Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Protiislámské spolky rozmístily po Praze figuríny ukamenovaných žen

Iniciativa Islám v České republice nechceme spolu s Blokem proti islámu ráno po Praze rozmístily figuríny ukamenovaných žen. Chtěly tak připomenout násilí páchané na ženách v islámských státech. Akci monitorovala policie, kriminalisté ji nyní vyhodnotí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95a39r78c96e69l38a 49B52í88l47á 4317120612319

Různé národy ve světě jsou na různém stupni vývoje. Třeba v Československu cca před 30-40 lety (snad mimo velká města) sice nebyla svobodná těhotná ukamenována, ale zpravidla ji rodina buď přinutila ke sňatku s otcem dítěte, anebo vyhodila z domu. Před 80 lety znásilněná těhotná byla rodinou přinucena k sňatku s mužem, který ji znásilnil, aby se vyhnula sociálnímu vyloučení. Na venkovské oblasti v Pákistánu, které schvalují kamenování nevěrné ženy, se dívejte očima vašich předků před dvěma sty lety a uvidíte to jinak.

0/0
18.8.2015 22:22

M88a60r95c14e17l18a 51B52í69l37á 4467760102629

P.S. příběh z Evropy (Černá Hora) cca rok 1970, tj před 45 lety: v porodnici se u svobodné matky setkal mladík, který s ní chodil, a rodiny z obou stran. Otec rodičky se mladíka zeptal, co bude. Ten odpověděl, že by si ji vzal, kdyby měl jistotu, že je dítě jeho. Otec rodičky ho zabil, poté otec mladíka zabil otce dívky atd. přesný děj si již nevzpomínám, zůstalo tam asi šest mrtvých. Opakuji, byli to obyvatelé Evropy.

0/0
18.8.2015 22:33

M54a58r83c97e49l78a 46B28í13l22á 4317540822899

Ukamenování je v dotyčné oblasti historicky obvyklou formou výkonu trestu smrti. 

Není to něco, co jim bylo přineseno "nově" po vzniku islámu. Vždyť také v Bibli se kamenování zmiňuje (slova Ježíše: Kdo jsi bez viny, hoď první kamenem") a v té době ještě islám vůbec neexistoval. 

Takže bych to odsuzovala jako zlou místní tradici, ale nikoliv jako něco náboženského.

0/0
18.8.2015 22:08

M44i37l96a35n 45J88i46r87a 2313373539109

Pokud je tento barbarský zvyk uplatňován byť jen v jediné zemi a není trestán podle zákona,je nepřijatelný pro civilizovaný svět a věrouka,která jej připouští nebo dokonce nařizuje,je věroukou barbarskou,zločinnou a odsouzení hodnou.

+2/−1
13.8.2015 8:56

J10o12s74e87f 84K76a52l77i32n59a 9457172691577

Zatím jenom figuríny. Sobotka s Chovancem nás neochrání, aby se to nestalo realitou! Ale mohou nás utěšovat, že to vyhodnotí. Jak dlouho ještě! Snad ne až do voleb.

+2/0
13.8.2015 7:18

P81a27v75e12l 48Š13e36d18ý 2688466192285

takže opět klasicky podle článku jsme všichni kdo nesouhlasí se zaváděním praktik islámu k nám , extremisté a členové dss nebo jak se to píše. chudák babička 75letá která ani neví co je extremista

+3/0
13.8.2015 6:55

J38i84r90i 88S65h87a16f63a 4359963750707

https://www.youtube.com/watch?v=A0hzLvUJxag

hlavně se vydržte koukat do konce...

0/0
12.8.2015 22:19

M81i34c10h35a83l 57Z67e82t40e22k 3418932240517

Naprosto zřejmý příklad rasově frustrovaných zoufalců, kteří nás sem přijeli kulturně obohatit a ti fašističtí policajti a turisti je iritují svojí přítomností. Šabatice nám to jistě ráda brzy vysvětlí v nějakém TV vstupu:-P

+3/0
12.8.2015 22:32
Foto

K35a46r64e53l 47S26e57i23d70l 8309625810838

"...Pákistán je jednou ze zemí, kde je podpora těchto praktik nejvyšší..."

