyby je - historické centrum je už tak přecpané MHD a nepovede ke zlepšení dopravní obslužnosti. Naopak bych uvítal, kdyby se křížení s A posunulo na Jiřák či ještě lépe Floru a s trasou B se křížilo až někde na Českomoravské.

Vznikla by tak trasa nezasažitelná povodní, méně konkurující trase C a obsluhující zatím nepříliš obslouženou oblast na východě Prahy.

Těm kteří přestupují směr západ by posun o 1-2 zastávky neublížil či by mohli použít stávající trasu C.

+7/−4
10.8.2015 21:01

O33t95o26m59a31r 51T46h19o17m32a 2805207366695

pokud má dávat celá sít´ metra  smysl, musí i 4. linka vést do centra na přestupy , které rozmělní přetížené centrum. Dále se pak nabízí pokračování na sever na Bohnice..

+6/0
10.8.2015 21:18

E87v24ž50e74n 70P87o92l74á65k 3498708811333

Jako radiála přes Letnou mi je toto řešení asi také nejbližší, čistě sever-jih.

+3/0
10.8.2015 21:41

T77o93m79á36š 15Z48e55m43a10n 3975838714305

Ledy že by vedlo přes Podbabu do Bohnic..

0/0
10.8.2015 22:01

L90u14k62á86š 16K42e14r38v36i63t50c70e32r 9678841585396

Jasně, Sparta, ZOO a blázinec si přece metro zaslouží. A hezky to stočit přes Podbabu - čím víc zatáček, tím víc adidas :-P

+3/−1
10.8.2015 22:49

I76v88a49n 27Č68e25r37v95e75n71k79a 7350877253

Do Bohnic to metro bohuzel nepovede. Kdyby to slo, tak uz by ho postavili pri useku Nadrazi Holesovice - Letnany. Vzhledem k tomu, ze je zde obrovske prevyseni a slozeni hornin je bohuzel taky na nic. Tubus metra musi byt take pod nejakym uhlem, aby se vozy dokazaly vyskrabat nahoru.

0/0
11.8.2015 5:05

O65t12o49m95a88r 22T78h43o37m77a 2935507396385

C by byla zajíždka , D by mělo největší problém se vyhrabat zpod Vltavy nahoru na Letnou ještě pod Blankou, což znamená stanici Letná v rekordní hloubce. Z této hloubky se pak už na Bohnice dostanete celkem OK..

0/0
11.8.2015 7:52

E64v81ž80e70n 84P69o31l94á32k 3138328871353

Spíš by šlo přes Stromovku a Tróju nadzemním tubusem

0/0
11.8.2015 9:21

O89t39o70m33a13r 48T47h84o67m82a 2705957466605

přesně tak, posunuté dublování linek A a B ve směru východ - západ a C a D sever - jih má smysl i v zálohování při výpadku , což nemusí být jen Nuselák , ale cokoli jiného..

0/0
10.8.2015 22:11

T42o60m71á32š 27Z84e97m41a93n 3895198504285

Centru se odlehčí tím, že přez něj nepovede - je spousta lidí kteřá dnes musí chtě-nechtě od centra protože jejich cesta po periferii je do centra nuseně zavedla, naopak je čas centrum začít vynechávat.

+5/−2
10.8.2015 22:01

O92t70o79m46a73r 10T85h87o13m65a 2535907126915

Centrem to vést musí - máte odtud všude stejně daleko, naopak vašemu protěžování východu na úkor západu města nerozumím..

0/0
11.8.2015 7:55

E53v95ž97e19n 74P48o18l87á43k 3608798141133

Menší konkurence trase C ovšem znamená žádné odlehčení přesně tomu přetíženému úseku C, na který D přivede další cestující. Centrum je přecpané MHD, tedy kapacita MHD v centru je podle vás nadbytečná? To doufám není myšleno vážně. Tangencialní vedení metra může centru odlehčit, ale covy samostatná linka; stav, kdy fakticky většina z D bude vystupovat na Hlavním nádraží a Náměstí míru centru značně přitíží.

+4/0
10.8.2015 21:40

T36o58m44á79š 24Z62e30m53a24n 3875468964945

C není zas tak přetížené aby místo něho musely vézt dvě paralelní tratě, naopak, D vedoucí o něco dále by rozprostřela dopravu která dnes C prostě musí ač by jí více vyhovovalo jet jinudy.

Dnes MHD člověka do centra prostě nutí.

+2/0
10.8.2015 22:04

O59t71o39m94a27r 40T25h92o54m44a 2945797436115

Ano nutí, tak je systém nastaven, proto ho nemůžete v 75% utnout, ale musíte to dokončit na 100%, jedině to dává smysl, ne přestup někde v odlehlých Vysočanech to je naopak blbost...

0/0
10.8.2015 22:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.