A když spočítáme ty země, z nichž jednou je Pákistán, kolik stovek milionů lidí to představuje? A jaký podíl mají mezi přistěhovalci do Evropy?

Na tyhle otázky bych docela rád viděl odpověď.

+5/0
12.8.2015 21:41

M30i74l30a45n 77Č20í30ž81e50k 4553435422258

R^

+2/0
12.8.2015 20:46

J23a42n 42K38o39b71y38l16k38a 9869823776

Extrémisté se snaží zviditelnit. Konvička zřejmě touží po politické kariéře, ale tolik fašistů, aby se do parlamentu dostal v ČR není.

+1/−18
12.8.2015 19:38

Z97b86y35š62e12k 30N82o17v37o44t41n81ý 4665493322497

najděte si co znamená pojem "fašista" a pak něco říkejte.

+15/0
12.8.2015 20:23
Foto

T30o39m71á97š 40H89o34u27š34k88a 7347592232794

Koukám, že skoro 1300 lidí vytočilo k diskusi, že jsou tyhle praktiky na očích v Praze. Že každý den někde doopravdy ukamenují pár holek kvůli obvinění pro myslícího a cítícího člověka naprosto nepřijatelného, to je cajk. Tady se debatuje, že je nebezpečný spolek lidí, který tu nechce politickou ideologii, která prosazuje něco tak zvěrského jako šaríja, ale islám a jeho neoddělitelná součást šaríja nevadí, to je součást svobody vyznání. Tak trochu na blití. ;-€

+14/0
12.8.2015 19:23

L63u75b88o30m76í44r 64S88i35g59m82u54n88d 6835475174

Přesně, ty praktiky jsou pro nás nepřijatelné, ale pokud to kritizuje nebo na to poukazuje Konvička a spol., tak na ně pošleme policajty. Co kdyby na to poukázal páter Halík (což se nikdy u té skety nestane), také by ho vyšetřovala policie? A hlavně je to "drzá provokace". Docela morální úpadek humanity.:-/

+9/0
12.8.2015 19:31

J61a18n37a 22K95o33l93l56o41v60á 1866627408546

Pekne jste to shrnul :-)

+2/0
12.8.2015 19:43
Foto

K94a60r26e15l 44S63e11i14d49l 8899345440338

Máte pravdu, jen si myslím, že to není "každý den pár holek". Takovým přeháněním shazujete hodnověrnost celého příspěvku. (Pokud se mýlím a prokazatelně je těch případů tolik, tak se moc omlouvám a rád změním svůj názor.)

+1/0
12.8.2015 21:45

M63i95c57h90a20l 64C11h25a46l41u10p69a 6408810419873

To je jednoduché, to kamenování vidí akorát v TV, tyhle figuríny mají na očích. Bohužel až tam místo nich budou kamenovat, tak už bude trochu pozdě s tím něco dělat.

Zbytečnou hysterii neschvaluji, ale ta současná bagatelizace v médiích, která obhajuje migranty a rizika úplně vypouští, je ještě horší.

+5/0
12.8.2015 22:55

L26u56b11o58m80í64r 31S37i82g49m83u16n57d 6675475874

Takže, když Cizinecká policie zadrží 10 Pákistánců tak je velmi pravděpodobné že 8 z nich by bylo eventuálně schopno kamenovat ženu. Tak to mě p. sociolog uklidnil, ty dva by se snad mohlo podařit integrovat, pokud se ovšem nevyskytnou nějaké objektivní potíže, že ano?:-(

+8/0
12.8.2015 18:16

M60a98r40t60i83n 68K75o97v38á38ř 1571286260454

ne, takhle statistika nefunguje. Ve vzorku lidí není stejné procentuální zastoupení, které se jinak odhaduje ve společbnosti jako celku. To je ao říct, že když se sejde 25 lidí v hospodě, tak jeden z nich je určitě gay, musí být - není, nemusí.

0/0
12.8.2015 18:22

L13u80b68o25m32í42r 32S85i51g97m74u30n17d 6705805944

P. Kavko to samozřejmě vím, to byla pouze lehká nadsázka. ale stejně ukazuje na diametrální odlišnost kultur, které si jsou údajně rovny.

+3/0
12.8.2015 18:33

L67u77b93o21m18í40r 51S80i14g57m79u13n29d 6525165134

Pardon p. Kováři samozřejmě, omlouvám se.;-)

0/0
12.8.2015 18:35

B21o46h45u12s46l41a44v 14K65r74á57l41í85k 2631610159266

Když se sejde 25 lidí v hospodě, tak nejmíň 10 z nich jsou gejové, protože heteráče drží žena doma na krátkém vodítku. ;-D

+4/0
12.8.2015 18:46

L43u69k79a34s 14M37a71d39l87e 4210746627288

Gejove chodej do klubu a buzer... do putyky nepudou,ponevadz by byla bitka??

0/−1
13.8.2015 1:45

M65i97r91o70s18l69a34v 77K57a35š42p88a55r 3422827201941

"My upozorňujeme na islám, ne na muslimy, a opakovaně vyzýváme lidi ke klidu a odsuzujeme násilí,“ Bože to je plk, nechce on Konvička nakonec ještě dělat politiku:-)

+3/−14
12.8.2015 17:48

M50a94r74t85i84n 81K35o77v16á19ř 1731726580304

bohužel tím je tento spolek mnohem nebezpečnější, než kdyby prostě křičeli: vyhnat muslimy. Oni tvrdí, že islám je jako virus, nemoc, muslimové jsou jen nebohé oběti, které jsou napadení tímto virem, jsou obalamuceni. Dávají si pak za úkol vyléčit tyto nemocné lidi - odstranit islám, aby pomohli lidem do normálu. Když se to "nemocnému" nebude líbit? Samožřejmě, ale on je nemocný, proto neví, co říká, je nesvéprávný, musí se na něj aplikovat léčba, je to pro jeho dobro, nakonec bude ještě děkovat - až tedy projde převýchovou a úspěšnou léčbou. Proto tito lidé jsou velmi nebezpeční. Pojímají svůj úkol klinicky, jako Mengele, takto pohlíží také na lidi, je to konání zvěrstva za přesvědčení, že konají jen to nejlepší dobro. Tohle je ten nejnebezpečnější fanatismus.

+1/−10
12.8.2015 18:14

V69l51a47d18i58m48í24r 54Š90m79í48d 3858436465447

Nedobře se na to díváš. Chce-li někdo praktikovat islám v islámské zemi, je to jeho rozhodnutí. Vývoz islámu do Evropy je nepřijatelný.[>-]

+10/0
12.8.2015 18:25

M58a93r88t29i91n 69K78o86v41á79ř 1251656920124

mohl bych poukázat, že my, křesťané jsme nustále vyváželi a stále v misiích vyvážíme křesťanství, nebuďme proto pokrytci, ale podstatné je jen jedno - má ústavu, která zaručuje svobodu vyznání. Člověk si zde může vyznávat islám, počínání konvičkovců, jejich snaha o zakázání této svobody, je nepřijatelná v demokratické zemi.

+1/−5
12.8.2015 18:30

B60o60h15u97s15l72a47v 17K34r33á70l80í95k 2141940479986

Prostě vyznávat si islám by mělo být na stejné úrovni jako vyznávat si nacismus nebo komunismus. S tou nemocí jste to vystihl zhruba správně. I když snad v některých historických dobách a zemích měl islám své trochu světlejší chvilky, dnes je především podhoubím a přenašečem zhoubných  a zločinných tendencí.

+5/0
12.8.2015 18:51

M48a87r43t56i25n 84K53o65v60á89ř 1631156370424

to jsem nevystihl já, já jen opakuji, jaký děs tvrdí Konvička - a jak mne z toho běhá mráz po zádech, protože při tom myslím na podobné klinické zacházení s lidmi a klinické řešení problému z rukou dr. Mengeleho. Netvrdím, že Konvička je Mengele, tvrdím, že výroky o tom, že nám nejde o muslimy, ale o islám jako nemoc, kdy je třeba nalézt protředky imunizace, jsou opravdu nebezpečné. Vytrácí se z toho člověk, vše, co se pak bude dělat, je v pořádku, protoře nejde o člověka, neubližuje se člověku, bojuje se s nemocí.

+2/−5
12.8.2015 19:00
Foto

K82a31r51e40l 28S43e86i38d73l 8959515690648

Tohle o "léčbě" už si vymýšlíte. To od vás není pěkné.:-/

+1/0
12.8.2015 21:50

M57a21r73t73i91n 93K80o76v76á58ř 1551456740604

když pan Konvička řekne o muslimech, že jsou to oběti svého náboženství, pardon své ideolofgie, mají vymytý mozek, je jim proto třeba pomoc, proto zakázat islám, aby se z muslima stal zase slušný člověk, uvést muslima do normálu z toho jeho nezdravého vybočení. Co jiného by měl dělat, než je vyléčit, převychovat je? Islám jako o nakažlivý vir, kde je třeba třeba hledat imunizační prostředky - to mám od konvičkovců. Nic si opravdu nevymýšlím.

+1/−2
12.8.2015 21:55
Foto

K42a54r81e83l 12S95e90i87d58l 8539735750138

Konvičkův návrh se podobá denacifikaci po válce - prosazuje zákaz šíření (hlásání) a propagace islámu. Vy mu podsouváte nějaké metody Mengeleho nebo (alespoň tak mi to z vašich textů připadá) zavírání nepohodlných lidí do blázince za komančů.

+3/−1
12.8.2015 22:01

M22a19r24t47i15n 54K30o94v53á85ř 1251706210564

já mu nic nepodsouvám, on takto mluví. Proto mi přijdou jeho názory tak nebezpečné, pokd má představu, že muslim je jen oběť své ideologie a jako takový potřebuje naši pomoc. Zde už je opravdu jen krůček k zavírání do blázinců na vyléčení a převýchovu.

+1/−1
12.8.2015 22:09
Foto

K65a15r71e94l 93S53e81i53d83l 8919215480728

Myslím, že se mýlíte. To, co jsem od něj zatím slyšel, takto nevyznívá. Je mi líto, ale buď se mýlíte nebo to překrucujete záměrně.

+3/0
12.8.2015 22:15

M73a69r61t29i10n 26K89o68v66á62ř 1211506890544

A víte, že já to vidím úplně stejně - ohledně toho, co tvrdíte Vy?

0/0
12.8.2015 22:22

J65a87n67a 65K22o89l49l35o82v86á 1586787328306

Fanatismus? Delate, ja by Konvicka byl jediny, kdo to tvrdi. Kdyby muslimove pro nas nepochopitelne nevrazdili sve spoluobcany, myslite si, ze by se nekdo, krome fandu orientu

+4/0
12.8.2015 18:26

J67a35n31a 35K65o81l55l34o90v66á 1256547318866

Vubec o islam zajimal?

0/0
12.8.2015 18:26

M97a51r59t54i14n 97K25o64v25á35ř 1981586330484

jistě to netvrdí jen Konvička, lidé, kteří ale mají tyhle Konvičkovy představy, jsou de mého názoru nebzpeční. Skoro raději pak ty křiklouny z Dělnické strany než ty, co chtějí léčit.

0/−1
12.8.2015 18:32

J86a74n70a 30K92o68l11l40o40v85á 1846187988416

Takze radsi nejakeho populistu? Rekla bych, ze ten pro vas neni nebezpecny, protoze ho jen malo lidi muze brat vazne.

+2/0
12.8.2015 18:56

M96a11r50t67i68n 61K36o40v36á13ř 1741346150124

populistu neberou lidé zpravidla vážně, populista je směšný, poulista je prostě Okamura - k smíchu, o něco nebezpečnější je populista Zeman, ale pořád mají lidé odstup od jeho postojů. Horší je, když člověk přestane mít směšné výkřiky a začne mluvit vážně o šílených věcech, kdy ho lidé také začnou vážně poslouchat.

0/0
12.8.2015 19:04

J19a95n35a 16K57o17l47l25o94v93á 1606617858666

Vy evidentne nevidite v islamizaci Evropy problem. Konvicko ten problem vidi. Ja si myslim, ze kdyby muslimove svou viru udrzeli v duchovni rovine, nikdo by o nich ani nevedel. Jenze islam neni jen nabozenstvi. Ale to urcite vite.

+3/0
12.8.2015 19:20

M20a73r69t95i97n 83K67o24v84á40ř 1891716210554

každé náboženství jako soubor věroučných dogmat je doprovázen doporučením až nařízením, jak se má člověk chovat a jednat, co má dodržovat. Jsou to nařízení typu, kdo chodit do kostela/mešity, co, jak a kolikrát se modlit. Jsou to nařízení, která zasahují do dietetiky, do stravování - kdy držet půst, v pátek nejíst maso, o Popeleční středě a Velkém Pátku nejlépe nejíst vůbec, půsty o Ramadánu, co obecně jíst, jaké potraviny jsou zakázané apod. Jsou to nařízení, která zasahují do sexuální oblasti - kdy je žena nečistá, kdy je sex zakázaný, jaká antikoncepce je povolená, jaké sexuální polohy  a sex obecně je povolený atd.  Jsou to nařízení, která vymezují vztah ženy k muži, rodinný život, právo na rozvod, manželské povinnosti atd. atd. V islámu to není jiné. Žádné náboženství není jen o tom, že si v duchu něco věřím, vždy je to doprovázeno souborem zákazů a povinností. Proč je to ale problém v islámu? Tomu nerozumím.

0/0
12.8.2015 19:39

L48u66b55o68m63í97r 30S44i59g77m59u90n92d 6805155554

Protože oni to vyžadují i po lidech, kteří islám nevyznávají a dokonce je v tom podporují někteří "humanisté", v tom je problém p. Kováři.:-(

+4/0
12.8.2015 19:45

M16a16r74t69i29n 61K43o78v35á30ř 1431946210944

muslimové chtějí po ne-muslimech, aby se lidé 5x denně modlili, aby dodržovali půst o Ramadánu apod. - aby prostě vykonávali to samé, co dělají oni? Vy máte takovou zkušenostm, nutil Vás muslim k něčemu takovému? Nebo obecně si myslíte, že tohle muslimové po ne-muslimech požadují (ldyž odhlédneme od fanatiků z IS)?

0/0
12.8.2015 20:11

L76u38b48o90m97í87r 45S75i24g90m45u17n90d 6865195384

P. Kováři, přečtěte si např. blog Jany Al-Oukly. Ta když jde se svým známým na oběd, tak si ten dotyčný holt to vepřový prostě  nedá. To je právě ta diskriminace a intolerance z jejich strany. Co je jí ksakru do toho co jí jiný? Chápete? Dnes je to "neoficiálně" protože je jich málo a nemohou svoji intoleranci prosadit do zákonů. Pokud by získali většinu, tak okamžitě přijdou zákony, které budou diskriminovat a omezovat nemuslimy, tak jak je to v muslimských zemích. Ostatně diskriminace ve jménu víry ve VB se  děje už nyní (např. halal jídelny ve školách). Nebo případ Rotherham (obava z nařčení z rasismu). To je to nebezpečí "hry s ohněm".;-)

+3/0
12.8.2015 21:48

M95a51r35t85i32n 76K43o43v64á35ř 1321646600724

ne to je jen domluva dvou známých lidí, to není nucení, aby si každý člověk, kam muslim sedne, si nedal k obědu vepřové. Domluvili se na tom jako dospělí lidé, jejich věc.

Jen panikaříte ohledně toho, jak nás muslimové chtějí ovládat a být netolerantní.

Co se týče té jídelny - o co tam šlo? Už si nevzpomínám. Že většinu dětí tvořili muslimové, tak jim uvařili halal jídlo (což mimochodem můžete jíst také, z toho se neotrávíte). Nebo, že jim vařili jako druhé jídlo halal, kdyby měl někdo zájem? Ani jeden případ neshledávám něčím závadný. Když budete mít školu plnou Židů, tak jim také budou vařit košer, popřípadě jim nabídno košer jídlo jako alternativu.

0/0
12.8.2015 22:05

L94u12b13o75m16í24r 18S86i33g53m47u51n42d 6275395564

Demagogie pouze demagogie nic víc. Domluva dvou lidí? Ona nemá žádné právo požadovat po někom, kdo nevyznává její náboženství, aby dodržoval jeho dogma, proboha! Samozřejmě kdyby to řekla mně, tak ji pošlu někam a odejdu. Tady jde o princip rovnosti a ne o dohodu. Ona je prostě netolerantní a arogantní ke svému protějšku, vůbec nebere ohled na jeho přání nebo mínění jen DIKTUJE a to z jednoho jediného důvodu - náboženského.

Že mohu jíst halal, že se z toho neotrávím? Opět se musím podřídit náboženství, které nevyznávám? Opět kde vidíte rovnost mezi lidmi? To samé můžete napsat, že oni mohou jíst nehalal, z toho se také neotráví.

+2/0
12.8.2015 22:20

M85a81r69t42i89n 53K64o90v15á71ř 1571646330204

Vy nemáte právo zase kecat do toho, jak se dva známí lidé spolu dobrovolně domluví. Dohodli se na tom, proč do toho chcete zasahovat a nutit k něčemu jinému? Tohle je netolerance - odmítat uznat, že dva lidé se na něčem domluvili, nerespektovat to a přinutit je to udělat jinak.

Když Vám dají vegetariánské jídlo, taky je to děláno s nějakým přesvědčením, s vírou v nějaké hodnoty - neotrávíte se a nestává se tím z Vás vegetarián, nepodřizujete se ničemu, je to jen jídlo. Vezemte si jiné, když tohle nechcete, když by to bylo proti Vašemu přesvědčení. Stejně tak i žid či muslim či vegetarián či kdokoli jiný si nevezme jídlo, když je to nějak proti jeho přesvědčení. Nikdo nikoho do nic nenutí :) Jinak to halal či košer je stejný jídlo, jaké jíte, jen je to to trochu jinak připravené - že by Vám na tom mělo tolik záležet, jestli to bylo mícháno ne železnou, ale dřevenou lžící atd.? Příprava masa z dobytka je už otázka do diskuze, ale jinak je to jen zbytečná hysterie.

0/−2
12.8.2015 22:31

L52u58b40o71m21í88r 82S42i32g19m74u19n27d 6815475794

Dávám Vám jen příklad jak si muslimové představují toleranci. Všichni musí tolerovat je oni nemusí tolerovat nikoho. Opravdu nekecám do dohody dvou lidí. Jste nechápavý?

+3/0
12.8.2015 23:45

M25a14r17t49i50n 93K27o82v50á46ř 1221706430664

nejsem nechápavý, děkuji za optání

0/0
13.8.2015 0:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.